-
اگه ماشینتون اتوماتیکه این کلید در اتوماتها 2 تا سوکت میخوره و با نمونه نصب شده در دنده ای ها فرق میکنه.
دلیلش هم اینه که اگر در ماشین اتوماتیک دنده روی D-L1-L2-R باشه و راننده حواسش نباشه و استارت بزنه ممکنه خطر پیش بیاد و به همبن دلیله که این کلید رو قرار دادن تا اجازه وصل شدن برق سویچ به اتومات استارت فقط در حالت پارکP و در حالت خلاص N رو میده و در صورت سلامت کلید و تنظیم صحیح این کلید در حالت R چراغهای سفید عقب و در حالت R-N استارت میزنه و در حالات دیگر استارت حرکت نمیزنه.
اتفاقا وقتی ماشینم رو اتومات کردم کلید قبلی رو باز کردم و کلید مخصوص اتوماتیکها رو نصب کردم و الان خیلی دقیق و درست عمل میکنه.
-
جنابMJ1970 من هم مشکل لنت جلوم که پارس هستش را دارم ماشینم شورلت نوا(لنت پارس جیپ آهو روشه)توی نت داشتم تحقیق میکردم که شرکتی ادعا میکنه لنت ترمز، شمع اتولایت ،فیلتر هوا ، فیلتر روغن ، اصلی را وارد میکنه و چند تا نمایندگی در تهران و کرج و کرمان داره این هم آدرس وب سایتش
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
-
با تشکر از علی اقا و محمد جان بخاطر اطلاعات ارزشمندی که در اختیار دیگران میذارن
بالاخره امروز واترپمپ نصب شد و چند جای دیگه از جمله رادیاتور که نشتی داشتن هم رفع اشکال شدن، حالا باید برای ماشین امپر اب نصب کنم، دوستان روش نصب امپر برقی اب رو از اول تا اخر کسی میدونه که توضیح بده من اجرا کنم؟
-
آقا محمد، من هيچ تفاوتي بين كارايي اين دو نوع پيستون نديدم. انتهاي يكي اورينگ معمولي ميخورد ( با مقطع گرد) و ديگري اورينگ لبه دار.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
براي اطمينان از اينكه هيچ هوايي داخل مدار ترمز باقي نمانده باشه، بهترين كار هواگيري تحت فشار هست كه يك نفر پدال ترمز را مرتب فشار بده و ول بكنه ( پر كردن ترمز) و زماني كه پدال زير پا سفت شد، همينطوري با فشار نگه داره و نفر بعدي پيچ هواگيري را كمي شل بكنه تا روغن و هوا با هم از اون سيلندر بيرون بياد ( پدال هم زير پاي نفر اول پايين خواهد رفت)
با خارج شدن هوا و روغنف پيچ سفت كنيد و مجددا نفر اول پدال ترمز را پر بكنه تا باز سفت بشه و باز همين عمل شل كردن پيچ هواگيري و خروج هوا و روغن انجام بشه.
اين كار را چند بار انجام بديد تا مسير روغن اون سيلندر كاملا از هوا خالي بشه و ديگه هيچ حباب هوايي از پيچ هواگيري بيرون نياد و فقط روغن خالص با فشار باشه.
اين كار را به ترتيب براي تمام چرخها انجام بديد تا نتيجه بهتري بگيريد. در اون حالت معمولي كه انجام دادين ممكنه تعدادي حباب هوا هنوز در مسير باقي مانده باشه و همين عامل ضعف ترمز بشه.
از دورترين چرخ نسبت به پمپ اصلي شروع كنيد تا به نزديكترين برسيد( عقب راست، عقب چپ، جلو راست ، جلو چپ)
..........................................
جناب kcnc
همانطوري كه آقا محمد گفت ، سوئيچ مربوط به مدلهاي اتوماتيك هست و براي ايمني داراي وضعيت قطع و وصل برق استارت.
در حال حاضر ظاهرا كليد به درستي عمل ميكنه، اما برق به اون نميرسه و سوكتهاي متصل شده به اون، برق ندارن، پس بايد دنبال دليل نبود جريان برق در اين سوكتها باشيد.
اگر فيوزها سالم هستن، پس اين احتمال هست كه سيمهاي مربوط به اين سوئيچ از جايي در سيمكشي ماشين قطع شده كه بايد پيدا بشه.
براي اين كار بهترين روش استفاده از نقشه برق ماشين هست كه من از نت مدل مورد نظر را قبلا پيدا كرده بودم( مدل 1977 و 1978 و 79) كه نمونه هاي 6 و 8 سيلندر را توضيح داده ( در دو بخش جلو و عقب ماشين)
اينجا قسمتهاي برق جلو ماشين توضيح داده شده.
با استفاده از اين نقشه و پيدا كردن قطعه مورد نظر( در اينجا سوئيچ ايمني دنده عقب و استارت) و دنبال كردن مسير سيمها، ميتونيد با ماشين خودتون مقايسه كنيد و محلهايي كه احتمالا قطعي وجود داره را تشخيص بديد.
تا اينجا كه من ديدم، سوئيچ مورد نظر در اين نقشه دقيقا نشان داده شده كه دو سوكت داره NEUTRAL SAFETY SWITCH :
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
ظاهرا يكي از سيمهاي مربوط به اين سوكتها از سمت همان فلاشر مياد و شايد يكي از دلايل وصل كردن سيمهاي فلاشر به همديگه براي روشن شدن چراغهاي دنده عقب همين بوده.
.................................................. .
جناب mard1169
باعث خوشحالي من هست كه بتونم تجربه خودم را در اختيار بقيه دوستان قرار بدم.
نصب نشانگر جيوه اي كار بسيار ساده اي هست و فقط كمي دقت لازم داره.
نمونه اي كه من استفاده كردم از اين مدل بود و دقت خوبي داره.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
در اولين مرحله بايد محل نصب را در داخل اتاق مشخص كنيد. من بهترين محل كه امكان داشت را در زير داشبرد و درست پايين زيرسيگاري ديدم چون سوراخ مورد نياز براي بستن پيچ وجود داشت و در معرض ديد قرار داشت، بنابراين اول پايه را سوار و كاملا محكم كردم.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
كل لوله باريكي كه به نشانگر متصل شده را از داخل اين پايه عبور بديد ( مراقب باشيد كه ضربه و فشار زيادي به اون وارد نكنيد چون در صورت سوراخ شدن ، از كار ميافته)
بعد نشانگر را با پايه هايي كه در خودش وجود داره بطور صحيح و مستقيم روي پايه اصلي سفت كنيد ( توضيحات لازم را روي قوطي با شكل دادن)
در ادامه كل لوله را بايد از داخل اتاق به داخل محفظه موتور وارد كنيد كه براي اينكار بايد در زير پاي راننده دنبال محل مناسبي كه بتونه اين لوله و فشنگي سر اون رو از خودش عبور بده، پيدا كنيد.. من از يكي از سوراخهايي كه براي عبور سيم كيلومتر بود استفاده كردم. چند تا سوراخ ديگه هم هست. ببينيد كدوم براي كار مناسبه، و اگر كمي براي عبور كوچك بود ، با ابزاري مناسب كمي بزرگتر كنيد.( مراقب باشيد به سيمها آسيب نزنيد)
لوله و فشنگي را از اونجا عبور بديد تا كاملا به داخل موتور برسه.
براي سوار كردن فشنگي سر لوله، چند محل وجود داره كه هم روي سرسيلندر هست، هم درب ترموستات و هم هوزينگ ترموستات.
هركدام كه دسترسي بهتر و ساده تري داشت استفاده بكنيد.
ممكنه محل مورد نظر كمي بزرگتر از حد مورد نياز باشه كه در اين صورت از يك بوش پيجدار اضافي كه در كيت نشانگر هست استفاده كنيد. كمي تفلن دور اون بپيچيد و سوار كنيد.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
در نهايت كمي تفلن هم به دور بوش سوار شده روي لوله نشانگر ببنديد و اون را روي اين بوش اول كه نصب كرديد، سوار كنيد( خيلي مراقب باشيد كه لوله صدمه نخوره)
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
لوله نشانگر را از كنار سرسيلندر و در صورت امكان خرطومي دسته سيم كه اونجا قرار داره عبور بديد تا كمتر در معرض صدمه قرار بگيره.
در مورد چراغ داخل نشانگر، منفي را به يكي از پيچهايي كه با اون پايه را بستيد متصل كنيد، و سيم مثبت قرمز را به يكي از سوكتها و يا جامپرهايي كه در دسته سيم كشي ماشين وجود داره و با روشن كردن چراغها، برق در اون مياد، متصل كنيد تا موقعي كه چراغهاي ماشين را روشن ميكنين، چراغ داخل نشانگر هم روشن بشه.
پيدا كردن اين سوكت و يا جامپر كار سختي نيست و چون مدلههاي مختلف تقريبا سيم كشي مشابه دارن، ميتونيد با كمي جستجو و استفاده از تست لامپ، مورد را پيدا كنيد.
موفق باشيد.
....................................
پاكارد دهه 30 ميلادي، قبل و بعد از بازسازي
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
-
علی جان دستت درد نکنه، راستش این امپر رو الان دارم ولی شلنگ رابطش پاره شده و عملا کار نمیکنه
با این توضیح شما کامل متوجه روند کار شدم، به نظرت برم دوباره از همین مدل امپر بخرم؟ مدل برقی بهتر نیس؟
اگه برات زحمتی نیس میشه لطفا" نصب اون نمونه رو هم توضیح بدی.
-
نمونه هاي برقي هم هست ، اما با توجه به تجربه اي كه من و بقيه داشتيم، دقت عمل و كيفيت كاري نمونه جيوه اي خيلي بهتره و تحت هر شرايطي، دماي واقعي موتور را نشان ميده.
اما مدلهاي برقي ، كه با فشنگي مناسب و مربوط به خودشون ارائه ميشه، زياد قابل اطمينان نيست و من در سالهاي گذشته چندبار استفاده كردم و چندان راضي نبودم، چون فشنگيها گاها دچار خظا شده و دماي واقعي نشون نميده، از اون گذشته نوسانات برق خودرو تاثير زيادي روي دقت عمل برقي داره و از طرفي ممكنه اون فشنگي چندان با برق خودروهاي ما هماهنگي نداشته باشه كه تمام اين دلايل باعث كم شدن دقت نشانگر حرارت برقي ميشه.
شايد تنها مزيت و نكته مثبت نشانگر برقي، نسبت به جيوه اي، دوام بالاتر اون نسبت به ضربات و كارهاي فني باشه ، چون فقط يك سيم برق هست كه ممكنه قطع بشه و با وصل مجدد اون، نشانگر دوباره به كار ميافته( برعكس نمونه جيوه اي كه اگر لوله سوراخ بشه ديگه قابل تعمير نيست)
در مورد روش نصب برقي متاسفانه تصويري ندارم، اما معمولا روي خود جعبه اونها دياگرام دقيقي كشيده شده و كار مشكلي نيست.
اگر اشتباه نكنم يك سيم از فشنگي نصب شده روي موتور به نشانگر مياد و يك سيم ديگه از مثبت باطري( يا هر مثبت ديگه كه قوي و بدون نوسان خاصي باشه) به نشانگر متصل ميشه و بقيه موارد كه نصب پايه نشانگر در داخل اتاق و پايه اون سيمكشي لامپ داخل صفحه نشانگر ، مشابه نمونه جيوه اي هست.
اگر از اون نمونه برقي گرفتيد، تصوير روي جعبه را اينجا بگذاريد تا بتوينم راهنمايي لازم را بكنيم.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
-
كليد كنتاكت برق چراغهاي دنده عقب زائده ای که داره داخل پوسته فرمان باچه قطعه ای درگیر میشه و کار میکنه؟ لطفا در مورد تنظیمش توضیح میدید، با سپاس فراوان.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
-
پس حالا که شما نظرتون اینه من از خرید امپر برقی منصرف شدم و جیوه ای نصب خواهم کرد البته با توجه به حساسیتش بعدا" !!! :n29:
چون موتور مشکل داره و باید تعمیر اساسی بشه، مکانیک با احتساب لوازم یدکی 3 میلیون میگیره:n04:
از طرفی من به مکانیکها اعتماد ندارم و با توجه به وضعیت مالی ترجیح میدم خودم تعمیرات رو انجام بدم
ابزار و وقت لازم رو دارم ولی تجربه اش رو نه! نمیدونم که میتونم یا باید برم سراغ مکانیک ، نظر شما چیه؟:n13:
-
-
جناب KCNC
براي اينكه بتونيد سوئيچ چراغ دنده عقب را به راحتي سوار و رگلاژ كنين، بهتره كه دوتا پيچ نگهدارنده پوسته فرمان به زير داشبرد را باز كيند تا كل فرمان به سمت پايين بياد و دسترسي و ديد بهتري به محل نصب سوئيچ داشته باشيد.
در محل نصب اون سوئيچ، شكافي در داخل پوسته فرمان وجود داره كه با حركت پوسته يا همان فلپ اين شكاف هم به سمت چپ و راست حركت ميكنه. سوئيچ را در محل خودش سوار كنيد و دقت كنيد كه زائده درست در داخل شكاف قرار بگيره.
دوتا پيچ نگهدارنده سوئيچ بر روي پوسته را ببنديد( اما خيلي سفت نكنيد) و با تعويض دنده وضعيت حركتي سوئيچ را بررسي كنين تا بهترين حالت براي تمام وضعيتها بوجود بياد و در نهايت پيچها را سفت كنيد.
همينطور كه ميبينيد پايه هاي سوئيچ داراي جاي رگلاژ كافي براي بسته شدن در بهترين حالت هست.
البته تا زماني كه مشكل برق اون قطعه حل نشده باشه، دقيقا مشخص نيست كه اين تنظيم شما براي روشن شدن چراغهاي دنده عقب و همينطور وضعيتهاي ايمني قطع و وصل برق استارت جواب بده.
///////////////////////////////////
جناب mard1169
اين سوال را بارها نفرات مختلف پرسيدند و حقيقت اينكه جواب دادن به اون بطور واضح امكان نداره چون خيلي چيزها در اين بين تاثير گذار هست كه شامل مقدار اطلاعات فني هر فرد در مورد خودرو، تجربه و تبحر در رابطه با يك نوع خودرو مشخص( مثلا آمريكايي يا آلماني) ، داشتن فضاي كافي و ابزار آلات مناسب براي انجام تعميرات، بودجه و توان كافي براي ادامه كار، پيگيري موارد مختلف و كسب اطلاعات مورد لزوم از منابع مورد اعتماد و كمك گرفتن از افراد وارد بطور حضوري و البته سپردن بعضي از تعميرات به افراد داراي تخصص و ابزار كافي( مثل انواع موارد تراشكاري بر روي سيلندر و سر سيلندر و ميل سوپاپ و جا زدن بوش و كف سابي و ...)
بنابراين اينكه من نوعي بگم، بله شما ميتونيد و امكان داره و بصرفه است، و يا بگم خير امكان نداره و بصرفه نيست و ... جواب نهايي نيست و نميتونه صحيح باشه.
بهترين جواب را خودتون ميتونيد به خودتون بديد ، با توجه با همه مواردي كه خدمت شما گفتم.
البته نظر شخصي من اينه كه ميشه قدم به قدم جلو رفت و هركجا مشكلي وجود داشت از تعميركار وارد كمك گرفت، منتها يك عادت بد در اكثر تعميركاران وجود داره كه كارهاي نيمه تمام و يا به اصطلاح خودشون دست خورده را قبول نميكنن و يا با اكراه ميپذيرن و اگر هم كم و كاستي و خرابكاري توي اون بوجود بياد، به پاي نفر قبلي ميگذارن و از خودشون سلب مسئوليت ميكنند، مگر اينكه واقعا با وجدان باشه و دقيقا كار تميز و درجه يك تحويل بده.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]