Metal Gear Solid: Peace Walker
سازنده : Kojima Productions
ناشر : Konami
تاریخ انتشار : ژاپن April 29, 2010 - امریکای شمالی June 8, 2010 - اروپا June 17, 2010 - انگلستان June 18, 2010
پلتفرم : PSP
تعداد بازیکن : تک نفره - چند نفره
درجه بندی سنی : CERO :C
وب سایت رسمی :
کد:
http://www.konami.jp/mgs_pw/index.html
The official Japanese cover art for Metal Gear Solid: Peace Walker
داستان:
مشخصه که کونامی و کوجیما تا قبل از عرضه بازی چیز زیادی از داستان اون بجز یه نمای کلی لو نمیدن.
پس اطلاعات ما در باره محدود میشه به دمو قابل بازی که عرضه شده و شنیده ها از گوشه و کنار :
بازی در سال 1974 چند سال بعد از ماجرای Metal Gear Solid 3: Snake Eater اتفاق میوفته , جایی که Naked Snake یه گروه نظامی به نام Militaires Sans Frontières (فرانسوی, ارتش بدون مرز ) تشکیل داده و به دلایلی که فعلا معلوم نیست ( اون جور که دمو قابل بازی نشون میده ) از اسم رمزش Big Boss نمی خواد استفاده کنه.
در همین حال یه ارتش ناشناس با اسلحه و تجهیزات پیشرفته به کاستاریکا حمله میکنه. دولت کاستاریکا که ارتش کاستاریکا رو منحل کرده بود (واقعه تاریخی , مربوط به جنگ داخلی سال 1948) در برابر این ارتش ناشناس نمیتونه مقاومت کنه . و فقط یه سری گروه های مقاومت داخلی کم و بیش هملیاتی رو انجام میدن.
دو نفر از دست اندر کاران مقاومت مردمی ( Ramón Gálvez Mena و Paz Ortega Andrade ) به Snake مراجعه میکنن و از اون و ارتشش درخواست کمک میکنن که با جواب منفی Snake مواجه میشن, وقتی میبینن که Snake حاضر به کمک به اونا نیست Ramón مجبور میشه حقیقتی رو به Snake بگه : من می دونم تو کی هستی تو Big Boss هستی !!
همین کافیه که Snake برای این که بفهمه چه جریانی پشت این ماجراست خودش شخصا وارد عمل بشه.
کاراکترها:
کاراکترهایی که تا الان معرفی شدند:
(Naked Snake (Big Boss
Kazuhira Miller
Paz Ortega Andrade
Ramón Gálvez Mena
Amanda Valenciano Libre
Huey
Chico
Strangelove
Coldman
Cécile Cosina Caminades
گیم پلی :
مثل همیشه متال گیر هست و اکشن مخفی کاری , اینبار یه سری مشخصه های جدید هم اضافه شده که بار اکشن بازی رو بیشتر میکنه, یکی از اونا اضافه شدن co-op چند نفره هست. در این حالت بازی میکنه ماموریت ها رو با کمک چند نفر دیگه انجام بده که هر کدوم قابلیت هایی دارن از مخفی کاری گرفته تا کماندو بازی , که با ترکیب مناسب این قابلیت ها با توجه به نوع مرحله میشه تاکتیک های مناسبی برای هر مرحله انتخاب کرد. (مثلا وقتی چند نفر مشغول تبادل اتش هستند و توجه نیروهای دشمن رو جلب کردن یه نفر میتونه با استفاده از مخفی کاری اهداف ماموریت رو انجام بده و مثال های دیگه ای از این قبیل.)
نکته دیگه ای که وجود داره عدم توقف بازی حین انجام ماموریته , برای هیچ کاری مثل دیدن نقشه , رفتن به منو های راهنمایی مرحله , تعویض اسلحه و ... بازی استاپ نمیشه و باید این کارها رو همزمان که بازی در جریان هست انجام داد.
کنترل:
PSP هست و یک آنالوگ و مشکل دوربین !
اکثر کسایی که برای اولین بار با PSP بازی میکنن (مخصوصا بازی های شوتر که نیاز به تعویض دستی دوربین دارن) به علت نبودن آنالوگ سمت راست با تغییر دستی زاویه ی دوربین مشکل دارن.
PSP بازهای حرفه ای دیگه به تغیر دوربین با کلید های مثلث,دایره,ضربدر و مربع و حرکت دادن کاراکتر با آنالوگ سمت چپ . (بازی های موفق زیادی هم که با این نوع کنترل عرضه شدن کاملا این نوع بازی کردن را جا انداختن)
Metal Gear Solid: Peace Walker هم از همین شیوه کنترل استفاده میکنه به اسم SHOOTER TYPE به اضافه اینکه یه نوع چینش دیگه برای کسانی که به نوع اول عدت ندارند به اسم ACTION TYPE.
ضمنا برای نوع هدف گیری از دو شیوه قفل خودکار و هدف گیری دستی استفاده میکنه که برای تغیرش کافیه از دکمه SELECT در حین بازی استفاده کنید.
موسیقی:
مجموعه Metal Gear Solid: Peace Walker Original Soundtrack قراره در تاریخ May 27, 2010 به بازار بیاد .
آهنگ Heaven's Divide موزیک اصلی بازی هست ( theme song ) که توسط Donna Burke اجرا شده
تصاویری از بازی :
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
با مراجعه به این قسمت از سایت خود بازی میتونید تریلرهای بازی رو ببینید:
کد:
http://www.konami.jp/mgs_pw/en/trailer/index.html
نکاتی در مورد بازی:
خود کوجیما شخصا در ساخت این بازی نقش داره.
cutscene های بازی بصورت کمیک متحرک هستند. و کار Ashley Wood هنرمندی که برای دوست داران MGS و PSP بازها ناشناخته نیست. ایشون کار کمیک دیجیتالی METAL GEAR SOLID DIGITAL GRAPHIC NOVEL رو روی PSP انجام دادن.
طبق معمول کارهای کوجیما واقعیت و تاریخ با خیال در هم میامیزه,حوادث تاریخی واقعی در این بازی بهشون اشاره شده مثل انحلال ارتش کاستاریکا.
باید تا june-april 2010 صبر کرد و منتظر یک شاهکار دیگه از سری MGS بود. قبل از اون نسخه دمو فراموش نشود!
---------------------
منابع:
نسخه دمو قابل بازی
ویکی پدیا:
کد:
http://en.wikipedia.org/wiki/Metal_Gear_Solid_Peace_Walker
وب سایت رسمی بازی:
کد:
http://www.konami.jp/mgs_pw/index.html
مروری بر سری بازی های متال گیر Metal Gear
گیم چیست ما برای چه بازی می کنیم ؟ می خواهیم چه چیزی رو به دست بیاریم.؟ ایا هدفی داریم ؟ ایا به نتیجه ای خواهیم رسید.؟
حتما بسیاری جواب خواهند داد برای سرگرمی و حقیقتا جواب درستی هست.
اما گاهی اوقات این سرگرمی ها پا رو فراتر می گذارند. لحظات و دقایقی را به وجود میارند که یک گیمر را غرق در
ارزوها..رویاها ..شخصیت های مجازی می کند که به نوبه خودم در یک کلمه عاشق ان کارکترها میشیم.
23 سال قبل بازی به نام Metal Gear تولید شد این بازی در کنسول های نسل اول ظهور کرد و در امریکا اروپا و ژاپن به فروش قابل ملاحظه ای دست یافت. بازی از همان ابتدا روی سبک مخفی کاری گیم پلی خود را ایجاد می کرد که در ان زمان نواورانه و خلاقانه بود بعد از MG که به فروش خوبی رسید MG2 نیز ساخته شد و متن داستان رو بسیار غنی تر ادامه داد. باز پرفروش شد. سپس بعد از یک فقفه چند ساله Metel Gear Solid1 بر روی کنسول Ps1 ساخته شد یک اثر بی نظیر شاهکاری متفاوت داستان ...گیم پلی.. گرافیک..و بزرگتر از همه موسیقی بازی که باعث تولد شخصیت فوق محبوب Solid Snake شد. بعد از فروش بسیار فراوان بازی و موفقیت هایی که کسب کرد MGS2 و بعد از آن MGS3 که هر کدام باز با معرفی المان های جدید در گیم پلی و همراهی داستانی بسیار پر محتوا باعث شد تا کنسول PS2 فروشی بالای 150 میلیون عدد در جهان تاثیر گذار باشد
تا این که در نسل چهارم کنسول های خانگی بر روی کنسول PS3 فوق بازی دیگری از این سری بازی
Metal Gear Solid 4 ساخته شد. یا میشه گفت ظهور کرد. تکمیل کننده تمام سری ها همه چیز داشت از اشک و لبخند هاش گرفته تا عشق و دوستی و نام یاد سرباز کهنه کار
اسنیک پیر.
***********************************
کار کارگردانی این بازی توسط کوجیما انجام شده است نامی که با متال گیر به اوج رسید تمامی قله های افتخار را کسب کرد. زیرا لیاقت خود را با هر بار روی کار امدن ثابت کرده و یکه تاز بودن خود را در امر کارگردانی این بازی نشان داده است کوجیما بعد از MGS2 عنوان کرد که دیگر بر روی پروژه متال گیر کار نخواهد کرد. اما هر بار زیر حرف خود زده و دوباره ساخت بازی رو انجام میداد. اما این طور که گفت MGS4 دیگر اخرین عنوان در کارنانمه کارگردانی وی خواهد بود.کوجیما هم اکنون رییس Koama Production هست.
کوجیما در دوران کودکی بیشتر به دلیل شغل خانواده در حال سفر بوده و به همین دلیل اکثرا تنها بوده. کوجیما به داستان نوشتن علاقه زیادی داشت داستان های زیادی برای مجلات می فرستاد ولی هیچ کس نوشته های او را چاپ نمی کرد چون صفحات زیادی داشت. تا اینکه رو به عرصه دوربین و سینما اورداو به عنوان یک طراح و برنامه نویس به کونامی رفت ولی چون مهارت کمی داشت نتوانست به ان چیزی که در ذهن داشت برسد در ابتدا سران کونامی پیشنهاد او را برای بازی Metal Gear بر روی کنسول MSX2 رد کردن اما او پافشاری کرد تا اینکه بازی منتشر شد و با استقبال زیادی روبرو شد. این مورد باعث شد تا کوجیما یک شبه ره صد ساله رو برود.بازی های کوجیما بیشتر صحنه های کات سکانس طولانی دارند و بازیباز بیشتر یک بیننده می شود تا بازی کردن. احتمالا هم دلیلش علاقه بسیار او به فیلم و فیلم سازی خواهد بود. کوجیما خود می گوید داستان جوهره اصلی یک بازی است و بازی بدون داستان یک انسان بی روح است.
************************************************** *********************************
متال گیر....
داستان سری بازی های متال گیر یکی از پیچیده ترن و در عین حال پر محتواترین داستان را دربین بازی ها دارد.
به ترتیب نام بازی ها بر اساس سال های تولید....:
بازی MG در سال 1987 برای کنسول PSX2 منتشر شد.
در سال 1990 MG2 باز برای کنسول PSX2 منتشر شد.
بعد از 8 سال MGS1 بر روی کنسول Ps1 منتشر شد و مرزهای یک بازی رو شکست. و با فروش 6 میلیون نسخه تحولی در کونامی ایجاد کرد.
بر روی کنسول PS2 در سال 2001 MGS2 منتشر شد.
3 سال بعد در سال 2004 MGS3 که همه چیز را در اغوش گیمر نهاد.
MGS:portal Ops برای کنسول PSP در سال 2007
و سرانجام در سال 2008 اخرین نسخه از این سری بازی ها که داستان و سرنوشت سری بازی متال گیر رو مشخص میشد منتشر شودMGS4
به ترتیب نام بازی بر اساس داستان...:
اگر به صورت روایت و ترتیب داستانی به بازی نگاه کنیم ...بدین شکل خواهد بود.
MGS4..MGS2..MGS1..MG2..MG1..portal ops..MGS3
شاید کمی پیچیده شدن داستان به ترتیب روایت داستان در نسخه های منتشر شده کمک کرده است.
وقتی چند سال قبل که می رفتیم کلوب بازی میکردیم هر چی میومد می خوردم. نشسته بودیم دیدم یه بازی جدید اوردن 2 تا دیسک هستش.
در موردش حرف میزدند که سخته نمیشه رفت. برای اولین بار که منو و موسیقی بازی روبرو هیچ حسی جز بی تفاوتی نداشتم واقعا سخت بود نیاز به دانستن زبان بود و حوصله برای گوش دادن و نگاه کردن.
یک سال گذشت تا اینکه خودم کنسول خریده بودم و انقدر RE بازی کرده بودم که شبا کنارم اسلحه اسباب بازی می زاشتم.
بین بازی ها این بازیو دیدم و تصمیم به رفتنش کردم.
مقدمه ای بود بر اشنایی من با دنیای بی نهایت متال گیر برای اولین بار مخفی کاری...برای اولین بار اوج احساسات برای اولین بارگوش کردن و در استرس پنهان شدن. برای اولین بار غم و اندوه رو در چهره مکعبی یک شخصیت دیدن. همگی این موارد الان هم در ذهنم مرور می شوند و دوران خوب کودکی رو برایم تداعی می کنند.
اسنیک ماموری که برای جلوگیری از یک عملیات که در ان یک غول بزرگ اهنی به نام Mg REx به الاسکا رفته است مرکز روسیه در اوج سرما و خطر..
این قسمت از بازی مورد انتقاد زیادی قرار گرفت چون کاراکتر اسنیک بیشتر از 20 دیقه گیم پلی در بازی حضور نداشت و به جای ان رایدن حضور پیدا کرد و ادامه بازی از دید او انجام شد رایدن مورد نتفر زیاد هواداران قرار گرفت اما خود کوجیما گفت که می خواستم اسنیک رو از دید دیگری به بازباز نشان بدهم. این بازی هم واقعا یک شاهکار به تمام معنا بود. داستان متال گیر 2 از تمامی قسمتهای متال گیر پیچیده تراست. هنوز هم بسیاری درک منظور خیلی از وقایع رو درک نکردن.
این بار بازی دست پدر اسنیک بیگ باس بود. با این که او را اسنیک صدا می کردن ولی اسنیک کد رمز ارتباطی بود.
داستان بازی در این قسمت اولین روایت در ترتیب داستانی هستش.
همه چیز در این قسمت متحول شده و یک گیم پلی کامل ارئه شد. نزدیک 14 بار MGS3 رو تمام کردم ولی باز خسته نشدم.
کوجیکا هر بلایی خواست سر اسنیک اورد.
در واقع میشه گفت او با احساسات گیمرها یک رابطه ایجاد کرده بود که تمامی ان چیزهایی که انتظار نمی رفت در این قسمت اتفاق افتاد.
اشکهایی که یک گیمر برای این بازی می ریخت. همگی نشانگر اوج بودن. بینهایت بود. این بازی رو نشان میدهد.
حتی کسی که برای اولین بار با متال گیر 4 بازی می کرد. خواب خوراک. زندگی خود را وقف اسنیک می کرد.
در یکی از مراحل به الاسکا جایی که اسنیک رو برای اولین بار در زیر برف دیدم میریم. که باید درود فرستاد بر کارگدان این بازی که
متخصصانه هر جای جای الاسکا رو با فلشبکها و جملات یاد اور میشد و ما را به دوران کودکی که لذت بخشترین بود می برد.
حاشیه ......:
1-RE ..Silent Hill ...Metal Gear..Tekkan
..از جمله بازی هایی هستند که همه را به دوران لذت بخش کودکی با کنسول PS1 می برد.
2-متال گیر بازی بود که دیگر هیچ گاه تکرار نمی شود.اثری که همیشه جاودان خواهد ماند.
3- MGS4 فروشی بالای 4 میلیون نسخه داشت.
4- اسنیک از جمله 10 کارکتر محبوب قرن شناخته شده است.
5- چند سالی هست که هالیود مشغول ساخت فیلم بازی هست اما همیشه با مشکلاتی روبرو می شود که منجر به عقب افتادن ساخت ان میشود.
6- موسیقی بازی در تمامی نسخه ها امتیاز کامل رو از ان خود کرده است.
7- یک نسخه بهینه شده از MGS1 برای کنسول گیم کیوب منتشر شده.
8-نسخه 1و2 این بازی برای pc منتشر شده است
در نهایت باید گفت جملات ..کلمات هیچ گاه گویای این اثر نخواهد بود.
این هم یه عکس از نسخه بازی خودم ..:31:
کد:
http://www.-----.com/images/c07lxth7qfzlkxpq58pt.jpg