دوست عزیز این مدل ها استپر ندارن و بصورت دریچه گاز برقی هستننقل قول:
Printable View
دوست عزیز این مدل ها استپر ندارن و بصورت دریچه گاز برقی هستننقل قول:
سلام بچه ها با تشکر از به اشتراک گذاشتن اطلاعاتتون :n02:
آقا من یه پژو پارس دارم چند هفته روشنش نکرده بودم و اینکه آب رادیاتور رو خالی و باتری رو برداشته بودم. امروز آب رو ریختم و باتری رو گذاشتم ولی وقتی استارت میزنم یه صدای تیک میده و هیچ اتفاق دیگه ای نمی افته چرا؟
گفتم شاید شارژ باتری کم باشه , شارژ کردم و سرباتری رو هم که احتمال میدادم شل باشه حسابی سفت کردم اما بازم یه صدای تیک میده موقع استارت فقط
ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
سلام . چند تا احتمال میدم : باتری هنوز شارژ نشده و خیلی ضعیفه . با سیم اشتراک و یه ماشین دیگه امتحان کنین بیینین روشن میشه . 2- بستها محکمه اما اکسیده و کثیف هست همچنین سرهای باتری . خوب سمبادشون بزنین تا براق بشه . 3- استارتر یه مشکلی داره . اگر با هل روشن بشه پس استارتر مشکل داره . شاید هم اگر با دنده 4 یه کم ماشین رو هل بدین استارتر درست بشه البته بشرطی که باتری پر و بستها و سر باتری تمیز و محکم باشه .نقل قول:
بسیار ممنون از توضیح کاملتوننقل قول:
یک - به نظر شما از چی می تونه باشه آخه چکار کنم که موتور نچرخه میگن توی شیب برای اطمینان ماشین رو توی دنده بذارید و به ترمز دستی اعتماد نکنید حالا .........
دو - بالا بودن زیاد از حد کلاچ برای دیسک و صفحه ضرر داره مگه اینطور نیت ؟
سه - جالبه که پراید یه فنر معمولی روی راد گلاچ داره که اونو همیشه به حالت اول ثابت نگه می داره ولی پژو نداره و خلاصی آخرش بسیار زیاده بطوری که اگه اصلا سیم کلاچ و بر داریم حدود 3 تا 4 سانت خلاصی و لقی داره آیا این درسته؟؟؟؟؟؟؟؟
سلام.پس ميشه لطف كنيد و بگيد مشكل از كجاست؟نقل قول:
سلام.اگه دیسک وصفحه و بلبرینگ کلاچ رو بدرستی بسته باشند پدال کلاچ رو تا حد امکان بالا تنظیم کن و در تعویض دنده دسته دنده رو یک ثانیه در موقعت خلاص نگه دار بعد به دنده بعدی برو اگه درست نشد احتمالا از محک های گریبگس هست یا به احتمال کمتر از دنده برنجی.در ضمن از واسکازین خوب استفاده کن
سلام . بله کاملاً درسته . کلاچ هر چی بالاتر دیسک و صفحه رو از هم جدا کنه بهتره اما يه شرط مهم داره و اون اينه كه وقتي پاتون روی کلاچ نیست ,بلبرینگ کلاچ از دیسک فاصله گرفته باشه تا با دیسک نچرخه وگرنه زود داغون میشه . برای اطمینان از این هم همونطور که خدمتتون عرض کردم باید تو حرکت با دنده دو یا سه و در حال گازدادن, پاتون رو آروم آروم فشار بدین رو کلاچ . تا حدود 5 سانت کلاچ باید خلاصی داشته باشه و عمل نکنه . اگر با یه نیش فشار کلاچ عمل کرد معنیش اینه که بلبرینگ چسبیده به دیسک و داره باهاش میچرخه یا بسیار نزدیکش هست که در دو غلط هستنقل قول:
بسیار ممنون از شما دوستان
نکته آخر اینکه
یکی واسکازین بهران 85-90 ریختم به سفارش مکانیک و فروشنده می گفت باید 95-120 بریزی (فکر می کنم شل تره بهتره نمیدونم )
دو اینکه کشویی ها و دسته دنده و راد های دنده که می گفت همه سالمن و با باز و بسته کردن اون این مشکل اومد و دنده ها خیلی سفت جا میرن مخصوصا موقع سرد بودن
و بعضی وقتا دنده 3 مثل اینکه هنوز در حال چرخش بوده زیر دست با یه صدایی جا میوفته . چون دقیقا با باز و بسته شدن اینها و فقط تعویض واسکازین این طوری شده و قبلا خیلی بهتر بود ( ممکنه که بخاطر سرما باشه و من متوجه نبودم ؟)
ببخشید که تکرار کردم ولی این روزها برای اینکه دسته دنده نیاد توی دستم خیلی وقتا مجبورم با دنده 2 راه بیوفتم
ممنون از شما
سلام دوستان .
متاسفانه قطعه سازانِ ایرانی و چینی و هندی بیشتر قطعاتشون رو عمداً یا سهواً بی کیفیت میسازند تا بیشتر بفروشند ( به علت ارزونی و عمر کم ) .
بعضی از قطعات رو اصلاً مجبور نیستین از نمایندگیهای ایرانی مثل ایران خودرو و سایپا بخرید .
مثال :
بلبرینگها و کاسه نمدها و اورینگها همه استاندار جهانی هستند و کافی هست که مشخصاتشون مثل هم باشه .
به جای بلبرینگها و اورینگها و کاسه نمدهای ایرانی و چینی و تایوانی , میتونین از آلمانی و ژاپنی استفاده کنین .
کافیه یک نمونه از بلبرینگ یا کاسه نمد یا اورینگ رو ببرین مغازه هائی که فقط بلبربنگ و کاسه نمد و اورینگ میفروشند یا اگر نمونه ندارین فقط مشخصاتش رو بهشون بگین تا جنس درجه یک ژاپنی یا آلمانی بهتون بدند .
اورینگهای لوله های گاز کولر , بلبرینگِ دینام و چرخ , کاسه نمد گیربکس و کاسه نمدِ دلکو و موتور از قطعاتی هست که میتونین آلمانی و ژاپنی یا امریکائی تهیه کنید .
درسته گرانتره اما هم دوامش چند برابره هم مخارج تعویضش خیلی کمتره چون دیر به دیر خراب میشه .
یپیچها و واشرها و خاریها و خاکگیر پلوس هم همینطور هست .
مثال :
خاکگیر نوعی فولکس یا سوزکیِ آلتا به ماتیز میخوره و چند سال عمرش بیشتره .
باید پیچ یا واشر یا خاکگیر ماشینتون رو ببرین نمایندگیهای ژاپنی و آلمانی یا کره ای و بگین چیزی مشابهش میخواین .
رله ها و فیوزها و فشنگیها و لامپها هم مشابه درجه یک داره و خیلی قطعات دیگه مثل رینگها و سوپاپها و فنر سوپاپ و غیره .
کسی حق نداره شما رو مجبور کنه که جنس بنجلِ بی کیفیتِ گرون بخرین .
قبلاً هم خدمتتون عرض کردم که قطعاتِ تعویضی رو دور نریزین . توی پیدا کردنِ قطعاتِ مشابه به دردتون میخوره .
و جوینده یابنده هست .
سلام.اقا محمد بلبرینگ کلاچ همیشه درگیر میباشد.خورشیدی های دیسک(فنرهای تیغه ای دیسک)با فشار دادن صفحه کلاچ رو دیسک(صفحه رو شافت گریبکس ودیسک به میلنگ وصله)باعث انتقال قدرت از میلنگ به گریبکس میشود.فقط در موقع کلاچ گرفتن فشار روی بلبرینگ بیشتر میشود.یکی از علتهای خرابی دیسک وصفحه اینه که بلبرینگ کلاچ خیلی زودتر از دو قطعه دیگر خراب میشه وبلافاصله خورشیدی های دیسک رو میخوره و بعدش فنرهای کلاچ وبعدش با قیمتهای جدید حداقل100 تومن هزینه.جنس دیسک وصفحه وبخصوص بلبرینگ در صورت بستن صحیح توسط مکانیک خوب جواب میده.بارها اتفاق افتاده که بنده خدا بهترین جنس رو خریده ولی مکانیک ناشی حسابی از خجالت ماشین دراومده.
سلامنقل قول:
بین بلبرینگِ کلاچ و پنجه های دیسک باید حداقل 1.5 میلیمتر فاصله باشه وقتی که پا رو از رویِ کلاچ برمیداریم .
همین 1.5 میلیمتر باعث میشه عمر بلبرینگِ کلاچ چند سال بیشتر بشه چون بلبرینگِ کلاچ طراحی نشده تا دائم بچرخه ( مثل بلبرینگِ چرخ )
این هم مطلبی در همین مورد
Normally there should be a 1/16" clearance between the face of the bearing and the three release fingers or diaphragm spring of the pressure plate when the clutch is engaged. This fact is important and will be discussed further when we get to the part about setting up the clutch linkage.
یک شانزدهم اینچ یعنی 1.6 میلیمتر .
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
اگر کلاچ رو آروم با پا لمس کنین و ببینید داره میلرزه معناش اینه که بلبرینگِ کلاچ داره میچرخه و زود داغون میشه .
تو سایت های فارسی هم مطالبی هست در این مورد
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
سلام.تو گربکس یک سیستم جالب هست که کشویی بین دندها رو جابجا میکنه تا دنده های هرزگرد رو با دنده های روی شافت اصلی درگیر کنه.در ماشینهای قدیمی این کا بر عهده خار موشکی بود.اگه این سیستم ایراد برداره دنده بسختی جا میخوره.شاید این موضوع در مورد خودرو شما صدق کنه.البته زیاد سخت نگیر چیز خطرناکی نیست(اصلا به باز کردن گریبکس فکر نکن باهاش مدارا کن).در مورد راه افتادن خودرو اگه طبق گفته دوست محترم از دیسک وصفحه مطمئن شدی احتمالا فشار هوای روی پیستون ماشین شما بدلایلی یا کمه یا از یه راهی زود تخلیه میشه یا به اصطلاح کمپرسش کمه که میتونه از نامیزون بودن فیلر سوپاپها ضعیف بودن رینگها یا مستهلک بودن تسمه تایم باشه.ولی قبل از باز کردن هر قسمت حتما با میکانیک مشورت کن.تا اونجا که ممکن هست از باز کردن قسمتهای خودرو بخصوص انژکتوریها خودداری کن مگر واقعا مجبور بشی.امیدوارم مشکلت حل بشه.
سلام.اگه مطمئن هستی که صدا از داخل گربکس هستش مثلا از بلبرینگ ته میلنگ یا حتی از بلبرینگ کلاچ نیست وبا افزایش دور موتور نه افزایش سرعت صدا تو همه دنده ها زیاد میشه ممکن هست از دنده زیر گریبکس باشه.اگه با افزایش سرعت صدا زیاد میشه ممکن هست از پینیون باشه.یک تجربه جالب از یکی از دوستان بگم که پس کلی سروکله زدن با ماشین فهمید صدا از بلبرینگ چرخ جلو سمت راننده هست.به هرحال تا تعویض واسکازین بعدی مدارا کن اگه بعداز تعویض صدا هم تغییر کرد که باید تو گریبکس دنبال علت بگردی ولی اگه زیاد ازار دهنده نیست کلا بی خیال شو.
سلام.مشخصاتی که شما برای خودروتون گفتید مثل مشخصات ماشینهای کاربراتوری در حالت ریتارد میباشد که در اون مورد با چرخوندن دلکو مشکل حل میشه.اما تو انژکتوریها برای زمان جرقه زنی
چندتا سنسور این کار رو انجام میدن از جمله سنسور موقعیت میل سوپاپ و....یک سنسور پشت بلوک سیلندر هست که به سنسور ضربه معروفه.شما که این قدر زحمت کشیدی اونو باسنسور یک ماشین سالم عوض کن ببین نتیجه چی میشه.البته شاید بعد از تعویض ecuخطا بده که با دیاگ حل میشه.شمع نور اصلی خیلی کاردرسته.روی روادوگانه امتحان کردم40000تا کار کرد اخ نگفت البته برای انژکتوری ها داشتن حرفRروی بدنه شمع یه جورایی لازمه.انشاا... که مشکلتون حل بشه.درمورد ترمز یک شیلنگ از بوستر به مانیفولد هوا وجود داره که وظیفه خلا بوستر رو بر عهده داره.داخل شیلنگ یک سوپاپ یک طرفه هستش که اگه خراب بشه کل سیستم ترمز به هم میریزه نمیدونم اونو تست کردی یا نه؟جواب کاربر محترمsh.k 5800در صفحه180
سلام. بچه ها یه سوال.... نعلبکی کمک فابریک به کمک جوش خورده....اگر تعویضش کردیم جوشش ندیم مشکلی نداره؟؟؟؟ خطر نداره؟؟؟؟
با سلام خدمت همه ی دوستان
من یه پراید مدل 85 دارم که باتریش خشکه و 1 سال پیش عوض شده تو این مدت هم حواسم بود که در حالت خاموش به باتری فشار نیارم. دیشب ماشینمو پارک کردم و امروز صب یهو دیدم قفل مرکزیش کار نمی کنه! وقتی سوییچ رو باز کردم فهمیدم برق پشت آمپرا نمیاد و ساعتش هم روشن نمیشه اول فکر کردم باتری خالی کرده ولی دیدم که چراغ های جلو روشن می شن! همچنین سوییچ رو باز کردم و چند باری هلش دادم ولی روشن نشد! می خواستم ببینم مشکل از چیه و باید چی کار کنم؟
باتشکر
سلامنقل قول:
یه تستِ کمپرس همه چیز رو مشخص میکنه البته پیش یه مکانیک که بدونه ضریب کمپرس ماشینشون باید چقدر باشه و دستگاهش هم درست کار میکنه .
البته ضریب کمپرس باید تو کاتالوگ ماشینشون نوشته شده باشه .
سلام. داداش قطع شدن برق توی اتاق میتونه از فیوزهای زیر کاپوتم باشه..... اونارو یه چک بکن......نقل قول:
سلام دوستان....من پراید ۸۷ دارم...گاهی اوقات که تو دست انداز می افتم عقب ماشین زاید صدا میده...واسه گرفتن صدا چیکار میشه کرد؟؟
بعد اینکه چجوری خودم تست کنم ببینم کمک خرابه یا نه
سلام .ماشين رو به شدت تكون بدين و ببينين صدا از کجا هست دقیقا بعدش برید دنبال رفع صدا . تا مطمئن نشدین که چی خرابه بیخود قطعه عوض نکنیننقل قول:
سلام.دوستان میشه مطمئن ترین پمپ بنزین پرایدی موجود تو بازار و قیمت وروش تشخیص اصلی از تقلبی اونو پست کنید.ممنون
ممنون یعنی ممکنه کم شدن نفس و ریپ زدن گهگاهی هم از این باشه باتوجه به عدم روغن سوزی؟؟؟؟نقل قول:
سلام.اگه تو دورهای بالای موتور این اتفاق میفته در مورد میزون بودن فشار پمپ بنزین وتمیز بودن فیلتربنزین ومیزون بودن فیلر شمع های ماشین تحقیق کن.نقل قول:
در دور حدود 2000 مثلا وقتی با دنده 3 یا 4 گاز رو کم و زیاد کنم برای رد کردن دست انداز دک می خوره و اونجوری که باید کلا نفس ندارهنقل قول:
تمام شمع و فیلتر و .. چک شده و تنظیم موتور هم انجام شده
مشکل رو در پست های قبلی گفتم که بهتر شده و لی مشکل کم نفسی هنوز پا برجاست
کلا به گیرباکس شک دارم
نمی دونم واسکازین رو عوض کنم یا خرج اضافیه چون نو و تازهست بهران 85 90 و با دیسک و صفحه عوض شده
بادور2000 دردنده3و4 اون صدایی که میگی احتمالا صدای ناک هست(به این صدا خرخرkhor khor)هم میگن که طبیعیه.ولی اگه صدای تقه میده احتمالا از دنده دیشلی ها است.سعی کن با دنده مرده حرکت نکنی چون فشار زیادی رو یاتاقانها میاد.بعضی از مکانیکها واقعا استعداد عجیبی تو پیدا کردن عیب موتور دارند مطمئنا اگه خدا قسمت کنه یکی از اونا پیدا کنی و ماشین رو از نزدیک ببینه نظر اون صدبه یک از نظر من معتبرتره..ولی رو پراید یکی از بچه ها شبیه همین ایراد بود که مشکل از خطای سنسور پوسته گریبکس بود.واسکازین رو من6ماهی عوض میکنم.بهاروتابستان.پاییزوز مستان .البته این نظر خودم هست.شایدهم دوستان نظر بهتری داشته باشند.بازهم اصرار میکنم تا میتونی از باز کردن خودداری کن مگر مطمئن یا مجبور بشی.موفق باشینقل قول:
چند تا ایراد پرایدم داره میخواستم ببینم به چه مغازه ای مربوط میشه که ببرم پیشش:
1- صندلی بالا و پایین نمیره
2- ترمز دستی خرابه
3- شیشه ضعیف بالا میره
4- پدال ترمز جلو هست میخوام ببرمش پایین تر موازی پدال گاز
5- آمپر بنزین نشون نمیده
6- کیلومتر صفر نمیشه
7- رفع خط و خش بدنه
سلام.این موضوع طیبعیه.معمولا تو ماشینهایی که از فنرلول استفاده میشه اون قطعه جهت نگه داشتن فنر به کمک جوش خورده.شما اگه یک کمک نو بخری نیازی به جوشکاری نیست.اگه روی کمک جوشکاری انجام بدی خراب میشه.نقل قول:
سلام دوستان
من یک پرشیا دارم . مشکلی که داره مربوط میشه به رادیاتور
چند روزی هست که از همون سوراخی که مربوط به خود لوله رادیاتور هست و در بالای لوله رادیاتور(از همونجا که میشه آب ریخت توی رادیاتور) و زیر درپوش رادیاتور قرار میگیره آب میزنه بیرون . این اتفاق معمولا زمانی رخ میده که حدود نیم ساعتی ماشین روشن باشه. طی این اتفاق دمای موتور کاملا طبیعی هست و فن رادیاتور هم کاملا سالم هست و به موقع روشن میشه. وقتی که آب میزنه بیرون بوی بدی میده و احساس میکنم بخاطر ضدیخی که ریختم هم هست. میخواستم از دوستان بپرسم که کسی میدونه که ممکنه مشکل از چی باشه؟ . 4 روز پیش هم ترموستات مربوط به رادیاتور رو عوض کردم. ممنون
این موتورهای ef7 به جز روغن ریزی دیگه چه مشکلاتی میتونن داشته باشن؟؟
نقل قول:
درب رادياتور خراب شده، يكي بخريد و حتما دقت كنين كه مشابه نمونه اي باشه كه الان روي ماشين سوار شده.
آموزش پرشیا هم هست؟
به شمع های موتور هم بستگی دارهنقل قول:
هواگیری رو فراموش نکنید !!!!! بعد از تعویض دربنقل قول:
سوال های شما خیلی پراکندست!نقل قول:
1 - صندلی اگه گارانتی داره نمایندگی اگه نه صندلی ساز
2 - مشکل تر مز دستی چیه؟؟؟
3 - تعمیر قفل و شیشه بالا بر ولی نذارید الکی براتون رله بذاره و دستکاری کنه
4 - استاندارد همینه و بهتره دست نزنید (تعمیر ترمز)
5 - برقکار (فیوز - تو باکی شناور- سیم کشی) و به دلیل شماره 6 ممکنه از پنل کیلومتر باشه
6 - کیلومتر ساز
7 - اگه زیاد و مهمه صافکار و نقاش
سلام. داداش من یه جفت کمک لوازمی پژو دارم که نعلبکی روش جوش نیست...... نعلبکیرو که نمیشه جوش داد چون خراب میشه کمک. حالا اگر بدون جوش بندازم زیر ماشین مشکلی پیش میاد؟؟؟؟نقل قول:
بعضی از کمک ها نعلبکی پرس شده که با چندتا تقه چکش در میاد.در این مدلها نشیمنگاهی جهت نصب نعلبکی رو بدنه کمک داره.ولی مدل جوشی رو تو کارخونه جوش دادند.شاید کمک شما از نوع پرسی هستش.
سلام. داداش کمک من این شکلیه..... اون قسمت بالا یه برامدگی داره که دور تا دور کمک ادامه داره...... پرسیه؟؟؟؟نقل قول:
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
با سلام خدمت اساتید
دوستان من مدتیه یه مشکل واسه ماشینم پیش اومده(206 وی8)
اون مشکلم اینه که من هر وقت از بیرون میام و ماشین رو میذارم تو پارکینگ, یکی دو ساعت بعد از اینکه ماشینو خاموش ميكنم مقداری آب رادیات(آب سبز رنگ, به اندازه یه ته استکان) زیر ماشین مشاهده ميكنم
مکانش هم کنار چرخ جلو سمت شاگردِ
البته مشخصه که توسط سینی زیر ماشین اونجا میریزه
حالا بنظرتون مشکل چیه؟
اینم بگم که من از حد مقدارش بیشتر ریختم تو مخزن آب
سلام .نقل قول:
اول مقدار کولانت رو درست کنین بعدش اگر باز هم کولانت دیدین زیر ماشین باید دنبال نشتی بگردین .
در ضمن همیشه آب نمیریزه زیر ماشین .
اگر ماشین آب کم میکنه چند حالت داره :
شرشر آب میریزه از ماشین
چک چک آب میریزه از ماشین
آب نشت میکنه و فقط یه قسمت رو خیس میکنه اما در حدی نیست که بچکه .
نشتی به صورت نم پس دادن هست و زود بخار میشه و فقط اثری بسیار کم رنگ به جا میذاره .
با توجه به مقدار آبی که کم میشه در یک مدت معین , میفهمیم که بابد دنبال چه جور نشتی بگردیم . شرشر یا چک چک یا خیسی یا نم یا اثر نم .
از مایع فلوتورسنت دار هم میشه برایِ پیدا کردن نشتیهای مخفی استفاده کرد
اضافه میشه به آب رادیاتور و بعد از مدتی با چراغ ماورا بنفش میگردند دنبال نشتی دقیقاً مثل پیدا کردن نشتی سیستم کولر