سلام
اول اینکه بخوام بخاری پرایدم گرمتر کنه باید ترموستات قوی تر بندازم؟
دوم اینکه یه صدای ووره مانند تو ماشین میاد , احساس میکنم از بلبرینگ سمت راننده باشه ,البته ماشین راحت کار میکنه اما میخوام تا خرابتر نشده درستش کنم, چقد خرج بر میداره تعمیرش؟
Printable View
سلام
اول اینکه بخوام بخاری پرایدم گرمتر کنه باید ترموستات قوی تر بندازم؟
دوم اینکه یه صدای ووره مانند تو ماشین میاد , احساس میکنم از بلبرینگ سمت راننده باشه ,البته ماشین راحت کار میکنه اما میخوام تا خرابتر نشده درستش کنم, چقد خرج بر میداره تعمیرش؟
اقا تورا خدا کمکم کنین یه مشکلی برا ماشینم پیش امده همه باطری سازی های اصفهان را رفتم فایده نداشته...
من اگه 6_7 ساعت ماشینم خاموش باشه باطری ماشینم خالی میکنه و دیگه استارت نمیخوره. باطری عوض کردم همونطوری شد بازم همه میگن برق دزدی داره ولی وقتی تست میکنن میگن نه برق دزدی هم نداره!!
میگن احتمالا وقتی ماشینت را خاموش میکنی برق یه جای ماشینت میچسبونه و مثل فن و... ولی من یه روز ماشین را گذاشتم تو حیاط چند ساعت تو حیاط بودم فن بکار نیافتاد.
اخه از کجا میتونه باشه این مشکل؟؟؟ دارم دیوونه میشم....
از سرباطری یا مغزی سویچ نمیتونه باشه؟؟؟
راستی ماشینم پرشیاست مدل 87 دوگانه.
تورا خدا کمکم کنین!!!!؟؟؟
اگر بخاري پرايد شما خوب گرم نميكنه، اول بايد مطمئن بشيد كه گردش آب در راديات بخاري بخوبي صورت ميگيره.در مرحله بعد از سالم بودن دريچه ها، بخصوص دريچه تغيير وضعيت هواي سرد به گرم مطمئن بشيد، چون اكثرا بخاطر مشكل فني ، سيم متصل به دريچه جدا شده و يا دريچه خوب حركت نميكنه.در مورد صدا بايد به مكانيك مراجعه كنين و هزينه تعمير رو بپرسيد، اما اگر منظور شما قيمت قطعات باشه، بايد ببينين چه قطعه اي ميخواد؟اگر بلبرينگ چرخ ماشين شما طرح جديد باشه( اصطلاحا يك تكه و يا پژويي) هربلبرينگ از اين نوع از حدود 20 هزار تومان به بالا قيمت داره، و اگر طرح قديم باشه( دوتايي) بطور نسبي هر كدام بين 12 تا 15 هزار تومان به بالا قيمت داره( با توجه به نوع مارك )اگر نياز به سگدست هم پيدا بكنين ممكنه براي يك سگدست تا 35 هزار تومان هم هزينه بشه.قيمت كاسه نمدها و گريس و چيزهاي ديگه هم ميتونه اضافه بشه.كلا اگر برق دزدي در يك ماشين وجود داشته باشه، موقعي كه سرباطري رو وصل ميكنين( مثلا مثبت) يه جرقه و اتصال كوتاه رو خواهيد ديد كه نشون ميده يه مصرف كننده ( و يا يك اتصال كوتاه در يه جايي از سيمكشي) وجود دارهبراي ماشينهاي جديد انجام تستهاي معمول چندان جواب نميده و بايد به كامپيوترهاي عيب ياب و يا دياك مراجعه كنين تا اونها بتونن محل نشت احتمال برق رو پيدا بكنن( اگر واقعا اتصالي وجود داشته باشه)مكانهايي كه احتمال وجود اتصالي هست رو با تست لامپ چك كنين، مثلا جعبه فيوز، جعبه كالسكه اي، رله هاي فن روي سيني جلو، موتورهاي بالابر تو دربها،پمپهاي قفل درب و اينجور چيزها.اگر اتصال خيلي قوي باشه، ( مثلا اتصال مثبت به بدنه و منفي) اينجوري خيلي راحت پيدا ميشه چون فيوز اون ناحيه از سيم كشي مدام خواهد سوخت و حتي ممكنه خود سيمكشي هم آتش گرفته و بسوزه.
سلام.نقل قول:
اول این تست رو انجام بدین و نتیجه رو خبر بدین :
وقتی شب میرید خونه یا جائی قراره توقف 7-8 ساعته داشته باشین - سیم منفی باتری رو باز کنید و بعد از اون 7-8 ساعت دوباره نصبش کنین ببینین باتری برق داره و ماشین رو روشن میکنه یا نه ؟
بهتره این آزمایش رو دو یا چند بار انجام بدین تا کاملا از نتیجه مطمئن بشین . اگر از برق دزدی باشه ,با برداشتن سیم منفی دیگه باید مشکل برطرف بشه .
دوستان به نظرتون با استفاده از مولتی متر میشه برق دزدی رو پیدا کرد یا نه ؟
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
==============================
روش تست:
تمام مدارهای ماشین بدونِ استثناء یک فیوز داره.
1- سیم مثبتِ باتری رو بار میکنیم .
2- مولتی رو روی میلی آمپر میذاریم و قرار میدیم بین قطبِ مثبتِ باتری و سیم مثبت (سیم مثبتِ باتری به سیم منفی مولتی متر و سیم قرمز مولتی متر به قطبِ مثبتِ باتری وصل میشه )
3- ماشین خاموشه و سوئیچ رو هم برداشتیم .
4- اگر برق دزدی نباشه به نظرم فقط دزدگیر برق مصرف میکنه که مقدارش بسیار کم هست .
5- مقدار آمپر برق مصرفی رو یادداشت میکنیم .
6- حالا فیوزهای ماشین رو یکی یکی برمیداریم . اگر برق دزدی در اون مدار باشه ,آمپر مولتی متر افت میکنه وگرنه تغییری نمیکنه .
6- اما یادتون باشه اگر برق دزدی باشه و ماشین هم دزد گیر داشته باشه,ممکنه فیوز مدار دزدگیر رو بردارین و امپر افت کنه یا صفر بشه .
اگر صفر شد پس شما فیوز مدار دزدگیر رو برداشته اید و در ماشین هم برق دردی وجود نداره یا اینکه در همون مدار هم برق دزدی هست .
به هر حال با این روش میشه فهمید باتری در حال خالی شدن هست یا نه و از کدوم مدار .
به نظرتون این کار عملی هست؟
از نظر تئوري به نظر شدني هست. بايد عملا هم انجام بشه و نتيجه رو ديد.گاهي ممكنه يه وسيله يا مثل يه رله در حالت خاموش بودن ماشين هم مصرف جزئي داشته باشه( مثل رله هاي دوكاره) و يا به دليل سيمكشيهاي متعدد اتصال كمي وجود داشته باشه( اما نه در حدي كه باطري خالي بشه)
داداشم این سیمی که با یه مهره باز و بسته میشه را امتحان کردم اگه شب بازش کنی صبح استارت میخوره!!!نقل قول:
ولی این جالبه که همه باطری سازها که رفتم وقتی تست میکنن میگن برق دزدی نداره.... اونا با یه چراغ تست میکنن که دوتا سیم بهش وصله و..... با یه دستگاه دیجیتالی هم تست میکنن.
از دینام نمیتونه باشه؟ چند وقت پیش اینه بغل ماشین را عوض کردم ای اینه جدیده که گرفتم گرمکن نداشت و این طرفی که برام عوضش کرد سیم گرم کن را همینطوری رها کرد چون اینه گرم کن نداشت از این نمیشه؟
رادیات بخاری ماشینمم سوراخ شده بود چند روز پیش عوضش کردم البته فک نکنم ربطی به این داشته باشه.
یه نکته دیگه اینکه ماشین چند روزی بود با ناله روشن میشد تا اینکه دیگه روشن نشد.
دارم دیوونه میشم
شما ماشینو پیش آغاسی بردی خیلی تجربه دارهنقل قول:
سلام .نقل قول:
دینام اگر کار نکنه چند علامت داره
1- ماشین رو روشن کنید و سیم منفی باتری رو بردارید . باید ماشین روشن بمونه .
اگر خاموش شد ,دینام کار نمیکنه
2- روشن شدن چراغ دینام .
3- خالی شدنِ تدریجی باتری اثناءِ رانندگی و ضعیف شدن نور چراغها و بوق و برف پاک کن خصوصاً در شب چون دارند از باتری برق میگیرند و داره شارژش تموم میشه .
در موردُ ارتباطِ تعویض رادیات به برق دزدی , بله میتونه ربط داشته باشه چون باید فن باز بشه , ممکنه موقع نصبش خطائی پیش اومده و باعث اتصالِ بسیار ضعیف یک سیم مثبت به منفی یا مثبت به بدنه شده .
سیم آینه هم همینطور . اگر با برداشتن سیم منفیِ باتری,ماشین راحت روشن میشه پس مشکل نه از باتری هست نه از دینام .
مشکل فقط برق دزدی هست .
روشی که خدمتتون عرض کردم پیداش میکنه اما احتیاج به یک مالتی متر دقیق و حوصله و دقت داره .
فقط یک چیز رو تصحیح میکنم :
مالتی متر باید بین سیم مثبت و سر مثبت باتری قرار بگیره .
چرا؟
چون آمپرِ جریانی که از سیم مثبت عبور میکنه خیلی قوی تر از سیم منفی هست چون مقدار زیادی از این برق در اون وسیله ی برقی مصرف میشه و جریان ضعیفی به باتری برمیگرده وگرنه باتری اصلاً خالی نمیشد.
پس مالتی متر باید حتماً بین سیم مثبت و سر مثبت باتری وصل بشه .
با سلام
من یه پژو پارس مدل 86 دارم (موتور معمولی 8 سوپاپ)
مشکلش اینه در حین حرکت وقتی به آرامی پدال گاز رو فشار میدی و دور موتور در محدوده 2000 تا 3000 قرار میگیره یه ذره صدای اضافی وارد موتور میشه (شک ندارم که صدای سوپاپ نیست چون فرق داره )و دور موتور که از 3000 گذشت کم میشه تا زمانی که پدال گاز رو ول کنم و دور موتور از 3000 پایینتر بیاد
یه توضیح بدم قبلا این صدا (کمتر و نرم تر )رو داشت ولی محدوده دو موتور (2200 تا 2900 )بود،بعد سرسیلندر رو کامل عوض کردم و یه سر سیلندر دسته دوم روش گذاشتم که دیگه صداش بدتر شد
یه جامکانیک نشون دادم میگفت ایراد نداره و از این حرفا
خودم حدس میزنم مربوط به استکانی زیر میل بادامک و یا قطعات اون محدوده باشه !!!!!!
ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
با سلام.
یه ماهی میشه که پراید انژکتوری(مدل 83) موقع استارت زدن خیلی بد روشن میشه و سریع خاموش میشه. یعنی استارت اول خیلی طولانی حدود 3-4 ثانیه باید طول بکشه و موتور بعد از 2 ثانیه روشن بودن دوباره خاموش میشه، اگر بخوایم روشن بمونه، باید گاز بدیم وقتی هم گاز میدیم، دور موتور خود به خود کم میشه. مثلا اگر گاز 2500 بگیری تا 2500 میره بالا و یواش یواش میاد سر 2200، بعد از 5-6 ثانیه هم که گاز ندیم، برمیگرده سر 1000 و ریپ میزنه کمی تا روشن بمونه، بعدش همه چی عادی میشه.
فقط وقتی ماشین بیشتر از 8 ساعت خاموش باشه چنین مشکلی پیش میاد، یعنی فرضا اگر 4 ساعت خاموش باشه، خیلی خوب روشن میشه و با یه استارت حدود 0.5 تا 1 ثانیه ای روشن میشه.
ماشین رو یه روز نگه داشتیم تعمیرگاه که سرد بشه و چک کنن، گفتن مشکلی نداره، این بخاطر بنزینی هست که میزنین، ولی ما اکثر اوقات سوپر می زنیم. گفتن سوپر بزنید موتور تمیز بشه، زدیم هیچ فرقی نکرد.
مشخص ترین چیزی هم که احساس میشه اینه که مثل اینکه موتور به زور روشن میشه، یعنی تو استارت طولانی اول حس میکنم ماشین به شدت تکون میخوره، مثل این که پیستون ها یا میل لنگ با زور از جاش تکون بخوره. چیکارش کنیم؟ این اولین باریه که چنین مشکلی پیش میاد برای پراید. ممکنه مشکل از روغن موتور باشه؟
یه ماهی میشه که پراید انژکتوری(مدل 83) موقع استارت زدن خیلی بد روشن میشه و سریع خاموش میشه......نقل قول:
..من یه پژو پارس مدل 86 دارم (موتور معمولی 8 سوپاپ)
مشکلش اینه در حین حرکت وقتی به آرامی پدال گاز رو فشار مید...
دوستاني كه خودروهاي انژكتوري دارن و هميشه در مورد بد كار كردن موتور، شتاب و قدرت كم موتور، بد روشن شدن و مشكلات ديگه مربوط به موتور شكايت دارن يك مطلب رو هميشه به ياد داشته باشيد كه:خودروهاي انژكتوري هم مثل كاربراتوري نياز به سرويس و نگهداري مناسب و به موقع داره و اينجور نيست كه چون ديگه در سيستم موتور اونها كاربراتور وجود نداره، پس نيازي به اينجور سرويسهاي دوره اي نيست، بلكه برعكس با توجه به شرايط فعلي قطعات موجود در بازار و خودروهاي بي كيفيت داخلي، هواي آلوده و بنزين نامرغوب، بايد خيلي بيشتر از نمونه هاي قديمي به اونها برسيد.اصلي ترين مشكلاتي كه براي ماشينهاي انژكتوري بوجود مياد، خرابي سنسورها و استپر موتور و البته كثيف شدن مداوم انژكتورهاست كه بايد توسط افراد داراي تجربه و تخصص علمي و عملي كافي و دانش به روز سرويس، تعمير و يا تنظيم بشه و اينكه با اولين خرابي و يا ايراد موتور رو به گفته فلان مكانيك قديمي باز كنين و يا قطعه يا رو تعويض كنين كار صحيح و به صرفه اي نيست.در اولين حركت بايد به تنظيم موتور دياك مراجعه كرده و تمام تنظيمات اون رو چك كرده و از سالم بودن قطعات مطمئن بشيد و در ادامه اگر نياز به سرويس و يا تعمير و يا تعويض بود انجام بديد.اين مطلب را به ياد داشته باشيد كه هر انژكتور حكم يك كاربراتور كوچك رو براي يك سيلندر داره و مثل اون كاربراتور كه نياز به سرويس و تنظيم پيدا ميكنه، اينهم نياز به تميز شدن و يا حتي تعويض داره، همينطور بقيه قطعات مربوط به سيستم احتراق و سوخت رساني، و در صورت عدم رعايت اين موارد مسلما دچار مشكل و خرابي و بد كار كردن موتور خواهيد شد.
من سیم مثبت را شبا باز میکنم که میخام ماشین را 7_8 ساعت خاموش کنم....نقل قول:
من اینکارا باسیم مثبت انجام دادم ماشین روشن شد....نقل قول:
..من یه پژو پارس مدل 86 دارم (موتور معمولی 8 سوپاپ)
مشکلش اینه در حین حرکت وقتی به آرامی پدال گاز رو فشار مید...
دوستاني كه خودروهاي انژكتوري دارن و هميشه در مورد بد كار كردن موتور، شتاب و قدرت كم موتور، بد روشن شدن و مشكلات ديگه مربوط به موتور شكايت دارن يك مطلب رو هميشه به ياد داشته باشيد كه:خودروهاي انژكتوري هم مثل كاربراتوري نياز به سرويس و نگهداري مناسب و به موقع داره و اينجور نيست كه چون ديگه در سيستم موتور اونها كاربراتور وجود نداره، پس نيازي به اينجور سرويسهاي دوره اي نيست، بلكه برعكس با توجه به شرايط فعلي قطعات موجود در بازار و خودروهاي بي كيفيت داخلي، هواي آلوده و بنزين نامرغوب، بايد خيلي بيشتر از نمونه هاي قديمي به اونها برسيد.اصلي ترين مشكلاتي كه براي ماشينهاي انژكتوري بوجود مياد، خرابي سنسورها و استپر موتور و البته كثيف شدن مداوم انژكتورهاست كه بايد توسط افراد داراي تجربه و تخصص علمي و عملي كافي و دانش به روز سرويس، تعمير و يا تنظيم بشه و اينكه با اولين خرابي و يا ايراد موتور رو به گفته فلان مكانيك قديمي باز كنين و يا قطعه يا رو تعويض كنين كار صحيح و به صرفه اي نيست.در اولين حركت بايد به تنظيم موتور دياك مراجعه كرده و تمام تنظيمات اون رو چك كرده و از سالم بودن قطعات مطمئن بشيد و در ادامه اگر نياز به سرويس و يا تعمير و يا تعويض بود انجام بديد.[/QUOTE]اين مطلب را به ياد داشته باشيد كه هر انژكتور حكم يك كاربراتور كوچك رو براي يك سيلندر داره و مثل اون كاربراتور كه نياز به سرويس و تنظيم پيدا ميكنه، اينهم نياز به تميز شدن و يا حتي تعويض داره، همينطور بقيه قطعات مربوط به سيستم احتراق و سوخت رساني، و در صورت عدم رعايت اين موارد مسلما دچار مشكل و خرابي و بد كار كردن موتور خواهيد شد.
ضمن سپاس از پاسخ شما
بنده قبلا سرویس سوزن انزکتور و استپ موتور و دیاگ اینا رو انجام دادم
اون ایرادی که خدمتتون گفتم مطمئنم مربوط به قطعات سرسیلندر هستش ، حالا ممکنه مربوط به استکانی سر سوپاپ باشه یا شیم گیری یا .. ؟؟؟؟؟؟
میدونین یه جوری مثل شل زدن قطعات سرسیلندر صدا میده
سپاس
ضمن سپاس از پاسخ شمانقل قول:
بنده قبلا سرویس سوزن انزکتور و استپ موتور و دیاگ اینا رو انجام دادم
اون ایرادی که خدمتتون گفتم مطمئنم مربوط به قطعات سرسیلندر هستش ، حالا ممکنه مربوط به استکانی سر سوپاپ باشه یا شیم گیری یا .. ؟؟؟؟؟؟
میدونین یه جوری مثل شل زدن قطعات سرسیلندر صدا میده
سپاس[/QUOTE]
سلام
اگه صدایی مثل چخ چخ چخ میده و یچیزه شله ایراد از جایه سوپاپ هاست که کمی جا باز کرده...بهتره بهش دست نزنین و خودتون رو تو خرج نندازین
دوستانی که در خودروهاشون صدای آوانس دارن (همون صدای چخ چخ موقع شتابگیری یا گاز دادن به خصوص تو دنده های 3 به بالا) بجز گروه پراید بدونن ماشین مشکل نداره، مشکل از بنزینه.کاریم فعلا نمیشه کرد. تو گروه پراید دارها به خصوص گروه بوش X100 سرسیلند و میل سوپاپ و بعضی موارد یاتاقان باید بازدید بشه.
سلام
چندتا سوال داشتم دقیق نمیدونم کجا باید بپرسم ولی اینجا میپرسم اگه جاش یجا دیگس بگید اون تاپیک پست بذارم
میخواستم ببینم مکمل بنزین خوبه استفاده کنم؟
دقیقا چیکار میکنه؟
طریقه ی مصرفش چه جوریه؟ (تا حالا استفاده نکردم)
نوع خوبش چیه؟
واینکه اگه حدود قیمتشو بگید ممنون میشم
ببخشید سوالا زیاد شد
با تشکر
پیشنهاد من اینکه شما اصلا مکمل استفاده نکننقل قول:
مکمل جز اینکه باعث میشه ده باک ماشینت رسوب بگیره هیچ حسن دیگه ای نداره
شما به جای مکمل هر 2 تا باک که بنزین معمولی استفاده میکنید یه باک سوپر بزن
یا کلا از بنزین سوپر استفاده کن . تاثیرش خیلی بهتر و بیشتره روی خودرو
نقل قول:
سلام.
مکملها انواع مختلفی داره که مخصوص موتورهای دیزل و بنزینی هست .
معروفترین شرکت سازنده ی مکملها STP و BG هست
تولیداتش توی این سایت هست
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
اگر انگلیسیتون خوب نیست از گوگل ترجمه استفاده کنید
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
با موشک(ماوس) از جملات کپی بگیرید و بزنید تو گوگل ترجمه .
مكمل تميز كننده ی سیستم انژکتوری و کاربراتوری که دو نوع معمولی و غلیظ شده داره.
مکمل سرب که مخصوص موتورهایی هست که باید با بنزین سرب دار کار کنه یعنی تویِ دربِ باکش نوشته leaded fuel only.
اینجور موتورها آلیاژ سیلندر و سر سیلندر طوری هست که اگر بنزین بدونِ سرب استفاده بشه بشدت خوردگی پیدا میکنه و زود خراب میشه .
مكمل تقویت كننده ی اکتان برای بالا بردن قدرت انفجاری بنزین.
مکمل زمستانه مخصوص کار در سرمای شدید برای راحت روشن شدن موتور و یخ زدائی سیستم سوخت رسانی.
مکملی که مانع از کثیف شدن انژکتورها و کاربراتور میشه .
و غیره .
همه ی مکملها در ایران کاربرد داره اما باید دید کجا به کدومش و به چه مقدار احتیاج هست .
معمولاً مقدار مصرف و طریقه ی استفاده روی قوطیِ مکمل نوشته شده .
بنده هرگز انژکتور عوض نکردم و تعمیر و سرویس هم نکردم فقط با استفاده از مکمل انژکتور شور .
سلام.نقل قول:
در کل فرقی نمیکنه که مثبت قطع بشه یا منفی .
مهم اینه که ارتباطِ باتری با مدارهای ماشین قطع بشه.
اما سیم منفی راحت تره و ایمنیش هم بیشتره چون ممکنه چیزی باعث اتصالِ سر مثبت باتری با بدنه ی ماشین بشه و باعث آتش سوزی بشه چون بستِ سیم مثبت روکش پلاستیکی داره.
اما اگر سر منفیِ باتری بدون عایق باشه تماسش با بدنه مشکلی بوجود نمیاره.
در تمام کاتالوگها هم نوشته برایِ قطع کردن برق , بستِ منفی رو باز کنید.
در کل پیشنهاد میشه استفاده کنم؟نقل قول:
چون یکی از دوستان میگه استفاده نکن چون باعث رسوب تو باک میشه
سلام.شكی نیست که نظراتِ مردم با هم فرق میکنه . همسایه های جنوبیمون یه ضرب المثل دارند که میگه از دکتر نپرس , از آدم با تجربه بپرس .بنده 20 ساله از انواع مکملها استفاده میکنم . از مکمل سرب , انژکتور شور , کاربرات شور , مکمل تمیز کننده سیستم روغن و غیره . هرگز باک مشکلی پیدا نکرد . هرگز پمپ بنزین و شناور خراب نشد . هرگز انژکتور تعمیر و سرویس و تعویض نکردم. اما هرگز مکمل ایرانی استفاده نکردم ببینم خوبه یا نه (اگر هست) . برای همین چیزی راجع بهش نمیدونم اما مکملهای bg و stp واقعاً کارآمد هست اما باید به جا و درست استفاده بشه .[/b]نقل قول:
در ایران واقعاً به مردم ظلم شده .
آلیاژی و موادی که باهاش قطعاتِ ماشین ساخته میشه کیفیتش پایین هست . (عمداً و سهواً)
طراحی قطعات و دقتِ ساخت هم کم هست .(عمداً و سهواً)
بنزین استاندارد نیست .
بازار هم پر از قطعات تقلبی بی کیفیت هست .
جاده ها و خیابونها غیر استاندارد و پر از دست انداز و چاله چوله هست .
همه ی اینها دست به دست هم میده باعث بالا رفتن مصرف بنزین, کم شدن عمر قطعات, زود خراب شدن قطعات میشه .
همه ی این مشکلات یک طرف , بی اطلاعب و کم اطلاعی مردم از نحوه ی صحیح استفاده از ماشین و سرویس و تعمیر به موقع هم یک طرف .
بار تمام این مشکلات هم فقط و فقط بر دوش مردم بدبخت هست که هی باید پول خرج کنند و خرج کنند و تازه قطعات آشغال و بی کیفیت بخرند اون هم با پولی که روز بروز ارزشش پایین تر میاد .
چه ظلمی از این بالاتر؟
سلام.ماشین یه مشکل جدید پیدا کرده ماشین یه صدایی میده!
میبینید وقنی دنده عقب میرید ماشین یه زوزه ای میکشه و گاز رو ول میکنید یه صدای خاصی میده ماشین.همین حالت رو در حال حرکت به جلو داره ولی صدای ضعیفتر!
صدا زا چیه؟
صدا از خيلي چيزا ميتونه باشه و اينجوري معلوم نيست.اگر در حال توقف هم اين صدا مياد، به احتمال زياد ميتونه از دينام و يا هرزگردهاي تسمه باشه چون معمولا در زمستانها بخاطر رطوبت زياد و خوردن آب به بلبرينگ و بوش و اينجور قطعات ، زنگزدگي بوجود آمده و صدا ميده.اگر در حال حركت اين صدا مياد، پس دنبال عيب در قطعات متحركت چرخها، بلبرينگ، پلوس و سرپلوس و مشعلي و سه شاخه پلوس و..باشيد.
اگه صدا دقیقا مشابه همون صداییه که داری دنده عقب میری پاتو از رو گاز بر میداری و توی همه دنده ها هم هست پس گیربکس و مجموعه دیفرانسیل گزینه اول هستن.نقل قول:
چون صدا وقتی گاز میدم میاد.نقل قول:
بله ولی نه به اون شدت خیلی ضعیف هستش.مشکل میتونه از چیه گیرباکس و دیفرانسیل باشه؟نقل قول:
همون قطعات متحرك را چك كنين. هرزگردهاي تسمه موتور و خود دينام بيشترين مشكل را توي اين فصل پيدا ميكنند.ميتونين از يك ميله يا لوله فلزي براي شنيدن صداي خرابي قطعه مورد نظر استفاده كنين و با گذاشتن يك سر اون ميله روي نقاط مورد نظر و گوش دادن به صداي منتقل شده در اون ( با نزديك كردن يا چسباندن گوش به انتهاي ديگه اون ميله) مثل يك گوشي پزشكي صداها را واضحتر و دقيقتر گوش كنين.البته در نهايت براي تعويض قطعات بايد به تعميركار مراجعه كنين، اگر پيدا نكردين ، يك تعميركار وارد ميتونه به راحتي مشكل رو متوجه بشه.
سلام دوست عزیز با توجه به توضیحتون ماشینتون باید از خانواده پژو باشهنقل قول:
در کل ماشین های غربی نیاز شدیدی به هوا گیری دارند
اگه این عمل رو انجام ندین مقدار کمی هوا باعث میشه که بعد از خاموش کردن خودرو بیشتر آب رادیاتور به بیرون بریزه و ماشین جوش بیاره بایستی حتما با مقدار زیادی آب و از هر دو پیچ روی و زیر ترموستات هواگیری انجام شه و حتما در موقع گرم بودن به هیچ عنوان باز نشه....... درضمن موتور xu7 (خانواده پژو) سمند پرشیا و .... وقتی درب رادیاتور رو ( سرررررررددددد) باز کنید باید آب رو در فاصله 10 سانتی (روی پوشش درونی) باشه و نه پر پر
در مورد برق دزدی یه نکته رو اضافه کنم که دزدگیر - ساعت و سیستم پخش از باتری استفاده می کنند ولی هیپ کدوم باتری تو رو حتی تا یکی دو هفته هم خالی نمی کنن
بهترین روش همون استفاده از مولتی متره می تونید فیوز های دزدگیر و ضبط و ساعت رو بردارید و از سر کلی باتری با مولتی متر امتحان کنید . سیستم صدا - دزدگیر - چراغ های درونی مثل داشبورد یا صندوق عقب - و ختی در خودرو باحال 405 چراغ خطر عقب با اتصالی میتوتنن دردسر درست کنن.
دوستان در مورد مکمل من هم مشکل دارم . مورد ماشیتم با بنزین سوپر بهتر شد ولی میگفت که ممکنه از سنسور اکسیسژن باشه
میگفت چون گرونه میتونی قطع کنی و یا همیشه بنزین سوپر و یا اکتان بریزم
نمی دونم چکار کنم با توجه به این که ارزون نیست !
پرشیا 87 xu7
یه مشکل دیگه هم دارم
پرشیا 87
چند روز پیش توی شیب ماشین رو پارک کردم و دنده 2 گذاشتم ولی ماشین راه افتاد
دنده عقب هم همینطور بود
حدسم به صفحه کلاجه
یکم کلاجو تنظیم کردم و پایین آوردم این مشکل بهتر شد و لی با مقایسه که کردم به نظرم زیادی گاز می خوره ماشین یعنی در دنده 4 با سرعت 90 دور موتور بالای 4000 و باید دنده 5 برم که در مقایسه با ماشین های مشابه 1000 تا بیشتره
نمی دونم چکار کنم
ماشین 60000 کارکرده و میگن شاید یه بار دیسکو صفحه عوض شده
سلام یکی از دوستان میخواد طبق های ماشین اش رو تعویض کنه!
206 هست دو مدل داره.اورجینال 71 و ایساکویی هم 40 تومن :دی فرقی داره؟چقدر؟اورجینالا کجایی هستن؟ایساکویی ها کجایی هستن؟
سوال :(در ارتباط با پراید مدل 90)
آیا ریپ زدن خودرو در لحظه شروع به کار ماشین هنگام سرد بودن موتور با سنسور دمای آب در ارتباط می باشند ؟؟
جای این سنسور کجاست و چطور می توان به خراب بودن آن پی برد ؟؟
با سپاس
بطور مستقیم نه ولی ممکنه روی ecu تاثیر بذارهمعمولا مشکل از استپر موتور یا سنسور rpm برای کم شدن گاز و دور موتور و ریپ زدن از چیزایی مثل دلکو شمع کثیف یا خراب و حتی وایر شمع می تونه باشه اگه جرقه ضعیف باشه در سرد بودن موتور انفجار کامل صورت نمی گیره و ماشین ریپ میزنهنقل قول:
اگر طبقهايي كه قيمت گرفتيد، داراي كيفيت باشن خيلي خوبه چون اصلي اونها( فرانسوي واقعي) چيزي حدود 100.000 تومان ( هر عدد) قيمت داره. البته بازهم من به اصلي بودن اونها شك دارم.ايران خودرو هيچ توليدي نداره و هرچي گيرش بياد قوطي ميكنه و به اسم اصلي خودش ميفروشه.در حال حاضر ماركهاي زيادي هست اما مارك وجودي يكي از نمونه هاي خوب ساخت ايران بوده و فعلا قيمت جديدش رو ندارم.
ماشین شما دیسک وصفحه کلاج می خواد باید عوض بشهنقل قول:
سلام
کسی ماشین رانا نداره؟
میخواستم ببینم چه جور ماشینیه؟
راضین ازش؟
سلام
کسی ماشین رانا نداره؟
میخواستم ببینم چه جور ماشینیه؟
راضین ازش؟شما ميتونيد سوال رو در تاپيكهايي كه در اين مورد هستند، مطرح كنيد