-
دو تا از استکانی ها را با دشواری درآوردم همانطور که در عکس ملاحظه میکنید انتهای استکانی ها جرم گرفته علاوه بر این داخل سیلندرش هم جرم داشت که بوسیله سمباده 2500 با ظرافت برطرف شد که آسیبی نبینن و قطرشون تغییر نکنه، ته استکانی ها مقداری (حدودا0.3) میلیمتر گود شده که در عکس مشخصه وقتی که کولیس را رویش قرار دادم نور ازشون رد میشه.
استکانی هایی که دراورده بودم تمیز و پر روغن کردم وداخل سیلدرش هم مقداری روغن زدم تا گذاشتم سر جاشون بدون دخالت دست آرام آرام سر جاشون رفتند اما سومی را که خواستم در بیارم وسط راه گیر کرد هرچه تلاش کردم نشد که عاقبت لبش شکست در ضمن روی هیچکدام مارکی نداشتند
1-سوالم از اساتید ارجمند اینه که باوجود این گودی که ذکر کردم و ملاحظه کردید نیاز به تعویض هستش؟
2-اگر مابقی هم به این مشکلی در بیاد چکار میشه کرد( با انبر قفلی هم در نیامد)
3- آیا میشه اون مقدار گودی را کف تراشی کرد ؟ همه شون را به یک اندازه تا دوباره ازشون استفاده بشه
4- اون زمان که شما تعویضشون کردید ست کاملشون را چند گرفتید خاطرتون هست و ساخت کجاست و مارکشون حک شده است
با تشکر فراوان.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
-
-
سلام دوستان
ازینکه میبینم اجاق تاپیک روشنه خوشحالم.
راستش من تا حالا دست به این اسبک ، اسپندل و استکان و غیره نزدم و هیچکدام را هم نمیشناسم.
ماشین مقداری زیک زیک میکرد رفتم زیر ماشن دیدم اگزوز را با یه مفتول قوی ، محکم کردن صدا از اونه، موقتا جابجاش کردم فعلا صدا نداره.
ماشین لرزش داره با سوراخ کردن شلنگ رابط کارب و ساسات مکشی کمی لرزش کمتر شد.
قبلا گاز برقی یا همان سولونویید کولر را بررسی کردم دیدم فیش متصل به آن شکسته،قطعه را از ماشین پیاده کردم و یه برق مثبت به باقیمانده ی فیش اتصال دادم دیدم اتصال برقرار نیست.اگر این باقیمانده اتصال می داشت یه سیم بهش لحیم میکردم و کار تمام میشد.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
برای تعمیر به ناچار باید تشریحش میکردم.مانند ساسات مکشی لبه ی بدنه را که روی یک صفحه دایره ای برگردانده بود به زحمت و با احتیاط برگرداندم و اجزاء تشکیل دهنده را که مشاهده میفرمایید بیرون آوردم.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
جریان کار سولونویید به این صورت است که وقتی کولر روشن میشود و جریان مثبت ار کمپرسور به فیش سولونویید میرسد قرقره ی بالا(شماره 2) بر اثر جریان الکتریکی، یک میدان مغناطیسی تولید میکند که پیستون آهنی(شماره 1) را به سمت داخل خود یعنی جلو می کشد و نیروی این پیستون به اندازه ای است که میتواند یک بازوی کارب مربوط به گاز خوردن ماشین را حرکت دهد و به اصطلاح موتور کمی گاز بخورد و دور موتور بالا برود یا موتور قویتر شود.
البته پیستون یا مغزی آهنی به شدت زنگ خورده و کثیف بود به طوری که ابتدا فکر کردم از جنس زغال است و پس از تمیز کردن با یک پارچه ی روغنی به این شکل در آمده است.
سر سیمی که به فیش روی قطعه(محل اتصال سیم مثبتی که از کمپرسور می آید) را پیدا کردم و یک قطعه سیم روکش دار محکم را به آن لحیم کردم.البته می دانید که این سیم پیچ از جنس سیم لاکی است و ابتدا روکش آن را بایستی با یه تیغ یا کارد و با ملایمت بطوری که به آن آسیبی نرسد را برداریم. شعله ، ساختمان سیم را خیلی ضعیف می کند.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
در جریان کار فنر ریز پشت پیستون را با نوک پیچ گوشی نصف کردم و چون فنری به این اندازه نداشتم دو تکه را با لحیم و با ظرافت به هم وصل کردم
داخل بدنه ی اصلی را هم با یک قطعه پارچه تمیز کردم و کمی هم چرب نمودم ،شاید این کار موجب جمع شدن گرد و خاک شود!!!!
در نهایت قطعات را جا انداختم، یک سر سیم پیچ را به بدنه لحیم کردم و سر دیگر به سیم روکش اتصال داده بودم آزاد گذاشتم تا سیم مثبت کولر را بهش وصل کنم.
بعد از نصب هم به خوبی کار میکند.البته سوراخ داخل گردن بدنه ی قطعه که محل خروج و حرکت میله ی متصل به پیستون است کمی گشاد شده و لقی دارد درنتیجه ممکن است سولونویید نتواند به محض روشن شدن کولر و اتصال سیم مثبت، گاز ماشین را بیشتر کند و بنابراین پس از روشن نمودن کولر با اولین گازی که با پدال به ماشین می دهیم جلوی پیستون سولونویید باز می شود و جلوتر می رود و وقتی پا را از روی پدال برداریم بازوی متصل به کارب نمیتواند به جای اول برگردد و کمی جلوتر متوقف میشود درنتیجه دور موتور تا هنگامیکه کولر روشن باشد همچنان بالا باقی می ماند.
تنظیم میزانی که سولونویید دور موتور را بالا ببرد یا گاز ماشین را بیشتر کند با چرخاندن قطعه و کمی جلو بردن یا عقب کشاندن آن مقدور است
-
دلیل شکستن استکانی و مشکل خارج شدن اونها جرم انتهایی شونه که 0.02 به قطرشوش اضافه شده ، امروز میخواهم مقداری با پیک گرمشون بکنم تا راحتر بیرون بیان.
به نظر اساتید میل سوپاپ را خارج کنم تا در بیرون بازدید بشه بهتر نیست
چطور میتونم میل سوپاپ را خارج کنم؟
-
متاسفانه سرعت نت من اونقدر كم شده كه نتونستم زودتر جواب بدم،
1.بله بايد تعويض بشه، چون قطعه فرسوده شده
2.اگر قطعات فرسوده باشن و ديگه به درد نخوره بايد حتما در بياد و تعويض بشه. براي اين كار با استفاده از انبر قفلي و زدن ضربات با چكش لاستيكي به زير انبر( به سمت بالا) براي بيرون كشيدن استكاني ، اين كار را انجام بديد.
چندين راه به نظر من ميرسه كه از ساده ترين شروع و به روشهاي سختتر ، و يا به قول خودم " قاهرانه!" ميرسه.
مثلا استفاده از مواد پاك كننده قوي براي كم كردن جرم انتهاي استكاني، و ريختن به دور و اطراف اونها ،مثل مواد باز كننده فاضلاب يا سفيد كننده كه البته بعد از انجام كار بايد حتما روغن موتور تعويض بشه.
يا استفاده از مشعل حرارتي كه با گرم كردن باعث انبساط سيلندر بشه كه خودتان اشاره كرديد.
اگر فايده نداشت بايد با سوراخ كردن بخش بالايي و برقو زدن و نصب يك پيچ محكم ( سايز 6 يا 8 م م ) كه به عنوان دسته استفاده ميشه، قطعه را با وسيله اي محكمتر به سمت بالا بكشيد، مثل اتصال به جراثقال
در نهايت هم باز كردن سيني جلو موتور ، كارتل روغن و درآوردن ميل سوپاپ و ضربه زدن از پايين به استكاني ها تا بيرون بيان كه اميدوارم كار به اينجا كشيده نشه.
3. به هيچ عنوان به اين مسئله فكر نكنيد چون قطعه فرسوده ديگه قابل استفاده نيست و كف تراشي هم روي تنظيم سوپاپ و قدرت پمپ كردن روغن تاثير منفي ميگذاره.
گذشته از اين فنر داخل استكاني هم ضعيف شده و ديگه قابل تعمير نيست و حتما بايد با قطعه نو تعويض بشه.
4. سال 90 تعداد 12 عدد گرفتم كه ساخت شركت sealed power بود،كه فكر كنم زير مجموعه كمپاني federal mogul باشه، و ساخت آمريكا. هيچ نشان و علامتي روي بدنه اونها نيست چون بايد صاف و صيقلي باشه تا با بدنه سيلندر اصطكاك بوجود نياد
قيمت هركدام 5500 تومان و جمعا 66000 تومان شد.
قيمت دلار آن زمان خيلي كمتر از الان بود و مسلما در حال حاضر قيمتها خيلي بيشتر شده.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
-
-
ممنون از اساتیدی که تجربه و وقتشون را در اختیار ما میگذارند وقتی که مشکلی برای یکی از اعضا پیش میاد انگار که مشکل خودشونه با تمام قوا سعی در حل کردن اون مشکل با کمترین هزینه و بهترین روش برمیان .
مشکل موتور همان هایی هستند که اشاره کردید البته الان مشکل کاربراتور ندارم خام سوزی نداره موتور لرزش نداره اما لنگی پولی میللنگ باعث میشه در دور آرام پمپ هیدرولیک هم بلرزه اون را هم در پست قبلی فرمودین که از منجید پولی هستش ولی فرصت نکردم تهیه و تعویض کنم الان مشکل اینکه سوپاپ ها جاق جاق صدا میدادند که باعث شد درب سوپاپ را باز کنم که با گوش دادن به صدای موتور و لرزش اون سوپاپ ها تنظیم شدن که صدا قطع شد اما همانطور که در جریان هستید و در عکس ملاحظه میکنید روغن به سر بعضی از اسبک ها نمیاد و جرم انگار مثل یک لایه نازک قیر روی قطعات کشیده شده دیروز به چند جا سر زدم ببینم محلولی جهت تمیز کردن مسیر روغن و کارتل هست که نتیجه نگرفتم اما یکی میگفت :
که روغن را تخلیه بکنم و به جاش گازوئیل بریزم ..! ! و چند دقیقه موتور کار کنه و بعد تخلیه کنم میگفت با توجه به ضخامت جرم میشه چند بار این کا را تکرار کرد !!
نظرتون در مورد این پیشنهاد چیه ؟
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
-
به هيچ وجه چنين كاري نكنيد، و به احتمال بسيار زياد بخاطر نبود روغن در موتور، صدمات زيادي به بخشهاي متحرك ميخوره و از طرفي با وجود مقدار جرمهاي موجود در موتور تصور نميكنم چند دقيقه كار كردن با گازوئيل توانايي تميز كردن به صورتي كه در نظر ما هست را داشته باشه.
مسلما وضعيتي كه الان موتور داره خيلي بهتر از موقعي خواهد بود كه بخاطر كاركردن بدون روغن پيدا ميكنه، و توصيه اكيد من اينه كه هرگز چنين كاري نكنيد.
شنيدم محلولهايي براي تميز كردن داخل موتور وجود داره و اين محلولها قبل از تعويض روغن ريخته شده و چند دقيقه درجا كار ميكنه و با تخليه كردن روغن بقيه مواد زائد و جرمها هم خارج ميشه، اما من تاحالا تجربه عملي در اين مورد نداشتم و نميتونم بگم كه آبا واقعا مفيد هست يا نه، و يا اينكه ضرري داره يا نداره، بخصوص براي كاسه نمدها، واشرها و اورينگها كه خيلي زودتر از بقيه بخشها در معرض آسيبهاي شيميايي و فيزيكي قرار ميگيره.
بجز همان چندتايي كه از استكانيها بيرون آورديد، بقيه درنيامدن؟
بجاي استكاني شكسته شده، نو گذاشتيد يا دست دوم؟
وضعيت شتاب و كشش و روشن شدن و..موتور بعد از اين نوع تنظيم سوپاپ چطور شده؟
Deer hunter & Cadillac coupe deville 1959
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
-
............................
-
از اینکه این تاپیک رونق داره واقعا لذت میبرم، انشالله که هیچوقت خاک نخوره و دوستان همیشه سالم باشن و به اینجا سر بزنن.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
دیروز بلبرینگ ها و کاسه نمدها و پلوس ها و کاسه نمد پنیون کله گاوی رو تعویض کردم:
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
قطعات قبلی که تعویض شدن همگی فابریک بودن که در نوع خودش برام جالب بود، (مثلا بلبرینگی که بعد حدود سی سال کار فقط کمی خوردگی داشت) .
ابزاری هم که ساخته بودم در عمل عالی جواب داد، بعد از تعویض هم ماشین رو تست کردم که خوشبختانه دیگه هیچ صدایی از دف شنیده نمیشه و کوچکترین نشتی هم داخل کاسه چرخ ها یا در زیر دیفرانسیل دیده نشد.:n20:
به عنوان یک پیشنهاد به جناب kcnc عرض کنم بنده هم با چشم خودم دیدم مکانیک بدون روغن ماشینی رو روشن کرده ولی شما به حرفاشون گوش ندین چون اینکار اشتباهه، از راهنمایی های علی اقا و محمد جان استفاده کنین خیلی بهتر و علمی تر هست، حتی میتونین به سایت های خارجی مراجعه کنین شاید چیزی هم از تجربیات اونا بدردتون خورد.