در کل ظاهر خوبی داره
به نظرم بهتره ولوم مشکی رنگ استفاده بشه
اگر خروجی هدفون جلو قرار بگیره خیلی بهتره
با تشکر
Printable View
در کل ظاهر خوبی داره
به نظرم بهتره ولوم مشکی رنگ استفاده بشه
اگر خروجی هدفون جلو قرار بگیره خیلی بهتره
با تشکر
خیلی ممنون از نظر شما آقا محمود :n01:نقل قول:
اتفاقا سرولوم مشکی خواهد بود ولی چون دم دست نبود اینو از روی یه دستگاه دیگه برداشتم گذاشتم اونجا که فقط موقعیت جغرافیایی سرولوم مشخص باشه
همونطور که توضیح دادم در صفحه قبل، به هیچ عنوان این امکان رو نداریم که دیواره های کناری جعبه رو بوسیله لیزر برش بزنیم. با واترجت هم نمیشه. با گردبُر هم نمیشه. تنها راه اینه که 4 تا سوراخ بزنیم و با عمودبر 4 تا سوراخ رو بهم وصل کنیم و داخلش یه مربع یا مستطیل در بیاد. این کار شدنیه ولی لبه ها به شدت آسیب می بینن و بسیار بی کیفیت و کثیف میشه نتیجه نهایی. به حدی که دیگه اون صفحه جلویی با بخش فولادی تراز نمیشه و خیلی جالب نمیشه در کل. وگرنه برش جای خروجی هدفون روی پلگسی گلس صفحه جلویی مثل اب خوردنه و 5 ثانیه ای برش میخوره ولی پشتش فلزه که در مورد این جعبه تقریبا غیر قابل سوراخ کردنه به دلیلی که توضیح دادم!
مرسی از نظر شما؛
یکم روی نظرات دوستان فکر کردم در مورد تعبیه اجزا دستگاه روی پنل جلویی. همونطور که گفتم با لیزر قابل برش نیست. یک تیغه مخصوص روی عمودبر نصب کردم و نسبتا خوب برش میزنه. یعنی خوب و بدون لبه فقط مهارت دست میخواد که روی خط صاف جلو بره. البته برش ها اصلا با چشم قابل رویت نیستند و یک لایه پلگسی 1 میلیمتری جلوی کار قرار میگیره ولی به هرحال تمیزی کار برام خیلی هایز اهمیت هست. فکر میکنم یا کمی آزمون و خطا و ساخت یک براکت برای برش بتونم مربع های تمیز و بدون لبه برش بزنم. لبه ها یه سوهان مختصر میخوره و بعد برای جلوگیری از زنگ زدن از رنگ اسپری نسوز داپلی کالر المانی استفاده میکنم که اگر هم عکسی از داخل کار گرفتم یا کسی دستگاه رو باز کرد، ظاهر تمیز و شسته و رفته ای داشته باشه. من اهل ماستمالی نیستم، یا کاری رو انجام نمیدم یا اینکه نتیجه باید خیلی تمیز و از نظر خط فکری خودم قابل قبول باشه.
حالا نظرات دوستان رو میخوام که چه قطعاتی روی پنل جلویی و عقبی دستگاه قرار بگیره.
به نظر خودم روی هر بخش این قطعات باشه خوبه:
پنل جلویی: ولوم، کلید روشن و خاموش، خروجی هدفون + حکاکی عناوین و درجات صدا و اسم دستگاه
پنل عقبی: فیش ورودی برق، ورودی های صدا، کلید انتخاب امپدانس ورودی، کلید سویچی ریست شمارنده عمر لامپ، جا فیوزی
صفحه بالایی: لامپ بزرگ و لامپ کوچک، ترانس و قاب روی ترانس، شمارنده عمر لامپ
صفحه پایینی: توری استیل برای تهویه هوا و ventilation، پایه های لرزش گیر spike
منتظر نظرات دوستان هستم. :n18:
سلام
توی عکستون دو تا لامپ رو بقل هم گذاشته بودید
فکر کنم اگر لامپ کوچکتر جلو و لامپ بزرگ پشت اون باشه قشنگتر بشه
اگر امکانش باشه که شمارنده جلوی امپ باشه هم فکر کنم بهتر در بیاد
راستی فیش هدفون 3/5 میلیمتری هستش یا 6/3؟
به نظر من کلید روشن خاموش اگه پشت یا بالای دستگاه قرار بگیره قشنگتره.
شمارنده هم اگه زیاد جلوی چشم باشه بنظرتون رو اعصاب نمیره ؟! :n13:
جناب flipp اضافه کردن ورقه الیاف کربن ایده ی جالبیه ولی کاملا سلیقه ایه!
مثلا میشه بجای صفحه رویی که میخواین از پلکسی گلس استفاده کنید از الیاف کربن استفاده کنید که جلوه قشنگتری نسبت به اون داره اما فکر کنم برشش مشکله و قشنگ در نمیاد و حکاکی روش هم همینطور.
کناره ها و حتی روی جعبه میشه ازش استفاده کرد (روی جعبه چون توی دیده قشنگ تره به نظر من) اما باید دید میشه جوری این رو به جعبه اضافه کرد که دقیقا با هم همخوانی داشته باشن یا نه. این الیاف باید مقاومت خوبی در برابر گرما داشته باشن
در مورد قرار گرفتن قطعات روی جعبه با همه ی پیشنهاداتتون موافقم بجز یکیش!
به نظر من بهتره شمارنده پشت دستگاه قرار بگیره چون اولا ظاهر دستگاه دچار یه بهم خوردگی نمیشه! اخه ما لامپ داریم که کنارش یه شمارنده دیجیتالیه! دوما این وسیله ای نیست که ما همش نیازی داشته باشیم بهمش نگاه کنیم و عددشو بخونیم! مثلا ماهی یک بار نگاه میکنیم ببینیم چقدر دستگاه کار کرده.
برای همین بنظر من بهتره پشت دستگاه تعبیه بشه تا ظاهر کلاسیکی که امپ های لامپی دارن بهم نخوره چون بنظر من همین ظاهر امپ های لامپی جزابه و من باشم نمیپسندم یه شمارنده دیجیتالی توی چشم باشه که خیلی روی اعصابه!!
نقل قول:
سلام؛
یعنی لامپ ها تو یه خط باشن؟ مثل تصویر زیر؟
فکر کنم روی پنل جلویی نباشه بهتر باشه. ولی جلو اونجایی که در تصویر دیده میشه به نظرم بد نیست.
فیش هدفون بزرگ 6.3 میلیمتری هست
فعلا این نقشه ای هست که کشیدم برای برش که البته هنوز کامل نشده. لوگوها و عناوین هر قطعه که حکاکی میشه هنوز رسم نشده، دایره های کوچک که بصورت مثلثی وسط صفحه قرار دارند محل قرار دادن پراب مولتی متر برای تنظیم بایاسینگ لامپ ها هست. یعنی دوتا کناری برای لامپ چپ و راست و وسطی برای تنظیم ولتاژ مدار تغذیه هستند:
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
نقل قول:
الان در این حالتی که هست خوب نیست؟ به تصویر بالا نگاه کنید روی پنل جلویی یه مستطیل هست (کنار لوگو) اون کلید روشن و خاموشه
نقل قول:
بله الیاف کربن مقاومت بسیار بالایی نسبت به گرما دارند. البته من نوع استیکر الیاف کربن رو دارم و خود الیاف کربن که بصورت ورقه ای هست مثل پارچه میمونه. این الیاف به دلیل مقاومت بسیار بالایی که دارند، برششون بوسیله لیزر از فولاد هم سخت تره! :n13: با لیزر CO2 حتی گرم هم نمیشن! حتما باید با لیزر فلزات برش بخوره و یه مشکل دیگه هم که دارند اینکه به دلیل سطح برجسته، پوینتر دستگاه روتور لیزری خوب فوکاس نمیشه روشون. ولی از بابت برش مشکل نیست حلش میکنم که خیلی تمیز برش بخوره. برای روی جعبه قطعا قابل استفاده نیست مگر اینکه بصورت قالبگیری و کامپوزیت در بیاد و تحت فشار 250 PSI در کوره پخته بشه که این فرآیند برای ساخت شاتل های فضایی و بدونه اتومبیل های فرمول 1 استفاده میشه و هزینه بالایی داره و مسلمه که برای یه امپلیفایر لامپی انجام نمیشه :n05:
با نظر شما در مورد شمارنده موافقم. پشت جعبه باشه هم بد نیست. البته باید ببینم پنل پشتی اجازه اینکار رو میده یا نه چون ترانس دقیقا پشت پنل عقبی تعبیه میشه و فقط از کناره ها کمی فضا برای ورود فیش برق و فیش های ورودی صدا و جا فیوزی و کلید ریست شمارنده هست. باید ببینم میشه اونجا گذاشت یا خیر. البته در مورد این شمارنده و محل قرارگیریش منتظر نظرات دوستان دیگه هم هستم.
ضمنا صفحه رویی از پلگسی گلس نیست و فولاد خود جعبه هست. روی بخش بالایی (صفحه اصلی که لامپ ها قرار میگیره) چیزی از پلگسی گلس اضافه نمیشه و همون جنس فولاد با رنگ مشکی هست. فقط عقب و جلوی دستگاه دو قطعه پلگسی اضافه میشه.
به نظر من همین طرح خوبه فقط همون طور که mahdi@7 گفتن بهتره تایمر پشت دستگاه قرار بگیره.
با تشکر
اینجا هم خیلی خوبه فقط چون عادت داریم که کلید روشن خاموش پشت دستگاه باشه از اون جهت گفتم پشت قرار بگیره وگرنه زیاد مهم نیست، ولی در مورد شمارندهنقل قول:
الان در این حالتی که هست خوب نیست؟ به تصویر بالا نگاه کنید روی پنل جلویی یه مستطیل هست (کنار لوگو) اون کلید روشن و خاموشه
با نظر دوستان موافقم که پشت دستگاه قرار بگیره یا اگه میخواد بالای دستگاه باشه یه درپوش براش قرار بدید که زیاد تو چشم نباشه و ظاهر دستگاه بهم نخوره.
خیلی ممنون از نظر شما. سعی میکنم پشت جعبه یه جوری تعبیه کنم که خوب از اب در بیادنقل قول:
بله. نمونه اولیه رو جلوی دستگاه تعبیه میکنم بعد عکس میگیرم ببینید و بعد نظر بدین ببینیم چکار باید کرد. مشکلی بابت قرار دادن کلید در پشت دستگاه نیست براحتی قابل انجام هست. اتفاقا چون ورودی برق و جعبه فیوز پشت دستگاه هست، راحت تر اینه که سویچ هم پشت قرار بگیره.نقل قول:
[حذف شد]
تایمر رو هم بردم روی پنل پشتی. البته هنوز تمام نشده ولی تا به اینجا یه همچین چیزی شده، اگه کسی نظری داره بگه که اعمال بکنم:
(پنل پشت دستگاه)
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
خیلی خوبه دیگه تقریبا طرح جعبه کامله
این طرح هارو با چه برنامه ای میکشین؟
بله فکر می کنم لامپها توی یک حط باشند زیباتر باشه
اول لامپ کوچکتر و پشت اون لامپ بزرگتر
موفق باشید.
بله تقریبا دیگه مراحل نهاییهنقل قول:
با نرم افزارهای مختلفی میشه کشید مثل اتوکد و کورل درا، من کورل رو ترجیح میدم چون با دستگاه های روتور مثل لیزر و CNC کاملا همخوانی داره و مستقیم میشه طرح رو از داخلش پرینت گرفت به دستگاه.
سعی میکنم در همین حالت چیده بشننقل قول:
خیلی ممنون؛
ای بابا :n15: یه امپلیفایر هدفون دیگه به اسم Gemini همین چند وقت پیش عرضه شده! شانس نداریم. به نظرتون اسم پروژه رو عوض کنم؟ پیشنهادی دارید؟:n27:
ضمنا یکی از دوستانم پیشنهاد کرد قاب محافظ روی ترانس بصورت سطح شیب دار نباشه. یه نمونه آزمایشی درست کردم رنگ کردم هنوز خشک نشده. اگر امشب خشک شد میزارم روی جعبه اصلی عکس میگیرم ببینید و نظرتون رو بگید اگر بهتره همونو استفاده کنم.
حیف شد دیگه اسمش تک نیست:n03: البته این امپی که اسمش gemini هست لامپی نیست اما بالاخره اسمش تکراری شد دیگه!
من باشم عوض میکنم اسمو اخه خیلی زحمت کشیدید و اسم باید تک باشه
من هم با پیشنهاد دوستتون موافقم قاب بدون شیب جلوه ی بهتری داره
اره شانس نداریم دیگه. اول دوست داشتم اسم دستگاه رو بزارم Valhalla چون خودم شخصا به اساطیر اسکاندیناوی خیلی علاقه دارم بعد دیدم اون کمپانی شیت شت زده تو این اسم! :n08: Valhalla, an other-worldly place in Norse myth, where the bravest heroes of all time spend their afterlife fighting and feasting together جالبه ولی تکراری. بعد خواستم اسمشو بزارم Ragnarok باز دیدم این کمپانی شیت اونم زده بنام خودش لعنتی! :n22: اصلا یه ذره قوه تخیل نداشتن هر امپلیفایری که ساختند از روی کتاب حماسه های اسکاندیناوش بخش شخصیت ها همینجوری به ترتیب یه اسم برداشتن!نقل قول:
کسی پیشنهادی داره؟ یه اسم با معنی و تلفظ سلیس و راحت.
اسم پروژه به Beyandor تغییر پیدا کرد. به یاد اسطوره جاویدان نیروی دریایی ایران "غلامعلی بایندور" که شهریور 1320 در مقابله با هجوم نیروهای متفقین به خاک ایران، جانش رو فدا کرد.
اسم خوبیه. شما که اسم های اساطیری رو خوب میشناسین اسم دیگه ای پیدا نکردید؟
طراحی پنل جلویی رو کمی تغییر دادم. ولوم رو از وسط آوردم سمت راست، خروجی هدفون سمت چپ و کلید پاور کنارش و لوگو و لامپ پایلوت وسط قرار گرفت. اینجوری توازن بیشتری داره. ولوم که وسط باشه یه جورایی سبک میشه مثل دستگاه های سبک و بی کفیت که تو بازار خارج از کشور نمونه هاش زیاده که اکثرا سایز کوچکی دارند ولی این دستگاه یه دستگاه بزرگ و سنگین و بسیار پیشرفته هست و خواستم هیچ شباهتی به اونا نداشته باشه. لامپ هارو هم میخواستم تو یه خط مستقیم بزارم ولی دقیقا جایی که لامپ 6080 قرار میگرفت، زیرش یه هیت سینک وجود داره که تا زیر صفحه بالایی رو پر میکنه. بنابراین مجنورم بصورت خطی بزارم یعنی بجای چیدمان لامپ ها در طول دستگاه، در عرض دستگاه چیده میشن. اتفاقا این چیدمان عرضی با بالانسی که خروجی هدفون و ولوم در صفحه جلویی ایجاد میکنند، همخوانی داره و جالب میشه.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
یه دفعه به ذهنم رسید. اسم فروشگاهی که چند ماه قبل راه اندازی کردیم هم همینه. یه دفعه به ذهنم رسید چرا اسم این آمپلیفایر رو بایندور نذارم! :n01: هم تلفظ سلیس و روانی داره و هم معنی داره و هم نام یه شخص ایثارگر و از جان گذشته در دفاع از وطن هست.نقل قول:
دوستان در مورد طراحی پنل جلویی دستگاه اگر نظر دارند خوشحال میشم مطرح کنند. خیلی دلم میخواد کلید پاور رو از پنل جلویی دستگاه بردارم و به جای دیگه ای منتقل کنم ولی دوست ندارم حالا که صفحه بالایی دستگاه خلوت شده، یه کلید تک اونجا کار بزارم. خلوت تر باشه خیلی آوانگاردتر و جالب تر میشه از نظر بصری. پست دستگاه هم که دیگه اونقدر فشرده هست که دیگه اجازه اضافه شدن هیچ قطعه ای نداره. در واقع میشه اضافه کرد ولی من تمام قطعات رو حول محور خط وسط قرار دادم که بخش فلزی که باید برش بخوره به حداقل برسه و استقامت سازه حفظ بشه و نمیخوام تغییری در این بخش بدم. برای همین مجبور شدم کلید پاور رو کنار ولوم بزارم:
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
ضمنا دوستان کاربری که با شیرین کاری هاش اوقات خوشی رو برامون رقم میزنه کسی نیست جز هومن اسماعیل زاده که میتونید سرگذشت پر افتخارش رو [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] مطالعه کنید.
میشه بگین اون چند نفر کیا هستن؟نقل قول:
بیشتر به نظر میرسه شما با این کاربر مشکل شخصی دارین.
محمود جان بیخیالش. این هومن اسماعیل زاده س و مشکل عمده این شخص مادرزادی و ژنتیکی هست. چون من به مطلب می نویسم و دیگران رو تشویق میکنم که " [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] " و در مورد فعالیت نادرستش به دیگران آگاهی میدم، حالا مثل سگ پشم ریخته مستاصل و درمانده شده و میاد اینجا خزعبلات تعریف میکنه. :n02: چرا؟ چون من میگم [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] رو خم نکن و روش 2 تا لامپ نصب کن و به مردم بفروش خدا تومن!نقل قول:
به نظر من طرح خوبی هستش. فکر می کنم نیازی نباشه کنار دکمه پاور کلمه POWER حک بشه.نقل قول:
اره به نظر خودمم خیلی ضروری نیست. مشخصه که کلید پاور هست. اینجوری خلوت تر میشه. پایین روشن و بالا خاموش و فکر کنم خود کلید هم علامت خاموش روشن روی خودش داره.نقل قول:
جعبه محافظ روی ترانس که بتونه کاری شده و در حال خشک شدن هست. بعد از خشک شدن چند لایه سمباده میخوره و نهایتا رنگ میشه:
یه لوگو طراحی کردم که از این به بعد روی تمام دستگاه هایی که توسط تیم لاجیک اودیو طراحی و ساخته میشه، نصب میشه. فکر میکنم وقتی کار جدی و حرفه ای انجام میشه، نتیجه نهایی باید دارای شناسنامه و لوگو و مشخصه های معرفی کننده باشند :n01: این لوگو بصورت مسی بوسیله لیزر برش میخوره و بصورت پشت چسبی روی دستگاه ها چسبیده میشه. در مورد آمپلیفایر هدفون "Bayandor" فکر میکنم روی محافظ ترانس نصب بشه بهتر باشه و پنل جلویی خلوت باشه
من همیشه طراحی محصولات اپل رو بهترین طراحی بین طراحی محصولات الکترونیکی میدونم و اکثر افراد هم همین نظر رو دارن.
چرا همه عاشق طراحی اپل هستن؟ همه محصولاتش رو مثل ایفون و مک بوک و مک پرو و... دیدین و اشنایی دارین.
طراحی اپل به خاطر این خاصه که در عین رعایت کوچکترین مسائل یک طرح بسیار زیبا و چشم نواز و ساده ارائه میده. برای نمونه لب تاب هاش رو ببینین (مک بوک پرو ها) یک طرح بسیار ساده و مهندسی شده از الومینیوم که پورت های ارتباطی اون در بهترین مکان تعبیه شده. برخلاف تمام لب تاپ های کمپانی های دیگه روی لب تاب های اپل پر از برچسب های مختلف و نوشته کنار پورت ها و ... نیست!! کمپانی های دیگه هرجای خالی که پیدا کردن یا برچسب های خز چسبوندن یا نوشته ای چاپ یا حکاکی کردن! ادم وقتی نگاهشون میکنه بعد یه مدت خسته میشه و براش ازار دهندس اما هیچ وقت از طراحی اپل خسته نمیشه برخلاف سادگیه بی اندازه ای که داره! تنها جایی که نوشته داره پشت لب تاب هست که بصورت خیلی ریز چاپ شده فقط همین!
حالا تعمیمش بدیم به طراحی جعبه این امپ ; قصدم از این حرفا این بود که اگر میشه و خودتون هم میپسندید بیاین طراحی جعبه رو تا جای ممکن ساده کنید اینجوری به نظر من کلاس جعبه خیلی بالاتر میره الان مثل لب تاب های کمپانی هایی مثل سونی و ایسوز و... هست که هرجایی تونستن یه نوشته ای برچسبی چیزی زدن:n22:
اگر بیاین نوشته های غیر ضروری رو پاک کنید و توی منوال امپ بنویسید خیلی بهتر میشه مثلا:
1. 32 تا 600 اهم بالای جک هدفون برداشته شه چون اولا که معلومه جک هدفونه دوما مگر ما همیشه باید بدونیم این امپ از 32 تا 600 اهم هدفون رو ساپورت میکنه و جلوی چشممون باشه؟ همین که توی منوال همراه امپ توی مشخصات فنی نوشته بشه و کاربر با یک بار خوندش اطلاع پیدا میکنه که چه هدفون هایی رو میتونه به دستگاه متصل کنه دیگه نیازی به این نوشته نیست
2.کلمه power که حتما برداشته شه خیلی خزه!!
3. نوشته درجه بندی هدفون هم به نظر من لزومی نیست چون الزامی نداره 80- دسیبل تا 0 دسیبل توی چشم باشه این جزء مشخصاتیه که توی منوال دستگاه ذکر بشه کافیه و فقط خط های درجه بندی کفایت میکنه که ظاهر دستگاه رو خیلی حرفه ای تر میکنه (البته این مورد نظر خیلی شخصیه منه این نوشته برداشته نشه زیاد مشکلی نیست!)
تنها کلماتی که به نظر من لازمه روی پنل جلویی دستگاه باشه همین logicaudio و model bayandor هست که لازمه ی معرفی دستگاهه مثل همون کاری که اپل کرده
نوشته های پنل پشتی دستگاه هم به نظر من خیلی زیاد و غیر لزومی هستن (نه همشون) ولی چون توی چشم نیست ایراد زیادی نداره.
در کل میخواستم بگم کمپانی معظمی مثل اپل اومده با یه طراحی بسیار ساده و چشم نواز همه ی اون زرق و برق هایی که بقیه کمپانی ها توی محصولاتشون بکار بردن رو زده کنار و واقعا هم موفق بوده! چه خوبه ما هم از این نکات ریز موفقیت استفاده کنیم و دستگاهی تولید کنیم که از نظر ظاهری در عین جذابیت ساده و چشم نواز باشه
ببخشید خیلی طولانی شد!
نقل قول:
خیلی ممنون از نظر مفید و مفصل شما؛
با خیلی از موارد موافقم. نوشته 32 تا 600 که کاملا غیر ضروری هست و قصدم این نبود که اونو حکاکی کنم فقط خواستم وقتی عکس گذاشتم بدونید اون جک هدفون هست و 32 تا 600 رو درایو میکنه
کلمه پاور رو هم که محمود عزیز هم گفت حذف بشه بهتره که میشه
من خودم همیشه معتقدم سادگی بهترین طراحیه و true beauty comes from within. سادگی در طراحی، زیبایی چشم نواز بصری رو به همراه داره. یه سری موارد هست که کاملا واضح و مبرهن هست. بعنوان مثال ببینید که اولین نمونه جعبه رو با ارتفاع خیلی بلند در نظر گرفتم، بعد دیدم واقعا یه چیز مسخره میشه. ارتفاع جعبه رو تا حد ممکن کوتاه کردم. حتی مجبور شدم نحوه نصب هیت سینک رو تغییر بدم که ارتفاع برد کم بشه، فقط بخاطر اینکه جعبه کوتاه تر از نظر دیداری زیباتره. قاب محافظ روی ترانس رو ببینید، البته عکسش رو نذاشتم ولی فردا که رنگ شد و آماده شد روی جعبه میزارم که ببینید. بسیار کوتاهه و همخوانی عجیبی داره با جعبه اصلی. رنگ جعبه یکدست سیاه هست (البته یکدست سفید هم میشه ساخت ولی نظر خودم روی سیاه هست). در مجموع وقتی از روبرو به دستگاه نگاه کنید، فقط رنگ سیاه (جعبه و قاب ترانس و پنل جلویی و ...) رو می بینید و سفید! کنتراستی از دو رنگ متضاد. سفید همون حکاکی های پنل جلویی هست. بغیر از اون فقط 4 تا نقطه کوچک قرمز دیده میشه که مربوط به هولدرهای مولتی متر برای بایاسینگ هست. دستگیره های دستگاه کروم استیل هستند که فکر میکنم زیبایی خاصی به مجموعه میدن.
از موارد پشت دستگاه هر کدوم به نظرتون غیر ضروری هست بگید که حذف کنم.
در مورد ولوم من خودم اصلا ازین درجه بندی خط خطی خوشم نمیاد. من یه همچین چیزی رو می پسندم که حک بشه دور سر ولوم:
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
یا به صورت یک هلال ماه. بزارید ببینم میتونم توی کورل چیزی که تو ذهنم هست رو بکشم ببینید
انقدر خوشم میاد طرف مقابل بسیار منطقی هست و روی همه ی پیشنهادات و انتقادات فکر میکنه و بررسیشون میکنه:n09:
ادمایی مثل شما خیلی کم هستن باور کنین! هرچقدر هم مثبت انتقاد کنین و در جهت پیشرفت کارشون باهاشون صحبت کنین فکر میکنن دشمن خونی ابا اجدادیشون هستین و حتما به قصد شومی دارین که انتقاد میکنین:n15:
برای ولوم هم میشه از درجه بندی خطی استفاده کرد هم میشه مثل این عکسی که گذاشتین باشه یا بصورت هلالی. هرکدوم زیبایی خاص خودشون رو دارن و کاملا سلیقه ای هستن. من به شخصه به شکل این عکسی رو که الان گذاشتین رو بیشتر میپسندم و هلالی هم بسیار قشنگه توی رده اخر درجه بندی خطی!
برای قسمت پشت دستگاه بنظر من:
1. کلمه input رو حذف کنید و به جای right و left فقط L و R بزارین
2. نوشته های کلید سلکتور امپدانس بنظر من لازمه حذفش نکنید
3. برای ورودی برق دستگاه 220 volts و 50-60 HZ رو حذف کنید چون اینا مشخصات فنی دستگاه هستن و باید توی منوال نوشته بشن فقط ولی AC POWER باشه البته اینم میشه حذف کرد اما دیگه زیادی بی نمک میشه:n02:
4. برای فیوز به نظر من میشه کلمه FUSE رو حذف کرد چون معلومه دیگه این چیه بیخودی شلوغ میشه! و حتما باید 0.6 amps حذف بشه و توی منوال نوشته بشه
5. اون متن تذکر پایین هم بنظر من حتما حذف بشه و توی منوال نوشته شده مخصوصا که اون عکس های اسکلت و رادیواکتیو و مواد شیمیایی و خطر برق گرفتگی خـــــــــــیلی ضایع هستن و شدیدا بی کلاسن!! (ببخشید خیلی رک گفتم:n02:) تمام این علائم و نوشته ها باید تحت عنوان تذکر بسیار مهم توی منوال اورده بشن و از روی جعبه حذف بشن.
6.بجای اون متن بنظر من متن ساخته شده توسط دست در ایران بوسیله لاجیک ادیو و شماره سریال امپ بیان پایین در 2 گوشه یا وسط چاپ بشن
دیگه تغییری بنظر من لازم نیست. فقط بهتر جای نبود کلید پاور و جک هدفون جابجا بشه؟ چون کاربر دسترسی بیشتر و راحت تری به کلید پاور میخواد تا جک هدفون و اگر کنار جعبه باشه دسترسی بهش راحت تره
می تونید کاری کنید که با همون پیچ ولوم روشن و خاموش بشه دستگاه؟
یا اینکه یک پیچ دیگه شبیه پیچ ولوم بزارید سر سوییچ و روی حالت روشن و خاموش قرار بگیره(اینجوری تقارن هم داره)
موفق باشید.
یه همچین هلالی منظورمه:
خیلی ممنوننقل قول:
کاش این پیشنهاد رو دو هفته زودتر میدادی :n02: میشد دقیقا یه سرولوم اندازه ولوم اصلی تعبیه بشه که وقتی چرخش پیدا میکنه، دستگاه روشن و خاموش بشه ولی دیگه کلید پاور رو تهیه کردم. از جهتی دوتا ولوم باشه جک هدفون باید وسط قرار بگیره و بعد برای لامپ پایلوت و اسم و لوگو جا نیست! حالا فعلا به همین بسنده میکنیم، در اینده مدلهای دیگهای میسازم (با لامپ های دیگه و با کانفیگ های دیگه) و روی طرح های اونا کار میکنیم. Vladimir Lamm طهم برای Lamm ML3 یکصد و سی هزار دلاری اینقدر وسواس به خرج نداد تو ظاهر! :n06:نقل قول:
بله متوجه منظورتون شدم این هلالی شکل هم قشنگهنقل قول:
در ضمن اون لوگویی رو که طراحی کردید اگه امکان داره وسط پنل جلویی هم بتونید قرارش بدین خیلی خوب میشه
این که کاملا مشخصه انتقاد و پیشنهاد سازنده موجب پیشرفت شخص و تیمی میشه اما گوش شنوا و ظرفیت شنیدنش برای خیلی ها وجود نداره!!نقل قول:
من معتقدم کسی که نقد و بررسی رو برنمی تابه، جلوی پیشرفت خودش و اطرافیانش در رشته ای که انجام میده رو میگیره. وقتی شخص یا گروهی فعالیتی انجام میده و در یک محیط عمومی مطرح میکنه، طبیعتا خودش رو در برابر انتقاد قرار میده و این یه چیز طبیعی و مسلمه. حالا نقدی که شما انجام میدی بیشتر یجور پیشنهاد هست که قابل بررسیه و روی ظاهر دستگاه هست ولی در نظر بگیرید فردی رو که "آمپلیفایرهای لامپی هالو خر کن" میسازه و حتی هارمونیک دیستورشن خروجی مشخص نیست. این شخص هیچ نقدی نمی پذیره! میدونید چرا؟ چون اولا کوچکترین تجهیزات اندازه گیری در اختیار نداره که بتونه از طرح ساخته شده دفاع بکنه، دوم اینکه اگر نقدهارو منعکس بکنه، پوشالی و توخالی بودن فعالیتش براحتی با 4 تا سوال فنی نمایان میشه. متاسفانه فعلا اینجوری در جامعه های فیدلیتی ایران. هر شخصی یه فازمتر و یه هویه و مولتی متر گرفته دستش و با 8 تا خازن 330 میکروفاراد مدار پاور ساپلای میسازه برای لامپ هایی که 150 میلی امپر جریان میکشن! و اصلا هم متوجه نمیشه که در خروجی پلیت 10-15ولت ریپل داره! [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] انتقاد هم نکنید چون های-انده!
این حرف شما رو هم کاملا قبول دارم اگر ما وسیله ای میسازیم باید بتونیم با قاطعیت در برابر اون با سند مدرک دفاع کنیم و ضعف و ایراد هاش رو بپذیریم و سعی کنیم برطرفشون کنیم ولی همونطور که گفتین بعضی کار ها از بیرون پیدا هستن که توشون خبری نیست برای همینم اطلاعات درستی ازش منتشر نمیکنن! اینجاس که میگن عاقلان دانند!
درسته اما بهتره این اخطار ها توی دفترچه امپ مطرح بشه و الکی روی جعبه شلوغ نشه. شما با مطرح کردن این اخطار ها اگاهی لازم رو دادین دیگه کاربر باید عاقل باشه و بفهمه داخل دستگاه برای فرد مبتدی خطرناکه. فقط من نفهمیدم قضیه اون عکس تششعات رادیواکتیو چیه؟!!نقل قول:
تمام موارد رو اعمال میکنم. فقط فکر میکنم تذکرهای هشداردهنده خیلی ضروری هست، یه کاربر ممکنه وسوسه بشه دستگاه رو باز کنه ولی اون هشدار میتونه ممانعت کنه. در بعضی قسمت های مدار 400 ولت داریم که خطرناک هم هست.
جعبه های محافظ ترانس بعد از بتونه کاری و آستر، رنگ شدن و نتیجه این شد، البته زیر قاب محافظ ترانس 4 عدد پیچ هست که به دلیل برش نخوردن جعبه زیرین، قاب کمی بالاتر می ایسته فعلا تا جعبه زیری رو برش بزنم که پیچ ها برن داخل و از پشت با مهره سفت بشن، خوبی کار کسی که خودش کارگاه داره و کارهای مختلفی انجام میده از ساخت دستگاه های صنعتی تا تابلوبرق و سازه های چوبی و ... اینه که تمام تجهیزات در دسترس هست و میشه استفاده کرد و خرجی هم نداره. یعنی هزینه حداقلی هست. الان بعنوان مثال یه قطعه به اندازه همین قاب روی ترانس رو اگر شخصی ببره پیش یه نقاش اتومبیل یا کارگاه رنگ الکترواستاتیک و بخواد رنگ بکنه، برای یک عدد شاید 50 هزار تومن ازش مطالبه کنند، تازه اگر ناز نکنن که ما فقط رو تعداد انجام میدیم :n01::
spikeهایی که زیر جعبه تعبیه شده، سطح مقطع اتصال دستگاه با زمین رو با حداقل میرسونه در نتیجه حداقل floor vibration به دستگاه و به لامپ ها منتقل میشه و باعث کاهش حداکثری مایکروفونیک لامپ ها میشه:
به نظر من اطلاعات پشت دستگاه مفید هستن. ممکنه فردی که راهنما دستگاه رو نخونده بخواد از دستگاه استفاده کنه.
در ضمن چون تو دید نیست روی زیبایی اثری نداره.
بله اینم درسته. البته مثلا میشه بجای Right یه R گذاشت که کاملا مفهوم رو میرسونه ولی مابقی موارد به نظرم باشن بهترهنقل قول:
امروز صفحه اصلی دستگاه که باید با لیزر برش بخوره رو بصورت آزمایشی روی فیبر 3 میلیمتری برش زدم. جالبه که اونقدر اندازه گیری هایی که دو جانبه انجام داد بودم دقیق بود که تمام قطعات بدون تقلا و زحمت و بدون خلاصی روی سوراخ ها قرار میگیرن و کوچکترین اشتباهی وجود نداره. البته یه مورد سوراخ 8.83 میلیمتری بود که اشتباها 9.83 زده بودم که گشاد بود که اشتباه تایپی بود اصلاح شد. اندازه گیری دو جانبه یعنی برای تعیین محل دقیق دو سوارخ، هم فاصله بیرونی سوراخ اندازه گیری میشه و هم اندازه داخل و بعد میانگین گرفته میشه. و نهایتا میانگین بصورت عملی با کولیس دیجیتال میتوتویو ژاپنی با دقت میکرون اندازه گیری میشه. معمولا نتیجه همیشه درست و دقیق هست و حتی تار مویی ناهماهنگی بین محل سوراخ ها و قطعات وجود نداره. خود اشعه لیزر هم دارای 100 میکرن قطر هست که من اون رو هم در نظر میگیرم که خلاصی نداشته باشند قطعات.
ولی همیشه سعی میکنم قبل از برش روی فلز یا پلگسی روی فیبر برش بزنم، ضرر نداره، قیمتی هم نداره. یه تکه فیبر 1000 تومنی خراب بشه بهتر از یه جعبه فولادی بسیار گرانقیمت هست.:n01:
کارکردن با کولیس و ابزاردقیق هم تجربه میخواد که از اون بابت مشکلی ندارم.