ممنون از راهنماییتوننقل قول:
این پمپ اب وقتی روشن میشه
خیلی صدا داره
و ازاردهنده هست
برای اینکه صداش کم بشه راه حلی سراغ دارید؟؟
مثلا یه باکس براش درست کنم
ممنون از راهنماییتوننقل قول:
این پمپ اب وقتی روشن میشه
خیلی صدا داره
و ازاردهنده هست
برای اینکه صداش کم بشه راه حلی سراغ دارید؟؟
مثلا یه باکس براش درست کنم
سلامنقل قول:
قابلی نداشت دوست عزیز
اطلاعات بیشتر بدین تا راهنمایی کنیم در حد اطلاعاتمون إن شاء اللّٰه
نوع پمپ ؟ جتی ؟ یا معمولی ؟
چند اسب هست ؟
کجا نصب شده دقیقاً ؟ زیرزمین ؟ اتاقک بالای پشت بام ( خرپشته) ؟ پشت بام ؟ توی راه پله ؟ زیرپله ؟ اتاقک مخصوص سیستم آبرسانی ؟ در یک چاله ی درب دار در همکف ؟
آیا زیر پایههای پمپ ، لاستیک گذاشتین تا صدای کمتری منتقل کنه به ساختمان ؟ ( مثل لاستیک تیوب که چند بار تا شده باشه )
================================================== ==
اگر پمپ نیم اسب هست ، این پمپها صداش خیلی کمه و باید نرم و بسیار کم صدا کار کنه مگر اینکه بلبرینگ هاش و یا پروانه اش مشکل داشته باشه .
اگه در همکف یا زیرزمینی هست میتونین یک چاله برای درست کنین و درپوش محکم هم داشته باشه .
زیر درپوش هم یونولیت بچسبونین با چسب چوب تا عایق صدا باشه
سلامنقل قول:
زنگ زدن بدنه و کف کولر وقتی اتفاق میافته که جنسش بنجل باشه و یا آب یک مقدار شور باشه یعنی نمک داشته باشه
بدنه و کف کولرهای آبی باید گالوانیزه باشه تا زنگ نزنه حتی بدون رنگ .
.
یکی از راهها ، استفاده از حفاظت کاتدی هست یعنی یک تکه فلز رو میچسبونند به بدنه کولر یا پنجره یا خودرو و غیره . این فلز مانع از اکسیده شدن بدنه ی کولر میشه .
حفاظت کاتدی:
عبارتست از جلوگیری یا کاهش خوردگی فلزات بطوریکه توسط اعمال یک جریان الکتریکی خارجی (یکسو) و یا تماس آن با یک آند از بین رونده،فلز مورد نظر بصورت کاتد درآید.در حقیقت قبل از اعمال سیستم حفاظت کاتدی فلزی که خورده می شود هم دارای مناطق کاتدی،مناطق آندی نیز تبدیل به کاتد شده و از نتیجه دستگاه یا شبکه مورد نظر کاملاً کاتدی می گردد. حفاظت کاتدی از مهمترین و مؤثرترین رق کنترل خوردگی می باشد بطوریکه با اجرای این روش می توان فلزات را بدون اینکه خورده شوند به مدت طولانی در محیطهای خورنده نگهداری کرد
.
نمیدونم برای بدنه کولر از چه فلزی باید استفاده کرد
تحقیق میکنم و خبر میدم
================================================== ==
استفاده از رنگهای باکیفیت هم خیلی خوب هست . یعنی باید به خوبی از رسوبات پاک بشه و تمیز و براق بشه و رنگ بشه ۲ بار تا ضخیم و مناسب باشه
رنگ اول فقط باید کمی سفت بشه ولی باید چسبنده باشه تا رنگ دوم به خوبی بهش بچسبه . بعدش باید خوب خشک بشه بعدش آب رو وصل کنین
با سلام خدمت دوستان گرامی
این لوله وفتی از جاش در میاد چه جوری میشه درستش کرد که محکم بشه و آب نشت نکنه؟؟
با سپاس.[IMG] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [/IMG]
ی مغزی غلطی شکل باید داشته که روی لوله قرار میگیره و با یکم نوار تفلون میبندی دورش محکمش میکنهنقل قول:
اون مغزی نباشه بی فایده هست اما اگر وقت خریدشو نداری دور لوله تفلون بپیچ که محکم بشه
سلامنقل قول:
سوال خوبی مطرح کردین . خیلی از مردم مشکل دارند با این شیلنگهای و بارها دیدم که شیلنگ دراومده و آب زیاد هدر رفته و یا اون آب هم صدمه زده به ساختمان . چه اون سمت از شیلنگ که به کولر وصل میشه ، چه اون سری که به لوله ی آب ساختمان وصل میشه .
نظر جناب ALIRK درست هست
یک حلقه ی مسی یا برنجی یا پلاستیک هست که شیلنگ از داخلش رد میشه و بعدش سر شیلنگ میره داخل شیر آب کولر یا شناور کولر و مهره بسته میشه . با سفت کردن مهره ، مهره فشار میاره به حلقه . حلقه هم فشار میاره به شیلنگ . درنتیجه شیلنگ دیگه نمیتونه دربیاد
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
چون تولیدکنندگان ایرانی اکثرشون فقط دنبال سود بیشتر هستند ، این شیرها هم داره که کم پلاستیکی میشه !!! چون برنج گران هست . مهره ی سر شیر پلاستیکی شده که مهره هم نداره و باید زیر آفتاب چیزی دورش بپیچید تا بر اثر گرما و اشعه ماوراء بنفش آفتاب خراب نشه
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
================================================== ==
اگر شیر استاندارد باشه دیگه تفلون لازم نداره
ولی اکثر شیرها و شناورها تفلون هم لازم داره تا شیلنگ نشت نکنه
نکات مهم :
سر شیلنگ باید عمودی بریده بشه و صاف باشه . اگر کج بریده بشه احتمال نشت آب خیلی بیشتر میشه
خیلی مهم هست که تفلون در جای مناسب به صورت تابیده پیچیده بشه روی همدیگه تا ضخیم بشه و مثل واشر عمل کنه
ابتدا باید شیلنگ از توی مهره رد بشه
بعدش اگه حلقه هم داره ، شیلنگ از توی حلقه هم رد بشه
بعدش بایستی سر شیلنگ رو بزنین توی شیر یا شناور کولر و فشار بدین تا سر شیلنگ بره داخل و بچسبه به انتها
حالا باید شیلنگ رو دربیارین و یک سانت قبل از سر شیلنگ رو تفلون ضخیم و تابیده و کشیده و محکم بپیچین (تفاوت رو به صورت پهن نپیچید )
حالا باید شیلنگ رو دوباره جا بزنید و مهره رو محکم ببندید .
================================================== ==
بعضی از لوله کشه و مغازه دارها ا به اون حلقه ی کوچک میگن مَمی !!
دیگه شیلنگ درنمیاد با فشار آب و نشت هم نمیده
بهتره قبل از نصب شیر ، به قسمتهای متحرکش روغن موتور تمیز بزنید تا چرب و نرم و روان بشه . چه دستهاش چه داخلش که ای رو میبنده . این روغن از رسوب گرفتنش هم تا مدتها جلوگیری میکنه
با سلامی دوباره و سپاس از راهنمایی دوستان
کولر ما یه مدتی هست یه مشکلی پیدا کرده به این صورت که هنگامی که رو دور تند روشن میشه مشکلی نداره اما هنگامی که از دور کند میاریمش رو دور کند یا رو دور کند روشنش میکنیم موتور یه حالت تیک مانندی پیدا میکنه و میره تا خاموش شدن و دوباره برمیگرده و این جریان همینجوری ادامه پیدا میکنه (یه حالتی مثل ریپ زدن ماشین )ضمن اینکه صدای ترسناکی هم میده و با هر تیکی که میزنه حتی برق خونه هم کم و زیاد میشه و نمیشه اصلا از دور کند استفاده کرد . خودم حدس میزنم موتورش نیاز به سیم پیچی داره اگه دوستان راهنمایی کنند ممنون میشم
با سپاس فراوان.
سلامنقل قول:
اگر کنتور برق ساختمان از نوع دیجیتال هست مصرف برق موتور رو در دور تند و کند اندازه بگیرین
اگر دکمه ی روی کنتور برق دیجیتال رو ۱۲ بار بزنید حروف KW میاد که یعنی کیلووات
حالا اگه همه وسایل برقی حتی شارژر موبایل رو هم از برق بکشید و فقط موتور کولر بدون پمپ روشن باشه میتونید مصرف واقعیش رو ببینید در دور تند و کند
بعدش همین عددها رو با عددهای نوشته شده روی لیبل بدنهی کولر برای مصرف موتور در دور تند و کند مقایسه کنید
اگر خیلی اختلاف دارند پس موتور نیمسوز شده چون موتور نیم سوز ، مصرف برقش بیشتر میشه و بیشتر داغ میکنه و قدرت و سرعتش هم کم میشه و باید توسط تعمیرکار باوجدان سیم پیچی بشه وگرنه بهتره که فروخته بشه و یک موتور خوب مثل موتوژن یا الکتروژن بخرید که حدود دو سه سال گارانتی داره
================================================== ==
علت بد روشن شدن موتور الکتریکی میتونه از سیم پیچی باشه و یا از خازنش
اگه در گوگل بنویسید
روش تست خازن موتور کولر آبی
میتونین خودتون تستش کنید البته با رعایت تمام نکات ایمنی
مسئولیتِ رعایتِ نکات ایمنی و درست انجام دادن کارها و هر گونه خسارت جانی و مالی بر عهدهٔ خوانندگان این مطالب هست
بنده و این سایت هیچگونه مسئولیتی نداریم
سلام دوستان
برای پمپهای آب ، پروانههای استیل و آلومینیومی هم ساخته شده ولی وزنش خیلی سنگینه خصوصاً پروانه استیل و امکان ندارد این پروانه ها رو بالانس کرده باشند و حتماً لرزش داره و با چرخش زیاد ، لرزش و ویبره ی خیلی شدید تولید میکنه که باعث صدمه دیدن سریع و شدید بلبرینگ های محور پمپ میشه پس بهتره استفاده نکنید مگر اینکه مطمئن بشید که کاملاً بالانس هست .
=======================================
دوستان , به نفعتون هست که مطالب بنده ی مخلص رو بخونید و دنبال کنید چون هم کلی پول توش هست هم امنیت و ایمنی ، هم آسایش و آرامش ، هم دور شدن از بسیاری از خطرها و ضررهای دنیا و هم پایان و عاقبتِ خوش و خیر إن شاء الله .
چند نمونه :
.
میلیونها تومن صرفه جویی در هزینه های خودرو و زندگی :
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
توصیه های مهم امنیتی:
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
قوانین و مقرراتِ گفتگو و تبادلِ نظر:
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
.
برنامه های مهم و کاربردی برای گوشیهای اندرویدی :
.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
.
تاپیک جامع لولهکشی و پمپ آب و مخزن آب ( مشاوره و تعمیر و سرویس)
.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
.
سرویس و نگهداری و تعمیر آبگرمکن دیواری
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
تاپیک جامع دستگاه تصفیه آب خانگی. (مشاوره، سرویس و تعمیر )
.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
سلام تجربه من از پمپ خانگی دز طبقه سوم,دوستان هیچ موقع مثل من گول نخورید و از پمپ مخزنی که توش تیوپ میخوره استفاده نکنید اینقدر گرفتاری داره که آدمو از زندگی سیر میکنه,ما رفتیم تو ساختمونی که طبقه سوم واحد ما بود و پمپ آب دیجیتال از این زرد رنگها روش بود وقتی آب و باز میکردی یا نمیومد یا دیر میومد رفتم پیش لوله کش گفت اینا مال طبقه دومه باید اتومات مکانیکی با مخزن بذاری خلاصه کلی خرج کردیم و تازه بدبختی ما شروع شد,چون طبقه سه ارتفاعش زیاده مخزن باید با فشار زیاد آب و بفرسته بالا واسه همین هر ماه یک بار باید میکندم میبردم پمپ بادی و از اون طرف جنس تیوپ ها خوب نیست هرچند ماه یک بار سوراخ میشد هرکی گفت اگه به موقع باد بزنی مشکلی نداره چرت میگه ,مشکلی بعدیش اتومات مکانیکی بود که با کوچکترین کم آبی پلاتین میچسبونه و پمپ یک سره کار میکنه حالا ما شانس آوردیم بلبرینگ های پمپ صدا میکرد میشنیدم میرفتم خاموش میکردم جندین دفعه این بازی دراورد حتی یک روز برفی پلاتین چسبوند رفتم اوستا کار آوردم و قطعه عوض کردم,پنج راه آب هم داره که بازم بخاطر جنس آشغال با کوچکترین ضربه میشکنه,دیگه اینقدر برای اینا لوله کش آورده بودم همسایه ها دلشون واسم میسوخت,خلاصه یکی دیگه از لوله کش ها گفت چرا پنتاکس نمیندازی تا طبات بالاتر از تو هم جواب داده منم که دیگه از بادزدنو پلاتین چسبوندن خسته شده بودم 600 تومن دادم با تعمیر بلبرینگ های پمپ و دستمزد 800 تومن تموم شد ولی تا الان خداروشکر راضیم (اگه چشم نخوره)گاهی اوقات آب و دیر بالا میده ولی دیگه اونقدر دردسر نداره فقط یه نکته موقعی اون رو نصب کنید که بدون پمپ کمی فشار آب داشته باشید وگرنه عمل نمیکنه
- - - Updated - - -
سلام تجربه من از پمپ خانگی دز طبقه سوم,دوستان هیچ موقع مثل من گول نخورید و از پمپ مخزنی که توش تیوپ میخوره استفاده نکنید اینقدر گرفتاری داره که آدمو از زندگی سیر میکنه,ما رفتیم تو ساختمونی که طبقه سوم واحد ما بود و پمپ آب دیجیتال از این زرد رنگها روش بود وقتی آب و باز میکردی یا نمیومد یا دیر میومد رفتم پیش لوله کش گفت اینا مال طبقه دومه باید اتومات مکانیکی با مخزن بذاری خلاصه کلی خرج کردیم و تازه بدبختی ما شروع شد,چون طبقه سه ارتفاعش زیاده مخزن باید با فشار زیاد آب و بفرسته بالا واسه همین هر ماه یک بار باید میکندم میبردم پمپ بادی و از اون طرف جنس تیوپ ها خوب نیست هرچند ماه یک بار سوراخ میشد هرکی گفت اگه به موقع باد بزنی مشکلی نداره چرت میگه ,مشکلی بعدیش اتومات مکانیکی بود که با کوچکترین کم آبی پلاتین میچسبونه و پمپ یک سره کار میکنه حالا ما شانس آوردیم بلبرینگ های پمپ صدا میکرد میشنیدم میرفتم خاموش میکردم جندین دفعه این بازی دراورد حتی یک روز برفی پلاتین چسبوند رفتم اوستا کار آوردم و قطعه عوض کردم,پنج راه آب هم داره که بازم بخاطر جنس آشغال با کوچکترین ضربه میشکنه,دیگه اینقدر برای اینا لوله کش آورده بودم همسایه ها دلشون واسم میسوخت,خلاصه یکی دیگه از لوله کش ها گفت چرا پنتاکس نمیندازی تا طبات بالاتر از تو هم جواب داده منم که دیگه از بادزدنو پلاتین چسبوندن خسته شده بودم 600 تومن دادم با تعمیر بلبرینگ های پمپ و دستمزد 800 تومن تموم شد ولی تا الان خداروشکر راضیم (اگه چشم نخوره)گاهی اوقات آب و دیر بالا میده ولی دیگه اونقدر دردسر نداره فقط یه نکته موقعی اون رو نصب کنید که بدون پمپ کمی فشار آب داشته باشید وگرنه عمل نمیکنه
سلامنقل قول:
ممنون از به اشتراک گذاشتن تجربه تون
متاسفانه کار با علم و دانش کافی انجام نشده و باعث کلی مشکلات شده براتون
۱- اگر هر واحد پمپ جداگانه داره ، این اقتصادی نیست و پول برق همه زیاد میشه
بنده برای چند تا فامیل و آشنا که در یک ساختمان ۱۵ واحدی ۵ طبقه زندگی میکنند فقط یک پمپ پنتاکس ۱ اسب حتی نصب کردم با بادکنک سولار ( مخزن هوای فشرده ی پلاستیکی مارکِ سولار soolar) و سوییچ اتوماتیک مکانیکی
پمپ با برق عمومی ساختمان کار میکنه و پول برقش خیلی کم میشه چون یک واحد آب بخواد ، ۱۰ واحد آب بخوان ، فرقی نداره . فقط یک پمپ کار میکنه .
۵ ساله داره کار میکنه و همه راضی هستند
فقط حدود یک سال و نیم یک بار پروانه میشکنه که طبیعی هست و بهشون یاد دادم خودشون عوض کنند . همیشه هم ۱ پروانه و یک فیبر و فنر یدکی دارند که از پول شارژ میخرند .
نکته بسیار مهم :
مخزن فشار اگر سالم باشه و بادش هم تنظیم باشه آب رو فقط برای چند ثانیه میفرسته بالا . مخزن فشار برای کاهش خاموش روشن شدن های پمپ هست و برای جلوگیری از صدای ضربه در داخل لولههای ساختمان
مخزن فشار هم همیشه باید بین ۲۵ تا ۳۰ psi فشار داشته باشه .
در این بادکنک ، آبِ پمپ در داخل تیوب هست و فشار هوای داخل بالون از بیرونِ تیوب بهش فشار میاره پس اگر تیوب کم باد بشه تیوب بر اثر فشار آب داره میشه
در این ساختمان هر ۲ ماه فشار رو با درجه چک میکنند برای اطمینان ولی در سال ممکنه یک بار احتیاج به باد زدن داشته باشه
# اتوماتیک هم اگه توسط فرد آگاه تنظیم بشه بسیار عالی کار میکنه و فقط هم یک پلاتینش کار میکنه . دومی رو برداشته اند برای زاپاس
در صفحات قبل توضیح داده ام چرا تک پلاتینه و چطوری
ضمناً مشکل بزرگ ساختمان شما ظاهراً اینه که مخزن آب ندارید و مستقیماً از کنتور آب میگیرید برای پمپ که هم تخلف هست و هم دردسرساز
و یا مخزنِ بین پمپ و کنتور ، بسیار کوچک هست . باید برای هر واحد حداقل ۲۵۰ لیتر حساب کنین یعنی ۳ تا ۸۰۰ لیتری یا ۲ تا ۱۲۰۰ لیتری یا یک ۲۵۰۰ لیتری . مخزنها باید ضد باکتری باشه . زیر آفتاب نباشه . دربش هم محکم باشه و بهتره در جایی قفل دار باشه .
یعنی اگر ۱۰ واحد هستین باید یک یا چند مخزن پلی اتیلن داشته باشید با حجم کلی ۲۵۰۰ لیتر
وقتی مخزن با حجم کافی باشه در ساختمان ، دیگه آب قطع نمیشه حتی اگر چند ساعت آب کنتور قطع بشه
وقتی پمپ از مخزن آب بگیره هرگز پمپ خالی از آب نمیشه و همیشه به محض روشن شدنش آب سریعاً میره بالا
چون مخزنها ارتفاعِ آبشون همیشه بالاتر از پمپ هست پس همیضه داخل پمپ پر از آب هست حتی اگر ساعتها ازش استفاده نشه
# تنظیم اتوماتیک مکانیکی و شگردهاش رو قبلاً مفصل توضیح داده ام
# پنج راهه هم باید برنجی و سنگین باشه و سطحش صاف باشه
اگر سبک هست و یا رنگش زرد نیست و یا سطحش زبر هست پس بنجله
# ضمناً یکی از علتهای خالی شدن لوله ها از آب ، خرابی شیر یکطرفه ی قبل از پمپ آب هست . (اکثر شیرهای یکطرفه ی برنجی قابل باز کردن و تعمیر هست . دور نندازینش ) لبان قیمتش شده حدود ۹۰ هزار تومان . ایتالیایی شده حدود ۱۴۰ تومن
اگر مردم مطالب این تاپیک رو با دقت بخونید و اجرا کنند خودشون سلطان نصب پمپ و اتوماتیک و مخزن فشار میشند .
================================================== ==
اگه مایلید مشکلات سیستم آبرسانی رو حل کنید ، به این سوالات پاسخ بدین :
ساختمان چند واحدی و چند طبقه هست ؟
آیا ساختمان مخزن داره ؟ اگر بله ، چند لیتری هست ؟
آیا پمپ و کفِ مخزنها در یک سطح هستند ؟
الان واحد شما از چه نوع پمپی آب میگیره ؟ پند یک اسب حتی یا بشقابی ؟ ( در صفحات اول ، انواع پمپ رو نوشته ام )
=======================================
دوستان , به نفع شما هست که مطالب بنده ی مخلص رو بخونید و دنبال کنید چون هم کلی پول توش هست هم امنیت و ایمنی ، هم آسایش و آرامش ، هم دور شدن از بسیاری از خطرها و ضررهای دنیا و هم پایان و عاقبتِ خوش و خیر إن شاء الله .
چند نمونه :
.
میلیونها تومن صرفه جویی در هزینه های خودرو و زندگی :
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
توصیه های مهم امنیتی:
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
قوانین و مقرراتِ گفتگو و تبادلِ نظر:
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
.
برنامه های مهم و کاربردی برای گوشیهای اندرویدی :
.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
.
تاپیک جامع لولهکشی و پمپ آب و مخزن آب ( مشاوره و تعمیر و سرویس)
.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
.
سرویس و نگهداری و تعمیر آبگرمکن دیواری
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
تاپیک جامع دستگاه تصفیه آب خانگی. (مشاوره، سرویس و تعمیر )
.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
عکس تیوب سالم و تیوب پاره شده بر اثر فشار آب
وقتی فشار هوای فشرده ی داخل مخزن فشار کم باشه ، فشار آبِ پمپ باعث پاره شدن این تیوب میشه
برای تیوب سولار که مخصوص پمپهای یک اسب جتی هست این مخزن باید ۳۰ پی اس آی فشار داشته باشه و از ۲۵ کمتر نشه و باد بشه
دقت کنید که هنگام تنظیم باد باید مخزن کاملاً خالی از آب باشه
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
با سلام
اطلاعات مفید برای کسانی که فیلتر آب ۵ میکرون نصب کردهاند بعد از کنتور آبِ ساختمان :
اگر کاتریجِ فیلتر خیلی زود با گل و لای کثیف میشه و فشار آبِ ورودی مخزنها افت میکنه ، هر هفته روزهای چهارشنبه عصر ، فیلتر رو باز کنید و با رعایت تمام نکات بهداشتی مثل ماسک و دستکش یک بار مصرف ، سطح کاتریج رو با فشار آب بشورید تا گِل و لای سطحش شسته بشه و سپس جای فیلتر رو بهتره با محلول ضدعفونی سبزیجات ضدعفونی کنید و آبکشی کنید و فیلتر رو نصب کنید .
این کار جواب میده و فیلتر تا حد زیادی تمیز میشه و فشار آب افت نمیکنه و مخزنها به خوبی آبگیری میشه .
این کار در هزینه ی خرید کاتریجِ فیلتر آب خیلی تاثیر داره و کلی صرفهجویی میشه .
دیگه نیازی نیست فیلترِ گِل گرفته تعویض بشه چون فقط سطحش گِل میگیره و داخلش تمیزه .
کافیه با رعایت همهی نکات بهداشتی شسته بشه .
بهترین روش شستن کاتریج فیلتر :
اگر سر شیر آبِ سینکِ ظرفشویی یک دوشِ کوچک نصب کردهاید ، کافیه بالای فیلتر رو بزنین به دوش و آب ولرم رو باز کنین و با کفِ دستتون زیر کاتریج فیلتر رو محکم ببندید .
اینطوری آب در جهت برعکس وارد فیلتر میشه (از داخل به خارج ) و گل و لای رو میاره بیرون از سطح کاتریج
اگر در همین حال هم با دست دیگه بکشین روی سطح کاتریج ، آب خیلی بهتر سطح کاتریج رو میشوره .
علت اینکه چهارشنبه ها عصر باید انجام بشه اینه که روزهای پنجشنبه و جمعه بیشترین مقدار آب مصرف میشه در ساختمان و باید فیلتر تمیز باشه تا مخزنها به خوبی آبگیری بشه و خالی نشه و ساختمان با کمبود آب مواجه نشه پس روز چهارشنبه عصر بهترین وقت هست برای شستشوی کاتریج خصوصاً در ماههای گرم سال .
نکتهی مهم :
هرگز برای دستگاه تصفیه آب خانگی از این روش استفاده نکنید
کاتریجِ اولِ دستگاه تصفیه آب خانگی باید به محض کثیف شدن عوض بشه
با تشکر از شما ساختمان سه طبقه شش واحد,بله مخزن داره مخزن کوچک ولی وصل نیست,پمپ و کف مخزن در یک سطح نیست زیر پمپ تیکه بلوک گذاشتم,پمپ هم بشقابی نیستنقل قول:
سلامنقل قول:
اگر ابن پمپ فقط برای واحد شما هست پس هزینههای برقش و استهلاکش هم فقط برای شماست
اقتصادی اینه که پمپ یا پمپها مشترک باشه و مخزن آب هم مشترک باشه و برق پمپها هم از برق عمومی ساختمان باشه یعنی برق مشاعات
ولی نمیشه پمپ یک یا چند واحد از برق مشاعات باشه و بعضی ها از برق واحدشون وگرنه حسابها قاطی میشه
یا همه از برق خصوصی یا همه از برق عمومی
مخزن باید بین پمپ و کنتور باشه وگرنه غیرقانونی و ظلم هست به سایر ساختمانهای محله
وجود مخزن باعث میشه که پمپ هیچوقت از آب خالی نشه و آبرسانی فوری انجام بشه . به شرطی که کف مخزن و کف پمپ آب همسطح باشند
اتوماتیک مکانیکی هم بسیار بهتر و باصرفه تر هست از اتوماتیک دیجیتال
علتها و نحوه ی تنظیماتش هم قبلاً مفصل توضیح داده شده در همین تاپیک
سلام دوستان
برای نصب پروانه ی فلزی برای پمپ آب ، باید این پروانه حتماً با دستگاه مخصوص ، بالانس شده باشه وگرنه با وزنِ سنگینی که داره باعث لرزشهای شدید و قوی میشه که باعث صدمه دیدن بلبرینگ های پمپ و خود پروانه میشه
در عکس ریز ببینید چقدر تمیز و دقیق ، برشهای دایرهای شکل داده شده روی لبه ی پروانه تا بالانس بشه و موقع چرخشش ویبره و لرزش تولید نکنه
پس اگر پروانه ی فلزی میخرید حتماً چک کنید که نشانه ای از بالانس شدن داره یا نه . اگه نداره پس نخرید
الان در بازار پروانههای استیل و آهنی و آلومینیومی فروخته میشه که گمان نکنم اصلاً بالانس شده باشه .
بنده خودم دیدم که پروانههای آهنی !!! دارند میفروشند به اسم پروانه برنزی !!! ولی با آهنربا چک کردم . محکم جذبش کرد درحالیکه برنز یک آلیاژ از مس و قلع هست و آهنربا جذبش نمیکنه
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
سلامنقل قول:
نوشته شده توسط یکی از دوستان
◼️در بعضی هواکشها که در سقف هست ، این اتفاق در فصل سرما میافته و علتش اینه که لوله ی پلاستیکی پولیکا استفاده شده برای هواکش و وقتی این لوله سرد میشه بخار آب درونش با میعان تبدیل میشه به قطرات آب و میشینه روی دیواره ی لوله .
◼️در فصل گرما چنین مشکلی وجود نداره .
◼️بایستی موقع ساخت ساختمان از لوله های سیمانی استفاده میکردند که آب رو به خودش جذب میکنه .
◼️حالا اگر آبی که چکه میکنه مزاحم هست پس تنها راه به نظر بنده اینه که یک ظرف پلاستیکی با سیم یا بند ببندید ریز لوله تا آب بچکه درون اون ظرف و بعدش تبخیر بشه .
دوستان سلام
دوستان بنظرتون برای ی خونه ست کنترل بهتره یا منبع تحت فشار
میشه با دلیل بگید
البته من هر دوتاش رو در ساختمان داشتیم اما الان میخواهم تغیرات بدم
سلامنقل قول:
جواب مختصر :
بادکنک و سوییچ اتوماتیک مکانیکی بهتر و اقتصادی تر هست خصوصاً برای پمپ ½ اسب معمولی و یا پمپ ۱ اسب معمولی و یا پمپ ۱ اسب جتی
◼️ بهتره جزئیات رو هم بنویسید
نوع و قدرت پمپ ؟
آپارتمان هست یا ویلایی ؟
اگه آپارتمان هست چند واحدی و چند طبقه هست ؟
پمپ ½ اسب هست ۱ اسب معمولی (بشقابی ) یا ۱ اسب جتی ؟
اگر آپارتمان هست آیا خط هر واحد جداگانه هست ؟ یا یک لوله از پمپ به همه ی واحدها آبرسانی میکنه ؟
پمپ فشار آب پنتاکس مدل PM45 از این مدل هستنقل قول:
ویلایی هست در این ساختمان قبلا از هر دونمونه استفاده شده هم ست کنترل هم بادکنکی
مشکل ست کنترل بعد از ی مدتکارکرد یکسره شده
و مشکل بادکنکی هم بعد از 6ماه تیوپ خراب میشه البته بادش هر ماه تنطیم میشد
بعضی ها میگن ست کنترل بدرد نمیخوره و بخاطر روشن بودن زیادی موتور استهلاک بالا میره که هیچ برق هم مصرفش بیشتره
در مورد استهلاک درست اما برقش چی ایا زیادتر از بادکنکی مصرف میشه یانه؟
سلامنقل قول:
◼️ این پمپ قدرتش ½ اسب بخار هست که مناسب هست برای ساختمان ویلایی.
◼️ حتی بدون بادکنک (مخزن فشار ) هم میشه از این پمپ در ساختمان ویلایی استفاده کرد با یک سوییچ اتوماتیک مکانیکی .
ولی نصب یک مخزن فشار پلاستیکی کوچک هم خیلی مفید هست
برای کاهش روشن و خاموش شدن های پمپ و جلوگیری از صدای ضربه در لوله ها هنگام روشن و خاموش شدن پمپ .
◼️ کوچکترین سایز مخزن فشار پلاستیکی رو بخرید . اسمش سولار هست .
◼️ یک ۵ راهه ی برنجی درجه یک هم لازم دارید که نصب میشه روی خروجیِ پمپ و اتوماتیک و بادکنک و لوله ی آبرسانی به ساختمان به همین ۵ راهه وصل میشه
◼️ فشار هوای تبوب مخزن اگر افت کنه باعث پاره شدن تیوب مخزن فشار میشه . در مطالب قبلی جزئیاتش رو نوشته ام . باید حداقل ماهی یک بار چک بشه .
◼️تنظیمات رگلاژ سوییچ اتوماتیک رو هم قبلاً مفصل توضیح داده ام .
◼️ به آهن آلات داخل سوییچ اتوماتیک روغن تمیز بزنید تا عمرش چند برابر بشه .
◼️ برق منفی رو مستقیماً به پمپ وصل کنید و فقط مثبت رو بدین به سوییچ اتوماتیک و از سوییچ اتوماتیک بدین به پمپ تا استهلاک اتوماتیک خیلی کمتر بشه .
پلاتینِ دوم سوییچ اتوماتیک رو باز کنین و بردارین و نگه دارین تا بیخودی مستهلک نشه . اینجوری تا ۱۰ یا ۱۵ سال دیگه نیازی به تعویض اتوماتیک پمپ ندارید إن شاء اللّٰه . پلاتینِ دوم برای یدکی هست . برای وقتی که پلاتین اول سوخته و از بین رفته . اونوقت با نصب پلاتین دوم ، اتوماتیک نو میشه !
قبلاً با عکس توضیح دادهام که چطوری انجام میشه .
◼️ پمپ رو از گرد و خاک و آفتاب مستقیم حفظ کنید .
زیر پمپ حتماً سنگ صاف با ضخامت مناسب بذارید تا از سطح زمان بالاتر باشه تا همیشه از رطوبت و آب در امان باشه .
زیر پایه های پمپ تیوب پنچر چند لا بذارید تا پمپ با صدای کمتر کار کنه .
◼️ حداقل ماهی یک بار به پمپ سر بزنید و کوچکترین نشتی رو متوقف کنید وگرنه ممکنه باعث سوختن پمپ بشه .
◼️ بهتره بین پمپ و مخزن فشار هم یک شیر فلکه نصب کنید تا وقتی که میخواین مخزن رو باز کنید برای باد زدن یا تعمیر ، لازم نباشه که آب ساختمان رو قطع کنید و یا پمپ رو خاموش کنید
مهندس الان ی مشکل وجود داره اینکه 3کنتور اب شهری داریم که لوله ها هرکدام جداگانه وارد واحدها شدهنقل قول:
و هر 3واحد پمپ اب و منبع اب جداگانه دارن
حالا یکی از واحدها در تابستان مشکل فشار کم اب داره که وارد مخزن در طبقه اول نمیشه و منبع اب 500لیتری زود خالی میشه و باید صبر کنن یا شب اب بشه یا بهش اب برسونن و بغیر از این 500لیتر دیگه نمیشه مخزن بزرگتری جایگزین کرد
ایا میشه مخزن 500لیتری رو درحیاط قرار بدیم و پمپ اب در همون طبقه اول که دسترسی بهش دارن باشه؟
ارتفاع هم 4متر نهایت 5متر از کف حیاط تا بالکن ارتفاعش هست اما طول لوله در مسیر حدود 2متر هست
سلامنقل قول:
◼️ نمیدونم این همون ساختمان هست یا یک ساختمان دیگه ؟ چون قبلاً هوشتبن گه ساختمان ویلایی هست و بنده گمان کردم فقط یک طبقه هست یا حداکثر ۲ طبقه .
◼️ به هر حال ، درست و اصولیش همینه که مخزن در حیاط باشه تا با کمترین فشار آبِ ورودی، مخزن آبگیری کنه و همونجا هم پمپ آب نصب بشه بعد از مخزن تا آب رو ببره برای واحد .
◼️ مخزن و پمپ باید حدود ۱۰ سانت بالای سطح زمین باشه خصوصاً اگر آب باران میاد اونجا . از آفتاب هم باید محفوظ باشند .
◼️ اگر آب منطقه گل و لای زیاد داره بهتره یک فیلتر ۵ میکرون بین کنتور و مخزن نصب بشه ولی اگر خیلی گل میگیره پس باید ۱۰ رو یا هفته ای یا دو هفته یکبار فیلترش با رعایت نکات بهداشتی شسته بشه تا فشار آب خیلی افت نکنه و مخزن به خوبی آبگیری بشه .
◼️ پمپ ½ اسب تا ۳ طبقه هم میتونه به خوبی آبرسانی کنه .
◼️ ضمناً ، وجود پمپ باعث افزایش مصرف آب میشه خصوصاً با شیرهای اهرمی که با یک ضرب کاملاً باز میشه و به اصطلاح سیل راه میافته . ساکنین بایستی شیرفلکه های زیر روشویی و سینک ظرفشویی رو تا حدی ببندند تا وقتی شیر رو باز میکنند آب بیش از حد و سیل آسا نریزه از شیر
بله خونه ویلایی هست منتها عرض کردم دو واحد هم جداگانه بالا دارهنقل قول:
عرض کردم خونه 3کنتور اب شهری داخل حیاط داره که هر واحد کنتورش و اب جداگانه هست
ما مشکلمون فقط ی واحده که طبقه اول هست و باید پمپ اب در بالکنش قرار بگیره و منبع اب رو میخواستم بیاریم داخل حیاط که در تابستان مشکل خالی شدن اب نداشته باشه
شما حساب کن ی واحد هست که در حیاط فقط میشه مخزن ایستاده 500لیتری گذاشت و پمپ اب رو باید در بالکن قرار بدیم که بتونن پمپ رو خاموش روشن کنن و و نیاز به سیم کشی و لوله کشی جدا نباشه
سلامنقل قول:
یعنی مخزن در حیاط و پمپ در بالکن باشه . بسیار خوب . اما اگر یک شیر یکطرفه درست بعد از مخزن نصب نکنید، آبِ توی پمپ و لوله ی بین پمپ و مخزن با نیروی جاذبه برمیگرده به مخزن و دیگه پمپ قادر به آبکشی از مخزن نیست . پس نصب شیر یکطرفه الزامی هست .
ضمناً بهتره یک اتوماتیک مکانیکی برای پمپ نصب کنید تا خودش اتوماتیک روشن و خاموش بشه . نیازی به بادکنک (مخزن فشار )هم نداره
نصب اتوماتیک نیاز به نصب پنج راهه داره . محل نصب بادکنک و محل نصب فشارسنج بر روی پنج راهه رو هم باید با درپوشِ سایز خودش و کمی تفلون ببندید
عکسهای پنج راهه برنجی :
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
ممنون مهندس راهنمای عالی بودنقل قول:
شیر یکطرفه رو که نصب میکنم چه بقول شما ضروری هست
میمونه اتوماتیک
ایا اتوماتیک مکانیکی نصب کنم؟
یا ست کنترل؟
اگر ما بحث هزینه رو اینجا در نظر نگیریم کدوم مناسبتره کدوم بدون مشکل ابرسانی میکنه ؟
ایا ی بادکنک کوچک هم بزاریم خوبه یا اصلا نیازی نیست
سلامنقل قول:
اتوماتیک مکانیکی خیلی بهتره . تنظیماتش رو هم قبلاً توضیح دادهام که خیلی هم مهم هست
اگر بادکنک نصب کنید خیلی بهتره چون پمپ دیرتر خاموش و روشن میشه و دیگه هم صدای ضربه در لوله ها نمیشنوید .
یک مخزن فشار پلاستیکی کوچک مارک سولار نصب کنید
مقدار فشار بادش بسیار مهم هست و حداقل ۲ ماه یکبار باید چکبسه چون اگه بادش کم بشه نبره برای پاره شدن که دلیلش رو قبلاً مفصل توضیح دادهام . مخزن کوچک ممکنه مقدار فشارش حدود ۲۰ psi باشه (از فروشنده بپرسید )
سلام
هشدار . هشدار . هشدار
اگر فشار آب در محل سکونت شما خیلی زیاد هست ، این فشارِ بیش از حد میتونه میلیونها تومن و یا حتی دهها میلیون تومان بهتون خسارت بزنه با تَرک خوردن و یا ترکیدن لوله ی آب و گرفتار شدن در هزینه های نشت یابی و کندن و کوبیدن و بنایی و ایزوگام و تعویض لولههای خراب و گچکاری و رنگ و کاغذ دیواری و فرش و موکت و پرداخت خسارت به همسایه و حتی شکایت و دادگاه و دوندگی و غیره و غیره .
سریعاً برید و شیر فلکه ی اصلی واحدتون رو تا حدی ببندین که فشار آب به کمترین حدِ قابل قبول برسه وگرنه منتظر فاجعه اقتصادی باشید.
اگر واحد شما از همون پایین ، شیر فلکه و خط جداگانه داره پس بهتره اون شیر فلکه رو تا حد امکان ببندید تا فشار به کمترین حد قابل قبول برسه .
این کار بسیار ضروریتر هست برای طبقات همکف و اول و دوم و بیشتر مشکلات ترکیدگی لوله هم در همین طبقات همکف و اول و دوم اتفاق میافته
سلام دوستان
تازگی ی شیر اهرمی برای حمام گرفتم سایز استاندارد
مشکل اصلی اینکه چون ابگرمکن مخزن دار دیواری با این شیر خیلی سریع آب سرد میشه
چطوری میشه کاری کرد که فقط شیر حمام اب کمتری خروجی بده تا ابگرمکن با اون گرم باشه
تنظیم شیرآلات اهرمی یکم مشکل چون در هر زاویه ی مقدار نامشخص از ترکیب سرد و گرم داره و نمیشه دقیقا شیر رو خیلی کم کرد که هم آب به مقدار لازم بیاد و هم ابگرمکن سرد نشه
سلامنقل قول:
◼️ فشار آب سرد همیشه بیشتر از آب گرم هست . به همین علت وقتی در شیر مخلوط ، آب سرد و گرم با هم باز بشه ، آب سرد مانع از خروج آب گرم میشه و آب سرد میشه .
◼️ گاهی فشار آب سرد اونقدر بیشتره که آب سرد میره توی لوله ی آب گرم و کلی هم در اون پیشروی میکنه ! . علامتش هم اینه که اگر همون موقع آب سرد کاملاً بسته بشه ، تا مدتی آب سرد میاد از شیر آب گرم که همون آبی هست که از لوله ی آب سرد رفته بوده توی آب گرم .
◼️این مشکل فقط با روشهای زیر حل میشه :
◼️ برای لوله ی آب سرد ، یک شیر فلکه ی جداگانه نصب بشه تا با مقداری بستنش فشار آب سرد کاهش داده بشه . البته ی لوله ی آب سردی که آب میبره برای آبگرمکن نباید در مسیر این شیر فلکه باشه وگرنه فشار آب گرم هم افت میکنه که یعنی کار بیخودی و پول و وقت هدر دادن
◼️ نصب آبگرمکن دیواری فوری و تنظیم حرارتش به طوری که اصلاً لازم نشه آب سرد باز بشه با آب گرم .
✓ این کار کلی مزایا داره :
مصرف گاز کمتر . مصرف آب کمتر . رسوب کمتر در آبگرمکن . استهلاک کمترِ قطعات آبگرمکن . طول عمر بیشتر شیرآلات و لولهها و غیره .
◼️ اگه نخوایم آبگرمکن مخزنی رو عوض کنیم پس تنها راهش اینه که برای لوله ی آب سردِ دوشِ حمام یک شیر فلکه نصب بشه تا فشار رو کاهش بده تا برابر بشه با فشار آب سرد که تنظیم شیرفلکه هم احتیاج به تستهای مختلف داره .
◼️ شاید با قرار دادن یک قطعه ی پلاستیکی با سایز مناسب در ورودیِ آب سردِ شیر مخلوطِ حمام هم بشه فشار آب سرد رو کاهش داد .
واللهُ أعلم . (و صد البته که خدا داناتر هست )
اگر قرارباشه ابگرمکن عوض بشه بهترین مدلی که نیاز ما رو تامین کنه چند درمیادنقل قول:
ی فضا حداقلی با 70 مترمربع
که همیشه با فشار تقریبا کم آب هم اب گرم بیاد و نیاز نباشه شیر تا انتها باز بشه برای روشن شدن
یا مدل بدون شمعک و با شمعک
ابگرمکن داخل فضا باید نصب بشه جای یکی قدیمی دودکش هم مشکل نداره
سلامنقل قول:
۳۱۱۵ بوتان . (شمعک دار ) .
در همین سایت هم تاپیک هست برای سرویس و نگهداری و تعمیرش
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
سری های جدید چطوری مثلنقل قول:
B4115TURBO
BX61
BX62I
B3215I
کلا سایز کوچک که با حداقل فشار کار کند
به نظر یکی در منزل قدیمی داشتیم همین 3115 بود که با فشار آب مشکل داشت و زمان فشار کم روشن نمیشد
سلامنقل قول:
۳۱۱۵ با کمترین فشار کار میکنه در بین آبگرمکن های دیواری فوری
ضمناً هر چی دستگاه پیچیده تر باشه مشکلاتش هم بیشتره .
مدلهای بدون شمعک ( فندک دار) مشکلاتش و خرابیهاش بیشتر از نوع شمعک دار هست .
فندک دار بیشتر در جایی که باد میاد نصب میشه چون شمعک با باد خاموش میشه و قابل نصب نیست .
مدلهای پیچیدهتر، گرانتر هم هست . عیب یابی و تعمیرش هم دشوارتر هست .
در سایت بوتان ، حداقلِ فشار آب برای ۳۱۱۵ رو با بقیه ی مدلها مقایسه کنید . گمان نکنم کمتر از ۳۱۱۵ داشته باشیم
با سلام
هشــــدار
لباسشویی رو همیشه زیر نظر داشته باشید و اگر کوچکترین نشتِ آب از لباسشویی دیده شد سریعاً بررسی کنید که علتش چی هست و تعمیر بشه وگرنه ممکنه هزینه ی زیاد تحمیل بشه بهتون مثل سوختن پمپ آب لباسشویی و یا سوختن قطعات الکترونیکی .
◼️ کاسه نمد پمپ آب لباسشویی بالاخره خراب میشه و نشت میده . اگر به موقع تشخیص داده نشه میتونه باعث سوختن پمپ آب بشه
◼️ نشتِ آب ممکنه باعث آتش گرفتن لباسشویی و حتی آتشسوزی در خانه هم بشه .
◼️ نشت آب از لباسشویی میتونه به سقف طبقه ی پایین و دیوارِ نزدیکِ لباسشویی هم صدمه بزنه .
◼️نشت آب از لباسشویی میتونه باعث برق گرفتگی هم بشه .
◼️اگر زیر لباسشویی پارکت هست حتماً یک نایلون ضخیم پهن کنید زیر لباسشویی وگرنه هم پارکت صدمه میبینه از نشت آب ، و هم اینکه متوجه نمیشید لباسشویی نشت داره چون آب میره زیر پارکت از لابلای قطعاتش
نکته مهم :
پایههای لباسشویی نباید روی نایلون باشه . باید روی پارکت باشه .
◼️ حداقل ماهیانه یک بار بعد از کار کردن لباسشویی ، نایلون رو به صورت کشویی بیارید بیرون و چک کنید که کاملاً خشک باشه .
======================================
سلام
دوستان ما یه رادیاتور داریم که از خیلی وقت پیش، شیر باز و بستنش مشکل داشت و منم دیگه درآوردمش و مدتها با انبردست و این جور چیزا باز و بسته میکردم. این قضیه هم باعث شد به تدریج اون پیچ باز و بسته کردنش به فنا بره و الآن دیگه رسماً از مربع تبدیل به دایره شده! :biggrin:
حالا سوالم اینه که این رو خودم میتونم عوض کنم یا یه آدم حرفهای باید بیاد؟ به نظر میرسه از دو بخش تشکیل شده که بخش (1) همونیه که با چرخوندن باز و بسته میشه. بخش (2) هم پشتش هست که انگار از (1) جدائه و خودش قابل چرخیدن داره، ولی فقط برای وقتی که کسی بخواد کلاً جداش کنه. میخوام ببینم میشه یه جا از بخش (2) کل این بند و بساط رو جدا کرد و یه جدید جایگزین کرد یا اگه بخش (2) رو دست بزنم، آب میپاشه بیرون؟
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
نقل قول:
سلام
◼️ مغزیِ این شیر خراب شده دیگه و باید عوض بشه
◼️ بازش کنید و ببرید مغازه های تخصصی شیرآلات چون این مغزیها انواع و اقسام داره و باید دقیقاً یکی مثل خودش بخرید .
◼️ قبل از نصبش بهتره اون قسمتی که واشر آب بندی داره و با پیچاندن دسته ی شیر عقب و جلو میشه و راه آب رو میبنده و باز میکنه رو دربیارین و داخلش رو گریسمالی کنید (داخلش رزوه داره و باید به خوبی گریسمالی بشه تا شیر به نرمی باز و بسته بشه ) .
به دسته ای که میچرخه و همچنین واشر مشکیِ بزرگ هم دو سه قطره روغن بزنید تا اورینگ دسته و واشر چرب بشند و دیرتر خراب بشند
عکس یک مدل مغزی
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
خیلی ممنون از توضیحاتتون.نقل قول:
با سلام خدمت همگی
◼️ این شیلنگها خودش واشر لاستیکی داره و نیاز به تفلون نداره البته به شرطی که واشر سالم باشه و نوع لاستیکش هم نرم و باکیفیت و با ضخامتِ کافی باشه
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
جایی هم که این شیلنگ بهش وصل میشه بایستی لبهاش کاملاً صاف و نرم و مسطح و یکنواخت و بدون زائده باشه مثل این عکس که مربوط به یک مغزی گالوانیزه ی یک دومِ اینچ هست
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
◼️ این شیلنگها نباید خیلی محکم بسته بشه وگرنه از محل علامت زده شده در عکس زیر میشکنه
بهتره اول با دست تا جایی که ممکنه محکم بشه و بعدش با آچار فقط ۹۰ درجه یعنی ربع دور چرخانده بشه تا محکمتر بشه
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
◼️ بهتره به رزوه های مهره ی سر شیلنگ و واشر کمی روغن زده بشه قبل از نصب و همچنین به پشتِ مهره مثل عکس زیر :
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
◼️ به قسمت نشان داده شده در عکس زیر هم باید کمی روغن زده بشه که مربوط به شیلنگ شیرهای اهرمی هست :
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
◼️ سوالی داشتید مطرح کنید .
یا حق
سلام دوستان
لولههای پولیکا برای خم شدن و برای وصل شدن به همدیگه بایستی داغ بشه تا نرم و قابل انعطاف و کشسانی بشه .
قدیما برای گرم کردنِ لولههای پولیکا از گاز پیک نیک و یا شعله ی اجاق گاز و یا سوزاندن چوب و مقوا استفاده میکردند و همیشه هم زیادی داغ میشد و سیاه میشد و یا حتی آتش میگرفت .
البته هنوز هم خیلیها از همون روشهای قدیمی استفاده میکنند .
◼️ امروزه دیگه از شسوار صنعتی استفاده میکنند که از ۱۰۰ تا ۶۵۰ درجه ی سانتیگراد حرارت تولید میکنه (دمای ذوبِ فلزِ سُرب ۳۲۸ درجه ی سانتیگراد هست )
برای استفاده در خانه میتونید سشوار صنعتیِ نسبتاً ارزانقیمت بخرید که حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ تومن قیمت داره (با دلار ۳۰,۰۰۰ تومانی ) و معمولاً هم بدون ضمانت هست .
سشوار صنعتی کارهای زیادی انجام میده مثل سوزاندنِ بعضی از انواع رنگ و کارهای دیگه که معمولاً در کاتالوگش نوشته شده .
مدلهای ضمانت دار معمولاً از ۶۰۰ تومن تا یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان هست با دلار ۳۰,۰۰۰ تومانی
◼️ این سشوار در مدت ۳۰ ثانیه میتونه دمای لوله ی ۱۰ سانتیِ پولیکا رو تا حدی ببره بالا که مثل تیوب نرم و قابل انعطاف بشه .
این سشوارها حدود ۲۰۰۰ وات برق مصرف میکنه .
◼️ این سشوارها بسیار خطرناک هست و باید از دسترس کودکان و افرادِ ناوارد دور باشه .
عکسهاش :
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
سوالی داشتین مطرح کنید
یا حق