سلام دوستان
من اين تاپيك درست كردم چون جاش خيلي خاليه
حالا هم از همتون كمك ميخوام.هركسي هر سوالي آموزشي نظري داره مطرح كنه تابتونيم اين تاپيك بيشتر راه بندازيم
از همه ي كساني كه منو ياري كنن ممنونم
Printable View
سلام دوستان
من اين تاپيك درست كردم چون جاش خيلي خاليه
حالا هم از همتون كمك ميخوام.هركسي هر سوالي آموزشي نظري داره مطرح كنه تابتونيم اين تاپيك بيشتر راه بندازيم
از همه ي كساني كه منو ياري كنن ممنونم
اولين مشكل مال خودمه
من براي ساختن يك تيزر تبليغاتي يك مدل گاو نياز دارم. هركي ميتونه به من كمك كنه :biggrin:
سهیل جان . بازاری حساب کنم یا معرفتی ؟ بذار یکم این تایپک جون بگیره . ببینیم کیا هستن بعد میریم سراغ گاو شما .
من چون وقت نداشتم گاو بسازم از شماها درخواست كردم ولي به من وقت دادن خودم يكي ساختم
حالا فردا يا پس فردا آموزش گاوم مي ذارم شايد يك لينك از خود مدلمو گذاشتم
-------------------------------------
اگر سيبي را گاز زدي ويك كرم درسته ديديد ناراحت نشويد.آن زماني ناراحت شويد كه يك سيب را گاز زديد و يك كرم نصفه ديديد :tongue:
اين هم آموزش گاوي كه گفته بودم Part 1
ابتدا به پانل Create/Shape/Splineميرويم سپس گزينه ي Line رو انتخاب ميكنيم
در پنجره ي Front به صورت زير ميكشيم ميتوانيد عكس زير را وارد صفحه كنيد تا الگويي راحت داشته باشيد
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
اين شد طرح دور گاو حالا يك Box بسازيد به اندازه هاي (L:135 W:110 H:130) سپس بر روي آن Right Clickكنيد و از منوي Convert گزينه ي Convert to editable poly را انتخاب كنيد
حالا به قسمت Modify برويد ميبينيد كه به آنجا Editable poly اضافه شده
از اينجا كار آغاز ميشود:
اين Box را در مركز طرح گاوي كه كشيده ايد قرار دهيد . حالا بايد برآمدگي هاي شكم و پشت گاو را درست كنيم براي اين كار به قسمت Modify برويد. درپايين اين قسمت چند عكس به رنگ قرمز ميبينيد .از ميان آنها عكس چهارم يعني Polygon را روشن كنيد وبه قسمت Edit geometry برويد.
در آنجا گزينه ي Cut را انتخاب كنيد و هشت خط به صورت شكل زير در قسمت شكم گاو به وجود آوريد.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
همين كار را به صورت شكل هاي زير در دو پهلو و پشت گاو ادامه دهيد
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
در ضمن خط پهلو را طوري رسم كنيد كه نقطه ي بالاي آن به يكي از نقاط كمر و نقطه ي پايين آن به يكي از نقاط شكم متصل شود
حال به Modify برويد وحالت Polygon را با حالت Vertex يعني اولين عكس عوض كنيد
در اين حالت شما ميتوانيد نقاط را انتخاب كنيد. اين نقاط را مطا بق شكل زير تنظيم كنيد
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
دوباره به حالت Polygon باز گرديد واز كركره ي Edit polygon گزينه ي Bevel را انتخاب كنيد
در اين حالت شما ميتوانيد برجستگي هايي در بدن گاو به وجود آوريد
اگر بخواهم تمام اعضا را آموزش دهم خيلي وقت مي گيرد در اينجا فقط يك پا وسر را توضيح ميدهم
پس از انتخاب اين گزينه به قسمت شكم گاو رفته ويكي از محل هايي را كه آماده كرده بوديم انتخاب ميكنيم
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
سپس طبق طرح گاوي كه در ابتدا ساختيم به آن قسمت شكل پا ميدهيم به اين صورت كه پس از انتخاب Bevel كليك موس را روي قسمت انتخاب شده نگه داشته و تا اندازه اي كه در شكل مقابل است بكشيد
بعد از رها كردن كليك ميتوانيد سطح آن قسمت را تنظيم كنيد و به همين ترتيب بقييه ي قسمت ها را مطابق شكل هاي زير درست كنيد
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
بعد از اتمام اين مراحل شكل كلي گاو آماده است
حال براي طبيعي كردن بدن گاو از پنجره ي Modifire list كه در زير نام مدل شما كه Box است وجود دارد گزينه ي Meshsmooth را انتخاب كنيد
در قسمت Subdivision Amount عدد گزينه ي Iterations را 1 كنيد هرچه اين عدد بيشتر باشد مدل شما طبيعي تر ميشود همچين قسمت Subdivision Method هم در طرح شما تاثير زيادي دارد
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
در قسمت بعدي بيشتر روي جزئيات مدل كار ميكنيم تا [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] به [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] تبديل شود
در Part 2 ادامه ي كار را توضيح ميدهم
--------------------------------------------------------------------------------------------- :rolleye:
اين هم اولين آموزش شماها هم اگر مايليد وحوصله داريد از اين آموزش ها بذاريد يا چند تا لينك از سايتها بدين يا مشكلاتتونو مطرح كنيد
ایول همشهری ! بابا کاترینا ! کارت عالیه . ادامه بده .
قربون آقا احسان
بهم روحيه دادي part 2 رو يكي دو روز ديگه ميذارم :blush:
ابتدا از منوی Create تب Extended Primitives آبجکت Hedra رو انتخاب کنید و ایجاد نمایید ، و تنظیمات زیر رو برای اون اعمال کنید.
حالت انتخاب در family باید Dodec/Icos باشه و در family paramiters بدین صورت : P=0.38; Q=0.0
تا شکل زیر رو بدست بیارید :
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
با Right Clicke رو شکل آبجکت رو به editable poly تبدیل کنید.
حالت Edage رو فعال کنید وکل آبجکت رو مورد انتخاب قرار بدید.
گزینه Extrude رو برگزینید ( دکمه کوچ کنار Extrude ) و اعداد مشخص شده رو برای دو فیلد مورد نظر پر نمایید.
height=-1.0 ; extrusion base width=0.3
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
این بار حالت Polygan رو مورد انتخاب قرار دهید ، و دو بار دکمه tessellate در منوی Edit Geometry بفشارید.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
سپس از مودیفایر لیست گزینه spherify رو انتخاب و به آن مقدار 85% نسبت دهید .
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
حال به شکل خود از منوی مودیفایر لیست ، یک meshsmooth نسبت دهید.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
حال از توپ فوتبال خود لذت ببرید ، ...
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
خوب اول از همه Object خودتونو بسازید و جعبه متریال رو باز کنید سپس جعبه ای رو که روش نوشته Standard رو کلیک کرده و از لیست کزینه Raytrace را انتخاب کنید بعد قسمت diffuse را سیاه کرده و قسمت Transparancy رو هر رنگی که دلتون می خواد شیشه اون رنگی باشه رو انتخاب کنید سپس Specular level رو 250 و Glossiness رو 80 وارد کنید و از قسمت Maps روی Reflect کلیک کرده و Fall off رو انتخاب کنید و در آخر از منوی ظاهر شده و قسمت falloff type گزینه را به fresnel تغییر دهید .
به همین سادگی بود حالا ئتریال رو به object ربط دهید و render بگیرید به امید اینکه بدردتون بخوره .
لطفا نظر بدید و بگویید تا در چه مورد دیگه ای آموزش می خواید . با تشکر
ایول آموزش تصویری ! بابا گرافیست ! عالی بود .
داره كم كم از اين 3Dstmax خوشم مياد !
بيبنم ! اين تيزر Davoo هست ! يه رباته ! حركت ميكنه ! اينو با 3D ساختن ؟
davoo چيه؟ولي معمولا كاربرد مايا بيشتره.
دو الكترونيك ! رو ميدوني با چي ساختن ! تيزرشو ميگم !
%99.9 تيزر هاي تلوزيوني با 3D max ساخته ميشه از جمله همين دوو
هركي زبون انگليسيش خوبه سري به اين لينك بزنه چون يك كتاب آموزش 3d يه كامل و مجانيه ولي چون مال google print براي ديدنش بايد عضو google باشيد
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
آقا شرمنده
اين كتابه دروغ نوشته بود مجانيه :blush:
الفین جان ممنون از آموزش عالی که دادی. فقط من دو تا مشکل دارم یکی اینکه توپ من به قشنگی توپ شما در نیمد. دوم اگه بخوام توپ رو رنگ کنم بصورتی که یخونه سفید و خونه دیگه سیاه باشه چیکار باید بکنم؟ من فکر کردم شاید هر خونه رو detach کنم و بهش متریل بدم ولی درست در نمیاد بصورت شطرنجی هم متریال دادم بهش نتونستم درست بندازم تو خونه ها (فیکس نشد) نظر شما چیه چیکار میشه کرد؟؟
مرسي از لطف شما.اول اينكه اگه اموزش رو درست اجرا كنيد توپ به همون صورت در مياد.دوم اينكه تا اونجا كه من ميدونم با deatachكردن مشكل بايد حل بشهنقل قول:
نوشته شده توسط shahrdartoope
سلام
کسی میتونه توضیح مختصری بده که چگونه میشه یه توپ رو روی یه پارچه انداخت(منضورم رو یه پلان که هالت پارچه داشته باشه)
اينجا كسي هست كه مدل سازي حرفه اي بلد باشه ؟
پيشنهاد مي كنم اگه كسي بلده در مورد اسكلت بندي و كلا حركت دادن بدن آموزش بده
ممنون مي شم
خدمت آقاي شهردار براي اين كار بايد اولا 3dmax 6 يا 7 رو داشته باشي تا كارت راحت بشه
اول يك plan بساز بعد يك sphere
بعد برو create\helpers\reactor
اول يك RBcollection بساز وانتخابش كن از كركره ي RB collection properties گزينه ي add رو بزن و sphere رو انتخاب كن
بعد plan رو انتخاب كن.از كركره ي modify گزينه ي reactor cloth رو انتخاب كن
بعد از create\helpers\reactor گزينه ي CLcollection رو انتخاب كن و از كركره ي properties گزينه ي add رو بزن و plan رو انتخاب كن.
حالا بايد به كره وزن بدهيم.
از كركره ي reactor (در بالا و كنار file .edit... اين ها)
گزينه ي open property editor رو انتخاب كن
بعد sphere رو انتخاب كن و گزينه ي mass رو عددي مثل 5 بده.
به plan هم لازم نيست وزن بدهيد
الان اگر از كركره ي reactor گزينه ي preview animation رو بزنيد صفحه اي ظاهر ميشود كه اگر play رو بزنيد مي بينيد كه توپ و پارچه با هم سقوط ميكنند
براي درست كردن اين مشكل plan رو انتخاب كنيد به modify آن برويد و reactor cloth رو در حالت vertex قرار دهيد و4 نقطه ي گوشه ي plan رو باهم انتخاب كنيد سپس از كركره ي constraints گزينه ي fix vertices رو انتخاب كنيد.مشاهده ميكنيد كه آن 4 نقطه از رنگ قرمز به رنگ زرد در ميايد
حالا دوباره preview animation رو بزنيد و play كنيد تا نتيجه ي عمل را ببينيد.
اگر ميخاهيد در render كردن اين عمل ديده شود از كركره ي render گزينه ي create animation را بزنيد.
تمام
من بعدا كاملا توضيح در مورد اسكلت بندي و كلا حركت دادن بدن ميدم ولي بهترين روش با bone ويا biped هست
رو من حساب كننقل قول:
نوشته شده توسط saye
با سلام
من مشتاقانه منتظر هستم سهيل جان
به قول معروف لحظه شماري ميكنم.
م
اخه من عاشق تري دي هستم اما از روي رفرنسش كار كردن برام خيلي سخته
منتظرم
باي
من قول داده بودم ادامه ي آموزش گاو رو بذارم ولي وقت نكردم (با كمال شرمندگي) ولي چند تا عكس از چند زاويه ازش گرفتم تا هركي خواست به عنوان الگو استفاده كنه.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
بقيش با خودتون :blush:
بابا پس چي شد آموزش متحرك سازي
اگه سخته از حركت كرمي چيزي شروع كنيد
صبر كن من يكشنبه امتحان فيزيكم بدم بعد كامل توضيح ميدم
با سلام
سهيل جان منتظرم
چي شد پس
چهار شنبه هم گذشت كه؟
مردم بابا؟!
من اين چندروز همش امتحان دارمنقل قول:
نوشته شده توسط hp1361
سه شنبه چهارشنبه وشنبه
حالا چيكار ميتونم بكنم؟
فعلا برو تو اين لينك [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
بالاخره ما منتظريم
دل انگيز من كه گفتم با رفرنسش هم كه انگليسيه مشكل دارم
تازه اون كه كامل تره
باي
چرا هیشکی هیچ اموزشی نمیزاره ؟
هرکی ادرسی, لینکی,چیزی داره بده دیگه
مثل اینکه همه بیحالن!
آره واله
ما که رسیدیم به دریا دریا خشک شد
اینم شانس ... ماست دیگه
نقل قول:
چرا هیشکی هیچ اموزشی نمیزاره ؟
هرکی ادرسی, لینکی,چیزی داره بده دیگه
مثل اینکه همه بیحالن!
سلامنقل قول:
آره واله
ما که رسیدیم به دریا دریا خشک شد
اینم شانس ... ماست دیگه
عزیزان کمی صبر . انشاا... آموزش هم گذاشته میشه به سوالات شما هم پاسخ داده میشه . ( پس چی شد ؟ صبر داشته باشین )
قربانتان : شاهین
منتظریم شاهین جون
قربانت شوم جییییییگر
يك سري به [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] بزنيد چند تا آموزش ساده داره.
از آقا سهيل درخواست ميكنيم يك مقاله جديد بنويسن.
سلام دوستان
من سوالي در مودر نور ها دارم مي شه كمك كنيد
ميخواهم از نوشته هاي يك كتاب نور خارج شود