سلام
انگار کسی نیست منا راهنمایی کنه
Printable View
سلام
انگار کسی نیست منا راهنمایی کنه
سلام دوستان، کلوپ خیلی خلوته!
جناب [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] بنده درمورد پرسش شما آگاهی ندارم و اساتید هم نیستند جواب بدن، اما خب بالاخره میان و راهنمایی میکنن.
10 ماهی میشه که ماشین را خریده ام و هنوز قالپاق یا در پوش سوپاپها را باز نکرده بودم.پس از مطالعه راهنماییهای علی آقا، درپوش سوپاپها را باز کردم.
ماشین را روشن کردم، روغن بالا نمی آمد داشتم ناراحت میشدم.یکی دو دقیقه که گذشت کم کم سروکله ی روغن پیدا شد.الاکلنگی چن تا از سوپاپها خیلی خیلی سفت بود و کمی شلشان کردم. دست به تنظیم تک تک سوپاپها زدم و به اصطلاح تنظیمشان! کردم.
وقتی ماشین را خاموش کردم و دوباره استارت زدم روغن از سوراخ سر میل سوپاپها به نوبت سه چهار متر پرتاپ میشد.
البته روز بعد که ماشین را روشن کردم به نظرم لرزش ماشین بیشتر شده است.
حالا فنرهای عقب ماشین خیلی سفت هستند و کمک های عقب زنگ زده اند باید برم پیش جلوبندی ساز خوب و به نظرم شارژ دینام هم کمه برم دینام و باتری را چک کنم.
گیربکسهای اتوماتیک سری 700 ( بخش 1)
در طی جستجوهای زیاد ، مطالب گوناگونی در رابطه با خانواده گیربکسهای اتوماتیک سری 700 بدست آوردم که دارای جزئیات زیادی است و به واقع امکان توضیح در یک بخش کوچک امکانپذیر نیست، و از آنجایی که هدف نهایی از این سلسله مطالب، کسب دانش اولیه و تئوری برای امکان نصب این مدل گیربکسهای دارای اوردرایو بر روی خودروهای گوناگون آمریکایی است، لذا بخاطر همین مسئله باید بخشهای مختلف را در طی یک پروژه آماده سازی و نصب گیربکس بر روی خودرو توضیح داد، بطوریکه در پایان زمینه مناسبی از نظر ذهنی برای شروع یک پروژه واقعی بر روی خودروهای آمریکایی موجود، پدید آید، بخاطر همین سعی کردم تا به دنبال پیدا کردن چنین تجربه ای باشم و نهایتا توانستم وبلاگ جالبی پیدا کنم که توسط شخصی به نام " مایک رُواند" نوشته شده و در بخشی از آن ضمن توضیحاتی جالبی در مورد این مدل گیربکسها، به شرح انجام پروژه نصب یک مدل گیربکس 700 بر روی خودروی شخصی خودش پرداخته و جزئیات را با دقت و حوصله و تصاویر گوناگون آماده کرده است.
از آنجایی که قوانین کپی رایت از نظر معنوی لازم الاجرا است،به همین خاطر قبلا با کسب اجازه از آقای مایک رُواند برای استفاده از مطالب و تصاویر، اقدام کردم و توضیح دادم که به چه منظوری قصد دارم از مطالب وبلاگ او استفاده کنم و البته او نیز با سخاوت تمام اجازه داد.
توضیح این مورد لازم هست که منبع اطلاعاتی کلیه مطالبی که در ادامه و در این سلسله پستهای مربوط به" گیربکسهای اتوماتیک سری 700" خواهد آمد،برگرفته و مربوط به وبلاگ وی میباشد که بر اساس ترجمه کلی و تخلیص از آن برداشته شده، مگر اینکه از مطالب مختلف دیگری بجز این وبلاگ مورد نظراستفاده شده باشد و یا توضیحاتی که شخصا برای بهتر روشن شدن موضوع داده باشم ، که به آنها در داخل پرانتز اشاره خواهد شد.
امیدوارم این سلسله مطالب بتواند تا حدی پاسخگوی سوالاتی باشد که در این مورد برایتان بوجود آمده.
جایگزینی گیربکس اتوماتیک دارای اوردرایو
مطالبی که در ادامه خواهد آمد مربوط میشود به تعویض گیربکس اتوماتیک" TH400" که بطور استاندارد بر روی اتومبیل جمس سابربن 1975 نصب شده است. گیربکس جدید مدل اتوماتیک" TH700R4/4L60" نام دارد که نسبت به نمونه 400 دارای مزیتهای بیشتری از جمله داشتن اوردرایو و کشش بالاتر" 4.11" در وضعیت حرکت با سرعت بالا در اتوبان میباشد.
( بخشی از مشخصات فنی جمس سابربن 1975: موتور 8 سیلندر خورجینی 350 اینچ مکعب،کاربراتور 4 دهنه،گیربکس اتوماتیک تی اچ 400،ضریب دنده دیفرانسیل عقب 4.11، سیستم کروز کنترل)
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
به عنوان بخشی از این پروژه، من قبلا سوپاپ معمولی تنظیم کشش سیم گاز را نصب کردم ، بنابراین امکان اتصال سیم روکش دار به کاربراتور وجود دارد که قبلا در روشهای اتصال کابلهای گیربکس یاد گرفتم و شما هم نیاز به انجام آن دارید.
( در متن اصلی ازTV CABLE نام برده شده است که در واقع همان کابلهای روکش دار محسوب میشود و بخشی از آن مربوط به سیستم کروز کنترل بوده و بخاطر گستردگی مطلب ،در بخشهای بعدی به این موارد جنبی پرداخته خواهد شد)
بخشی از هر جایگزینی مربوط به قطعات غیر اصلی میشود که شامل جستجو برای قطعات مناسب است، مانند پیدا کردن قطعات درست و درکنار هم گذاشتن آنها، به همراه کارکرد مناسب. شما اغلب باید قطعات اصلی معمول را در کنار قطعات دیگر ساخته شده قرار دهید و در عین حال کارکرد مناسبی بین آنها بوجود آورید.
در این بخش تجارب خود را در طی انجام این پروسه توضیح خواهم داد امیدوارم که مطالب مفیدی از آن فرا بگیرید، بخصوص اگر قصد انجام چنین کاری را بر روی خودروی خود داشته باشید. تلاش من بر این است که نشان دهم چگونه و به چه علت از قطعات مختلف استفاده کرده ام،و همچنین نتایج متناوبی که بواسطه مقداری تفاوت در نحوه کار بدست خواهد آمد.
من بر روی خودروهای دیگر نیز چنین کاری را انجام داده ام،و گیربکسهای دارای اوردرایو را بر روی آنها نصب کردم، بنابرین تلاش خواهم کرد تا پیش زمینه ای کامل از دلایل جستجوهای خود که دربر گیرنده کلیه جزئیات و موارد جزئی در این راه باشد را توضیح دهم، اما پیش از هر چیز اجازه دهید تا کمی با خانواده گیربکسهای اتوماتیک شرکت جنرال موتورز آشنا شویم.
مشخصات گیربکسها
اولین مطلبی که در هر پروژه تعویض گیربکس باید به آن توجه کرد، این است که نصب کدام قطعه باصرفه تر است؟ در هر حال شما باید تلاش زیادی، هم از نظر روحی و هم فیزیکی انجام دهید،پس باید قطعه ای را بردارید که بیشترین منفعت و رضایت خاطر را برای شما در ادامه تلاشی که برای انجام کار روی خودروی خود دارید، به همراه داشته باشد.
جدول زیر مقایسه امکانات مهمترین و متنوع ترین گیربکسهای ساخت جنرال موتورز را که در دسترس است ،به نمایش میگذارد، مانند ضرائب دنده ها، امکان داشتن یا نداشتن قفل مبدل گشتاور ( در ادامه توضیح داده خواهد شد)، لزوم یا عدم نیاز به نصب کامپیوتر مجزای کنترل گیربکس و شکل و الگوی گلدانی های گیربکس که در دسترس میباشد.
Transmission 1st 2nd 3rd 4th Lockup Converter Computer Required Bellhousing Pattern Stock UsagePower Glide 1.76 1.0 - - no no Chevy V8TH350 2.52 1.52 1.0 - no no Chevy or BOP V6/V8TH400/3L80 2.48 1.48 1.0 - no no Chevy or BOP Big V8TH700R4/4L60 3.06 1.63 1.0 .70 yes no Chevy V6/V8TH200R4 2.74 1.57 1.0 .67 yes no Chevy and BOP V64L60E 3.06 1.63 1.0 .70 yes yes Chevy V6/V84L80E 2.48 1.48 1.0 .75 yes yes Chevy Big V8
اولین مورد قابل توجه دنده ها است، حقیقتی قابل توجه که ما می خواهیم از گیربکسی دارای دنده 4 که اوردرایو نامیده میشود استفاده کنیم.
اوردرایو کمک میکند تا تعداد دور موتور هنگامی که در حال حرکت در اتوبان هستیم،کمتر از حالت معمول باشد و این وضعیت برای هر چهار نمونه های گیربکس دارای اوردرایو وجود دارد،ولی با نسبت دنده های متفاوت در اوردرایو.
بیشترین نسبت دنده را در گیربکس TH200R4 میبینیم و به دنبال آن مدل TH700R4/4L60 و 4L60E و در نهایت 4L80E که کمترین ضریب دنده را دارا است.
مورد بعدی ضریب دنده های سنگین 1 و 2 میباشد. دنده 3 در همه نمونه ها 1:1 میباشد، و در مدلهای TH700R4/4L60 و 4L60E وTH200 ضریب دنده های 1 و 2 آنها کمتر از نمونه 400 استاندارد بوده و نمونه 4L60 و 4L60E در دنده یک با ضریب 3.06 بهترین ضریب را ارائه میدهند و این به شما امکان میدهد تا شتاب اولیه بهتری داشته باشید و در مورد خودروی مورد نظر من ( جمس سابربن) این امکان وجود دارد که بتوان بارهای سنگین تر را با سهولت بیشتری یدک کشید ( مانند قایق و یا کاروانهای بزرگ )
در هر کدام از این دو مدل 4L60 و 4L60E، دور موتور در مابین دنده های 1 و 2 افت کمتری خواهد داشت و کنترل بیشتری بر روی آن صورت میگیرد و به وضوح دو مدل 4L60 و 4L60E در این رقابت برنده هستند و به نظر میرسد که مدل 200R4 در مکان دوم قرار داشته باشد. اکثرا این عقیده را دارند که در این مدل 200 ، دور موتور بین دنده های 1 و 2 افت زیادی میکند که به چگونگی فاصله ضرائیب دنده مربوط میشود و این را در TH700R4 میبینیم که بسیار زیادتر از نسبت بین دنده 1 و 2 در 200 میباشد و در واقع در سرتاسر وضعیت قرار گیری در دنده های 1 و 2 قدرت زیادی در حال انتقال به سطح برای حرکت می باشد.
( ضریب دنده بطور مختصر عبارت است از نسبت گردش یک چرخ دنده و یا پولی به چرخ دنده و یا پولی دیگر، که البته با فرمولهای خاصی محاسبه میگردد، برای درک بهتر این قضیه میتوانید توضیحات بیشتری در این وبلاگ ببینید )
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
مورد بعد استفاده از مبدل گشتاور دارای قفل میباشد. این سیستم اجازه میدهد تا هنگام حرکت با سرعت بالا و ثابت در اتوبان، مبدل گشتاور و موتور مستقیما با یک سرعت درگردش باشند، و به این ترتیب هرگونه تغییر ضریب نوسان گردش در مبدل گشتاور از بین خواهد رفت.
( مبدل گشتاور در واقع همان توربین گیربکس اتوماتیک است، و نمونه های دارای قفل برای انتقال نیرو بصورت مستقیم در دور موتور مشخص، از موتور به گیربکس طراحی شده است. توضیحات بیشتر در آینده داده خواهد شد)
دفع کردن حرارت گیربکس، به بهتر شدن راندمان کاری موتور در دورهای پایین کمک میکند بخصوص هنگامی که خودرو در حال حرکت با سرعت کم است، همچنین بهبود وضعیت مصرف سوخت در مسافت پیموده شده.
مبدل هزینه زیادی دارد اما از سویی دیگر کم کردن مصرف سوخت نیز باعث بازگشت هزینه ها می شود، همچنین باعث کم شدن تاثیراتی مانند خوردگی و ترکها در موتور و گیربکس خواهد شد. ( احتمالا منظور نویسنده کولر خنک کننده روغن گیربکس بوده که برای کارایی بیشتر از یک رادیاتور مضاعف در جلوی ماشین برای این کار استفاده میشود. در بعضی از مدلهای بلیزر و سابربن از این رادیاتورهای ویژه نصب شده)
نظرات بسیار متداولی در مورد کارایی گیربکس به همراه مبدلهای گشتاور دارای قفل وجود دارد که صرفا برای استفاده در مسابقات سرعت و درگ است، ولی در واقع آنها برای استفاده در خیابان بسیار مفید هستند و خیلی ها که در این مسابقات از گیربکسهای مجهز به مبدلهای گشتاور دارای قفل در خودروهای جنرال موتورزسود می بردند واقعا موفق بودند.
همچنین به نظر میرسد که استفاده از آنها در خودروهای سنگین و کامیونهای مورد استفاده برای کارهای سخت بسیار مناسب بوده اگر بصورت مناسب با بخشهای دیگر استفاده شود ( منظور قطعات مناسبی برای استفاده این نوع مبدلهای گشتاور در خودروهای سنگین)
تمام گیربکسهای دارای 4 دنده اوردرایو این امکان را به شما میدهد تا از مبدلهای گشتاور دارای قفل استفاده کنید، بنابراین در اینجا هیچ گونه برتری نسبت به این نوع گیربکسهای طراحی شده در رابطه با یکدیگر وجود ندارد.
مورد بعدی کامپیوتر و سیمکشیهای مورد نیاز است. در طی پیشرفتهای سالیانه،حتی گیربکسهای آخرین مدلهای خودرو نیز دارای کامپیوتر کنترل کننده هستند. برای کمتر شدن مقدار هزینه ها بطور کاملا ناخواسته استفاده از کامپیوتر در گیربکسها درخواست شده است.
کامپیوترهای کنترل کننده گیربکسها، کنترل بسیار بهتری در همه موارد را دارند، اما همانند تغییر سیستم کاربراتور به انژکتور، هزینه های بیشتری را باید پرداخت کنید ، همینطور نصب بخشهای الکترونیکی مورد نیاز. با استفاده از یک یونیت کامپیوتر کنترل کننده گیربکس، شما گیربکسی در اختیار خواهید داشت که به نرمی ابریشم دنده ها را در مقدار کم گاز دادن تعویض میکند، و در عین حال همانند زمانی که تخته گاز و با تمام شتاب، رویه لاستیکها کنده میشود و گویا کیت تقویت نصب کرده اید، میتوانید شتاب بگیرید.
اگر سیمکشی را اضافه کنید، هزینه ها و هماهنگ کردن آنها یکی از مشکلات شما خواهد بود، بنابراین آگاه باشید که دو مدل گیربکس 4L60E و 4L80E نیازمند کامپیوتر کنترل کننده هستند.
مدلهایTH700R4/4L60 و TH200R4 به کامپیوتر کنترل کننده گیربکس نیازی ندارند.
سیمکشی برای این مدلهای فاقد کامپیوتر همانند نمونه های نیازمند به کامپیوتر، پیچیدگی بغرنج و وحشتناکی ندارد،ولی مقداری سختی انجام کار در آن هست.
در انتخاب نمونه قابل تعویض گیربکس که انجام دادم، دو مدل TH700R4/4L60 و TH200R4 برنده انتخاب محسوب شدند، چون به کامپیوتر کنترل کننده نیازی نداشتند، ولی هنوز مشغول بررسی استفاده از گیربکس مدل4L80E بر روی بیوک 455 و الکترا 1973 هستم، اگرچه بعضی از ایده های آینده فقط یک خیال و تصور امروز من باشد.
در پایان این بررسی، هیچ مزیتی و برتری دیگری جز این روش دیده نمیشود و البته هرآنچه که انتخاب خود شما است را بردارید و شروع کنید.
مورد بعدی شکل و الگوی گلدانی گیربکس و پیچها است. در این پروژه من گیربکس را با پیچ به یک موتور شورلت متصل کردم، بنابراین من میتوانم هر مدل گیربکسی را بدون مشکل استفاده کنم،البته اگر بخواهم در تعویض یک گیربکس دارای اوردرایو در پشت یک موتور متفاوت اقدام کنم،مثلا بیوک 455 بنابراین داستان متفاوت خواهد شد.
در این حالت ناچارا فقط گیربکس TH200R4 قابل نصب خواهد بود، یا از یک آداپتور واسطه گلدانی برای امکان نصب یک گیربکس شورلت. آداپتور هزینه بیشتری خواهد داشت اما در پشت این قضیه هیچ تاثیری در ویژگیهای عمومی و اصلی گیربکس نخواهد داشت، بنابراین به نظر من این انتخاب هیچ مزیت خاصی به دنبال ندارد.
مورد آخر استفاده از قطعات دست دوم است. این مشکل است که بتوان وضعیت کارایی و انتقال قدرت گیربکس را در حالت دست دوم بودن سنجید. اگر برنامه شما تعمیر کامل گیربکس میباشد،یا خرید آن از یک تعمیرکار ( بصورت کاملا بازسازی و تعمیر شده) پس این دیگر چندان اهمیتی ندارد ،هرچند که هنوز هم محدودیتهایی وجود خواهد داشت.
تمام این گیربکسها برای وضعیت استفاده در شرایط بد ساخته شده اند. خیلی از موتورهای مورد استفاده در خودروهای معمولی بدون دقت در نوع وضعیت استفاده از آنها، فشار و کار کشیدن از گیربکسها بر روی موتورهای سیلندر بزرگ با گشتاور بالا که منحصرا برای استفاده در موتورهای کوچکتر 6 و 8 سیلندر میباشد، ساخته شده است.
در سمت دیگر اگر هیچ برنامه ای برای بازسازی و تعمیر کامل گیربکس انتخابی خود ندارید، پس این امکان هست که گیربکس صدمه دیده ای را انتخاب کرده باشید و برخلاف امیدی که دارید مدت چندان زیادی کار نکند و همین دلیل قطعی من برای پیدا کردن یک گیربکس مناسب است تا برای بسته شدن روی خودرو، نهایتا با تعویض روغن و فیلتر آن آماده به کار باشد.
در این موارد گیربکسهای TH700R4/4L60 و 4L60E و 4L80E بطور واضحی برنده این مقایسه هستند و شما میتوانید با پیدا کردن نمونه ای که بر روی موتور 8 سیلندر قابل نصب بوده و توانایی انتقال قدرت موتورهای مورد استفاده در خودروهای معمول را دارا باشد، به نتیجه برسید.
در واقع داخل گیربکس TH700R4/4L60 و4L60E بطور پایه ای مشابه هستند،بدون توجه به اینکه بر روی چه موتوری سوار بوده اند، با مقدار کمی تفاوت در تعداد صفحات کلاچ دنده ها و تنظیمات ویژه تعویض دنده.
مواردی از خرابی در گیربکسهای خودروهای مخصوص کارهای سنگین وجود دارد اما بر اساس جستجوهای من در اینترنت مورد خرابی در گیربکسهای TH700R4/4L60 ظاهرا بندرت رخ میدهد، بنابراین این نگرانی عمده ای برای من نیست، همچنین بعضی از گیربکسهای TH200R4 که در خودروهای قوی مورد استفاده در شاهراه ها بودند،اما پیدا کردن این نمونه ها در اوراقی تا حدودی نادر است.
همچنین بسیار شایع است که نتوانید چنین موردی را در تصاویر مجله های خودرویی مورد علاقه خود پیدا کنید، که بفرض این گیربکس در گوشه ای از اوراقی رها شده باشد. اگر شما از جمله کسان خوش شانسی هستید که چنین گنجهایی را از میان خاک پیدا میکند، مایل هستم تا به من هم در این مورد راهنمایی دهید که چگونه آنها را یافته اید؟!
در ادامه مقایسه هایی که در مورد ویژگیها و مشخصات گیربکسها، و تعمقی که بر روی آنها برای پروژه ام انجام دادم، به این نتیجه رسیدم که نیاز به وجود کامپیوتر کنترل کننده گیربکس در این پروژه تعویض گیربکسها، به دلیل پیچیدگی ناخواسته خاص آنها، وجود ندارد، بنابراین دو مدل TH700R4/4L60 و TH200R4 مناسبترین انتخاب محسوب میشوند، بخصوص ضریب دنده 1 آنها و قابلیت نصب روی موتورهای 8 سیلندر خورجینی.
بنابراین انتخاب نهایی من برای جستجو و یافتن گیربکسTH700R4/4L60 است که با کمی تغییرات جزئی قابل نصب بر روی خودروی من میباشد.
ادامه دارد
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
درود بر مهندس آقا علی:n16:
بازگشت پرباری داشتید بعد یه غیبت کوچیک
سلام بر همگی
بعد از مدتها بالاخره صاحب نوا شدم امیدوارم من را در جمعتون پذیرا باشید و بنده را به عنوان شاگرد قبول کنید ، روزی که میخواستم ماشین را پلاک کنم بردم راهنمایی و رانندگی تا کارشناس ماشین را دید گفت به به شورلت نوا وقتی که جوان بودم این ماشین ها رو بورس بودن و با پولش میشد یه خونه خرید اون موقع پولم نرسد بخرم الان هم که زورم میرسه بخرم پیر شدم و حوصله تعمیر و نگهداریش را ندارم مبارکت باشه ، خلاصه کاپوت را زدم بالا تا شماره موتور را دید گفت موتور تعویضیه ! انگار یکی آب سرد ریخت تو سرم کارشناس برگه هاش را دید گفت مشکلی از نظر قانونی نداره قبلا استعلام شده،مدلش65 و عجیب اینکه در همان سال تعویض موتور شده
به نظر دوستان ماشینی که موتورش تعویض شده تاثیری بر قیمتش داره ،مشکل بعدیش هم به چشم میاد فولی میل لنگه که تابداره خواستم بازش کنم فولی هی میچرخه چطوری مهارش کنم تا بازش کنم
بله.دوست عزیز قسمت بالایی کارب تاب میوفته... بهتره یدونه بدون تاب خرید...ولی مندو واشرش کردمنقل قول:
دوست گرامی as5778
به کلوپ خودروهای آمریکایی خوش آمدید
در مورد تعویض موتور، به نظر من این قضیه به هیچ وجه باعث زیر سوال رفتن خودرو و یا کم ارزش بودن آن نخواهد شد، اگر از نظر فنی و مسائل قانونی ایرادی نداشته باشه که ظاهرا خودروی شما این مشکلات را نداره.
شما ساکن چه شهری هستید؟ چون خودروهای با سن بیشتر از 25 سال دیگه تعویض پلاک نمیشه ( در کلان شهرها)
در مورد باز کردن پولی سر میل لنگ، باید از پولی کش مناسب استفاده کنید و البته قبل از آن باید رادیاتور و شبکه جلو باز بشه تا فضای کافی برای انجام کار داشته باشید.
آیا برای سر میل لنگ از پیچ استات استفاده شده، یا بصورت فابریک بدون پیچ هست؟
در صورت امکان چند تصویر از پولی بگذارید تا اطلاعات بهتری بدست بیاریم.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
سپاس گذارم دوست عزیز camaro lt
ساکن بیجار کردستان هستم، درمورد پلاک بله همین طوره که شما میفرمایید به غیر از هفت کلانشهر بقیه شهرها تعویض پلاک میکنند
پولی سر میل لنگ علاوه بر مرکزش سه تا پیچ دیگه هم داره در ضمن دوتا لوله فلزی از رادیاتور به گیربکس رفته سر پیچهاش هرز شدن با انبر قفل هم باز نشد جنس پیچ ها برنجیه من هم زیاد بهش فشار نیاوردم گفتم احتمال داره یا پیچ میبره یا بدنه رادیاتور که برنجیه خراب میشه و نشتی پیدا میکنه شاید لوله ها را ببرم و آن قسمت بریده شده را با شلنگ و بست بهم وصل کنم
کندانسور هم باید بازبشه؟ البته صاحبش میگفت گازش کمه کولر را روشن میکنه بعد از مدت کوتاهی بطور خودکار کمپرسور خاموش میشه ،کندانسور هم گرد و خاک و حشره گرفته حالا باید چکار کنم ممنونم که بنده را راهنمایی میکنید.
ببخشید که کفیت عکس پایینه
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
ممنونم که توضیح دادید.
مراحل باز کردن پولی سر میل لنگ به ترتیب در شکلهای زیر نشان داده شده است و البته ابزار مناسب این کار را باید داشته باشید که مهمترین آن پولی کش مناسب باز کردن پولی است.
این پولی چون به حالت استاندارد بوده، دارای پیچ سر میل لنگ نیست، اما اگر این پیچ وجود داشت( مانند اتومبیل شما) باید اول آنرا باز کنید، سپس سه عدد پیچ دیگر را هم باز کنید تا اولین پولی جدا بشه. تسمه ها را قبلا باید باز کنید.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
سپس با استفاده از پولی کش مناسب، پولی را از روی سر میل لنگ جدا کنید.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
همانطور که دیدید، این کار بر روی موتوری که کاملا پیاده شده بود انجام شده و فضای کافی برای باز کردن وجود دارد، اما زمانی که موتور سوار ماشین هست این فضا خیلی محدود شده و باید حتما شبکه جلو، رادیاتور و کندانسور از سر راه کنار گذاشته بشه ( البته فکر میکنم کندانسور تا حدی امکان جابجایی بدون باز کردن لوله های متصل را داشته باشه)
قدم اول این هست که پولی کش مناسب این کار را در اختیار داشته باشید چون بدون این وسیله امکان باز کردن وجود ندارد.
اگر امکان ساختن داشته باشید خیلی مناسبتر هست چون جزو ابزار کار شماست و برای همیشه در اختیار دارید و در غیر این صورت باید از جایی بطور موقت تهیه کنید ( اگر خودتان قصد باز کردن پولی داشته باشید) و یا در نهایت به تعمیرکار مراجعه کنید.
لوله های فلزی که به رادیانور متصل شده مربوط به رفت و برگشت روغن گیربکس به رادیاتور خنک کننده روغن گیربکس هست که در مخزن رادیاتور نصب شده. این پیچهایی که گفتید معمولا بخاطر استفاده نابجا از انبر قفلی به این شکل در میاد و بهترین کار این هست که کل لوله ها از روی گیربکس و رادیاتور باز شده و نمونه مشابه را دوباره بسازید( در کارگاه پرس لوله ) و نصب کنید و حتما بعد از این مرحله فقط و فقط از آچار مناسب این سری ها استفاده کنید، و اگر چنین قصدی ندارید بطور آزمایشی از لوله و بست استفاده کنید تا زمان مناسبتری نسبت به تعویض کامل اقدام کنید.
خاموش شدن مداوم کولر ممکنه بخاطر ترموستات باشه ( ترموستات کولر) چون این مدلهای نصب شده روی شورلت قابل تنظیم نیست و با کمی سرد شدن بلافاصله برق قطع شده و با کمی گرم شدن دوباره وصل میکنه.
بهترین کار مراجعه به کولر ساز هست تا ابتدا فشار گاز کولر اندازه گرفته بشه و اگر کم و کاستی داشت، مجددا شارژ شده و اگر نه به دنبال دلیل قطع مداوم برق باشید.
برای تمیز کردن کندانسور بهترین کار فشار مستقیم آب هست تا از لابلای اون بگذره و هرگز از مواد شوینده قوی مثل وایتکس استفاده نکنید.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
درود جناب آقای camaro lt ممنون از راهنمایی شما ،خیالم را از بابت تعویضی بودن موتور راحت کردید حالا با خیال آسوده میخواهم برم سراغ پولی
کارهای ماشین را خودم میخواهم انجام بدم البته با کمک و راهنمایی های شما بزرگواران ، رفتم تراشکاری اندازه داخلی پولی و اون سه تا پیچ را گرفت یه پولی کش (همانی که عکسش را قرار دادید) بسازه ، فردا پس فردا تحویل میده یه سوال داشتم پروانه هم جلوی پولی را گرفته اگه بازش کنم بالانسش بهم میخوره ؟ یا موردی نداره.سپاس گذارم.