سعی میکنم خودم بازش کنم ولی اول می خوام مطمعن بشم از همین قطعه باشهنقل قول:
Printable View
سعی میکنم خودم بازش کنم ولی اول می خوام مطمعن بشم از همین قطعه باشهنقل قول:
سلام.مشکلتون حل شد؟ اگه حل شده و عیبش برطرف شده واسه ماهم توضیح بدید.شاید مشکل از بلبرینگ کلاچ که داخل گیربکسه باشه.در صورتی که این بلبرینگ خراب باشه یه صدای قرقر یا خرخر شنیده میشه.نقل قول:
نه دوست عزیز وقتی هواگیری تون کامل شد و پیچ هارو بستید شروع کنید به ریختن ضد یخ و همزمان یکی از پیچ ها رو که راحت تره با زکنید ... وقتی ضد یخ رو کامل ریختید پیچ رو سریع بجای خودش ببندید اگه یه کم آب لازم بود اضافه کنید. درب رادیاتور رو کامل ببندید و ماشین رو روشن کنید تا زمانی که گرم شه و ترموستات عمل کنه ( حتی تا روشن شدن فن) سپس ماشین رو خاموش کنید اگر آب از رادیاتور نریخت و یا صدایی عجیب نشنیدید عمل کامل شده . پس از یک روز رانندگی و وقتی ماشین کاملااااااااا سرده دوباره سطح آب رو چک کنید . ( نباید پر باشه و فقط روی میله دورنی رو گرفته باشه حدود 10سانتی از درب )نقل قول:
نه، اول میخام هواگیری کنم، احتمالا صدایی که میاد از همینهنقل قول:
دوستان ماشین ریپ میزنه ( صدای ghel ghel میده ) مشکل از چیه ؟
از بنزینه؟
خدايي بعداز چندسال زحمت وتلاش يه ماشين صفر گرفتيم که تا الآن پدر مارو درآورده و همين طور اشکمون رو ! کارهايي که تاالآن براي اين ماشين که ده هزارتا هم بيشتر کار نکرده و شتاب هم نداره و فقط دور موتور بالا ميره و گازميخوره و اگر دونفر هم سوار بشن ديگه هيچي ، به شرح زير هست !!! :
1-فيلرگيري 3بار تخصصي و حرفه اي
2-تعويض ----- (صافي) بنزين
3-تعويض ----- هوا (سرکان)
4- تعويض شمع ها مارک valoe
5-تعويض صفحه کلاچ (عالي)
6- تمييز کردن استپر 2بار و همچنين سوکتي که بالاي انژکتور هست که نمي دونم اسمش چيه که سوکت رو در ميارن و اسپري ميزنن!!
7-شستشوي انژکتور با دستگاه 8- درآوردن منبع کاتوليست و جايگزين يک منبع توري
اين بار يکي از دوستان يه تون آپ حرفه اي بهم معرفي کرد که رفتم پيش اون و واقعا کاربلد بود. که از 5صبح ميرفتن نوبت ميگرفتن و ما نفر هشتم بوديم. وساعت 2 بعداز ظهر نوبتمون شد.(الآن همه ميگن داره شوخي ميکنه!! ولي عين واقعيته ) بگذريم ..... اول يه فيلر زد و استپر و اون سوکت بالاي انژکتور رو اسپري زد و انژکتور رو با دستگاه شست و بازديد شمع هارو انجام داد. بعد از اين گفت برو منبع کاتوليست رو دربيار و برگرد پيش من که انجام دادم و باز هم همون مشکل رو داشت (گاز ميخورد ولي خوب راه نمي ره)
بعد رفت لپ تاپ رو آورد و به ecu زد و گفت همه چيز ok هست. سنسورها هم مشکل نداشت و حتي صفحه کلاچ رو هم تست کرد و گفت ok هست. گفت تنها يه چيز مونده و اينکه بري يه ماشين عين مدل خودت بياري که من سوزن انژکتورها رو تعويض کنم ، چون مال من تک سوزن هست که ببينه دو سوزن و سه سوزن چه تاثيري رو ماشين داره. گفت مدل من زيمنس هست . پرسيدم تفاوتش تو قدرت پاشش هست ، گفت آره.
حالا موندم منظورش چيه آخه. هم مدل هاي من که همه همين تک سوزن هستن پس چطور ميگه که همين مدل باشه. البته گفت که مدل بالا و پايين فرق نداره و فقط بايد زيمنس باشه. حالا ميخوام يه لطفي بکنيد و راهنمايي کنيد در مورد سوزن انژکتور 131 sx و حرف اين بنده خدا. ممنون ميشم هر چي زودتر راهنمايي کنيد.
ببخشيد كه اين پست رو اينجا مينويسم و ظاهرا جاش اينجا نيست، اما واقعا ديگه آمپر چسبوندم....اين مشكل رو قبل از اينكه براي ما بگيد، برين به اون سازندگان اين گاريهاي زهوار درفته زير صفر كيلومتر بگيد كه با خباثت و شرارت تمام ، براي ما كلاسيك سوارها هر روز داستاني در ميارن و انگ و برچسب فرسوده به ماشينهامون ميزنن و هزارتا عيب روشون ميذارن تا بلكه اين تنها دلخوشيهاي ما كه نه تاثيري در ترافيك دارن و نه مصرف بنزين رو بديم با قيمت مفت اوراق و ذوب بكنن و در عوضش يه زباله اي به اسم ماشين و با قيمت خون باباشون تا دسته بندازن بهمون....حرف در اين مورد خيلي زياده و دل من هم پره و جگرم خون، از اين حماقتها...بگذريم...همون راهي كه به شما توصيه شده رو انجام بدين، البته اگر نداره به يه تنظيم موتوري بايد مراجعه بكنين كه داشته باشه و بصورت آزمايشي سوار بكنه چون خيلي از تنظيم موتورها اينجور وسائل رو براي تست كردن دارن تا هزينه مشتري زياد نشه.
سلام
ماشینم بعد از یک روز از تعویض دیسک و صفحه دیدم زیرش خیلی واسکازین ریخته
حالا نمی دونم از توی سینیه یا داره نشتی میده تمام کاسه نمد هاشو عوض کردم
اون یکی عیبش هم دوباره شدید شد و دیروز که هوا سرد بود اولش خیلی اذیت کرد و با گرم شدن ماشین این مشکل هم درست میشه
هیچ چراغی هم روشن نمیشه که نشونه ایرور باشه
می دونم که تنظیم موتور ها کلی خرج برام می تراشند
پرشیا 87
ممنون
من تعجبم كه چرا راهنمائی رانندگی تو ایران به "سال ساختِ ماشین" گیر میده !!! اینجا تو کویت شما باید سالی یک بار بری معاینه ی فنی و کارت ماشین رو تجدید کنید . همه چیز چک میشه ظرف دو سه دقیقه . رنگ , همه ی چراغها , شیشه ها تودوزی , دود نداشتن موتور,سالم بودن اگزوز و بی صدا بودن ماشین , لرزش نداشتن موتور , لاستیکها , برف پاک کن , نبودن هیچ گونه نوشته یا شعار و علامت روی ماشین . اصلا کاری ندارند ماشین چه سالی ساخته شده . هر ماشینی تو این معاینه قبول بشه مهر میزنند رو درخواست تجدید کارت ماشین بعدش میره ساختمون روبروی قسمت معاینه ی فنی و چند دقیقه میشینه و کارت جدید صادر میشه . اگر هم جریمه داشته باشه ,کامپیوتر کارت جدید رو صادر نمیکنه تا بره قسمت خلافی و جریمه رو پرداخت کنه بعدش میره کارت ماشین رو پرینت میکنند میدن بهش . والسلام . تو ایران راهنمائی عاجزه یه همچین سیستمی درست کنه؟؟؟!!!
ســلام...نقل قول:
دقیقا همین سیستم اینجا هم هست...نه به این دقت که رنگ و علامت خاص رو چک کنن...ولی ترمزها.. ..تنظیم بودن موتور....ووووو.....همه چیز چک میشه....
متاسفانه متاسفانه بازم متاسفانه یه شعاری درست شده به این اسم که اینجا ایرانه.....کدوم یکی از سیستم های اینا درست هست که این باشه.....توی مراکز معاینه فنی...هرکدوم از این قسمت ها مشکل داشته باشه با 5 هزار تومن مشکل اش حل میشه..
در ایران ماشین نو تا 5 سال نیاز به معاینه فنی نداره چون کیفیت بالای قطعه و ساخت ماشین همینطور که در همین تاپیک از ماشین های نو می بینید آبرو ریزی می شه و ماشین گارانتی دار هم نمیشه مشکلاتش حل بشه . در معاینه فنی هم کم پیش میاد همه چیز رو چک کنند اگر چراغ ها سالم باشه و ماشین سیستم نداشته باشه فقط با تست آلایندگی همه ماشین هها رو قبول می کنن و فوقش می گن که تنظیم موتور ببر البته بعد از گرفتن کارت معاینه فنی. یه جاهاییم دیدم که 2 برابر پول می گیرند حتی نیازی به بردن ماشین هم نیست البته شهرستان .
در مورد عوارض و خلافیم تا به دست پلیس نیافتاده هیچ مشکلی پیش نمیاد و تا فروش کاری ندارند
کسی نیست جوابه منو بدههههههه؟نقل قول:
ســـــلام..... نوع و سال ماشین رو ذکر کنید...نقل قول:
405 مدل 90نقل قول:
میتونه از بنزین باشه یا مشکل از یه چیزه دیگس؟
اگه مشکلی داشته باشه با دیاگ میشه فهمیدنقل قول:
مشکل خاصی نداره فقط تازگیا یه کم ریپ میزنهنقل قول:
نه اینکه میخواد خاموش شه نه
صداتی قل قل میده مثله سربالایی که با گاز کم بخوای بری ماشین کم میاره
دوست عزیز درست نمیشه تشخیص داد چون خیلی دلیل ها می تونه باعث اون شه و ماشین من هم همین مشکل رو داره ولی فقط وقتی سرده خیلی شدیده و دیاگ هم نشون نداد و فعلا با باز کردن فیش سنسور هوا در حال تسته که از اون میتونه باشه یا نه
به نظره من از بنزینه چون ایندفعه از جایگاه بنزینی بنزین زدیم که میگفتن تو بنزینش آبه:n27:نقل قول:
از سرما هم شاید باشه چون اینجا هوا سرد شده خیلی:sq_21:
یکی دو دفعه بیشتر پیش نیومد ولش
اگه باز پیش بیاد میبرم یه جایی نشونش میدم
ممنون
در مورد بنزين، من هم بارها چنين مشكلي داشتم و از خيلي ها ، بخصوص تعميركاران قديمي شنيدم كه كيفيت فعلي بنزينها واقعا پايين آمده و گاهي باعث خراب شدن موتور در وضعيت كاركرد معمولي ميشه( منظور بدون فشار آوردن به موتور)در حال حاضر ماشين خودم( شورلت نوا ) در بخشهايي از شتاب گرفتن و دور بالا، مقداري كم مياره و گاهي صداي خفيف سوپاپ هم مياد( در حاليكه مجموعه موتور، گيربكس، كلاچ و مابقي متعلقات در نهايت سلامت كار ميكنه)بعد سالها ماشين آمريكايي داشتن، و تجربه وضعيتهاي گوناگون اونها، هيچوقت و تحت هيچ شرايطي، من صداي سوپاپ رو موقع شتابگيري نميشنيدم، حتي با وجود موتور مشكلدار و تنظيم نبودن سوپاپها( مگر زماني كه دلكو خيلي از تنظيم خارج شده باشه). در حاليكه الان در بهترين وضعيت اين صدا گاهي شنيده ميشه و بايد خط قرمزي براي اون در نظر بگيرم( فشار كمتر به پدال گاز و اجازه دور برداشتن موتور در مسافتي طولانيتر)اين مشكل به علت هيچكدام از دلايل فني و مكانيكي خودرو نيست، جز كيفيت بسيار بد و پايين بنزينها، و حتي با بنزين سوپر هم باز كارايي موتور آنچنان بالا نميره.بنابراين توصيه ميكنم اگر از سلامت تمام بخشهاي فني خودروي خودتون مطمئن هستيد، براي رفع اين صدا ديگه كاري نكنيد جز انتظار براي بهتر شدن كيفيت بنزينهاي توليدي داخل و يا وارداتي از خارج!!
سلام دوستان .بهترین زمان برای فبلرگیری کی هست ؟ وقتی موتور سرده یا وقتی کاملاً گرم شده و حرارتِ موتور به حداکثر رسیده یا فرقی نمیکنه ؟
دوستان با توجه به اینکه بنزین س وپ ر حتی با کارت هم تفاوت قیمتی داره آیا همیشه س و پ ر استفاده کنیم ؟--- در بنیزین معمولی اکتان بریزیم (چه مارکی با چه قیمتی)؟ --- بیخیال شیم ؟ ---- هر از چند باک از جابجا کنیم ؟
نقل قول:نقل قول:مسلما موتور در حالت معمولي خودش كار بكنه و تنظيم بشه بهتره، چون بطور طبيعي خودرو در حال حركت و با موتور گرم كارايي خودشو نشون ميده.دماي كاركرد معمول موتور هم چيزي بين 70 تا 95 درجه است( بستگي به شرايط كاري و نوع موتور خودرو، و وضعيت آب و هوايي)در مورد بنزين سوپر كه بشخصه فرقي بين اون با بنزين معمولي نديدم!(بجز قيمت بالاتر 500 تومان)در مورد تكميل كننده هاي بنزين، مارك كاسپين فعلا ميشه گفت مطمئنتر از بقيه است، چون بقيه محصولات اين شركت را هم استفاده كردم و در كل خوب بوده.براي موتورهاي انژكتوري و كاربراتوري هم بصورت جداگانه از اين تكميل كننده ها توليد شده.استفاده مداوم اون، به شرط رعايت فاصله زماني خوبه. مثلا هر 1000 يا 2000 كيلومتر يكبار( معمولا دستورالعمل رو روي خود قوطي مينويسند)
اقا کسی نیست جواب نا را بده؟؟؟نقل قول:
همه باطری سازها میگن برق دزدی نداره اخه پس از کجاشه؟؟
سلامنقل قول:
اگه اشتباه نکنم شما گفتین که وقتی سر منفی باتری رو برمیدارین دیگه باتری خالی نمیشه .
پس حتماً برق دزدی وجود داره .
به حرفِ برقکارها هم توجه نکنین . اونها میخوان پول دربیارند و وقت براشون خیلی مهم هست و اگر برادرتون هم باشه نمیاد همه ی وقتش رو برایِ پیدا کردنِ یک برق دزدی تلف کنه .
به دوست بنده گفتند دلکو ماشینش خرابه و باید عوض بشه و 400 هزار تومن خرج داره , بازش کردیم با تعویض یه کاسه نمد 2000 تومنی درست شد.
شما بايد خودتون یه مولتی متر دقیق تهیه کنید و خودتون با صبر و حوصله با روشی که خدمتتون عرض کردم تمام مدارها و دونه دونه چک کنید تا پیداش کنید .
یادتون باشه مولتی متر رو باید بین سیم قرمز باتری و سر مثبت باشه و بذارینش روی میلی آمپر .
اگر با دقت و صبر و حوصله همه ی مدارها رو چک کنین حتماً پیداش میکنین
توی یک آپارتمان 13 طبقه برق دزدی بود ما با همین روش پیداش کردیم البته حدودِ دو ساعت طول کشید اما نتیجه ی کار , خستگیش رو از یادمون بُرد.
:20:
اگر آشنا دارین که اهم متر بهتون قرض بده نیازی به خریدنش نیست
ضبطم روشن نمیشه به دادم برسید
از صفریش بعضی وقتا نوشته های ال سی دیش گیر میکرد با یکبار روشن خاموش کردن ضیط درست میشد امشب دیگه کلا فقط ساعت نشون میده ال سی دیش ضیط روشن نمیشه تاریخ رو ال سی دی نمیاد لامپ های نارنجی ضیط هم خاموشه درضمن نقاب وسط هم تاحالا باز نشده ضبط هم همینطور
[IMG] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [/IMG]
یانوشته در باز است نصفه نیمه میمونه یا فقط ساعت میمونه
206 type2 year90
سلام. بیخود پولتون رو برای خرید این ضبطها خرج نکنین . یه mp3 player بخرین بزنین به جافندکی و توی FM گوش کنین . راحت و جمع و جور و ارزون :20:نقل قول:
فکر کنم اشتباه متوجه شدید ضبطی که خوده ایران خودرو میزاره روشه عوض نشده باز هم نشدهنقل قول:
از صفریش هم دسته خودم بوده از همون اوایل بعضی وقتا با کنترل بغل فرمون یا خوده کلیدای ظبط میخواستم ولوم کم زیاد بکنم یا اهنگ عقب جلو بکنم میدیدم نمیشه نوشته ال سی دی هم گیر کرده یک بار ضبط رو خاموش روشن میکردم درست میشد از دیشب کلا صبظش روشن نمیشه تاریخی هم که وقتی ضبط خاموشه رو ال سی دی میاد اونم نمیاد
ســلام....
ببخشید بابت اسپم
دیدم بقیه دوستان هم مشکل من رو داشتن به پیشنهاد دوست خوبمون camaro it دست به کار شدم..
گفتم اینجا هم مطرح کنم تا همه دوستان استفاده کنن..
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
اقا یه سوال میشه باطری پراید یا روا را گذاشت رو پرشیا؟؟
باسلام و تشکر فراوان از این آموزشنقل قول:
واقعا عالی بود فن ماشین من هم یکسره دور تند کار میکنه که به گفته دوستان مدولاتور فن باید عوض بشه
یه سوال داشتم وقتی مدولاتور رو میخوای باز کنی طبق عکسها حتما باید موتور رو هم از سر جاش در بیاری یا بعد از در اوردن پروانه میشه مدولاتور را تعویضش کرد
آمپر باطری پراید کمه بدرد پرشیا نمی خورهنقل قول:
آمپر باطری روا رو بخون اگه 66 تا 74 باشه موردی نداره بزاری رو پرشیا
دوستان با جدا کردن سنسور اکسیژن هم مشکل رفع نشد . دیاگ هم هیچ لیروری نداره بنزین خوب هم زدم . فقط شک خودم به گیر کردن استپره یعنی کثیف شدن اون هست که روغن کاری بخواد . ( بازم بگم که فقط مشکل من از زمان بالا اومدن آمپر آب یعنی از 8 دقیقه بعد از رو شن کردن و تا 15 دقیقه بعد ادامه داره و بعد خوب میشه و فقط وقتی دور موتور حدود 2000 باشه یه کم ممکنه توک بزنه ولی خوبه)
هنوز مدولاتور فن بخاری رو عوض نکردم
تازه امروز دیدم رادیات بخاری سوراخ شده وآب میاد کف ماشین
زیر داشبورد جلوی راننده رو نگاه کردم لوله ها و محل اتصالشون سالم بود
بااین حساب 100درصد رادیات سوراخه
شنیدم بعضی از تعمیر کارا بدون باز کردن داشبورد رادیاتور بخاری رو عوض میکنن از دوستان کسی اطلاعاتی داره لطفا توضیح دهید
با سلام
دوستان امروز بعد از تعویض باتری هیوندای سوناتا 2009 چراغ عیب یاب اون که به رنگ زرد رنگ هست روشن شده ،
به دلیل اینکه باتری فابریک اون خراب شده بود باتری تعویض شد و یک باتری jackward نصب شد.
ممنون می شوم راهنمایی کنید.
سلام . آمپر این باتری با باتریِ خودش چه فرقی داره ؟ آیا تمام سیمها سمباده خورد و تمیز شد قبل از نصب ؟ آیا پیچ بستهای باتری محکم هست ؟ آیا یک بار دیگه سیم منفی رو قطع کردین و صل کنین ببینین درست میشه یا نه ؟نقل قول:
امروز یه مکانیک نمایندگی اونو دید و میگه ممکنه از اختلال درجه آب باشه که ماشین به ساست میره در ضمن امروز نسبتا خوب بود و فقط دردنده سبک تر و دور موتور پایین یه توک کوچک می خوره .اون میگفت کار ما نیست و باید ببرم پیش برقکار ماهر
آنتن روی ماشین خیلی شل شده
بخوام سفتش کنم باید چیکارش کنم؟
خودم میتونم یا باید ببرم جایی؟
فشنگی آب و فشنگی روغن در موتور 405 دقیقا کجا قرار داره؟
در دنیای خودروها، افسانههای متداولی وجود دارند که بارها و بارها تکرار میشوند و سرانجام به یک حقیقت تبدیل میشوند. جای تعجب نیست که تعداد زیادی از این حقایق به بنزین مرتبط باشند، خواه مرتبط با مسافت پیموده شده با سوخت، امکانات و قدرت آن باشد یا جنبههای سری موتور احتراق داخلی.
به گزارش [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ؛ مباحث مربوط به بنزین واقعاً گیجکننده هستند، به راحتی میتوان فرضیاتی در مورد آن مطرح کرد که به نظر منطقی میرسند، اما وقتی آزمایشات عملی دخیل شوند، درست نبودن این فرضیات مشخص خواهد شد. یک نمونه از این تجربیات در درجه بندی اکتان قابل مشاهده است.
واقعاً عدد اکتان چیست؟
اگر بخواهیم این سؤال را سادهتر توضیح دهیم، در کشورهای دیگر وقتی که شما به پمپبنزین میروید و پمپهای متعددی در پیش روی شما قرار دارند، عدد نوشته شده بالای هر کلید یا نازل، نشان دهنده عدد خاص اکتان است. معمولاً این عدد از ۸۷ تا ۹۳ است و در کشور خودمان به بنزین معمولی و بنزین سوپر شهرت دارند.
در دنیای خودروها اینطور بیان میشود که عدد بالاتر نشاندهنده کیفیت بهتر است. به هر حال، قدرت اسب بخار بیشتر و میزان مسافت طی شده بیشتر با هر باک پر، خواسته همه رانندگان است و همین موارد باعث میشوند که حس کنیم، عدد اکتان بالاتر برابر با کارایی بیشتر است. شرکتهای سازنده بنزین هم این ذهنیت را دریافته و از هیچ تلاشی برای برآورده کردن این خواسته رانندهها دریغ نمیکنند. برچسب گذاری بنزین با اکتان ۸۷ به عنوان بنزین معمولی و بنزین با اکتان ۹۱ یا ۹۳ به عنوان بنزین سوپر تلاشی در جهت تقویت این طرز فکر است.
از آنجایی که بنزین سوپر نسبت به بنزین معمولی قیمت بالاتری دارد، این شرکتها علاقمندند که افراد بیشتری را به پرداخت پول بیشتر به ازای کیفیت بهتر سوخت ترغیب کنند. اینجاست که فلسفه معنی عدد اکتان بنزین وارد کارزار میشود. در طی زمان طولانی به مردم قبولانده شده که سوخت با عدد اکتان بالا، تمیزتر و کاملتر میسوزد، و انرژی بیشتر و میزان مسافت طی شده بیشتری نسبت به بنزین با عدد اکتان معمولی برای آنها به ارمغان میآورد، زیرا این سوخت انرژی بیشتری در خود دارد. هیچکدام از این اظهارنظرها صحیح نیستند، در حقیقت عدد اکتان بنزین هیچ ربطی به میزان قدرت آن ندارد، این عدد فقط بیان کننده این است که این سوخت قبل از اشتعال تا چه حد میتواند فشرده شود، هرچقدر عدد اکتان بالاتر باشد، احتمال اشتعال تحت فشار آن کمتر است.
ولی چرا همه میخواهند سوختی تولید کنند که اشتعال آن در موتور سختتر باشد؟ برای فهمیدن نقش عدد اکتان و فشار احتراق در موتور، آشنایی با اصطلاحی به نام "knock” ضروری به نظر میرسد. وقتی که بنزین از طریق انژکتور به داخل سیلندر اسپری میشود و با اکسیژن ترکیب میشود، طراحان موتور انتظار دارند این سوخت به حالت گاز در آنجا بماند تا زمانی که شمعها روشن شوند و باعث انفجار برای حرکت به سمت پایین پیستون برای ایجاد نیرو شوند. مدت زمان این انفجار بسیار حیاتی است، بنزینی که خیلی سریع مشتعل شود باعث ایجاد knock (ضربه) میشود که این عمل خروجی و کارایی موتور را کاهش میدهد و حتی در شرایط بد میتواند به موتور آسیب فیزیکی برساند.در اکثر موتورها، به ندرت شاهد این نوع ضربه هستیم و این به این دلیل است که میزان تراکم (فشاری که مخلوط سوخت و هوا به سیلندر وارد میکند) به اندازه کافی پایین است و عدد اکتان بنزینهای معمولی کافی و مطلوب است. قاطعانه میتوان گفت هیچ سودی از استفاده از بنزینهای سطح بالا در موتورهای استاندارد و خوب نصیب شما نخواهد شد، زیرا این موتورها قادر نیستند از این خاصیت ضربهٔ کمتر سود ببرند، اگرچه طرحهای مدیریت موتور پیشرفتهتر به ویژه مدلهای به کار رفته در وسایل مجهز به تکنولوژی توربو شارژ و سوپر شارژ میتوانند تراکم را تا حد بالایی انجام دهند، بنابراین به بنزینهای با اکتان بالاتر برای جلوگیری از ایجاد ضربه نیازمندند.چگونه بفهمیم که آیا خودروی ما به بنزین سوپر احتیاج دارد یا بنزین معمولی؟
تقریباً در دستورالعمل همه وسایل نقلیه عدد اکتان بهینه برای آن وسیله درج شده است. برخی از خودروهای لوکس یا مسابقهای از هشداری بر روی درب باک استفاده میکنند که بر روی آن نوشته شده «فقط از سوخت بدون سرب با کیفیت بالا استفاده کنید».
به عنوان جمعبندی بار دیگر تاکید میکنیم که با استفاده از سوختهای با درجه اکتان بالا در موتوری که برای استفاده از سوختهای معمولی طراحی و تنظیم شده هیچ تغییری در میزان قدرت یا کارایی موتور ایجاد نخواهد شد. تفکری هم که درباره تمیز کردن داخل موتور به واسطه استفاده از سوختهای با اکتان بالا رایج است، اشتباه است. از سوی دیگر، استفاده از سوختهای با اکتان پایین، در موتوری که برای استفاده از سوختهای با اکتان بالا طراحی شده است، ریسک آسیب به موتور را افزایش میدهد و به مرور زمان بر کارایی آن تأثیر منفی خواهد داشت.
دفعه بعد که کسی خواست فلسفه عدد اکتان سوخت را برای شما تشریح کند، میتوانید برای او تأثیر عدد اکتان را به طور کامل شرح دهید، یا اینکه سری تکان بدهید، لبخندی بزنید، پول سوخت را بپردازید و حرکت کنید!
سلامنقل قول:
بیشتر ماشینها آنتنشون پیچی هست که یا از زیر گلگیر سفت میشه یا توی صندوق عقب .
اگر هم روی شقف باشه از توی سقف باز و بسته میشه
ماشین شما چیه؟ آنتنش کجا نصب شده؟