احتمال داره داخل قطعات پکیج رسوب بگیره و منبع انبساط هم سوراخ بشه.:n03:نقل قول:
Printable View
احتمال داره داخل قطعات پکیج رسوب بگیره و منبع انبساط هم سوراخ بشه.:n03:نقل قول:
ممنون از جواب هاتون.تعمیر کار گفت شب ها آب ورودی به پکیج رو ببندین بعد با این شیر پرکن bar دستگاه رو کم کنین بزارین رو 1.2 .تا دیگه شیر اطمینان باز نشه.تعمیرکار گفت چون اب شهری نمیاد تو مبدل .بار دستگاه بالا نمیره. این کارو شوهرم کرد..همینم شد. باز از 1.2 بالا تر نرفت.:n27:
خدا کنه تا هفت ماه دیگه که می خوایم از این خونه بریم رسوب نگیره .:n03: ما بریم از این خونه بعد رسوب بگیره :n03:
مرسی از جواب هاتون دوستان:n12::n06:
سلام دوستان ببخشید یک سوال داشتم
برای یک واحد 65 متری یک خوابه و همچنین یک واحد 130 متری 4 خوابه چه نوع پکیچی از برند بوتان مناسبه ؟ تعداد پره های رادیاتور رو اگه لطف کنید ممنون میشم
توضیح اینکه پکیج باد در بالکن نصب بشه و شهر تهران هم هست .
سلام دوستان ببخشید یک سوال داشتم
برای یک واحد 65 متری یک خوابه و همچنین یک واحد 130 متری 4 خوابه چه نوع پکیچی از برند بوتان مناسبه ؟ تعداد پره های رادیاتور رو اگه لطف کنید ممنون میشم
توضیح اینکه پکیج باد در بالکن نصب بشه و شهر تهران هم هست .
از 60 متر تا 130 متر پکیج 24 هزار بوتان مناسبه. و لی پیشنهاد میکنم برای واحد 130 متری پکیج 28 هزار بوتان بگیرید.که دبی آبگرم بالاتری داره.نقل قول:
برای واحد 65 متری حدوداً 40 پره رادیاتور بوتان مدل ایل پریمو کفایت میکنه. (دوتا 14 یا 15 پره برای پذیرای و یک 10 یا 12 برای خواب).
برای واحد 130 متری حدوداً چهار تا رادیاتور 10 پره ( باز هم متناسب با متراژ اتاق ها ) و 3سه تا رادیاتور 15 پره داخل پذیرای .
سلام بر آقایون فنی.
برای گرمایش از کف می خواستم بدونم آیا از لوله های پلاستیکی مثل آذین و یا سایر می شه استفاده گرد یا باید سراغ لوله های پنچ لایه رفت. و اگر امکان داره یه مقدار درباره شیر و سایر اتصالات هم یه توضیحی بدین.
با تشکر.
سلام بر آقایون فنی.
برای گرمایش از کف می خواستم بدونم آیا از لوله های پلاستیکی مثل آذین و یا سایر می شه استفاده گرد یا باید سراغ لوله های پنچ لایه رفت. و اگر امکان داره یه مقدار درباره شیر و سایر اتصالات هم یه توضیحی بدین.
با تشکر.
سیستم گرمایش از کف یا گرمایش تابشی به صورت گسترده در کشورهای اروپایی و آسیای مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع سیستم در زیر کف ساختمان که معمولا در زمان ساخت و یا نوسازی انجام میشود، کار گذاشته می شود. سیستم گرمایش از کف به وسیله گرم کردن کف زمین ساختمان عمل گرمایش را انجام میدهد.
برای گرم کردن زمین چندین روش وجود دارد از جمله به وسیلهٔ برق و آب، که روش آب بهترین و با صرفترین آنها میباشد. امروزه با استفاده از لوله های مدرن چند لایه، سیستم های کنترلر و دیگ های بخار با راندمان بالا این امر بسیار آسان تر شده است. در این روش کف زمین به وسیلهٔ لوله پوشانده و روی آن بتن ریزی می شود که با گردش آب گرم در لولهها به وسیلهٔ یک پمپ حرارت آن به کف زمین منتقل داده می شود. حرارت هدایت داده شده به کف زمین انرژی خود را بصورت تابشی به محیط اطراف انتقال می دهد. آزمایش های مستقل نشان می دهند که قابل قبول ترین محیط می بایست بین 19 تا 29 درجه سانتیگراد و درجه هوا در محدوده سر بین 20 تا 24 درجه سانتی گراد باشد.
سطح آماده سازی شده جهت گرمایش از کف
سیستم گرمایش از کف را می توان در دو حالت کف های بتنی و یا چوبی نصب اجرا نمود. در کف سازی بتنی، سطح رویی بتن باعث می شود که حرارت بطور یکسان پخش شود و در کف سازی چوبی، به دلیل عایق بودن چوب حرارت کم تری از خود انتقال داده که در مجموع کف سازی بتنی کار آمدتر از نوع چوبی است. پس از آماده نمودن سطح، روی آن را با لایه ای 50 میلیمتری از پشم پلی یورتان نمود(برای عایق کردن پشم پلی استر نیز می توان استفاده نمود) و سپس لوله کشی گرمایش از کف که بوسیله بست های مخصوص مهار می شود را اجرا و سطح روی آن را با بتون یا چوب بپوشانید.
Click here to view the original image of 788x591px.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
نقل قول:
لوله های 5 لایه و سیستم گرمایش از کف
مزایای لوله های پنج لایه
- افت فشار ناچیز به دلیل برخورداری از سطحی صاف و صیقلی با حداقل اصطکاک و ضریب زبری
- انتقال حرارتی بسیار بالا و عدم اتلاف گرما
- عدم خمش (شکم دادن) در لوله کشی روکار و در بین بست ها به دلیل ضریب انبساط طولی پایین
- عدم نفوذ اکسیژن از هوای خارج به آب داخل لوله
- انعطاف پذیری و نیاز کمتر در بکارگیری اتصالات
- عدم تشکیل رسوبات و املاح معدنی و ترکیبات آلی
- مقاومت شیمیایی بالا و عدم واکنش با مواد شیمیایی به دلیل وجود سطح خارجی پلیمری
- پایداری در برابر زمین لرزه و ارتعاش به دلیل انعطاف پذیری بالا
- عدم اشتعال و مقاوم در برابر آتش سوزی
- وزن کم، نصب سریع و حمل و نقل آسان
- قابلیت ردیابی به دلیل وجود لایه AL در ساختار لوله
- مقاومت مکانیکی در دمای بالا
- عدم خوردگی، اکسیداسیون، زنگ زدگی
- تحمل فشار در دماهای بالا
- طول عمر و دوام بالا
ترکیبات پلیمری مورد استفاده جهت سیستم های لوله کشی گرمایش کفی
-a پلی اتیلن قابل کراس لینک (PEX –AL-PEX)
پلی اتیلن اصلاح شده به روش شیمیایی با فرآیند کراس لینک (ایجاد پیوند عرضی)
- طول عمر مفید بالا
- دوام محصولات و دارای خواص بهداشتی
b- پلی پروپیلن (PPB –PP R)
- هزینه پایین و خواص بهداشتی مناسب
- طول عمر کم
c - پلی بوتن (PB)
- طول عمر بالا و خواص بهداشتی
- هزینه بالا (هزینه لوله کشی در حدود سه برابر سایر انواع)
d – پلی اتیلن مقاوم شده در برابر حرارت (PE-RT)
نقل قول:
نصب سيستم گرمايش از کف
نصب کلکتور
برای نصب کلکتور رفت و برگشت در سیستم گرمایش از کف بهتر است از جعبههای کلکتور استفاده شود که در شکل زیر دو نمای جعبه و کلکتور روی آن نمایش داده شده است.
- استفاده از لولههای پلی پروپیلن جهت لولههای اصلی ورودی به کلکتورهای رفت و برگشت مجاز نمیباشد.
- توصیه میگردد لولههای اصلی ورودی به کلکتورها عایق کاری شود.
- توصیه میگردد شیر هواگیری اتوماتیک بر روی کلکتورهای رفت و برگشت در نظر گرفته شود.
- جعبههای کلکتور در اندازههای 45*45 و 65*45 و 90*45 در نظر گرفته شده است.
کنترل سیستم گرمایش از کف توسط شیرهای دستی که روی کلکتور موجود است امکان پذیر است. همچنین میتوان از شیرهای ترموستاتیک نیز استفاده نمود. این شیرها بر روی کلکتور نصب شده و با دریافت سیگنال از ترموستات مدار را قطع و وصل مینماید. بدین ترتیب کنترل هر مدار به صورت خودکار توسط ترموستاتهای اتاقی امکانپذیر است.
- لازم به ذکر است میتوان از کلکتورهای ویژه SGP که مجهز به شیر هواگیری و شیر تخلیه میباشند و برای پروژههای کوچک و یا بزرگ با تعداد انشعابهای مختلف قابل دسترسی هستند استفاده نمود.
شیر بای پس: نوعی شیر مخصوص است که با اختلاف فشار جریان آب باز شده و جهت جلوگیری از فشار مضاعف به پمپ، استهلاک و تخریب آن استفاده میشود. همچنین باعث یکنواختی جریان آب برای به تعادل رسیدن مدارهای گرمایشی میگردد.
عایقکاری
ـ ابتدا عايق پيراموني نصب مي گردد اين عايق که از جنس XPE می باشد باید پيرامون ديوارها، چهارچوب درها و ستونها و ديگر اجزا ساختمان كه در لايه بتن نفوذ مي كند نصب گردد. اين عايق به بتن اجازه انبساط مي دهد و از بوجود آمدن پل حرارتي به ديوارهاي خارجي جلوگيري مي نمايد.
ـ بر روي كف عايق خوابانده مي شود. حداقل ضخامت عايق كه از جنس XPE است 3cm و در صورتی که فضای زیر کف ساختمان سرد باشد حد اقل 4cm در نظر گرفته شده و چگالي آن مي باشد كه در هنگام طراحي سيستم گرمايش از كف مشخص مي گردد.
نصب لوله ها
• مطابق نقشه تهیه شده توسط مهندس طراح، تعدادی پاره خط (به عنوان خطوط راهنما) روی عایق رسم نمائید.
• مطابق نقشه تهیه شده توسط مهندس طراح وبا استفاده از خطوط راهنما، لوله ها را نصب نمائید.
• در فواصل 40 الی 50 سانتیمتر وهمچنین در میانه خم ها از بست های نگهدارنده استفاده نمائید.
• توجه نمائید که طول مدارها وفاصله بین لوله ها باید منطبق بر نقشه تهیه شده توسط مهندس طراح باشند.
• جهت خم نمودن لوله ها حتماً از فنر روکار یا لوله خم کن استفاده نمائید.
مراحل اجرای لوله گذاری در کف:
اتصال لوله ها به کلکتور
• در زمان اتصال لوله ها به منیفولد این اصل کلی را در خاطر داشته باشید:
همیشه آب گرم از کلکتور رفت خارج شده ودر ابتدا به مرزهای سرد وارد می شود وپس از عبور از مرزهای سرد وارد مرزها و سطوح نیمه سرد می گردد ونهایتاً به کلکتور برگشت می گردد.
• همیشه لوله ها را به گونه ای به کلکتور وصل کنید که لوله خروجی از کلکتور آب گرمتر را به مرز سرد برساند.
• برای تمام مدارها یک شیر مستقل نصب نمائید.
• همیشه کلکتور برگشت را بالاتر کلکتور رفت قرار دهید. این امر باعث می شود هوای موجود در آب با قابلیت بهتری از سیستم خارج شود.
• روی کلکتور بازگشتی، شیر هواگیری تعبیه نمائید.
• به علت تراکم زیاد لوله ها در نزدیکی کلکتور، لوله های ورودی نزدیک به کلکتور را عایقکاری کنید تا از انتقال بیش از حد گرما به سطوح نزدیک به کلکتور جلوگیری شود.
تست سیستم لوله کشی گرمایش از کف
جهت اطلاع بیشتر قسمت آزمایش با گاز مبحث 14 مقررات ملی ساختمان صفحه 139 تقدیم میگردد.
آزمایش با گاز:
الف) آزمایش با گاز در مورد لولهکشی سیستمهایی ممکن است انجام گیرد که فشار آزمایش در آنها از 10 بار تجاوز نکند.
ب) آزمایش با گاز ممکن است با هوای فشرده، گاز ازت و یا دیگر گازهای خنثی انجام گیرد.
- آزمایش با گاز اکسیژن مجاز نیست.
پ) فشار آزمایش باید دست کم 1/25 برابر فشار کار طبیعی سیستم لولهکشی باشد.
- حداقل فشار آزمایش در هر حال نباید از 7 بار کمتر باشد.
ت) مدت زمان آزمایش با گاز دست کم باید یک ساعت پیوسته باشد.
عملیات بتن ریزی
پس از حصول اطمینان از اجرای صحیح سیستم - عملیات بتن ریزی تحت نظارت مهندسین انجام می شود.
- مجموع ضخامت ورقه بتن از روی عایق تا زیر کف پوش ( سنگ - کاشی - سرامیک ....) نباید کمتر از 3 سانتیمتر باشد. لازم به ذکر است برای ساخت ملات بتن باید از مصالح با دانه بندی ریز استفاده شود.( حداکثر اندازه دانه های مصرفی نباید از یک سانتیمتر بیشتر باشد)
- افزایش ضخامت ورقه بتنی تا 50 میلیمتر مشکلی برای سیستم گرمایش از کف ایجاد نمی کند.
- در هنگام اجرای ورقه بتنی حداقل به مدت 2 روز نباید دم
از لوله های 5 لایه و یا تک لایه و یا 3 لایه که به صورت کلاف و در متراژهای بالا تولید میشه میتونید در سیستم گرمایش از کف استفاده کنید. ولی از لوله های پلاستیکی آذین نمیتونید در گرمایش از کف استفاده کنید. مهمترین اشکال این لوله ها اینه که انعطاف پذیری بالای ندارند که مثل لوله های 5 لایه راحت خم بشن و یکی دیگه از مشکلاتش اینه که این لوله ها به صورت شاخه ای تولید میشه و حداکثر 4 متر طول داره ولی لوله های 5 لایه به صورت رولی و در متراژهای بالای 100 تا 400 متر تولید میشه.
حالا اگر از لوله اذین استفاده کنید برای جاهای که باید خم بخوره مجبورید از زانو استفاده کنید و برای بالا بردن طول لوله از بوش استفاده بشه. که خود این زانوها و بوش ها باعث افت فشار فوق العاده زیادی در سیتم گرمایش از کف میشه و زمان اجرای خیلی زیادی هم میبره و هزینه ای به مراتب بالاتر از لوله های 5 لایه داره.نقل قول:
سلام دوستان
یک پکیج بوتان مدل کالدا ونزیا
برامون نصب کردن ولی این دایره های روش رو هر چی برسی کردم به نتیجه نرسیدم که چرخش روی هر کدوم چند درجه باعث افزایش دما میشه
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
لطفا راهنمایی کنید
سلامنقل قول:
یک مشکل دیگه ش اینه که بخاطر وصله های زیاد احتمال نشتی زیاد میشه
سلام پکیج دیواری بوتان کالداونزیا درحالت تابستانی(آبگرم) آب مصرفی سردوگرم میشودچراغ سبز بحالت چشمک زن رفته وتا دما پائین تر از 30 درجه نیایددستگاه استارت نزده و شعله روشن نمیشود لطفا اشکال را بفرمائید
سلام دوست عزیز مثل اینکه شما هم مدل پکیج ما رو داری این دایره هاش هر کدوم چند درجه دمای آب افزایش میده ؟نقل قول:
بعد یک سوال دیگه الان گداشتیم رو حالت زمستانی اون درجه که دما رو نشون میده دمای رادیاتوره یا آب مصرفی ؟
سلام من یک فرولی اف 24 دارم، خیلی تون تون خراب میشه و اصلا راضی نیستم.
سلامنقل قول:
دقیقتر بگین چی چیش تند تند خراب میشه ؟
بنده نه نمایندگیش هستم نه فروشنده نه تعمیرگار پکیج اما شاید شما درست ازش استفاده نمیکنین
:20:
یا درست نصب نشده
میشه بیشتر توضیح بدین ؟
دوستان لطفا راهنمایی کنیدنقل قول:
سام و عرض ادب و سپاس از توضیحاتنقل قول:
هنوز چون در خانه جدید مستقر نشدیم پکیج نگرفتم
لطفا بفرمائید نظر شما در خصوص پکیج های بوش چیه ؟
سری جدیدش
گویا 38 ماه ضمانت داره و یک رادایتور پنلی سانیکا هم روش میدن
نظرتون راجه به رادیاتورهای پره ای سانیاکا در مقایسه فنی و قیمتی با فرولی و یا کرمی و یا هر برند مورد تائید شما جیه ؟ که حالا که داره تخفیف میده و اگر پکیج تائید باشه یه دفعه همه رو از اون بگیریم
البته این پکیج های بوش شرکت فروشنده مدعی هست کم صدا ترین پکیجه و پمپ آلمانی داره ! اما جاله من توی جستجوهای خارجی هیچ ردی از سرکت تجهیرات حرارتی بوش با این محصوص پیدا نکردم و این مدل پکیج را در سایتهای روسی و استرالیایی دیدم !
[وب این هم تنها جای یکه مدل 6000 بوش پیدا شد !
سایت کشور چین بوش !!!
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
ذکر کردن که آلمانیه !
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
پتانسیومتر مربوط به دمای شوفاژ بین 30 تا 85 درجه متغیره .نقل قول:
پتانسیومتر مربوط به دمای آب بین 30 تا 60 یا 65 درجه متغیره.
تشکر دوست عزیز
یک سوال دیگه الان جای شیرهای آب گرم و سرد جابجاست (یعنی وقتی آب گرم باز میکنیم سرد میاد و بالعکس)
الان میخام ببینم نصاب پکیج جابجا نصب کرده یا لوله کش (کاریش میشه کرد)؟
1- علامتهای پلاستیکیِ سرد و گرم ( قرمز - آبی ) رو که روی دسته ی شیر آب هست با هم جابجا کنین مشکل حل میشه. (آبی و قرمز رو جابجا کنین )نقل قول:
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
2- راه دوم اینه که شیلنگهای زیر روشوئی و ظرفشوئی رو با هم جابجا کنین
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
اگر نصاب پکیج لوله های سرد و گرم را اشتباه نصب کرده باشه سیستم آب گرم پکیج خوب کار نمیکنه.و آب سردو گرم میشه. پس مشگل از لوله کشیه.نقل قول:
یعنی طبق تصویری که گذاشتم هر کدوم از اون دایره های پررنگ و کوچک چند درجه باعث افزایش دما میشندنقل قول:
چون هرکاری کردم نتونستم به دمای مناسبی برسم اون درجه دما هم که روش هست معلوم نیست دمای شفاژ رو نشون میده یا آب رو:n13:
در حالت زمستانی اگر آب گرم مصرف کنید دمای آبگر را نشان میده ولی اگر آبگرم بسته باشه دمای رادیاتورها را نشون میده.نقل قول:
سلام همانطور که قبلا خدمتون عرض کردم ۱- پکیج خونه ما مرتبا فشارش بالا میره و باید از طریق هواگیری فشارش پایین آورد آنرا روی ۱/۵ تنظیم کرد ۲- رادیاتوره هم مرتبا هوا میگیره هر روز باید هواگیری کنم یعنی اگر دو روز خونه نباشیم اولا فشار پکیج بالا میره و آب سر ریز میشه و دوما خونه خیلی سرد میشه بعلت هوا گرفتن رادیاتورها حالا با توصیه یکنفر رفتم شیر ارونت خریدم و اونو روی حوله خشکن نصب کردم پیچ بالای اونو مقداری شل کردم که بصورت اتو هوا رو خارج کنه اما هیچ تاثیری نداشت گفتند برای هر رادیاتور باید یکی نصب کنم و یا اینکه یکی رو روی مسیر رفت و یکی رو روی مسیر برگشت روی کلتورها داخل جعبه کلکتور نصب کنم از شما خواهش دارم به دو مورد ذکر شده پاسخ بفرمایید واینکه چرا رادیاتورها زود هوا میگیرن علتش چیه و همچنین در مورد نصب ایرونت روی کلتور ها هم توضیح و راهنمایی بفرمایید بی نهایت سپاسگزار (بوتان کالدا ونیزیا تک مبدل kis )
سلامنقل قول:
شیر پرکنِ پکیج مشکل داره
آبِ مدار شوفاژ فقط از طریق شیر پرکن زیاد میشه و فشار میره بالا
اگر فشار رو ببرین روی 1,5 و سپس شیر آب اصلی پکیج رو ببندین و اصلاً هم آب گرم باز نکنین , دیگه فشار بالا نمیره
این دلیل بر خرابی شیر پرکن هست
باید باز بشه
یا رسوب گرفته درست بسته نمیشه یا خورده شده و مثل شیری که نشت میکنه
همه ب مشکلات پکیجتون از همین هست
هوا هم همراه آب از شیر پرکن وارد سیستم شوفاژ میشه
درضمن همونطور که قبلا توضیح دادم اگر پیچ هواگیریِ رادیاتورها پائین تر از شیر ورودی رادیاتور باشه , دائماً توی رادیاتورها صدای شُرشر آب میاد
اگر رادیاتور کج نصب شده باشه این مشکل پیش میاد
پیچ هواگیری باید حتماً یک سانت بالاتر از ششیر آب رادباتور شوفاژ باشه تا حبابهای هوا کنار شیر گیر نیافته بلکه بره کنار شیر هواگیری جمع بشه
بسیار ممنونم از پاسختون اگر لطف کنید در مورد شیر ارونت که در سئوال قبلی ذکر کرده بودم که روی کلکتور رفت و برگشت نصب بشه توضیح بفرماییدنقل قول:
سلام
فشار پکیج رفته بالای عدد 2.5 باید چکار کنم که بیاد روی 1.5 ؟
به احتمال زیاد باید رادیاتورهای شما از این رادیاتورهای پره ای باشه. یکی از بزرگترین مشکلات این رادیاتورهای پره ای اینه که متاسفانه وقتی پوشش سطحی داخلش از بین میره شروع به خوردگی و تولید گاز بد بوی هیدروژن میکنه که تو پستهای قبلی به طور کامل توضیح داده شده.و همین موضوع باعث میشه رادیاتورها خیلی تند تند هوا بگیره و شاید نیاز باشه هر 2 ساعت یک بار هواگیری انجام بشه. این مشکل اصلا ارتباطی با پکیج نداره و فقط دلیلش نوع و جنس رادیاتورها است. در سیستم گرمایش از کف به دلیل اینکه رادیاتورها از سیستم حذف میشه فرایند هواگرفتن خیلی کمتر اتفاق میافته.
پیشنهاد میکنم که روی تک به تک رادیاتورها یک ارونت نصب کنید. اینجوری مشکل راحتتر برطرف میشه.
از مایع نگهدارنده (پروتکتور)هم میتونید استفاده کنید. که با توجه به کاتلوک این مواد مقدار مشخصی از ماده را باید در داخل رادیاتورها بریزید تا از خوردگی و تولید گاز هیدروژن جلوگیری کنه. و برای مدتی از هوا گرفتن رادیاتورها خلاص بشید.نقل قول:این موضوع اصلا ارتباطی به شیرپرکن نداره. و جواب شما اصلا نمیتونه درست باشه.نقل قول:
حذف شود...
[QUOTE=tamirkar1;8495682]به احتمال زیاد باید رادیاتورهای شما از این رادیاتورهای پره ای باشه. یکی از بزرگترین مشکلات این رادیاتورهای پره ای اینه که متاسفانه وقتی پوشش سطحی داخلش از بین میره شروع به خوردگی و تولید گاز بد بوی هیدروژن میکنه که تو پستهای قبلی به طور کامل توضیح داده شده.و همین موضوع باعث میشه رادیاتورها خیلی تند تند هوا بگیره و شاید نیاز باشه هر 2 ساعت یک بار هواگیری انجام بشه. این مشکل اصلا ارتباطی با پکیج نداره و فقط دلیلش نوع و جنس رادیاتورها است. در سیستم گرمایش از کف به دلیل اینکه رادیاتورها از سیستم حذف میشه فرایند هواگرفتن خیلی کمتر اتفاق میافته.
پیشنهاد میکنم که روی تک به تک رادیاتورها یک ارونت نصب کنید. اینجوری مشکل راحتتر برطرف میشه.
از مایع نگهدارنده (پروتکتور)هم میتونید استفاده کنید. که با توجه به کاتلوک این مواد مقدار مشخصی از ماده را باید در داخل رادیاتورها بریزید تا از خوردگی و تولید گاز هیدروژن جلوگیری کنه. و برای مدتی از هوا گرفتن رادیاتورها خلاص بشید.
سلام ضمن تشکر و پاسختون به سئوالات حقیر به عرض برسانم همانطور که فرموده بودید شیر آب ورودی به پکیج بمدت چند ساعت بستم و فشار را هم روی 1/5 گذاشتم بعد از این چند ساعت عقربه فشار بسیار بسیار کم اضافه شده بود یعنی خیلی ناچیز حالا میخوام بپرسم من خودم می تونم شیر پرکن رو عوض کنم یا خیر و اگر بدم شیر ارونت رو بجای تک تک رادیاتورها روی کلکتور رفت و برگشت داخل جعبه کلکتور نصب کنند تاثیری داره یا خیر ضمنا شخصی گفت زمانی که رادیاتورها رو باز کردید و آنها رو شستید اون مواد داخل رادیاتور از بین رفته می تونید بجاش سه قاشق مایع ظرفشویی از طریق پیچ بالای حوله خشک کن داخل رادیاتور بریزید و چون پمپ پکیج کار میکنه اونو به داخل همه رادیاتورها منتقل میکنه خواستم نظر شما رو دراین مورد جویا شم با تشکر فروان
از کجا میتوان فهمید که رادیاتور هوا گرفته؟
سلام دست رو رادیاتور میزاری متوجه میشی که نصف آن سرده (طرف روبروی شیر ورودی به رادیات )و نصف دیکه اش گرم یا اینکه داخل رادیاتور صدای شرشرآب میادنقل قول:
صدای شرشر آب در رادیاتور یکی از علامتهای هوا داشتنش هستنقل قول:
در چند صفحه قبل توضیح مفصل نوشتم
سلامنقل قول:
اگر فشار آب ساختمان بیش از 1 یا 1,5 بار باشه و شیر پرکن درست و محکم بسته نشده باشه یا خراب باشه و درست بسته نشه , فشار آبِ رادیاتورهای شوفاژ تدریجاً بالا نمیره ؟
به نظر شما بالا رفتنِ خودبخودیِ فشار از چی هست؟
از شیر سه طرفه فقط ؟
یا از چه چیزهائی ؟
اول سلام
دوما خسته نباشید دو ساله که هر وقت مشکل داشتم مطالب فروم رو خوندمو و مباحث این فروم رو درباره تاسیسات گرمایشی بخصوص پکیج دنبال میکنم نکات فنیتون عالیه
....سوما
من یک پکیج لورچ 28 اریان دارم با رادیاتور پانلی لورچ تازه نصب کردم (سیستم لوله کشی انشعابیه و کلکتوری نیست لوله ها از جنس پلی پروپیلن و جوش حرارتی) ولی توی یکی از واحد ها فشار آب سیستم گرمایش همش افت میکنه ولی هیچ جایی اثری از نشتی نیست در ضمن این اتفاق فقط تو حالت زمستونه اتفاق می افته میخواستم راهنماییم کنید ببینم دلیلش چیه؟
چهارما میخواستم بدونم از کجا میتونم بفهمم که چه ترموستات اتاقی مناسب پکیج لورچ اریان هستش؟ و آیا میتونم خودم نصبش کنم؟
با تشکر
اگر شیر پرکن خراب شده باشه و فشار آب ساختمان هم کم نباشه فشار مدار شوفاژ خیلی سریع بالا میره و بعضی وقتها بالا رفتن در حد چند دقیقه اتفاق میافته.و وقتی که رادیاتورها را هواگیری میکنیم ، رادیاتورها اصلا هوا نداره.
و اگر فشار مدار شوفاژ در زمانی حدود چند ساعت بالا بره و وقتی که رادیاتورها را هواگیری میکنیم ، ابتدا مقداری هوا از رادیاتورهاخارج بشه یا انتهای رادیاتورها بعد از چند ساعت سرد بشه ، دلیلش تولید گاز بد بوی هیدروزن است. که به خاطر تجزیه ذرات آلومنیم و یک سری فعل و انفعالات شیمیایی با مبدل های مسی پکیج دیواری ایجاد شده.
نقل قول:
این مشکل برای خود من هم رخ داده که بعد از یک سال تونستم محل نشتی را پیدا کنم. اخرش متوجه شدم که کابینتت کار وقتی مشغول نصب کابینتها بوده. برای ثابت کردن باکس زیر پکیج ، باکس را روی دیوار پیچ کرده و پیچ یکی از لوله هارو کاملا سوراخ کرده ولی چون از رولپبلاک استفاده کرده بود مقدار نشتی خیلی خیلی کم بود. و از اونجایی که این نشتی توی دیواری قرار داشت که یک طرفش نمای ساختمان بود و سنگ شده بود و هر روز بهش افتاب مبخورد و طرف دیگه دیوار اشپزخانه بود وکاملا کاشی بود نمیشد محل نشتی را پیدا کرد.
امیدوارم این تجربه به دردت بخوره.نقل قول: