ممنون اکتروس جاننقل قول:
اطلاعاتم در این مورد محدود
بیرون بهم JVC رو پیشنهاد کرده بودند
ایتجا دوستان میگن پایونر
کدوم بهتر؟
قیمت حدودی این مدلا چند ؟
Printable View
ممنون اکتروس جاننقل قول:
اطلاعاتم در این مورد محدود
بیرون بهم JVC رو پیشنهاد کرده بودند
ایتجا دوستان میگن پایونر
کدوم بهتر؟
قیمت حدودی این مدلا چند ؟
سلام دوست عزیزنقل قول:
اتفاقا یکی از پسر عمه های من دانشجوی دانشگاه صنعتی اراک هست .
من درست نفهمیدم . شما برا هر کدوم میخوای 200 تومن خرج کنی یا برای 2 تاش کلا 200 تومن .
اگه برای هر کدوم 200 تومن :
اخه من نمیدونم چه فامتور هایی از ماشین میخوای برات دست بخوره یا نه . مثلا با وضعیت الان مهم ترین چیز سوخت خودروست . اگه نمیخوای سوخت خودرو دستخوش تغییرات انچنانی بشه فقط :
ف ی لتر هوا + یک دست شمع + برداشتن منبع کاتالیک رو پیشنهاد میکنم که برای 2 خودرو کلا 200 تومن اب میخوره .
اگه سوال دیگه هست بپرس دوست عزیز
بچه ها يه دو سه بايد خوب آمپ خور معرفي كنيد مدل هاي پايونير يا jbl تا صد تومن...
صد تومن براي باند خريدن كنار بزارم خوبه؟
يا حق (:
به نظر منم پایونر بگیرنقل قول:
pioneer 3950
بالاتر
4950
5950
باند هم یا کنوود 718 با jbl p953 که این قویتره
عزیز منی تو.نقل قول:
قیمت که تا 2 ماه پیش اینجوری بود
پخش پایونییر 3950: 120 تومن.
باند کنوود هم 70-80 تومن. البته شهر ما.
من صدای jbl نشنیدم ولی میگن اونم خوبه
سلام دوست عزیز این 200 تومان واسه 405 هستش البته اگه صاحبش رو راضی کنه رو پراید و مزدا 2000 وانت (البته اگه قدرتش کم نشه و جواب گو باشه اخه واقعآ کار میکنه بنزین میخره به جای که بفروشه ) هم نصب بشه و اینکه مشکل هم سوخته هم خودم یه چیزی بیشتر از موتور انتظار دارم اگه راهنمای کنی که چه مارکی بگیرم ممنون میشم و این سایکلون چی اینقدر روی درو دیوار تبلیغاتش هست شرمنده سهیل جان بیشتر از این مزاحمت نمی تونم ایجاد کنم:11::31:نقل قول:
نقل قول:سلام شهاب جان و اکترس جاننقل قول:
من هم تعرف جی وی سی رو بیشتر توی ضبط شنیدم البته هرچی شما بگید
من خودم هم جی وی سی دارم با چندتا پایونیر کل انداختم کم اوردن توی رسای صدا و اینکه با هیچ فرمتی تا حالا به مشکل نخرده و از 24 ساعت 16 ساعت روشن هستش مدلی که من دارم kj615 هستش و با هیچ نوع بلندگو و امپلی مشکلی نداره
سلام دوست عزیزنقل قول:
صدای پایونر خیلی شفافه و زیباست
jvc لنز خیلی قوی داره
اينجاها:نقل قول:
http://forum.p30world.com/showpost.php?p=1415847&postcount=2403
http://forum.p30world.com/showpost.php?p=1415855&postcount=2404
◙
ممنون balrog جان :11:نقل قول:
بلندی صدا دلیل بر بهتری نمیشه. چون شاید نوع آمپ و باند مصرفی فرق کنه.نقل قول:
[IMG] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [/IMG]
راننده یک زن هست که پمپ را از جای درآورده
تو خارج خود مسئول جايگاه براى رانندهها بنزين مىزنه.
خانوم هم متوجه نشده كه طرف نازل رو برنداشته، گازشو گرفته رفته!
◙
رام جاننقل قول:
ببینید . نوع ف یلتر هوا نمیتونه ان چنان در مکش خودرو و تنفس اون به تنهایی نقش داشته باشه .
اگه شما بخوای کاری کنید تنفس خودرو به راحتی صورت بگیره باید کاری کنی که بازدم خودرو هم به راحتی انجام شه .
من در یکی از پست هام برای یکی از بچه ها که سیناد داشت توضیح دادم از اولین مرحله تقریبا تا اخرش . همین 2 یا 3 صفحه قبل ه . حتما اون رو بخون . خیلی به دردت میخوره . اگه پیدا نکردی بگو برات پست کنم .
شما اگه بخوای کلا سیستم مکش و تخلیه رو در حد انفجاری تیونسنگ کنی باید این کار ها رو انجام بدی :
1- ف یلتر هوا / 2- ورتکس / 3- برداشتن کاتالیزور / 4- نصب هدرز / 5- برداشتن انباری های فابریک و نصب انواع اسپرتی .
که فقط همون مورد 4 و 5 برای یه 405 در حد تاپ بخوای بندازی حدود8001 تومن حداقلش آب میخوره و حداکثر 1 میلیون و نیم .
اما در حد 200 یه بهتر بگم زیر 200 با نصب ف یلتر و اگه ورتکس باشه ( که بعضی ها میگن سایکلون ) هر چند سایکلون اصل چیزی دیگر بوده که پست هایی که در موردش داده بودم رو دیدی / و برداشتن کاتالیزور میتونی به 30% بهتر شدن تنفس کمک کنید .
منتها مارک ف یلتر مهم نیست ولی 2 تا فاکتور مهمه : 1- فی لتر مخروطی باشه . 2- محل نصب ف یلتر خیلی مهمه . بهترین جا برای 405 اینی هست که بهت میگم .
اگر مارك فيلترت تاپ آر يا سيموتا مخروطي شكل هست بهترين جا براي نسبش كه هم ماشين نفسش باز بشه هم صداي قشتگي بده اينه كه درپوش محفظه ----- فابريكت ( كه رو سر موتوره) رو باز كني و فيلترو در بياري و در پوشوهم كامل بر داري و اون لوله اي كه از درپوش ميره به طرف پشت راديات و هواكش انژكتور فيلترو نسب كني سر اون اگرم برات مهم نيست كه ميتوني اون لوله و تا جايي كه جا داره ببري و كوتاهش كني تا نزديكاي جلوپنجره و فيلترو اونجا نسب كني البته فيلترا سرش بيزي هست كه بايد يه تبديل براش درست كني كه به سر لوله فابريكي بخوره و اگر تونستي يه نوع ----- هست تو بازار كه مخروطي هست ولي خيلي كوچيكه و ميتوني مستقيم وصلش كني سر هواكش انژكتور كه پشت راديات قرار داره كه در اون صورت نفس ماشينت فوقالعاده زياد ميشه
این ورتکس یا سایکلون جدیدی هست که همه به اشتباه بهش میگن سایکلون و برخلاف سایکلون اصلی به بهیود تنفس کمک میکنه با چرخش پروانه هاش و معمولا بیش از یکی استفاده میکنند برای عملکرد بهتر .
این از ف یلتر و ورتکس . کاتالیک برداشتن هم کاری نداره ! میری صافکاری و یا اگزوزسازی برمیداره برات
و اما شمع . میتونی از شمع های بوش اصل استفاده کنی که برات حدود 70 الی 90 تومن اب میخوره 3 الکترودش .
ف یلتر هم کیت کامل سیمونتا حدود 30 تومن بوده . الان نمیدونم . ورتکس هم حدود 35000 تومن بود قدیما هر دونه ای .
سوال بود در خدمتیم .
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
نقل قول:سلام من گفتم رسای صدا نه کیفیت صدا و اینکه توی زیبای صدا نمیشه حرفی زد که پایونر برتره من از طرف ... کاری جی وی سی گفتم چون واقعآ ساعتی که دادم این ضبط کار میکنهنقل قول:
ممنون دوست من اینجا هر جا میرم میگم ----- هوا اسپرت می خوام میگه چی می خوای و این ورتکس هم فکر کنم نتونم پیدا کنم(من اشتباه بیان میکنم اسم خاصی داره یا واقعآ اراک هنوز شهر نشده !!!!) ولی سایکلون3 رو همه جا داره شمع ها هم از کجا بفهمم بوش اصله بعدش چند ماه پیش ازتون پرسیدم گفتید دو زمانه بگیر نه دو پلاتینه الان میگید 3پلاتینه بگیرم ؟؟؟؟ بازم شرمنده:11:نقل قول:
برای پژو 2 الکتروده خوبه .
اما مارک بوش فکر نمیکنم 2 پلاتینش گیر بیاد
برا همین 3 الکترود بگیر . اصل و غیر اصل مشخصه . کلاه گذاشتنی نیست و بهترین راه قیمتش هست . بوش اصل بالای 50 تومن هست .
مارک ف یلتر هم که گفتم دیگه ! پست من رو خوندی !؟
تاپ آر يا سيموتا
بازم شرمنده اینهارو خودم میتونم نصب کنم یا ببرم یه میکانیکی بهتر باشه ؟؟؟؟
اگر مارك فيلترت تاپ آر يا سيموتا مخروطي شكل هست بهترين جا براي نسبش كه هم ماشين نفسش باز بشه هم صداي قشتگي بده اينه كه درپوش محفظه ----- فابريكت ( كه رو سر موتوره) رو باز كني و فيلترو در بياري و در پوشوهم كامل بر داري و اون لوله اي كه از درپوش ميره به طرف پشت راديات و هواكش انژكتور فيلترو نسب كني سر اون
یعنی داخل جعبه که از فابریکی تعبیه شده داخل اون قرار بدم و در پوشش رو نزارم
ببین رام جاننقل قول:
شما ----- 405 رو میتونی ببندی خودت
اما بقیه کارها رو بده مکانیک انجام بده
طریقه نصب ف یلتر هم در پوش در موتور 405 رو باز میکنی . 2 تا پیچ داره که در نمیاد . بعد که در پوش رو داری باز میکینی شلنگ هوا که به انتهاش وصل شده رو در میاری فیل تر هوای فابریک رو میاری بیرون .
فیل تر مخروطی رو بستش رو باز میکنی و به اون شلنگ هوا میندی
فقط یک کم ابتکار میخواد . که کجا ببندیش و به چه نحو . فقط به این 2نکته توجه کن :
1-موقعی که فکر کردی تموم شدی میخوای کاپوت رو ببندی اروم اروم بیار پایین ببین که ----- به کاپوت گیر نکنه که یه دفعه قپ کنه بیاد بالا !!!
2- حتما هنگامی کهکارت تموم شد استپ موتور رو ببین که شل شده یا نه . چون اون شیلنگ فیل تر به استپ موتور وصله باهاش که ور میری شل میشه .
سلام بچه ها در مورد ÷خش jvc kd-7305 اطلاعات میدین؟
قیمت و اینا...
dvd خور mp4 بلوتوث و مموری و...
فقط قیمت لطفا
بعد چه باندی براش بگیرم خوبه؟
زیر 100
یا حق (:
سلام
بچه ها میگم بهتر نیست پخش رو که پایونر میندازم باند هم پایونر بندازم که مچ باشن
بعدن اگه بخوام امپیلی بندازم به مشکل بر نمیخورم
نظرتون چیه؟
یکی دو مدل باند پایونر هم معرفی میکنین
ممنون
یکی از بچه ها میگفت باند زیاد مهم نی ولی آم÷ یا باکس باید همون مدل باشه از من که مثلا jvc هست باند ÷ایونیر و آم÷لی jvc میگن خیلی مهمه!!!نقل قول:
بچه ها میگم بهتر نیست پخش رو که پایونر میندازم باند هم پایونر بندازم که مچ باشن
بعدن اگه بخوام امپیلی بندازم به مشکل بر نمیخورم
حالا دلیلش رو بچه ها میگن...
یا حق (:
باندهای پایونر زیاد جالب نیستن . یعنی اصلشون خیلی کم شدهنقل قول:
به نظر من باند jbl p953
امپر هم jbl 75.2
پخش هم : پایونر 5950
[QUOTEیعنی اصلشون خیلی کم شده][/QUOTE]
حرف دل ما رو زدی actros جان
یا حق (:
Actros جان تا جایی که ذهن من یاری میکنه شما همین آواتور رو داشتی
دلیل خاصی داره؟
راندده جاده هستی به ما نمیگی!!!
یا حق (:
نه این مرسدس بنز آکتروس دیگهنقل قول:
منم دیونشم:5:
بچه های تاپ
شرمنده . جسارتا روم به دیوار که در کارتون دخالت میکنم !
از اونجایی که من هرگز از صاحب نظران سیستم های صوتی نبودم و فقط در حیطه مباحث رانندگی و تیونینگ پر حرفی میکنم میخوام فقط سیستم صوتی ماشین فعلی خودم که 405 رو بگم هر چند منظورم ضبط و باند ه !!!
من پایونیر ضبط من هست . البته مدلش فکر کنم 5750 هست . و باند هم اینفینیتی . نمیدونم مدلش چیه .
ولی اینا رو پارسال خریدم 5750 رو 180 تومن و اینفینیتی رو 115 تومن . میخوام بگم صدایی که اینفینیتی داره فوقالعادست .
من فقط در باند اینفینیتی رو به همه باند ها ترجیح میدم . مثل لامبورگینی در دنیای اتومبیل !
مرسی بچه ها
یا حق (:
اینفینیتی هم خیلی خوبهنقل قول:
یادم نبود
بچه ها بلند گو های kenwood چه طوره؟؟؟؟
به نظر من اصلآ ایمنی نداره چون یه خورده میرفت میدیدی با پیکان فرقی نداره مشکل ا ز نا امن بودن بنز های 1913 هاست که حتی سپر جلوی اونها دقیقن روی کاپوت پراید رو میگیره یعنی یک فاجعهنقل قول:
البته هنوز فروش ویژه این بنزها رو توی روزنامه ها میبینیم ولی فکری برای ایمنی اون ها نمی کنن :41::41::41::41:
مدل 718 دیدم خوبهنقل قول:
بابا خوب دوام اورده که!نقل قول:
اون کامیون های قدیمی بنز 1921و 1924 و 2624 هستن که خدایی خطر ناکن
ولی کامیون تو این عکس از اونا نیست. از چرخاش معلومه این چرخا چرخ 20 هستن. که احتمالا یا بنز اتکو یا ولو اف ام
درسته خوب دوام اورده ولی اگه یه خورده خدای ناکرده تند تر میرفت و چرخ می خواست سقف رو بگیره چی ؟؟؟؟نقل قول:
بابا اون بنز قدیمی هارو هنوز تولید میکنن من چند روز پیش تبلیغاتشو توی جام جم دیدم با مثلآ خوشگلش کرده چراغاشو عوض کرده براش کولرو بخاری مجهز با امکانات پیشرفته گذاشته تا بخواد جاده های ما امن شه باید بیشتر از اینها کشته بدیم
بحث جاده و کامیون حالا که سلطان جاده های ایران از اکتروس و ولوو fh12 به هوو howo چینی تغیر کرده و در 3 تن و 5 تن از هیوندای به کاویان چینی تنها کامیونی که الآن درست عرضه میشه توی 3تا5 تن اسیوزو ژاپن هستش که باید چاکر گروه بهمن بود :41::41:
بّله این الانم تولید میشن:41:نقل قول:
وقیمتشونم هم قیمت یه بنز اکسور 2628:41:
تمام حرفات تایید میشه
پر جاده شده شده هوو بی کیفیت چینی
لطفا کسی در مورد دوام اوردن این بنز حرفی نزنه کخ میره رو مخم .
بابا این کامیون فقط یکی از چرخ هاش باعث شد ماشین پدر من از وسط سقف به جلو نصف و موتور و ایتا له شده بود !!
واقعا ایمنی در بنز حرف اول رو میزنه . کاش یه سمند جای این اون پایین بود تا میفهمیدید الیافی مه در اسکلت بنز استفاده شده و از کربن های بهینه شده هست + الومینیوم یعنی چی .
عکس باحالیه ولی حی مال 1 سال پیشه!!!
یا حق (:
سهیل جان ممنون حالا که ماقصد خرید کردیم ماشین سفر کردنقل قول:
یه سوال دیگه سهیل جان این کارای که من میخوام انجام بدم روی ماشین چه تعصیراتی میزاره ایا واقعآ ارزشش رو داره شرمنده الآن میپرسم چون ماشین رفته سفر 2 هفته دیگه بر میگرده:11:
نقل قول:
رام جان . نهایت 5 اسب بخار .
هم رده های خودش رو جا میزاره
خوب برای شروع بریم سراغ فراگیرترین و اولین ایراد 206 های تیپ 2 و 3 ( کلا" موتورهای 1400 ) یعنی مکث اولیه موقع شروع حرکت که اصطلاحا" بهش میگن کپ کردن.
تشریح عیب :
در هنگام شروع به حرکت از حالت ساکن شما به صورتی عادی گاز رو زیاد میکنید و پاتون رو از روی کلاچ بر میدارید ولی ماشین به جای شروع شتابگیری یکدفعه دچار افت شدید گشتاور میشه و دور موتورتون کاملا" می افته و خیلی وقتها هم خاموش میکنه ( که در بعضی موارد مثل حرکت در چهارراه میتونه بسیار خطرناک هم باشه ).
نشانه های اولیه :
به غیر از مکث فوق ( اکثرا" هم به صورت تصادفی ) مشکل خاص دیگه ای رو نمیشه دید...موقع بررسی چه با دستگاه دیاگ و چه بررسی کدهای خطای ای سی یو تقریبا" همه چیز عادیه به غیر از یک مورد : اگر در حالت لایو دیتا بررسی کنید و روی پارامتر تراتل پوزیشن ( زاویه دریچه گاز ) دقیق بشید میبینید که در حالت کار کرد درجا با 14 تا 16% زاویه باز مواجه ایم.
بررسی دلیل بروز عیب :
در پروتکل موترونیک بوش سنسور MAF ( سنسور مذکور اندازه گیر حجم جریان هوای ورودی به موتوره ) وجود نداره.
در موترونیک برای اندازه گیری حجم هوای ورودی به مانیفولد و موتور از سیستم تخمینی استفاده میشه به این صورت که با احتساب میزان زاویه دریچه گاز و دور موتور به صورت حدودی تخمین میزنیم که چه میزان هوا وارد موتور شده.
به همین دلیل سنسور اندازه گیر زاویه دریچه گاز در موترونیک از اهمیت بالائی برخورداره و اکثرا" هم به صورت مدار دوبل ساخته میشه که اگر اندازه گیر اول به هر دلیل خراب شد ( یا مقادیر اندازه گیریش خارج از رنج بود ) سیستم به صورت اورژانسی بتونه به کارش ادامه بده و مدار دوم نقش ناظر مدار اول و همینطور جانشین در زمان مورد نیاز رو بازی میکنه .
اگر سنسور اندازه گیر زاویه دریچه گاز شما به هر دلیل اندازه گیری اشتباه انجام بده و مدار دوم هم نتونه این اشتباه رو تشخیص بده ( یا اینکه کلا" در سیستم موجود نباشه و سیستمتون تک مداره باشه ) در حقیقت حجم هوای ورودی به موتور شما اشتباه تخمین زده شده و این یعنی فاجعه ( در سیستمهای بنزینی تفاوت 10% هوای کم یا اضافه و خارج شدن از رنج به معنی خاموش کردن موتور یا سوخت پاشی غلیظه )
مشکل فوق در 206 که سنسورش تک مداره است ( این به دلیل ضریب ایمنی بالای سیستمه!! ) به سه دلیل ممکنه بوجود بیاد:
1- خراب بودن خود سنسور ( و به دلیل تک مداره بودن و نداشتن مدار ناظر تقریبا" به این سادگی ها قابل کشف توسط خود سیستم هم نیست ! )
2-آفست اضافی دریچه گاز ( یک پیچ تنظیم روی دریچه گاز 206 داریم که کارش تنظیم آفست دریچه گازه و باید در حالتی که دریچه کاملا" بسته است این پیچ جلوی حرکت اضافه تر دریچه گاز که نتیجه اش خورده شدن دریچه و سیت دریچه است رو بگیره)
3-خارج از استاندارد بودن سایز دریچه گاز و عدم توانائی سیستم در بستن کامل دریچه گاز ( اگر پولکی دریچه گاز از قطر داخلی سیت بزرگتر باشه دریچه نمیتونه کامل درون سیت بشینه و مقداری زاویه دار می ایسته که اونوقت این زاویه رو سنسور دریچه گاز حس میکنه و سیستم از تنظیم خارج میشه ).
در 90% شرایط 206 هائی که مشکل مکث و خاموش کردن اولیه رو دارن مشمول ایرادات بند 2 و 3 میشن و بند 1 خیلی کمتر شامل حال 206 میشه ( البته نادر نیست....سنسورهای با جنس بد یا سنسورهائی که بالای 100 هزار کیلومتر کار کردن معمولا" مشکل اندازه گیری دارن که البته خطاش هم اکثرا" در خود ای سی یو به عنوان یک ایراد ثبت میشه و پیدا کردن این ایراد خیلی ساده تره ).
چگونگی عیب یابی :
در نظر اول با یک بررسی چشمی میشه متوجه این ایراد شد و برای شروع نیازی به دستگاه دیاگ نداریم.
اول باید رزناتور رو از روی ماشین باز کرد ( رزناتور 206 یک لوله پلاستیکی نسبتا" نرمه که از ----- هوا به ورودی محفظه دریچه گاز با یک بست گرد وصل شده و به همه چیز شباهت داره به غیر از رزناتور!!! ) .
بعد از باز کردن رزناتور مذکور دریچه گاز به صورت کاملا" واضح قابل دیدنه ....
با یک بررسی چشمی سطحی میشه متوجه وضعیت پیچ تنظیم آفست و همینطور وضعیت قرارگیری دریچه گاز درون محفظه شد.
اگر به هر دلیل با بررسی اولیه حس کردید که دریچه کاملا" درون محفظه نخوابیده و با زاویه قرار گرفته اول باید پیچ تنظیم آفست ( محلش بالای محفظه دریچه گاز روی سیم جمع کنه ) رو چند دور شل کنید تا تماس بین زائده سیم جمع کن با پیچ تنظیم آفست از بین بره و دریچه گاز آزاد بتونه بخوابه.
اگر بعد از شل کردن پیچ مذکور دریچه گاز زاویه تقریبا" عمودی به خودش گرفت و کاملا" درون محفظه خوابید مشکل تنظیم افست بوده و رفع شده..در موقعیت فعلی پیچ رو مجددا" سفت کنید تا جائی که تماس مجدد بین زائده سیم جمع کن و نوک پیچ ایجاد بشه ..بعد از این پیچ رو حدود 4/1 دور سفت کنید ( در اینحالت حین گردوندن پیچ به وضعیت دریچه گاز دقت کنید ..به محظ تکون خوردنش از درون محفظه و سیت پیچ رو در همین موقعیت ثابت بگذارید و تقریبا" کارتون تموم شده ( فقط باید رزناتور رو دوباره سر جاش ببندید ).
بعد از رفع عیب اصولا" سیستم باید یک بار با دستگاه دیاگ ریست بشه تا نتایج قبلی تست زاویه دریچه گاز از حافظه سیستم پاک بشه و با مقادیر پیش فرض جایگزین بشه ولی اگر دسترسی به دستگاه دیاگ ندارید هم مشکل حادی نیست...بعد از حدود 10 سیکل استارت ( یعنی روشن کردن خودرو.....حدود 120 ثانیه کار کردنش و مجددا" خاموش شدن موتور ) سیستم مقادیر جدید رو با مقادیر قبلی تستهاش جایگزین میکنه و همه چیز تموم میشه.
حالا در صورتیکه مشکل افست نداشتیم ( یا افست بعد از تنظیم شدن هم هنوز باعث بسته بودن کامل دریچه نمیشه و مقداری زاویه داریم )
در اینحالت ممکنه نشیمن دریچه گاز درون محفظه خیلی کثیف شده باشه و قطر کلی محفظه نشیمن دریچه رو کم کرده باشه که با تمیز کردنش بوسیله یک حلال مناسب ( مثل بنزین ) همه قطرش به میزان اولیه برمیگرده و مشکل حل میشه ( خیلی کم پیش میاد که اینقدر سیستم کثیف بشه که محل نشست دریچه رو محدود کنه ).
ولی در اکثر موارد این مشکل مربوط به خود دریچه گاز و خارج از استاندارد بودن اندازه این دریچه است ( قطعه ساز داخلی که این دریچه رو ساخته سایزش رو به دلیل رعایت بسیار دقیق تلرانس از اندازه اصلی خودش حدود 2 میلیمتر بزرگتر در نظر گرفته !!!! )
در این حالت بدون در نظر گرفتن هیچ مورد خاصی اندازه دریچه گاز نشوندهنده این موضوعه که این دریچه برای این محفظه بزرگه.
برای رفع این مشکل باید محفظه دریچه گاز رو از روی پلنوم باز کنید ( بوسیله 3 تا پیچ بسته شده ) ... با آزاد کردن سیم گاز....سوکت استپر موتور و سوکت پتانسیومتر دریچه گاز ( سنسور موقعیت دریچه ) این قسمت رو خارجش کنید و بعد باید دو تا پیچی که دریچه گاز رو روی محور گاز ثابتکردن رو باز کنید.
در اینجا دو تا گزینه دارید ...یا باید یک دریچه گاز استاندارد به جای دریچه گازتون ببندید و یا اینکه باید همین دریچه موجود رو بوسیله سوهان به اندازه اصلی خودش برگردونید ( کار تقریبا" ساده ایه..اگر به این دریچه دقت کنید به جای فرم دایره فرم بیضی داره!!! و لبه هاش هم اصلا" صاف نیستن..با سوهان لبه های بالا و پائین رو آنقدر باید صاف کنید که فرم دایره به خودش بگیره.... در موقع سائیدن این دریچه باید حین کار کم کم اندازه دریچه رو با محفظه دریچه گاز کنترل کنید که بیشتر از حد سائیده نشه و دریچه در محل نشیمنش لق نزنه یا دچار نشتی در زمان بسته بودن نشه ).
حالت بعدی که برای این مشکل میتونیم داشته باشیم اینه که تمام موارد بالا بدون مشکل باشن .
در اینحالت مشکل فقط و فقط میتونه از پتانسیومتر دریچه گاز باشه که البته برای اطمینان از این موضوع باید یک دستگاه دیاگ داشته باشیم که ترجیحا" قابلیت لایو دیتا هم داشته باشه.
ایراد پتانسیومتر مذکور به صورت یک خطا در ای سی یو ثبت میشه ولی در صورت ثبت نشدنش هم با اندازه خواندن مقادیر مربوط به درصد باز بودن دریچه گاز توسط لایو دیتا مشکل قابل کشفه.
میزان آفست اولیه ای که برای دریچه گاز 206 داریم به صورت استاندارد بین 4 تا ماکزیمم 7 درصد باز بودنه ..... اگر مقدار باز بودن اولیه بیش از 9% به هر دلیلی دیده بشه و دو مورد قبلی هم بدون مشکل باشن ( یا مشکلشون رفع شده باشه ) پتانسیومتر مذکور ایراد داره و باید تعویض بشه . ( اگر پتانسیومتر رو از روی دریچه گاز باز کنیم و بازهم میزان بالای 9% دیده بشه اطمینان حاصل کنید که این پتانسیومتر ایراد داره ).
• مشکلات امروزی خودروهای جدید اگر مقادیر استاندارد رعایت بشه و آموزش لازم هم در این زمینه موجود باشه بسیار کم و به سادگی هم قابل رفعه ...
-------------------------------------------------------
http://www.farpic.blogfa.com/post-184.aspx
◙