خیلی ممنون دوست عزیز.
تا 2-3 روز دیگه منتظر باشید کل خرجهای موتور و گیربکس رو اینجا مینویسم.
الان دقیق نمیتونم بگم ولی حدود 2.5 تا 3 میلیون شاید در بیاد.
Printable View
خیلی ممنون دوست عزیز.
تا 2-3 روز دیگه منتظر باشید کل خرجهای موتور و گیربکس رو اینجا مینویسم.
الان دقیق نمیتونم بگم ولی حدود 2.5 تا 3 میلیون شاید در بیاد.
سلا.
فاکتور قطعاتی که خریداری کردم رو گرفتم, اینجا میزارم تا بدونید تعمیر موتور و گیربکس دیگه ارزون در نمیاد پس مواظب موتورهای ماشینتون باشید.
قیمتها به تومان
کیت گیربکس دکسول 350 * * * * 260.000 (الان شده 400 تومن!)
روغن هیدرولیک دکسول 14 عدد********* 175.000
پیستون 40 اصلی******** 490.000
رینگ 40 پرفکت***** 85.000
سوپاپ دود و هوا***** 60.000
بوش میل سوپاپ***** 45.000
یاتاقان ثابت متحرک 20***** 170.000
پولی سر میلنگ****** 45.000
دنده میل سوپاپ اصلی**** 35.000
چسب مزدا***** 5.000
چسب دوقلو**** 2.500
دنده میلنگ اصلی**** 32.000
میل سوپاپ اصلی**** 100.000
خیلی بد خط نوشته اینو باید بعد ازش بپرسم قیمت 20.000!
کاسه نمد سینی جلو اصلی****** 9.000
واشر سینی جلو**** 3.000
اویل پمپ اصلی***** 45.000
واشر کارتل موتور**** 10.000
تایپیت سوپاپ اصلی 12 عدد***** 120.000
واشر بقل اگزوز ویکتور***** 25.000
واشر بقل اگزوز ایرانی***** 5.000
دسته موتور 2 عدد***** 66.000
فیلتر روغن بلند**** 12.500
فیلتر هوا**** 5.000
صافی بنزین**** 3.000
=====
اجرت تراش سیلندر-میلنگ-شاتونها**** 155.000
اجرت تراس سر سیلندر-سیت زدن-کف تراش**** 160.000
=====
اجرت مکانیک و لوازمهایی که خودش بسته هم مونده!
نزدیک 3 میلیون تعمیر موتور و گیربکس آب خورد
آخرین سری لوازم امروز خریداری شد
شمع اتولایت 6 عدد 18 هزار تومان
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
فیلتر روغن میکرو گارد بلند 1200 تومان
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
2 عدد دسته موتور که روش ساخت آمریکا حک شده بود 66000 تومان
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
روغن ایرانول 1600 17 هزار تومان
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
موتور کم کم آماده شد
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
جالبه، منو ياد برنامه خودم انداخت!!
اميدوارم روي زمين روشنش بكنه، من عادتا هميشه اين كار رو ميكنم، خيلي از مشكلات احتمالي رو اينجوري ميشه فهميد و زود بهش رسيدگي كرد.
قراره رنگش كنين؟ من براي رنگ زدن نتونستم برنامه اي بگذارم و بيخيالش شدم. اما اگر ميشد بعضي قسمتها رو آبكاري كرد خيلي جذابتر ميشد.
سلام
فکر نکنم موتور رو روی زمین روشن بکنه.
بله قراره موتور رنگ بشه
حتی یه سری از قسمتهای موتور رو آهن کردم.خواستم همه ی موتور رو آهن کنم ولی دیدم وقتش نیست.
رنگش را هم خریدم.
===
===
دوستان فشنگی روغن اصلی جی ام گیرم نیومده مکانیک میگه فقط جی ام ببند.
کسی سراغ نداره؟؟
مدلهاي موجود توي بازار فكر نكنم مشكلي داشته باشه.البته اگر دو فيش بخواهيد، فكر كنم دست دوم به شرط سالم بهتر باشه.بيشترين ايرادي كه معمولا اين فشنگيهاي روغن پيدا ميكنن( در اكثر اتومبيلها، پيكان، پرايد 405، رنو، شورلت، هيوندايي،.....) شل شدن پرس دور بخش كائوچويي اون و نشت روغن هست.نقل قول:
دوستان فشنگی روغن اصلی جی ام گیرم نیومده مکانیک میگه فقط جی ام ببند.
کسی سراغ نداره؟؟
اين مشكل رو هم ميشه با چسب 123 و يا دوقلو شفاف حل كرد. و اگر كمي صبر و حوصله داشته باشيد با فشردن و پرس كردن مجدد با گيره و انبر قفلي كه به حالت اول در بياد، البته هميشه هم جواب نميده.
فشنگي خودش ايرادي داره؟ اگر به موقع خاموش نميشده، حتما از فشار پمپ روغن بوده.
من اينجا سوال ميكنم و شنبه جواب رو مينويسم.
راستي خصوصيت ويژه اي كه اون filterميكرو گارد داره چيه؟
اينجور فيلترها احتمالا داخلشون يه آهنربا بايد باشه تا ذرات فلز رو جذب كنه، چند سال قبل هم يه آهنرباي مخصوص براي گذاشتن توي filter ماشين توي بازار اومده بود كه همين كار رو ميكرد. البته من نخريدم و نميدونم واقعا تاثيري داره يا نه.
سلام.
بلاخره یه فشنگی روغن گیر آوردم که مورد پسند مکانیک بود.مارکش یادم نیست ولی ساخت تایوان بود.
اون فیلتر روغن هم نمیدونم چه خاصیتی داره اگر کسی انگلیسیش عالیه بگه تا عکس جعبه فیلتر رو به صورت واضح بزارم تا ترجمه کنه.
======
دوستان موتور ماشین رنگ شد به زودی عکسهاش رو میزارم.
عكس از خود فيل تر و جعبه اون، و توضيحاتش بگذاريد تا بخونيم:sq_8:
اجناس ساخت تايوان، بخصوص قطعات يدكي هميشه كيفيت خوبي داشتن. من هرچيزي كه ساخت تايوان بوده خريدم، يا توي فروشگاه فروختم، همه خوب از آب درآمده.
كلا تكنولوژي و صنايع در تايوان دقيقا زير مجموعه و تحت ليسانس كشورهاي غربي و ژاپن، بخصوص آمريكا و كانادا است.
سلام.
به روی چشم عکس فیلتر رو میزارم.
====
====
موتور رو با جرثقیل بردیم بالا برای رنگ کردن.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
مکانیک عزیز در حال تمیز کردن موتور با بنزین
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
اینم نتیجه کار
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
نتیجه کار اون جور که دلم میخواست نشد.یعنی اون رنگی که دلم میخواست در نیومد,اشتباه کردم ولی دیگه کار از کار گذشته بود.
پروانه و یه سری دیگه از متعلقات موتور رو با بنزین شستم تا رنگش کنیم
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
اتفاقا رنگش بد نيست، البته اينجا معمولا يه قطعه از ماشين يا موتور و يا هر وسيله ديگه اي كه بخوان رنگ بكنن رو باز كرده و به رنگساز ميدن تا طبق اون رنگ درست بكنه( گاهي خود رنگ آميز ها هم درست ميكنن) مثلا يكي از سيني هاي بغل موتور يا سيني جلو رو براي نمونه رنگ نگاه ميكنن.اهواز كه اينجوريه.
نيازي به رنگ زدن درب ترموستات نبود، يا پولي سر ميل لنگ و دسته هاي بلند كردن موتور. البته چندان هم مهم نيست.
جناب حجازي ماشين شما كولر داره؟
اينجوري كه ميبينم پروانه اون از نوع چهار پر و خيلي قديميه كه به مدل بدون كولر معروفه. معمولا براي موتورهاي شش سيلندري كه روي خودروهاي بدون كولر سوار ميشدن استفاده ميشد كه نيازي به خنك كردن بيشتر نداشت.البته يك مدل 5 پر هم هست كه كارايي بهتري از نمونه هاي 4 پر داره اما اگر يه پروانه اصلي هفت پر مثل مال نوا رو روش ببندين حتما كارايي بهتري براي خنك كردن پيدا ميكنه.
سلام.
کامارو جان همون دسته بلند کردن موتور رو برای نمونه رنگ پیش نقاش بردم.نقاش گند زد با اون رنگ ساختنش.
ماشین من کولر نداره.درسته برای همین پروانه 4 پر روشه.
من عاشق این پروانه ام جناب کامارو ال تی....یعنی باید ببینین تا باور کنین.اینقدر بی صداست که نگو...من خودم نوا داشتم(با پروانه 7 پر)تو سرعت 100 به بالا صدای پروانه میرفت بالا ولی این پروانه با هر سرعتی صدا ازش در نمیاد.
سلام.
اول عکسهای فیلتر روغن:
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
بلآخره موتور رفت سر جاش اگه خدا بخواد امشب استارت میزنیم.الان مشغول خورده کاریهای دور موتور هستیم.
یه سری از قطعات موتور مشکی شدن که خوشسم اومد.ترکیب نارنجی و مشکی زیبا میشه.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
یه تکه آهن هم هست که ظاهرآ مال 6 سیلندهای اتوماتیک هست که روی منیفولد اگزوز نصب میشه و کار معکوس رو انجام میده و به دلیل اینکه ماشین من فابریک دنده دستی بود این آهن رو نداشته که مکانیک عزیز این تکه آهن رو داشتن رو روی ماشین من کار گذاشتن.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
سلام جناب حجازی عزیز
خسته نباشین هم شما و هم مکانیک عزیز
من که عکسارو می بینم کیف میکنم . چرخش واست بچرخه
توضيحات به دو زبان انگليسي و اسپانيولي نوشته شده، ترجمه كلي انگليسي اون اينه:
نهايت كيفيت و بهره وري و حمايت كنندگي ( منظور در رابطه با روغن موتور و قطعات موتور از ذرات و ناخالصي ها)براي مشخصات اتومبيل خودتان، به كتابچه راهنماي آن مراجعه كنيد ( براي فهميدن نوع روغن و فيل تر روغن مناسب)
براي دانستن شماره صحيح قطعه و آخرين توضيحات شرح داده شده، به كاتالوگ ميكروگارد مراجعه كنيد.وارانتي(تعهد تعويض قطعه)فيلترهاي ميكرو گارد در برابر نقصهاي طراحي، مواد بكار رفته و كارايي ، داراي وارانتي هستند.آنها منطبق و با توجه به نيازهاي مشخصات خودرو و موتور توليد شده اند.ميكرو گارد در مورد كيفيت روغن موتور درگردش كه از فيل تر مناسب گذشته شده باشد، اطمينان ميدهد.
پخش شده توسط شركت اوبراك اتومبيل ، اسپرينگ فيلد ( مونتانا) .توليد شده توسط شركت فيلترهاي پرولوتورميكرو گارد 96% جرمها و كثيفي ها را قبل از رسيدن به موتور شما ميگيرد.متناسب با استاندارد توليدي اس اي ايي و تستهاي چندگانه كه مشابه وضعيت واقعي رانندگي است.
ميكرو گارد طول عمر مدارات ارتباطي روغن را در ابعاد بالايي از حمايت از قطعات، توسط اين فيل تر بالا ميبرد .
.............
كار بسيار تميز و خوبي رو روي موتور انجام دادين و مسلما ارزش اينهمه دردسر رو داشت.
هرچند كه ميدونم مثل خودم به اين راحتي به فروش راضي نميشيد، اما اگر كسي خريدار باشه و اين همه زحمت و دقت و تلاش رو ببينه، مسلما متوجه ميشه كه ارزش پولي رو كه ميده واقعا داره.
اين روزها ديگه بستن يه موتور به اين صورت كار هركسي نيست. بقول دوستم كه تعميرگاه داره و موتور نوا رو اونجا تعمير كردم، الان يه موتور سرحال و مرتب نوا كه روي زمين باشه ( موتور خالي) 4.000.000 تومان ارزش داره.
موردي رو توي عكس ديدم كه براي من يه مقداري عجيبه! روي سيني جلو موتور اون شاخص تنظيم رو نميبينم، مثل هموني كه توي نوا يا بيوك هست. ممنكه كنده شده باشه؟ و يا اينكه علامت خاص ديگه يا رو بجاي اون تعبيه كردن؟
سلام.نقل قول:
خیلی ممنون و متشکرم انشاالله که چرخ 64 شما هم واستون بچرخه.
جناب کامارو ال تی بابت ترجمه بسیار متشکرم.نقل قول:
اگر این مدل فیلتر روغنی که من گرفتم واقعآ اصلی باشه و این توضیحات واقیعت داشته باشه که خیلی خوب میشه.از این به بعد از همین مدل فیلتر استفاده میکنم.
واقعآ دیگه هر چه در توانم بود برای موتور و گیبرکس این ماشین گذاشتم.
به قول شما دیگه کمتر کسی ماشینش رو تعمیر موتور کامل میکنه چون قطعات واقعآ دیگه گرون شده مگر کسی که توان مالی داشته باشه.دیگه یه جورایی صرف با اینه که موتور و گیربکسهایی که توی نت به شرط فروخته میشن(با قیمت معقول)خریداری بشه.
چرا جناب کامارو اون شاخص تنظیم رو ماشینم داره منتها روش رنگ پاشیده شده و توی این عکسها پیدا نیست.فردا براتون عکسش رو میزارم.
=====
=====
دوستان بلآخره امشب موفق به استارت زدن ماشین شدیم واقعآ لحظه تاریخی برای من بود(به خصوص اینکه اولین تجربه تعمیر موتور و گیربکس من بود).بسیاری از عیبهایی که من توی موتور قبلیم میدیدم(صدای سوپاپ-انگشتی-میل سوپاپ-لرزش-و..)دیگه خبری ازش نبود.صدای موتور یه جورایی عوض شده بود خیلی نرمتر ماشین گاز میخورد.
فقط موفق به دور زدن با ماشین نشدم تا ببینم گیربکس ماشین چی از آب در اومده یا گاز خور ماشین و راه رفتنش چطور شده.
یکم جعبه فرمان ماشین روغن میداد-کاربراتور هم نامیزان بود برای همین ماشین رو گذاشتم تا فردا این عیبها هم برطرف بشه.
خب بلاخره تمام شد!!
فيل تر خوبي به نظر مياد، منم سعي ميكنم از اين به بعد دنبال اين مدل، يا مدلهاي مشابه اون باشم چون هزينه كردن براي همچين چيزهايي ارزش داره تا جلوي صدمات بعدي كه به هزينه شدن مخارج اضافي و تعميرات سنگين و اتلاف پول منجر ميشه، جلوگيري كنم. براي فيل ترهاي هوا هم بايد از نمونه هاي خوب و با كيفيت استفاده كنيم كه البته تنوع اونها نسبت به فيل تر هاي روغن خيلي كمتره.
صداي موتورهاي آمريكايي هميشه وقتي سرحال باشن، همينطوريه.وقتي به اگزوز سالم وصل باشن و يا حتي بدون اگزوز روي زمين روشن بشه، اون صدا هميشه هست و ميگه كه چقدر تميز و مرتب كار ميكنن.
دوروز قبل به دوستم سر زدم ، يه ايراد جزئي توي كارب وجود داشت كه كمي ساسات گير ميكرد. اون رو باز كردم و ديدم توي كارب جرم گرفته!
هنوز 1000 كيلومتر بيشتر نرفتم و موتور تازه آب بندي شده، اما اين نشون ميداد حتي با وجود سه تا فيل تر كه سر راه بنزين هست، باز هم كيفيت بد بنزينها و البته ناخالصيهاي اون چقدر زياده.
وقتي كارب رو بستم، با هم يه دوري زديم و حسابي تاختيم! يه جاده نسبتا خلوت گير آورديم و با دنده معكوس از 4 به 3 شتاب اونو تست كردم، توي دنده 3 تا 140 تا رفت!
البته هنوز به نظرم ماشين كمي از نظر شتاب اوليه از حالت سكون به حركت كم مياره و نميتونه راحت خودشو بكنه و گويا يه جورايي گير داره، بيشترين شك و ترديد ما به كيفيت بنزينهاست كه واقعا افتضاحه. الان باك رو پر از سوپر كردم تا ببينم چه تغييري ميكنه.
الان ايمپالا شما هم همين وضعيت رو داره و كم كم تا چند وقت به فرم بهتر و اصلي خودش نزديك ميشه چون بايد يه توازني بين كارب و موتور و گيربكس و البته بنزين بوجود بياد.
من با چشم خودم دیدم که بنزین چه بلایی سر سیتهای سر سیلندر ماشینم آورده بود تراشکار میگفت مال بنزینهاست که اینطور میشه من که فقط سوپر میزنم تا حداقل دیر تر موتور ماشینم به تعمیر بیفته.
محمد جان واقعن خسته نباشی.کارت حرف نداشت.یعنی کاری کردی که خیالت از بابت فنی راحت برای همیشه.
امروز توی تی تی داشتیم در مورد قیمت قطعات و گرونی صحبت میکردیم که من گفتم الان یه تعمیر موتور یه شش سیلندر حداقل 2 تومن هزینه داره و ....
یکی از دوستان از راه رسید و فرمودن که مگه چه خبره؟اینا همشدلال بازی و ...
موتور شش سیلندر سالم و روشن رو میتونم با 400 تومن براتون جوور کنم:sq_14:
من در جواب گفتم:اون موتوری که با 400 تومن بعنوان سالم فروخته میشه هیچ ضمانت و اعتباری برای این نداره که فردا صبح هم سالم کار کنه براتون.همچین موتورهایی مال دلال ها هست که موتورو با لوازم استوک تعمیر میکنن و بعنوان سااالم به مشتری از همه جا بیخبر میفروشن و ...
----------
واقعن من موندم بعضیا چرا خودشونو میزنن به اون راه.
خداشاهده رفتم دو تا جنت رادیاتور نوا و دو تا فیلتر روغن و یه قفل درب داشبرد و یه قالپاق ایرانی گرفتم که سر جمع شد 136 هزار تومن.داشتم شاخ در میاوردم.
لوازم واقعن گرون شده و اصلن نمیشه دست به جیب شد.
من واقعن درک میکنم الان یه تعمیر موتور چقدر هزینه داره و چه فشاری مالی رو به دوش صاحبان خودرو ها وارد میکنه.
بدتر از این ادم میسوزه از اینکه یکی باید بگه قیمت موتور شش سیلندر سالم میشه 400 تومن....
*****************
من پیشنهادم اینه از اکتان بنزین هم استفاده کنید.هر باک 80 تایی یه اکتان لازم داره که عدد اکتان بنزینو به میزاد 3 تا 5 نمره میبره بالاتر.
بنظر من شما که هر دو تعمیر موتور انجام دادی و هزینه های سنگین اونو به دوش کشیدید بهتره از اکتان استفاده کنید که کیفیت سوخت بهتری وارد چرخه سوخت رسانی بشه.
من که سال قبل یه کارتن خریدم هر وقت باکو پر میکنم یه اکتان خالی میکنم توش.
داستان خودروهاي آمريكايي توي ايران، واقعا يه ماجرايي شده براي خودش!
هركس به نوعي اظهار نظر ميكنه و البته چون اكثريت مثل ما دستشون توي كار نبوده و حتي يه پيچ رو هم باز و بسته نكردن، خيلي راحت اظهار نظر ميكنن و قيمت ميپرونن!
الان بطور متوسط يه گيربكس 350 اتومات با در نظر گرفتن هزينه هاي نصب و موارد پيش بيني نشده حدود يك ميليون و خرده اي در مياد كه البته قيمت توربين اونهم جداست. ، در حاليكه يه زماني گيربكس كامل وارداتي در بسته بندي از امارات رو با توربين ،سوار ميكرديم 450.000 تومان.
چند روز قبل تصوير يه بليزر آبي توي تاپيك عكسهاي خودروهاي آمريكايي گذاشتم و اون گيربكس كامل با نصب رو براش 800.000 تومان درآمده بود كه 500.000 تومان قيمت گيربكس و 300.000 تومان لوازم جانبي و روغن و دستمزد و...
خب كاملا مشخص بود كه يه گيربكس 500.000 توماني براي الان يعني چي؟؟!!
توي بوشهر و گناوه شما ميتوني يه گيربكس دست دوم وارداتي رو به قيمت حدود 300.000 تومان بخري و با هزينه حمل اون تا شهر مورد نظر تا 350.000 هم ميرسه اما معلوم نيست چي باشه؟
حالا اون رو بعضيها اورهال ميكنن و به قيمت ميفروشن، و البته بعضي ديگه هم فقط يه روغن براش عوض ميكنن و يه دستي به سر و روي اون ميكشن تا تر و تميز بشه و به اسم اورهال شده ميندازن به ملت اونم به قيمت 500.000 تومان! معلومه كه چي از آب در مياد!
تازه اين اول ماجراست..اون لينك و رابطهاي مورد نياز براي اتصال ليور دنده به گيربكس رو بايد داشته باشن كه توي اين بليزر بجاي استفاده از لينك مناسب خودش، يه لينك نوا دنده اي رو برداشته بود و با كج و كوله كردنش اونو چپونده بود براي بليزر! خلاصه آخر گند زدن بود...حالا اومده بود پيش اين رفيق ما تا از نو رديفش كنه..
اينجوري اون 800.000 تومنش به باد رفت و بايد دوباره از نو هزينه كنه.
حالا وقتي پاي موتور وسط بياد و اون قيمت 400.000 توماني..!!! خدا ميدونه ديگه چي توي اون موتور بسته شده...!!!
البته يه چيزي هم هست و اينكه درسته كه همه چيز گرون شده اما خيليها هم شور همه چيز رو در آوردن و قيمتهاي اجناس رو واقعا بي حساب و كتاب بالا بردن..
تعميرات تمام خودروها بالا رفته، يه زماني با 60.000 تا 80.000 تومان چهارتا كمك فنر پرايد رو كامل با بهترين جنس عوض ميكردن، الان حداقل بايد 180.000 تا 200.000 تومان هزينه خريد چهارتا كمك فنر پرايد رو بدن..اينهم از اون ماشين كم مصرف و اقتصادي..
در مورد بنزين هم كه من اينبار سوپر زدم و هنوز فرصت نشده تفاوت اون رو با معمولي ببينم. البته گفته بودن كه از تابستان امسال بنزين استاندارد يورو 4 و 5 مياد كه نفهميديم اومد يا نه؟؟!! اگر همينه كه خيلي افتضاحه!!!
کاملن با شما موافقم.گرونی بیداد میکنه این وسط هم یه عده دارن سود جویی میکنن که این کارشون مال امروز و دیروز هم نیست.این دسته همیشه و در همه حال به فکر سود جویی خودشون هستن.
متاسفانه ادم چیزایی از بعضیا میشنوه که شاخ در میاره.مثه همین قظیه موتور شش سیلندر 400 تومنی...
در مورد اون بنزین های مثلن یورو 4 و 5 شما بشنو و باور نکن.کلن اینجا چیزی که زیاده دروغ هست.
محمد جان ایشالا وقتی موتورو روشن کردی یه روغن بریز توش و یکی دو روز بعد روغنو حتمن عوض کن.بالاخره شاید اجرامی توی موتور باشه که باعث ضرر بشه.بهتره زودتر روغن خالی بشه تا اجرام هم از داخل سیلندر بیاد بیرون.اینطوری خیالت هم راحت تره.
البته خودت اوستا تری.ولی خوب توی این گونه شرایط بعضی نکات از ذهن خارج میشه.
سلام دوستان
صحبت از گرونی لوازم شد داغ دل من تازه شد.جنهب camaro lt لطفا در مورد این فیلتر روغن هم یه توضیح بدین
[IMG] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [/IMG][IMG] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [/IMG][IMG] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [/IMG][IMG] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [/IMG][IMG] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [/IMG][IMG] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [/IMG]
سلام.
محسن جان خیلی ممنون.
حتمآ روغن موتور رو عوض میکنم.
البته هنوز ماشین رو تحویل نگرفتم گذاشتم کیت جعبه فرمانش رو عوض کنن به دلیل اینکه روغن ریزی داشت.
موتور 400 تومنی هم اصفهان هست ولی به شرط سالم نه.
=====
=====
hooly جان مارک k&n جز بهترین برند های آمریکاییه حتمآ فیلتر روغن کار درستیه.
چند خریدین؟و اگه میشه بگین از کجا.
=====
=====
دوستان یه حساب سر انگشتی کردم پروژه تعمیر موتور و گیربکس ماشین زد بالای 3 تومن!!
مکانیک 650 اجرت تعمیر موتور و گیربکس میگیره
200 هزار تومن هم لوازم از خودش روش بسته.
البته نا گفته نماند که خیلی خوش انصافه یعنی قطعاتی که برام عوض کرد بالای 300 میارزید.فاکتورش رو میزارم.
======
======
فاکتور لوازمهایی که مکانیک رو ماشین بسته:
قیمتها به تومان
نفت برای شستشو 11.000
کرایه وانت 7.000
لوازمات دست دوم گیربکس(شافت بلند کامل 1-دنده 4 قلو و کاسه 2-دنده 4 قلو با کاسه بزرگ-کنس بلبرینگ دنده 2) 55.000
کاسه نمد ماهک دنده کیلومتر 2 4.000
فنر سوپاپ 12 عدد 12.000
پیچ درب قالپاق اصلی 7 2.000
واشر بغل اگزوز اصلی 10.000
تراشکاری سر پولی میلنگ 3.000
پیچ 2 سر دنده 3 2.000
میل تایپیت 2.000
بالانس پولی سر میلنگ 5.000
پولی واتر پمپ اصلی 15.000
هواکش کامل 20.000
آهن سیم سبقت اصلی و آهن گاز(عکسش رو گذاشتم) 20.000
پیچ توربین و پیچ فرایویلی اصلی 6 5.000
پایه دسته موتور 2 15.000
اجرت تعمیر موتور و گیربکس و نصب دسته موتور 650.000
[QUOTEcamaro lt لطفا در مورد این فیلتر روغن هم یه توضیح بدین ] [/QUOTE]
ترجمه كلي:
1.با آچار 1 اينچي مناسب و قوي ، سريع و راحت باز ميشود
2.داراي سوراخهاي سيمي ايمني جهت مسابقات (به نظر ميرسه اين فيل تر بيشتر در خودروهاي مسابقه اي آمريكايي مثل NASCAR استفاده ميشه)
3.رشته هاي فلزي فنري آب بندي خوبي را بين بدنه و درپوش و محتويات بوجود مي آورد.
4.سازه براي انجام وظايف سنگين آماده شده ، و تا بيش از 550 PSI نيروي فشار هيدرواستاتيك گسترش يافته است.
5.فيل تر با رزين و سمغ آغشته و اشباع شده ماكزيمم فيل تر كردن براي رفع آلوده كننده ها را داشته باشد.
6.جهت جلوگيري از تخريب و ريزش ساختار داخلي داراي هسته مركزي است
7.داراي سوپاپ جلوگيري كننده از برگشت روغن كثيف از سمت فيل تر به كارتل هنگامي كه موتور خاموش است.
8.داراي دنده هاي پيچشي مناسب جهت جلوگيري از جدا شدن از محل نصب.
9.ضد نشت ، داراي ( احتمالا لبه) دوگانه
10.روانسازي دروني بدنه و درپوش با آب بندي مناسب كه اجازه ميدهد باز و بسته كردن آسان باشد.
بيش از 550 پوند فشار گسترش يافته.تشخيص دوگانه O E ( احتمالا استانداردي براي كيفيت فيل تر هاي روغن)
ريزش كم فشار جريان 12-16 GPM ( احتمالا منظور خاصيت جلوگيري كننده از كم شدن فشار در نقاط حساس موتور بايد باشه)
مهيا كردن 10/20 ميكرون فيل تر ، براي فيل تر كردن در حد اعلاء. بالاي 150.000 دفعه سيكل فشار وارده تا رسيدن و به فرسودگي.
21/2 مرتبه داراي دوام بيشتر نسبت به بقيه فيل تر هاي روغن .
90% كارايي بيشتر دريچه ها، در فيل تر كردن خرده ها و ناخالصيها نسبت به بقيه فيل تر هاي روغن
بدون تاثير بوسيله سوختهاي مسابقه اي.
من فكر ميكنم اين فيل تر بيشتر براي خودروهاي مسابقه اي كه موتور اونها در شرايط خيلي سخت و فشارهاي بالا كار ميكنند ساخته شده و چندان مورد استفاده در موتورهاي معمولي نيست. بخصوص كه خيلي روي فشارهاي بالاي روغن و شرايط سخت كاري تاكيد كرده.
توضيحاتي كه با شماره داده شده رو ميتونين با تصويري كه از نماي برش خورده فيل تر گذاشته شده مقايسه كنين.
ممنونم جناب camaro lt چیزی که در باره این فیلتر بهم گفتن وبه نظرم جالب امد هین بود که عمر مفیدش خیلی بیشتر از فیلترهای دیگه هست.البته بهم گفتن ومن جای نه دیدم و نه خوندم.احتیاجی به تعویض فیلتر در 15000 یا 20000 کیلومتر نیست.ومدت طولانی می شه استفاده کرد.جناب حجازی متاسفانه در مورد قیمت و محل فروش اطلاعی ندارم.هین فیلتر صاحب قبلی امپالا زحمت کشیدن و بهم دادن.فردا حتما ازشون سوال میکنم
سلامی دوباره.
بعد از پروژه موتور و گیربکس رفتم سراغ پروژه تعویض کل اگزوز و انباره ماشین.
به دلیل اینکه لوله اگزوز ماشین خیلی کار کرده بود و مقاومتش اومده بود پایین و هر روز یه جاییش سوراخ میشد.
انباره اگزوز هم داخلش کامل ریخته بود ظاهرش هم میخورد اصلی باشه ولی دیگه عمر مفیدش تمام شده بود.
خلاصه رفتم پیش یه اگزوز کار کار دست و بعد از بررسی کامل اگزوز ماشین گفت باید بری عدد سری عقب اگزوز مینی بوس(سایز لوله ماشینم اندازه لوله مینی بوسه)بخری با 1 عدد انباره شورولت وانت.
رفتم اینها ر و تهیه کردم و اوستا دست به کار شد.
لوله اگزوز هر عدد 32 هزار تومان
انباره اگزوز 36 هزار تومان
اجرت اوستا 50 هزار تومان
لوله اگزوز مینی بوسی
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
اوستا در حال خم کردن لوله
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
انباره اگروزی که گرفتم با مارک امید
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
انباره اگزوز خودم
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
ماشین در اگزوز سازی
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
اینم یه عکس از موتور
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
محمد جان کاش اگزوزو دوبل میکردی.تاثیر مثبتی هم داره.زیباتر هم میشه مخصوصن توی زمستون وقتی از عقب ماشین از دو قسمت بخار میاد بیرون.
محسن جان ماشین 6 سیلندره...
مهمترین هدفی که دارم اینه که میخوام ماشین بی صدا باشه.دوبل صدا رو زیاد میکنه.
خوب حرفتون درست اما خیلی از ماشینای لوکس هستن اگزوز دوبل دارن اما صدایی ازشون در نمیاد.
صدا دار شدن یا نشدنش مربوط به سیستم انتخابی اگزوز هست و البته انباره های بکار رفته در اون.
من هر چی 6 سیلندر دهه 70 دیدم به صورت فابریک تک اگزوز بودن حتی کامارو و پونتیاک.
البته گفتم مهمترین ملاک من فابریکه.
====
====
دوستان چند وقتی هست که بخاری ماشین باد داغ نمیزنه.یعنی باد ولرم میزنه.
موتور بخاری رو تازه نو کردم و پرتاب بادش عالیه.ترموستات هم 82 درجه روشه.
به نظرتون عیبش چی میتونه باشه؟
گردش آب توي راديات بخاري چطوريه؟ خوب انجام ميشه؟ احيانا رادياتش مشكلي نداره؟
گاهي كانالهاي هوا مشكل دارن و مثلا دريچه ها درست روي وضعيت بخاري تنظيم نميشه و يا شايد جمع شدن برگ و خاك توي يونيت كولر كه خيلي شايع هست.
اينبار كه ماشين خوب گرم شد، با دست اون بخش محل راديات بخاري رو چك كنين تا ببينين واقعا داغ شده يا نه؟
شايد گردش آب خوبي نداشته باشه يا وزش باد فن درست از اون رد نميشه و به جايي ديگه منحرف ميشه.
سلام
کامارو جان 2 تا شلنگ بخاری رو تست کردم یکیش گرمتر از اون یکیشه.
کلآ میخوام یه بار رادیات بخاری رو باز کنم و سرویسش کنم منتها نمیدونم کار خودم هست یا نه؟؟!!
خومم احتمال میدم از رادیاتور بخاری باشه.چون احساس میکنم آب خوب گردش نداره.
لوله هاي اون رو از سمت موتور باز بكن و توي يكي شلنگ آب بگذار و باز كن و ببين از دومي آب بيرون مياد؟ و اگر بله با چه مقدار شدت و فشار؟ يعني ببيني شدت آب وارد شده با خارج شده يكي هست و تناسبي داره؟
اون راديات بخاري هم مثل راديات ماشين رسوب ميگيره و ممكنه كانالهاش كيپ و بسته بشه و اين طبيعيه.
دريچه تنظيم هواي فن كه به سمت كولر يا بخاري منحرف ميشه را هم چك بكن ( كه توي شورلت با سيم متصل شده)
باز و بستن اون كار چندان ساده اي نيست و توي كامارو و نوا كه انجام دادم دنگ و فنگ زيادي داره و البته بايد با دقت و مراقبت زيادي انجام بشه كه به چيزي صدمه نخوره.
اگر نياز به باز كردن شد و خواستي بدي جايي، حتما بالاي سرشون باش كه خراب كاري نكنن و چيزي رو نشكنن.
فكر كنم فرم باز و بسته كردنش با نوا يكي باشه منتها از اونجا كه ماشين شما كولر نداره احتمالا يه مقداري راحتتره.
خیلی ممنون جناب کامارو.
حتمآ چک میکنم و بعد تعطیلات هم میرم سراغ باطری ساز تا ببینم اجرت این کار رو چقدر میگیره چون فعلآ وضع مالی خرابه.!
مشكل بخاري حل شد؟ به نتيجه اي رسيدين؟
من هم دو روز هست كه بخاري رو راه انداختم و همين مشكل رو پيدا كردم،و البته با كمي جستجو توي سابقه ماشينهايي كه داشتم و تجربه هاي قبلي فكر كنم دليل اين مشكل رو متوجه شدم!!
البته نميدونم مشكل شما هم ميتونه از همين باشه يا نه؟ چون به يه چيز خاص و تقريبا نامشخص بستگي داره.
سلام.
کامارو جان امروز رفتم پیش باطری ساز و مشکل رو نشونش دادم....اون هم نظر شما رو داد و گفت رادیاتور بخاری باید باز بشه و سیخ زده بشه....اجرت این کا رو گفت 15 هزار تومان.
حالا قراره در چند روز آینده ماشین رو ببرم پیشش تا داشبورد رو باز کنه.
فردا هم پیش زیر و بند ساز قرار دارم برای تعویض لاستیکهای بین اتاق ماشین.
فكر نميكنم كه با اين كار( سيخ زدن راديات بخاري) مشكل حل بشه،
اگر مشكل شما هم مثل مال من باشه.بهتره كل قضيه رو از اول بگم:
من كل يونيت بخاري رو قبلا باز كرده بودم و تمام دريچه ها و اتصالات و وكيومها كاملا سالم بود و كار ميكرد، الان هم همه اونها سالمه و كار ميكنه.
راديات بخاري سوراخ بود و ناچارا يكي ديگه خريدم ( ايراني ساخت شركت رادياتور ايران) لوله هاي آب اون رو هم وصل كردم و يه ترموستات 74 درجه هم روي ماشين سوار شده كه به راحتي حرارت رو تا حدود 78 تا 80 هم ميرسونه. با اين اوصاف گرماي مناسبي براي آب در رادياتور بخاري بوجود مياد و البته اينو ميشه از دست زدن به لوله هاي متصل به بخاري و همينطور محل قرار گرفتن راديات بخاري در يونيت متوجه شد كه كاملا داغ و با حرارت بالايي است.
اما دماي هواي بخاري خيلي كم و حدود نهايتا 32 درجه است! چرا؟
من با توجه به سابقه اي كه از ماشينهاي قبلي داشتم، بخصوص كامارو كه بخاري بسيار خوب و قوي داشت، متوجه شدم نبايد اينجوري باشه و حتما ايرادي در كار هست. وقتي بيشتر دقت كردم فهميدم ايراد اصلي در خود رادياتور بخاري وجود داره كه ساخت ايران بود!!
در واقع با مقايسه تصاوير اين دوتا راديات با هم و اينكه قبلا هر دو رو از نظر ساختار با هم مقايسه كرده بودم متوجه شدم كه ساختمان نمونه آمريكايي بسيار فشرده و داراي لوله هاي بيشتر هست بطوري كه نميگذاره هوا به راحتي از لابلاي اون عبور بكنه و به هوا فرصت ميده تا تبادل حرارتي مناسبي با راديات داشته باشه و حرارت هوا بالا بره و در نتيجه هواي بخاري هم گرم ميشه.
اما راديات نمونه ايراني داراي ساختاري مشابه ساختار رادياتور ماشين بود( راديات موتور) و تعداد لوله ها كم، شبكه باز و قطر كم باعث عبور راحت و سريع هوا ميشه و هوا فرصتي براي تبادل حرارت نداره و اينجوري فقط يه هواي ولرم داريم!
قصد من اين بود كه اون راديات آمريكايي رو تعمير كنم اما كسي نميتونست و حق هم داشتن چون شبكه اي بسيار فشرده از لوله ها و پره هاي متصل به اونها كار رو عملا غير ممكن كرده بود و اصلا اجازه چنين كاري نميداد بخصوص كه چندتا از لوله ها در داخل شبكه سوراخ شده بود و تنها راه دسترسي به اونها بريدن لوله هاي سالم بود كه اينهم بي فايده است. و ناچارا راديات ايراني گرفتم و اين كارايي كم بخاري بخاطر اون هست.
الان من حتي زانويي هوا زير پاي شاگرد را هم باز كردم و هوا رو مستقيم از سمت راديات بخاري مياد چك ميكنم و ميبينم با وجود داغ بودن آب و خود راديات، اما هواي عبوري از اون به اندازه كافي گرم نيست و اين نشون ميده كه مشكل از همونه.
اگر ساختار پيچيده و فشرده نمونه امريكايي واقعا كار خاصي نميكرد، خب آمريكايها همدليلي نداشت كه اينهمه طراحي خاص بكنن و جوري بسازن كه قابل تعمير نباشه و يا هوا به راحتي از توش عبور نكنه! حالا مشكل بخاري ايمپالا رو نميدونم دقيقا چيه اما اگر راديات اون از نوع ايراني باشه ديگه سيخ زدن تاثيري نداره و اگر آمريكايي باشه احتمال اينكه بشه همچين كاري كرد و سالم بمونه خيلي كمه( در واقع مخزنها پرس شده و به خود راديات متصل شدن و جوشكاري در كار نيست) اگر راديات شما آمريكايي بود و سالم، مراقب باشيد صدمه نبينه كه ديگه به اين راحتي پيدا نميكنين..
تصوير اول راديات آمريكايي و دومي ايراين است و از همينجا هم ميشه فهميد چقدر فرق دارن [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] .
.
سلام.
جناب کامارو ال تی اتفاقآ دیروز باطری ساز گفت رادیاتور بخاری ماشینت فابریکه و بازش که میکنیم احتمالش هست که موقع سیخ زدن رادیاتور سوراخ بشه و تضمینی در کار نیست!!!گفتش که اگر خراب شد رادیاتور دست دوم هست حدود 70-80 تومن.
حالا با توجه به اینکه رادیاتور ماشینم فابریکه باید چه کاری بکنم که رادیاتور خراب نشه؟؟
مثلآ میشه رادیاتور رو باز کنم و فقط یه شستشو کنم و ببندم سر جاش؟
البته میخوام کل داشبورد رو باز کنم و تمام لوله های بخاری رو چک بکنم تا سوراخی نداشته باشه.
خب مسئله اينجاست كه اول دليل گرم نشدن بخاري رو پيدا كنيد.مثلا در مورد نوا من، مشكل از طراحي بد رادياتور ايراني است و كاري هم نميشه كرد.در مورد ماشين شما ممكنه دلايل ديگه اي باشه( به فرض اينكه رادياتور بخاري اون اصلي باشه) . البته شايد هم قبلا توسط نفرات قبلي تعويض شده باشه ( و ايراني رو سوار كرده باشن)كه اين رو موقع باز كردن ميشه متوجه شد.اگر ايراني بود و البته تمام دريچه ها و وكيومها و سيم دريچه كولر و بخاري هم درست بود، اونوقت احتمال زياد با يه راديات آمريكايي درست بشه( البته قبلش از اون تعميركار تضمين بگيريد كه حتما جواب بده و نه اينكه صرفا عوض بكنه)اگر راديات آمريكايي بود ( در صورتي كه تمام دريچه و ..هم سالم كار بكنن) احتمال كم بودن گردش آب توي اون هست( همون رسوب گرفتن) كه فكر نكنم سيخ زدن روش مناسبي باشه بخصوص كه ريسك سوراخ شدن و از بين رفتن اونهم هست و خيلي كمياب و ارزشمنده.توصيه ميكنم اول با محلولهاي تميز كننده و رسوب زدا رادياتور ( اونهم از نوع ملايم) استفاده بكنين تا بدون نياز به دستكاري فيزيكي مقداري از رسوب اون پاك بشه، البته اگر واقعا رسوب داشته باشه.مثلا از مايع ضد زنگ غليظ( بدون تركيب كردن با آب رادياتور) استفاده كنين. داخل اون رو از اين مايع پر كنين و بگذاريد چند روزي بگذره و بعد خالي كنين( داخل يه ظرف تا ببينين آيا رسوبي بوده يا نه؟)و بعد از تركيب وايتكس با آب تا حدي كه چندان خوردندگي نداشته باشه استتفاده كنين و بازهم چند ساعت( يا روز) بگذاريد بمونه ( نسبت به مقدار داشتن رسوب)هر بار بعد از تخليه، باز هم با اتصال لوله آب به يكي از لوله ها و نگاه كردن به مقدار و شدت آب خروجي از لوله ديگه، مقدار باز شدن و رسوبزدايي راديات رو تخمين بزنين كه آيا اين كارها نتيجه اي داشته؟در هر صورت هركاري روي اون راديات اصلي ميكنين بايد خيلي مراقب باشيد كه خراب نشه.اميدوارم نتيجه خوبي داشته باشه.
حالا روی همین رادیات بخاری ایرانی نمیشه حرکتی زد که اون فضاهای بازش پوشش داده بشه؟؟؟
مثلن با ویسیه ای چیزی اونجاها پوشیده بشه.
نمیشه؟؟
متاسفانه نميشه كاري كرد چون ساختار محل قرار گرفتن اون راديات جوريه كه راهي براي انجام كاري نداره و هرچي هم فكر كردم راهي به نظرم نرسيد.امشب يه آزمايش كردم و با بستن موقتي خروجي هوا از محل زانويي باز شده، و تجمع هوا در اطراف اون راديات بخاري ، هواي خروجي كمي گرمتر شد و اين نشون ميداد كه مشكل همون چيزيه كه متوجه شدم.براي رفع سوراخ نمونه آمريكايي راههايي هست اما اينكه چقدر جواب بده و دوباره سوراخ نشه و نشتي پيدا نكنه ديگه معلوم نيست چون هيچ چيزي مثل لحيم نميتونه محكم و با دوام باشه.جاي راديات هم خيلي بده و باز و بسته كردنش واقعا دردسر داره حوصله زيايد ميخواد بخصوص كه الان ديگه همه صندليها و موكت و كنسول وسط و پخش صوت و درجه آب و...سوار شدن