راستش من از قیمت ها اطلاع ندارم. ولی دوربین های خوب کنان تو رده های مختلف اینان:
Sd880 , sx110 , sd 790 , a590
راستش من از قیمت ها اطلاع ندارم. ولی دوربین های خوب کنان تو رده های مختلف اینان:
Sd880 , sx110 , sd 790 , a590
خب منظورت از فلش کردن موبایل چیه یعنی ارتقا نرمافزار داخلی موبایل است که بهش frimware میگن.نقل قول:
خب برای دورین های کنون تا اونجا که من اطلاع دارم بیشتر برای دوربینهای رده slr فریم ور جدید میاد نه برای پاورشات آ و برای ایکسوس هم که شما داری نمیدونم. منتها برای پاروشات آ هم تا a620فریم ور کنون بیرون داده و واز این طرف به بعد کنون ظاهرا فریم ور نداده.:5:
سلام
یکی به من کمک کنه من امروز دوربینمو تو indoor روشن کردم یه 7-8 تایی عکس گرفتم بعد خاموشش کردم 3-4 دقیقه بعد که روشنش کردم تصویر چند برابر تاریکتر بود اصلا به کل ریخته بود به هم تنظیماتو بازآغازی کردم ولی هنوز همونجوری بود
خیلی تیره بود خیلی توی تمام مود ها مموری فرمت کردم فکر کنم خیلی بهتر شد ولی احساس میکنم مثل اولش نیست
هیچ کاریشم نکردم
چرا اینجوری شده؟
باتریم عوض کردم
lcd تاریکتر شده یا عکس ها؟نقل قول:
عکس هانقل قول:
ولی خوب مموری رو فرمت کردم احساس میکنم بهتر شده
ولی دقیقا نمیدونم
احساس میکنم مثل روز اول نیست
الان عکس ها به نظرم خوبه
نمیدونم:41:
چی بگم؟!!!
چی کار کنم حالا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟؟
نقل قول:
خب با یه مموری دیگه هم امتحان می کردین دیگه.ماشاللا همه جا پره با مموری Dou .همه گوشی های سونی اریکسون دارن.
بلاخره شاید نمایندگی و گارانتی برای تعمیرات ابزاری دارد که در دسترس کاربران نیست.نقل قول:
حق با شماست ولی همون موقع که تصویر کاملا تیره شده بود مموری رو در آوردم و باز هم با وجود اینکه رو حافظه اصلی بود همونجوری تیره بود و تغییر نکردنقل قول:
حتی فلش هم که میزد مرکز رو روشن میکرد و گوشه ها کاملا تیره بود
حالا فعلا خاموش هست اگه راهی سراغ دارید بگین تا برم سراغش
چرا اینجوری شد؟:19:
تست کردم
مشکل از مموری هست
وقتی مموری باشه و تنظیماتو ریست کنم تیرست
وقتی مموری رو برداشتم باز تیره بود اما تا ریست کردم درست شد. مثل روز اول ولی با مموری مشکل داره حالا یعنی برم همون نمایندگیه که دوربین خریدم و مشکلمو بهش بگم؟
نقل قول:
بعله دیگه.اگه مموری گارانتی داره،ببرینش همون جایی که خریدین.
اگه گارانتی نداره،یکمی کارتون سخت میشه.یه بحث حسابی منتظرتونه.
البته هر چی فکر میکنم اصولا نباید به مموری ربط داشته باشه
آخه وقتی که هنوز شاتر رو فشار ندادم و عکس سیو نشده تصویر تیرست f=2.7 s=5
حتی تو مود فیلم برداری قبل از شروع ضبط
خب اگر چیزی بهت داد نرم افزار و اینا اینجا بیا بگو. چی بود.نقل قول:
:5:
دروبینت چیه سونیه؟ مشکل عجیبیه ؟ مموری چه ربطی به کیفیت عکس داره!!!! جالبه یعنی دوربینت با مموریت کانفلیکت داره یا کنترلر ممیوری کارتت خرابه!!!! چون روی این مموریها احتمالا یه چیپ کنترلر به نظرم داشته باشن .حداقلش اگر عکس قراره رو مموری سیو بشه دیگه نباید کیفیت عکس بالا پایین بشه . به هر حال بد نیست با یک مموری تست بزنی. :5:نقل قول:
read:13/75 mgنقل قول:
write:9/86 mg
سرعت خوبیه منتها من یه سوال دارم با کارت ریدر تست گرفتی یعنی کارت رو تو کارت ریدر گذاشتی؟نقل قول:
وبه یو اس بی 2 کردید؟
چون کنترلر کارت ریدر هم شرط هستش . :5:
سلامنقل قول:
من داخل کارت ریدر لب تابم گذاشتم و تست کردم یعنی سیستم من رو خودش کارت ریدر داره.
راستش منم يه مدت همچين مشكلي داشتم.يه گوشي داشتم كه وقتي باهاش عكس ميگرفتم عكس ها تكه تكه نشون ميداد.فكر كردم دوربينش خراب شده.اما يه بار رم رو درآوردم و باهاش عكس گرفتم و تو مموري خود گوشي ذخيره شد.عكس كاملا طبيعي بود پس مشكل از رم بود.در حالي كه واسه آهنگ و ....... كاملا بدون عيب بود.تا حالا نفهميدم اين مشكل از چي بود ولي ميدونم از رم بود.اين مشكل باعث شده بود عكس تكه تكه بشه و حتي رنگش هم خيلي تغيير كرده بود.نقل قول:
البته این شاید یک حدس بیشتر نباشه.ولی بازم میگم شاید مشکل از همین بوده باشه.نقل قول:
توی دگمه های تنظیمات،فلش رو به بالا مربوط به نور ال سی دی هستش.چون گفتی تو مود فیلمبرداری وقبل از شروع،حدس میزنم مشکل از این بوده باشه.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
خدا رو شکر دیگه اون مشکل پیش نیومد حالا اگه کسی جریانشو فهمید به منم بگه
راستی من میخوا یکم واسه دوربینم خرج کنم لنز بگیرم یا فیلتر؟
کدومش واسه یه آماتور که داره حرفه ای میشه جذاب تره؟
نه مشکل از اون هم نبوده خیلی تیره تر و بد کیفیت بود و بیش از حد نویز داشت واقعا ترسیده بودم امروز عکسای خوبی باهاش گرفتم ولی هنوز فکر میکنم تو indoor اینی که من تو lcd میبینم مثل روز اول شفاف و واضح نیست:2:نقل قول:
نمیدونم چی کار کنم؟!:13:
خودت می دونی ولی به نظر من بی خودی خرج نکن چون این یه شبه slr هستش نه slr که بخای براش لنز بخری. و لنز هی slr like مثل دوربن شما که سونی h50 فکر کنم باشه خیلی هم فکر نکنم ارزون باشه البته دقیق نمیدونم که لنز مبدل تله و واید روش سوار می شه یا نه و لی اگر باشه هم اروزن نباید باشه.نقل قول:
به هر حال باز خودت میدونی و نظر بقیه بچه ها رو هم بپرس چون من خودم فقط کامپکت کنون داشتم و نه بالاتر.:5:
نقل قول:
برای یه دوربین سوپر زوم لنز دوم مورد نیاز نیست.هرچی میخواین همین لنز داره.زوم 15 برابر فکر می کنین روی کدوم لنزی برای slr ها پیدا میشه؟بالای 2500 دلار.
یا ماکروی یک سانتیمتر؟بازم بالای 2000 دلار.
تا حالا شد 4500 دلار.
در ضمن لنز قابل تعویض نیست.فقط میتونین تبدیل اضافه کنین.برای حالتهای خاص.مثل واید چشم ماهی.
فیل تر بگیرین خوبه.یک کیت فیل تر کامل و خوب بگیرین.البته از قیمتاشون اطلاعی ندارم ولی اصلا در این مورد قناعت نکنین.حتما یا بهترینش رو بگیرین یا اصلا نگیرین.
شاید مشکل از خود ال سی دی هستش؟سخت افزاری؟
بعید میدونم مشکل از ال سی دی باشه چون بعد از در آوردن مموری تصاویر رو کاملا شفاف نشون میدادنقل قول:
ولی اون موقع که تصویر بد بود حتی عکس با کیفیت بسیار بدی هم سیو میشد
من جمهوری که رفتم sx10 رو می گفت 430 تومانو یه 3 پایه 28 تومن اما سایت دی جی کالا همین دوربین رو با 3 پایه گذاشته 425 تومن به نظرتون از کجا بگیرم و این که آیا صلاح هست این ور سال برم دوربین بخرم؟ یا بزارم برای اوتن ور سال و مدل های جدید ؟
دوست عزیز djkala با گارانتیه خودش میفروشه نه گارانتی اصلی اگه گارانتی واست مهم نیست همین دوربینو با 370 اینا بخرینقل قول:
دوست عزیز djkala با گارانتی خودش میفروشه نه گارانتی اصلی اگه گارانتی واست مهم نیست میتونی با 370 همین دوربینو بخری از طرفی 3 پایه djkala از نوع 8000 تومنیشه نه 28000 تومن من خودم سه پایه خوب با گارانتی خریدم 21000 نوع 8000 تومنیش خیلی باریکهنقل قول:
یکی میتونه درباره عمق میدان یه توضیح جامعی به من بده؟
عمق میدان (Depth Of Field (DOFنقل قول:
عمق میدان ناحیه ای است كه تمام عناصر موجود در آن، در عكس واضح باشند.هر چه عمق میدان بیشتر باشد ،ناحیه واضح در اطراف(جلو و پشت) نقطه فوكوس بیشتر است.در عكسی كه عمق میدان آن كم است، ممكن است ناحیه پشت(یا جلو) نقطه فوكوس دوربین ،محو شود.
عمق میدان یك تصویر توسط سه عامل كنترل می شود:
1- فاصله تا موضوع
2- فاصله كانونی
3- قطر دهانه دیافراگم
ظاهرا عمق میدان مسئله ساده ای به نظر می رسد اما در واقع موضوع غامضی است.هدف ما در این نوشتار،توضیح مفاهیم مرتبط با آن و نیز طرز استفاده از این مفاهیم برای تهیه عكسهای دلخواه می باشد.
همانگونه كه در تعریف عمق میدان ذكر شد، معیاراساسی ، وضوح عناصر است.درك شدت وضوح از فردی تا فرد دیگر متفاوت است. وبنابراین باید بر این نكته تاكید كنیم كه وضوح مورد نظر در این تعریف ، یك وضوح قابل قبول برای اكثر افراد می باشد.به طوریكه اكثر افراد پس از مشاهده عكس،عناصر مورد نظر را در منطقه فوكوس دوربین بدانند.از سوی دیگر این وضوح به معنای Sharpness نیست بلكه به معنای آنست كه ذات و ماهیت آن قسمت قابل تشخیص باشد.
در دوربینهای دیجیتال، عمق میدان مسئله مهمی است چرا كه كنترل عمق میدان در دوربینهای دیجیتال نسبت به دوربینهای فیلمی مشكلتر است.اندازه حسگر دوربینهای دیجیتال معمولی كوچك است و بالطبع نیاز به لنزهایی با فاصله كانونی كم دارند.نتیجه این حالت، عمق میدان وسیع این دوربینها نسبت به دوربینهای 35 میلیمتری است و مشكل هنگامی بروز می كند كه عكاس بخواهد عمق میدان را در عكس كم نماید.
فاصله موضوع تا دوربین و اثر آن بر عمق میدان هر چه جسم به دوربین نزدیكتر شود ، عمق میدان كمتر میشود.بعبارت دیگرهر چه نقطه فوكوس به لنز نزدیك تر باشد،وسعت منطقه واضح در تصویر كمتر خواهد شد.اگر جسم به اندازه كافی از دوربین دور شود(كه در مورد دوربینهای دیجیتال این فاصله چندان هم زیاد نیست)، ناحیه پشت آن تا بینهایت در تصویر واضح است.
فاصله كانونی لنز و عمق میدان برای فهم این رابطه ابتدا ذكر چند نكته لازم است:
فاصله كانونی بر حسب میلیمتر عبارتست از فاصله بین نقطه فوكوس و سطح كانونی.سطح كانونی ناحیه ای است كه دایره نوری فوكوس شده توسط لنز ،روی آن می افتد.در دوربینهای دیجیتال این ناحیه معادل حسگر است.برای آن كه كل این ناحیه توسط دایره نوری فوكوس شده پوشانیده شود ، بایستی اندازه لنز متناسب با سطح این ناحیه باشدو قطر دایره نوری فوكوس شده توسط لنز باید معادل قطر عرضی حسگر باشد.ابعاد حسگر دوربینهای دیجیتال نسبت به سطح كانونی دوربینهای 35 میلیمتری كمتر است و در نتیجه لنزهای این دوربینها نیز كوچكتر و با فاصله كانونی كمتر خواهد بود.فقط در دوربینهای حرفه ای دیجیتال SLR اندازه حسگر تقریبا معادل سطح كانونی در دوربینهای غیر دیجیتال می باشد.فاصله كانونی لنز دوربینهای دیجیتال را به صورت معادل 35 میلیمتری خود بیان میكنند.مثلا فاصله كانونی واقعی یك دوربین در حالت Tele و Wide به ترتیب 15 و 5 است كه معادل 105 و 35 میشود.اما باید به یاد داشت كه همان اندازه واقعی در میزان عمق میدان تاثیر دارد.
هر چه فاصله كانونی لنز بیشتر باشد عمق میدان كمتر میشود. و به همین علت ایجاد پس زمینه محو (عمق میدان كم) با دوربینهای دیجیتال معمولی مشكل و گاه غیر ممكن است.
قانون فوق(هر چه فاصله كانونی لنز بیشتر باشد عمق میدان كمتر میشود) جزئیاتی دارد كه باید مورد توجه قرار گیرد و گرنه صدق نمی كند.در حقیقت بیان درست این قانون به این گونه است:
اگر مقدار اندازه دهانه دیافراگم و نیز فاصله نقطه فوكوس تا لنز ثابت باشد آنگاه هر چه فاصله كانونی لنز بیشتر باشد، عمق میدان كمتر است.
برای روشن شدن این موضوع به مثال زیر توجه كنید:
فرض می كنیم كه می خواهیم از فردی كه در مقابل درختی قرار دارد عكس بگیریم.این كار را به دو صورت زیر انجام می دهیم
1-در فاصله 3 متری شخص می ایستیم و یكبار با لنز واید(فاصله كانونی كم) و یكبار با لنز تله (فاصله كانونی زیاد) از وی عكس میگیریم.اگر اندازه دیافراگم در دو عكس یكی باشد ،عمق میدان در عكس دوم كمتر است و ممكن است درخت در پس زمینه محو شود.
اما چون فاصله تا موضوع ثابت بوده است، در عكس دوم اندازه موضوع بزرگتر است و ممكن است مثلا قسمتی از سر شخص در كادر جا نشود.
2-در این حالت، هدف ،گرفتن عكسی است كه در آن اندازه سر شخص حدود نیمی از كادر را بپوشاند.برای این منظور ابتدا یك عكس با لنز واید میگیریم و سپس فاصله خود را تا شخص زیاد می كنیم و یك عكس با لنز تله میگیریم تا اندازه ها در دو عكس یكسان باشند.
جالب است كه عمق میدان در این دو عكس هیچ تفاوتی نخواهد داشت.
پس این قانون را كه هر چه فاصله كانونی لنز بیشتر باشد،عمق میدان كمتر است ،باید با تامل و دقت بیشتری استفاده كرد.
نكته:عمق میدان بین جلو و عقب نقطه فوكوس تقسیم میشود.یعنی مثلا وقتی عمق میدان در یك تصویر 50 سانتی متر است ، از فاصله 15 سانتی متری جلوی نقطه فوكوس تا 35 سانتیمتری پشت آن در محدوده عمق میدان قرار داشته و در تصویر واضح است.(اعداد فوق به عنوان مثال ذكر شده اند).
طرز تقسیم عمق میدان در جلو و پشت نقطه فوكوس در شرایط مختلف ،متفاوت است.هنگامی كه به هر علتی عمق میدان كم باشد،عمق میدان جلو و پشت تقریبا برابر هستند.با افزایش عمق میدان، به تدریج قسمت واضح پشتی بیشتر از قسمت جلویی می شود.به طوریكه وقتی عمق میدان جلویی به حدود 4/1 فاصله جسم تا دوربین برسد،عمق میدان پشتی 2 برابر عمق میدان جلوی جسم خواهد بود. و هنگامیكه عمق میدان جلوی جسم به 2/1 فاصله جسم تا دوربین برسد، عمق میدان پشت تا بینهایت ادامه خواهد داشت.
اندازه دیافراگم و عمق میدان
Aperture یا اندازه دهانه ورود نور لنز ،علاوه بر كنترل میزان نور وارد شده،بر عمق میدان نیز تاثیر دارد.
تصاویر زیر ارتباط بین عدد F و عمق میدان را نشان میدهد.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
با افزایش عدد f از 2 به 11 (كاهش اندازه aperture )،عمق میدان افزایش می یابد.
مثلا با یك لنز 50 میلیمتری و f5.6 و فوكوس روی فاصله 3 متری ،از فاصله 45/2 متری تا فاصله 8/3 متری اجسام واضح بوده و عمق میدان كلی برابر است با 35/1 متر.اگر عدد f را به 16 برسانیم عمق میدان از 35/1 به 6/6 متر افزایش می یابد.
عمق میدان در دوربینهای دیجیتال
همانگونه كه گفته شد فاصله كانونی كم دوربینهای دیجیتال معمولی باعث میشود كه این دوربینها دارای عمق میدان زیادی باشندو تهیه عكس با پس زمینه محو در آنها مشكل است. در دوربینهای دیجیتال و در حالت لنز واید (كمترین فاصله كانونی) و فوكوس در فواصل بیش از 3-4 متر،عمق میدان بسیار زیاد است و در این حالت نقش دیافراگم فقط كنترل نور ورودی است و نمی توان با آن عمق میدان را كنترل كرد.اما در دوربینهای 35 میلیمتری و SLR دیجیتال به علت فاصله كانونی بیشتر، در فواصل زیاد نیز میتوان با تغییر عددF عمق میدان را كنترل نمود. در تصاویر زیر این موضوع نشان داده شده است:
عكس فوق با دوربین دیجیتال دارای حسگر 2/1 اینچی ، عدد f1.8 و فاصله 1 متری گرفته شده است.پس زمینه دارای جزئیات واضح است.
اما این عكس با دوربین دیجیتال SLR گرفته شده است كه بعلت داشتن CCD بزرگتر امكان استفاده از لنزهای نرمال 35 میلیمتری را فراهم نموده است.همانگونه كه مشاهده می شود،در این عكس با f1.8، پس زمینه به خوبی محو شده است.
كنترل عمق میدان در دوربینهای دیجیتال معمولی
مفهوم كنترل عمق میدان آن است كه بتوانیم بسته به نیاز خود،عمق میدان را كم یا زیاد كنیم.چرا كه گاهی عمق میدان كم بسیار ضروری است.مثلا در عكسهای پرتره كه هدف تاكید روی صورت فرد است و باید از پس زمینه مجزا شود.
یك راه عملی برای ایجاد عمق میدان كم در این دوربینها به روش زیر است:
1- موضوع را تا جای ممكن از پس زمینه دور كنیم.
2- با استفاده از زوم اپتیكال موضوع را در كادر قرار دهیم.(فاصله كانونی زیاد)
3- حتی الامكان از بیشترین اندازه ممكن برای f استفاده كنیم.
به تصاویر زیر دقت كنید:
در عكس اول جسم از پس زمینه 3 متر و از دوربین 1 متر فاصله دارد.با كمی زوم و انتخاب f2.2 ،پس زمینه به طور مناسبی محو شده است.
در عكس دوم و در همان وضعیت قبلی اندازه دیافراگم را به f11 رسانده ایم و مشاهده می شود كه پس زمینه واضح شده است. بعبارت دیگر چنانچه فاصله پس زمینه از موضوع و زوم اپتیكال را به درستی انتخاب كنیم،می توانیم با تغییر اندازه f عمق میدان را كنترل نماییم.
نكته:با دقت در 2 تصویر فوق یك مسئله دیگر نیز روشن می شود.در عكس دوم كه عمق میدان زیاد است ، پس زمینه واضح باعث منحرف شدن توجه بیننده از موضوع عكاسی شده است.و این دلیلی است بر لزوم ایجاد عمق میدان كم در عكسهای پرتره.
نكته:با افزایش فاصله كانونی در دوربینهایی كه فاصله كانونی متغیر دارند،حداقل عدد f قابل استفاده، افزایش می یابد.مثلا با لنز واید و فاصله كانونی 5 میلیمتر عدد f حداقل برابر 8/2 و بالنز تله و فاصله كانونی 16 عدد f حداقل برابر 8/4 خواهد بود.البته این كاهش در تمام دوربینها یكسان نیست.بنابراین هنگام خرید دوربین به این مقادیر باید توجه نمود (این اطلاعات روی لنز دوربین نوشته شده است.مثلا:
Zoom Lens 3X 5.4-16.2mm 1:2.8-4.8
یعنی فاصله كانونی در حالت واید 4/5 میلیمتر با حداقل f 2.8 و در حالت تله فاصله كانونی 2/16 میلیمتر و حداقل عدد f برابر 8/4 است.)
Hyperfocal Ditstance - HFD
HFD عبارتست از كمترین فاصله ای كه وقتی با یك f خاص روی آن فوكوس شود،تمام اجسام تا بینهایت در پشت آن واضح باشند(یعنی عمق میدان پشتی تا بینهایت باشد).این موضوع برای عكاسان طبیعت اهمیت زیادی دارد.
قبلا گفتیم كه وقتی عمق میدان پشتی تا بینهایت باشد ،عمق میدان جلوی نقطه فوكوس، حدودا نصف فاصله دوربین تا نقطه فوكوس است.مثلا اگر با لنز 50 و f16،مقدار Hyperfocal distance برابر 8 متر باشد ،تمام اجسام واقع در فاصله 4 متری تا بینهایت واضح خواهند بود.(به شكل زیر توجه نمایید)
چگونه مقادیر DOF و HFD را تعیین كنیم؟
در ابتدا باید به مفهومی به نام Circle Of Confusion (COC) اشاره كنیم.همانگونه كه در ابتدای این مقاله اشاره شد ،معیار وضوح عناصر موجود در عمق میدان ،یك معیار دقیقا تعریف شده نمی باشد.كمترین اندازه ای كه چشم انسان میتواند در فاصله معمول خواندن تشخیص دهد ،حدودا 166/0 میلیمتر است.یعنی اگر 2 نقطه كوچكتر از این مقدار را در كنار هم قرار دهید،از فاصله معمول خواندن، آنها را یك نقطه می بینید.همین موضوع در مورد تشخیص وضوح عناصر در عكسهای چاپ شده نیز صدق میكند.به عبارت دیگر اگر به یك عكس چاپ شده 12*15 سانتیمتری نگاه كنیم نقاط كمتر از 166/0 میلیمتر در آن قابل تشخیص نیستند.و چون برای چاپ این عكس از فیلم 35 میلیمتری، حدودا 5 برابر بزرگنمایی داشته ایم،مقدار بحرانی مذكور در فیلم 35 میلیمتری برابر 0333/0 =5 : 166/0 خواهد شد.این عدد 0333/0 حدودا مقدار COC برای دوربینهای فیلمی 35 میلیمتری برای چاپهای 12*15 سانتیمتری است.(در مورد دوربینهای مختلف مقدار دقیق آن متفاوت است)
برای تعیین عمق میدان باید چهار مقدار f ، فاصله كانونی ، فاصله نقطه فوكوس و مقدار COC دوربین مشخص باشد.
در دوربینهای دیجیتال مقدار COC وابسته به وسعت حسگر و نیز اندازه عكس (بر حسب مگا پیكسل) بوده و قابل محاسبه می باشد.مقادیر COC دوربینهای مختلف دیجیتال [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] در دسترس است.
پس از مشخص كردن COC برای دوربین، با دانستن فاصله جسم تا دوربین ، فاصله كانونی لنز و مقدار دیافراگم ، میتوان مقادیر عمق میدان و hyperfocal distance را تعیین نمود.كه این كار را از طریق فرمول ، نرم افزار ، به صورت آنلاین و یا جداول چاپ شده میتوان انجام داد.
(به نقل از سایت عکاسی)
سلام
من هم بلاخره بعدازمدتها بلاخره وقت کردم و رفتم دئربین بگیرم
فوجی s2000hd به قیمت 260 از آهونگار
یه رم 8 گیگ توشیبا کلاس 4 هم به قیمت 25
شارژر سونی BCG-34HE4 به قیمت 23 تومن
دوربین بسیار نازیه فعلا که ازاش رازیم تا بعدا چه پیش آید
راستی کانون S1 اومده بود 660 تومن قیمت می گفت که به نظرم اصلنا ارزش این قیمت رو نداره
مباركه.خيلي عالي گرفتي.من 310 تومن گرفتم شهريورماه.انصافا با اين قيمت يه كامپكت هم نميدن چه برسه به يه دوربين با زوم 15 و فيلمبرداريه hd و زوم در حين فيلمبرداري و...........!با اين قيمت بهترين خريد رو انجام دادي.انشالله عكس هاي خوبي باهاش بگيري.دقيقا قيمتش حدوداي sx110 كانن هست ولي اين كجا و آن كجا.با اين اوصاف قيمتها مطمئنن يه مدت ديگه واجب ميشه دوربين حرفه اي بگيرم.sx1 هم با توجه به سنسور CMOS اين قيمت و حتي بالاتر ازش انتظار ميرفت.ارزششو داره وقتي بدونيم با كيفيت فوق العاده بالاي Full HD فيلمبرداري ميكنه.زوم 20.سنسور بزرگ و.......نقل قول:
مبارک باشدنقل قول:
سلام.ميشه مدل 3 پايه رو بگي و يا اگه ممكنه يه عكس ازش بزاري.راستش ميخوام يه دونه بگيرم و نميدونم كدوم جنس بهتره.نقل قول:
نقل قول:
مبارکه!!!!!!
از الان دارم روزی رو می بینم که عکسهاتون توی همه نشریه های هنری چاپ میشن.و همه جا بحث از هنر عکاسی شماست.
به امید اون روز.
سلام.من چند تا سوال دارم از دوستان گلم.ممنون میشم جواب بدین.
سوال هام رو تک تک میپرسم.لطفا همه رو توضیح بدین.
1.در مورد این دوربین هایی که 4 تا باتری قلمی شارژی میخورن.میخوام بگم آیا باتری این دوربین ها باعث دردسر و اعصاب خوردی نیست؟چون خوندم که 8 ساعت شارژشون طول میکشه و فکر کنم عمرشون زود تموم بشه.این طور نیست؟
و این دوربین ها با این مدل باتری برای صاحبش محدودیت ایجاد نمیکنه؟؟؟چون من نمیفهمم چرا اکثر دوربین ها 4 تا باتری قلمی میخورن و از fz28 پیروی نکردن.
2.آخرین قیمت fz28 پانا رو ندارین؟؟
3.میخوام بدونم با fz28 و کلا عکس 10 مگاپیکسلی رو در چه اندازه ای میشه چاپ کرد؟بزرگترین اندازه منظورمه.لطفا به سانت بگید.
و در مورد چاپگر عکس.میخوام بدونم منظور از کارتریج چیه؟قیمت جوهر چاپگر چنده؟چند تا عکس رو و در چه ابعادی با یک بار خریدن جوهر میشه چاپ کرد؟مدل کاغذهاش چیه؟و کلا هر چیزی که در مورد پرینتر عکس و اصطلاحات اون هست بگین.
ببخشید که خیلی مبتدی هستم.چون هیچ وقت نه دیدم نه داشتم.با خجالت فراوان این سوال دوم رو پرسیدم.
لطفا در مورد جوهر چاپ عکس و کاغذ اون و قیمت کاغذ و جوهرش و هر چی لازم هست یک توضیحی بدین.
پشاپیش از بچه های با معرفت این تاپیک تشکر میکنم.موفق و موید باشید.منتظر جوابم.مرسی
نقل قول:
1-بستگی داره محدودیت رو تو چه چیزی ببینین.از لحاظ وزنی بعله دوربینی که قلمی میخوره بالطبع سنگین تره.
ولی اگه یه شارژر خوب و باطری مرغوب بگیرین،اینقدا هم که میگین شارژشون طول نمیکشه.
2-؟؟؟
3-میشه عکس رو تا سایز a3 چاپ کرد.ولی هرچی سایز بزرگتر میشه،کیفیت افت میکنه.حداقل تا 25*20 مشکلی نداره.
4- چاپگر های عکس،کارتریج و کاغذ مخصوص دارن که توی بسته بندی عرضه میشن.و هر پک شامل کارتریج ها و مقداری کاغذ که با این کارتریج ها چاپ بکنین.قیمت دقیق رو اطلاعی ندارم ولی ظاهرا با این وسایل،هزینه هر عکس 15*10 بالای 250 تومن میشه که در مقایسه با قیمت لابراتوارها که 150-100 تومن می زنن،به صرفه نیست.
نقل قول:نقل قول:از اظهار لطف دوستان بسيار سپاس گذارمنقل قول:
راستش اين دوربين خيلي برام جذاب شده بود همون روز يه پانا fz28 واسه دادشم گرفتم 385 تومن با گارانتي اصلي ولي هركاري كردم نتونستم دل از اين فوجي بكنم ولي خدايش فيلم برداريش و عكسش از اين پانا بهتر بود البته اينم بگم ما هردوتامون زياد از عكاسي سر در نمياريم ولي باز به نظرم علي رغم قيمت پاينتر اين بهتر بود
بازم ممنون
راستي جناب سناتور اينقد هندونه نذاريد زير بغلمون يهو ديدي باورمون شود شروع كردم به عكاسي حرفه اي :11:
دوست عزيز در جواب سوال دوم شما بايد بگم اين قيمتهارو من روز چهارشنبه 7 -12-87 موقعي كه داشتم دوربين مي گرفتم پرسيدم شايد به دردتون خوردنقل قول:
1- sx10 410-425
2- sx1 610-650
3- fz28 380-400
4- h50 360 فروشگاه اصلي سوني
با سپاس
راستش من پسر خاله ام يه چاپگر ليزري رنگي Hp گرفت واسه يكي از پروژه هاش ديشب با اون عكس چاپ كرديم كيفيت چندان جالبي نداشت امروز بردم بيرون كيفيت بيست
مي خواستم بدونم اين چاپگرهاي خونگي كيفيتشون پايين يا مال ما اين قدر ضعيفه
نقل قول:
درسته جاش اینجا نیست ولی چون تاپیک پرینتر رو من پیگیری می کنم،همینجا میگم(یه پارتی بازی کوچولو).
پرینتر لیزری رنگی به سایز عکس چاپ شده خیلی حساسه.یعنی اگه با این پرینتر روی a4 تمام صفحه پرینت بگیرین،یک عکس با حداکثر کیفیت ممکن برای این پرینتر خواهین داشت.
اگه دو تا عکسو بخواین روی یه a4 چاپ کنین،(کاهش هزینه بازی)،دوتا عکس با کیفیت نصف عکس قبلی خواهین داشت.اگرم 4 تا باهم بزنین که دیگه هیچکدوم قابل استفاده نیستن.دلیلش هم اینه که در تمام صفحه،شما مثلا چشم سوژه رو تو 500 نقطه دریافت می کنین ولی دومی تو 250 نقطه.سومی هم که افتضاخه دیگه.
در کل چاپ عکس توی لابراتوار برای سایز کوچیک از پرینتر خیلی بهتره.
سلام
مي خواستم يه عكس ماكرو بگيرم در مود اتوماتيك دوربين اما فاصله رو رعايت نكردم بعد نتيجه اش عكس پايين شد اما اونچه كه من روناراحت كرده وجود چندتا نقطه سفيد در اون عكس بود كه با دايره قرمز مشخصشون كردم به نظرتون اشكال از كجاست از لنز يا ccd يا مشكل خاصي نيست
با سپاس
مشخصات عكس
ايزو 800
سرعت شاتر 1/70
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]