معمولا کیلومتر اصلی تو خودروهای انژکتوری در ECU خودرو ثبت میشه و تا 80% قابل اطمینانه.نقل قول:
Printable View
معمولا کیلومتر اصلی تو خودروهای انژکتوری در ECU خودرو ثبت میشه و تا 80% قابل اطمینانه.نقل قول:
ساکن شیراز هستم , توی مطالبی که روی اینترنت در مورد پتانسیومتر سمند خوندم همه نوشتن مقاومت 4000 کیلو و ولتاژ 5 ولت , من عملا تست میکنم مقاومت حدود 1850 نشون میده و ولتاژ ثابت هم 5 ولت هست یه پتانسیومتر دیگه دارم اون 1700 نشون میده ( جفتشون مثه هم هستن ) نمیدونم چی این وسط اشتباهه , نمیدونم باید چکار کرد !نقل قول:
اینم یادم رفت بگم که ماشین بوی خیلی بدی میده , کاملا مشخصه که بنزین داره خام میسوزه , دو دقیقه توی یه محیط بسته روشن باشه همه خفه میشن !
در صورتی که بخوام برا تعمیرش اقدام کنم هزینش برای هر مورد حدودی چقد می شه.نقل قول:
1 مورد دیگه اینکه تو سرعت 100 و بالاتر فرمون لرزش پیدا می کنه، اونوقت این طبیعیه؟
ماشین چیه؟ پراید؟نقل قول:
این مشکل شما ارتباطی به پتانسیومتر نداره پس وقتتو باهاش تلف نکن چون منم که 6 ساله کارمه تا حالا دوبارم به ولتاژ خروجیش نگاه نکردم و احتیاجم نشده. مشکل جای دیگست و چون دوری بهت پیشنهاد میکنم از نمایندگی ایران خودرو پیگیری کنی نه مکانیکی بیرون چون احتمالا مشکل یا الکترونیکیه یا مربوط به یکی از قطعات عملگر یا سنسورها.نقل قول:
بله پراید سبا 2 گانه کارخونه مدل 87 .نقل قول:
دوستان ما یه سمند Ef7 بنزینی داریم. جدیدا صبح ها خیلی بد روشن می شه. یعنی باید چند بار استارت بزنی. بعدش هم هی گاز ماشین بالا پایین میره. هی ریپ میزنه بعد روشن می شه. اونم خیلی بد. اما بعدش در طی روز با اولین استارت خیلی نرم و راحت روشن میشه. قبلا هم با اولین استارت روشن می شد. کسی اطلاعی داره مشکل از کجا می تونه باشه؟ پیشاپیش ممنون.
شما چند تا مساله رو چک کنید یکی اینکه تسمه شما سالمه و درست تنظیمه دو اینکه برخی از زمان ها هرزگرد ها و یا مخصوصا پولی سر میل لنگ تنظیمش رو با بقیه از دست می ده که با عث صدا و خوردگی و در رفتن تسمه میشه . شما حتما این و چک کنید چون اگه تسمه پاره شه یا در بره احتمال داره به تسمه تایم گیر کنه و خرج بالایی براتون دارهنقل قول:
این مشکل معمولا اول از استپر موتور و بعد از اون از سنسور دور موتوره اون چک کنید که در هنگام سردی ماشین نمی تونه ساسات رو تنظیم کنه شاید با روغن کاری و تمیز کردن درست شهنقل قول:
سلام یکی اینکه اگر کلاچتون خیلی پایینه با تنظیم سیم کلاچ بالا بیاریدش که شاید درست شه . واسکازین رو هم چک کنید و بعد به سراغ دیسک و صفحه برید. که الان ممکنه تا 150 خرج داشته باشه . در مورد فرمون هم اول بالانس کامل چرخ های جلو مشکل رو حل می کنهنقل قول:
هفته قبل نمایندگی ایران خودرو ماشین دوستم را برای اینکه ار کارت طلایی بتونه استفاده کنه 10000 از کیلومترش کم کرد؟؟نقل قول:
چطوری این کارو انجام داده؟
چگونه میشه به این کار پی برد؟؟
آره کلاچم خیلی پایینه و بالاش خلاصی داره، پس اول برم سراغ سیم کلاچ و بعد هم بالانس چرخ ها.نقل قول:
خودم می تونم کلاچو تنظیم کنم؟ کار سختیه؟
1 مشکل دیگه هم اینه که وقتی ماشینو می زارم دنده 1 با رها کردن کلاچ و بدو ن گاز دادن ماشین راه میوفته. اینو میتونم خودم درست کنم یا برم تعمییرگاه؟
ماشین 206 بود؟نقل قول:
دوستان ممنون از راهنماییتون . . . یه سوال دیگه !
وقتی میخوام یه دنده رو پر کنم اولش کم شتاب میگیره ولی یهو میشه مثه جت , چرا ؟ این تاخیر بخاطره چیه ؟
دقیقا می شه یه عکس ، راهنمایی، چیزی بکنید ببینم این دو مورد کجای ماشین هستن تا بررسی شون کنم؟ ممنوننقل قول:
بسیار راحته ولی با احتیاط کنار رادیاتور و روی گیرباکس یه سیم می بینید که به راد کلاچ وصله اونو که پیچش دنده داره و نیم دوز نیم دور سفت میشه رو با فشار دادن راد به سمت عقب تا 3 دور سفت کنید و حتما چک کنید چون زیاد سفت کردن باعث حلاصی می شه و خوب نیست امیدوارم مشکل برطرف شهنقل قول:
جلوی موتور و جای دریچه گاز جایی که لوله هواکش به اون وصل میشه یه استوانه کوچک 3 سانتی می بینید اون با احتیاط باید باز شه که اورینگش خراب نشهنقل قول:
منظورتون این جاهایی است که تو عکس مشخص کردم؟ اگه نه میشه تو عکسها مشخص کنید دقیقا کجا هستش؟نقل قول:
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
ممنون
نهنقل قول:
سمند ef7
یه سوال دارم اگه مربوط به این بخش نیست ببخشید
چه تفاوتی بین دوگانه سوز کردن کارخونه با بیرون وجود داره که مردم اینقدر روش حساسند؟
ببین خیلی تفاوت ها داره
از کجا برات شروع کنم؟
اول نام گذاری میکنم
نوع دوگانه سوز کارخانه ای = نوع 1
نوع دوگانه سوز کارگاهی = نوع 2
از شکل ظاهری شروع میکنم
در نوع 1 کپسول بسیار شکیل تره و داخل صندوق عقب کاملا با موکت نمدی پوشیده شده
در مورد داخل اتاق هم کلید تبدیل سوخت دو نوع یک هم شکیل تره
علائم نشان دهنده میزان سوخت هم در نوع 1 به مراتب زیباتر و دقیق تره
در مورد داخل موتور هم میکسر و رگلاتور در نوع 1 جای مناسب تر و دقیق تری دارند
در مورد کیفیت جنس
در نوع 1 کیفیت قطعات با توجه به زمان فرق داره
مثلا یه زمانی کپسول هاشون کره ای بود و یه زمانی هم چینی
در مورد رگولاتور هم همینه یه زمانی چینی یه زمانی ایرانی
اما در نوع 2 کاملا به فرد و کارگاه بستگی داره که از چه کپسول و چه کیتی استفاده کنه
بهترین کپسول ها آلمانی هست و بهترین کیت هم ایتالیایی
حالا چند تا مسئله میمونه
اول اینکه در نوع 1 مقدار سوختی که برای تغذیه ماشین تعریف شده یه مقدار ثابت هست و معمولا در نوع 2 از کپسول بزرگتر استفاده میکنن(چون میگن ما که داریم صندوق عقب رو خراب میکنیم لااقل کپسول بزرگتر بزاریم
مسیر لوله گاز در نوع 1 از بهترین مسیر ممکن رد شده اما در نوع 2 از زیر ماشین همینجوری از یه جایی رد میکنن
یه مسئله خیلی مهم میمونه
در نوع 1 مقدار کاهش قدرت موتور رو (در پراید) حدود 15 درصد تخمین میزنن که این میزان در نوع 2 حدود 30 درصد هست
سوالی بود در خدمتم
دوست گرامی ماشینتون چیه در این عکس ها به نظر میاد دریچه گاز برقیه و استپر نداره ولی در هر ماشینی که داره مثل به جز یه سری از 206 های خیلی جدید همون جایی که علامت زدید به دنبال یه استوانه کوچک باشید که عمود بر این نصب باشه با دو پیچ و یک فیش 4 تایی به احرش وصله و معمولا در ایران با مارک های vdc یا seimens می باشد . و بهترین مارک اگه گیر بیاد Philips usa هست . در پراید محل قرارگیری تقریبی اون همونجا و در xu7 جلو و نزدیک رادیاتوره ولی همونی که علامت زدید درسته. سنسور rpm یا دور موتور رو فقط با دستگاه میشه چک کرد .نقل قول:
وقتی خوئد کارخونه ماشین دوگانه سوز تخویل می ده حداقل تفاوتش اینه که به جز ظاهری که همه چیز از قبل سر جای خودشون هستند در ای سی یو و حتی کلید سلکتور هم بزنامه ریزی شده هستند و برای سیستم سوخت مشکلی بوحود نمیارند و حتی برای سوییچ کردن بین دو سوخت هم مکانیزه تر عمل میکنند سیم کشی و ... هم درست و حسابی تره. این حد اقل تفاوتهنقل قول:
جزء اینایی که گفتین دستی گاز سوز شده باشه خطر ناک ترن یا تفاوتی ندارن با هم؟نقل قول:
در انفجار موقع سوخت گیری یا تصادف از پشت سر
در کل کارخونه به نظرم امن ترو بهتره ولی با این جنس ها نمیشه گفت................... جای نصب کارخونه مطمئن ترهنقل قول:
ببینید امکان دستکاری کیلومتر حتی از ECU هست اما معمولا از پشت کیلومتر شمار اینکار انجام میشه که با یه دستگاه عیب یاب به راحتی قابل تشخیصه. اما کم اتفاق میفته یکی بیاد ریسک و هزینش رو بپذیره از ECU این کارو کنه.در هر حال بهتره به ظاهر موتور و گیربکس و جلوبندی بیشتر از بدنه توجه بشه.نقل قول:
نکات استثنایی درباره رانندگی وخودرو
1- نگه داشتن پدال ترمز در هنگام عبور از دست اندازها:این کار فشار زیادی را به سیستم فنربندی،اکسل و سیستم ترمز اتومبیل وارد میکند و نحوه صحیح رد شدن از دست انداز به این صورت است که باید طوری برنامه ریزی کنیم که تا قبل از رسیدن به دست انداز سرعت را کم کرده باشیم و در هنگام عبور از دست انداز ترمز به هیچ عنوان درگیر نباشد
2-بالا کشیدن ترمز دستی بدون نگه داشتن کلید آن: چندی پیش در انگلیس دیدم که دوستم زمانی که میخواهد ترمز دستی را بالا بکشد دکمه آن را فشار میدهد و سپس آن را بالا میکشد از او پرسیدم دلیل این کارت چیه؟ گفتش اولین باری که برای امتحان رانندگی رفته بودم سر همین کشیدن ترمز دستی منو رد کردن و برای همه خنده دار بود که میگفتم تو ایران همه اینطوری ترمز دستی رو میکشن و بعدا متوجه شدم که انگلیسی ها به این دکمه کلاچ ترمز دستی میگویند و تا زمانی که کلاچ ترمز دستی را نگرفتی نباید آن را بالا بکشی بعدا خودم هم از تعدادی از دوستانم که مکانیک را به صورت علمی میدانند گفتند که کشیدن ترمز دستی بدون نگه داشتن کلید آن باعث خرابی چرخ دنده های آن و وارد آمدن فشار بیش از حد به سیم ترمز دستی میشود.
3-عدم تعویض به موقع روغن گیربکس : به کرات دیده شده که افرادی خودروشان 150 هزار کیلومتر یا بیشتر کار کرده و وقتی هم ازشان میپرسی واسکازین را تا به حال تعویض کردی میگویند مگر واسکازین هم نیاز به تعویض دارد؟؟!!!در جواب باید گفت بله واسکازین نیز مانند روغن های دیگر نیاز به تعویض دارد که تعویض به موقع آن باعث روان کارکردن گیربکس،سلامت گیربکس و...میشود کیلومتر تعویض آن بستگی به نوع روغن و گیربکس اتومبیل و شرایط کارکرد آن دارد
4-تعویض یکبار در میان فیلتر روغن:گاها دیده شده که افراد فیلتر روغن را یک بار در میان تعویض میکنند و اکثرا همین افراد از فیلتر های با کیفیت پایین استفاده میکنند.اين کار باعث میشود فیلتر عمل تصویه را نتواند به صورت کامل انجام دهد و منجر به آسیب های جدی به موتور اتومبیل میشود که بعدا متوجه میشویم اگر هربار فیلتر را عوض میکردیم و فیلتر مناسب جایگزین میکردیم چقدر از هزینه تعمیر موتور و صرف وقت جلوگیری میشد
5-درجا گرم کردن ماشین به مدت طولانی:این کار نه تنها مفید نیست بلکه ضرر زیادی هم به موتور وارد میآورددرجا کارکردن بیش از حد باعث گرم شدن بیش از حد منبع اگزوز میشود و این گرما به موتور منتقل میشد که به نوبه خود برای موتور ضرر دارد. در زمستان بهتر است نهایتا یک دقیقه ماشین درجا کارکند سپس چند کیلومتر اولیه تا گرم شدن ماشین در حد مطلوب را با سرعت پایین طی کرد.
6-پایین آوردن شیشه به جای استفاده کردن از کولر دراتوبان:چندی پیش یک آزمایش در مجله auto crose انگلستان انجام شد و نشاد داد اگر یک اتومبیل در اتوبان کولرش روی درجه یک فن روشن باشد مصرف سوختش از خودرویی که شیشه راننده آن 40 درصد باز است کمتر است.
7-خلاص نکردن دنده پشت چراغ قرمز و ترافیک:این کار باعث وارد آمدن فشار مضاعف روی دوشاخه کلاچ و گیربکس و.. میشود.
8-گرفتن ترمز و کلاچ به صورت همزمان برای نگه داشتن خودرو: این کار خود باعث این میشود که متراژ ترمز افزایش پیدا کند زیرا زمانی که کلاچ درگیر است از نیروی ترمزی موتور نیز استفاده میشود و زمانی که کلاچ و ترمز باهم فشار داده میشود خود باعث دیرتر ایستادن خودرو میشود بهترین کار این است که ترمز را فشار داده وقبل از اینکه خودرو به لرزش بی افتد کلاچ را بگیریم.
9-با سرعت پایین در لاین سرعت حرکت کردن و بالعکس:بسیار دیده شده که رانندگانی با سرعت های بسیار پایین در لاین سرعت حرکت میکندد و در عوض رانندگانی با سرعت های زیاد در لاین های کناری حرکت میکنند که هر دو باعث ایجاد خطرات جبرا ن نا پذیری میشوند.
10-ریختن آب لوله کشی داخل رادیاتور: این کار باعث به وجود آمدن رسوبات فراوان در رادیاتور و واتر پمپ و موتور میشود و بسیار دیده شده که حتی باعث سوختن واشر سر سیلندر هم شده. بهترین کار این است که آب را جوشانده و بگزاریم تا سرد شود و دوباره آن را بجوشانیم هرچه دفعات سرد شدن وجوشاندن بیشتر شود آب سالم تر میشود فقط دقت کنید که بعد از سرد شدن رسوبات در ته ظرف است پس از ریخت ته آب به داخل رادیاتور خود داری کنید البته مایع های آماده هم در بازار هست که خوب روش اول قابل اطمینان تر است.
11- ریختن آب لوله کشی داخل منبع شیشه شور:این کار باعث به وجود آمدن رسوبات فراوان در منبع ، شلنگ ها، نازل و پمپ آب آن میشود برای تامین این آب هم میتوان از روش بالا استفاده کرد البته مایع های آماده هم در بازار هست .
12-سنگین کردن بیش از حد خودرو:پر کردن صندوق عقب با وسایلی که به آن احتیاجی نیست باعث بالا رفتن مصرف سوخت میشود حدالامکان باید خودرو خود را سبک کنیم .
13-نصب باربند در مواقعی که به آن نیاز نداریم: باربند را فقط باید زمانی ببندیم که به آن احتیاج داریم زیرا وجود باربند باعث بالا رفت مصرف سوخت حداقل به میزان 10 درصد میشود.14-نشاندن کودک روی پای سرنشین جلوی خودروی ایربگ دار: این کار بارها دیده شده که بسیار هم خطرناک هست و در یک تصادف کوچک اگر ایربگ باز شود حتما کودک خفه خواهد شد بهتر است همیشه کودک روی صندلی مخصوص در ردیف عقب بشیند15-استفاده از بنزین معمولی در خودروهای دارای مبدل کاتالیستی:بنزین های معمولی موجود در کشور با اینکه روی پمپ ها نوشته بدون سرب اما باز هم مقدار زیادی سرب دارد که سرب موجود در آن قاتل مبدل کاتالیستی است و با توجه به اینکه بنزین سوپر کیفیت بهتری نسبت به بنزین معمولی دارد بهتر است از بنزین سوپر استفاده شود.
16-دقت نکردن به سطح کیفی روغن موتور و تطبیق آن با سطح کیفی روغن توصیه شده توسط کارخانه: مثلا چند وقت پیش دیدم که فردی در موتور پراید داشت روغن توتال 5000 میریخت و پس از اینکه به او توضیح دادم که سطح کیفی توتال 5000 sj است و روغن موتور سازگار با پراید sf یا sg است در انتخاب روغن خود تجدید نظر کرد.
17-استفاده از نور بالا در مه: در شرایط مه آلود استفاده از نور بالا دید را کمتر میکند در این شرایط نور خودرو باید روی نور پایین باشد و اگر خودرو مه شکن دارد باید آن را روشن کرد
18-خاموش نکردن خودرو پس از طی مسافت طولانی : این کار برای ماشین های گازوییلی است نه بنزینی بیشتر دیده شده رانندگان صبر میکندد تا فن خودرو خاموش شود سپس موتور را خاموش میکنند این کار ضرر جدی به موتور وارد میکند کارکردن بیش از حد باعث گرم شدن بیش از حد منبع اگزوز میشود و این گرما به موتور منتقل میشد که به نوبه خود برای موتور ضرر دارد.اگر خودرو بیش از اندازه گرم باشد زمانی که اتومبیل را خاموش کنیم سیستم فن اتوماتیک روشن میماند و نیازی به روشن گذاشتن ماشین نیست
19-تکیه پا به کلاچ:بسیار دیده شده رانندگانی که وقتی حتی با دنده پنج در اتوبان حرکت می کنند پای خود را روی کلاچ تکیه میدهند و کلاچ کورس کامل خلاصی را طی میکند و این کار باعث فشار آمدن به گیربکس میشود.
20-جلو آوردن بیش از حد صندلی:خیلی از افراد(البته بیشتر خانم ها) فکر میکنند هرچه صندلی جلو تر باشد تسلط راننده بیشتر میشود و به اصطلاح دست فرمون خوب میشود.خیر اینطور نیست صندلی باید طوری باشد که راننده کاملا راحت باشد
21-گاز دادن قبل از خاموش کردن خودرو:این کار قبلا در خودرو های کاربراتوری برای بهتر روشن شدن خودرو انجام میشد .ولی در خودرو های انژکتوری این کار مضر است زیرا زمانی که شما گاز میدهید وسپس سویچ را میبندید مقداری بنزین نسوخته باقی میماند که خود باعث خرابی سوزن انژکتور و بد کار کردن خودرو در هنگام استارت زدن میشود.
22-گاز دادن قبل از روشن کردن خودروی انژکتوری:این کار قبلا در خودرو های کاربراتوری برای بهتر روشن شدن خودرو انجام میشد .ولی در خودرو های انژکتوری این کار بی فایده است.
23-پارک کردن خودرو خلاف جهت خیابان:زمانی که شما خودرویتان را مثلا در سمت راست خیابان به صورت عکس پارک کنید اگر خدایی نکرده خودرویی با خودروی شما برخورد کند شما مقصر حادثه شناخته میشوید.
24-خاموش شدن خودرو به دلیل نداشتن سوخت:این کار در بعضی اوقات باعث سوختن پمپ بنزین میشود و اصولا نباید گذاشت چراغ بنزین روشن شود زیرا رسوبات و ناخالصی های ته باک وارد مسیر سوخت میشود و باعث اختلال در کار پمپ بنزین؛فیلتر بنزین و نهایتا انژکتور میشود
من دستگاه عیب یاب دارم.نقل قول:
کدوم قسمتش کیلومتر واقعی ماشین را نشون میده؟؟
خیلی ممنون از توضیحات کاملتنقل قول:
فقط از لحاظ امنیت چه جورین موقع سوخت گیری و تصادف از عقب؟
من چندتا کلیپ دیدم ماشین موقع سوخت گیری ترکیده
یا تصادف شدید از پشت باعث انفجار شده
ببینید این موضوع اصلا قابل توصیف تیست .چون خیلی عوامل موثره شدت و محل ضربه و جنس موارد مصرف شده ولی اگه کپسول بزرگ و غیر استاندارد در جای نا مناسبی نصب شه خطر آفرین ترهنقل قول:
مرسینقل قول:
تو چه کشورهای دیگه ای ماشین ها گاز سوز میشه؟
به جزء این کشورهای اطراف مثله افغانستان و . . .
منظورم کشور های پیشرفتس
مطمئن نیستم ولی شاید یه کشور اروپایی اونم خیلی کوچک و کم . اونجاها بیشتر ماشین هیبریدی می سازند .که با سوخت هیدروژن کار می کنه و نه گاز طبیعی
کشورهایی مثل ایتالیا سالهاست از گاز استفاده می کنن. آلمان، انگلستان و خیلی از کشورهای اروپایی این سیستم رو به کار میبرن و فقط گستردگی کمتر یا بیشتری داره.
درسته ایتالیا و آلمان دستی تو ساخته کپسول های CNG دارننقل قول:
خواهش میکنمنقل قول:
از لحاظ امنیت همه کپسول ها با فشار 400 بار تست میشن
شما وقتی مپسول میخری اولا تاریخ انقضاش روشه ثانیا فشار استاندارد تست شده
میمونه با قی مسائل مثل شیر رابط و اتصالات
در تصادف هم اگر کپسول دستکاری نشده باشه هیچ آسیبی نمیبینه
ببین دوست من تا جایی که من خودم دیدم(با چشم خودم) مرسدس بنز و بی ام دبلیو گازسوز هم هستنقل قول:
اما اونا کجا و ما کجا
کپسول های cng نصب شده رو بنز در وسط و زیر ماشین نصب شده که در تصادفات کمترین میزان خطر رو دارند
همیشه بهترین کپسول ها هم ساخت آلمان هستند
مرسینقل قول:
پس اونایی که موقع سوخت گیری ترکیدن مشکل از نصب بوده دیگه
چون اونایی که دیدم دستی گاز سوز شده بودن
صبح ها که ماشین را روشن میکنم یه ماده تقریبا زرد رنگ از اگزوز بیرون میاد!! این نشانه ورود آب به محفظه احاراق هست یا چیز دیگریست؟؟
بله نصب غیر استاندار و غیر اصولی و استفاده از تجهیزات غیر استاندارد و بی کیفیت و استفاده از CNG در کپسولهای ماشینهای LPG بیشترین آمار حوادث رو داشتننقل قول:
یه سوال
من وقتی شیشه رو پایین میارم یه صدایی میده
بالا بر شیشه برقیه ماشین هم 405
مشکلش از چی میتونه باشه؟