آموزش 6 افکت های محیطی environment effects
سلام
ساخت افکت آتش
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
برای ایحاد این افکت نیاز به gizmo ( شکلی کمکی برای ساخت آتش و مه حجمی و...) داریم .
گیزمو ها را میتوانید به ترتیب زیر پیدا کنید :
1- helpers 2- atmospheric apparatus 3- sphere gizmo
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
از command panel , گزینه hemisphere را فعال کنید تا شکل به صورت یک نیمکره در بیاید .
در ضمن توسط ابزار
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
scale کمی شکل را به سمت بالا بکشید.
حال به ترتیب شماره های شکل زیر عمل کنید :
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
از قسمت fire effect parameters , روی pick gizmo کلیک کنید و بعد sphere gizmo را انتخاب کنید. پارامتر ها را به ترتیب زیر تنظیم کنید :
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
آموزش 7 ادامه بحث افکت های محیطی
امروز میخواهیم طی تمرین زیر , هم با ساخت دریا آشنا شویم , هم با نحوه ایجاد یکی از افکت های محیطی .
ساخت دریا
یک plane با segment های نسبتا زیاد را رسم کنید. (سگمنت ها کنترل کننده میزان نرمی شکل هستند که اگر تعدادشان زیاد باشد طرح با کیفیت بیش تری روی شکل مینشیند , اما سرعت رندرکاهش پیدا میکند)
حالا باید ماده مناسب دریا را ایجاد کنید :
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
کلید m را بزنید . از قسمت blinn basic parameters رنگ را به آبی تغییر دهید.
میتوانید از قسمت specular highlight میزان برق افتادگی روی دریا را تنظیم کنید.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
حال از قسمت maps روی مستطیل مقابلbump کلیک کرده و از پنجره باز شده noise را انتخاب کنید پارامتر ها را مانند شکل زیر تغییر دهید :
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
خب حالا باید ماده را به plane نسبت دهید.
تغییر پس زمینه
به ترتیب زیر عمل کنید :
1- Rendering 2-environment 3-back ground 4- رنگ را به آبی تغییر دهید یا یک پس زمینه ابری انتخاب کنید .
اما ما باید فضای بین دریا و آسمان رو پر کنیم تا کار, طبیعی تر به نظر برسد
ساخت مه
کلید 8 از روی صفحه کلید را بزنید . به این ترتیب عمل کنید : 1-add 2-fog
پارامترها را به صورت زیر تغییر دهید :
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
این هم تصویررندر این تمرین:
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
آموزش 8 ادامه بحث افکت های محیطی
سلام :46:
امروز میخواهیم با افکت volume fog ( مه حجمی : مه شبیه سازی شده همراه با بخارات آب که در کوهستان و یا جنگل دیده میشود) آشنا شویم . خب پس دست به کار شیم:
ساخت مه حجمی
به ترتیب زیر عمل کنید :
1-rendering 2- environment 3- add 4- volume fog
مقدار density را روی 10 تنظیم کنید . حال کلید f9 را بزنید تا صفحه رندر شود .
بررسی پارامتر ها :
Density : چگالی مه step size : بزرگی و ازدحام ذرات مه
Noise : کنترل آشفتگی مه regular : مه منظم fractal : ایجاد بی نظمی در مه
Turbulence : ایجاد آشفتگی در مه wind strength :تنظیم قدرت باد wind from the : تنظیم جهت باد
به تصویر رند شده این مه در جنگل توجه کنید :
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]