انجام عملیات ریاضی در Microsoft Word به شکلی سریع
بدین منظور:
نرم افزار Word را اجرا کنید.
از منوی Tools بر روی Customize کلیک کنید.
در پنجره جدید به تب Commands بروید.
اکنون یک پنجره دارای 2 ستون خواهید داشت. از ستون Tools ، Category را پیدا کرده و آن را انتخاب کنید. از ستون دیگر ، Tools Calculate را پیدا کنید (جزء موارد آخر). اکنون Tools Calculate را گرفته و آن را در جای مناسبی از نوار ابزار بالای صفحه رها کنید. ( Drog & Drop ) .
پس از اینکه دکمه Tools Calculate در جای مناسبی از نوار ابزار جای گرفت ، پنجره Customize را ببندید.
حال در یک صفحه خالی Word ، به عنوان مثال دو عدد را این گونه بنویسید:
253
+
789
هر عدد با یک Enter از خطی بعدی جدا گردد. عملگر ریاضی هم مابین دو خط عدد جای گیرد.
یا دو عدد را پشت سر هم و به شکل زیر وارد کنید:
253 + 789
اکنون این 3سه خط را با موس بگیرید و به حالت انتخاب درآورید ( Highlight کنید ) ، بر روی دکمه Tools Calculate که ایجاد کردید ، کلیک کنید.
سپس در خط بعدی ، دکمه Ctrl+V را همزمان فشار دهید تا پاسخ که در اینجا به فرض 1042 است نمایان شود.
---------------
منبع:فناوری اطلاعات
ترفند مفید در نرم افزار Word
7 ترفند مفید در نرم افزار Word
با بکار بستن ترفندهای زیر در کار خود با نرم افزار Word سرعت بخشید :
1- اگر در حال تایپ کردن یک متن انگلیسی هستید و به دنبال مترادف یک کلمه خاص می گردید ، کافیست نشانگر را در کنار و یا در زیر کلمه مربوطه ببرید و کلیدهای Shift + F7 را فشار دهید.با این کار فهرستی از کلمات مترادف آن کلمه خاص نمایش داده میشود.
2- اگر فرمت قسمتی از متن را تغییر داده اید ، مثلا رنگ یا نوع فونت آن را عوض کرده اید و حالا میخواهید به همان وضعیت پیش فرض Word برگردانید ، میتوانید آن بخش از متن را انتخاب و کلیدهای Ctrl + SpaceBar را فشار دهید.
3- وقتی میخواهید بخشی از متن را انتخاب کنید ، میتوانید کلمه Alt را پائین نگه دارید و با ماوس Drag کنید.این کار باعث می شود عمل انتخاب به صورت مستطیل شکل انجام شود و سرعت شما به طرز چشمگیری افزایش یابد.
4- با فشردن کلید Shift + F5 میتوانید به قسمتی از متن که بتازگی تغییری در آن ایجاد کرده اید بروید.فشردن مجدد این کلیدها شما را به قسمتهای تغییر یافته قبلی متن میبرد.
5- در پنجره Print Preview شما میتوانید پیش از پرینت گرفتن ، پیش نمایشی از فایل خود را ببینید.اگر در همین پنجره بخواهید تغییراتی در متن بدهید ، کافیست روی آیکون Magnifier کلیک کنید تا اجازه تصحیح در متن به شما داده شود.
6- اگر میخواهید همزمان دو بخش مختلف از یک Document را ببینید ، میتوانید فایل مربوطه را در نرم افزار Word باز کرده ، ماوس را بالای فلش موجود در بالای نوار لغزان نگه دارید تا نشانگر ماوس به شکل دو خط موازی با دو فلش در بالا و پائین آن درآید.آنگاه کلیک کنید و بدون رها کردن ماوس آن را به سمت پائین بکشید.حال صفحه به دو قسمت تقسیم میشود که در هر دو بخش همان فایل نمایش داده میشود و همزمان میتوانید دو بخش مختلف فایل را ببینید و ویرایش کنید.
7- اگر فایلتان بزرگ است و پیدا کردن مطالب برایتان دشوار است ، کافیست گزینه Document Map را از منوی View انتخاب کنید تا فهرستی از عناوین Document شما را نشان دهد.حال با کلیک بر هر عنوان به آن قسمت از فایل خود پرش میکنید.
منبع : Explorer.ir
تاپیک مشابه ادغام شد.
Reza_S
1 پيوست (پيوستها)
فاصله میان واژهای و میان کلمهای در ورد
ماخذ: پرتال فرساران
فاصله میان واژهای و میان کلمهای در ورد
قصد این مقاله دادن روشن ساختن مساله فاصله میان واژهای در نرم افزار Word است که مشکل بسیاری از کاربران این نرم افزار است و برخی آنرا فاصله مجازی در ورد مینامند.
توضیح : ما دو نوع فاصله داریم :
میان کلمه ، مانند "بابا آب داد." که بین هر کلمه با دیگری یک فاصله است و اگر این فاصله نباشد "باباآبداد" !
فاصله میان واژهای مانند : "مینویسیم" و "میدانی" و اگر این فاصله نباشد خواهد شد : مینویسیم و میدانی (که فامیلی من میشود)
دلیل استفاده از فاصلهی میان واژهای این است که :
کلمه خواناتر میشود.
صفحه آرایی ما بهم نمیریزد.(یعنی اگر انتهای یک سطر باشیم، کلمه "می" و "نویسیم" از همدیگر جدا خواهند افتاد.
نحوه نگارش استاندار ما فارسی زبانان اینچنین است.
دوستانی که با زرنگار و یا Word98 کار کرده باشند شاید کلیدهای ترکیبی Alt+Space یا Ctrl+Space را به یاد بیاورد که برای زدن فاصله میان واژهای استفاده میشده است اما در Word2003 یا Word2007 اینرا نداریم !
آیا میشود شرکت مایکروسافت این گزینه را فراموش کند ؟؟!!
راههای زدن فاصله میان واژهای در Word :
الف) راه ترفندی و غیر کاربردی :
Wow! اینها بیشتر برای شگفت زده کردن هستند نه اصولی .
الف – 1) فشردن همزمان کلیدهای Ctrl + Shift + 2
الف – 2) روشن کردن کلید Numlock و گرفتن کیلد Alt و تایپ عدد 0157 با کلیدهای سمت راست صفحه کلید (Numeric Keypad)
ب) راه حل اصولی و حرفهای :
یک تایپیست حرفهای سعی در آن دارد که دستهای خود را از روی کلیدها دور نکند و زدن کلیدهای پیچیده و ترکیبی باعث اتلاف زمان و گرفتن سرعت وی میشود و راه اصولی آن قرار دادن کلید میانبری برای این منظور است.
ب – 1) فاصله میان واژهای در Word 2003 و Word 2007
قدم اول ) از منوی Insert گزینه Symbol را انتخاب کنید.
قدم دوم) به سربرگ (TAB) ، Special Characters بروید.
قدم سوم) گزینه No-With Optional Break را انتخاب کنید و دکمه Shortcut Key را بزنید.
قدم چهارم ) به قسمت (textbox) Press New shortcut key بروید و کلید میانبر مورد نظر خود را بفشارید (کلید Ctrl + Space پیشنهاد میشود)
قدم پنجم) دکمه Assign را بزنید.
چگونه فرمول های ریاضی را در وورد معمولی وارد کنیم؟
سلام
من بلد نبودم فرمول ها رو تو وورد بیارم ، حالا که یاد گرفتم خواستم به شمام کمک کنم تا مجبور نشین واسه چهار تا فرمول ساده از نت کمک بگیرین!!
بعد از اینکه سی دی آفیس رو نصب کردین یه ورد باز کنین .
گزینه Insert
بعد گزینه Field
حالا ، تو قسمت categories گزینه Equation and formula رو انتخاب کنین
اگه قبلا نصب شده بود با انتخاب Eq از کادر پایین گزینه Equation Editor فعال میشه با کلیک روی اون یه صفحه جدید باز میشه که میتونین توش فرمول تایپ کنین
با یه کلیک روی قسمت سفید صفحه فرمولها به صفحه اصلی وورد انتقال پیدا میکنن
اگه نصب نبود ، با انتخاب گزینه Equation and formula پیغام میده میخوای نصب شه؟ حالا سی دی آفیس تو درایو بذارین ، ok رو انتخاب کنین بعد از نصب مثله مراحل بالا
موفق باشین:11:
فهرست نويسي استاندارد در ورد
سلام به همه دوستان
در اين مقاله قصد دارم
فهرست نويسي در ورد را بصورت استاندارد تشريح كنم انشاءالله كه مورد استفاده باشه
لطفا اگه شما هم نظري دارين دريغ نكنين
پس مرحله به مرحله همراه من باشيد
1- انتخاب گزينه Style and formatting از منوي format
2- تنظيم يك new style با زدن دكمه مربوطه و دادن يك اسم به آن مثلا ST1 و تعريف فونت و مشخصات مربوطه به عناوين از كادر مربوطه
توضيح: يا زدن دكمه new style يك كادر باز ميشود كه مي توان در ان يك نام جهت استايل مورد نظر تعريف كرد و سپس از انجا فونت ، سايز و .... مورد استفاده در عناوين را انتخاب كرد مثلا : فونت تيتر با سايز 16 و زيرخط دار و ..... كه اين مشخصات بايد براي همه عناويني كه در متن ما بكار رفته استفاده شده باشد
3- خيلي خيلي مهم : اِعمال استايل ساخته شده به تك تك عناوين در متن. (انتخاب كامل عنوان و كليك روي ان استايل از ليست استايلها)
توضيح : كاربران حرفهاي براي عناوين خود يك استايل مشخص از ابتدا ساخته و پس از رسيدن به آن عنوان موردنظر در متن همان موقع ان استايل را به متن اعمال ميكنند. اين كار دو حسن دارد يكي اينكه تمامي عناوين از ابتدا يكسانسازي ظاهري ميشوند و تفاوت فرمت كاراكتري يا فرمت پاراگرافي بين انها پيش نميايد و ديگر اينكه براي فهرستنويسي بعدا نياز نيست يكي يكي يك استايل مشخص به همه عناوين اعمال شود
4- گذاشتن كرسر در صفحهاي كه ميخواهيد عناوين و صفحات وارد شوند و سپس انتخاب گزينه index and tables از منوي insert و زيرمنوي reference
5- رفتن به زبانه Table of content و زدن دكمه Option
6- در كادر باز شده بايد عددهاي 1 و 2 و 3 را كه روبروي heading 1 تا heading 3 نوشته شده پاك كرد و بجاي آن روبروي مثلا ST1 بايد بنويسيم 1
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
7- تمامي كادرها را OK كنيد
8- از كار خود لذت ببريد :19::27:
9- نظر بدين
10- خوش باشين:31:
آخر سر يادتون نره اگه صفحهاي اضافه با كم شد و يا عنواني تغيير كرد بايد حتما يه بار روي يكي از عناوين كه اتوماتيك واردشده و بصورت فيلد هم هست (يعني يه هايلايت خاكسنري داره) كليك كنين و دكمه F9 رو بزنين و گزينه دوم رو انتخاب كنين تا همگي آپديت بشن