من هم official site این dark basic رو دیدم و هم دنبال آموزش و مقالاتش و حتی demo هاش هم بودم
و در مورد dark physics و AI اون هم مطالعه کامل داشتم...
اگه منظورتون این آدرسه :
کد:
http://rl-team.net/gd
که من رفتم و همه جور engine ( از Torque و RPG Maker و ... )
هست... اگه آدرس اشتباهه آدرس صحیح رو تو پست بعد بنوسید لطفا"...
ولی نمی تونید انکار کنید که dark basic بسیار ضعیفه و به ندرت برای تولید برنامه های سنگین مثل بازیها
استفاده میشه
اصلا" از همه اینها که بگذریم...
یکی از دلایل من روش اجرای خطی برنامه است و این خودش خیلی به برنامه ضرر میزنه و دیگه سیستم
debug خطی اونه. بعد هم نحوه ذخیره سازی متغیر هاست.
که شما به طور مستقیم روی نحوه ذخیره سازی اونها کنترل نداری و و و و ....
برنامه نویسی object oriented که بماند...
همین ریزه کاریهای فنیه که وقتی شما یه world بزرگ طراحی می کنی بدون دلیل سیستم قادر به
render با سرعت مناسب نیست... (من به این مشکلات رسیدم و حلشون کردم که دارم اینها رو میگم!)
تا حالا فکر کردین چرا بازی سازهای حرفه ای از نرم افزار به ظاهر
قوی Quest 3D ( که تو اینجا و اونجا به اسم نرم افزار بازی ساز :13: معرفی میشه ) استفاده نمی کنن؟
اون هم AI داره!!!!
چرا سراغ engine های open source میرن؟
حالا شما می خواید AI رو به این چیزها ترجیح بدین میل خودتونه ولی باید هر چیزی رو اصولی کار کرد.
در Game Bryo شما می تونید نحوه پردازش نور و سایه رو خودتون تعیین کنید. این چیزها مهمه و الا
AI در هیچ بازیهاییکه نقش اصلی رو نداشته اگه شما در مورد AI در بازیها مطالعه ندارید من بهتون بگم
بیش از نصف بازیهایی که بازیهای محبوب هستند از ضعف AI رنج می برند... حتی اونها هم که اسم
AI روشون گذاشته میشه فقط یه سری الگوریتم پیچیدست که ذهن انسان همه رو نمی تونه به خاطر
بسپره به نظرش AI میاد (این جمله رو هم از خودم نگفتم...)
بنا بر این AI یک فاکتور قضیه است دیگه Dark Basic چه بر تری نسبت به Game Bryo داره؟
فقط کافی دموی نور Game Bryo رو با بازیهای ساخته شده در Dark Basic مقایسه کنید.
شما یک نور پردازی درست و حسابی در Dark Basic ندارید( یه نسخه بازی ایرانی هم با Dark Basic
هم ساخته شده که بازی مثال زدنی نیست فقط محض اطلاع گفتم : "پویا و خپل"
که من با سازندش یه صحبت کوتاهی داشتم...)
شما هم موفق باشید...