سلام
اشتباهی نوشتم اون 3 تا فیلتر رو نصب کنین بعد از فیلتر
منظورم بعد از کنتور بود
سلام
اشتباهی نوشتم اون 3 تا فیلتر رو نصب کنین بعد از فیلتر
منظورم بعد از کنتور بود
سلام علیکم بنده سوالی داشتم لوله کشی ساختمان این جانب از جنس پنج لایه و توکار می باشد متاسفانه پس از کاشی کاری متوجه شدم که کاشی کار یا لوله کش دقت نکرده و سر مادگی داخل دیوار بصورت تراز و میزان شده بسته نشده و بنابر این موقع بستن شتری شیرهای توالت هر کدام از آنها به یک طرف مایل می باشد و لذا شیرآلات بسته نمی شه و لوله کش هم می گه که باید کاشی کنده بشه تا درست بشه بنظر شما راهی که خودم بدون تخریب زیاد بتوانم کجی سر ماده ها را درست کنم وجود داره خیلی از راهنمایتون متشکرم
عیب از لوله کش بوده ، باید زانوهای نهایی رو با سیمان بصورت تراز و دقیق فیکس میکرده بعد میداده کاشی کارنقل قول:
تقریبا کاری نمیشه کردش ، اگه با استفاده از چپقی و اون یک مقدار کجی شیر کنار اومدین که مسئله ای نیست دیگه اما اگه ناراضی هستین باید اون کاشی پشت شیر رو بشکنید و بعد از فیکس دوباره کاشی کنید.
سلامنقل قول:
حرف دوستمون درسته
بنده هم نظرم اینه :
اگر انحراف کمه پس با چپقی اصلاح میشه
اگر انحراف زیاده ، اول میتونین فقط دور زانو رو با قلم و چکش یا دریل خرد کنین و امکان داره بشه لوله رو چرخوندنش و شیر رو نصب کرد چون لوله پلاستیکی هست و قابل انعطاف و چرخش هست .
بعداً با کمی سیمان سفید ترمیمش کنین و تا سه چهار روز خیسش کنین تا سفت و محکم بشه چون سیمان اگر آب نخوره محکم نمیشه
اگر اینها کارساز نشد دیگه باید کاشی برداشته بشه که تمیزترین روش ، بُرش دادن کاشی هست
با سلام . میخام لوله های ورودی و خروجی ماشین ظرفشویی را به زیر سینک وصل کنم اما نمیدونم این انشعابات را از کجای لوله های زیر سینک بگیرم و چه جوری باید این کار را انجام بدم اگه لطف کنید راهنمایی کنید ممنون میشم
سلامنقل قول:
برای فاضلابش باید اول ببینید آیا ظرفشوئی پمپ داره برای تخلیه ی فاضلابش یا با جاذبه تخلیه میشه
اگر با جاذبه تخلیه میشه و پمپ نداره پس لوله ی فاضلابش باید به کفِ زمین وصل بشه مثل راه آب
اما اگر بپمپ تخلیه داره پس میتونین وصلش کنین به لوله ی فاضلابِ سینک
معمولاً زیر سینک جایی برای نصب شیلنگ فاضلاب لباسشویی و ظرفشویی تعبیه شده
مثل این عکسها
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
اگر جایی برای نصب فاضلاب ظرفشویی نداره پس باید چیزی شبیه اینها بخرید و وصل کنین زیر سینک
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
در کاتالوگش نوشته که شیر فاضلاب کجا باید وصل بشه . اگه نوشته وصل بشه به ارتفاع بالاتر از کفِ زمین پس پمپ تخلیه داره
=================================
در مورد آب مصرفیش , اگر فقط آب سرد میخواد پس باید شیلنگِ آب سردِ سینک رو باز کنین و یک سه راهه با سایز مناسب نصب کنین براش و شیلنگ شیر سینک و شیلنگ طرفشویی رو وصل کنین به اون سه راهه
مربع آبی در عکس زیر
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
نکات مهم:
اگر سه راهه رو بعد از شیر فلکه ی آبِ سردِ سینک نصب کنین پس دیگه لازم نیست شیرفلکه ی اضافی بخرید برای ظرفشویی و با همون شیرفلکه , میتونین آب سینک و ظرفشوئی رو قطع و وصل کنید
اما اگر میخواین هر کدوم شیرفلکه ی جدا داشته باشه پس باید آب ساختمان رو قطع کنین , شیرفلکه ی سینک رو باز کنین , سه راهه رو وصل کنین به لوله توی دیوار و سپس نصب 2 تا شیرفلکه روی سه راهه و سپس نصب شیلنگهای سینک و ظرفشوئی به شیرفلکه ها
اگر ظرفشویی یا لباسشوئی شیلنگ آب گرم هم داره پس مثل آب سرد , یک سه راهه هم برای آب گرم نصب بشه
برید مغازه هایی که رنگ و ابزار و پیچ و مهره دارند و یا مغازه هایی که لوازم لوله کشی میفروشند
یک بسته تفلون هم لازم دارید
یک آچار لوله یا انبرقفلی هم لازمه
سر شیلنگ لباسشوئی و ظرفشوئی مهره داره و خودش واشر داره و تفلون لازم نداره
از زیر سیلنک و لوله های آبِ زیر سینک عکسهای مختلف بگیرین و با شیلنگ طرفشوئی با خودتون ببرید تا مغازه دار خودش وسائل لازم رو بده بهتون
اگر فقط یک شیرفلکه نصب کنین حدود 12 تومن صرفه جویی میشه
اگر آب منطقه شما گل و لای و شن داره پس بهتره فیلتر تکی 5 میکرون نصب کنین بعد از کنتور آب و یا بعد از شیرفلکه ی واحد و یا قبل از طرفشوئی و لباسشوئی و آبگرمکن . در صفحات قبل توضیحش هست
اگر شما از کسانی هستین که درجه ی آبِ آبگرمکن رو فقط تا خد 45 درجه بالا میبرید پس میتونین شیلنگ ظرفشودی و لباسشویی رو وصل کنین به شیر آب گرم زیر سینک تا در مصرف برق ماشین صرفه جویی بشه چون دیگه آبگرمکنِ برقیش لازم نیست کار کنه
وقتی خاموشه دربش حدود 10 سانت باز باشه تا خشک باشه . رطوبت تاثیر بد داره بر لباسشویی و ظرفشوئی
حتماً از بدنه اش یک سیم محکم وصل کنین به لوله ی فلزی آب برای جلوگیری از برق گرفتگی
باید لبایشوئی و ظرفشویی حتماً تراز و کاملاً افقی باشه
سلام دوستان
یک سوال
چطوری و چگونه شیز تخلیه لباسشویی را به کفشور وسط حمام متصل کنم؟ طوری که براحتی قابل جدا کردن باشه و مجددا براحتی به کفشور نصب بشه؟
جوری میخام به کفشور نصب بشه که راه در رو به کف حمام نداشته باشه(کاملا کیب باشه) این اتصال. برای احتمال سوسک نیاد بیرون از کفشور حمام
و همین طوری براحتی با دست قابل جدا کردن باشه و مجددا براحتی وصل بشه
ممنون
فرستاده شده از WAS-LX1Aِ من با Tapatalk
سلامنقل قول:
شما باید یک رابط بسازید که یک سرش به شیلنگ و سر دیگرش به فاضلاب حمام وصل میشه
بهترینش اینه که با یک یا 2 تکه ی چهار پنج سانتی لوله های پی وی سی (خاکستری رنگ ) رابط بسازید
باید قطر دهنه ی راه آب و قطر سر شیلنگ رو اندازه بگیرید
سر سیلنگ با چسب رازی یا پاتکس وصل میشه به یک تکه لوله 5 سانتی
اگر همین لوله کیپ میشه توی راه آب پس کار تمومه
اما اگر قطر راه آب بزرگتر یا کوچکتر هست پس باید یک تکه 4 سانتی لوله تهیه کنین که محکم و کیپ وصل میشه به راه آب . بعدش احتیاج به یک تبدیل دارین تا با چسب اون دو تا لوله ها رو به هم بچسبونید . کار تمامه
مغازه هایی که لوله PVC و پلی اتیلن میفروشند همه اینها رو دارند . شما فقط باید با کولیس یا متر یا خط کش , قطر دقیق شیلنگ و راه آب رو اندازه بگیرین
برای شیلنگ از لوله سبز یا سفید استفاده نکنین چون ضخامتشون زیاده و راه عبورِ آب از شیلنگ تنگ میشه . پی وی سی نازکه
==============================
اگر هم میخواین دائمی باشه , با کمی کند و کوب و لوله کشی و بنایی میشه راه آب جداگانه درست کنین کنار دیوار برای لباسشویی
با سپاس از راهنمایی شما لوله سینک اینجوریهنقل قول:
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
اونایی که فلش زدم لوله فاضلاب باید به بالایی وصل بشه یا پایینی؟ البته فکر کنم پایینی نباشه چون بازش کردم یه لوله دیگه از میونش رد شده بود برای چیه این ؟ من نفهمیدم.
سلامنقل قول:
این لوله ها اشتباه و جابجا بسته شده . به همین دلیل سیفون نداره برای جمع شدنِ آشغال در سیفون . سیفون نمیذاره آشغالها بره توی لوله های فاضلاب توی دیوار
اگر لوله های توی دیوار و طبقه همکف بگیره هزینه ی بازکردنش ممکنه صدها هزار تومن بشه . پس همه سینکها و روشوئی های ساختمان باید حتماً سیفون داشته باشه
در عکس زیر , قسمتی که با آبی علامت زدم اشتباه بشته شده
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
درستش تقریباً اینه
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
آشغالها جمع میشه زیر خط قرمز . برای همین باید ماهی یک بار مهره ی تخلیه آشغال باز بشه و تمیز بشه تا آشغالها نره توی دیوار
البته در همین عکس بالایی هم دو لوله ای که با آبی علامت زدم جابجا بسته شده . باید جابجا بشند تا لوله ی وسطی که اومده پایین عمودی بشه . برای همین گفتم تقریباً درسته
از اون بهتر هم هست . عکس زیر که سیفون بزرگتر داره و همه چیز هم درست بسته شده
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
=========================
اون لوله که میگین داخل لوله س پایینی دیدین , این لوله ادامه ی لوله ی بالایی هست که رفته توی لوله ی زیری
میتونین لوله ی داخلی رو علامت بزنین و اضافه اش رو ببرید تا بتونین پایین هم شیلنگ ظرفشویی یا لباسشوئی وصل کنین اما باید قطعه اش رو داشته باشید که به جای قرص پلاستیکی بسته میشه . قرص یعنی همون قطعه ی دایره ای که مهره روش بسته میشه
البته همونطور که گفتم شما یاید اول همه ی لوله ها رو باز کنین و درست ببندین تا سیفون دار بشه . بعدش اون مهره ی بالایی رو باز میکنین و قرص نیمه شفاف پلاستیکی رو برمیدارین و به جاش یک قطعه وصل میشه که شیلنگ ماشین بهش وصل میشه
اگر این لوله های زیر سینک رو خودتون خریدین پس باید اون قطعه برای نصب شیلنگ ماشین رو هم داشته باشین
اگر ندارید , عکس رو به مغازه دار نشون بدین خودش میدونه چی لازم دارین
لوله ای هم که از سیفون به دیوار وصل میشه باید افقی باشه . اگر سربالایی باشه مشکل پیش میاد
این لوله ها یک قطره هم نباید نشتی داشته باشه . اگه داره پس یا اشتباه بسته شده یا مهره شله یا واشرش فراموش شده یا واشرش خرابه یا واشرش بنجله
سیفون 2 کار مهم دیگه هم انجام میده .
1- جلوگیری از خروج گاز بدبوی فاضلاب
2- جلوگیری از آمدنِ سوسک
محل نصبِ لوله به دیوار هم باید دورش چسب آکواریوم بخوره و کاملاً بسته و کیپ بشه تا بوی بد و سوسک نیاد از اطرافش
بهترین چسب آکواریوم در ایران , آلمانی و بلژیکی و ترکی اصل هست . ایرانیها رو یک بار تست کردم . بوی نفت میده و خیلی خیلی دیر خشک میشه و اذیت میکنه
اگر ایرانی باکیفیت پیدا کردین اطلاع رسانی کنید
ممنون. اگه لطف کنید توضیح بدید چه جوری باید ببندم تا سیفون دار بشه ممنون میشم. اون قطعه ای را که گفتید اشتباه بسته شده کجا باید ببندم ؟ این قطعه همون سیفون هست یا باید سیفون را جدا بخرم ؟بسیار ممنونم از کمک شما.نقل قول:
سلامنقل قول:
قابلی نداشت دوست عزیز
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
مهره A رو بازکنین و قسمت پایبنی رو از لوله ی عمودی جدا کنین
مهره B رو بازکنین و بذارید کنار فعلاً
مهره C رو بازکنین و با لوله ی D ببندید به جای مهره ی B یعنی لوله ای که از دیوار اومده وصل میشه به محل مهره B
لوله ی عمودی هم بسته میشه به محل مهره ی C
مهره B هم بسته میشه به محل مهره ی A و فقط موقع تمیز کردن سیفون بازش میکنین
حالا تقریباً شده شبیه عکس زیر
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
بعدش هم قطر شیلنگ ظرفشوئی رو هم اندازه بگیرین یا با خودتون ببرینش و با این عکسها به مغازه دار نشون بدین و بگین یه چیزی میخواین که بسته بشه به G تا شیلنگ ظرفشویی بهش محکم وصل بشه
کار تمامه
درود. سینک آشپزخانه من دارای جای مایع ظرفشویی است. مخزنش از زیر به سینک پیچ می شود و فشاری آن روی سینک است. دشواری اینجاست که با فشردن تلمبه مایع ظرفشویی، از آن مایع بیرون نمی آید. چگونه می شود آن را درست کرد؟
سلامنقل قول:
یک لیوان آب گرم بیارید .
قسمتِ A رو باز کنید و با لوله اش (E) بذارید توی لیوان آب و چند بار پمپ بزنین
باید آب رو بکشه بالا و بپاشه
اگر کار نمیکنه پس یا آشغال گرفته یا عمرش تموم شده و خراب شده
اگر بتونین قطعاتش رو از هم جدا کنین ممکنه قابل تعمیر هم باشه
اگر درست نشد میتونین A رو ببرید بازار و یکی شبیهش بخرین و نصب کنین به جاش یعنی قسمتی زیری که مایع میریزین توش لازم نیست باز بشه و عوض بشه
بیشتر پمپهایی که در بازار هست رزوه های قطعه ی A یک اندازه هست و به هم میخورند
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
با سلام و تشکر بابت این همه زحمت
من با راهنمایی های خوب شما اینجوری لوله ها را بستم
این درسته:
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
یا این یکی:
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
به نظر شما میشه از این روش هم استفاده کرد به نظر میرسه تو این روش سوم آب آسانتر وارد لوله فاضلاب میشه چون اون مسیر به طرف بالا را نمیخواد طی کنه تا وارد لوله فاضلاب بشه و برای تخلیه هم میشه اون مهره سوم را باز کرد؟
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
یه سوال دیگه اون انتهای لوله (اونجایی که لوله از بالا به زیر سینک وصل میشه و واشر داره) نگاه کردم سینک سمت چپ کنار واشر یه کم ترک خورده بود و آب از لوله های بالا چکه میکنه (تو تصویر هم مشخصه) اینُ میشه کاریش کرد؟( یه کم چسب پاتکس زدم )
سلامنقل قول:
عکس اولی کاملاً درسته و سیفونش هم بزرگه و دیرتر پر میشه
پایینی هم در ظاهر درسته اما ظرفیتِ سیفونش خیلی کمه و زود پر میشه و آشغالها هم راحت میره توی دیوار چون مسافتِ سربالایی رفتنِ آب کم هست و فشار آب میتونه آشغالها رو بفرسته بالا و ببره توی دیوار
همون اولی رو ببندین
2- واشر خراب باید تعویض بشه . اگر چسب مشکل رو کامل حل کرده پس کار تمومه
با تیوب پنچر هم میتونین خودتون واشر درست کنین . شاید لازم باشه دو تا واشر تیوبی بذارید روی هم یا یه تا
واشر خراب رو بذارید روی تیوب و با خودکار علامت بزنین و با قیچی ببُرینش
مغازه ها هم واشر آماده دارند
===================================
صرفه جویی های میلیونی در هزینه های خودرو و زندگی
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
با سلام وسپاس فراواننقل قول:
پمپ تخلیه به نظرم داره اما مشکلی که هست اینه که تو دفترچش نوشته باید فاصله ماشین تا محل اتصال به لوله فاضلاب کمتر از 30 سانت باشه در حالی که اگه من بخام شیلنگ ماشین را به نقطه G وصل کنم با وجود اینکه یه 4 پایه فلزی هم زیرش گذاشتیم نزدیک به 45 سانت فاصله هست به نظر شما مشکلی پیش میاد اگه به G وصلش کنم یعنی ممکنه آب خروجی برگرده به ماشین و ماشین نتونه پمپاژ کنه؟
این عکس توی دفترچه هست:
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
سلامنقل قول:
قابلی نداشت دوست عزیز
توی کاتالوگ نوشته پایه ی ماشین تا محل نصب شیلنگ کمتر از 30 سانت باشه
آیا با وجودِ اون 4 پایه ی 45 سانتی باز هم کمتر از 30 سانت نیست ؟
اگر نیست پس باید یک سه راهه وصل کنین به محل اتصالِ سیفون به شیلنگی که به دیوار وصل شده تا شیلنگِ ماشین به اون سه راهی وصل بشه
نکنه مهم:
سه راهی باید بین اون زانو و شیلنگِ دیوار وصل بشه
راهِ دیگه ای به نظرم نمیرسه
سه راهی رو مغازه ها دارند . عکس رو بهشون نشون بدید , خودشون میدونند چه چیزهایی لازم داره (یک سه راهه و یک چیز که شیلنگ ماشین بهش وصل بشه )
این چیزی هست که شما لازم داریننقل قول:
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
وصل میشه بین زانو و شیلنگی که به دیوار وصله
کسی اینجا پمپ 1 اسب آبارا داره؟
سرو صداش چطوره؟
سلامنقل قول:
1- ظاهراً ایتالیایی هست .
اگر واقعاً ایتالیایی باشه و تقلبی نباشه و گارانتی معتبر و واقعی یک ساله هم داشته باشه پس خوب هست
2- پمپ جت کم صداتر و قویتر از پمپ معمولی هست
همین آبارا در سایتهای ایرانی نوشته معمولیش 34.5 متر آب رو میفرسته بالا ( لوله ی مستقیم و بدون زانو (
نوع جت 47 متر
باوجودیکه هر دو 1 اسب هست
پمپ جت
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
پمپ معمولی
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
مراقب باشید پمپِ بیش از حد قوی نخرین چون هم پول بیشتری باید پرداخت کنین و هم اینکه فشار زیادِ آب میتونه باعث ترکیدن لوله در دیوار و یا نشتی بشه و خسارت ملیونی یا چند میلیونی بزنه بهتون
پمپ جت یک اسب برای یک ساختمان 5 طبقه 10 واحدی استفاده میشه
اگر دو سه طبقه هست میتونین جتِ 3/4 اسب نصب کنین
عایقکاری اتاقک یا صندوق پمپ هم تاثیر زیاد داره در کاهش صداش
مثل استفاده از پشم شیشه یا یونولیت و کیپ کردنِ دربِ اتاقک پمپ با نوار درزگیر فومی
برای حیاط خونه میخوایمنقل قول:
الان پمپ نیم اسب دارم که پره کوچیکه و صداش زیاده
صدای پمپ پره بشقابی زیادتره یا پمپ جت؟
سلامنقل قول:
نيم اسب صداش کمه حتی معمولیشحتماً ایرادی داره مثل خرابی بلیرینگ یا خرابی پروانه
براش صندوقِ درست کنین اما باید جلو و پشتش تهویه داشته باشه تا داغ نشه
صداش کمتر میشهP
===================================
صرفه جویی های میلیونی در هزینه های خودرو و زندگی
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
پمپ نیم اسب الکتروژن چند سال قبل نو خریدم
همه نیم اسب ها صدا میدن چون پروانه کوچک دارن و این مدل پروانه صدای سوت میدن طبیعت شون همینه اما برای پمپ های یک اسب پمپ پروانه بشقابی میذارن
از چند تا فروشنده پرسیدم گفتم چرا پمپ نیم اسب پره بشقابی نمیارن گفت احتمال خرابیش بالاست
نقل قول:
سلام دوستان
اقا من یه پمپ اب دارم تو زیر زمین که به منبع وصله و کلید اتومات هم داره
وقتی روشن میشه صداش نمیرسه به بالا
به همین دلیل اگه بخوام از روشن بودن یا نبودنش مطمین بشم باید از پله برم زیر زمین...
به دلایل مختلف میخوام از روشن بودنش مطلع بشم و سخته مدام از پله رفتن....
میخواستم بدونم ایا وسیله دوقسمتی هست که یکیش به پمپ وصل بشه و وقتی که پمپ روشن میشه به صورت وایرلس به قسمت دوم سیگنال بده و از اون طریق بشه متوجه روشن شدن پمپ شد البته قیمتش مقرون به صرفه باشه....
سلامنقل قول:
در بازار لامپهای LED یک وات هست
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
یک سیم معمولی بکشید از اتوماتیکِ پمپ تا یک جای مناسب در طبقه ی خودتون و وصل کنین به لامپ
هر وقت پمپ روشن بشه لامپ هم روشن میشه
سیم کشیش هم کار نسبتاً ساده ای هست و دیده هم نمیشه
پمپ از کنتور برق واحدِ شما برق گرفته پس از همون طریق میشه با فنر سیم کشی , یک سیم تکی از مثبت اتوماتیک بیارید داخل واحدتون . به همین سادگی
لامپ یک وات مصرفش خیلی کمه پس سیم ضخیم لازم نداره و برق بسیار کمی هم مصرف میکنه و با نصبش مشکل شما هم حل میشه
لامپ باید وصل بشه به سیم مثبتِ پمپ روی اتوماتیک
با توجه به اینکه در واحدتون سیم منفی هست پس لزومی نداره دو رشته سیم بیارید بالا . فقط یک سیم تک رشته ای نازک از مثبت پمپ رویِ اتوماتیک بیارید بالا و بدین به لامپ . یک منفی هم از واحدتون بهش وصل کنین .
کار تمامه
مسئولیت درست انجام دادن کارها و هر گونه خسارت جانی و مالی با خواننده ی این مطالب هست . بنده و این سایت هیچگونه مسئولیتی نداریم
با سلام خدمت همه دوستان گرامی
یه سوال داشتم خدمت دوستان گرامی اگه راهنمایی کنید ممنون میشم
ما تو خونه یه مشکلی داریم به این صورت که اگه کسی تو حمام باشه هر جای خونه مانند دستشویی ها و توالت و جای دیگه ای اگه شیر آب ( احتمالا شیر آب گرم ) باز بشه آبی که از دوش حمام میاد به یکباره به شدت سرد میشه و تا زمانی که اون شیر باز هست آب دوش حمام سرد هست و وقتی اون شیر بسته میشه دوباره به حالت عادی بر میگرده میخواستم بدونم این مشکل از کجاست و راه حلش چیه؟ خودم حدس میزنم که احتمالا مشکلی تو لوله کشی وجود داره؟
با سپاس از دوستان گرامی.
سلامنقل قول:
مطلب 68 در این صفحه بخونید و اجرا کنین و نتیجه رو خبر بدین
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
درود. میخواهم بدانم چرا هنگامیکه اهرم شیر دوش حمام را پایین میدهم از دوش هم آب می آید؟ مارک دوش "تیرگان" است.
سلامنقل قول:
همون اهرم به یک دریچه وصله
دریچه رسوب گرفته یا واشر لاستیکیش خراب شده و راهِ دوش رو درست نمیبنده
باید باز بشه تمیز بشه و اگر واشر خرابه عوض بشه
سلام
از این اتوماتیکها نخرید (اتوماتیک دیجیتال) . پولتون رو هدر میدین . حدود 250 هزار تومن تا 3 میلیون تومن هم قیمتشه !!! . شاید هم گرانتر
.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
.
شکلهای مختلف داره . در گوگل بنویسید اتوماتیک پمپ دیجیتال
.
قبلاً توضیح داده ام که این نوع اتوماتیکها کارش اینه که به محض باز شدنِ یک شیر آب در ساختمان , پمپ رو روشن میکنه و دیگه خاموش نمیکنه تا وقتی که تمام شیرهای آب در ساختمان بسته بشه
.
فقط بعضی از اتوماتیکهای دیجینال یک ویژگی داره که اگر آب به پمپ نرسه , پمپ اصلاً روشن نمیشه .
.
===================================
.
حالا حتماً میپرسین پس چی نصب کنیم ؟!!!
.
به جاش از این نوع اتوماتیک استفاده کنین (اتوماتیک مکانیکی). قیمتش حدود 45 تا 90 هزار تومن . بهترین نوعش ایتالیایی اصل هست که با دلار 12 تومنی حدود 120 هزار تومن هست
.
این نوع کارش دقیقاً مثل دیجیتالی هست اما بسیار ارزانتر و بسیار بادوام تر
.
تعمیرش هم بسیار ساده هست چون فقط یک دیافراگم لاستیکی داره که قیمتش حدود 3000 تومنه و با تیوبِ پنچر هم میشه ساختش .
.
تنظیم کردنش هم بسیار ساده هست
.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
.
درعکسهای زیر نشان داده شده که این نوع اتوماتیک , 2 تا مهره داره برای تنظیمِ زمانِ روشن شدن و خاموش شدنِ پمپ
.
هر چه مهره ی بزرگ (A) رو محکمتر کنید پمپ زودتر روشن میشه . ولی همین مهره اگر خیلی خیلی محکم بشه پمپ دیگه خاموش نمیشه اصلاً .
.
هر چه مهره ی کوچک (B) رو سفت تر کنید پمپ دیرتر خاموش میشه . اگه بیش از حد سفت بشه پمپ اصلاً خاموش نمیشه .
.
بهترین تنظیم اینه که اگه فقط یک شیر و به مقدار کم در ساختمان باز باشه , پمپ حدود 10 ثانیه کار کنه و 10 ثانیه خاموش باشه (در 10 ثانیه ای که پمپ خاموش هست بادکنک به جای پمپ , آب رو به حرکت درمیاره پس حجم بادکنک باید متناسب با قدرت پمپ باشه و فشار هواش هم باید تنظیم باشه )
.
وقتی هم که شیرهای زیاد در ساختمان بازه باید پمپ یکسره کار کنه . نگران نباشید , نمیسوزه , البته به شرطی که زیر آفتاب نباشه و همیشه آب داشته باشه و پروانه ی خنک کننده ی انتهای پمپ هم سالم باشه . پمپ بهتره در جای خنک و خشک باشه
.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
.
مهره ی B برای تنظیم زمان خاموش شدنِ پمپ هست . هر چه سفت تر بشه , پمپ دیرتر خاموش میشه
.
مهره ی A برای تنظیم زمان روشن شدن پمپ هست و هر چه سفت تر بشه پمپ زودتر روشن میشه . اما اگر خیلی خیلی سفت بشه دیگه اجازه ی خاموش شدن هم نمیده به پمپ
.
برای نصب این نوع اتوماتیک به جای اون بالایی باید از یک قطعه ی لوله کشی به نام تبدیل استفاده کنین به نام 5 راهه که معمولاً با پمپ فروخته میشه همراه با یک فشارسنج
.
قبلاً توضیح داده ام که همین نوع اتوماتیک رو میتونین با بادکنک (مخزن هوای فشرده) هم استفاده کنین . بادکنک باعث میشه پمپ کمتر کار کنه و استهلاکش و مصرفش برقش حدود 40% یا بیشتر کاهش پیدا کنه و صدای ضربه در لوله های ساختمان هم شنیده نشه .
.
طرز کار بادکنک رو قبلاً توضیح داده ام .
سوالی داشتین مطرح کنین
.
.
نکته مهم :
اگر یک مخزن با حجم کافی در کنار پمپ باشه پس همیشه آب میرسه به پمپ که خیلی خوب هست برای پمپ . البته به شرطی که سطح آبِ داخل مخزن همیشه بالاتر از پمپ باشه تا همیشه داخلِ پمپ پر از آب باشه
===================================
صرفه جویی های میلیونی در هزینه های خودرو و زندگی
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
سلام دوستان
من یه سونای بخار کوچیک تو زیر زمین خونه درست کردم حجم اتاق حدود 7 متر مکعبه
ابتدا قصد داشتم برای تولید بخار از این هیترهای برقی مخصوص سونا بگیرم که با گرونیهای اخیر کلا منتفیه:n02:
میخواستم بپرسم ایا راهی ابتکاری و مناسب برای تولید بخار هست؟
چیزی که به فکر خودم رسیده سماور برقی 50 لیتریه که به جای بخار ساز بیرون اتاق بذارم و بخار رو با لوله کشی مناسب و البته کوتاه به داخل اتاق هدایت کنم
ضمن اینکه سیستم باید برقی باشه و استفاده از گاز تقریبا مقدور نیست
سلام دوستان
سؤال:
در یک ساختمان , پمپ آب در زیرزمین قرار داره و قطر خروجیش یک اینچ هست
یک لوله ی 2 اینچی به طول 20 متر به طور عمودی از زیرزمین رفته تا طبقه ی آخِر
در هر طبقه هم یک لوله ی یک اینچی از این لوله ی 2 اینچی منشعب شده و رفته برای واحدِ همون طبقه
در زیرزمین, این لوله ی 2 اینچی مستقیماً به پمپ وصل نیست بلکه 50 سانت لوله ی 1 اینچی قرار داره بین پمپ و لوله ی 2 اینچی
یعنی آب پمپ ابتدا از خروجیِ یک اینچیِ پمپ خارج میشه و وارد لوله ی یک اینچی میشه و بعد از 50 سانت وارد لوله ی 2 اینچی میشه و میره بالا
با این وصف آیا فرقی میکنه که اون لوله ی 20 متری قطرش 2 اینچ باشه یا یک اینچ ؟
آیا در فشار آب واحدها تاثیر داره ؟
به نظر بنده فرقی نمیکنه و نصب لوله ی 2 اینچی بیخود هست چون خروجی یک اینچی پمپ و همون 50 سانت لوله ی 1 اینچی هست که تعیین میکنند چقدر آب و با چه فشاری بره بالا
نقل قول:
تولید بخار معمولا به این سادگی ها نیست .
شما بهترین بخار سازها رو هم بگیرید بخاطر وجود املاح موجود در آب دچار مشکل میشید .
سونای بخار رو تنها باید با استفاده از دیگ بزرگ بخار راه اندازی کرد .
من یک استخر بانوان درست میکردم ، اونجا به من اجازه استفاده از دیگ بخار رو بخاطر مخارج ندادن .
درنهایت از همین [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] استفاده کردم ، در زمان خرید نیز همزمان دوتا خریدم ، چون مثل روز برام روشن بود که بعد از مقداری کار بخاطر جرم و یا از اون بدتر گچ موجود در آب شهری این بخارسازها بشدت خراب خواهند شد و درست کردن آنها یا ممکن نیست و یا هزینه بسیار سنگینی در پی خواهد داشت .
با وجود اینکه منطقه آب موجود در آنجا بدلیل فرایند خاص ایجاد ، بسیار کم املاح و با کیفیت بود و قبل از اینکه لوله آب به این بخارساز برسه ، از انواع سیستم های بسیار عظیم و متفاوت تصفیه آب استفاده کردم ، و با لوله کشی مسی بخار را به داخل سونا هدایت کردم . اما در نهایت یک دستگاه دیگر نیز به عنوان یدک در انبار قرار دادم
احتمال خرابی این دستگاه ها بسیار بالاست و اگه پولش رو هم داشتید ، پیشنهاد نمیکنم از آن ها استفاده کنید.
تنها پیشنهاد های عقلانی که میتونم به شما بدم این هاست :
1. برای ویلای کوچکتان یک سیستم کوچک حرارت مرکزی با دیگ بخار راه اندازی کنید ، که البته قطعا هزینه آن ده ها برابر یک بخار ساز ساده خواهد بود.
2.از خیر ساخت سونا بخار در ویلای خود بگذرید ، با انجام چوپ کاری زیبا ؛ آنرا به یک سونای خشک تبدیل کنید ، در این حالت با هزینه پایین یک بخاری برقی ساده نیز میتواند کارشما را راه بیاندازد.
این کنترلر های فشار آب (پرشر کنترل) ها دوتا پیچ دارن همینطور که گفتیننقل قول:
درجه A فشار مورد نظر شما رو مشخص میکنه ، استاندارد مقدار فشار آب در لوله های شهری 2 BAR هست ، اما معمولا در زمان لوله کشی ، سیستم را با فشار های بالاترمثلا تا 8بار هم تست میکنن و سیستم میتونه این فشار ها رو هم تحمل کنه .
(وجود یک شیر یکطرفه بعد از کنتور آب شما واجب هست تا فشار آب ایجاد شده برگشت پیدا نکنه ، قبل پمپ یا اندکی بعد از اون هم میشه نصب کرد)
حالا اون پیچ B چی هست ؟
اون رنج یا دامنه عملکرد پمپ رو مشخص میکنه .
مثلا شما فشار رو 2 بار تنظیم میکنید و پیچ B رو روی 0.2 بار یا 0.5 بار تنظیم میکنید .
اینجوری وقتی فشار آب داخل لوله به 2.2 یا 2.5 بار برسه پمپ خاموش میشه و زمانی که فشار کاهش کنه به مقدار 1.8 یا 1.5 بار اون وقت دوباره پمپ روشن میشه.
با چنین تنظیمی ، ممکنه مقداری فشار آب مصرف کننده ها کم و زیاد بشه ، اما این موضوع اهمیت چندانی نداره ، مسئله مهم تر اینه که از روشن و خاموش شدن های متوالی پمپ جلوگیری میشه .
مثلا اگه شیر آبی به مدت کوتاهی باز و بسته بشه ، فشار آب داخل لوله خیلی کاهش پیدا نمیکنه و ممکنه اصلا نیازی نباشه که پمپ روشن بشه .
اگر با هر باز و بسته کوتاهی دائم پمپ روشن و خاموش بشه ، عمرش کم میشه و احتمال سوختنش بالاتر میره.
شرمنده که اینجا میپرسم. جای بهتری پیدا نکردم.
ما یه لوله گاز داریم که به دو قسمت تقسیم میشه و یکی میره توی اجاق گاز که هیچی. ولی اون یکی قدیما یه چیز نازک و سیم مانندی بهش وصل میشده و میرفته توی این چراغ گازی هایی که سال ها پیش توی خونه ها وجود داشت و برق که میرفت روشنش میکردن. حالا این چراغ گازی ها رو جمع کردیم و اون بخش نازک و سیم مانند لوله گاز رو هم همین طور. دستگیره اون انشعاب لوله گاز رو هم بستیم و مشکلی نداره، ولی سر لوله آزاد هست و میخوام برای اطمینان اونجا رو هم ببندم. ولی نمیدونم دقیقاً باید چیکار کنم.
رفتم یه قطعه ای براش گرفتم (کوچیک ترین سایز موجود) که مثل در نوشابه (ولی فلزی) پیچ میخوره و سر لوله رو میبنده، ولی اون هم براش بزرگ هست و به دردش نمیخوره. حدس میزنم باید اول یه قطعه دیگه از لوله رو از اونجایی که چسب خورده جدا کنم و اون قطعه ای که برای بستن سر لوله هست رو اونجا بپیچونم، ولی تردید دارم و میخواستم ببینم دوستان میتونن راهنمایی کنن؟
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
بله درست حدس زدین .نقل قول:
اول برای اینکه مطمئن بشید شیر گاز رو کامل بسته است و نشتی نداره ، با آب مقداری کف درست کنید و روی خروجی شیر بزنید و ببینید حباب درست میشه یا نه .
اگه نشتی داشته باشه مشخص میشه ، اون انشعاب دیگه برای اجاق گاز رو هم از محل دور شیلنگ بهتره به همین روش تست کنید.
بعد از این مرحله ، اون قسمت زرد رنگ رو به وسیله یک آچار فرانسه با چرخوندن از شیرگاز جدا کنید . (چسب نخورده اون سفید ها نوار تفلون برای جلوگیری از نشت گاز هست)
پس از این کار شما میتونید با یک درپوش و مقداری نوار تفلون ، با استفاده از همون آچار فرانسه درپوش را ببندید.
برای خرید درپوش به مغازه های تاسیسات مکانیکی و یا ابزار فروشی ها مراجعه کنید و بگید یک درپوش برای بستن شیرگازی میخواید.
(درپوش یک دوم اینچ ، گالوانیزه و یا برنجی .)
محتوای مخفی: تصاویر
سلامنقل قول:
.
1- اون چراغهای گازی دیگه ممنوع شده
الان دیگه اداره ی گاز و اداره ی نظام مهندسی که بر کار پیمانکارانِ لواه کشیِ گاز نظارت میکنه اجازه ی نصبش رو نمیدند
.
2- حرف جناب shaahani درست هست
باید قطعه ی شیلنگ خور رو بازکنین و به جاش یک درپوش یا همون دربند فلزی با سایز مناسب نصب کنین . پنج شش دور تفلون لازم داره قبل از نصبش تا اصلاً نشت نده
بهتره بعدش هم شیر رو باز کنین و با کف تست کنین که نشتی نداشته باشه و بعدش شیر رو ببندین و دستگیره اش رو هم بردارین
.
بسیار کار عاقلانه ای هست که شیلنگ خورهای بلااستفاده با درپوش یا همون دربند بسته بشه چون اگر یک بچه یا آدم بی اطلاع, شیر گاز رو باز کنه فاجعه میشه
سلام
نکته مهم برای نصب شیلنگ ماشین لباسشویی و ظرفشویی به لوله ی سینک ظرفشویی :
شیلنگ لباسشویب و ظرفشویی نباید لفقی وصل بشه به لوله ی زیر سینک وگرنه موقع شستشوی ظرفها در سینک , مقداری از آب شیتشوی ظرفها میره توی شیلنگ لباسشویی و ظرفشویی و کم کم ماشین لباسشویی پر میشه از آبِ شستشوی ظرفها !!!
عکس اتصال اشتباه
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
.
عکس اتصال صحیح که شیلنگ لباسشویی مایل به سمت بالا هست و در نتیجه آب شستشوی سینک نمیره توی لباسشویی
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
با سلام
نکته ی مهم در موردِ مشکلِ صدای ضربه در لوله های آبِ ساختمان موقع کار کردنِ پمپِ آب
اگر صدای ضربخ میاد در لوله ها ,باید مهره ی تنظیم سوئیچ اتوماتیک رو کمی سفت کنین تا صدای ضربه از بین بره
اگر مهره رو بیش از حد سفت کنین پمپ دیگه خاموش نمیشه اصلاً حتی بعد از بستن همه ی شیرهای ساختمان
اگر مهره به اندازه سفت نباشه اونوقت پمپ زود زود خاموش روشن میشه که برای اتوماتیک و پمپ ضرر داره و داخل لوله ها هم صدای ضربه میاد
پنچر بودنِ تیوب بادکنک و یا باد نداشتنش هم باعث صدای ضربه در لوله ها میشه
اگر بادکنک رو باز کردین و برداشتین و دیدبن سنگین هست پس یا پنچره یا بادش در رفته که ممکنه از خرابی والوش باشه
بادکنکِ پمپ 1 اسبِ بخار باید حدود 7 psi باشه
psi یعنی pound per square inch یعنی پاوند بر اینچ مربع . این یکی از واحدهای اندازه گیری فشار هست . واحدهای دیگه : کیلوگرم بر سانتیمتر مربع , پاسکال , بار , اتمسفر و غیره
هشدار:
برای تنظیم مهره ی اتوماتیک باید از انبردست عایق دار استفاده کنین چون مهره خیلی نزدیک هست به سیم برق در اتوماتیک . بهتره در کنار پمپ یک فیوز 10 آمپر باشه تا اول برقش رو قطع کنین و با خیالت راحت مهره رو تنظیم کنین و دوباره برق رو وصل کنین و تست کنین
.
مسئولیت درست انجام دادن کارها و "رعایت نکات ایمنی" و هر گونه "خسارت جانی و مالی" بر عهده خوانندگان این مطالب هست