درود
یک شیر مخلوط هست که باید واشر مغزی را تعویض کنم اما پیچ بالای مغزی زنگ زده و خردگی داره و با پیچ گوشتی نمیشه بازش کرد راهی هست که بتونم بازش کنم؟
درود
یک شیر مخلوط هست که باید واشر مغزی را تعویض کنم اما پیچ بالای مغزی زنگ زده و خردگی داره و با پیچ گوشتی نمیشه بازش کرد راهی هست که بتونم بازش کنم؟
سلامنقل قول:
◼️ علت به وجود اومدن این مشکل ۲ چیز هست :
۱- پیچِ دستگیره به جای اینکه فولاد زنگ نزن باشه ( استِینلِس استیل stainless steel ), یک پیچ آهنیِ معمولی هست و زنگ زده و چسبیده به مغزی .
۲- پیچ هم آغشته به گریس نشده قبل از نصبش وگرنه زنگ نمیزد .
◼️ طبق اطلاعات بنده ، این مشکل فقط با درل حل میشه . یعنی بایستی با مته ی ۴ میلیمتری ، درست وسطِ پیچ رو درل بزنید تا سرِ پیچ ازش جدا بشه .
بعدش دستگیره رو دربیارین
بعدش بایستی با انبرقفلی بدنه ی پیچ رو بگیرید و بازش کنید در جهت عکس عقربه های ساعت . شاید لازم باشه قبلش یکی دو قطره نفت به پیچ بزنین و ۱۵ دقیقه صبر کنین .
اگر پیچ بُرید و باز نشد پس بایستی با اره ی آهنبر و یا سوهان آهن ، تمام پیچ رو بردارین و بعدش با مته ی ۳ میلیمتری روی همون پیچ رو تا عمیق ۶ میلیمتری درل بزنید در مغزی تا یک جای پیچِ جدید ایجاد بشه .
بعدش یک قطره روغن به جای پیچ بزنید و یک پیچ کوتاه با ضخامت مناسب ببندید روش ( ضخامت پیچ بایستی ۱ میلیمتر بیشتر از جای پیچ باشه )
بعد از اینکه پیچ جای خودش رو باز کرد و راحت باز و بسته میشه ، بهش گریس زیاد بزنید تا کاملاً آغشته به گریس بشه تا دیگه بر اثر خیس شدن و رطوبت زنگ نزنه .
◼️راه حلِ دوم :
گاهی اوقات هم اگر مغزی خیلی محکم بسته نشده باشه و دسته هم باکیفیت و بادوام باشه ، میتونین دسته رو اونقدر در جهت عکس عقربه های ساعت بچرخونید تا مغزی باز بشه و دربیاد . بعدش هم با همون روش در جهت عقربه های ساعت ببندینش .
البته وقتی مغزی باز شد بایستی اون قسمتش که واشر بهش وصل میشه رو کامل دربیارید و جدا کنید و داخلش رو و بیرونش رو گریسمالی کنید تا نرم و راحت باز و بسته بشه .
به ساق مغزی هم که با دستگیره میچرخه بهتره دو سه قطره روغن تمیز بزنید تا هم نرم بچرخه و هم اورینگش چرب بشه و دوماش ش بیشتر بشه
◼️ضمناً قبل از نوشتن سوال در تاپیک ها بهتره از یک مطلب در همون تاپیک نقل قول بگیرین تا زودتر مطلع بشیم که مطلبی نوشته شده چون در بالای صفحه علامت میده که یک نفر در فلان تاپیک نقل قول گرفته .
ولی اگر خودتون مطلب بنویسین ، علامت نمیده و دیگران خبردار نمیشند مگر اینکه ایمیل هاشون رو چک کنند که بنده خیلی دیر به دیر چک میکنم
الان هم اتفاقی سر زدم اینجا و سوال شما رو دیدم .
=========================================
◼️ دوستان , به نفع شما هست که مطالب بنده ی مخلص رو بخونید و دنبال کنید چون هم کلی پول توش هست هم امنیت و ایمنی ، هم آسایش و آرامش ، هم دور شدن از بسیاری از خطرها و ضررهای دنیا و هم پایان و عاقبتِ خیر و خوش إن شاء الله ..
چند نمونه⬇️ : ( روی دکمهی نمایش کلیک کنید )
محتوای مخفی:
حذف شود لطفا
درود و تشکرنقل قول:
در مورد نقل قول از آنجایی که مخاطب بنده فقط شما نبودین ترجیح دادم بدون نقل قول بنویسم.
اگر نقل قول می گرفتم فقط به شما خبر می داد و فکر نکنم به دیگر دوستان خبر رسانی انجام بشه.
در مورد گریس میخواستم بدونم چه نوع گریسی مناسب میدونید برای اینکه در منزل داشته باشیم برای مثلا همچین کارهایی کلا.ایا نوع گریس ها تفاوت دارند یا یکی هستن و فرقی نداره.
سلام دوست عزیزنقل قول:
◼️ گریسها هم مثل روغنها انواع و اقسام داره با رنگهای مختلف ( کرمی ، قهوهای ، سبز ، قرمز و غیره)
عکسهاش :
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
شما بایستی گریسی بخرید که کمی از کرم نیوآ غلیظ تر و سنگینتر هست و در مغازههای تعویض روغنی فروخته میشه و روی قوطیش معمولاً نوشته گریس همه کاره و برای بلبرینگ و سرپلوس و اینها هم استفاده میشه و و حرارت نسبتاً زیاد رو هم تحمل میکنه و ذوب نمیشه . قوطیش معمولاً دو سه برابر قوطی واکس کفش هست و قیمتش الان فکر کنم ۲۵ تا ۳۰ تومن باشه . رنگش هم معمولاً کرمی هست در ایران .
گریس های همه کاره ی آمریکایی معمولاً سبز یا قرمز هست و فوق العاده باکیفیت .
◼️ گریسها هم مثل روغنها ، انواع غلظت های مختلف داره
گریس مخصوص بلبرینگ چرخهای هواپیماهای سنگین و فوق سنگین و کامیونهای سنگین و فوق سنگین خیلی غلیظ هست و حتی بعضیهاش شبیه خمیرِ سنگین و توپِ لاستیکی هست و لِه نمیشه به سادگی !! .
گریسهایی هم هست که از کرم نیوآ هم نرمتر هست و برای محورها و چرخدنده های دستگاهای بسیار ظریف مثل ساعت استفاده میشه
شما گریس همه کاره بگیرید (All propose grease )
عکسهاش :
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
سلام دوستان
◼️ نصبِ یک ترمال فیوز ( Thermal fuse) روی بدنه ی پمپ آب میتونه میلیونها تومن براتون صرفهجویی کنه .
==================================
توضیح بیشتر برای علاقمندان :
تِرمال فیوز یک قطعه ی ارزان قیمت هست که به اندازه ی یک مقاومت هست و وقتی به دمایی که روی بدنههٔ ترمال فیوز نوشته شده برسه ، میسوزه و برق رو قطع میکنه .
◼️ خیلی از پمپها به دلایلی مثل شکستن پروانه و یا خرد شدن بلبرینگ ، گیر میکنه و نمیچرخه و درنتیجه دمای پمپ بالا و بالاتر میره تا اینکه لاکهای سیم پیچش میسوزه و پمپ به فنا میره و میلیونها تومن خسارت به بار میاره .
◼️اگر ترمال فیوز نصب شده باشه روی بدنه ی پمپ ، و مقدار دمای ترمال فیوز هم درست انتخاب شده باشه ، به محض اینکه دمای بدنه پمپ به حدود ۹۰ درجه برسه ، ترمال فیوز میسوزه و برق پمپ قطع میشه و از خسارت چند میلیونی جلوگیری میشه
نرمال فیوز الان با دلار حدود ۳۰ تومن ، حدود ۱۰,۰۰۰ تومن قیمت داره .
برای پمپ تک فاز که نیم اسب (0.5 HP ) تا ۲ اسبِ بخار (HP 2 )قدرت داره ، باید یک ترمال فیوزِ ۸۵ درجه ی ۲۲۰ ولتِ ۱۰ آمپری بخرید .
دقت کنید که ترمال فیوز باید روی سیم برق منفی نصب بشه مثل عکس زیر :
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
◼️ بعد از نصب سیم به دو سرِ تِرمال فیوز ، بایستی با روکشِ یک سیمِ ضخیم پوشانده بشه تا به بدنه ی پمپ اتصال نداشته باشه . مثل عکس زیر :
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
نکته بسیار مهم :
سیمها رو نباید با لحیم به ترمال فیوز وصل کنید وگرنه درجا میسوزه .
باید با فیشهای گِردِ مسی به ترمال فیوز وصل بشه و یا با قطعهای به نام سرسیم با سایز مناسب و سپس با روکشِ یک سیمِ ضخیم پوشانده بشه . ( الکتریکی ها سرسیم دارند . همینطور فروشندگان قطعات الکترونیکی)
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
◼️ عکسهای ترمال فیوز :
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
◼️ مسئولیت رعایت نکات ایمنی و درست انجام دادنِ کارها و هر گونه خسارت جانی و مالی بر عهدۀ خوانندگانِ این مطالب هست .
بنده و این سایت هیچگونه مسئولیتی نداریم .
با سلام
◼️ برای چسباندن ترمال فیوز به بدنه ی پمپ میتونید از ورق گالوانیزه که باهاش کانال کولر میسازند استفاده کنید .
توضیح بیشتر :
◼️ کافیه یک تکه ی کوچک ورق گالوانیزه به طول ۴ سانت و عرض ۳.۵ سانت (سه و نیم سانت ) داشته باشید .
تقریباً به شکل حرف S باید تا بشه .
◼️ ترمال فیوز که قبلاً با روکش لاستیکی پوشیده شده ، داخل این قطعه قرار میگیره و ورق گالوانیزه کاملاً اون رو در بر میگیره .
بعدش لبه ی دومِ ورق گالوانیزه که کاملاً له شده و روی هم قرار گرفته ، با فشار نصب میشه روی یکی از پره های بدنه ی موتور پمپ . یعنی روی آرمیچرِ پمپ . چون قسمت دیگر پمپ مربوط به کانالهای ورود و خروج آب به پمپ هست و کاری با اون قسمت نداریم برای نصب ترمال فیوز .
◼️ وقتی با انبردست دارین ورق گالوانیزه رو فشار میدین که به خوبی ترمال فیوز رو در بر بگیره ، مراقب باشید که بیش از حد فشار ندین وگرنه ترمال فیوز لِه میشه و صدمه میبینه .
این ورق گالوانیزه به خوبی حرارت رو منتقل میکنه به ترمال فیوز ولی بایستی محکم نصب شده باشه روی پرهّی پمپ و قبل از نصبش هم بایستی همون قسمت از بدنهی پمپ کاملاً تمیز بشه از هر گونه خاک و رسوب و غیره تا حرارت رو به خوبی منتقل کنه به ورق گالوانیزه
◼️ با این روش ، درآوردن و نصب کردن تِرمال فیوز آسانتر از روش نصب با چسب هست .
◼️ در مطلب قبل هم تاکید کردهام که مراقب باشید که سیم منفی نباید به بدنه ی پمپ اتصال کنه .
سوالی داشتید مطرح کنید
◼️ مسئولیت رعایت نکات ایمنی و درست انجام دادن کارها و هر گونه خسارت جانی و مالی بر عهدۀ خوانندگان این مطالب هست . بنده و این سایت هیچگونه مسئولیتی نداریم .
سلام
دوستان ما میخواستیم بریم مسافرت و برادرم لولههای آب رو بست. البته چون اولش نمیدونست کدوم لولهها برای ما هستن، انگار اشتباهی به یه سری چیزهای دیگه هم دست زده بوده!
وقتی برگشتیم، من شیرها رو پیچوندم و آب سرد و گرم وصل شد، ولی رادیاتور سرد بود. رفتم دیدم به جز چهار تا شیر (که دو تاش مال ما هست و دو تا هم همسایه)، دو تا شیر دیگه هم سمت چپ توی یه زاویه متفاوت هست. اونها رو پیچوندم و رادیاتور گرم شد.
میخوام ببینم پیچوندن هر دو تا شیر، کار درستی بوده؟ یعنی یه لوله به رادیاتور وصل میشه و آب رو از موتورخونه میرسونه بهش و یه لوله هم ازش خارج میشه و آب رو میبره پایین و هر دو باید باز باشن دیگه؟
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
سلامنقل قول:
متاسفانه با دیدن این عکس نمیشه تعیین کرد که این شیر فلکه ها مربوط به کجاست دقیقاً .
◼️ در ساختمانهایی که تعداد زیادی لوله و شیرفلکه وجود داره بایستی با ماژیک ضدآب روی هر شیر فلکه یا لوله نوشته بشه که مربوط به چی هست
مثلاً شیرفلکههای واحدها باید با شماره مشخص بشه .
بهتره جهت حرکت آب هم با فلش مشخص بشه .
دست زدن به لولهها هم مشخص میکنه کدام گرم هست و کدام سرد .
◼️ اینها رو باید قبل از مسافرت ، تست و مشخص میکردین و علامت میزدین تا سردرگم نشید و اشتباهاً آب واحدهای دیگه رو نبندین .
حالا هم دیر نشده . با بستنِ یک شیر فلکه و تست و پرس و جو از همسایه میشه فهمید اون شیرفلکه مربوط به کجاست و روش نوشت .
◼️ بستنِ شیرفلکه ی اصلیِ آبِ واحد و یا شیرفلکه ی اصلیِ ویلا ، کاری بسیار درست هست و میتونه از بسیاری مشکلات و حتی خسارتهای میلیونی جلوگیری کنه .
همچنین بستن شیر اصلی گاز و قطع کردن فیوز جاهایی که لازم نیست برق داشته باشه
البته روشن گذاشتن یکی دو لامپ کم مصرف میتونه از بعضی سرقتها جلوگیری کنه . این لامپها میتونه تایمر هم داشته باشه و روزها خاموش بشه و شبها روشن بشه .
خیلی ممنون از توضیحاتتون.نقل قول:
سلام دوستان
در صفحه ی قبل استفاده از ترمال فیوز و روش نصبش رو توضیح دادم و نوشتهام که از میلیونها تومن خسارت جلوگیری میکنه .
این عکس یک ترمال فیوز هست که با ورق گالوانیزه وصل شده به یکی از پرههای بدنه ی موتور پمپِ آب :
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
سلام محمد جان یک اتو لوله قیمت مناسب و جنس خیلی خوب میتونید معرفی کنید؟ چه برندی الان خوبه؟ و اغلب لوله کشا استفاده میکنند.نقل قول:
سلام علیکمنقل قول:
◼️طبق اطلاعات بنده رونیکس و توسن ۲ از مارکهای قابل قبول ایرانی هستند در اکثر ابزارآلات
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
در همون سایت هم نظرات دیگران رو میتونید بخونید
رونیکس بهتر از توسن هست
◼️ همونجا قیمتهای پایینتر از این ۲ مارک هم هست که اگر گارانتی معتبر داشته باشه قابل خرید هست .
◼️ اگر برای کار حرفهای و شغل لولهکشی هست پس بهتره رونیکس بگیرید . البته خرید حضوری با فاکتور معتبر و مهردار و تاریخدار همراه با مهر کردنِ کارت گارانتی بسیار بهتر هست
سلام
◼️ در ساختمانهایی که برای آبِ جمعآوری شده از کولرهای گازی، یک لوله ی مخصوص در دیوار کار گذاشته شده ، در طبقه ی همکف بایستی حتماً برای این لوله یک گلوشتری یا همون سیفون یا لوله ی خمیده با پیچ تخلیه نصب بشه و هر سال قبل از شروع فصل گرما پیچ تخلیه باز بشه تا گل و لای داخلش تخلیه بشه .
اگر بدون گلوشتری و پیچ تخلیه باشه ، بالاخره گل و لای داخل این لوله اونقدر زیاد میشه که لوله کاملاً مسدود میشه و آب کولرها از دیوارِ واحدها میزنه بیرون و باعث صدمه دیدن رنگ یا کاغذ دیواری میشه .
ممکنه برای کولر گازی هم مشکل پیش بیاره .
◼️ این گل و لای در حقیقت همون گرد و خاک و ریزگردها و غبارِ موجود هوا هست و همراه با آبِ جمعآوری شده از کولرهای گازی میره توی لوله و انباشته میشه و مشکل ساز میشه .
پس به هیچ وجه نمیشه ازش جلوگیری کرد خصوصاً در مناطقی که گرد و خاک زیاد هست .
◼️ ضمناً بهتره قطر این لوله ها سه چهارمِ اینچ باشه . در اکثر ساختمان ها برای کاهش هزینههای ساخت از لوله ی یک دوم اینچ استفاده میشه که احتمال گرفتگی در اون بیشتر هست .
◼️ در یک ساختمان ، افراد ناوارد که علتِ این گرفتگی رو نمیدونستند ، مقدار زیادی اسید لوله بازکن ریخته بودند در این لوله و مقدارش اونقدر زیاد بوده که تمام چسبهای لولهها رو خراب کرده و درنتیجه در اکثر واحدها ، دیوارهای مجاور با این لوله کاملاً نم کشیده و خیس شده و رنگ و کاغذدیواری رو خراب کرده .
◼️ قبلاً در همین تاپیک به اطلاعتون رسوندم که استفاده از پودرها و اسیدهای لوله بازکن بسیار اشتباه و مضر هست و میتونه میلیونها تومن یا دهها میلیون تومن به لولههای فاضلاب و ساختمان خسارت بزنه .
بایستی از پیشگیری استفاده بشه برای نگرفتن لولههای فاضلاب که قبلاً در موردش توضیح مفصل نوشتهام
اگر هم لوله ای مسدود شد بایستی با روشهایی غیر از اسید ریختن ، مشکلش حل بشه
با سلام به محترمینِ سایت
◼️ بسیار مهم هست که اتوماتیکِ پمپ طوری تنظیم شده باشه که پمپ در کمترین فشارِ ممکن خاموش بشه تا از ترکیدگی لوله ها بر اثر فشار بیش از حد آب جلوگیری بشه خصوصاً در طبقات پایینتر مثل همکف و اول و دوم.
این فشارِ زیاد به خودِ پمپ هم صدمه میزنه
توضیح بیشتر :
مثال:
◼️ اگر ساختمان ۵ طبقه و ۲۰ واحدی هست و خاموش شدنِ پمپ روی فشار ۴۵ psi باعث گِله ی ساکنان طبقه ی آخر از کمیِ فشار آب نمیشه پس اتوماتیک پمپ رو طوری تنظیم کنید که پمپ روی ۴۵ خاموش بشه .
◼️ اگر روی فشار ۴۰ هم گله ای ندارند پس بایستی روی ۴۰ تنظیمش کنید تا خاموش بشه .
◼️ ◼️پس وقتی روی فشار ۴۰ ساکنان طبقه آخر مشکل کمیِ فشار آب ندارند ، نباید روی ۴۵ یا ۵۰ یا ۵۵ و بالاتر تنظیم بشه وگرنه کلی خسارت وارد میشه به ساختمان و همچنین به خود پمپ چون کاسه نمدِ محور پمپ هم که عوام بهش فیبر و فنر میگن ، در فشارهای بالا و زیاد ، آب نشت میکنه از این کاسه نمد و اگر به موقع متوجه نشین ، همین آبِ نشت کرده باعث پوسیدگی بدنه پمپ و یا حتی سوختن پمپ و میلیونها تومن خسارت میشه .
◼️ ◼️ حداقل هفته ای یک بار به پمپ سر بزنید و مطمئن بشید که هیچگونه نشتی در پمپ و لولهها وجود نداره و صدای پمپ هم نرمال و طبیعی هست .
◼️ ◼️ صدای زیاد و زِبر ، علامتِ صدمه دیدن یکی و یا هر دو بلبرینگهای محور پمپ هست و اگر به موقع عوض نشه باعث خرد شدن بلبرینگ و متوقف شدن پمپ و سوختنش بر اثر حرارت زیاد میشه .
◼️ ◼️ برای پمپهای جای هرگز اتوماتیک دیجیتالی نصب نکنید .
◼️ ◼️ اصلاً تا میتونید از اتوماتیک دیجیتالی استفاده نکنید چون خیلی گرانتر هست .
◼️در همین تاپیک اطلاعات تقریباً کامل در مورد اتوماتیک مکانیکی درج شده
سوالی داشتید مطرح کنید
سلام
◼️ بندکشی های بین کاشی و سرامیک ِِ دستشویی و حمام و غیره ، اگر زرد رنگ هست ، با مایع سفیدکننده (وایتکس - کلورکس ) سفید میشه .
◼️روش کار :
★بندکشی ها باید خشک باشه .
★وایتکس رو بریزین توی دربِ خودش و یا یک استکان کوچک و با دقت و حوصله و از فاصله ی بسیار نزدیک بریزید روی بندکشی ها .
★ فقط روی بندکشی ها بریزید تا وایتکسِ کمتری مصرف بشه .
★ نیم ساعت صبر کنید تا اثر کنه . بعدش با کمی آب بشورید تا بوی وایتکس از بین بره .
★بهتره ابتدا فقط روی ۲۰ سانت از بندکشی ها تست کنید تا تفاوت و تاثیرش رو ببینید و مقایسه کنید .
★★ گاز و بوی متصاعد شده از وایتکس ضرر داره برای نوزادان و کودکان و حتی بزرگسالان . پس بهتره در اون نیم ساعت ، درب دستشویی یا حمام بسته باشه و هواکش هم روشن باشه و از دستشویی با حمام هم استفاده نشه.
★اگر لازم شد ، دوباره تکرار بشه در همون روز یا روز دیگه تا سفیدی بیشتر بشه .
◼️ مسئولیت رعایت نکات ایمنی و درست انجام دادن کارها و هر گونه خسارت جانی و مالی بر عهدۀ خوانندگان این مطالب هست . بنده و این سایت هیچگونه مسئولیتی نداریم .
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
◼️
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
◼️
◼️ مخزن فشار چند کار انجام میده :
★ جلوگیری از ضربه زدنِ آب در لولههای ساختمان .
★ جلوگیری از روشن و خاموش شدنِ سریع پمپ . ِِِِ
★ صرفهجویی در مصرف برق .
★ جلوگیری از کم و زیاد شدنِ آبی که از شیرها خارج میشه . یعنی با فشار تقریباً یکنواخت آب میریزه از شیرها .
★کاهش استهلاک پمپ و اتوماتیکِ پمپ
با سلام
◼️ در صفحه ی قبل ، تِرمال فیوز (فیوز حرارتی ) رو بهتون معرفی کردهام و نوشتهام که فقط روی پمپهای تک فاز قابل نصب هست
◼️ روی پمپهای ۳ فاز هم به راحتی قابل نصب هست .
کافیه روی سیم نولِ آهنربای کنتاکتور نصب بشه . به همین سادگی
کنتاکتور یک قطعه ی الکتریکی مکانیکی هست که درست مثل رله عمل میکنه یعنی یک کلید برقی هست و برای پمپهای با واتِ زیاد نصب میشه تا پلاتین های اتوماتیک پمپ صدمه نبینه .
◼️ این کنتاکتور ها داخلش یک آهنربای الکتریکی داره درست مثل رلههای توی ماشین .
کافیه ترمال فیوز روی بدنه ی پمپ نصب بشه ( روی بدنه ی موتور الکتریکیِ پمپ) و سیم برق منفیِ آهنربای کنتاکتور بهش وصل بشه .
حالا وقتی بدنه ی پمپ خیلی داغ بشه ، ترمال فیوز میسوزه و برق منفیِ آهنربای الکتریکی کنتاکتور قطع میشه و دیگه کار نمیکنه و درنتیجه پمپ خاموش میمونه تا برید مشکل رو برطرف کنید
اگر مایلید اطلاعات بیشتر در مورد کنتاکتور بدونید ، اطلاع بدین تا بیشتر توضیح بدم
درود
یک شیر قدیمی دارم با اسم kwc مدل اروس . کارتریج این شیر خراب شده و شهرستان هرچی گشتم نتونستم پیدا کنم.هر جا بردم چندتا کارتریج مختلف امتحان میکردم که هیچ کدام بهش نمیخورد. اگر کسی در موردش میدونه کمکم کنه جهت تهیه کارتریج یا نمونه ای که بهش بخوره.
[SPOILER] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [/SPOILER]
سلامنقل قول:
بایستی برید به جاهایی که به اصطلاح معدنِ شیرآلات هست مثل خیابان خیام در تهران .
کارتریج نمونه رو هم بایستی ببرید
=========================================
◼️ دوستان , به نفع شما هست که مطالب بنده ی مخلص رو بخونید و دنبال کنید چون هم کلی پول توش هست هم امنیت و ایمنی ، هم آسایش و آرامش ، هم دور شدن از بسیاری از خطرها و ضررهای دنیا و هم پایان و عاقبتِ خیر و خوش إن شاء الله ..
چند نمونه⬇️ : ( روی دکمهی نمایش کلیک کنید )
محتوای مخفی:
توی شهرستان رفتم تقریبا همین به اصطلاح معدن شیرآلات.فایده نداشت.گفتم شاید اینجا کسی نمونه شیر را داشته باشه یا اطلاعاتی داشته باشه بتونه کمک کنه.بازم تشکر.نقل قول:
سلامنقل قول:
◼️ شاید بتونید قطعات معیوبش رو با قطعات یک کارتریج سالم عوض کنید چون اکثر این کارتریج ها قطعاتشون شبیه هم هست .
با نوکِ یک پیچگوشتی کوچکِ دوسو میتونید بازش کنید و قطعات داخلش رو دربیارین .
بهتره با قطعاتِ یک کارتریج تقریباً هم اندازه ی خودش تعویض بشه . همون دسته ی کارتریج ، معیار خوبی هست و همچنین ارتفاع بنده کارتریج و قطرش .
خلاصه هر چه شبیه تر باشند بهتر هست .
بایستی از همه چیز عکس واضح بگیرین وگرنه بعد از درآوردن قطعات ممکنه سردرگم بشید که چطوری دوباره نصبشون کنید
خیلی خلاصه اگه بخوام بگم،تقریبا کارتریجی وجود ندارد.کامل شکسته و از بین رفته.نقل قول:
- - - Updated - - -
خیلی خلاصه اگه بخوام بگم،تقریبا کارتریجی وجود ندارد.کامل شکسته و از بین رفته.نقل قول:
سلامنقل قول:
◼️ شکستن و یا خرد شدنِ کارتریج، علتش بیش از حد محکم کردنِ اون مهره ی بزرگی هست که روی کارتریج بسته میشه و نگهدارنده ی کارتریج هست .
◼️ اون مهره بایستی ابتدا با دست تا انتها بسته بشه و بعدش فقط حدود ۱۵ تا ۲۰ درجه با آچار محکم بشه یعنی تقریباً یک چهارمِ نود درجه باید آچار بچرخه . نه بیشتر .
اگه بیشتر محکم بشه ، دسته ی کارتریج که دسته ی شیراهرمی بهش وصل میشه ، سفت میشه و شیر به سختی باز و بسته میشه و قطعات داخل کارتریج هم زود خراب میشه . واشرهای لاستیکیِ زیر کارتریج هم صدمه میبینه .
اگر باز هم اون مهره ی بزرگ، محکمتر سفت بشه اونوقت کارتریج ترک میخوره و میشکنه .
اگر باز هم اون مهره محکمتر بسته بشه ، کارتریج خرد میشه یعنی از چند جا میشکنه
◼️ ضمناً قبل از قرار دادنِ کارتریج ، بایستی داخل حفره بررسی بشه ، خصوصاً کف حفره و اگر رسوب گرفته بایستی تمیز و صاف و نرم بشه و کمی شیر فلکه رو باز کنید تا رسوبها با فشار آب از حفره خارج بشه چون وجود رسوب آهکی در کفِ حفره باعث میشه واشرهای زیر کارتریج به خوبی داخل حفره نشینه و نچسبه و درنتیجه آب از زیر کارتریج و از بالای شیر که مهره نصب میشه ، نشت کنه و همچنین باعث خراب شدن واشرهای لاستیکیِ زیر کارتریج هم میشه
دوستان من برای نصب پمپ آب برای یک آپارتمان در طبقه 5 سوال داشتم.کسی میتونه کمک کنه؟یا تاسیساتی کاربلدی سراغ دارید ممنون میشم معرفی کنید.
سلامنقل قول:
نوشته شده توسط یکی از دوستان
شما بایستی پمپِ جتی با قدرتِ یک اسب بخرید .
منظور همون یک اسبِ بخار هست .
این پمپ میتونه حتی به ۱۶ واحدِ یک خوابه در یک ساختمان ۵ طبقه آبرسانی کنه . به شرطی که لوله ی آب ورودی هر واحد ، یک دوم اینچ باشه .
◼️ مارک یا بِراندش هم در ایران ، مارک پنتاکس یکی از بهترینها هست که تقلبی هم زیاد داره . حتی تقلبی های با گارانتی هم هست در ایران .
یعنی مثلِ پنتاکس های تقلبی ساخت چین و یا هند و یا ایران .
پنتاکس اصلی از همه گرانتر و باکیفیت تر هست .
باید در نت بگردین ببینین کجا میتونید پنتاکس اصلی و با حداقل چینی باکیفیت پیدا کنید
مارکهای دیگه هم فراوان هست . با گارانتی و بدون گارانتی .
مهم اینه که گارانتی معتبر داشته باشه و هر چه مدتی هم بیشتر باشه بهتر هست .
تاریخ شروع گارانتی هم مهم هست .
یعنی از تاریخ ساخت هست ؟
یا از تاریخ فروش ؟
یا از تاریخ نصب ؟
◼️ این پمپ حتماً بایستی با «اتوماتیکِ مکانیکی» کار کنه که قبلاً در همین تاپیک اطلاعات زیادی در موردش نوشتهام . هرگز براش اتوماتیک دیجیتالی نخرید .
◼️ یک مخزن فشار هم لازم داره که حجمش حدوداً دو برابر یک توپ بسکتبال هست یعنی قطرش حدوداً ۳۰ یا ۳۵ سانت نباید بیشتر باشه
پمپِ بیشتر از یک اسب جت و مخزن فشار بزرگتر نخرید که ضرر میکنید .
◼️ فروشندهها ممکنه حتی پمپ ۲ اسب یا ۲.۵ اسب و با مخزن فشار بسیار بزرگِ پایهدار بهتون پیشنهاد کنند و بگن لازم هست که بخرید وگرنه فشار آب در واحدتون کم میشه . ولی فریب این حرفها رو نخورید .
برای پمپ بایستی یک فیوز مینیاتوری ۱۰ آمپر هم نصب کنید حتماً .
★ این فیوز بایستی دور از پمپ باشه تا اگر به هر علت ، آب نشت کرد ، روی فیوز پاشیده نشه .
◼️ دقت کنید که منفی ساختمان یا همون نول بایستی مستقیماً به منفی پمپ وصل بشه و فقط فاز ساختمان وصل میشه به یکی از پلاتین های اتوماتیکِ مکانیکی و سپس از اتوماتیک وصل میشه به مثبت پمپ .
★ اینطوری همیشه فقط یکی از پلاتین های توی اتوماتیک کار میکنه و پلاتین دوم رو برای یدکی دارین تا بعد از سالها که اولی خراب شد ، مثبت رو وصل کنید به پلاتین دوم در اتوماتیک .
◼️ تنظیم اتوماتیک هم بسیار مهم هست . مهره ی کوچکی رو کاملاً شل کنید و فقط با مهره ی بزرگش زمانِ خاموش و روشن شدن پمپ رو تنظیم کنید
◼️ فشار هوای مخزن فشار هم بایستی قبل از نصبش حدود ۳۰ پی اس آی باشه (30psi ) . یعنی ۳۰ پاوند بر اینچ مربع .
قبل از پمپ هم بایستی حتماً یک شیر یکطرفه ی یک اینچی نصب کنید وگرنه پمپ دائماً خاموش و روشن میشه .
وقتی هم که این شیر خراب بشه ، باز هم پمپ خاموش و روشن میشه با وجود بسته بودن همهی شیرهای ساختمان .
◼️ مطالب مهمی در مورد پمپ و اتوماتیک و مخزن فشار و شیر یکطرفه قبلاً نوشتهام . بهتره همه رو با دقت مطالعه کنید تا گرفتار کلاهبرداران و فریبکاران نشید هنگام خرید و تعمیر
◼️ زیر پمپ بایتی کاملاً مسطح و افقی باشه مثل یک موزاییک یا سنگ تراورتن یا گرانیت .
◼️ زیر پایههای پمپ هم بایستی حتماً تیوبِ چند لایه بذارید تا صدای پمپ کاهش پیدا کنه و عمرش هم بیشتر بشه . از پنچرگیری ها میتونید یک تیوب خراب بگیرید و برش بدین و پنج شش تا بزنید و بذارید زیر پایههای پمپ .
مثلاً برش ۲۵ سانت در ۶ سانت و سپس چند تا بزنید تا بزنید تا بشه ۵ در ۶ سانت ولی با ضخامت زیاد و پایههای پمپ درین در وسط این تیوب قرار بگیره .
◼️ هیچگونه نشتی از پمپ و لولههای اطرافش نباید وجود داشته باشه وگرنه باعث پوسیدگی و زنگ زدگی و روشن و خاموش شدن های پی در پی پمپ میشه .
◼️ نصب فیوز حرارتی روی بدنه ی پمپ هم باعث میشه هرگز دچار مشکل سوختن پمپ نشین إن شاءَ اللّٰه .
توضیحات کاملش در صفحات قبلی هست .
◼️ ◼️ با توجه به افزایش ناامنی و سرقتها ، این سیستم باید در جایی دربسته با قفل محکم باشه اما باید مکانی خنک و دور از آفتاب و گرد و خاک زیاد باشه .
◼️ ◼️ نصب پمپ آب روی کنتور آب یک تخلف بزرگ و بی انصافی هست . بایستی حتماً بین کنتور آب و پمپ ، یک مخزن آب نصب کنید که حجمش بستگی به وضعیت منطقه و تعداد ساعتهای قطع شدن آب منطقه و تعداد افراد استفاده کننده از اون پمپ رو داره و همچنین بزرگیِ مکانی که قرار مخزن در اون نصب بشه .
◼️بهتره مخزن پلی اتیلن ۳ لایه ضدجلبک بخرین و یا ۲ لایه .
۲ لایه مقدار آبِ درونش هم از بیرون پیداست .
درب مخزن بایستی همیشه بسته باشه
◼️ مخزن باید همسطح با پمپ باشه و دور از آفتاب و گرما . ریزش هم بایستی کاملاً مسطح و بدون سنگریزه و ماسه و خاک باشه . موزاییک های تمیز و صاف و بدون برجستگی و فرورفتگی بهترین چیز هست .
◼️ برای مخزن هم شناور تمام برنجی بخرید تا سالهای سال عمر کنه .
◼️ شناور بایستی طوری تنظیم بشه که مخزن تا حدود ۱۰ سانت قبل از سرریز شدن آبگیری کنه .
پس گاهی لازمه که بازوی شناور کمی هم بشه به سمت بالا .
◼️◼️ هر دو سه هفته یکبار بایستی به مکان پمپ سر بزنید تا مطمئن بشید که هیچگونه نشتی و نم وجود نداره . و اگر داره بایستی فوراً تعمیر بشه که معمولاً علتش کم استفاده کردن از تفلون در هنگام نصب لولهها و مخزن فشار و اتوماتیک و غیره هست .
★★پس در تفلون پیچی خساست نکنید وگرنه بعداً با افزایش فشار آب به دردسر میافتید و نشتی های زیاد پیش میاد .
◼️ اتوماتیک رو طوری تنظیم کنید که در فشار ۳۵ پی اس آی پمپ رو خاموش کنه ( خود پمپ بایستی فشارسنج داشته باشه )
اگر دیدین ۳۵ مناسب هست و در واحدتون فشار آب خوب هست پس لازم نیست مهره ی بزرگ اتوماتیک رو سفت تر کنید .
پمپ هر چه در فشار کمتر خاموش بشه بهتر هست . البته نه اونقدر کم که هنگام کار کردنش فشار آب در واحدتون کافی نباشه .
◼️ ◼️ همه جا با نصب پمپ ، مصرف آب هم زیاد میشه . پس مراقب مصرف آب هم باشید خصوصاً در شیرهای اهرمی که با یک ضرب کاملاً باز میشه و به اصطلاح سیل راه میافته .
اگر لازم شد ، با استفاده از شیرهای زیر روشویی و سینک ظرفشویی ، فشار آب در شیرهای اهرمی رو کم کنید .
◼️ برای خرید عجله نکنید و از چندین مغازه قیمت بگیرین چون بازار ایران خیلی آشفته و بی در و پیکر و آلوده هست .
سوالی داشتید مطرح کنید .
◼️ مسئولیت رعایت نکات ایمنی و درست انجام دادن کارها و هر گونه خسارت جانی و مالی بر عهدۀ خوانندگان این مطالب هست . بنده و این سایت هیچگونه مسئولیتی نداریم .
سلام
◼️ سایز پیچ وسط روشویی :
¼ در 7 سانتیمتر (یعنی ضخامتش یک چهارمِ اینچ و طولش ۷ سانتیمتر هست )
این پیچ در کفِ روشویی نصب میشه . همونجایی که آب فاضلاب روشویی ازش میره پایین .
◼️ بسیاری از مردم گله دارند که این پیچ زود زنگ میزنه چون جنسش بنجل هست چون از آهن معمولی درستش میکنند برای کاهش هزینهی تولیدش و افزایش سودِ فروش
◼️ این پیچ باید از جنس اِستَنلِس استیل باشه یعنی از جنس فولاد ضد زنگ (Stainless steel)
کلمه استیل سْتیل به انگلیسی یعنی فولاد . (Steel)
◼️ پس اگه میخواین پیچ زنگ زده ی وسط روشویی رو عوض کنید باید یک پیچ استنلس استیل با اندازه ی نوشته شده بخرید .
الان حدود ۵ تا ۸ هزار تومان قیمت داره با دلار ۵۵ هزار تومنی
◼️ باید از فروشگاههای متخصص پیچ و مهره های اِستَنلِس اِستیل بخرید .
مثل حسن آباد در تهران
سوالی داشتید مطرح کنید
سلام
کارهای خیر و خداپسندانه ی شما قبول حق تعالیٰ
فرارسیدنِ سال ۱۴۰۳ و نوروز هم بر شما پر خیر و برکت و معنویت و سلامتی باد.
◼️ قابل توجهِ کسانی که از فیلترهای آب استفاده میکنند :
◼️ بعد از تعویضِ کارتریج فیلتر آب و قبل از بستنِ فیلتر، به رزوه هاش حسابی صابونِ خشک بمالید . خصوصاً اگر که هر چی سفتش میکنید باز هم آب ازش میچکه.
از صابونهایی که خیلی نازک شده استفاده کنید تا بهتر بتونید صابون رو بکشید بینِ رزوهها در همه جاش . درست مثل خط کشیدنِ خیاطها روی پارچه با صابونِ نازک شده و کاملاً خشک .
◼️ این کار باعث لیز و لغزنده شدنِ رزوهها میشه و میتونید به راحتی فیلتر رو تا آخر محکم کنید و به راحتی هم باز کنید .
◼️ اگر بعد از این کار، باز هم نشت داره پس احتمالِ خرابیِ واشرش هست و یا بیش از حد نازک و باریک بودنِ واشر . و یا ترک خوردگیِ لبه ی فیلتر بر اثر سرمای شدید و یا ضربه و یا بنجل بودنش .
سوالی داشتید مطرح کنید.
=========================================
◼️ دوستان , به نفع شما هست که مطالب بنده ی مخلص رو بخونید و دنبال کنید چون هم کلی پول توش هست هم امنیت و ایمنی ، هم آسایش و آرامش ، هم دور شدن از بسیاری از خطرها و ضررهای دنیا و هم پایان و عاقبتِ خیر و خوش إن شاء الله ..
چند نمونه⬇️ : ( روی دکمهی نمایش کلیک کنید )
محتوای مخفی:
با سلام
◼️ قابل توجه کسانی که از مخزن فشار سولار استفاده میکنند :
موقع خرید تیوبِ مخزن فشارِ سولار دقت کنید که تیوبِ سایزِ مناسب بخرید براش
مخزن سولار ۳ اندازه ی مختلف داره :
۲۰ لیتری
۲۵ لیتری
۳۰ لیتری
◼️ اگر برای مخزنِ سولارِ ۳۰ لیتری ، تیوب ۲۰ یا ۲۵ لیتری بخرید ، این تیوب خیلی زود توسط فشار آب پنچر و یا پاره میشه و به فنا میره .
◼️ مخزن فشار سولار همون مخزن آبی رنگِ پلی اتیلنی هست که روی پمپهای نیم اسب بخار و یک اسب بخار نصب میشه و قبلاً علت نصبش رو توضیح دادهام و نصبش هم ضروری هست .
عکسهاش
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
سوالی داشتید مطرح کنید
سلام
◼️ حتماً براق پمپ آب یک محافظِ برقِ استانداردِ باکیفیت نصب کنید وگرنه ممکنه پمپ بسوزه و یا نیم سوز بشه با قطع و وصل شدنهای برق و یا نوسانِ زیادِ ولتاژِ برق و میلیونها تومان بهتون ضرر بزنه .
★ توضیح بیشتر:
★ نیازی نیست محافظِ دارای چند پریز بخرید چون فقط پمپ آب قراره بهش وصل بشه . پس فقط یک یا حداکثر ۲ پریز داشته باشه کافی هست .
◼️ براق پمپهای دارای قدرتِ نیم اسبِ میتونید محافظ هزار وات بخرید و یا تا ۱۵۰۰ وات .
◼️ برای پمپهای یک اسب تا یک نیم اسب ، محافظ ۲۰۰۰ ولت بخرید .
◼️ برای پمپهای بزرگتر و قویتر ، ابتدا لیبلِ مشخصات پمپ رو بخونید و ببینید نوشته چه مقدار برق مصرف میکنه .
معمولاً به (KW) نوشته شده که یعنی کیلووات در ساعت (KW/H)
◼️ ◼️ هر چقدر که نوشته شده ، شما ۵۰۰ وات هم بهش اضافه کنید برای خرید محافظ تا به محافظ فشار نیاد موقع راه افتادنِ پمپ چون همهی پمپها در ابتدای روشن شدنشون بیشتر از واتِ مصرفیِ نوشته شده روی لیبل هاشون برق مصرف میکنند .
◼️ پس اگر بر فرضِ مثال، روی پمپ نوشته ۱۷۰۰ وات ، باید ۲۲۰۰ وات بخرید و اگر در بازار نبود پس باید قویترش رو بخرید یعنی ۲۳۰۰ یا ۲۴۰۰ یا ۲۵۰۰ وات .
◼️◼️ اگر پمپ نیمسوز شده باشه و شما بیخبر باشین پس خیلی بیشتر از نوشته ی روی پمپ برق مصرف میکنه و خیلی هم بیشتر داغ میشه و راندمان و قدرتش هم کاهش پیدا کرده .
◼️◼️ اگر کنتور برق دیجیتالی دارین پس خیلی راحت میتونین مصرف واقعیش رو روی کنتور برق دیجیتالی ببینید.
یعنی با چند بار زدنِ دکمه ی روی کنتور تا (kw) بیاد روی صفحه و فقط هم پمپ آب به اون کنتور وصل باشه .
✓ با همین روش میتونید مصرفِ واقعیِ برق همه ی وسایل برقی رو چک کنید و وسایل نیم سوز رو پیدا کنید .
مثل یخچال فریزر ، دور تند و کند کولر آبی ، کولر گازی ، لباسشویی ، جاروبرقی و هر چیز دیگه ای که سیمپیچ داره داخلش و ممکنه نیم سوز بشه .
===================================
◼️◼️ دقت کنید که سیم کشی برای محافظ برق باید به روش زیر باشه :
◼️ ابتدا یک فیوز مینیاتوری باید نصب شده باشه با آمپر مناسب مثل ۱۰ آمپر برای پمپهای نیم اسب تا یک و نیم اسب .
◼️ برای پمپهای بزرگتر ابتدا روی پمپ رو بخونید که چند آمپر برق میکشه. ۵ آمپر بهش اضافه کنید و فیوز مناسب رو تهیه کنید براش .
◼️ سیم فازِ ساختمان ابتدا باید وصل بشه به ورودی فیوز مینیاتوری.
بعدش باید برقِ فاز از خروجی فیوز مینیاتوری بره به یک پریز روکار که باکیفیت و استاندارد باشه مثل پریزهای صنعتیِ درب دار که خاکستری رنگ هست .
نولِ ساختمان هم مستقیماً وصل میشه به همین پریز .
دوشاخه ی محافظ برق به همین پریز وصل میشه .
حالا سیمهای فاز و نولِ پمپ هم باید با یک دوشاخه صنعتی باکیفیت وصل بشه به محافظ برق .
البته سیم فاز از دوشاخه ابتدا میره به اتوماتیک مکانیکی و از اون اتوماتیکِ مکانیکی میره وصل میشه به فازِ پمپ
سیم نول هم مستقیماً از دوشاخه میره وصل میشه به نولِ پمپ آب.
◼️◼️ هزینههای سیم پیچی پمپ سوخته یا نیم سوز شده میلیونها تومان هست و دیگه هم مثل اولش نمیشه چون متاسفانه خیلی از سیم پیچها تقلب میکنند و سیمِ کم میپیچند و لاکش هم بنجل هست تا هزینه تعمیر کم بشه ولی همین کارشون درست مثل اینه که پمپ نیمسوز شده باشه یعنی بیش از حد برق مصرف میکنه و زیادتر داغ میشه و قدرتش هم کم میشه و دوباره هم بعد از مدتی میسوزه .
✓ ✓ در حالی که هزینه ی خرید محافظ استاندارد باکیفیت، حداکثر ۴۰۰ یا ۴۵۰ هزار تومان هست .
◼️ وسیله ی برقی نیم سوز شده خیلی بیشتر از حدِ استاندارد ، برق مصرف میکنه و میلیونها تومان بهتون ضرر میزنه و راندمانش هم کاهش پیدا میکنه .
سوالی داشتید مطرح کنید.
◼️ مسئولیت رعایت نکات ایمنی و درست انجام دادن کارها و هر گونه خسارت جانی و مالی بر عهدۀ خوانندگان این مطالب هست . بنده و این سایت هیچگونه مسئولیتی نداریم .
سلام
◼️ قابلِ توجهِ ساختمانهایی که آبرسانی به واحدها با پمپ انجام میشه :
◼️ هنگام قطع برق ، میتونید آب منطقه رو مستقیماً وصل کنید به واحدها
★ توضیح بیشتر :
◼️ اگر این ساختمان، درست و اصولی لوله کشی شده باشه پس حتماً آب از کنتور میاد و در یک یا چند مخزن ذخیره میشه و سپس توسط یک یا چند پمپ ، آب از مخزنها کشیده میشه و فرستاده میشه برای واحدها
◼️ ◼️ وقتی که برق منطقه قطع میشه و یا پمپ از مدار خارج میشه به علت خرابی ، میتونید با بستنِ شیر فلکه ی مخزنها و باز کردن ِِشیرفلکه ی دوم ، کنتور آب رو مستقیماً وصل کنید به لوله ی آبرسانی به واحدها (این کار کنتر از یک دقیقه طول میکشه )
◼️ ◼️ در این صورت اگر فشار آب منطقه زیاد باشه ، در مدتی که برق قطع هست و یا پمپ خراب هست ، واحدها بی آب نمیمونند .
★ معمولاً واحدهای طبقه ی اول به طور حتم آب بهشون میرسه .
طبقات بالاتر بستگی به فشار آب منطقه داره .
◼️ نصب پمپ آب روی کنتور ، غیرقانونی و ظالمانه و ناجوانمردانه هست چون باعث کاهشِ شدید آبرسانی به سایر ساختمانها در منطقه میشه
........
فشار آب ها اونقدر کمه که بایپس کنن هم جواب گو نیست فوقش تا طبقه اول بره
با سلام و تبریکِ فرارسیدن سال نو و نوروز به همهی محترمین
و همچنین تبریکِ فرا رسیدن عید سعید فطر و آرزوی قبولیِ اَعمال خیر و خداپسندانه ی همهی مؤمنین و مسلمین .
◼️ برای تشخیص مقدار آب در مخازن آب میتونید از سنسورهای غیر تماسی الکترونیکی استفاده کنید
◼️ استفاده از این سنسورها هیچ نیازی به سوراخ کردن بدنه ی مخزن نداره
◼️ نیازی هم به نصب سنسور در داخل مخزن نداره
◼️ این سنسورها به بیرونِ بدنه ی مخزن یا لوله چسبانده میشه و با کمک میدان مغناطیسی میتونه به محض رسیدن آب به سطحی معین ، یک رله رو فعال کنه برای قطع یا وصل برق یا روشن شدن یک لامپ یا زنگ و هر سیستم دیگه ای که خودتون طراحی کنید
◼️ از این سنسورها میشه برای انواع مایعات استفاده کرد
◼️ این سنسورها معمولاً با برق ۱۲ ولت کار میکنه و یا ۲۴ ولت
[b]
◼️◼️ مثلاً برای اطلاع از اینکه مخزن آب ساختمان داره حالی میشه میتونید این سنسور رو در جایی از مخزن بچسبانید که وقتی سطح آب به یک سوم رسید ، به ساکنین ساختمان هشدار نوری یا صوتی بده تا در مصرف آب ، حداکثر صرفهجویی رو انجام بدند تا مخزنها خالی نشه و آب ساختمان قطع نشه .
◼️ مثلِ عدم استحمام و روشن کردن ماشینهای لباسشویی تا زمان وصل شدن آب منطقه و آبگیری مخزنها .
◼️ و یا اگر مخزن با پمپ آب پر میشه ، با نصب این سنسور در بالاترین سطح در مخزن میشه پمپ آب رو به صورت خودکار، به موقع خاموش کرد تا مخزن سرریز نشه.
◼️ برای اطلاعات بیشتر و خرید ، در گوگل:
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
افغانی کمتر وارد کنید
اب های غرب کشور رو کمتر صادر کنین به عراق
اب های دامنه های شمالی زاگرس رو کمتر منتقل کنین به قم و تو کویهای اونجا هدر بدید
اب کم نمی اد که بخاییم ما ها اینقدر عذاب بکشیم
این مملکت هیچی کم نداره ....
تو کویر های اصفهان و یزد به خاظر منافع شخصیتون صنایع اب بر تاسیس نکنید .....