درمورد کیت بهینه ساز کاربراتور زنگ زدم شرکتش گفت واسه ماشینای۶سیلندرساختیم ولی هنوز وارد بازار نشده هنوز در مراحل تست به سر میبره قیمتشم حدود۳۵۰هزارتومانه گفت این کیت جای کاربراتور نصب میشه وتبدیل به انژکتور میشه
Printable View
درمورد کیت بهینه ساز کاربراتور زنگ زدم شرکتش گفت واسه ماشینای۶سیلندرساختیم ولی هنوز وارد بازار نشده هنوز در مراحل تست به سر میبره قیمتشم حدود۳۵۰هزارتومانه گفت این کیت جای کاربراتور نصب میشه وتبدیل به انژکتور میشه
صداي اگزوز رو معمولا با تغيير در انباره و يا ايجاد مجراي اضافي و گذاشتن شير هوا و دم اگزوزيهاي مختلف تغيير ميدن. البته فكر كنم اين كار رو انجام نديد بهتره چون ممكنه پليس جريمه بكنه.
قضيه فاير اگزوز هم گويا بوسيله قطع جريان برق براي جرقه زدن يكي از شمعها بوجود مياد كه سوخت محترق نشده وارد اگزوز ميشه و بوسيله يك شمع مخصوص جرقه زني كه در مسير اگزوز نصب شده محترق شده و به صورت آتش از اگزوز بيرون مياد. كيتهايي براي اين كار ساخته شده( در آمريكا) اما استفاده مداوم از اون براي موتور مناسب نيست. فقط جنبه نمايشي داره.
چيزهايي كه در مورد انژكتوري كردن ماشينهاي كاربراتوري نوشته شده، اگر صحت داشته باشه خيلي خوبه. اگر براي نوا هم درست جواب بده احتمالا اين كار رو انجام ميدم.
سلام خدمت دوستان.
در مورد انژکتوری کردن ماشینای آمریکایی یه کارایی انجام شده.یه ای سی یو ادجاستیبل در نظر میگرن و تعدادی لوازم دیگه که تاثیر خوبی هم داره ظاهرا.
منتها این کار با قیمت ادلار قدیم بالغ بر یک میلیون تومان هزینه داشت الان که دیگه مسلمن قیمت خیلی بالاتره.
بنظر من روو ماشینای خودمون یه کاربرات واقعن نو و نه ریبیلد ببندیم و سیستم برق و جرقه زنی رو کلن نو کنیم تاثیر خوبی مشاهده میکنیم.
الان روو ماشنای اکثر ماها کاربراتی داره کار میکنه که مال 30 سال قبله و یا لوازمش اصلی نیست.یا کویل و دلکو اصلی نیست و یا قدیمیه.شما تصور کنین اگر اینا نوو و از جنس اصلی تهیه بشه هم مصرف رو به میزان کافی کاهش دادیم هم قدرت بیشتری نصیبمون میشه.
در مورد اون کیت های کاهش مصرف هم بنظر من بیخیال بشید بهتره.همش تبلیغات هست و هیچ کارایی نداره.
امروز شمعهای نوا رو عوض کردم . انقدر کهنه و پوسیده بود که نصف اونها موقع باز شدن کم مونده بود پودر بشن.خلاصه بعد از تعویض اونها با نو موتور بهتر کار میکنه ولی هنوز مقداری لرزش داره دوستان چه احتمالاتی میدن؟چون موتور تازه تعمیره و اب و روغن هم کم نمیکنه.
تنظيم سوپاپها ، دلكو ، واير شمعها، از مواردي است كه ميتونه توي كاركرد موتور تاثير داشته باشه. گاهي اوقات خرابي يه قطعه مثل پولي سر ميل لنگ و يا فلايويل هم ميتونه در لرزش تاثير داشته باشه.
مورد ديگه مكيده شدن هوا از طريق يه مجراي ديگه به سيستم سوخت رساني است كه تركيب سوخت و هوا بهم ميخوره و لرزش بوجود مياد. گاهي اين مشكل از واشر منيفولد هوا بوجود مياد و با يك سوت كشيدن خفيف تا زياد خودشو نشون ميده. گاهي هم از لوله هاي ادوانس و ريتارد دلكو ، وكيوم يونيت كولر، و يا لوله مكش بوستر ترمز و سوپاپ نمكداني و يا واشر لاستيكي پشت پمپ ترمز بوجود مياد.
دنبال يه صداي مكيده شدن هوا از اينجور جاها باشيد. مقدار كمي آب يا روغن رو در جايي كه مشكوك به نشتي است بريزيد و ببينين مكيده ميشه يا نه؟
علی اقا شما خیلی باحالی به خدا چرا تا حالا فرار مغزها نکردی.....(واقعا عیب یابی و جوابهات اونقدر دقیق و نکته بینانست ادم کیف میکنه) البته بعد از تعمیر موتور خودم کیت واشرم رو از تو قفسه های مکانیک دست کجی که ماشین رو قبلا پیشش بردم پیدا کردم و بیرون کشیدم و دیدم بعضی واشرها که تو چشم نیست از قبیل همیت واشر منیفولد توشه و شاکی شدم چرا عوض نکردی و گفت که سالم بوده و لازم نداشت و من هم گفتم خب لازم نداشته چرا ورداشتی برا خودت مگه من پولش رو ندادم و خلاصه از چنگش در اوردم.
تشكر از لطف شما جناب MJ1970
به هر حال مشكل ميتونه يكي از اين موارد باشه. اما گاهي اتفاقاتي هم رخ ميده كه خيلي خيلي دور از انتظار و بعيد به نظر ميرسه و تشخيص اون كار چندان راحتي نيست. مثلا قطع شدن اتصال آند ( + ) يكي يا چندتا از شمعها در داخل ساختار اون و جايي كه ديده نميشه و يا ترك كوچكي كه روي بخش عايق چيني شمع بوجود آمده و بسيار ريز و مويرگي بوده و جريان برق از اون به بيرون نشت پيدا ميكنه و در اثر كمي رطوبت اين مشكل بيشتر شده و جرقه زدن اون شمع رو مختل كرده و در نهايت يكي از سيلندرها بد كار كرده و موتور لرزش پيدا ميكنه.
حتي يك بار براي خودم پيش آمد كه ديدم بين دهانه سر شمع، اندازه نصف سر يك چوب كبريت ، كربن سوخته داخل سيلندر گير كرده و عملا اون شمع ديگه جرقه نميزد و ماشين بد كار ميكرد.
در مورد مكانيكهاي دست كج اين تازگي نداره. كلا خودروهاي خاص مثل آمريكايي هميشه مكانيكهاي مشكل داري هم داشتن و بايد خيلي با اخلاق و رفتار طرف آشنا باشي كه بتوني بهش اعتماد كني.داشتن ماشين خاص مثل آمريكايي، نياز به داشتن دانش فني و البته يه رفيق خوب مكانيك و داراي امكانات است كه بتونيم خودمون هم در كنارش تعميرات رو انجام بديم و كار رو به نتيجه برسونيم.
خيلي علاقه دارم در مورد اون جزوه آموزشي تعميرات گيربكس اتوماتيك آمريكايي بيشتر بدونم، اگر زحمتي نيست يه مقداري در موردش بنويسيد.
جزوه ای که نداشتم فقط تا جایی که تونستم از یوتیوب فیلمهای تعمیرات گیربکس 350 رو دانلود کردم و فیلمهای فراوانی میشه اونجا پیدا کرد که بعضی توسط اساتید خیلی فنی امریکایی با تصاویری واضح و قابل فهم هستند و اگر خوب دقت بفرمایید میتوانید به همراه اون مکانیک که همزمان با توضیحاتی که میده گیربکس رو جمع میکنه شما هم گیربکس رو جمع کنید و من همین کار رو کردم و نتیجه هم عالی بود و البته قطعا کتابهای اموزشی هم در مورد همه جور قطعات امریکایی موجوده ولی خب چه کنیم که در دسترس ما نیست.البته فکر میکنم کلا امریکاییها خیلی ادمای فنیی هستند و واقعا اگه اهل سرچ باشید میتونید در همه مورد فیلمهای تعمیرات رو که اکثرا امریکایی اند پیدا کنید که خیلی کارسازه.
دوست عزیز کار شما قابل تقدیر هست و البته باید به جسارت شما برای تعمیر گیربکس اونم در شرایطی که قبلن تجربشو نداشتید،احسنت گفت.
از مراحل تعمیر عکس تهیه نکردید؟؟؟
یه کلیتی از تعمیر میفرمایید.قلق خاصی داشت؟؟؟ابزار خاصی لازم هست؟
این پیشنهاد شما جهت دیدن فیلم های یوتیوب خیلی عالی بود.حتمن باید پیگیری کنم.
اگر این امکان و جسارت بین صاحبان خودرو های امریکایی باشه تا اینچنین کارای خودشونو انجام بدن میتونم با قطع و یقین بگم هزینه های تعمیر و یا بازسازی تا 50 درصد کاهش پیدا میکنه.یعنی همون کاری که علی اقا دارن انجامش میدن.قابل تقدیره.
خدا قسمت همه ارزومندا کنه.
از لطف شما دوست عزیز ممنونم.راستش اون موقع با اینجا اشنا نبودم و فکر نمیکردم لازم باشه عکس بگیرم. در مورد تعمیر گیربکس اگه دست به اچار باشید و حوصله ی کار و باز کردن گیربکس رو داشته باشید فکر نکنم کار خیلی سختی باشه .بنده از مدتها قبل کلیه ی نقشه های گیربکس رو اماده داشتم و همچنین بارها تصاویر و فیلمهای تعمیرات رو دیده بودم .ضمنا ماشین من دنده ای بود و من کل لوازم رو از جایی به قیمت حدود 150 هزار تومان خریدم و 13 تا صفحه خریدم حدود 60 هزار تومان و یکدست اورینگ فلزی گیربکس خریدم 22000 تومان به همراه یکدست کیت روغنریزی به قیمت 22000 تومانم و همانطور که گفنم گیربکس رو جمع کردم و رو ماشین بستم. البته زمان جمع کردن و بستن پیچها باید مراقب پوسته ی الومینیومی گیربکس باشید چون فوق العاده ظریف و شکننده هست و اگه در مورد سفت کردن پیچها کمی زیاده روی کنید فورا هرز میشه. البته در زمان تعمیر گیربکس تقریبا همه ی قطعات داخلی از جمله اویل پمپ و ساعت رو هم کاملا خرد کردم و کاملا بررسی و تعمبر کردم. البته همان زمان هم به دلیل قیمت بالای کیت کامل گیربکس اون رو نخریدم فقط لوازم واجب رو تهیه کردم. در ضمن در صورتی که اهل سرچ باشید (البته به کمک فیلتر شکن) من به شما قول میدم جواب هر سوالی رو در اینترنت پیدا میکنید (مخصوصا ماشینهای امریکایی) چون همانطور که عرض کردم امریکاییها ادمای فوق العاده فنیی هستند.