سلام ! در این تاپیک تمام نکته ها در باره اسکریپت نویسی و Level Editor و Model Edtor این بازی گفته می شود که همه در این قسمت ها مشکل دارند .
Printable View
سلام ! در این تاپیک تمام نکته ها در باره اسکریپت نویسی و Level Editor و Model Edtor این بازی گفته می شود که همه در این قسمت ها مشکل دارند .
محسن جان آموزش این برنامه رو نداری ؟
آموزش اسکریپت نویسی این برنامه در تاپیک دیگری بود ( [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] )...نقل قول:
محسن جان آموزش این برنامه رو نداری ؟
ولی در این تاپیک قصد داریم غیر از اسکریپت نویسی , مدل سازی و Level سازی هم آموزش دهیم .
برای وارد کردن مدل از
3dMax به Model Editor همراه با تکسچر باید اول یه نکته بگم که تکسچر مدل حتما Bitmap باشه ...
مدل خود را درون 3dmax بسازید و از طریق گزینه file>Export مدل خود را با فرمت 3ds ذخیره کنید .
حالا در Model editor و از طریق File > Import >From 3ds مدل خود را وارد کنید .
حالا یک پنجره می آید که از شما می خواهد تکسچر خود را که همان Bitmap هست وارد کنید . شما آن را انتخاب کنید و OK بزنید . به همین راحتی ...
امیدوارم تاپیک موفقی باشه ...
برای وارد کردن مدل از در Level Editor :
اول مدل خود را که با فرمت Mdl هست در همان پوشه ای که Level خود را ذخیره کرده اید Save کنید و از طریق گزینه Object >add Model مدل خود را درون Level Editor باز کنید .
برای اضافه کردن اسکریپتی که برای بازی نوشتید به بازی خودتان در (Level Editor ) :
ترجیحا اسکریپت خود را در همان پوشه که Level خود را save کرده اید ذخیره کنید . و سپس از طریق گزینه File >map properties و با کمک شکل زیر اسکریپت خود را به بازی اضافه کنید :
ببخشید لینک دانلود این برنامه رو میزاری ؟
فکر کنم از Game Maker بهتر باشه .
البته Game maker توی گرافیک 2 بعدی سرور هستش !
لینک دانلود A6 6.40.5 در این آدرس است .
ولی این که ما داریم آموزش می دهیم Pro 6.20 هستش .
Level Editor :برای افزایش قدرت نور روی شی کلیک راست کنید و با استفاده از فیلد Rang قدرت آن را کم یا زیاد کنــید
برای اضافه کردن دوربین به بازی خود :
Object >add position
برای اضافه کردن نور :
object > Light
برای تغییر رنگ نور باید روی نور Right Click کنید و روی رنگدونی بزنید و رنگ مورد نظر خودتون را انتخاب کنید .
ُScript :var video_screen = 1
اسکریپت برای تغییر screen ویندوز :
یاvar video_screen = 0
که 1 صفحه را فول اسکرین می کند و دومی حالت وینوز .
محسن جان جسارته ولی میشه با یه پلاگین مدل رو با تکسچر از مکس آورد تو لول ادیتور با پسوند mdlنقل قول:
البته تا اونجای که من کار کردم با ورژن 6 یا 7 کار می کرد . :11:
احتیاجی به پلاگین نیست ! همون کار بهترین کار هست !نقل قول:
ولی یک پلاگین هست که برای مکس 6 هست انیمیشن های مکس را درون Model Editor می یاره ! در پست های بعدی براتون آپلود می کنم !
نمی خواد دیگه کلی تبدیل کنی و مکافات بکشی یه سر میره تو لول ادیتور البته یکم اذیت می کنه با این حال خوبه بد نیست.
سلام من درمورد این ها اطلاعات کامل می خوام میتونی کمک کنی البته خودم هم سعی می کنم
define
ifdef name;
ifndef name;
ifelse;
endif;
undef name;