نمایندگی ببری هزینه پرداخت نمیکنی اما نمایندگی ها کار درست و حسابی نمیکنننقل قول:
میزان فرمان هزینه ای نداره 3 الی 4 هزار تومنه
Printable View
نمایندگی ببری هزینه پرداخت نمیکنی اما نمایندگی ها کار درست و حسابی نمیکنننقل قول:
میزان فرمان هزینه ای نداره 3 الی 4 هزار تومنه
کلا نمایندگیا تا اشنا نداشته باشی به درد نمیخورن
البته استثنا هم داره
سلام بچه ها وضعیت ماشین جمعه تحویل شده شد یعنی ماشین کی دستمه
بستگی دارهنقل قول:
یه 2 3 روزی طول می کشه شایدم کمتر
یکی رو می شناسم بنده خدا 18 روزه ماشین فاکتور شده تحویل نمی دن
سلام
امروز چراغ بنزین روشن شد ./
ماشین رو موقعی که از نمایندگی گرفتم اصلا بنزین نداشت و روشن نمی شد حدود 3 لیتر بزن اونجا ریختم توش بعد توی پمپ بنزین 20 لیتر دیگه زدم جمعا شد 23 لیتر
از اون موقع تا الان 111 کیلومتر رفته وقتی هم چراغ بنزین روشن بشه خوب 7 لیتر توشه پس یعنی 17 لیتر برای این 111 کیلومتر سوزونده؟؟؟؟؟؟:18::18: تقریبا نصف این مسیر کولر روشن بوده و همه این مسیر در شهر پیموده شده !!!
نمی دونم دارم درسته یا این عقربه ی بنزین قاطی داره
17 لیتر در 111 کیلومتر باورش سخته؟[C
یک سوال
ماشین ما وقتی فنش روشن میشه
هر چند ثانیه یا چند دور میشه گفت
انگار مثلا به یک چیزی گیر میکنه یک همچین حالتی
یک صدای میده. صدا زیاد هم نمیده ها.
چطور بگم انگار گیر میکنه و ول میشه تا چند دور در زمان های مساوی
همه این طور هستند؟
کاپوت بزنم بالا میشه فهمید گیر داره یا نه؟
یا مال شما هم اینطوره/؟
ممنون
نقل قول:
اگر نشتی نداشته باشه جایی مشکل از چراغ هست که زودتر از حل معمول روشن شده
شاید هم شناور درجه بنزین توی باک مشکل پیدا کرده باشه
مصرف پراید تو جاده خیلی کمه میانگین 6 لیتره حالا کولر هم روشن کنی یکم بیشتر میشه نه دیگه به این میزان
منم شک کردم نشتی که نداره پس ایراد از این درجه اسنقل قول:
باید برم باکو تا خر خره پر کنم موقع بزنین زدن بعدی مصرف دقیق مشخص می شه
اونطوری بهتره
آقا اولشهنقل قول:
همه ماشینها تا 1000 کیلومتر اول مصرفشون زیاده
یه دلیلش هم عدم ایجاد صحیح حافظه موقت ECU توسط کارخونه است
برای این کار یه سری مراحل داره اگه خواستین براتون میگم
اما با کارکرد 1000 کیلومتر ای سی یو خودش میتونه با میانگین گیری محل دقیق تعویض دنده در دورهای مختلف رو بدست بیاره و موقع تعویض دنده پاشش سوخت رو قطع کنه
این فرایند باعث میشه مصرف سوخت به حد طبیعی و تعریف شده برسه
حالا هربار که سر باتری برداشته بشه باید حاظه دوباره تجدید بشه
دوستانی که زیاد کار کردن میدونن بعد از برداشتن سر باتری تا یه مدت مصرف سوخت زیاده
---------- Post added at 12:37 PM ---------- Previous post was at 12:35 PM ----------
البته کالیبره نبودن سیستمهای اندازه گیری هم خیلی میتونه سهیم باشهنقل قول:
شما نه به عقربه نگان کن نه به چراغ بنزین
مصرف واقعی رو با پر کردن باک در دفعات مختلف حساب کن
سلام
الان رفتم ماشین روشن زدم
فن روشن شد
مثل همیشه کار کرد و بدون سر و صدا و چیزی جلوش نبود
به خاطر ضربه دیروز که به دیواز زدم
کولر هم زدم و اون هم خداروشکر سالم و بدون سر و صدا کار کرد
فقط فکر کنم همون طوری که اقای mhf فرمودند. از باطری باشه
چون اون صدا و زوری که میزد دیشب بود
که ظبط و چراغ ها روشن بودند.
باتری رو میشه تست کرد؟ چطور؟
باتری چند تا تست دارهنقل قول:
تست شارژ و دشارژ
تست توان
تست قدرت
اما چند تا تست ساده هست که میگم
اول اینکه ماشین روشن باشه
دوم چراغ ها رو روشن کنی
اگر در حین روشن کردن چراغ ها لرزش و صدای موتور فرق کرد میتونی با احتمال 50 درصد بگی باتری نمیتونه قدرت لازم رو بده
اما اون 50 درصد دیگه میره برای دینام
حالا یه تست خطرناک هم هست
دوسر باتری رو با یه کابل به هم لحظه ای وصل کنی(توصیه نمیشه)
اگر اسید باتری بجوشه یعنی باتری خرابه
ولی تست راحتش با دستگاه دیاگه که میگه دینام چقدر شارژ میکنه
اگر دینام شارژ 12.5 تا 14.5 ولت رو داشته باشه با خاموش کردن ماشین و تست دو سر باتری با ولتمتر میتونی مطمئن بشی که باتری سالم هست یا نه
ولتاژ باید از 12.5 تا 13.5 ولت باشه
کمتر و بیشتر یعنی خرابی
اینم روش تجدید حافظه موقتکد:http://forum.p30world.com/showthread.php?p=6150529#post6150529
موفق باشین
اکسل چرخ عقب سمت شاگردم خورده به جدول یکم کج شده به نظرتون بدم صافش کنن یا تعویضش کنم....؟؟؟
هزینه تعویضش حدودا" چقدر میشه....؟؟ (پراید111):20:
عوض کن 30 تومن قیمتشه
نقل قول:
30تومن فقط خودشه با هزینه بالا و پایین بردنش حدود 50 تومن میشه ولی باز هم ارزش تعویض رو داره چون ماشین لاستیک سایی پیدا میکنه
بده تعویضنقل قول:
بخوای باز کنی و ببندی 20 تومن اجرت میگیره و 10 تومن حتما هزینه تعمیر
20 تومن روش بزار با یه نو عوض کن خیالت راحت میشه
از دعوت نامه های تحویل خرداد چه خبر؟
برای کسی امده؟
محل مخزن سرزیر سیستم خنک کننده (که تو دفترچه راهنما یه جا دیگه همینو نوشته (آب رادیاتور) من همیشه آب میریزم؛ کار درستی میکنم یا باید ضد یخ بریزم یا...؟؟؟
و یه سوال دیگه اینکه من کولرم وقتی اون دکمه A/C رو میزنم هیچ تو خنکی فرقی نمیکنه کلا کولرم تعطیله از خنک دهی! مشکل از چیه؟
سوال اولت رو متوجه نشدمنقل قول:
اما سوال دومت
اگر موقعی که دکمه ای سر رو بزنی اگه لامپش روشن میشه ولی تغییری تو دور موتور و لرزشش ایجاد نمیشه یعنی کلاچ کولرت ایراد داره
حالا یا رله اش سوخته یا خود کلاچ سوخته یا اتصالی داره
ممنون از راهنمایینقل قول:
چراغ A/C رو میزنم و هیچ تغییری در دور موتور ایجاد نمیشه به احتمال زیاد مشکلش همونایی هستش که گفتین.
سوال اولم هم منظورم این بود که کنار باطری و منبع آبپاش یه منبع دیگه هست به اسم مخزن سر آب سرزیر سیستم خنک کننده (این دفترچه راهنمای پراید منو گمراه کرده : دی) این دقیقا کارش چیه؟
اون مخزن انبساط آب رادیاتورهنقل قول:
آب وقتی گرم بشه حجمش زیاد میشه اضافه اش میاد اون تو
دو تا خط داره اون مخزن آب باید همیشه در حالت سرد بین اون دوتا خط باشه
با سلام.
دوستان چند سوال راجع به فن رادیاتور موتور و فن کولر دارم خواهشن پاسخ بدین:
1-ماشین ما مدل 79 هست.دور فن رادیاتور موتورش نسبت به هم مدلیهاش یکمی پایینتره.میشه کاری کرد که بدون تعویض فن دورش برگرده به حالت اولش یا نه؟
2-اگر هم بخوام فنش رو عوض کنم میشه بجای فن فعلی فن دو دور پراید جدیدا رو روش بندازم بطوریکه هر موقع فن زده میشه چه با کولر و چه بی کولر دور تندش شروع به کار کنه؟(چون از نمایندگی پرسیدم گفت برای ماشین شما اصلا نمیشه این فن رو نصب کرد )
3-من فن رادیاتور کولر رو عوض کردم و از این مدل بزرگا که رو پرایدای جدید هست رو وصل کردم(البته پارسال) چند وقت قبل رفتم تستش کنم تو حالت اصلی وقتی تو مدار خودشه دورش عادی هست (البته نمیدونم زیاده یا کم) ولی وقتی برقش رو مستقیم گرفتم سرعت فن بسیار زیاد بوده و قابل مقایسه با حالت قبل نیست.آیا راهی برای آفزایش دور فن کولر بدون گرفتن برق مستقیم هست؟(البته بگم من برق مستقیم رو از بوق ماشین گرفتم.چون بوق قبلیش سوخته بود و بوق جدید داخل کاپوت وصله سوکتاشو وصل کردم به سوکت فن کولر)
4-یه مشکل دیگه اینکه وقتی چراغهای ماشین رو روشن میکنمدور موتور میاد پایین.وقتی چراغ کوچیک رو روشن میکنم یه کم و وقتی چراغ بزرگ رو روشن مینک بیشتر دور موتور میاد پایین. وقتی گرمکن عقب و بخاری رو روشن کنم که کاملا" میچسبه به دور 750 و موتور میلرزونه.یجا خونده بودم که داخل کاپوت شیر سرقرمز برای تنظیم دور موتور تو این مواقع هست.وقتی شلنگ اون سوراخ افقی رو از جاش درمیارم دور موتور تنظیم میشه و لرزش از بین میره و وقتی دوباره وصل میکنم لرزش پیدا میکنه.به من بگید که بالاخره چیکار کنم؟
با تکشر
این CD آموزش تعمیرات پراید هست کسی داشنه؟
خوبه ؟
دوستان اين ماشين ما از 90/3/10 فاكتور شده پلاكش هم معلوم شده ولي هنوز از حالت فاكتور شده به حالت تحويل شده نرفته به نظرتون غير طبيعي نيست؟
سلام
از ترمز گیری ماشین راضی نیستم لنت هاش 300 کیلومتر کار کردن به پدال فشار بیارم زودی چرخ ها قفل می شه ولی با یه پراد 88 امتحان کردم زمان زمان قفل شدن چرخ طولانی تر بود و نیروی ترمز بیشتر
یه دست لنت گلد گرفتم فردا عوضش کنم ببینم چی می شه
---------- Post added at 11:03 PM ---------- Previous post was at 11:01 PM ----------
از اینترنت دانلود کننقل قول:
آموزش هاش قدیمیه
سلام بچه ها
حال شما ؟
پراید 88 دارم .. یه سوال داشتم .. الان چند روزه وقتی موتور سرده استارت میزنم بعد اینکه ماشین روشن شد دور موتور نوسان داره بین 1.5 تا 0.5 و هی بالا پایین میره و ماشین پرت پرت میکنه مثل اینکه داره خفه میشه و کل چراغ های صفحه آمپر ها روشن خاموش میشه این کار حدودا 30 ثانیه اتفاق می افته بعد بر میگرده رو حالت عادی، وقتی هم که موتور گرمه استارت میزنم خیلی خفیف این اتفاق می افته ..
تست موتور رفتم هیچ خطایی نداشت و گفت مشکلی نداری
شمع هامو عوض کردم
سوزن انژکتورها رو دادم شستن
صافی بنزین رو عوض کردم
تسمه تایم رو عوض کردم
دادم فیلر گذاشتن
چیکار کنم ؟
ممنون میشم کمکم کنید
کوچیک همتون : وحید
ببینم فیلتر هوا رو عوض کردی؟نقل قول:
شاید خیلی مسخره به نظر بیاد ولی شک نکن از هواست
میخوای بدون فیلتر امتحان کن ببین درست میشه
اگه شد مطمئن باش خودشه
نقل قول:
طبق گفته دوستان نتنها قدیمی هست بلکه به نظر من اونطور که یادم میاد برای پرایدهای انژکتوری نبود
سلام
لنت ها رو عوض کردم
لنت فابریک روی ماشین هیچ اسمی رو ش نداشت فقط این روش نوشته شده PL21 355-f5
رنگش هم مشکیه خط شیار وسط رو هم داره
خلاصه نیم ساعت عوض کردن لنت ها طول کشید
پدال ترمز سفت تر شده لنت رو باید بیشتر فشار بدم تا ترمز بهتری بگیره ولی مثل قبلی چرخ ها زودی خط ترمز می ندازن نمی دونم شاید از جنس لاستیک ها باشه
با لنت قبلی پدال نرم تر بود
نمی دونم یعنی لنت قبلی خوب بود؟
توی عکس زیر اون قطعه ای که با رنگ قرمز مشخص کردم رو برای چیه
چون پش دو تااز لنت ها با چسب چسبونده شده بود گفتم شاید مدله لنته ولی روی این لنت های گلد از این قطعه خبری نبود
اگر وجود این قطعه لازمه چرخ رو باز کنم و بزارمشون پشت لنت ها
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
از آخر میرمنقل قول:
اون صفحه محافظ لنت هست و تو لنتهای جدید YES-Q هیچ نیازی بهش نیست(طبق گفته کارخونه اما بهتره بزاری روش)
ببینم پیستون ها سالم بود؟
(موقع تعویض لنت قبلی مشکلی برای باز کردن لنت از دیسک نداشتی؟)
بالا و پایین هر دو مثل هم نرم بود و راحت حرکت میکرد؟
این که میگی پدال ترمز سفت تر شده تو ماشینهایی که بوستر سالمی داشته باشن نباید قبل و بعد از تعویض لنت فرقی تو شلی یا سفتی پدال بکنه
فقط سطح روغن بعد از تعویض میاد بالاتر
تمام این چیزایی که میگیم چون از دور گفته میشه نمیشه زیاد روش حساب کرد
بهتره ببری یه تعمیرگاه نشون بدی
سلامنقل قول:
ممنون به خاطر جوابتون
راست میگی ... من از روز اول که ماشین رو از نمایندگی تحویل گرفتم رو 5000 تا روغن ماشینم رو عوض میکنم و هم فیلتر هوا و هم فیلتر روغن رو عوض میکنم
این بار ماشینم 7000 تا کار کارده بود وقت نداشتم برم تعویض روغن آخرش بردم عوض کنه گفت حیفه فیلتر هوا و فیلتر روغنه که هر بار عوض بشن و الان هم که هوا خوب شده پس یکی در میون عوض کن .. منم قبول کردم
الانم حدود 4000 تا ماشینم کار کرده .. یعنی فیلتر هوا 11000 تا کار کرده ... امکانش خیلی زیاده که از اون باشه .. نه ؟
تست میکنم خبرشو میدم .. یه دنیا ممنونم ازت دوست عزیز
:11:
سلامنقل قول:
مارک لنت هایی که گرفتم گلده و این صفحه محافط رو نداشت
پیستون ها سالم بودن
لنت ها راحت از جاشون در اومدن
منظور از بالا و پایین چیه؟
این سفت تر شدنی که می گم زیاد نیست نسبت به لنت قبلی کمی سفت شده
---------- Post added at 05:31 PM ---------- Previous post was at 05:29 PM ----------
برای تست فیلتر هوا رو باز کن بزار ماشین بدون فیلتر روشن بشه اون وقت ببین اثرش چه جوریهنقل قول:
رفتم اون قطعه رو گذاشتم پشت لنت سطح روی لنت ها جالب شده بود یه عکس ازش گرفتم چرا فقط قسمت بالایی لنت سایده شده ؟؟
لنت اون یکی چرخ هم همین جوریه
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
نقل قول:
کسی نبود جواب ما رو بده؟
نقل قول:
احتمال داره دیسک شما تاب ورداشته باشه و یا تنظیمات عمودی اون مشکل داشت باشه
مشکل از دیسک فکر نکنم باشه چون با لنت قبلی ها این طوری نبودنقل قول:
این عکسی که گذاشتم بعذ از 5 کیلومتر کارکردن لنت های نو هست
شاید سطح روی لنت ها صاف صاف نیست ؟؟
پیستون پایینی که لنت رو جابجا میکنه از پیستون بالایی سفت ترهنقل قول:
باید باز کنی هر دوتا پیستون رو براشون گردگیر هم بخری و پیستون ها رو با روغن ترمز تمیز کنی که زنگش از بین برهبعد بزاری سر جاش
کار سختیه بر بده تعمیرگاه برات درست کنه
آآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآنقل قول:
ماشین صفره مثلا!!!!!
یعنی اینا توی کارخونه به این پیستون های بدبخت گریس نمی زنن راحت کار کنه همین طوری خشک می زنن جا:31:
نقل قول:
بعد از 5 کیلومتر این طوری شده لنت ؟ :18:
آره دیگهنقل قول:
لنت ها رو که عوض کردم رفتم با ماشین یه دوری زدم ببینم چه جوری شده بعد اومدم اینجا و دوشتان گفتن بهتره اون قطعه رو پشت لنت بزارم منم لنت ها رو دوباره باز کردم که دیدم قیافشون اینجوری شده :31:
فقط قسمت بالایی لنت ها در گیر شده بوده که در لنت قبلی چنین اثری مشاهده نشده بود :31: