-
هرصفحه ای که از این انجمن رو میخونیم حضور پرانرژی و ثمربخش مهندس کامارو پررنگ تر از بقیه است.
خدایا این کامارو را سلامت بدار، حوصله و اوقات بیکاری و پولش را زیاد کن و بر سرعت اینترنتش بیفزای.
بله جناب کامارو، همین هشدارهایی هستند که میفرمایی. اما کار نمیکنند، شاید بعدا سعی کنم سر به سرشان بذارم شاید وصل بشن و کار بکنن.
راستی باربند واسه نوا هست؟ کسی ساخته؟ چکار کنیم؟
در ضمن کاش شرکت GM بیاد و بگه هرکی توی ایران ماشین آمریکایی مدل پایین داره یه نوای خشک هم مدل خودش براش درست میکنم و این کار رو انجام بده. الهی آمین
-
سلام، جناب camaro lt ممنون از راهنمای کامل و جامعتون و ممنون از اینکه وقت وتجربه تون را بدون فوت وقت دراختیار ما بی تجربه ها میگذارید
1-آقا میخواستم چرخ های عقب نوا اتوماتیک را برای بازدید بلبرینگ و کاسه نمد باز کنم لطفا راهنمایی کنید که چطور این کا را انجام دهم.
2-واسکازین در اثر نشتی چرخ احتمالا کم شده، پیچ تخلیه اش کجاست؟ و مشخصات واسکازین چی باشه آیا لازم هست مقداری از واسکازین قبلی بماند یا کاملا تخلیه و جایگزین بشه.
3-فلپ دور فرمان چه کاری انجام میده و چطور میشه تعمیرش کرد
4-نوا کلا چند تا منجید داره؟
-
علی اقا همانطور که فرمودید امار دینام مناسب رو گرفتم. البته فعلا در حد نوع اون هست. دینام امپر بالا برای شورلت در بازار موجود همون دینام 110 امپر کاپریس هست که در صورت نصب 2 عدد فن میتونید از این مدل استفاده کنید و قطعا بهترین گزینه هم خواهد بود و با توجه به وضعیت قرارگیری دینام نوا قطعا نصب این مدل بهترین گزینه خواهد بود. یه فروشگاه تو تهران هست که بورس لوازم کاپریس هست و ایشون گفتن که 3 -4 ماهی هست که دیگه نیاوردن و یه فروشگاه دیگه هم هست که فروشنده هاش هم از بچه های خوب اهواز هستن و در روزهای اینده حتما سر میزنم و امار قیمت اون رو میگیرم.
-
نقل قول:
تبريك ميگم جناب mard1169
براي باز كردن واترپمپ، بايد كل رادياتور باز بشه، و قبل از اون بايد سيني روي رادياتور، هود پروانه، جنتهاي آب بالا و پايين و دوتا لوله هاي خنك كننده روغن گيربكس را از رادياتور باز كنيد و بعد از اون رادياتور را از روي سيني جلو برداريد تا راه دست كافي براي بقيه مراحل وجود داشته باشه.
در مرحله بعد تسمه پروانه باز و پروانه و پولي واتر پمپ هم از روي واتر پمپ باز ميشه و در نهايت واترپمپ كه بوسيله چهار عدد پيچ به سيلندر متصل شده را باز كنيد.
بعد از تعمير و يا تهيه نمونه جديد، اين مراحل را برعكس انجام بديد
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
بهترين كار از نظر من تعمير واترپمپ هست كه با دقت بيشتري انجام ميشه و اگر نياز شد از بلبرينگ و فيبر و فنر با كيفيت براي تعمير اون استفاده بشه، تا نمونه هاي موجود در بازار كه معلوم نيست چقدر كيفيت داشته باشن.
در زمان تعمير حتما به تعميركار بگيد كه اندازه فاصله محل سوار شدن پولي با بدنه واترپمپ را مشخص بكنه تا موقع پرس كردن بلبرينگ اين فاصله تغيير نكنه چون براي نصب تسمه دچار مشكل خواهيد شد و نمونه نو هم خواستيد بگيريد حتما بگيد كه ماشين كولر داره.
توصيه ميكنم اگر امكان داره دوتا واترپمپ داشته باشيد كه براي مواقع ضروري نيازي به صرف وقت و انتظار براي تعمير نداشته باشيد، همينطور يك دينام و صد البته يك استارت يدكي ، بخصوص براي ماشين شما كه اتوماتيك هست و در صورت خرابي استارت، ديگه روشن نميشه.
در مورد تعويض پلاك اينطور كه شنيدم ديگه اين مدل هاي بالاي 25 سال تعويض پلاك انجام نميدن، شما در اين مورد مطمئن هستيد؟
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
ممنونم البته در برابر ماشین هایی که شما تجربه کردین این لگنی بیش نیس:n09:
پس باید همه لوازم جلو رو باز کنم !!! اینجوری بیخیال تعویض پلاک میشم و اول موتور ماشین رو ردیف میکنم و بعد میرم تعویض پلاک میکنم، در مورد قانون 25 سال هم پرسیدم و اینجا مشکلی نبود البته من کرمان هستم میگن توی 8 تا کلانشهر پلاک جدید نمیدن دیگه ، الله اعلم.
برای باز کردن ژنت ها و لوله های متصل به رادیات توصیه ای ندارین؟
-
راستی باربند واسه نوا هست؟ کسی ساخته؟ چکار کنیم؟
متشكرم آقا حميد، بهمچنين
تاجايي كه ديدم، معمولا همان مدل باربند مورد استفاده در ماشينهايي مثل پيكان و تويوتا و ..قديمي هم روي اتومبيلهاي آمريكايي ما سوار ميشه، چون لبه هاي سقف ناوداني داره و فاصله كافي بين كلاف در و لبه سقف به اندازه اي هست كه گيره باربند اونجا بسته بشه.
البته اگر خواستيد بگيريد حتما نمونه اي انتخاب كنيد كه پايه ها قابل رگلاژ و كوتاه و بلند شدن باشه تا بتونيد به اندازه مناسب سقف شورلت تنظيم كنين.
چند بار ديدم از همين نمونه ها روي سقف بيوك و نوا وصل كردن و مشكلي هم نداشتن.
احتمالا توي لوكس فروشيهاي خودرو پيدا بشه.
.................................................. ...............
متشكرم جناب kcnc
باعث خوشحالي است كه بتونم كمكي بكنم
1. براي بازديد بلبرينگ و كاسه نمد چرخهاي عقب، بايد پلوسهاي چرخ عقب باز بشه و از پوسته ديفرانسيال بيرون كشيده شده تا بتونيد دسترسي بهتري به كاسه نمد و بلبرينگ داشته باشيد.
البته با باز كردن كاسه ترمز تا حدي امكان ديدن وضعيت كاسه نمد وجود داره، اما براي تعويض و يا بازديد بهتر و دقيق بلبرينگ ، پلوس بايد بطور كامل پياده بشه.
توضيح را در ادامه خواهم داد...
2. روغن ديفرانسيال از همون نوع روغن مورد استفاده در گيربكس هست و بستگي به شرايط محيطي داره كه ماشين در اونجا استفاده ميشه.
مثلا من از روغن با گرانروي 140( گريد 140) استفاده كردم چون وضعيت آب و هوايي بسيار گرم و طولاني در تابستانهاي خوزستان، عملا كارايي روغنهاي با گريد پايين رو زير سوال ميبره و براي انواع شورلت به خوبي جواب نميده، ولي براي شما كه احتمالا در شهري با وضعيت آب و هواي مساعدتر نسبت به خوزستان هستيد، گريد 95 هم مناسبه.
بعضيها هم از هر دو نوع روغن استفاده ميكنن ، مثلا نصف 80 و نصف 95 ميريزند تا چيزي بين اين دوتا به دست بياد( دقيقا نميدونم گرانروي اون چقدر ميشه چون بايد بطور علمي در آزمايشگاه تست بشه)
براي تعويض روغن ديفرانسيال بايد درپوش اون را باز كنيد تا تمام روغن تخليه بشه و هيچ نوع پيچي براي تخليه نداره، محل پيچ ورودي و ريختن روغن هم در بالا و سمت راست پوسته ديفرانسيال قرار داره ( با آچار آلن باز ميشه) كه با استفاده از يك پمپ گريس دستي ميتونين روغن داخل اون بريزيد، و يا يك لوله بلند كه انتهاي اون قيف نصب شده و از بالا توسط يك نفر روغن ريخته بشه و سر ديگه لوله داخل محل پيچ ورودي گذاشته بشه. وقتي روغن به لبه محل پيچ رسيد يعني پر شده .
بعضيها ميگن كه روغن داخل گيربكس و ديفرانسيال نيازي به تعويض نداره و ميشه دوباره از همان روغن استفاده كرد و اگر بگذاريد تا ناخالصيها در يك ظرف ته نشين بشه، ميتونيد روغن تميز را دوباره داخل ديفرانسيال بريزيد و در صورت نياز كمي به اون اضافه كنيد.
البته از نظر من اگر خيلي كثيف باشه و يا آب داخل اون قاطي شده، بايد حتما تعويض بشه. شخصا هر وقت نياز بوده روغن گيربكس و ديفرانسيال را كاملا عوض كردم و هيچ مشكلي پيش نيامده.
3. منظور شما از فلپ دور فرمان دقيقا چيه؟ چون من معمولا به اون قسمتي كه ور ميل فرمان قرار گرفته و بدنه اصلي را تشكيل ميده، پوسته فرمان ميگم. اگر عكس بگذاريد بهتر متوجه ميشم.
4. منظور شما از منجيد ( منجيت) بايد همان لوله هاي آب متصل به رادياتور باشه كه گاهي جنت هم ناميده ميشه.
دوتا جنت به رادياتور متصل هست. بالا سمت راست و پايين سمت چپ.
در بعضي نمونه هاي خيلي كم ياب از رادياتور، دوتا لوله اتصال ورودي و خروجي آب رادياتور بخاري هم در مخزن سمت چپ( درب دار) ديده ميشه.
جنت اتصال به رادياتور بخاري از هوزينگ ترموستات و واترپمپ متصل شده و به لوله هاي ورودي و خروجي رادياتور بخاري وصل ميشه.
از رادياتور و بخشهاي اون تصوير بگذاريد تا بهتر بتوينم راهنمايي كنيم
.................................................. ......
باز كردن پلوسهاي عقب شورلت جهت بازديد و تعويض بلبرينگ و كاسه نمد
اين نماي كلي برش خورده يك ديفرانسيال هست كه كليه قطعات بطور واضح در اون ديده ميشه.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
ابتدا عقب ماشين جك بزنيد و زير اكسل يا شاسي خرك مناسب و محكم بگذاريد تا چرخهاي عقب در هوا معلق باشه. چرخها را باز و كاسه ترمزها را در بياريد.
با باز كردن درب ديفرانسيال تمام روغن داخل اون خالي ميشه
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
در مرحله بعدي پيچ نگهدارنده پين ديفرانسيال را بايد باز كنيد. اگر هوزينگ را بچرخانيد به راحتي اين پيچ را كه روي اون بسته شده پيدا ميكنيد
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
بعد از باز كردن پيچ، ميتونيد به راحتي پين نگهدارنده را بيرون بكشيد.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
با باز كردن پين نگهدارنده، فضاي كافي براي درآوردن خار دنده سر پلوسها بوجود مياد. براي اين كار از سمت چرخها ، پلوس ها را كمي به داخل فشار بديد تا خار نگهدارنده آزاد بشه و بعد با دست خار را از سر پلوس بازكنيد
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
حالا ميتونيد پلوس را بطور كامل بيرون بياريد. مراقب باشيد كه موقع بيرون آوردن به كاسه نمد صدمه اي وارد نكنيد چون ممكنه سالم باشه.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
بعد از اين مرحله، امكان بازديد بلبرينگها و كاسه نمد و همينطور نشيمنگاه بلبرينگ بر روي پلوس بوجود مياد. با توجه به وضعيت هر قطعه ميتونيد نسبت به استفاده مجدد و يا تعويض اقدام كنيد.
اگر نياز به درآوردن بلبرينگ بود، وسيله مناسب اين كار تقريبا مشابه پولي كش هست كه متاسفانه من تابحال اين ابزار خاص را در ايران پيدا نكردم و شايد بعدا بطور دستي درست كنم. اين ابزار كمك ميكنه تا بلبرينگ را راحت و بدون ضربه زدن در بياريم.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
در اين حالت و بدون وجود اين ابزار، تنها راه در آوردن بلبرينگها، استفاده از يك ميله محكم بلند هست كه از سمت ديگه پوسته ديفرانسيل وارد شده، و سر اون را به كنار لبه هاي بلبرينگ تكيه بديد ( مشابه سنبه) و با ضربات چكش به سمت ديگه ميله، بلبرينگ را در بياريد، اگر اين كار توسط دو نفر و با دقت انجام بشه، بلبرينگ سالم در مياد.
براي جا زدن بلبرينگ با استفاده از يك لوله هم قطر بلبرينگ و ضربات مناسب چكش، دوباره اون را در داخل پوسته جا ميزنيم.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
-
ممنونم آقا محمد،
واقعا لازمه تا دينام تعويض بشه چون توانايي اون براي تامين برق مورد نياز دوتا فن و كولر و چراغها و.. خيلي كم هست.
تصميم گرفتم براي فن دوم از نمونه پژو 405 استفاده بكنم. قدرت هوادهي خوب و اندازه مناسب پروانه امكان خوبي براي نصب ميده،
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
متاسفانه اين مدل فن روي سيني جلو 405 سوار ميشه و دياق جداگانه اي مثل 206 نداره، بنابراين ناچارا از ميله هاي ضخيم آهني براي ساخت پايه نگهدارنده استفاده كردم تا در جاي خودش محكم و با ثبات قرار بگيره.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
با توجه به فضاي بسيار كم و محدود جلو نوا، بستن شل كار بسيار سختي بود، چرا كه فن 206 ابعاد بزرگي داره و به معناي واقعي از هر اپسيلون فضا بايد حداكثر استفاده را ميكردم تا بتونم شل و بخصوص هلدر اشاره سمت چپ را ببندم.
خوشبختانه موفق شدم و بدون اينكه مشكل خاصي پيش بياد اين كار انجام شد. از پايه هاي جديد ساخته شده مفتول ضخيم آهني بجاي سيمهاي موقتي نازك قبلي استفاده كردم و بازهم كمي فن 206 را به سمت راست متمايل كردم تا بهترين امكان براي بسته شل بوجود بياد.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
در حال حاضر در اين چند روزي كه از نصب فن دوم 405 ميگذره، خنك كنندگي خيلي بهتري بوجود آمده و ميشه گفت دماي موتور تحت كنترل قرار گرفته. البته در همين چند روز بواسطه شرجي و رطوبت شديد هوا در صبح و كاهش نسبي دماي هوا در بعدازظهر، مقداري به خنك كنندگي اين فنها كمك شده، ولي مشخصه كه حرارت موتور ديگه به اون حد بسيار زياد قبل نيست. اگر چند روزي هوا خشك و گرم باشه بهتر مشخص ميشه و فكر ميكنم اين دوتا فن بتونن حرارت را زير 95 درجه نگه دارند كه بازهم نتيجه خوبي به حساب مياد و اگر پايينتر از اين را بخواهم داشته باشم، بايد دنبال فن قويتر با دبي بيشتر بگردم كه فعلا چيز ديگه اي به نظرم نميرسه.
طي اين مدت آزمايش، مشخص بود كه دينام توانايي جوابگويي برق اين دوتا فن را نداره بخصوص شبها كه با روشن شدن چراغها هم توان بيشتري مورد نياز بود.
در يك آزمايش براي مقدار برق توليدي دينام فعلي، از ولت متر استفاده كردم و در حاليكه كولر به همراه دوتا فن و چراغها روشن بودن، مقدار برق دينام اندازه گرفته شد كه در بهترين شرايط حدود 11.5 ولت برق توليد ميكرد.
اين در حالي است كه بطور معمول دينام بايد چيزي حدود 13.5 ولت برق توليد بكنه تا جوابگوي شارژ باطري و مصرف كننده ها باشه ، به همين خاطر فشار روي باطري وارد شد و يكي دوبار اخير با مقداري تاخير و سنگيني استارت خورد كه نشان از شروع كم شدن توان اون داشت. بنابراين تا زمان ارتقاء دينام و استفاده از دينام با توان توليد برق با آمپر بالا ديگه از كولر و فنها استفاده نميكنم.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
.................................................. ...
جناب mard1169
تقريبا همه ما در اينجا ماشينهايي در اختيار داشتيم يا داريم كه مشكلات فني داشتن و كم كم با تعميرات و بازسازي به وضعيت مناسب برگشتند، اين طبيعيه و جاي نگراني نيست.
روش خاصي براي بازكردن جنت وجود نداره ، فقط اگر متوجه ترك و پارگي و يا خشك شدگي بيش از حد در اونها شديد، حتما تعويض كنيد. براي جا زدن جنتها اگر نياز بود مقدار خيلي كمي گريس يا روغن به دهنه اونها بماليد تا راحتتر سوار بشه. بستها را چك كنيد و در صورت نياز تعويض كنيد.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
-
علی آقا ( اگه اشتباه نکنم) واقعا ازت ممنونم بخاطر وقتی که میذاری و من و دوستان رو راهنمایی میکنی.
اما امروز رفتم سراغ واتر پمپ، ابتدا چراغا و جلو پنجره ای و بعد رادیاتورها رو باز کردم بعدش پروانه و تسمه و فولی ها رو جدا کردم و در نهایت واتر پمپ خارج شد، اینم عکسهای مربوط :
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
حالا به نظرتون کجا ببرمش بلبرینگشو عوض کنن؟ واتر پمپ نو بخرم بهتره؟ قیمتش چنده؟:n13:
راستی یه کار بد هم انجام دادم و به خیال اینکه کولر گازش خالیه شلنگای رادیاتورش رو باز کردم و ...:n21:
-
نيازي به باز كردن جلو پنجره و كندانسور كولر نبود، تنها كافيه كه رادياتور را باز كنيد تا فضاي كافي براي باز كردن پروانه و واتر پمپ به دست بياد، البته الان هم اشكالي نداره و ميشه مقداري به وضعيت قطعات ديگه رسيدگي كرد.
اگر اشتباه نكنم، اينطور كه ميبينم براي پولي سر ميل لنگ ، پيچ جداگانه نصب شده كه اين روش را بعضي تعميركارها انجام ميدن و اين كار استحكام قطعه را زياد ميكنه.
آب پخش كن از نوع درجه يك و آمريكايي است كه بيشتر واترپمپهاي اصلي همين شكلي هستند و تا الان كيفيت خوب خودش را حفظ كرده. البته اگر از آب رادياتور و ضد زنگ بطور توام و مرتب استفاده كنيد ، زنگ زدگي به حداقل ميرسه و خنك كنندگي سيستم بالاتر خواهد رفت.
ميتونيد واتر پمپ نو بگيريد،( قيمت ندارم) اما اگر از بعضي قطعات دو عدد داشته باشيد بد نيست تا درزمان نياز يكي را سوار كنيد و يكي ديگه را بديد براي تعمير ، مثل استارت، دينام ، واتر پمپ ( بخصوص استارت كه براي ماشينهاي اتوماتيك خيلي حياتي هست)
معمولا براي تعمير ، بعضي تعميركاران ديسك و صفحه كلاچ و لنت كوبي اين كار را انجام ميدن. اگر بلبرينگ به صدا افتاده باشه، تعويض ميشه و اگر واتر پمپ نشتي داشته باشه، فيبر و فنر اون تعويض ميشه.
بعضي اوقات تعميركاران وارد با ايجاد يك سوراخ در بدنه بلبرينگ، مقداري گريس به داخل اون ميزنن عمر قطعه بيشتر بشه و با جا زدن در داخل پوسته واتر پمپ، گيريس هم بيرون نمياد.
فاصله بين محل بستن پروانه بر روي واتر پمپ با بدنه واتر پمپ را بايد به دقت اندازه بگيريد( با كوليس يا هر وسيله اي كه مقياس دقيقي به شما بده) تا زمان پرس كردن و سوار شدن دوباره قطعات اين فاصله رعايت بشه، چون در غير اين صورت موقع نصب تسمه ها، پولي ها در يك راستا قرار نميگيرن و تسمه بطور مدام پاره ميشه. معمولا خود تعميركار واتر پمپ اين كار را انجام ميده، اما شما هم اين مورد را رعايت كنيد ، بد نيست و حتما به تعميركار مربوطه يادآوري كنين چون ممكنه فراموش بكنه.
به هوزينگ ترموستات هم نگاه دقيق بندازيد و اگر ترك و نشتي خاصي در اون بود تعويض كنيد. سعي كنين حتما از نمونه چدني استفاده كنيد كه دوام بسيار بالايي داره( هم جنس بدنه واتر پمپ)
نمونه هاي آلمينيوم كيفيت چنداني نداره و در بهترين شرايط هم باز دچار پوسيدگي ميشه.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
-
واتر پمپ ایرانی نو رو من هفته پیش 75000 تومان گرفتم و دارای کیفیت خوبی هم بود و هیچ فرقی با نمونه فابریک روی ماشین نداشت .الان هم روی ماشین نصب شده و به خوبی کار میکنه.
متاسفانه الانه دیگه تعمیرکارهای واترپمپ و ... کار تعمیر رو به راحتی انجام نمیدن و هزار ادا و اصول درمیارن و من معمولا سراغ تعمیرکارا نمیرم.
واتر پمپ هایی هم که به اسم اصلی میفروشن حدود 150 تا 170 قیمت میدن و قطعا اصلی نیست و اتفاقا جنس اب جمع کن اونها هم اهنی هست و کلا شکل اب جمع کن اونها متفاوته.اما واترپمپهای ایرانی اب جمع کن چدنی دارن و با نمونه اصلی مو نمیزنه.
تنها نکته ای هم که داره اینه که اگه واترپمپ خودتون رو موقع خرید ببرید میتونید فاصله فلنچ اون رو با نمونه نو مقایسه کنید و یکی عین نمونه فابریک بگیرید.
در مورد ماشین خودم هم با بررسیهای بیشتری که روی اون انجام دادم متوجه شدم هیچ مدل فن برقی در ایران وجود نداره که مناسب حال این ماشین باشه و بعد از ازمون و خطای بسیار نهایتا به دنبال تعویض پروانه 7 پر ماشین رفتم اخه پروانه فابریک ماشینم شکسته بود و یکی از پره هاش از بین رفته بود البته گوشه چشمی هم به کلاچ پروانه داشتم.
خلاصه رفتم و در ابتدا به دنبال کلاچ برقی رفتم و دیدم هیچ مدلی مناسب ماشینهای امریکایی وجود نداره و کلاچ پروانه اصلی هم 170000 تومان قیمت داشت و پروانه مناسب اون هم 180000 تومان.یعنی 350000 تومان باید میپرداختم.
نمونه کارکرده و تمیز هم 100 تومان قیمت دادن(پروانه به همراه کلاچ) و بعد از اندازه گیریهای مختلف متوجه شدم که نصب کلاچ پروانه هم (نمونه های موجود) برای نوا ممکن نیست.علتش هم فاصله کم فولی واترپمپ با رادیاتور ماشینه.
البته احتمالا روی نواهای بدون کولر میشه کلاچ نصب کرد ولی با توجه به جلوتر بودن فولی پروانه در نمونه کولر دار متوجه شدم که نصب کلاچ ممکن نیست.
خلاصه اینکه باز رفتم سراغ پروانه 7 پر فابریک که فنری هم هست و یک نمونه خیلی سالم و در حد نو رو با قیمت 40 تومان گرفتم و بستم.
دینام قبلی 90 امپری هم از روی ماشین باز کردم و دینام فابریک رو با افتامات و دیودهای نو نصب کردم .
پروانه قبلی به علت شکستگی باعث لرزش ماشین و بروز صدای بسیار موقع حرکت میشد که الحمدالله پروانه جدید خیلی سالم و بالانس هست و دیروز با سرعت 130 کیلومتر در اتوبان هم ماشین عالی و بدون صدا حرکت میکرد.
در مورد دینام فابریک باید بگم که ولناژ خروجی دینام فابریک من حدود 14 ولت هست.ولتاژ 11.5 ولت در دینام شما نشانگر ضعف دینام در تغذیه فنها و کولر هست.شاید دینام کادیلاک هم جواب کار شما رو بده ولی به نظر من همون دینام نو 110 امپری خیلی انتخاب بهتر و مطمین تری خواهد بود.
-
ممنون از راهنمایی ها، امروز عصر رفتم یه دونه واتر پمپ نو بگیرم همونطور که محمد جان گفتن قیمتش حدود 80 بود ولی موجود نداشت و نمونه اصلی هم میگفت 170 تومن و باز موجود نداشت، حتی واشرش رو هم نداشت، حالا واشر رو میرم میدم ببرن ولی فکر کنم واسه واترپمپ مجبورم برم سراغ اوراقیا ببینم پیدا میشه یا نه!
دوستان میشه جسارت کنم و پیشنهاد بدم قطعه ای که اینجا نیس رو شما برام بفرستین، البته قصد بی ادبی ندارم فقط پیشنهاد بود:n27:
راستی پولی پمپ هیدرولیک ماشین تاب داره، مهمه آیا؟