-
از نظر سیم کشی قفل مرکزی من کار خاصی نکردم و همانطور که در پست های قبلی عرض کردم رله مخصوص اینکار رو نصب نکردم.فقط یک رله دوبل (رله چراغ) استفاده شد(جهت وصل شدن مستقیم پمپها به برق قوی) و هر 4 درب جمعا 8 سیم داشتن که به 2 سیم خارج شده از دزدگیر وصل شدن.
بهتره اگر برنامه دارید قفل مرکزی نصب کنید یک دست کامل پمپ بیوک به همراه اتصالات مخصوص تهیه کنید و نصب کنید و دنبال قفل مرکزی ماشین دیگه نگردید.فکر نکنم جواب خوبی بشه از پمپهای متفرقه گرفت.
-
علی اقا همونطور که گفتم ماشین تعویض رنگ شده و تموم پوسیدگی ها قبلا ترمیم شدن و من فقط جلوپای شاگرد و جلوپاهای عقب و همچنین جای زاپاس در صندوق عقب مد نظرم هست، برای پاک کردن زنگها و قیر از چه حلالی استفاده کنم بهتره؟
محمد جان ست کامل قفل مرکزی بیوک رو اینجا پرسیدم جنس نو پیدا نشد حالا میرم توی اوراقیا میگردم ببینم پیدا میشه یا نه، خبرشو میدم.
چند روز پیش داشتم با یه صافکار درباره پوسیدگی ها حرف میزدم گفت توی ماشین رو تغییر رنگ بده، به نظرتون چطوره؟ عکسی دارین از نوایی که اینکارو کرده باشه؟
-
اگر خواستید پمپها رو بگیرید حتما اتصالاتی که بازوی قفلها رو به میله قفل درب وصل میکنه هم بگیرید چون بدون اونها کار بسیار سخت میشه و مجبور میشید اتصالات رو بسازید (فکر نکنم نو اتصالات پیدا بشه) .
رنگ ماشینتون هم قهوه ای هست و داخل ماشین هم کرم و این ترکیب به نظرم خوبه.اگه بخواهید مثلا سفید یا رنگ دیگری بکنید مجبورید قطعات پلاستیکی رو هم رنگ کنید و دوام رنگ معمولا بیش از 2 سال نیست و زود لک و زشت میشه به نظرم.
علی اقا من یک سری لوازم که ماشینم کم داره رو قراره بگیرم و یکیشون طاقچه عقب هست.اگه ممکنه یه عکس از طاقچه عقب فابریکتون بگزارید تا زمان خرید نمونه کارکرده بتونم سلامت این قطعه رو تشخیص بدم.
سوالاتی هم در مورد کولر داشتم:
یادمه قبلا فرمودید سیستمهای کولر قدیمی که با گاز r12 کار میکنن میتونن با گاز 134 هم پر بشن و کار کنن درسته؟
یعنی مثلا من که کمپرسور نو ساندن دارم و گاز متناسب اون 134 هست میتونم با اواپراتور فابریک و شیر انبساط فابریک از گاز 134 استفاده کنم؟
قطعه ----- کولر هم فابریک و نوش رو دارم و قبلا تهیه کردم .ایا گاز 134 با ----- فابریک مشکل ایجاد نمیکنه؟
اگر یک بررسی از کولر یه خودروی روز مثل پراید یا 405 و ... بفرمایید متوجه میشید که نقشه کولر این خودروها با شورلت متفاوته!
اگه دقت کرده باشید در کولر امریکایی گاز سرد پس از اینکه کارش رو در اواپراتور انجام داد و گرم شد بلافاصله وارد ----- میشه و از اونجا برمیگرده داخل کمپرسور و بعد از فشرده شدن مجدد میره داخل کندانسور جلوی ماشین و اونجا سرد میشه و برمیگرده داخل اواپراتور.
اما در پراید یا 405 گاز کولر پس از سرد شدن در کندانسور جلویی فورا وارد کپسول ----- میشه و از اونجا میره و وارد اواپراتور میشه و پس از سرد کردن داخل کابین از اواپراتور خارج و وارد کمپرسور میشه و بعد از تجدید فشار وارد کندانسور میشه و ...
طبق بررسیهای من در سیستم کولر امریکایی گاز به صورت گرم و بلافاصله پس از خروج از اواپراتور فیلتر میشه و رطوبت احتمالی ازش گرفته میشه و در سیستم های جدید خودروهای روز (که اکثرا هم با گاز 134 کار میکنن) گاز سیستم پس از سرد شدن در کندانسور بلافاصله وارد ----- میشه.
فکر میکنم اینکار حتما حکمتی داره و شاید به همین دلیله که بچه هایی که قبلا مشکل عدم سرمایش کافی کولر رو داشتن و یکی از اونها همینجا مشکلش رو مطرح کرد و از گاز 134 به همراه کمپرسور زانتیا استفاده کرده بود ولی با اینکه سیستم کولرش کاملا پر از گاز بود ولی جواب خوبی از سرمایش کولر نگرفته بود.
شما با توجه به اینکه تجربه بهتر و بیشتری در زمینه کولر خودرو دارید و کولر نوای خودتون هم به نحو احسن تعمیر کردید نظرتون چیه؟
کندانسوری که من موجود دارم برای 405 و کمپرسور ساندن نو متناسب با گاز 134 هست و میخوام یه اواپراتور فابریک رو با ----- فابریک استفاده کنم و گاز جدید بزنم اما شک دارم و میترسم علارغم استفاده از قطعات نو و شارژ گران نتیجه خوبی نگیرم!
-
متاسفانه از تاقچه عقب تصوير واضحي ندارم و تنها بخش كمي از اون توي عكسهاي اوليه ديده ميشه، اما دقيقا يادم هست كه از جنس فيبر بود و هيچ نوع روكش و تودوزي نداشت.
دوتا جاي باند عقب بود كه بصورت شبكه در خود فيبر ساخته بودن و يك پنجره فن ضد مه گرفتگي كه پلاستيكي هست و روي فيبر سوار ميشه.
اگر اون پنجره و شبكه باندها خراب باشه كاملا معلومه، و خود فيبر هم نبايد شكستگي و ترك داشته باشه.
فكر كنم اگر نمونه خودش را بازسازي كنيد بهتر باشه چون من هم همين كار را كردم و نتيجه خوبي داشت.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
در مورد كولر، اينطور كه كولر ساز ميگفت ، كولرهايي كه با گاز 134 كار ميكنن ميتونن گاز R12 هم استفاده بكنن و بخاطر همين بيشتر كاميونهاي جديد را با R12 پر ميكرد كه گويا كارايي بهتري نسبت به 134 داره.
اما كولرهاي قديمي كه R12 در اونها استفاده شده، نميتونن از 134 استفاده بكنن چون در اولين مورد افت كارايي خنك كنندگي و خراب شدن اورينگها و كاسه نمد ها را باعث ميشه.
فكر ميكنم بيشترين مورد تعيين كننده در نوع گاز مصرفي در يك كولر، كمپرسور اون باشه كه براي چه نوع گازي طراحي شده؟ بخاطر همين روي همه كمپرسورها نوشته شده كه مثلا 134 استفاده بشه يا R12 .
حالا فرض كنيم كولر يك شورلت كه داراي كمپرسور فابريك خودش هست و با گاز R12 كار ميكنه خراب بشه و نياز به كمپرسور جديدي داشته باشه.
اگر دوباره از همان نمونه استاندارد خودش استفاده كنن و يا نمونه اي كه روي اون نوشته باشه از گاز R12 استفاده كنيد، تغييري بوجود نمياد و همان گاز R12 بايد تزريق بشه.
اما اگر از كمپرسور ديگه اي استفاده شد كه براي 134 طراحي شده، ديگه بايد از همان گاز ذكر شده روي كمپرسور جديد استفاده بكنن تا مشكلي بوجود نياد، اين قضيه را بارها در اتومبيلهاي مختلف بخصوص آمريكايي ديدم كه با نصب يك كمپرسور جديد، كه گاز 134 ميخورد از گاز جديد 134 استفاده كردن، جداي از اينكه كندانسور و اواپراتور ، اسپكشن والو و رسيور و بقيه موارد مربوط به فرم قبلي خود ماشين باشه.
در مورد وضعيت كولرهاي آمريكايي با نمونه هاي ديگه اتومبيل، من تفاوت خاصي نديدم، بجز همين مورد رسيور كه اونهم بيشتر حكم رطوبت گير داره و شايد چندان فرقي نكنه كه قبل يا بعد از اواپراتور باشه. احتمالا بيشتر مربوط به فضاي موجود در ماشين و طراحي محل نصب اون بايد باشه تا موارد فني.
اما در مورد وضعيت لوله هاي رفت و برگشت،اجازه بديد بطور مختصر نحوه كاركردن سيستمهاي خنك كننده را توضيح بدم تا در ادامه بتونم به سوال شما جواب بدم:
توي همه خودروها و حتي سرد كننده هاي صنعتي و خانگي( كولر خانگي، يخچال، فريزر، سردخانه، كارخانجات يخ سازي، آب سرد كن، بستني ساز و....) هميشه گاز داغ و تحت فشار به سمت اواپراتور حركت ميكنه و لوله متصل ورودي به اون با علامت پر فشار مشخص شده و حرارت زيادي داره، چون گاز در كمپرسور بشدت فشرده شده و بخاطر همين مولكولهاي گاز اصطكاك زيادي با هم پيدا كردن و داغ شدن.
در موقع ورود اين گاز بشدت داغ و فشرده به اسپكشن والو، گاز بصورت ذرات بسيار ريز و ميكروني با فشار بسيار زيادي به داخل اواپراتور پاشيده و اسپري ميشه كه همين عمل دماي گاز را بشدت پايين مياره و باعث سرد شدن اون و در نتيجه بدنه و لوله هاي اواپراتور ميشه و هواي عبور داده شده از داخل شبكه هاي اواپراتور هم سرد شده و به داخل اتاق دميده ميشه.
گاز سرد شده موقع خروج از اواپراتور وارد رسيور يا همان خشك كن ميشه ( در مدلهاي آمريكايي) و به سمت كمپرسور حركت ميكنه و اين قسمت لوله برگشت گاز كم فشار به سمت كمپرسور هميشه سرد هست ( همينطور رسيور) و گاز دوباره در كمپرسور فشرده و داغ شده و به سمت كندانسور حركت ميكنه تا بخشي از گرماي شديد خودش را از دست بده ( بخاطر همين كندانسور هميشه داغ هست) و بعد وارد لوله پر فشار شده و به سمت اسپكشن والو و اواپراتور حركت ميكنه ( و در خودروهاي جديد از رسيور عبور ميكنه كه بعد از كندانسور قرار داره)
در مورد وضعيت كمپرسور 134 شما با متعلقات خودروهاي ديگه( پژو و شورلت) همانطوري كه گفتم، تعيين كننده كمپرسور هست كه بايد با گاز هماهنگ خودش پر بشه.
كندانسور و اواپراتور تنها رادياتورهايي براي انتقال حرارت ( سرما و گرما) هستند و فرقي نميكنه كه چه نوع گازي در اونها باشه، همينطور لوله ها و حتي رسيور كه داراي عناصر شيميايي رطوبت گيرنده هست.
من فكر ميكنم مشكل خاصي وجود نداشته باشه، با اين حال بازهم از چندتا كولر ساز سوال كنيد و اگر خودرو آمريكايي ديگه اي هم ديدين پرس و جو كنيد كه وضعيت كولر اون چطوريه؟ ( من چندبار سوال كردم اما اكثرا كولرها خراب و بلا استفاده مانده)
بارها روي نوا و بيوك كمپرسورهاي مختلف ساندن و ماركهاي ديگه ديدم كه با 134 پر شده بودن و كار ميكردن، و اين تجربه را داشتند و نشنيدم كه براشون مشكل خاصي وجود داشته باشه بجز همان موردي كه من هم داشتم و گرم كردن ماشني بود كه اونهم بواسطه حرارت شديد تابستان هست كه براي همه ماشينهاي جديد هم وجود داره.
مورد مهم در جايگزيني گازها بجاي همديگه( 134 بجاي R12 با برعكس) اينه كه حتما بايد تمام مدارات كولر از گاز قبلي و روغن باقي مانده از گازقبلي پاك بشه و با توزن كاملا شستشو داده شده تا براي گازگيري و روغن جديد آماده باشه.
تركيب هر دو نوع گاز و البته روغن متفاوت ميتونه براي خنك كردن مشكل بوجود بياره و شايد دليل گرم كار كردن موردي كه گفتيد( كمپرسور زانتيا روي نوا) همين بوده باشه چون خيلي از تعميركارها بصورت علمي و دقيق كار نميكنن و صرفا تجربي ميرن جلو تا به نتيجه اي برسن.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
-
محمدجان رنگ ماشین مشکی هست و با اینکه رنک کرم خوبه ولی نظرتون درباره سفید یا قرمز چیه؟
نمیشه از چرم روی تریم داخلی استفاده کرد و حتما باید رنگ بشن؟
راستی بابت جلوپا ها رفتم چندتایی صافکاری ولی از قیمتا شوکه شدم، طرف میگه: 200 تومن میگیرم جوش میدم ورق هم از خودت!!!:n24:
-
قبلا برای پیدا کردن نقاش به طور اتفاقی یه نوا دیدم که اون هم در حال اتمام بازسازی ماشینش بود.ماشینش اصالتا کرم رنگ بود.رنگ بدنه رو سفید کرده بود و داخل ماشین هم از کرم به قرمز تغییر رنگ داده بود.این ترکیب رنگ رو در سایر ماشینهای قدیمی امریکایی هم بودم و ترکیب خوبی بود.همچنین سقف ماشینش هم چرم قرمز کرده بود.
من تا به حال ترکیب بدنه مشکی رو با داخل سفید ندیدم(حد اقل تو نمونه های امریکایی دهه 70) .نمیدونم شاید هم باشه و من ندیده باشم.به هر حال این موضوع سلیقه ای هست و باید دید خودتون چه مدلی رو میپسندید.ولی در صورتی که بخواهید این کارو بکنید باید رودریها هم روکش بشن و میشه قابهای داخلی رو هم با چرم سفید روکش کرد ولی دیگه داشبرد رو نمیشه خیلی با چرم خوب دراورد و هر کاریش بکنید دیگه خط و خطوط داشبرد فابریک رو باید بپوشونید.اما میشه داشبرد رو رنگ مرغوب کرد ولی در هر صورت دوام رنگ خیلی زیاد نیست .
رنگ سفید هم خیلی زود چرک میشه و باید از چرم بسیار مرغوب استفاده کنید که من مدت زیادی دنبال چرم مرغوب برای تودوزی میگشتم ولی نمونه خوبی پیدا نکردم.فقط چرمهای مبلی هستن که فکر نمیکنم خیلی دوام داشته باشن و توانایی مقاومت در برابر افتاب رو ندارن و زود رنگ میبازن.
همانطور که علی اقا فرمودن اگه از پوسیدگیهای ماشین عکس واضح قرار بدید بهتر میشه راهنمایی کرد.
-
با نظر آقا محمد موافقم، تركيب دو رنگ بيروني قهوه اي يا مشكي با رنگ داخلي كرمي و يا نخودي خيلي زيبا و شيك هست و شايد بهترين انتخاب باشه.
اگه در ماشينهاي جديد هم نگاه كنين اكثريت از رنگ نخودي يا كرمي استفاده كردن كه هم جلوه زيبايي داره و هم حرارت و نور شديد آفتاب را منعكس نميكنه.
البته سليقه شما در نهايت هرچي باشه همان مهمه.
براي صافكاري هم بايد بازهم بگرديد و تمام كساني كه به نوعي با تعميرات بدنه سرو كار دارن را سر بزنيد و كيفيت كار و دستمزد اونها را بسنجيد.
از صاحبان خودروهاي آمريكايي و يا غير آمريكايي هم سوال كنيد و آدرس صافكارهايي كه به داشتن كيفيت خوب كار و البته وجدان و منصف بودن مشهور هستن بدست بياريد.
عجله نكنيد، سر حوصله جلو بريد تا نتيجه مناسب بگيريد. داشتن ماشين آمريكايي يعني صرف كردن حوصله و دقت كافي براي رسيدن به نتيجه مطلوب.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
-
یکی از عزیزان توی سایت تی تی بود یا اینجا یا شایدم سایت دیگه ای بود که رنگ داخل نوا رو سفید کرده بود هرچی گشتم عکسشو پیدا نکردم ، رنگ ماشین هم آبی بود.
راستش با توجه به نظر استادانه محمد اقا و علی جان و گشتی که خودم توی سایتهای خارجی زدم از فکر تغییر رنگ داخل اومدم بیرون و همون کرم باشه بهتره.
بالاخره امروز عصر با یه صافکار به توافق رسیدم و از اونجا که کف پایی شورلت یا ماشینهای مشابه پیدا نشد منم کف پایی وانت مزدا خریدم و فردا میرم صافکاری تا کف اتاق رو ردیف کنه.
-
سلام اقایون ببخشید که اینطور تیتر زدم .
یه نوا سی ۶ خیلی تمیز گیراوردم هیچ خرجی جز دو جفت لاستیک ناره
مدلش هم 64 هست کارت سوختش هم باطل شده . دوگانه ال پی جیه
ایا خرید این خودرو با قیمت ۹.۵ به صرفه هست؟ این بحث ممنوعیت تردد چقدر جدیه؟
فروش این ماشینا چطوره؟
شنیدم دفرانسیل این ماشینا اذیت میکنن ایا درسته ؟
کارکرد این ماشین 900،000 کیلومتره .
ممنون میشم اساتید راهنمایی کنن
مصرفم هم استفاده روزمره هستش .
کلا ۱۰ میلیون پول دارم . بین پراید ۸۳ و روا ۸۶ و این ماشین امریکاییا گیر کردم . اگر بحث مدل نبود هیچ وقت معطل نمیکردمو یک امریکایی میگرفتم
-
در این رابطه در این تاپیک زیاد بحث شده و خلاصش اینکه نمیشه به طور قطعی گفت تردد منع میشه یا نه!اینجا ایرانه و هر چیزی ممکنه
قبلا که در تهران شروع به منع تردد این ماشینها شد و تعداد قابل توجهی از این ماشینها روانه پارکینگ شد.کلا 3 روز بیشتر نتونستن این رویه رو بیشتر ادامه بدن و بیشتر پارکینگهای داخل تهران پر شد و دیگه جایی برای ماشینهای خلافکار و توقیف شده دیگه باقی نموند.از بعضیها هم تعهد گرفتن اگه یک بار دیگه ماشینو بیارین بیرون اوراق میشه!
بعد دوباره همه چیز عادی شد.
اما دولت جدید داره با پنبه سر میبره و این کار رو با روشهای دیگری انجام میده.یادمه مدتی بعد از اعمال 3 روزه قانون منع تردد یه کارشناس اوردن که داشت میگفت باید بیمه رو تصاعدی گرون کنن و با اهرمهای دیگه جلوی این ماشینها رو بگیرن.در واقع داشت اینجا رو با المان و امریکا مقایسه میکرد و میگفت تو امریکا اینجوریه و به همین دلیله مردم بیشتر سعی دارن ماشین نو سوار بشن چون هزینه بیمه و مالیات خودروهای کارکرده زیاد میشه و به همین دلیل مردم زیاد سراغ خودروهای قدیمی نمیرن.
اما همون کارشناس از خدا بی خبر و نادان و بی معرفت نمیگفت اینجا درامد مردم چطوره یا اینکه خودرو نو چقدر قیمت داره و یه مقایسه بین معیشت مردم ایران با فلان کشور اروپایی یا امریکایی بکنه.
دقیقا مثل سیاست های جمعیتی که قبلا روی سطلهای زباله مینوشتن فرزند کمتر زندگی بهتر و الان یخ سرشون باز شده و روی در و دیوار و شبکه نسیم و .... میگن با یه گل بهار نمیشه !!!!!:n13:
خلاصه حرف از این دست زیاده و نمیخوام بحث چند تا ماشین قدیمی رو زیاد سیاسی کنم.
من سال 88 یه نوای بیرنگ در حد صفر رو از ترس همین قوانین مسخره زیر 3 میلیون فروختم.بعد از مدتی پژو سواری و ...
نوای جدید رو گرفتم و قیمتی که اون زمان خریدم 1800000 تومان بود که بیش از 8 میلیون هم خرجش کردم و بیشتر قطعات اون رو نو کردم و یا با نمونه های در حد نو تعویض کردم.
برام خیلی اهمیت نداره که کارت سوخت چی میگه یا اینکه ممکنه سال دیگه بیمه بدن یا نه.
خلاصه اگر مثل بنده و خیلی از دوستان این مسایل زیاد شما رو شکه نمیکنه و براتون خیلی اهمیت نداره خرید امریکایی رو بهتون توصیه میکنم و در غیر این صورت بهتره زیاد سمتش نرید.
برای امریکایی سواری باید دریا دل بود
:n11: