شما فرمودید بنزین س می زنید اما حالا اونو عوض کنید معمولی بزنید شاید بهتر شهنقل قول:
دوگانه سوز که نیس؟
Printable View
شما فرمودید بنزین س می زنید اما حالا اونو عوض کنید معمولی بزنید شاید بهتر شهنقل قول:
دوگانه سوز که نیس؟
سرویس ائلیه بین 1500 تا 2000نقل قول:
روغن اخرین چیزی که دیدم بهران سایپا بود که روغن خوبیه درکل برا پراید همون بهران تکتاز رو پیشنهاد میدم
اگه میتونید روعن و واسکازین رو بگیرید از نمایندگی که هم مطمئن شید حتما تعویض میشه و اینکه حتما همون موقع عوض کنید
احتمالا یه اچار کشی میکنند
سلام چند روز پیش تو سرمای منفی 8 بود تقریبا چند جا کار داشتم یه نیم ساعت رانندگی و یه 40 مین پارک بود به همین ترتیب یه سه باری دفعه اخر ماشینو خاموش کردم رفتم تو مدرسه کلا 15 دقیقه برگشتم استارت زدم روشن نشد و تقریبا 10 بار استارت زدم یه زنگ زدم یادم رفت استارت بزنم بعد تلفن استارت زدم فوری روشن شد ( یه بار دیگه هم تو تابستون امسال اونم دما تقریبا 35 درجه میشد یه 10مین رانندگی کردیم بعد پارکش کردیم تا 2 ساعت ماشین زیر افتاب بود اومدیم استارت زدیم دوباره روشن نشد ولی تو 4 امین بار روشن شد ) مشکل میتونه از چی باشه
405 مدل اخر 91 4000 تا کارکرد نه موتور نه روغن نه اب رادیات نه ..... اصلا دست نخورده و ماشین هم هیچ مشکلی نداره باتری هم اصلی خودشه از اوننا که باید اب اسید بهش ازافه کرد
ممنون عزیزان لطفا کامل توضیح بدین
عزیز این مشکل برای ماشین من هم پیش اومد...نقل قول:
آخرش فهمیدیم که استارت گیرپاژ کرده و همچنین یه ذره هم گریس نداره! ...سرویس شد و درست شد.
به نظر من بده استارت رو باز کنن و بررسی کنن.
آب باتری رو هم چک کن!
ممنونم ولی فقط دوبار برام پیش اومده تا حالا تو این 4000 تا کارکرد فک نکنم مال گریپاژ استارت باشه یه وقتایی بوده ماشین یه ماه روشن نشده تو هوای 2 زیر سفر فورا چک استارت روشن شده من خودم احتمال باتری رو میدم یا دینام یا در اخر همون استارتنقل قول:
اون اب باتری که گفتین وقتی سر پوشای + مانندشو باز کردم یه سری میله اهنی نازک شکل ال هست که میگن نشانگر سصط اب باتریه حالا اب باتری ماشین یک یا دوسانت پایین اون میله هه ست یه سری میگن عادیه یه سری میگن باید دقیقا رو اون میله باشه یه سری هم میگن باید اب باتری پر پر باشه
دوستای دیگه هم لطفا کمک کنن
با سلام خدمت اساتید تعمیر خودرو
یه پرایدنیمه انژکتوری مدل 83clcدارم
مشکل اینجاست که تو این فصول سرد هنگام روشن شدن ساسات نمیکنه
اب رادیاتور رو عوض کردم شیلنگ های ورودی ساسات رو هم هواگیری کردم پایه ساسات در هنگام گرم شدن ماشین پایین میاد ولی در جا بالا نمیره تا دو باره برگرده پایین
حدود سه ساله که دارمش ساسات قبلا کار می کرد و لی الان نه
ضمنا چون واشر پایین کاربراتور سوخته بود و نشتی داشت عوض کردم و هنگام باز کردن کاربراتور متوجه شدم که قبلا یه تعمیر کار ورودی هوا از طریق موتور پله ای مدار clcرو با یه ساچمه بزرگ داخل شیلنگ بکلی بسته تا هوا از این طریق وارد نشه البته ظاهر موتور پله ای نشان میده که خرابه و هیج جا گیرم نیومده
ضمنا پیچ مصرف پشت کاربرات رو هم باز و یا کاملا بسته ام که تاثیری روی ساسات نداشت هنگام روشن کردن ابتدا در جا نرم و خوبه بااینکه ساسات نمیکنه بعد تقریبا 1دقیقه کار کرد حالا موتور شروع میکنه به ریپ زدن تا زمانی که گرم بشه و عادی میشه
ممنونم abayan
سلام.
معمولا ساسات به ندرت خراب میشه.احتمالا اهرمهای روی کاربراتور از حالت فابریک خارج شده.تمام شیلنگهای خلا کاربراتور رو از نظر اتصال در جای صحیح بررسی کن.ته ساسات اتومات یک پیچ هست که با مهره ولاک قفل شده ببین از حالت استاندارد خارج نشده باشه.شما فرمودید که شیلنگها رو هواگیری کردید مطمئن هستید که اب براحتی و با فشار در قسمت ساسات در گردش هست؟.اگه امکانش هست رابط الومینیومی بین کاربراتور و مانیفولد هوارو حذف کن.در ضمن یک منبع خلا روی دلکو هستش که 2تا شیلنگ داره باید 2تا ورودی به هم راه نداشته باشند.(برای اوانس استفاده میشه).ژیگلور دور ارام و سوزن برقی رو هم بررس کن(البته این اخری به احتمال ضعیف تاثیر داشته باشند.)
سلام کسری جان و ممنون از پاسختنقل قول:
بله من همیشه س میزنم، یعنی شما حدس می زنید که ایراد از بنزین باشه ؟
نظرتون راجع به ریختن مکمل چیه آیا توصیه می کنید ؟
نه دوگانه نیست
سلام مممنون از راهنمایی توننقل قول:
جهت خارج کردن سیستم clc باید فیوز ورودی برق باکس clc رو قطع کنم و ورودی هوا از طریق موتور پله ای رو مسدود کنم؟
ضمنا برق شیر های هوا که در چپ و راست زیر کاپوت هستند هم از همین باکس clc فر مان می گیرند با اونها چه کنم مسیر های ورودی و خروجی هوا از این شیر ها باید تغییر کنند؟
ضمنامتوجه شدم از کنار پمپ کولر که با تسمه به پولی موتور متصل شده یه سیم مشکی رنگ خارج شده که اگه سوکت اون وصل باشه دوسر شیر برقی سمت چب اتصال کوتاه میشه!! طبیعیه؟؟ در حالت روشن هم دو سر این شیر اتصال کوتاهه و وقتی سوکت کولر رو قطع کنم رفع میشه اما ولتاژی نداره!! چه موتور سرد باشه چه گرم
ممنونabayan
سلام.اون 2تا شیر برقی مربوط به روشن کردن کولر و چراغها میباشه.یعنی وقتی که فشار روی میل لنگ(کولر روشن یا جراغهای جلو روشن)وماشین در حالت درجا میباشد منبع خلاء روی کاربراتور تحریک شده تا اهرم گاز کمی بچرخد و ماشین خاموش نشه.لازم نیست فیوز رو قطع کنید فقط سوکت اصلی clc رو جدا کنید(اگه کولر جواب نداد سوکت وصل باشه).من خودم پی کی clc داشتم بیچاره شدم.اخرش بردم پیش یک تنظیم کاربراتور تمام clc رو باز کرد.حتی رابط زیر کاربراتور رو هم جدا کرد.وکیوم روی کاربراتور و دلکو رو هم عوض کرد (ابته خراب بودن)ماشین از لحاظ شتاب و ... کلی تغییر کرد.تا جایی که من یادم مونده شیر برقی چراغهای جلو رو بیخیال شدیم.برای تست شیر برقی باید یک سوکت رو با بدنه ولتاژ بگیری موقع روشن کردن کولر باید 12 باشه یا دو سر شیر به هم راه بده و موقع خاموش کردن کولر بسته باشه.
سلام ماشین رو با یه مدل 77 مقایسه کردم
کل سیستم clcرو جمع کردم ریختم بیرون غیر از سنسور ها- وچون پیچ های بین کاربراتور و مانیفولد بلند تر از نوع معمولی بود نمیشد رابط رو خارج کنم لذا ورودی این صفحه رابط رو مسدود کردم
زیر کویل یه قوطی پلاستیکی گرد هست که دوتا شیلنگ باریک و یه شیلنگ پهن بهش وصل بود که جای باریک ها با مدل 77 فرق داشت که جا به جا کردم ضمنا یه صافی کوچک از هواکش به یه لوله ها وصله که جهتش رو نمی دونم
از مدل من جهتش رو به پایین بود از 77 رو به هواکش که فکر می کنم اگه باید از داخل هواکش تغذیه بشه با ید جهتش رو به پایین باشه نظر شما چیه؟؟؟
خوب حالا بدون فیوز و باکس clc وقتی کولر رو روشن کنم ولتاز سر شیر ها می اد!!! پس دیگه احتیاج نیست فیوز و سوکت باکس وصل باشه ؟؟؟؟
حالا ماشین رو گذاشتم کاملا سرد بشه تا جواب ساسات رو بگیرم!!
دوستان من ماشینم فابریک از کارخونه تحویل گرفتم گیربکسش صدا داشت :n15:
دیروز تو اتوبان دنده ی 5 زده بودم و حدودا 110 تا 120 تا میرفتم ، صدای سوت ممتدی میومد که بعضی اوقات قطع میشد
میخواستم بدونم از گیربکس باحالمونه یا از جای دیگس ؟؟؟
ممنون
سلامنقل قول:
اگر در همون لحظه که صدا میاد سریعاً خلاص کنین و صدا قطع بشه پس از گربکس هست .
اگر با خلاص کردن قطع نشه احتمالاً از چرخها هست
یجا خوندم میگن از دیفرانسیل هم میتونه باشه ( خوندم ، اطلاعی در این مورد ندارم )نقل قول:
خلاص نکردم ، این دفع امتحان میکنم
اگه مشکل از چرخ ها باشه ، مشکل از کجاش هست ؟؟؟
یه چیزی خیلی مهم هست و باید بهش توجه داشت :نقل قول:
نوع آسفالت در صدای چرخها تاثیر داره .
بنده یه نفر رو دیدم فکر میکرد ماشینش بعضی وقتها صدا میده بعداً معلوم شد وقتی روی آسفالت زبر رانندگی میکنن صدای ماشین تغییر میکنه اما اون بنده خدا فکر میکرد ماشینش مشکل داره .
================================
اگر از چرخ دنده های گیربکس نباشه ممکنه از بلبرینگ چرخها باشه یا بلبرینگهای گیربکس
سلام
ساسات هیچ تغییری نکرد
از دوستان کسی هست بگه کلا برای ساسات باید کجا ها رو برسی کرد با توجه به اینکه موقع روشن کردن دریچه اول بسته است و به مرور تا زمانی که ساسات اون رو باز می کنه
ولی گا ز بالا نمی ره تا ما شین زود گرم بشه!!!
جواب ندادید
لطفا دوستان بگن ساسات غیر از باز و بسته کردن دریچه اول با ید چکاری انجام بده که نمیده
و یا چرا زمانی که دریچه اول بسته است درجا بالا نمیره و فقط ریپ می زنه
ممنونabayan
روی محور گاز چندتا اهرم هست که میتونی زاویه اونارو با دم باریک یا انبر دست تغییر بدی(هر کدوم کار خاصی انجام میده) اگه دریچه کاملا بسته باشه ماشین ریب میزنه ماشین رو درهوای سرد روشن کن و زاویه دریچه رو با دست در بهترین حالت انتخاب کن بعد با کمک دم باریک اهرم مربوطه روی محور گاز رو تنظیم کن.
ماشین منم با 5000 تا کارکرد استارتش گیر پاژ کرده بود...نقل قول:
میل خودته!!! به هر حال باید از خدات باشه مشکل از استارت باشه چون ارزون تر از باتری در میاد خرجش!
سلام.اون قوطی پلاستیکی یک جورایی مثلا کنیستر هست که کار خاصی در این مدلها نمیکنه.اون پیچها که بلندتره 2تا راه داری 1:بازشون کنی و پیچ کوتاهتر ببندی 2:وقتی قطعه الومینیوم رو برداشتی 4تا بوش بذاری تا با بستن مهره ها کاربراتور سرجاش محکم بشه.اون قطعه پلاستیکی که معمولا سبز و سفید هست یک شیر یکطرفه هست که متاسفانه الان یادم نیست که کدوم طرفیه.ولی اگه بشه دریچه بسته داخل کاربراتور رو موقع روشن کردن با دست جابجا کنی تا به نتیجه مطلوب برسی بهتره.(معمولا دریچه نباید کاملا بسته باشه در حد چند میل باید باز باشه)نقل قول:
سلام جناب محمد داوود
چشم الان از سر کار اومدم ماشین سرد بشه تست میزنم اما چرا در این حالت دریچه بسته در جا بالا نمیره؟؟؟؟
اون شیر سبز و سفید رو الان تو کلیپ اموزشی سایپا دیدم طرف سبز رنگ سمت پایینه!!!!!!!
سلام.کاربراتور رو انشا... ردیف کردی لطفا اگه زحمتی نیست روش کار و همچنین چندتاعکس بذار تا برای بقیه دوستان هم تجربه بشه.هوا سرد شده و احتمالا این مشکل زیاد پیش بیاد.نقل قول:
سلام.حقیقتش داستان پی کی مربوط به سال 89 میشه الان جزئیات بطور کامل یادم نیست.تا جایی که یادم هست مکانیک گفت ساسات پراید یا پی کی خراب نمیشه و در اخر کار اهرمهای رو محور گاز رو با دم باریک جابجا کرد تا ماشین به بهترین حالت کارکرد برسه.یادمه بین اهرمها فنر داشت.دریچه کانال اول رو در حدود دومیل نگه داشت بعد اهرمها رو تنظیم کرد.یک کار دیگه هم انجام داد این بود که شیلنگ خروجی ابگرم رو کشید ببینه فشار اب خروجی خوبه که در اون موقع خوب بود.نقل قول:
هنوز ردیف نشده چشم امشب تست ها رو انجام میدم و خبر میدم
سلام مشکل حل شد
اما جمع بندی و حل مشکل
کاربراتور پراید دارای 3 دریچه ورودی هواست ا دریچه ساسات در قسمت بالایی ورودی اول- 2 دریچه هوای اول در پایین ورودی اول و3 دریچه سوم در پایین ورودی دوم
دریچه ساسات در ابتدای استارت بسته وبه وسیله وکیوم ساسات به مقدار 3 تا5 میل باز میشود تا هوای سرد در این فصول وارد سیستم نشود در این مرحله سوخت بیشتری مصرف می شود و میزان گاز بالا میرود تا زمانی که اب رادیاتور گرم شودو ساسات اینجا وارد عمل شده اهرم دریچه ساسات را باز تر میکند و به مرور در مدت تقریبی 5 دقیقه کل دریچه باز شده و هوای بیشتری وارد کاربراتور شده و مصرف سوخت پایین و در نتیجه درجا در حالت معمول قرار می گیرد
دریچه دوم به اهرم و سیم گاز متصل است و با فشردن پدال گاز باز می شود
دریچه سوم به یک وکیوم وصل است و در سرعت های بالا به طور اتوماتیک باز می شود
اما دلیل اینکه چرا ماشین عمل ساسات رو انجام میدهد اما گاز بالا نمیرود و ماشین ریپ میزد این بودکه
1 -کاربراتور و ژیگلور ها و سوخت پاش ها کثیف بودند
2 -شمع سیلندر 4 به اصطلاح نیم سوز بود و در ابتدای استارت عمل نمی کرد
3 -در درجه سوم سیستم clcمشکل داشت
الف -کاربراتور را به دقت باز نموده وژیگلور ها تمیز شدند
ب- هر چهار شمع تعویض گردید البته بعلت نبودن شمع کاربراتوری و تاکید فروشنده بر استفاده از شمع انژکتوری از این مدل به علت کاهش مصرف سوخت استفاده گردید
ج- کل سیستم clcاز مدار موتور خارج شد البته به علت خرابی موتور پله ای یا استیپر که در با زار موجود نبود
بعد از استارت اول !!! ماشین بدون هیچ ریپ زدنی روشن شد دور موتور به 1500 رسید و بعد از عمل ساسات به حد معمول رسید ضمنا خرابی شمع رو میتوان با خارج کردن سر شمع ها در هنگام روشن بودن اولیه قبل از گرم شدن تشخیص داد با خارج کردن هر سر شمع دور موتور پایین میاید و میلرزد یا به اصطلاح موتور 3 کار می کند(نشانه سالم بودن ورودی برق و خود شمع)
جناب محمد داود عزیز از راهنمایی هانتون کمال تشکر رو دارم
ممنونabayan
سلام
1.شیشه عقب 405 و برقی کنم کلا چقد هزینه کنم که زیاد ازم نگیرن ؟ قیمت کف کف تو تهران یا دوستای که اشنا دارن بستگی به جنس استفاده شده هم داره یا نه ؟چون اینجا یه شرکت این کارو میکنه
2 اگه 4 تا شیشه رو تو مرحله بعد پاور ویندز بندازم این چند می افته ؟
سلام دوستان خسته نباشید وقتی ماشین خاموش میکنم ماشین چند لحظه میلرزه میخواستم بدونم از چیه
سلامنقل قول:
1- امکان داره دور موتور در دور آرام ( idle ) بیشتر از حد مجاز هست .
معمولاً باید 950 rp/m ( دور در دقیقه) باشه
اگر بیشتر از این باشه باعث لرزش میشه .
برایِ امتحانش اگر کمی پا بذارین رویِ گاز و سوئیچ رو ببندین موتور با لرزش خاموش میشه .
اگر دور موتور در حالت idle بالا هست علتش یا کوتاه بودن بیش از حدِ سر استپر موتور هست یا مکشِ مخفیانه ی منیفولدِ هوا از یک تَرَک یا شکستگی یا یکی از شیلنگهای منیفولد یا خرابی یکی از واشرهای منیفولد ( gasket ) یا گیر کردنِ پدال گاز یا سیم گاز یا دریچه ی گاز که باعث میشه موتور قاچاقچی نفس بکشه و سرعتش بره بالا .
2- نشتی داشتن انژکتورها . با بستن سوئیچ انژکتورها و پمپ بنزین خاموش میشه اما هنوز سوختِ پر فشار هست در لوله ی سوخت . اگر انژکتورها درست بسته نشه و نشتی داشته باشه کمی سوخت پاشیده میشه توی منیفولد و میره توی سیلندرها و میسوزه که باعث لرزش میشه .
باید یک قوطی محلول انژکتور شور درجه یک طبق دستور رویِ قوطیش مصرف کنین . اگر خیلی کثیف باشه انژکتورها باید دو بار مصرف کنین .
3- بیش از حد ادوَنس advance بودنِ زمان جرقه زنی شمعها
شمع باید اندکی پیش از کاملاً بالا اومدنِ پیستون جرقه بزنه که به این حالت میگن ادوَنس .
اما اگر بیش از حد دلکو یا کویلِ الکترونیک ادوَنس باشه اونوقت موقع خاموش شدن موتور باعث بَک زدن و لرزش موتور میشه .
( بعضی ماشینها دلکو داره برایِ تنظیم زمان جرقه زنی شمعها اما ماشینهای مدرن تر , دلکو نداره و زمان جرقه زنی توسط سنسور میل سوپاپ و میل لنگ و چند سنسور دیگه و توسط کامپیوتر ماشین ecu تعیین میشه .
4- خرابی یک یا چند دسته موتور .
دسته موتور یک تکه ی لاستیکی داره که ضربه رو جذب میکنه .
اگر اون لاستیک پاره بشه یا ترک بخوره دیگه نمیتونه موتور رو محکم نگه داره و باعث لرزش شدید موتور موقع استارت زدن و خاموش کردن و همچنین لرزش اتاق و بدنه موقع گاز دادن میشه .
5 - لرزش موتور اگر در دور آرام باشه علتش یا اختلال در برق رسانی هست یا دور موتور بیش از حد کمه یا تسمه تایم تنظیم نیست یا فیلرها تنظیم نیست یا استپر مشکل داره یا سنسور مپ map خرابه و سوخت زیاد پاشیده میشه توی منیفولد هوا یا انژکتورها مشکل داره و علتهای دیگه .
با سلام
من دیشب وقتی ماشینم رو خاموش میکردم فن روشن بود موندم فن خاموش شد بعد خاموش کردم صبح با هر بار باز کردن سوییچ فن روشن میشه و بعد از چند دقیقه خاموش میشه ماشین هم روشن نمیشه -پراید 132 سال 90
ممنون میشم راهنماییم کنید.
سلامنقل قول:
با يه چیزی مثل دسته ی پیچ گوشتی چند تقّه به رله های توی جعبه فیوز بزنین و نتیجه رو ببینین .
اگر با تقّه درست شد پس یکی از رله ها پلاتین چسبانده بوده چون رله فقط یک آهنربای الکتریکی و پلاتین هست .
اگر با تقه درست نشد , جای رله های شبیه به هم رو با هم عوض کنین و نتیجه رو ببینین .
اگه بستهای باترب هم رسوب گرفته بهتره باز بشه تمیز و براق بشه . همینطور سرهای باتری .
در ضمن فرق میکنه که آیا استارت اصلاً کار نمیکنه یا کنی صدا میده اما نمیچرخه .
بهتره همه ی فیوزها رو هم چک کنین خصوصاً اگر شمعها جرقه نمیزنه یا صدای پمپ بنزین دز موقع باز کردنِ سوئیچ شنیده نمیشه ( در بعضی ماشینها )
سلامنقل قول:
احتمال خرابی سنسور دمای اب هم زیاده. چون بی مورد فن میزنه و موتور هم روشن نمیشه.
سلام.پیرو نظر دوستان رله دوبل رو هم یک بررسی بکن.
دوستان لطف کنند اگه مشکل ماشین به هر روشی حل شد پست بزنند تا بقیه نیز از تجربیات انها استفاده کنند.طوری نباشه که بگن:ما که رفتیم خندان ! کون لقه دگران
ماشین پی کی کاربراتور هست گاز خورش زیاد بود بردم تعمیرگاه آب رادیاتش کم بود آب بهش اضافه کرد گازش درست شدنقل قول:
اما لرزش موتور و بدنه ماشین همچنان باقی هست فقط وقتی ماشین خاموش میکنم میلرزه لرزش هم خیلی زیاد هست هم بدنه هم موتور میلرزه
مجبورم با دنده خاموش کنم که لرزش نداشته باشه
من دیشب یکی از سایپا اومد خونه نتونست تشخیص بده امروز یه تعمیر کار دیگه آوردم با ریختن بنزین به داخل موتور بود فکر کنم روشنش کرد(من زیاد از ماشین سر در نمیارم) بعد ماشینو بردم دم گاراژشون گفت سنسور آب باید عوض شه عوضش کرد آقای سایپایی هم لطف کرده بود فیلتر بنزینمم عوض کرده بود که یه فیلتری که معلوم نبود واسه چی بود بسته بود اونم عوضش کرد بعد گفت از آب رادیات یه کم بکش توی یه ظرف بریز بعد 24 ساعت بزار توی یخچال ببین یخ میزنه یا نه
فیلتر بنزین 20 تومان
تعویض فیلتر 5تومان
سنسور آب گفت زیمنسه 25 تومان
30 تومان بابت اومدن به خونه و عیب یابیش
کلا 80 تومان
اگه گرون گرفته یا خوب گرفته دوستان لطفا بگید
امیدوارم پستم کمکتون کرده باشه.
با سپاس
مشکلی که کسی از آن سر در نمی آورد
سلام دوستان
من یک پیکان مدل 83 انژکتور دارم که به صورت cng گازی می باشد
الان دو ماهی هست که دچار مشکل شده است
روی گاز چراغ چک زرد رنگ آن هر 500 متر یکبار روشن می شود در همین لحظه ماشین حالت عطسه کردن داره . بردم چند بار به چند نفر که کار رفع مشکلات cng را داشتن اما هر کدوم هر بار یه چیزی را دستگاری می کردن و می گفتن درست شد اما اصلا درست نشد . تا اینکه یکی از اونها مجبور شد تمام سیم کشی گاز ماشین را عوض که اما متاسفانه مشکل حل نشد بلکه بدتر هم شد.
دیگه ماشین نه تنها حالت عطسه کردن داره ، بلکه حالت خرچ خرچ کردن هم از توی کلید سوئیچ بین گاز و بنزین هم داره.
الان ماشین حتی روی بنزین هم اصلا روشن نمی شه.
پیش هر کسی هم می برم یه حرفی می زنه والی اصلا درست نمیشه
پیش یکی هم بردم گفت بیا واست رله نصب کنم برق ماشین توی حالت گاز تقویت بشه. اما فعلا این کار را نکردم. نمیدونم این کار را هم بکنم یا نه؟
الان وقتی روی گاز یا بنزین با ماشین می رم ماشین یه لحظه کلا کم میاره و انگار می خواد وایسته . بعدش یهو دوباره به حالت معمولی شتاب می گیره.
موندم چیکار کنم.
نقل قول:
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ :( :n16::n16:
سلام.یک بررسی بکن ببین انژکتورهای پیکان نشتی نداره.معمولا در ماشینهای گازسوز در این مواقع (عطسه)شمعها رو عوض میکنند.
سلام
اب داریاتور پراید 111 عوض کردیم
صبح ها اول که یخ هست هوا روشن میکنیم یکمی اب رادیاتور نشتی میده اما ماشین که گرم بشه دیگه اب نمیریزه
بسطش خرابه؟