سلام
دوستان کسی می دونه nonmanifold subdivision چیه؟ اعصابم رو خورد کرده! می خوام یه Polygon رو به subdivision تبدیل کنم میگه nonmanifold هست و باید cleanup کنی و قتی cleanup می کنم خرابش میکنه! خواهش می کنم کمکم کنید
Printable View
سلام
دوستان کسی می دونه nonmanifold subdivision چیه؟ اعصابم رو خورد کرده! می خوام یه Polygon رو به subdivision تبدیل کنم میگه nonmanifold هست و باید cleanup کنی و قتی cleanup می کنم خرابش میکنه! خواهش می کنم کمکم کنید
مایا کاری؟
اسم نرم افزارو بنویس لطفا ...
ممنون.
ولا امین جان من توی مکس چنین چیزایی ندیدم !!!
این وصله ها به مکس نمیچسبه ! :دی :دی
.
.
دوست عزیز یکمی بیشتر توضیح بده و نرم افزار مربوط رو هم بنویسی عالی میشه
نرم افزاري كه باهاش كار ميكني چيه؟
ببخشید یادم رفت اسم نرم افزار رو بنویسم! من با مایا کار میکنم. من دارم با آموزش ساخت ماشین digital tutors پیش میرم. یه مرحله داره که باید Polygon رو به subdivision تبدیل کنیم اما من وقتی این کار رو می کنم با این پیغام مواجه می شم:
// Error: Command polyToSubdiv failed. Open Script Editor for details.
اینم عکساش:
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
وقتی Script Editor رو باز میکنم:
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
گفتم این وصله ها به مکس نمیچسبه ها :دی
امین جان بیا جواب بده
.
.
حالا حتما باید این پلیگان رو به چیزه دیگه تبدیل کنی!
آره بابا اگه نکنم که شکلم درست نمیشه چون چندضلعیه
مایا هم عجب محیط عجیبی داره. من که چیزی ازش سر در نیاوردم.
این subdivision تو 3ds max هم هست ولی من تاحالا باهاش کار نکردم.
دوست عزیز مشکل شما به خاطر این هست که یکسری از نرمالهای پلیگانهات مخالف پلیگانهای دیگه هست که من دو روش رو برای اصلاح این ارور میگم که انشااله مشکلتون حل میشه.
1: اول آبجکتتو انتخاب کن بعد به منوی (Polygons--->Normals--->(Conform روبزن.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
2: اول آبجکتتو انتخاب کن بعد به منوی ( Polygons---> Mesh--->(Cleanup رو بزن.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
امیدوارم که کمکت کرده باشم و مشکلت حل بشه.
هادی جان خیلی ممنون. من این دو تا راه رو قبلا هم امتحان کردم اما بازم درست نشد. در مورد اول normal ها رو یکطرفه کردم که باز هم ارور میده در مورد دوم هم وقتی cleanup می کنم یک ردیف از vertex ها هر کدوم به 4 قسمت تقسیم می کنه این جوری میشه که هنگام تبدیل شکلم به هم می خوره!