دوستان سلام يه 405 مدل 85 دارم تو دنده 1 و 2 اولش كه راه ميوفتي صداي سوپاپا در مياد پر گاز و كم گازم امتحان كردم تاثيري نداشت وا قعا ممنون ميشم يه راهنمايي اساسي بكنيد
Printable View
دوستان سلام يه 405 مدل 85 دارم تو دنده 1 و 2 اولش كه راه ميوفتي صداي سوپاپا در مياد پر گاز و كم گازم امتحان كردم تاثيري نداشت وا قعا ممنون ميشم يه راهنمايي اساسي بكنيد
سلام. يه پرياد انژكتوري 84 دارم . چند وقتي هست ماشين كه گرم ميشه وقتي وايسادي و خلص هست (ماشين روشنه ) ماشين خودش يكم هي گاز ميخوره يعني هي گاز ميخوره و ول ميكنه هان هان هان هان . زياد نميخوره ها يه نيم درجه دور موتور ميره بالا و باز كم ميشه .
مشكل از كجاس؟
سلام مشکل احتمال زیاد از استپره که دیگه داره خدافظی می کنه تمیزش کنید و سر فرضت اگه جنسسسسسسسسسسسسس خوب گیرتون اومد عوض کنید!!!!!!!!!وگرنه اگه فقط در خلاص اینجوریه باش سر کنید تا جنس خوبنقل قول:
پژو ۴۰۵ دوگانه سوز دارم
دوتا سوال دارم اولا وقتی رو بنزین میزنم ودرجا یهو گاز میدم یه صدایی مثه صدای سوپاپ ها در میاد واگه یواش یواش گازو ببرم بالا مشکلی نداره که این امر در دور بالا یا سبقت وقتی فشار میارم صدای سوپاپها رو میشنوم اما رو گاز هیچ مشکلی نیس .مکلمل هم ریختم تو ۵۰ لیتر بنظرتون مشکل چیه چکار کنم ؟؟
وسوال دیگم اینه که پژو معمولی داخل شهر چن درصد مصرف میکنه ؟؟
اخه ده لیتر زدم و۵۵ کیلومتر داخل شهر رفتم کمه زیاده !!!؟؟
مصرف سوخت پژو 405 بطور متوسط در داخل شهر 9 تا 10 ليتر در 100 كيلومتر و در خارج شهر با سرعت ثابت حدود 90 تا 100 كيلومتر در ساعت، چيزي حدود 8 تا 9 ليتر در 100 كيلومتر محاسبه شده كه البته با توجه به فاكتورهاي ديگه، مثل مدت زمان توقف در چراغ قرمز، شتاب و گاز دادن زياد، استفاده از كولر، بار اضافي و سرعت بيش از حد و اينجور مسائل ميتونه تفاوت داشته باشه، اما ماشين شما با توجه به اعدادي كه داديد( مصرف 10 ليتر در 55 كيلومتر) مصرف بسيار زيادي داره و چيزي حدود 18 ليتر در 100 كيلومتر ميسوزونه، يعني در حد يك بيوك ايران با موتور 8 سيلندر و حجم 5700 سي سي و قدرت حدود 170 اسب بخار!نقل قول:
ماشين شما نياز به تنظيم دياك و تنظيمات احتراق و سوپاپ و..داره تا مشكل رفع شده و مصرف به حد نرمال برگرده.
فيل ترهاي به اصطلاح اسپورت، باعث ورود سريعتر هوا به سيستم تغذيه موتور( كاربراتور در خودروهاي قديمي يا دريچه گاز در انژكتوريها) شده و تا حدي توان موتور و شتاب بالاتر ميره، و از طرفي به دليل بهم خوردن توازن سوخت و هوا، مقدار مصرف هم بيشتر ميشه.نقل قول:
تميز كردن اين نوع فيلترها بستگي به نوع ساختار اونها داره. اگر از جنس مقوا باشه( مثل فيلترهاي معمولي) در نهايت بايد تعويض بشه و اگر داراي ابر و يا كاغذي بود، احتمالا بشه چند بار اونها رو با فشار هوا و يا شستشو تميز كرد( در نمونه هاي داراي ابر)
ايموبلايزر (Immobilizer)
به سيستم ضد سرقت الكتريكي و الكترونيكي گفته ميشه كه داراي كدهاي مخصوص خودش بوده و درصد ايمني بالايي داره و تاثير اون روي بخشهايي از خودرو است كه باعث حركت اتومبيل ميشه، مثل سيستم احتراق و جرقه زني، سيستم سوخت رساني و استارت.
وقتي اين سيستم وارد عمل ميشه، با استفاده از رله هاي مخصوص كه در سر راه مدارات مختلف ماشين نصب شده، اون بخشها رو از كار ميندازه تا ديگه حتي با استفاده از روشهاي معمول امكان روشن كردن خودرو و سرقت اون وجود نداشته باشه.
براي روشن شدن فقط بايد كد مخصوص از روي ريموت سوئيچ به واحد پردازشگر مركزي فرستاده بشه تا اجازه فعال شدن دوباره اون بخشها رو براي استارت زدن و روشن شدن ماشين بده، البته اين سيستم هم 100% امن نيست ولي بودنش تاثير خوبي در ايمني خودرو جهت مقابله با سارقان داره.
نقل قول:با تشکر از MOHAMMAD_ASEMOONI عزیز بابت راهنمایی خوبشون،نقل قول:
مشکل از دریچه ی گاز بود که پارگی داشت (قسمتی که روی عکس با علامت قرمز مشخص کردم)
سنسورها (هم سنسور مپ و هم سنسور دریچه گار) سالم بود، مکانیک سنسور دریچه ی گاز روی ماشین رو روی دریچه ی گازی که خریدم بست و به ماشین وصل کرد.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
این پست رو هم صرفا برای این نوشتم که اگه کسی بعدها این مشکل رو داشت و اتفاقی به اینجا سرزد، ببینه، شاید به دردش خورد...
دیروز دیاگ زدم همه چی عادی و نرمال بود به غیر از دیاگ کاره دیگه ای باید انجام بشه؟نقل قول:
Sent from my iPhone.4s✦6.1.2✦JB✔
Tapatalk
سلام
پراید 111 حدود 25 هزار تا کار کرده
چند وقتی هست احساس میکردم که دنده یک جون نداره و گاز زیاد باید داد
مکانیک بردم و گفت مشکلی نیست و سالمه و صفحه کلاچ هم مشکل نداره
الان چند روزی هست که دنده 2 وقتی که ماشین در حال حرکت هست (مرده نیست) یک صدایی میده انگار دنده مرده انداختم.درصورتی که ننداختم
پرسیدم میگن والف میزنه. والا من نمیدانم والف چیه و مربوط به چی هست؟ باید چی کارش کنم؟
یکبار فیلر گرفتیم فکر کنم پارسال برج 7-8 بوده و 2 ماه پیش هم شمع ها عوض کردیم
دیروز دیاگ زدم همه چی عادی و نرمال بود به غیر از دیاگ کاره دیگه ای باید انجام بشه؟
دياك زدن، به تنهايي ممكنه نتونه مشكل رو مشخص بكنه، و البته اين را هم بدونيد كه اكثر كساني كه تنظيم موتور انجام ميدن و بظاهر دوره اين كار رو رفتن، هنوز به كار وارد نيستن و خيلي راحت ممكنه مشكل رو ببينن اما متوجه نشده و همه چيز را مرتب و سالم حساب كنن!! اين را بارها ديدم و بايد به كسي مراجعه كنين كه مطمئن باشيد به كارش وارد و تسلط داره.
زياد شدن مصرف، اونهم به اين اندازه ميتونه در ابتدا از خرابي انژكتورها باشه كه بايد تك تك باز شده،معاينه و سرويس شده و يا در صورت لزوم تعويض بشه.
تنظيم سوپاپ هم تاثير داره، همنطور بازديد شمعها و تايمينگ.
حتما به يك تعميركار وارد و آگاه و باتجربه مراجعه كنين و صرف اينكه يه نفر تابلو تعميركار يا تنظيم موتور سر در محل كار نصب كرده، به اون اعتماد نكنين.
ماشين رو پيش يك تعميركار وارد ببريدنقل قول:
تمام علائم و نشانه ها حكايت از بهم خوردن تايمينگ و تنظيمات سوپاپ داره كه در ادامه ميتونه باعث گرم كردن ماشين بشه.
وقتي مكانيك اين مسائل رو تشخيص نميده و فقط با يك معاينه خيلي ساده و مبتدي كه البته اون را هم ناقص انجام ميده، و البته بازهم متوجه نيست كه مشكل چيه و ميگه ماشين سالمه، ديگه ميشه فهميد كه چقدر در كارش تبحر داره...
دوستان، خواهش ميكنم با ديدن اولين تعميرگاه و يا تنظيم موتور، بلافاصله به اونجا مراجعه نكنين.
اكثريت تعميركاران و بخصوص تنظيم موتورها، در مدت زمان خيلي كم وارد اين كار شدن و گاهي چيزهايي از اونها ميبينم كه واقعا توضيحي براي اون وجود نداره..
دقت كنين و با پرس و جو ببينين چه كسي به كارش وارده و مهارت داره؟ و با داشتن يك سابقه خوب، به اون شخص مراجعه كنين،
اگر شما رو به سمت خريد قطعات نو و نصب اون روي ماشين هدايت كرد، تا عيب رو اينجوري متوجه بشه، پس مطمئن باشيد كه اين شخص اصلا صلاحيت تعميركاري رو نداره ، و فقط داره خرج سنگيني روي دست شما ميندازه و ناداني و حماقت خودش رو با پول جيب شما جبران ميكنه.
خود شما ميتونين همين كار رو انجام بديد و اگر نياز به تعميرات سنگينتر بود، به مكانيك وارد و يا تنظيم موتور با سواد مراجعه كنين.
ماشين شما خيلي ارزشمندتر از اينه كه اسباب بازي اين افراد شده و با دستكاريهاي ناشيانه و گاها دزدي قطعات سالم و با كيفيت، خسارت ببينه.
سلامنقل قول:
ممنون از زحمات شما
باید برم مکانیک یا تنظیم موتوری؟
سلام
ممنون از زحمات شما
باید برم مکانیک یا تنظیم موتوری؟
فرض رو بر اين ميگيريم كه اون دياك انجام شده صحيح بوده و مشكل نرم افزاري و خطا در سيستم ماشين شما وجود نداره، بنابراين پيش مكانيك ببريد، با اون مشورت كنيد، با خود مكانيك سوار شده و دور بزنين تا دقيقا و از نزديك وضعيت كاركرد موتور، صداهاي سوپاپ و فرم شتاب و كشش و بقيه مسائل رو شخصا از نزديك متوجه بشه تا ديگه لازم نباشه براساس گفته هاي شما برداشت اشتباهي بكنه،
خيلي چيزها در اين بين ميتونه تاثير داشته باشه، از كيفيت بد بنزين گرفته تا تنظيمات بد و كيفيت خراب قطعات.
ممكنه شمعهايي كه انتخاب كرديد كيفيت بدي داشته باشن و تاثير اونها همين باشه.
شمعهايي از روي يه ماشين ديگه كه موتورش خوب كار ميكنه، موقتي باز كرده و روي ماشين خودتون ببنديد و نتيجه رو مقايسه كنين.
اينجور آزمون و خطا كردن، كمترين ميزان هزينه رو داره و بهتر از اينه كه مكانيك شما رو براي خريد قطعات و هزينه سنگين اينور و اونور بفرسته.
فيل ترهاي بنزين و هوا رو هم در صورت نياز تعويض كنين.
سلام
اگه در حال تمیز کردن استپ موتور ، چرخشی داشته باشه یا اینکه فشار وارد بشه بهش مشکل ایجاد میکنه ؟؟؟؟
سلامنقل قول:
ببخشید من تنظیم موتوری نرفتم.مکانیک بود.
فیلتر بنزین رو همزمان با شمع ها عوض کردم. آیا فیلر گیری میتونه باشه؟ نیاز به فیلر گیری باشه؟
سلام
ببخشید من تنظیم موتوری نرفتم.مکانیک بود.
فیلتر بنزین رو همزمان با شمع ها عوض کردم. آیا فیلر گیری میتونه باشه؟ نیاز به فیلر گیری باشه؟
كلا براي اينكه از كاركرد صحيح مطمئن بشيد، تنظيم سوپاپ ( فيلر گيري ) را هم انجام بديد.
توي ماشينهاي جديد و انژكتوري، خيلي از عيوب از سمت دياك و خطا بوجود مياد، و يا استپر موتور و سنسورها، چون اين قطعات جانشين سيستم احتراق و سوخت رساني و كاربراتور شدند، بخاطر همين هست كه تاكيد ميكنم دياك صحيح و اطمينان از نبود خطا و يا مشكل نرم افزاري خيلي مهمه، چون ديگه اين چيزها رو نميشه بصورت چشمي و با ابزار معمولي ديد و تعمير كرد.
بازهم تكرار ميكنم كه خيلي چيزها ميتونه اين وسط تعيين كننده باشه و متاسفانه از راه دور و بدون ديدن و معاينه دقيق و مشاهد كافي، تشخيص كار ساده اي نيست، فقط احتمالات و اشكالات احتمالي رو ميشه درنظر گرفت.
.................................
سلام
اگه در حال تمیز کردن استپ موتور ، چرخشی داشته باشه یا اینکه فشار وارد بشه بهش مشکل ایجاد میکنه ؟؟؟؟
در هر حالتي، چه استپر نو باشه يا دست دوم، از حركت دادن و چرخاندن نوك اون بايد اجتناب كنيد، چون در بهترين وضعيت اين مشكل بوجود مياد كه تنظيمات اون بهم بريزه( در نمونه هاي دست دوم كه با ماشين مورد نظر ست شده باشه) و بدترين وضعيت شكسته شدن پله ها و يا دندانه هاي داخل اون است.
براي تميز كردن از اسپري كنتاك شور استفاده كنين و در نهايت با ملايمت تمام بوسيله پارچه نخي و يا پنبه مابقي جرمهاي اون رو تميز كنين.
محل نصب اون در دريچه گاز را هم تميز كنين چون بيشتر از خود استپر ، در اونجا جرم و دوده و غبار جمع ميشه.
براي بستن، هر دو پيچ رو بصورت متناسب و هماهنگ ببنديد و از سفت كردن بيش از حد خودداري كنين.
علیک السلامنقل قول:
باید فاصله اون رو اندازه بگیرین .
نباید از حد خودش بیشتر یا کمتر بشه
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
اگر نمیدونین چقدر باید باشه و کاتالوگ هم ندارین , میتونین اندازه ی یه استپر از مغازه ی لوازم یدکی اندازه بگیرین با کولیس یا خط کش دقیق
سلام
میدونم جای سوالم اینجا نیست ولی چون اینجا زودتر جواب میدن میپرسم.
بچه ها کسی تا حالا از این قلم های fix it pro که ضد خشه و همه جا هم تقریبا تبلیغ میکنن استفاده کرده؟ یا کسی از اشناهاتون یا...
میخام ببینم فایده داره واقعا؟؟؟
نقل قول:
سلام دوست من
این نوع قلم ها و سایر مواردی که برای برطرف کردن خط و خش های ماشین تبلیغ میکنن و میفروشن
به هیچ عنوان کاراآمد نیست.
اگر روی بدنه ماشین خط و خش جزئی ( که رنگ تراشیده نشده باشه و عمیق نباشه و بدنه پیدا نشده باشه ) وجود داشته باشه
به وسیله پولیش از بین میره و در صورتی که خط عمیق باشه اگر بخوای کامل محو کنی که باید اون قسمت رو رنگ کنی در غیر این صورت
باید قلمگیری کنی که خوب خودش رو نشون میده به هر حال.
این نوع قلم ها جنبه تبلیغ دارن و هیچ تاثیری ندارن.
سلام . بله فایده داره , خیلی هم فایده داره اما برای فروشنده نه برای خریدار .نقل قول:
قلم گیری بوسیله نقاش ماهر و بعدش پولیش (پولیش نه واکس) تنها راه بر طرف کردن خطهای عمیقه. سمت اینطور اجناس نرید که اگه هم تاثیری داشته باشه کوتاه مدته.نقل قول:
مرسی از شمانقل قول:
حالا که این سوال اینجا مطرح شده من همیشه به دنبال اینم که قطعه ای که درون سوییچ وجود داره و کد میده چیه و مکانیزم عملش چجوریه تقریبا
که هم مصرف انرژی نداره و هم خراب نمی شه
ممنون
یه میکرو چیپ ساده که وقتی سوئیچ رو باز می کنی به وسیله طوقه دور مغزی سوییچ و به وسیله میدان مغناطیسی شارژ میشه و یه کد ثابت رو به سیستم میفرسته. این کد کد شناسایی سوئیچ نیست اما طی یک پروسه ECU کدی تولید میکنه که در صورت مطابقت با الگوریتم داخلش ماشین روشن میشه.نقل قول:
خراب هم میشه. اگه در مجاورت موبایل یا سیگنال دزدگیر قرار بگیره امکان داره خراب بشه.
پراید که چنین سیستمی نداره؟نقل قول:
سلام دوستان
مشکلی واسه کولر پراید من پیش اومده که موندم باهاش چه کنم اونم اینه که وقتی کولر رو روشن میکنم بادش خنک و سرمای خوبی داره و با گذشت تقریبا 10 تا 15 دقیقه که نمیدونم off میکنه یا اصطلاح دیگه داره ، دیگه رو کولر نمیفته و رفته رفته بادش گرم میشه به طوری که انگار بخاری روشن کردی مدل پراید هم 87 انژکتوری هست ممنون میشم راهنماییم کنید
مشكل كولر در بيشتر ماشينها و بخصوص پرايد كه چندين نوع مختلف كمپرسور روي اون سوار ميشه تقريبا يكيه، و البته بايد با چندين سوال و جواب و آزمايش و آزمون و خطا به جواب برسيد.نقل قول:
1. نوع كمپرسور ماشين چيه؟ اگر ممكنه عكس اون رو بگذاريد.
2. رادياتور ماشين سالمه؟ آب معمولي توي اونه و يا آب رادياتور با ضد جوش؟
3. ترموستات سالمه؟ چند درجه است؟
4.فن نصب شده روي كندانسور ( رادياتور كولر كه جلوي ماشين نصب شده) چند اينچي است و آيا سالمه و با دور بالا ميچرخه؟
5.ترموستات كولر سالمه و كار ميكنه؟ به تنظيم اون دست زده شده؟
6. اگر پيش كولر ساز برديد چه تشخيصي داده؟
7. زماني كه كولر خنك و خوب كار ميكنه( اول روشن شدن ماشين) حرارت موتور كجاست؟ و زماني كه باد كولر گرم ميشه ، حرارت موتور كجاست؟
هركدوم از جوابها ميتونه راهنماي خوبي باشه و گاهي يه ايراد جزئي عامل اين مشكله.
احتمال اينكه ترموستات كولر خراب باشه و زود قطع بكنه و يا از تنظيم خارج شده باشه زياده، و يا اينكه اصلا كولر قطع نميكنه و كمپرسور همچنان درگيره و كار ميده، اما حرارت خيلي زيادي از سمت موتور به كندانسور وارد ميشه كه باعث گرم كار كردن كولر ميشه.
چند دليل هست كه بعد از جواب شما بايد كم كم متوجه بشيم كه كدومه..
نقل قول:
دوست عزیز واقعا ممنون از توضیحات کاملت
و اما در جوابها باید بگم
نوع کمپرسور رو نمیدونم حقیقت آخه الان 4 روزی هست این مشکل پیش اومده واسش
رادیاتور سالمه و آب رادیات و ضدجوش میرزم توش
ترموستات رو نمیدونم چون خودم هم حدس میزنم از همینجا خراب باشه
بله فن سالمه و با دور بالا هم میچرخه
نه به تنظیمش دست نزدم
نه هنوز جایی نشونش ندادم
وقتی کولر خوب کار میکنه آمپر تقریبا وسط هست رو به پایین و قتی هم که بادش گرم میشه هم باز آمپر همونجا میمونه و تکون نمیخوره
چرا. مدلهای بعد 86نقل قول:
احتمال قوی مشکل از ترموستات کولر (اواپراتور)یا قطع کنشه. به یه کولر ساز نشون بده.نقل قول:
ازکجاباید فهمید که فیلترگازماشینم را عوض کنم Ef7 1388و قیمتش حدودی چنده؟
با توجه به جواب شما، احتمال اينكه ترموستات ماشين( نصب شده در مسير رادياتور) خراب باشه تقريبا منتفي است، چون اگر خراب بود باعث بالا رفتن شديد حرارت موتور و داغ كردن اون ميشد كه گويا اينطور نيست.
اگر كولر اول خوب خنك ميكنه و كم كم گرم ميشه،( و البته حرارت موتور هم تغيير خاصي نميكنه) اين نشون ميده كه مشكل احتمال زياد از خود سيستم كولر بايد باشه تا يك تاثير جانبي از چيز ديگه( مثل گرم شدن رادياتور ماشين و انتقال اون حرارت به كندانسور)
سوال من در مورد نوع كمپرسور بخاطر اين بود كه ببينم آيا كمپرسور از نوع پاناسونيك هست يا نه؟
در چند سري از توليدات پرايد بخصوص سالهاي 83 تا 88 از كمپرسورهاي ساخت پاناسونيك استفاده شد كه اندازه اونها نسبت به مدلهاي ديگه كوچكتر بوده و البته كارايي چندان بدي هم نداشتند( در آب و هواي نچندان گرم)
اما مشكلي كه پيدا ميكنن اينه كه وقتي خراب بشه، تقريبا تعمير مجدد اونها بي فايده است و ديگه مثل اول نميشه.
ماشين يكي از دوستان هم تقريبا چنين مشكلي داشت و با سرويس مجدد نسبتا خوب شد اما باز چند وقت بعد دوباره ايراد پيدا كرد. ايراد هم از سمت يك كليد سوپاپ فشار بود كه روي خود كمپرسور نث=صب شده و وقتي اون خراب بشه تعويضش هم گويا بي فايده است و بايد كل كمپرسور تعويض بشه.
اينطور كه كولر ساز مربوطه ميگفت و البته به كار اون هم اطمينان داشتم اين خصلت ويژه كمپرسورهاي پاناسونيك به حساب مياد.
اگر كمپرسور پاناسونيك باشه شايد يكي از دلايل اين باشه. و اگر از اين نمونه نبود احتمال كم گاز هم هست، البته فعلا مقدار گاز موجود براي روشن شدن و چرخش اوليه كافيه ولي با گرم شدن ماشين حرارت بالا ميره و كولر خاموش ميشه.
اگر عكسي از كمپرسور بگذاريد تا نوع اون معلوم بشه بهتره
نمونه كمپرسور پاناسونيك
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
فيل تر گاز هم مثل فيل تر بنزين، بايد با توجه به مقدار كاركرد اون تعويض بشه.نقل قول:
با توجه با كيفيت كم مواد سوختي در ايران، فكر ميكنم براي سلامت و كاركرد بهتر موتور، مناسبه كه در كيلومترهاي پايين اين فيل تر و بلكه فيل تر بنزين تعويض بشه. مثلا هر 6 يا 10 هزار كيلومتر و اگر نسبت به كيفيت سوخت مورد مصرف چندان اطميناني نداريد ، زودتر تعويض بشه.
قيمتها هم متفاوته، معمولا بين 4 تا 8 هزار تومان متغيره كه بستگي به نوع جنس( فلزي يا پلاستيكي) و مارك اون داره.
Camaro جان اگه منظورت از خط اول جواب منه باید بگم منظورم ترموستات کولر بوده و به همین علت نوشتم ترموستات اواپراتور. سیستم کولر هم ترموستات داره تا از یخ زدن اواپراتور و لوله جلوگیری کنه اگه اون خراب بشه ورود گاز کم فشار و خنک رو به اواپراتور قطع میکنه در نتیجه کمپرسور قطع میشه. دقیقا همین ترموستاته که تعیین میکنه اواپراتور چقدر سرده.نقل قول:
منظور من سوالي بود كه APPLE10 پرسيد و دنباله جواب رو با توجه با پاسخهايي كه داد ، گفتم،
بله ترموستات كولر هم مشكل داشته باشه آف ميكنه، منتها بايد ببينيم زماني كه آف انجام ميشه وضعيت موارد ديگه چطوريه كه با تست مشخص ميشه
سلامنقل قول:
بردم مکانیک گفت ببر دیاگ بزنن
رفتیم خلاصه طف دیاگ زد و شمع باز کرد و نمیدونم شمع ها چکار کرد
بعد گفت بنزین تمام شد برو سوپر بزن. ماشین سالمه فعلا
فعلا فیلر نگیر
الان بهتر شده اما نه کامل
سلام .نقل قول:
منظورتون اینه که وقتی off میکنه بعدش خیلی دیر روشن میشه یا اینکه دیگه روشن نمیشه ؟
اگر دیر روشن میشه , دقیقا چند دقیقه بعدش روشن میشه ؟
اگر خیلی دیر روشن میشه حرف دوست عزیزمون درسته .
از ترموستات کولر هست که خیلی حساس تنظیم شده درست مثل اینکه ترموستات یخچال یا کولر خانگی رو روی درجه ی 2 یا 3 بذارین که در اونصورت تا هوا یه کم خنک میشه , ترموستات برق کلاچ کمپروسور رو قطع میکنه .
زیر داشبورد رو چک کنین احتمالا ترموستات رو میبینین اما فقط ربع دور بچرخونینش در جهت عقربه های ساعت
سلام
بردم مکانیک گفت ببر دیاگ بزنن
رفتیم خلاصه طف دیاگ زد و شمع باز کرد و نمیدونم شمع ها چکار کرد
بعد گفت بنزین تمام شد برو سوپر بزن. ماشین سالمه فعلا
فعلا فیلر نگیر
الان بهتر شده اما نه کامل
احتمالا دهانه شمعها رو تنظيم كرده، با تجربه اي كه داشتم اين كار ميتونه تا حد زيادي در شتاب و كشش ماشين تاثير بگذاره، احتمال مشكل از همين بخش بوده. اميدوارم بيشتر از اين دردسر درست نكنه!
سلام
دوستان ما یه 111 سفر تحویل گرفتیم. چیزی در مورد آب بندی نگفتن بهمون. حالا تاپیک هارو که میخوندم نظرا متفاوت بود. ممنون میشم یکی درست راهنماییم کنه(یه پژو پارس دست با 60 هزار تا کارکرد گرفتیم الان هرکاری میکنم نمیتونیم مثلا با دنده 3از 80-90 بالاتر بریم و صدای ماشین درمیاد بد)
یه سوالِ دیگم که داشتم اینه که بهم گفت تا 4500 کیلومتر دست به هیچی(حتی آب روغن عوض نکن!) بعد بیارش اینجا تا بهت بگم. حالا چیکار کنم من؟
در مورد آب بندي ماشين، نظرات مختلفي وجود داره و اين ميتونه با توجه به مدل ماشين و اينكه ساخت چه شركتي باشه فرق بكنه( خارجي و يا داخلي)
در مورد پرايد، تجربه شخصي من اين بوده كه در درجه اول تمام ماشين رو از اول چك ميكنم تا كم كاري و پيچهاي شل و نبود بعضي قطعات سالم و يا مفقود شده و خراب رو تعويض كنم!
تا 500 كيلومتر اول با روغن موتور خودش ميرم، و بعد تعويض روغن موتور تا 1000 كيلومتر و در نهايت روغن اصلي كه بين 4 تا 6 هزار كيلومتر عوض ميشه( با توجه به شرايط كار ماشين و كيفيت روغن)
در مورد گيربكس هم روغن سر 1000 كيلومتر اول تعويض ميشه و روغن نو بجاش ميريزم و بعدها اگر لازم شد سر ريز ميكنم، خيليها به اين قضيه عقيده نداشتن كه البته بعدا با خراب شدن و خرد شدن گيربكس و يا به صدا و زوزه افتادن اون مواجه شدن.
در مورد پژو پارس، مثل هميشه احتمال خرابي و تنظيم نبودن سيستم تزريق سوخت و احتراق ميتونه باشه كه در اون دور موتور خاص، و سرعت نميتونه سوخت مورد نياز موتور را تامين بكنه. يك تنظيم موتور و البته بازديد و تنظيم سوپاپها و شمع ها وسرويس انژكتور و تعويض فيل تر بنزين رو انجام بديد و بعد نتيجه رو ببينين.
ماشيني كه دست نفر قبلي بوده معلوم نيست چطوري ازش استفاده و نگهداري شده، خيلي از چيزها ممكنه نياز به تعويض و يا تنظيم داشته باشه.
كسي كه گفته دست به روغن و آب ماشين نزنيد( تا 4500 كيلومتر) در اين مورد هم توضيح داده كه اگر نياز به روغن پيدا كرد و مثلا روغن خيلي كثيف بود، و يا آب رادياتور كم شد و به آب احتياج داشت، اونوقت چه كاري بايد انجام بديد؟! و اگر در اين بين به هيچي دست نزديد و موتور صدمه شديد خورد، اين شخص هزينه هاي تعمير رو به عهده ميگيره و زيان شما رو جبران ميكنه؟!
در مورد تعویض روغن گیربکس از خیلی ها شنیدم که باعث به صدا افتادن گیربکس شده. البته بعضی ها هم می گفتن که دنده ها نرم شدهاما بعد یه مدت گیربکس به صدا میوفته. اما اکثرا توصیه نمی کنن روغن گیربکس ماشین عوض بشه.نقل قول: