با تشکر از شما دوست عزیز
بله لوله کشی بشکل سنتی انجام شده
Printable View
با تشکر از شما دوست عزیز
بله لوله کشی بشکل سنتی انجام شده
سلامنقل قول:
بیشترین ایراد تو لوله کشی شما هست
1. اگر نوع لوله پلیمری ( همون لوله های معروف به سبز و یا سفید ) باشند ممکنه تو اتصال زدن رادیاتور های آخر قطر داخلی لوله کم شده برا همین افت فشارش زیاد هست و آب درست چرخش نمیکنه
2 . ممکنه قطر لوله ها کم باشه
3. روش لوله کشی هم باید به سبک برگشت معکوس انجام میشد تا بهتر جواب بگیرید
البته من از دور نمیتوانم قضاوت درستی بکنم شاید هم دلیل دیگه ای داره
شما با اضافه کردن پمپ مشکلتون حل میشه
سلام علیکمنقل قول:
روش برگشت معکوس چی هست ؟
با تشکر
چندین روش لوله کشی متفاوت در مورد رادیاتور وجود دارد که بعضی از آنها بطور کامل امروزه منسوخ شده اند ، با توجه به وضعیت ساختمان مهندس طراح نوع لوله کشی رادیاتورها ، وضعیت محل ، تعداد پره و غیره رو با محاسبات ریاضی و استفاده از تجربه طراحی و مشخص میکند و برای اجرا اقدام به نقشه کشی میکند .نقل قول:
اما معمولا در ساختمان های کوچکتر مهندس جداگانه ای برای تاسیسات مکانیکی وجود ندارد و استادکارها با توجه به تجربیات عملی خود بدون داشتن سواد مهندسی اقدام به انجام لوله کشی میکنند ؛ که ممکنه در این زمینه دچار خطاهایی بشوند .
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
(arbaba20)
اتفاقی که در سیستم لوله کشی ساختمان شما افتاده است ناشی از همین عدم طراحی مهندسی برای سیستم رادیاتور است.
دستگاه پکیج شما مقدار توانایی ای برای گرم کردن و انرژی دادن به آب دارد و این انرژی به مرور زمان در طی عبور از لوله های رابط و ورود به رادیاتور ها کم شده و آبی که جهت گرم کردن منزل در جریان است قبل از اینکه کار خود را به اتمام برساند و به پکیج بازگردد سرد میگردد و به همین دلیل قدرت گرم کردن رادیاتور های آخر را ندارد .
مسائل زیادی ممکنه باعث رخداد چنین وضعیتی شده باشد ؛ مثلا طول زیاد لوله یا استفاده از لوله های گالوانیزه یا تک لایه که در مسیر عبوری بدون عایق انرژی زیادی را قبل از رسیدن به رادیاتور ها هدر میدهند . یا مشکلات مختلف دیگر مثل مسدود شدن مسیر داخلی لوله ها ، کوچک بودن قطر لوله های برگشت آب .
یا مشکلات در محاسبات مقدار انرژی مصرفی در طراحی اولیه ؛ که رادیاتور ها انرژی خیلی زیادتری را نسبت به انرژی تولیدی مصرف میکنند .
چند راهکار علاوه بر راهکاری که استادگرانقدر در مورد قرار دادن پمپ اضافه یا قوی تر در مسیر عبور جریان گفتند بنظر من میرسه که ممکنه مفید واقع بشه .
اول اینکه شما میتونید با کم کردن سطح مقطع عبوری جریان در رادیاتور های ابتدایی و به حالت نیمه بسته کردن شیر های رادیاتور های اول ، مقدار مصرف انرژی و حرارت این رادیاتور ها را کم کنید تا انرژی به رادیاتور های آخر برسد .
روش دیگر کاهش تعداد پره رادیاتور های ابتدایی است و با این کاهش تعداد پره در رادیاتورهای خیلی گرم و با تعداد پره زیاد ، از هدر رفتن انرژی در این رادیاتور ها جلوگیری شده و انرژی ذخیره شده میتواند در رادیاتور های آخر مصرف گردد.
دو روش پرهزینه دیگر نیز وجود دارد که طراحی سیستم رادیاتور ها را بطور کامل تغییر خواهد داد ؛ تعویض پکیج با یک دستگاه قدرتمند تر و همچین انجام دوباره لوله کشی رادیاتور ها بصورت روکار (بدون تخریب) و یا تخریب ساختمان و انجام لوله کشی مجدد توکار درصورتی که ایراد قطعی داشتن سیستم لوله کشی توسط متخصص با دقت زیاد اعلام شده باشد.
سلامنقل قول:
تشکر از شما
با عرض معذرت بنده متوجه نشدم روش معکوس چی هست
درودنقل قول:
فکر میکنم به این دلیل باشه که لینکی که ارسال کردم رو مطالعه نکردین .
بطور خلاصه
روش لوله کشی مستقیم به صورت تصویر زیر هست :
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
در تصویر بالا دو نوع لوله کشی مختلف دیده میشه ، تصویر بالاتر حالات ترکیبی هست و به نوعی روش مستقیم و کلکتوری با همدیگه ترکیب شدن اما تصویر پایینی روش لوله کشی مستقیم رو نشون میده و همون طور که مشاهده میکنید لوله برگشتی از اولین رادیاتور ؛ نزدیکترین وضعیت رو نسبت به سیستم مرکزی و پکیج داره و این به معنای این هست که سرعت رفت و برگشت آب در اولین رادیاتور از دیگر رادیاتور ها بیشتر است ؛ به این دلیل که با افت فشار کمتری روبرو است و طول مسیر کمتری را باید پیمایش کند .
در نتیجه ممکن است مثلا در هر دو باری که آب مورد نیاز برای گرمایش در رادیاتور اول گردش میکنه ، فرصت یک بارگردش آب در رادیاتور آخر نیز محیا نشود و درنهایت به این موضوع منتهی شود که انرژی تولیدی به وسیله پکیج خرج رادیاتور های ابتدایی شود و انها دمای بسیار زیادی بیش از حد مورد نیاز پیدا کنند بدلیل گردش بیشتر جریان آب در داخل اونها ، این درحالی است که گردش کمتر یا سرد شدن آب در رادیاتور های انتهایی عملیات گرمایش را با اشکال مواجه کرده است.
حالا به بخش پایین تصویر دوم توجه کنید :
روش ترکیبی و ساده برگشت معکوس
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
این روش برگشت معکوس است و آب بازگشتی از رادیاتور ها در لوله ای با قطر بزرگتر از اولین رادیاتور شروع به جمع آوری میشود و سپس در اخرین رادیاتور کل آب سرد که وظیفه خودش را انجام داده است به یکباره به پکیج بازگشت پیدا میکنه در نتیجه ظرفیت پکیج بطور مساوی برای رادیاتور ها خرج میشود و افت فشار برابری در کل سیستم بوجود می آید که میتواند راندمان را افزایش دهد ، البته توجه داشته باشید که افت فشار مصرف کننده ها تقریبا در این سیستم باید اندازه هم باشند ؛ یعنی تعداد پره های تمام رادیاتور ها در ساختمان کم و بیش اندازه یکدیگر باشند در غیر اینصورت باز افت فشار مصرف کننده ها متفاوت خواهد شد و تعادل فشار سیستم برهم خواهد خورد و توزیع عادلانه حرارت وجود نخواهد داشت.
حالا در سیستم مختلط یا ترکیبی مثلا فرض کنید دو رادیاتور 15 پره داریم و یک رادیاتور 30 پره اونوقت میشه اون دو رادیاتور 15 پره به عنوان یک رادیاتور 30 پره در سیستم برگشت معکوس در نظر گرفته میشه و لوله کشی بین اون دو رادیاتور 15 پره بصورت مستقیم و یا روش سری کردن اونها انجام میشه .
البته سیستم ترکیبی بسته به نیاز میتونه خیلی پیچیده باشه و همین الان هم اگر دقت کنید سیستم ترکیبی در دو تصویر فقط از یک نوع سیستم لوله کشی استفاده کرده اند ، در تصویر اول سیستم ترکیبی مستقیم هست ، به نوعی کلکتور شده است اما بازهم به هرحال سه رادیاتور اول به دلیل لوله کشی مستقیم زودتر آب را به پکیج بازگشت میدهند اما در سیستم ترکیبی دوم در کلکتور ایجاد شده آب جمع آوری شده و بعد بطور یکجا به پکیج بازگشت داده شده است و روش ترکیبی دوم هم همان روش معکوس است که کلکتور زده شده تا تقسیم حرارت عادلانه تری صورت گیرد ، اما به هرحال فقط روش لوله کشی برگشت معکوس است .
بسته به نیاز طراحی میتوان سیستم های ترکیبی از دو یا چند نوع سیستم لوله کشی را نیز طراحی کرد .
بطور کلی مقدار افت فشار در مسیر رفت باید با مقدار افت فشار در مسیر برگشت برابر باشن و سعی شود افت فشار برای هر مصرف کننده مقدار برابری باشد .
افت فشار در مصرف کننده به تعداد پره ها و نوع رادیاتور بستگی دارد و افت فشار در مسیر لوله کشی به طول مسیر و تعداد اتصالات و نوع اتصالات بستگی داره .
که همه اینها با فرمول محاسباتی به روش ریاضی محاسبه میشه تا بهترین حالت ممکن بدست بیاد .
سلام خدمت همه اساتید
با عرض پوزش میدانم سئوالم حتما تابحال پاسخ داده شده ولی پیدا کردنش سخته!
یک آپارتمان سه خوابه 124 متری داریم که
یک پذیرایی حدودا 40 متری دارد که البته فقط برای یک رادیاتور لوله کشی شده
اتاق ها هم دوتا 12 متری و یک 9 متری هست
حمام هم دو عدد دارد که احتمال زیاد فقط در یکیش حوله خشک کن نصب کنیم که حدود 3 متر است
ترجیحا می خواستم از اجناس ایرانی مرغوب هم استفاده کنم
پیشنهاد اساتید چه برندی و مدلی است؟
رادیاتور پنلی بهتره یا همان قدیمیها؟
آیا برای پذیرایی 40 متری یک رادیاتور کفایت می کند یا خیر؟
ممنون
سلام دوست عزیزنقل قول:
باید اطلاعات دقیق از شهر و طبقه قرارگیری ساختمان داشته باشم و سپس محل قرار گیری رادیاتور
ولی معمولا باید بیش از 1 جا رادیاتور داشته باشید بگردید شاید زیر گچ پیدا کنید یا از لوله کش ساختمانتون بپرسید و اگر لوله کشی کلکتوری هست تو کلکتور مشخص هست
شما با شماره من تماس بگیرید تا در مورد خرید بعد از مشخص شدن جای رادیاتور راهنماییتون کنم
شماره همراه بنده 09132223581
شما به 40 متر پذیرایی آشپز خانه هم اضافه می شود ؟نقل قول:
فراموش کردم اینها راهم بگم که طبقه سوم از 5 طبقه در شهر قم نمای ساختمان هم سیمانی است و هر سه اتاق پنجره دارد و طبیعتا یک دیوار با فضای بیرون در تماس استنقل قول:
بدون آشپزخانه حدود 40 متر است آشپزخانه خودش تقریبا 12 متر هست
با توجه به اینکه آشپزخانه خودش تولید حرارت دارد در گرمایش جداگانه محاسبه می شود؟
در مورد جای رادیاتور هم باید فردا بپرسم چون ساختمان نوساز است و اکثرا ساکن نشده اند
سلام دوست عزیزنقل قول:
بله آشپز خانه هم باید براش گرمایش محاسبه شود برای اینکه بیشتر مواقع اجاق خاموش است
با توجه به 52 متر مساحت شما با هیچ نوع رادیاتوری نمیتونید پذیرایی را گرم کنید و در صورتی که 1 جای رادیاتور دارید بهتره به جای رادیاتور از فن کویل استفاده کنید ولی باز هم بپرسید قطعا بیش از یک جای رادیاتور براتون گذاشتند
خواب ها همه 80 جوابگو هست ولی بهتر است اتاق های 12 متری را رادیاتور 1 متری و خواب 9 متری رادیاتور 80 بخرید
سلام دوستان. پکیج من مکس الیت 26NP( گلدایران) هستش.error E1 میده. قطعاته های زیر ( لینک عکس در پایین ) که دچار خوردگی شدن اسمشون چیه و آیا یدکشون گیر میاد؟؟ تعمیرکار میگفت قطعاتش سخت گیر میاد. اما گفتم شاید بشه از تهران تهیه کرد. من ساکن شیراز هستم. سپاس گذارم از دوستان
کد:img.upload724.com/images/51843178286906941602.jpg
سلام دوستان خسته نباشید
پکیچ ما بوتان prela pro بیست و هشت هزاره. وقتی حمام میریم رادیتورا سرد میشه با توجه به اینکه دو مبدله هست و گفتن این مشکلو نداره آیا طبیعیه ؟
فاصله پکیج تا حمام حدودا 10 متره
خونه 120 متره یا 6 تا رادیاتور و یک حوله خشک کن.
با سلام
لطفا در مورد نحوه هواگیری داکت اسپیلت راهنمایی بفرمایید.
با سلام
لطفا در مورد نحوه هواگیری داکت اسپیلت راهنمایی بفرمایید.
سلام دوست عزیزنقل قول:
شما در این قسمت نشتی دارید ممکنه با تعویض اورینگ آب بند بشه و ایرادی نداشته باشه در صورتی که قطعه خراب باشه باید به خدمات شرکت گلد ایران زنگ بزنید و بگید خدماتی شرکت را بفرستند براتون قطعه را میاره و تعویض میکنه از این شماره 84733 021 شماره دفتر مرکزی خدمات پکیج را بگیرید در صورتی که موفق نشدید اطلاع بدید تا بنده براتون پیدا کنم
سلام دوست عزیزنقل قول:
این مورد توی پکیج ها چه تک مبدل و چه دو مبدل هست و اولویت با آب گرم مصرفی هست و تا شیر آب گرم باز هست مسیر گرمایش بسته هست و تنها توی پکیج های مخزن دار اینگونه نیست
راه حل شما این هست که بعد از حدود10 تا 20 دقیقه باز بودن آب گرم مصرفی باید حدود 2 تا 3 دقیق آب گرم را ببندید تا رادیاتور ها مجدد گرم شوند و دوباره میتوانید آب گرم مصرفی را باز کنید
سلام دوست عزیزنقل قول:
داکت اسپلیت معمولا باید در محل خود داکت هوا گیر اتوماتیک داشته باشد در صورتی که نیست و داکتتون هوا گرفته به یه خدماتی بگید بیاد براتون هواگیر اتوماتیک نصب کنه در بالاترین نقطه قابل نصب هواگیر حتی المقدور بالاتر از صطح بالایی داکت
سلام ، دلیل اصلی تغییر فشار چی هست ؟
این مشکل رو تو تابستان با آب گرم نداشتم ولی تو فصل سرما این مشکل رو داریم.
پس از روشن شدن مشعل و کمی کار کردن ، عقربه فشارسنج از روی 1.2 به بالای 2 و 2.5 و ... میرسه . بعضی وقتا آب هم از زیر پکیج خارج میشه. ولی بعد از خاموش شدن مشعل کم کم فشار کم میشه .
فکر کنم شما فرموده بودید خرابی منبع انبساط باعث تغییرات فشار می شود. هزینه تقریبی تعویض منبع انبساط در پکیج بوتان مدل کالداوینزیا 24000 چند هست ؟
البته من در جایی هم خوانده ام که بعضی وقتا علایم خرابی منبع انبساط مشاهده می شود ولی اول سراغ رسوب گرفتگی شلینگ و یا رابط منبع انبساط می رویم.
به نظر شما این مشکل از چی می تونه باشه ؟ در ضمن شلینک و رابط منبع انبساط دو چیز مختلف هستند ؟
سلام خسته نباشید
سوالی خدمتتون داشتم آیا در حالت زمستانی با باز کردن شیر آب مصرفی گرم دمای رادیاتور ها سرد میشه؟(نشانگر حالت رادیاتور خاموش ونشانگر حالت آب گرم مصرفی روشن میشه) پکیج مشکل داره یا طبیعیه ؟
مگر نباید بصورت همزمان هردو گرم باشن
پکیج ایران رادیاتور دارم دو مبدله فن دار این حالت اتفاق میفته ممنون میشم راهنمایی کنید
سلام دوست عزیزنقل قول:
دلایل بالا رفتن فشار میشه از خالی شدن هوای داخل منبع انبساط باشه که باید خدماتی بیاد و منبع انبساط را باد بزنند
از پاره شدن تیوب داخل منبع هم میشه باشه که در این صورت اگر سوزن هوا را باز کنید و فشار آب داخل مدار گرمایش بالا باشد از داخل منبع آب بیرون میزند و باید منبع انبساط تعویض گردد . شرمنده بنده قیمت قطعات را ندارم
و دلیل دیگر میتواند رسوب گرفتگی مسیر هم باشد و معمولا ایراد از همون فشار باد داخل مخزن انبساط و یا خرابی مخزن انبساط هست
شیلنگ و رابط منبع انبساط یکی هست و معمولا توی بعضی از پکیج ها شیلنگ حصیری هست و بعضی دیگر لوله مسی
سلام دوست عزیزنقل قول:
بله این حالت توی تمامی پکیج های تک مبدل و دو مبدل اتفاق می افتد به دلیل اینکه تو این مدل ها اولویت با آب گرم مصرفی هست و پکیج توانایی همزمان آبگرم مصرفی و گرمایشی را ندارد و فقط در پکیج های مخزن دار این حالت پیش نمی آید .
راه حل : برای اینکه رادیاتور ها هنگام استحمام سرد نشود این است که بعد از حدود 10 دقیقه باز بودن آب گرم مصرفی برای حدود 2 الی 3 دقیق آب گرم مصرفی را ببندید تا پکیج روی حالت گرمایش راه اندازی شود و آب گرم وارد رادیاتور شود و مجددا آب مصرفی را باز کنید
با توجه به اینکه جهت سرد شدن رادیاتور زمان لازم میباشد ، در این مدت رادیاتور ها گرم و ساختمان سرد نمیشود
با عرض سلام برای تقویت پمپ پکیج کا همزمان با پمپاصلی روشن و خاموش بشه بهترین کار چیه
ممنون از راهنماییتون پس خیالم راحت شد که پکیج مشکلی نداره
با عرض سلام برای تقویت پمپ پکیج به صورتی که همزمان با پمپ اصلی کار کند به چه صورت باید عمل کرد ؟
با عرض سلام و وقت به خیر. برای تقویت پمپ پکیج ( سری کردن پمپ دیگر با پمپ اصلی ) به صورتی که همزمان با پمپ اصلی پکیج روشن و خاموش شود به چه صورت باید عمل کرد ؟
سلامنقل قول:
مطلب بنده در صفحه ۳۷۱ رو بخونید
اگر هم سوالی دارید مطرح کنید
ممنون. اگه تقویت پمپ پکیج فقط برای یک طبقه لازم باشه (پکیج در طبقه اوله و مدار گرمایش در طبقه دوم) قدرت پمپ مورد نیاز همون یک اسبه که فرمودین ؟
پمپ نیم اسب؟
نقل قول:
سلامنقل قول:
بله . ½ اسب باید باشه .
پمپ یک اسب قدرت زیادی داره و میتونه آب رو تا ۶ طبقه بالا ببره خصوصاً اگر که از نوع جت باشه یعنی اصلاً مناسب نیست برای این کار . حتی ¾ هم مناسب نیست .
پمپ نیم اسب هم قدرت کمی نداره میتونه ۳ طبقه آب رو بفرسته بالا .
یعنی شاید مجبور بشین در کنار پمپ یک شیر فلکه هم بذارین و نصفش رو ببندین تا سرعت چرخش آب و فشارش نرمال بشه در رادیاتورها و پکیج .
درضمن بهتره پمپ باکیفیت و گارانتی دار بخرید .
ضمناً یادتون باشه این پمپ صدا هم داره و هر چه باکیفیت تر باشه صداش کمتره اما بهتره با پکیج در موتور خونه یا بالکن نصب بشه نه توی اشپرخونه
سلام
من در یک برج ۶۰ واحدی زندگی میکنم، سیستم گرمایش ما پکیج و رادیاتور هست، آب مصرفی ما هم در طبقه همکف در منبع جمع و توسط پمپ به بالا هدایت میشود
سؤال من اینه که گاهی اوقات هنگام صبح از شیر آب سرد هم هم داغ میآید و رفته رفته ولرم و سرد میشود، در این هنگام به پکیج هم نگاه کردم و اصلا روشن نبود! این آب گرم از کجا میاد؟ منبع آب هم در بیرون ساختمان است و چیزی کنارش نیست که بتونه آبش رو گرم کنه
لطفا اگه کسی میدونه مشکل از کجاست منو راهنمایی کنه
با سپاس :n13:
سلام دوست عزیزنقل قول:
احتمالا مسیر لوله کشی آب سرد داخل منزل شما از کنار مسیر لوله های آب گرمایشی رادیاتور ها عبور داده شده و دمایی که میفرمایید از آب گرمایشی به آب مصرفی میرصه و گرم میشه
سلامنقل قول:
یکی از مشکلات شیرهای مخلوط ( سرد و گرم ) اینه که اگر فشار آب سرد و گرم دقیقاً با هم برابر نباشه ، اونوقت نتیجه این میشه که با بازکردن شیرهای آب سرد و گرم ، اونی که فشارش بیشتره میره داخل اون یکی
معمولاً فشار آب سرد بیشتر از آب گرم هست و میره توی لوله ی آب گرم و باعث سرد شدن آب در حمام میشه .
حالا در واحد شما یا ساختمان شما ، در یک جایی فشار آب کرم گاهی بیشتر از آب سرد هست و میره توی لوله ی آب سرد و مدتی در اون پیشروی میکنه تا اینکه راه ورود بسته بشه یعنی شیر مخلوط رو ببندند .
ممکنه این اتفاق در یک واحد دیگه رخ میده و آب گرم وارد مسیر آب سردی میشه که میاد برای واحد شما .
بنده حدیم اینه که اگر از واحدهای دیگه هست و پمپ آب سرد هم گاهی عمل نمیکنه و فشار خیلی افت میکنه پس آب گرم واحدهای بالاتر میاد توی لوله سرد و نیاد پایین
اما از واحدهای پایین هم میتونه باشه
از واحد خودتون هم میتونه باشه یعنی در یک جای واحدتون شیر سرد و گرم با هم باز میشه و به دلیل اختلاف فشار ، این مشکل رخ میده . البته میگین در واحدتون با پکیج خاموش هم رخ میده پس از واحد دیگری هست ، بالا یا پایین
یه احتمال دیگه هست.
من یک برج رو دیدم که از سیستم آبرسانی قدیمی ثقلی استفاده میکرد ، منابع آب پایین آب رو برای مصرف پمپ میکنند به مخازن آب پشتبام و از اونجاست که آب به مصرف کننده میرسه .
حالا این مخازن تحت تابش مستقیم نور خورشید بودن و یک جورایی بطور طبیعی دمای آب سرد رو تا حد آب جوش بالا میبردن .
تعداد افراد ساکن در برج نیز کم بود و این آب گردش آنچنانی نداشت و مصرف نمیشد که آب سرد جدید جایگزین اون بشه و دمای اون کم شه ، درنتیجه در طول روز و مخصوصا در ظهر آب سرد تبدیل می شد به آب جوش !
مشکل اینجا بود که بدلیل منطقه گرمسیری ، لوله کشی آبگرم برای توالت ها ی فرنگی و ایرانی درنظر گرفته تشده بود ، که لااقل مصرف کننده باتوجه به خاموش بودن پکیج از شیر آبگرم به عنوان آب سرد برای طهارت استفاده کنده و با آب جوش ساکنین برج نمیتونستن دستشویی کنن خخخخخ
راه حلش اینه که برای منابع آب سایه بان زده بشه و به نوعی با پشوندن اونها از تابش مستقیم نور آفتاب به مخازن جلوگیری به عمل بیاد.
.............
از پاسخ کاملی که دادید ممنونم، بررسی میکنم ببینم مشکل کدوم یکی از این موارد هستنقل قول:
سپاس :n39:
نه برای ما منبع در طبقه همکف و به دور از نور خورشید هستنقل قول:
دمای هوا هو دیشب ۵ درجه بود
با عرض سلام از آنجا که فاصله پکیج ( داخل پارکینگ ) تا طبقات بالا ( یک و دو ) برای آب گرم مصرفی زیاد است و پکیج قابلیت چرخش آب گرم مصرفی را به صورت مدولار ندارد می خواستم یک منبع کویلی به پکیج متصل کنم که آب مدار گرمایش آب گرم مصرفی را تامین کنه. در این خصوص ظرفیت منبع کویلی 130 لیتر باشه مناسبه ؟ برای گردش آب از چه پمپی استفاده کنم ؟ پمپ گراندفوس 25/40 خوبه ؟ چه نوع ترموستات جداری استفاده کنم تا دمای آب گرم مصرفی تنظیم بشه و در اتصال آب گرم گرمایشی به کویل شیر ترموستاتیک که به ترموستات جداری اتصال داشته باشه مناسبه ؟ بی زحمت توضیحات لازم رو بفرمایین.
سلامنقل قول:
بنده متوجه نشدم که چرا میخواین یک همچین سیستم نسبتاً پیچیده ای نصب کنین
شما مشکلتون اینه که پکیج دو طبقه پایینتره و پمپش قدرت کافی نداره
با نصب یک پمپ نیم اسب روی خط آب گرم مشکل حل میشه . برای این پمپ یک سوئیچ اتوماتیک مکانیکی نصب میکنین تا با باز شدن یک شیر آبِ گرم ,پمپ رو روشن کنه . به همین سادگی
برای رادیاتورها هم یک پمپ نیم اسب دیگه باید نصب کنین و بهتره روی خط برگشتِ آب باشه که دماش کمتره و کمتر صدمه میزنه به پمپ . سیم کسی پمپ رو هم در صفحات قبل توضیح دادم چون باید هماهنگ با پمپ پکیگ روشن و خاموش بشه و یا کلاً جای پمپ پکیج رو بگیره
ضمناً اگر مشکل بودجه ندارین میتونین یک آبگرمکن بوتان 3115 نصب کنین کنار پکیج برای آب گرم مصرفی و پکیج رو فقط اختصاص بدین به سیستم گرمایشی ساختمون فقط . اینجوری دیگه مشکل سرد و گرم شدن آبِ مصرفی در زمستان رو ندارید . در تابستان هم آب سیستم پکیج و رادیاتورها رو میتونین تخلیه کنین تا کمتر صدمه ببینه
===============================
این پمپی هم که نوشتین , فقط 0.08 اسب قدرت داره و در نت نوشته فقط حدود 4 متر آب رو میفرسته بالا که برای کار شما خیلی ضعیفه
مدل پمپ:UPS 25-40
قدرت موتور HP:0.08 اسب | تقریبا" 1/12 اسب
قدرت موتور KW:0.06 کیلو وات | 60 وات
حداکثر آب دهی )دبی(:4 متر مکعب بر ساعت
حداکثر ارتفاع )هد(:4.3 متر
نوع کانکشن:دنده ای
دهانه ورودی )اینچ(:1
دهانه خروجی )اینچ(:1
حداکثر قطر ذرات:آب تمیزوزن:2.8 کیلو گرم
حداکثر شدت جریان:0.26 آمپر
دمای مجاز سیال:25- تا 95+
منبع تغذیه:230-1-50
سلام خدمت دوست عزیزنقل قول:
با تشکر از جوابی که دوست عزیز مون آقای آسمونی دادند جاداره از ایشون به خاطر وقتی که میزارند تشکر کنم .
میشه لطف کنید مشخصات پکیجتون را بفرمایید ؟ چه پکیجی هست که میخواهید آبگرم مصرفی 3 واحد را ازش بگبرید ؟ میدونید پکیج ها و یا آبگرمکن دیواری توانایی محدودی برای گرم کردن آب مصرفی را دارند ؟ معمولا یه پکیج 24 کیلوات میتونه حدود 11 لیتر آب را 30 درجه گرم کنه شما تو چه منطقه ای هستید آب سرد ورودی زمستان چند درجه هست ؟ اگر بخواهید آب 5 درجه را به 40 درجه برسونید پکیج حدود 9 لیتر و اگر به 60 بخواهید برسه حدود 6 لیتر دبی خروجی پکیج هست و نمیتوانید همزمان 2 یا 3 شیر باز کنید
2. با توجه به مطلب بالا آبگرمکن دیواری هم جواب گوی مصرف 3 واحد مسکونی نیست شما فرض کنید هر 3 واحد همزمان بروند حمام
3. در صورتی که مجبور به استفاده از یک پکیج باشید باید یا سیستم موتورخانه با پکیج های موتورخانه ای نصب کنید و یا اینکه از پکیج های چگالشی به همراه مخزن ذخیره آب گرم استفاده کنید .
دقت کنید یه کاری نکنید که دو بار داشته باشید هزینه کنید و جواب نگیرید