-
ارتقاء دينام DELCO REMY SL به CS 110 AMPER بر روي شورلت نوا ( قسمت 5 )
براي اتصال برق ماشين به دينام جديد دنبال سوكت اصلي اون بودم ، اما فروشنده گفت كه سوكت مربوط به اين نوع دينام تمام كرده بود و معلوم نبود كي دوباره بيارن،( از امارات و كويت وارد ميكنند و معمولا ساخت تايوان هست) توي اوراقي ها هم گشتم و پيدا نشد چون اين نوع سوكت جزو دسته سيم كشي كاپريس به حساب مياد كه به اين راحتي پيدا نميشه، اما نمونه هاي آماده در بازار آمريكا براي اتصال مستقيم سوكت طرح قديم به جديد ساخته شده
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
سوكت اتصال دينام جديد داراي 4 فيش اتصال هست كه به ترتيب S . F . L . P هستند. با كمي جستجو در نت و سايتهاي مربوط به اين مدل دينام، متوجه شدم كه كدام پايه ها بايد به برق ماشين متصل بشه براي اتصال به برق ماشين مدلهاي ما ( 6 و يا 8 سيلندر با دينام دلكو رمي طرح قديم) فقط از دوتا پايه هاي S و L استفاده ميشه.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
پايه S داراي سيم قطوري نسبت به پايه L هست و توي ساخت رابطها هم بايد اين مسئله رعايت بشه چون آمپر زيادي از اين سيم به آفتمات دينام ميرسه ( برق مثبت) و اين پايه در واقع همان پايه شماره 2 در دينام طرح قديم به حساب مياد كه برق مثبت به اون وصل ميشه. سوكت طرح قديم هم در اين نمونه داراي سيم قرمز قطور هست.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
خلاصه روش كار كرد دينام به اين صورت هست كه اين پايه در واقع ورودي آفتمات براي ايجاد القاء الكتريكي در بالشتك دينام به حساب مياد تا ميدان مغناطيسي موقتي درست شده در بالشتك پديد آمده و با چرخش آرميچر ، خطوط ميدان بالشتك قطع شده و جريان الكتريسيته در سيم پيچ آرميچر بوجود آمده و در كالكتورها بوسيله ذغالهاي دينام به سمت ديود فرستاده بشه.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
دوتا رابط براي اتصال برق ماشين به دينام ساختم . سمتي كه به سوكت قديمي ميخورد را با فيش تخت و سمت سوكت دينام جديد را با فيش گرد درست كردم.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
اونها را به سوكت دينام جديد وصل كردم
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
براي اتصال برق اصلي خروجي مثبت به سمت باطري هم تنها از يك پيچ سايز 6 ميليمتر استفاده كردم
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
همه چيز آماده شد و ماشين براي استارت خوردن حاضر بود، اما روشن نشد.
دليل اينكه به علت استفاده از كولر در وضعيتي كه دينام قبلي توان كمي داشت، باطري ضعيف شده بود و بلافاصله بعد از اون ماشين براي تعويض دينام خوابيده بود و مدتي طول كشيد و در اين حالت باطري بشدت تخليه شد جوري كه ديگه اميدي به زنده شدن اون نداشتم.
مدت يك روز باطري را زير دستگاه شارژ قرار دادم و روز بعد با كمي اشكال ماشين استارت خورد و روشن شد.
حالا فرصت خوبي بود تا دينام جديد آزمايش خودش را پس بده كه آيا از پس تامين برق مصرفي دوتا فن و كولر و چراغها بر مياد؟
و اينكه ميتونه باطري خوابيده را دوباره شارژ بكنه؟
روز اول بدون استفاده از كولر و فن اجازه دادم تا باطري شارژ بشه و دينام بخوبي اين كار را انجام داد.
در طي روزهاي بعد با استفاده از كولر و فن ها در طي روز، دينام بخوبي از پس تامين برق اونها برآمد و شب هم چراغها نور خوبي داشتند، البته نسبت به زمان خاموش بودن كولر و فن ها هنوز نور كمتري داشت اما نسبت به وضعيت دينام قبلي نور خيلي بهتري وجود داره.
باطري هم در طي اين مدت خوب جواب داد و هرگز استارت سنگين يا بد نخورد
با استفاده از دستگاه تست باطري يكي از فروشنده هاي باطري ، توان خروجي دينام جديد را اندازه گرفتم.
در زمان بدون بار و بدون روشن بودن وسيله برقي، دينام تا 14 ولت برق توليد ميكند و با روشن كردن فنها مقدار خيلي كمي كمتر شده اما با كمي گاز دادن به موتور دوباره به 14 ولت برميگرده.
با روشن كردن كولر و در حالت دور آرام كمي بيشتر از 13.5 ولت شده و با گاز دادن دوباره نزديك 14 ولت برميگرده.
در حالت روشن شدن چراغها به اضافه كولر و فن ها، مقدار توان به حدود 13.5 ولت ميرسه كه خيلي خوبه و اين علامت قدرت بالاي تويلد برق دينام هست و با كمي گاز دادن مقدار باز هم بيشتر شده و كمي از 13.5 ولت بالاتر رفت.
مقدار نشانگر دستگاه تست باطري كمي ايراد داشت و كمتر نشان ميداد
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
از زمان نصب دينام جديد حدود يك هفته ميگذره و من آزمايشات زيادي انجام دادم و بدون اينكه مثل قبل مراعات دينام را بكنم از تمام وسائل برقي استفاده كردم
دينام جديد در اين وضعيت بخوبي برق را تامين ميكرنه و به هيچ وجه كمبودي در شارژ باطري و ضعيف شدن اون نديدم و استارت هميشه با قدرت و توان بالا و سريع ميخوره.
حالا اگر از يك باطري با آمپر بالاتر از 74 استفاده بكنم، اون مقدار نور كمتر زمان استفاده از كولر و فن براي چراغها در شب هم رفع ميشه منتها به دليل بزرگتر بودن سايز باطري هاي 85 يا 90 آمپر نسبت به 74 آمپر فعلي ، امكان استفاده از اونها در جاي باطري هاي نوا وجود نداره.
يكي ديگه از نكات مثبتي كه متوجه شدم اينكه بعد از نصب اين دينام جديد چندين درصد مقدار شتاب و قدرت و كشش موتور بيشتر شد كه اين به دليل بالاتر رفتن شدت جريان در مدار احتراق و جرقه قويتر در شمعها و احتراق بهتر موتور هست.
نتيجه اي كه ميتونم براي شما بگم اينكه اگر قصد استفاده از اين نمونه دينام را داريد، بايد مراحلي كه طي كردم را انجام بديد و البته در نهايت نتيجه خوبي هم خواهيد گرفت،
منتها اگر توانستيد و دينام آمپر بالاي دلكو رمي پيدا كرديد ،الويت و انتخاب اول خودتون را دينام طرح دلكو رمي قرار بديد تا بدون نياز به تغييرات لازم مثل تعويض پولي دينام و بالاتر بردن شاسي نگهدارنده دينام و پمپ فرمان و يا تعويض سوكتها، به راحتي دينام جديد را بجاي قديمي سوار كنيد و هر زمان هم كه لازم شد دينام قديم را دوباره جايگزين جديد بكنيد.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
-
آقا محمد، فن مورد استفاده در نوا 6 سيلندر خطي دو مدل داره،
يكي مربوط به نمونه هاي سي 1 و سي 2 كه كولر نداره و بخاطر همين پروانه 5 بر كوچكي روي اونها سوار شده، به حساب اينكه نيازمند مكش هواي زياد براي خنك كردن كندانسور كولر نيست.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
نمونه بعدي روي مدلهاي كولردار نصب شده كه تعداد 7 تيغه و بزرگتر از مدل قبلي بدون كولر هست.
اين پروانه ماشين خودم مربوط به زمان تعمير موتور هست و الان هم روي ماشين سوار شده
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
پروانه موتورهاي 8 سيلندر قابل نصب روي نوا 6 خطي هست، چون محل سوار شدن روي توپي و فلانچ سر واترپمپ يك اندازه و همانگ هست اما قطر پروانه ها فرق داره و 100% پروانه 8 سيلندر به بادگير نوا گير ميكنه.
شايد بادگير ماشين شما درست سر جاي خودش سوار نشده باشه، چون دوتا خار فلزي بخش پايين بادگير را به سيني زير رادياتور وصل ميكنه كه اگر درست سوار نشده باشه ممكنه با پروانه درگير بشه.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
اينهم بادگير ماشين خودم زمان تعمير موتور كه الان پشت اون به سمت بيرون هست ( منظور قسمتي كه به سمت رادياتور قرار ميگيره)
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
توي جستجوها اين درب رادياتور را پيدا كردم كه خيلي جالب و كارآمد هست چون نشانگر دماي آب هم داره
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
-
به خاطر این همه صبر و حوصله و سلیقه در نصب دینام جدید به شما تبریک میگم.
من هم اگه بازار سر زدم سراغ سوکت دینام فابریک کاپریس رو میگیرم خبرش رو میدم.
از تصاویر واضح و عالی شما برای نصب دینام جدید و همچنین پروانه و بادگیر ممنونم.
متاسفانه پروانه ای که تهیه کردم پروانه بیوکی هست و خیلی بزرگه.
فروشنده هم گفت این پروانه فابریک هست و چیزی نگفت.خودم هم چون پروانه قبلی ماشینم هم همین شکلی بود متوجه نشدم و فکر کردم پروانه فابریک همینه.
حتی سینی بالای رادیاتور ماشین هم بیوکی هست و به همین دلیل به بادگیر نوا نخورد.
-
مطلب بسیار مفیدی بود و مطمئنا" همه دوستان استفاده کردند، من هم بهتون تبریک میگم علی آقا.
بنده هم در این یکی دو روز کف ماشین رو رنگ کردم و فوم هم تهیه و بریده و اماده نصب شد، یه سری کارای متفرقه دیگه هم انجام دادم، اینم چندتا عکس از وضعیت فعلی:
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
در چند روز اینده موکت هم خریداری میشه و یه سری کارهای دیگه هم در حال انجام هست که بزودی گزارشش با عکس اینجا قرار داده میشه، دوستان داشبورد نوا چطوری باز میشه؟
-
ممنونم از شما،
كار تميزي انجام دادين، تابحال اين نوع فوم نديده بودم. بنظر ميرسه دوام و كيفيت بيشتري نسبت به نوع سفيد كه استفاده كردم داشته باشه.
تعدادي تصوير از زمان باز كردن داشبرد دارم كه فكر كنم بدرد بخوره.
اول بايد پيچهاي نگهدارنده صفحه كيلومتر به زير داشبرد باز بشه
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
دوتا پيچ بغل داشبرد ( سمت چپ و راست داشبرد) به شاسي فلزي هم بايد باز بشه
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
اگه زانويي هواي كولر و بخاري هم بازكنيد براي داشتن راه دست بهتره
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
قوطي داخلي داشبرد هم باز كنيد. اين قوطي از جنس مقوا ساخته شده و لبه هاي اون با پيچ به بدنه فلزي داشبرد متصل هست
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
با باز كردن قوطي مقوايي داشبرد، امكان دسترسي به پشت دريچه هاي هواي نصب شده روي داشبرد وجود داره.
بايد با دست دو سمت هر دريچه را لمس كنيد تا پيچهاي نگهدارنده اونها رو به كانالهاي پلاستيكي هوا پيدا و باز كنيد( فكر كنم دوتا پيچ خودركار در هر سمت براي اونها نصب شده باشه كه روي يك پايه فلزي از جنس پليت نازك ساخته شده)
وقتي باز شدن ،دريچه ها از داخل داشبرد بيرون كشيده ميشه.
بعد از اون با نگاه از روبرو به داخل كانالهاي هوا ميتونيد مهره هاي نگهدارنده اونها را به شاسي فلزي داشبرد پيدا و باز كنيد. براي تميز كردن داخل اونها بهتره اين كار را انجام بديد.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
با دست زير و لبه فلزي داشبرد را لمس كنيد( به سمت خودتون) تا اين مهره هاي آهني را پيدا كنيد. اينها نگهدارنده اصلي داشبرد به شاسي فلزي هست. فكر كنم حداقل 5 يا 6 تا باشند
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
تعدادي خار پهن فنري از سمت جلو داشبرد به شاسي فلزي متصل هستن كه اگر همه پيچها باز شده باشه تنها كافيه بطور كشويي داشبرد را به سمت خودتون بكشيد تا از روي شاسي فلزي پياده بشه.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
-
بسیار ممنونم
علی آقا این فوم بهترین در نوع خودش هست و عایق صدا و حرارته، بیشتر برای کامیون ها استفاده میشه
من برای عایق کاری یه ورق خریدم، ابعاد ورق 230 سانت در 150 سانت و قیمتش 35هزار تومن بود، شخصا" به کسانی که قصد عایق کاری ماشین دارن این فوم رو توصیه میکنم.
عرض کنم که امروز بقیه رودری ها رو باز کردم و دیدم هر چهار در پمپ قفل مرکزی (از نوع پرایدی) دارن:
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
سیم بهشون متصل بود اما وقتی سیم رو دنبال کردم دیدم تهش ازاد هست و به جایی وصلش نکردن، با توجه به اینکه محمد جان درباره قفل مرکزی نکاتی رو گفتن و پمپ بیوکی رو توصیه کردن میخواستم ببینم ایا میشه من همینا رو درست کنم و با روغنکاری اتصالات و روان سازی عملکرد دیگه پمپ بیوکی نخرم، اگه میشه چطوری؟
سیم پمپ رو به رله وصل کنم؟ دیگه چه سیمی به رله باید وصل بشه؟
-
با توجه به فنریت بالای پروانه بیوک و قابلیتهای بالاتر ان با قدری دستکاری روی بادگیر نوا که تهیه کرده بودم موفق به نصب بادگیر نوا به همراه پروانه بیوک شدم.الان هیچ درگیری بین پره های پروانه با بادگیر وجود نداره و مشکلی ندارم.البته همانطور که گفتم سینی بالای رادیاتور هم بیوکی هست و با تنظیماتی که روی بادگیر انجام دادم مشکل اون هم حل شد.
البته میشه با دستکاری بادگیر فابریک بیوک اون رو هم روی نوا نصب کرد ولی اگر پروانه فابریک پیدا کنم حتما تهیه میکنم و این یکی رو بر میگردونم.
الان در هوای ظهر دمای موتور از 80 درجه بالاتر نمیره و این دما بعد از پیمودن سربالایی ها و حمل سرنشین هست و در مسیر کفی دما روی 60 درجه می ایسته.
در مورد پمپ درب پرایدی اگر بتونید به کمک روغنکاری و روانکاری تشکیلات داخل درب به کمک همین پمپها قفل دربها رو باز و بسته کنید مشکلی نیست و میشه از اینها هم استفاده کرد.
در مورد سیم کشی به صورت استاندارد باید اول یه رله قفل مرکزی تهیه کنید.من قبلا این رله رو تهیه کرده بودم و سیم کشی اون رو از یه برقکار پرسیده بودم ولی با اون روش که برقکار گفته بود وصل کردم ولی رله به درستی کار نمیکرد و نمیدونم رله خراب بود و یا نقشه سیم کشی که به من داده بود غلط بود.
برای ماشین خودم به کمک دزدگیر و خروجی قفل مرکزی اون دربها رو باز و بسته میکنم و فقط 2 را رله معمولی برای تقویت سیستم استفاده کردم.یعنی به کمک ریموت دربها باز و بسته میشن .
حالا شما هم اگه بخواهید دزدگیر نصب کنید میتونید همین کار رو انجام بدید و اگر صرفا برنامه دارید سیستم قفل مرکزی رو کامل کنید باید از رله مخصوص قفل مرکزی استفاده کنید.
راستی عایقکاری کف ماشین خیلی خوب شده
فقط ممکنه نصب این عایق از سرعت و شتاب ماشین کم کنه:n13:
اگه گفتید چرا؟
-
محمد جان فعلا قصد نصب دزدگیر ندارم و کارکرد ساده قفل مرکزی برام کافیه، با کمک اطلاعاتی که از نت بدست اوردم بخصوص اینجا :
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
و راهنمایی شما میرم یه رله قفل مرکزی پرایدی میخرم و پمپا رو وصل میکنم و نتیجه کار رو اینجا میگم شاید بدرد دوستان هم بخوره.
جواب سوالتو نمیدونم میشه بگی چرا؟!:n27:
-
من هم يك مدتي در فكر نصب پروانه بيوك( 8 سيلندر) بودم تا قدرت خنك شدن رادياتور بيشتر بشه، اما با توجه به فضاي كم و دردسرهاي اون و نوع بادگير، و البته تغييراتي كه الان براي دينام دادم، از اين فكر منصرف شدم و ميدونم 100% دچار مشكل فضاي كم خواهم شد.
حالا به اين مطلب دارم فكر ميكنم كه پروانه رادياتور شورلت كاپريس از بيوك 8 سيلندر بزرگتره يا نه؟
به نظر ميرسه بزرگتر باشه، چون بادگير كاپريس بزرگتر از بيوك هست و از طرفي بخاطر بزرگتر بودن رادياتور كاپريس، مسلما پروانه بزرگتري هم براي اون تعبيه شده،
با توجه به اين موارد چندان عجيب نيست كه ميبينم بيشتر كاپريسها داراي كولر خوبي هستند و مشكل چنداني با گرم شدن موتور ندارن بخصوص كه موتورهاي 8 خورجيني گردش آب بهتري نسبت به 6 خطي دارن( بخاطر طول كمتر موتور و واترپمپ مناسب)
تنها چند بار كاپريس ديدم كه از يك فن اضافه 206 استفاده كرده كه بيشتر براي راندمان بالاي كولر استفاده ميشه تا خنك كردن موتور و بخاطر دينام 110 آمپر كاپريس مشكلي در كمبود برق هم ندارن.
فكر كنم مشكل كم شدن سرعت و شتاب در زمان نصب عايق كف ماشين مربوط به بخشهايي باشه كه زير پدالها ، بخصوص پدال گاز قرار ميگيره و نميگذاره كه پدال حركت آزاد خودش را تا انتها و كف اتاق داشته باشه.
براي اين كار هم ميشه اون بخش را عايق نكرد و مشكل خاصي هم بوجود نمياد.
امروز صبح يه نفر آمد فروشگاه و سراغ لوله براي پمپ فرمان شورلت را ميگرفت، مقداري براش توضيح دادم كه از چه نوع لوله اي بايد استفاده بكنه و به كجا مراجعه بايد كرد، اما گويا طرف زياد مجاب نشد و دنبال هر لوله اي ميگشت تا صرفا سوار بكنه، حتي شلنگ پلاستيكي آب!
وقتي رفت، نگاه كردم ببينم ماشين چيه؟ ديدم يك پونتياك ترانس آم 77 مشكي داره كه بدك نبود، واقعا افسوس خوردم كه چه چيزايي دست چه كسايي ميافته!:n15:
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
-
بله علی اقا درست میفرمایید.من هم جدیدا به این نتیجه رسیدم که قطعا هر ترمیمی روی این ماشینها انجام میشه بهتره تا حد امکان از قطعات فابریک استفاده بشه.
داستان این پروانه هم همانطور که عرض کردم این بود که احتمالا به خاطر گازسوز بودن ماشین قبلا مشکل گرم کردن موتور وجود داشته و اومدن برای رفع این مشکل از این پروانه استفاده کردن و من رو هم به اشتباه انداختن.
البته با توجه به اینکه رادیاتور و سینی بالاش رو هم خودم از روی یه بیوک باز کردم اصلا فکر نمیکردم سینی بالای رادیاتور اینها با هم فرق کنه.
انازه رادیاتورها که دقیقا یکیه و در بیوک و نوا هیچ فرقی نمیکنه.احتمالا پروانه های اینها هم از نظر قطر خیلی فرقی ندارن و فقط پروانه بیوک به دلیل پره های مستطیل شکلش در زمان دور گرفتن موتور فنرهاش که باز میشن اونجاست که قطرش زیادتر میشه.
خلاصه اینکه سینی بالای رادیاتورش که یه جایی داخل انباری هست و باید پیداش کنم و پروانه هم در اولین فرصت با پروانه فابریک تعویض میکنم ولی در صورتیه که بتونم فابریکش رو گیر بیارم.
در مورد جواب سوال هم علی اقا درست فرمودن و برنده یه جایزه ی 100 امتیازی شدن.:n11:
من بعد از تعمیر نهایی گیربکس اتومات خودم و نصب و تکمیل اون روی ماشین بعد از تنظیمات نهایی اون رو تست کردم و همه چیز عالی شده بود اما بعد از 1 هفته متوجه شدم ماشین دنده معکوس نمیده و بعضی جاها هم خوب گاز نمیخوره!!
اون موقع بود که به همه چیز شک کرده بودم و خواب گیربکس رو میدیدم و توی خواب هم مشغول باز کردن گیربکس بودم و قطعات رو مجددا تعمیر و ... میکردم (در واقع کابوس گیربکس 350 میدیدم):n04:
بعدا به طور اتفاقی برای بررسی سیمکشی زیر فرمان رفتم اون زیر که یه نگاهی کنم و ناگهان نگاهم به زیر پدال گاز افتاد و دیدم موکت ماشین با توجه به اینکه فابریک هست و کمی شل شده اون زیر چروک شده و تا خورده و به همین دلیل روی عملکرد پدال گاز تاثیر گزاشته و اجازه نمیده ماشین دنده معکوس هم بده و با درست کردن و صاف کردن موکت مشکل حل شد.