-
علی اقا شاگردش گیربکس رو با طناب بسته بود به بدنه ولی توربین ازاد بود و افتاد، امروز شروع کردم به تمیزکاری و سرو سامان دادن محفظه موتور و در ابتدا پمپ هیدرولیک رو جدا کردم و تمیز شد:
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
اما پولی اون تاب داره و کلا" وضعیتش مقبول نیس و تصمیم دارم با یه پمپ در حد نو معاوضه کنم و مقداری سر بدم.
در مورد اون سیم سیاه عرض کنم که همون سیم کنار سیم سفید لادری منظورمه:
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
همونطور که میبینید سرش هم سوکتی داره که دقیقا مشابه سوکت سیم لادری هست!!!:n13:
-
از علی آقای عزیز (Camaro lt) :n12: به خاطر راهنمایی های خیلی خوبشون تشکر می کنم.
در مورد گیربکس باید بگم که شیفتر در همه حالت ها کار می کند و مشکلی با آنها ندارم. فقط دنده D عمل نمی کند. توضیح اینکه حدود دو سال پیش که اولین ماشین عمرم را که همین نوا باشه را خریدم، فقط دنده عقب و L2 کار می داد. یک سال قبل سر یک پیچ که بخاطر باران خیس بود و من هم سرعت بالایی داشتم، قصد کم کردن سرعت را داشتم که با شدت به گارد ریل سمت راست جاده برخورد کردم. بعد از ترمیم بنده وقتی نوا راه افتاد متوجه شدم که دنده L1 فعال شده است.
-
جناب camaro lt ممنون از راهنمایی کاملتون لینک مورد نظر دو تا پین داره که یکی به پمپ شتاب وصله و یکی آزاده آیا به جایی وصل میشه؟
امروز لاستیک پمپ شتاب به مبلغ4500 ، چکش برقی 16 ، فیلتر روغن 14! که قبلا 7 تومن میگرفتم ضربه گیر جلو دو تا ، یکی 4500، از چکش قبلی عکس گرفته بودم این چکش جدید قطعه را کم داره که در عکس مشخص کردم به فروشنده گفتم یکی دیگه را آورد آن هم این قطعه را نداشت !!! حالا باید اون را باز کنم و به جدیده ببندم چکش قبلی که مقداری سوراخ شده کاملا مشخصه که جنسش برنجه ولی این جدیده خیلی کم به اهن ربا میچسبه اما آن قسمت که برق را توزیع میکنه و مشکی رنگ هستش آهن ربا نمیچسبه حالا به نظر شما این چکش را استفاده بکنم یا خیر؟
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
-
در مورد گیربکس باید بگم که شیفتر در همه حالت ها کار می کند و مشکلی با آنها ندارم. فقط دنده D عمل نمی کند...
متشكرم دوست گرامي، متاسفانه من هنوز متوجه نشدم كه آيا مشكل شما با شيفتر هست يا با گيربكس؟
الان وقتي ماشين روشن هست و شما توي D ميگذاريد، ماشين حركت ميكنه؟
شيفتر در تمام حالات قرار ميگيره و گيربكس هم عمل ميكنه؟
اگر بله پس مشكلي وجود نداره، اما اگر خير، پس احتمالا منظور شما اينه كه شيفتر توي همه حالتها قرار ميگيره اما گيربكس خير.
در اين صورت بايد همان لينك ارتباطي بين شيفتر و اهرم دوشاخه گيربكس را چك كنين تا شايد خلاصي خاصي بين اونها وجود داشته باشه را پيدا كنيد، چون ضربه هم باعث راه افتادن حالت L1 شده پس احتمالا مشكل همين باشه.
با همان آزمايشي كه گفتم عمل بكنيد( ماشين خاموش باشه ، يكي شيفتر را در حالات مختلف قرار بده و شما از زير وضعيت حركتي شيفتر و لينك و اهرم دوشاخه گيربكس را چك كنيد).
اگر مشكل از لينك نباشه پس ايراد در داخل گيربكس هست و بايد گيربكس پياده و كاملا باز بشه.
/////////////////////////////////////////////////////////
متشكرم جناب KCNC
چكش برق ماشين من هم اون قطعه را نداره اما بخوبي كار ميكنه.
احتمال ميدم براي كمتر شدن نوسان سر لبه اتصال چكش برق تعبيه شده باشه كه البته اگر باشه بهتره.
اگر چكش برق قبلي خيلي فرسوده شده، حتما نمونه جديد را كه گرفتيد سوار كنيد
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
در مورد خروسك پمپ شتاب ،لينك دوم هم به ميله اي كه از داخل بدنه كاربراتور عبور كرده و به پيستون محرك سوزن كاربراتور وصل هست، متصل ميشه و با حركت خروسك، اين ميله هم حركت ميكنه و باعث بالا و پايين رفتن سوزن كاربراتور در حالات مختلف شده و مقدار بنزين براي موتور تغيير ميكنه.
اين ميله وسطي كه سر كج داره ( متاسفانه قسمت پايين اون كه سوراخ مورد نظر براي اتصال لينك خروسك هست، توي عكس نيافتاده)
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
در اين عكس انتهاي همان ميله را با فلش قرمز مشخص كردم و مقدار كمي از سوراخ انتهاي ميله مشخص هست.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
منظور شما از ضربه گير جلو دقيقا چي هست؟ ضربه گيرهاي پشت سپر جلو؟
امكان داره عكس بگذاريد؟
//////////////////////////////////
جناب mard1169
اون سيم به نظر من ممكنه ارتباطي با كليد لاي در نداشته باشه چون معمولا يك سري سيم كشيهاي يكسان و مشابه در خودروهاي مختلف آمريكاي استفاده شده و بعضي اوقات سوكت و فيش و سر سيمهاي مختلفي را توي سيم كشي ميبينيد كه ظاهرا بدون استفاده مانده و اين مربوط به مدلهاي ديگه است كه در ادوات برقي اونها استفاده ميشه.
با اين حال بهتره با تست لامپ آزمايش كنيد و ببينين در وضعيت سوئيچ باز و موتور روشن برق مثبت يا منفي در اون هست يا خير؟
ممكنه بتونيد بعدها براي موارد ديگه از اون استفاده كنيد.
سيم كشي و برق ماشين خيلي پيچيده است و صرفا با عكس نميشه نظر قطعي داد، بهتره با دقت و حوصله توي اين مورد برق جلو بريد.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
-
علی اقا امتحان کردم ولی نه مثبت هست و نه بدنه، اون سیم و سیم لادری متعلق به یه رشته سیم دوتایی بهم چسبیده هستن!
این قسمت از نقشه سیم کشی شورلت رو ببینید:
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
توی نقشه هم سیم سیاه و هم سفید به لادری وصلن، چرا؟
-
-
جنابcamaro ltممنون از الطاف شما
بعد از دیدن عکس کاربراتور شما متوجه شدم که که اون لینک به میله سوزن وصل نیست و خروسک را که تکان میدادم پاشش نداشت درمورد چکش هم این را بگم که در جاده 50 کیلومتری که رانندگی میکنم شروع به ریپ زدن میکنه و خاموش میکنه که فرمان و ترمز سفت شده چراغ دینام روشن میشه ، استارت که میزنم روشن نمیشه باید 10 دقیقه صبر کنم بعد از ده دقیقه روشن میشه باز سی چهل کیلومتری که حرکت میکنم این مشکل بوجود میاد البته صبح تا غروب داخل شهر راننگی کنم این مشکل بوجود نمیاد! کوئیل و مگنت را قیمت کردم کوئیل85 مگنت 65 روی قوطیهاشون هیچ مارک و نوشته ای نبودالبته اینجا سه تا یدکی فروش داشتیم که دو تاش تغییر کاربری دادن و این یکی هم این طور به نظر میرسه که قیمتهاش نجومیه.
-
کارکرد ماشین بعد از بازسازی کامل به 700 کیلومتر رسیده و سعی بر اینه که تا 1000 کیلومتر تمامی قطعات به حالت ایده ال برسن.
ترمز ماشین بعد از بازسازی و تعمیرات همه کالیپرهای و سیلندرهای عقب و ... رگلاژ شد ولی به نظر میومد قدرت پدال اون جوری که باید باشه نیست.
با توجه به اینکه پمپ ترمز نو بود و بقیه لوازم هم سالم بود فقط بوستر ترمز باقی ماند و اون هم قبلا نو بندی شده بود البته با لوازم ایرانی.
خلاصه فرصتی پیدا شد تا از رو ماشین بازش کنم و یکبار دیگه بررسی بشه.
نکته ای که در باز کردن بوستر وجود داره اینه که خیلی پیچهاش بد جاس و خیلی به سختی میشه از رو ماشین بازش کرد.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
اول باید با دقت پمپ ترمز جدا بشه و برای این کار اول لوله هاش باز میشه.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
بعد پیچهای اون رو باز میکنیم.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
و اون رو با دقت خارج میکنیم.اگر درب اون بسته باشه نشت روغنی نخواهیم داشت.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
شلنگ هوای بوستر هم که جدا میشه.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
یه چیز جالب.
ببینید این ماشین که در پارس خودرو تولید شده چطوری رنگ و تودوزی رو مشخص کردن.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
یه قطعه اتصال برق کنار بوستر مزاحم بود و به همین دلیل باز شد.قطعه پلاستیکی شلنگ بوستر هم برای جلوگیری از شکستن باز شد.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
بوستر برای اتصال به سینه ماشین 4 تا مهره داشت که از پشت به پیچهای متصل شده پایه پدالها متصل هستن و با مشقت فراوان مهره ها باز شد. بعد اتصال بازوی بوستر به پدال که با یه خار متصل بود باز شد و بوستر خارج شد.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
بعد از دمیدن هوا داخل بوستر متوجه یه نشتی شدید هوا از واشر پشت پمپ ترمز شدم ولی این واشر رو تازه عوض کرده بودم و این جای تعجب داشت!
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
بعد از خارج کردن این واشر علت مشکل پیدا شد.
انگار بوستر این واشر رو جویده بود!
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
-
در ادامه با باز کردن گیره های درب بوستر البته به سختی اون رو باز کردم.
البته رویه اصلی برای باز کردن بوستر این نیست و با لوازم مخصوص پشت بوستر باید فیکس بشه و درب اون بگرده تا باز بشه.
اما لوازم این کار رد اختیار من نبود و به ناچار این طوری بازش کردم.باز کردن بوستر با این روش رو بهتون پیشنهاد نمیکنم چون این کار بعد از چند بار باز و بسته ممکنه باعث خرابی گیره های درب بوستر بشه.
از طرفی اجرتهای بالای تعمیرات جوریه که من به راحتی یه بوستر دیگه میخرم تا اینکه این رو ببرم بدم تعمیر کنن.
بعد از باز شدن درب بوستر یه فنر قوی وجود داره که دیافراگم بوستر رو عقب نگه میداره.
مکش هوای موتور به حدیه که میتونه در دورهای بالا اون فنر رو جمع کنه.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
اون قطعه که لاستیکی بود و خراب شده بود با دهانه این سیلندر پلاستیکی اب بندی میشه.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
همین قطعه که داخلش هم یه پیستون فولادی وجود داره که با یه اورینگ معمولی اب بندی میشه.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
این هم همان پیستون فولادی و اورینگ روش
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
زیر اون قطعه سیلندر پلاستیکی این قطعات وجود داره.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
نحوه چیدمان این قطعات چیز سختی نیست و اگه یه بار باز کنید متوجه میشید .
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
دیافراگم بوستر رو میینید که روی یه ورق قابلمه ای شکل سوار میشه و اون قطعات پلاستیک هم روی اون ورق سوار میشن.
خیلی جالبه این دیافراگم فابریک هست و هنوز هم در حد نو هست و در تعمیر قبلی هم باز نشد.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
این هم قسمت پشتی بوستر هست
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
این هم همان ورق که عرض کردم.در این تصویر اون قطعات پلاستیکی هم میبینید که روی گیره های ورق سوار میشن.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
-
قطعه پلاستیکی عقبی شامل پیستون بازوی عقبی بوستر میشه که درونش اورینگ وجود داره و در واقع هر بخش نسبت به بخش بعدی در مقابل نفوذ هوا اب بندی شده و نباید نشتی داشته باشه.
در بوستر من این بخش در تعمیر قبلی تعمیر شده بود و اورینگهای داخلیش نو شده بود و الان دیگه نیازی به خرد کردن اون نبود.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
دیافراگم اصلی بوستر که روی ورق فلزی سوار بود جدا شد.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
و اما علت اینکه من مجددا درب بوستر رو باز کردم این بود که علت جویده شدن این قطعه رو پیدا کنم و هنوز هم مشغول بررسی تشکیلات داخل بوستر هستم.
اما با مقایسه ای که بین واشر خراب شده ساخت ایران با واشر قبلی اصلی داشتم به راحتی میشد اشکال در ساخت این واشر رو دید.
سمت راستی اصلی و امریکایی و سمت چپی ایرانی
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
به راحتی میشه تشخیص داد واشر ایرانی ضخیم ساخته شده و شاید به مین دلیل باشه که خراب شده.
جالبه که واشر اصلی قبلی سالم بود و من چون به قطعه نو اطمینان بیشتری داشتم نو رو نصب کردم.