شماره کیلومتر 206 بصورت ناخواسته افزایش یافته علت
Printable View
شماره کیلومتر 206 بصورت ناخواسته افزایش یافته علت
نه خوشبختانه اين مشكل را نداره! يه نمونه ساخت چين و به قول خودش درجه يك هم داشت اما خودش ميگفت كه كره اي يه چيز ديگه است و من هم چون سابقه استفاده از لاستيكهاي كره اي رو زياد دارم( بخصوص مارك مارشال) ميدونستم كيفيت اصل اونها بي نظيره. خلاصه اينكه فروشنده منصف هم در خريد خيلي تاثير داره.
................
يكي از مواردي كه باعث طولاني شدن عمر تاير ميشه، تنظيم باد مناسب اون با توجه به مقدار بار و دماي هوا و البته توصيه هاي كارخانه سازنده لاستيك است.
در فصل گرما سعي كنين هر 20 روز يكبار باد تايرها رو چك كنين( بخصوص لاستيك يدك كه چون استفاده نميشه و در معرض ديد نيست ممكنه خيلي بيشتر نياز به توجه داشته باشه)
براي تنظيم باد هميشه از يك درجه باد سالم و مطمئن استفاده كنين. اكثر درجه بادهاي توي پنچريها خراب و مشكلدار هستند و من بارها با استفاده از يه درجه باد سالم كه دارم تفاوت و اختلاف نشانگر اونها با مال خودم رو اندازه گرفتم و گاهي تا 20 درجه PSI هم ميرسه!!
داشتن يه درجه باد سالم و با كيفيت توي ماشين چيز خوبيه و هميشه ميتونين خودتون راحت باد تاير ها رو چك كنين.
لنت ترمز textar (جعبه زرد) چطوره؟ من امروز لنتامو عوض کردم (پژو 405). به نظرم زیاد جالب نیست. نمیدونم، شاید زیادی حساس شدم. آخه انتظار داشتم وقتی لنت نو میندازم ترمزا میخکوب کنه، اما زیاد اونطوری نشد. آخه خیلی وقت پیش (شاید 3 سال پیش) بود لنتای جلو رو عوض کردم، یادم نیست چطوری میشه بعد از تعویض. لنتای قبلیم 3 سال کار کرد، هنوز هم سمت چپی 30-40٪ داشت و بد ترمز نمیکرد بعد از این مدت. بخاطر زوزه لنت سمت راست عوضشون کردم. راستی، توی هر جعبه چنتا لنت هست؟ باید یه دونه باشه یا دوتا؟
38 تومن پول لنت دادم + 5 تومن اجرت. احساس میکنم سرم کلاه رفته.
اتفاقا برای 405 فقط لنت Textar استفاده کنید.نقل قول:
من تجربه داشتم . قبلا 405 داشتم رفتم لنت خریدم اما صدا میداد.
بازم رفتم یه مدل دیگه لنت خریدم بازم سوت میکشید.
تنها لنتی که خوب و عالی کار داد همین Textar بود
توی هر جعبه 4 تا لنت وجود داره که هر جفت برای یک چرخ
پس خیالم راحت باشه؟ ساخت کره است. یادم نیست مارک قبلیم چی بود و کجایی بود. راستی امکان داره لنتو شل بسته باشه؟ :31: البته من فکر کنم الکی حساس شدم. شایدم لنتای پشتو باید رگلاژ کنم چون از آخرین باری که رگلاژشون کردم یک سال میگذره. :31:نقل قول:
خیالتون راحت باشه.نقل قول:
لنت رو شل نمیبندن اما خوب برای اینکه خیالت راحت بشه میتونی به مکانیک گوشزد کنی
الان که لنت هارو تعویض میکنی رگلاز رو هم انجام بده تا خیالت راحت باشه
سلام دوستان
ماشین دیروز دیدم آمپر وسطو رد کرده رفته روی خط 3/4. گفتم شاید قاط زده و اهمیت ندادم و راحت به راه خودم ادامه دادم اومدم خونه (توی راه برگشت به خونه بودم). امروزم عادی رفتم اما موقع برگشتن یهو دیدم آمپر چسبونده و چراغ قرمز روشن شده و کلمه STOP روشن شده! زدم کنار کاپوتو دادم بالا اما اصلا یه قطره هم از رادیاتور آب نمیریخت بیرون! خاموش کردم منتظر موندم سرد شه، دوباره حرکت کردم اومدم خونه دیدم باز آمپر چسبونده و فن داره خودشو میکشه! گذاشتم یه ساعت خاموش موند و بعد از یه ساعت رفتم در رادیاتو باز کردم دیدم یه قطره هم آب کم نکرده!! رفتم پیش یه نفر البته مکانیک نبود، باتری ساز بود. اما تا رسیدم اونجا دیگه جوش آورد! (تا آخرین لحظه جوش نیاورده بودا، تا رفتم پیش این بابا دیگه جوش آورد و آب از رادیات فوران کرد! بهش گفتم تا همین الان یه قطره هم آب کم نکرده بود! بالاخره آدم وقتی حرکت میکنه یه کم آب رادیات کم میشه دیگه. نکنه اصلا آب توی رادیات جریان نداره؟ گرفت پیچ هواگیری رو آروم باز کرد بدجور هوا و ذرات آب میزد بیرون و یواش یواش کلا بازش کرد و در رادیاتم باز کرد. آب میزد بیرون. شیلنگو گذاشت تو قمقمه و از اونجا آب پر میکرد و از اون طرف (هواگیری) آب میزد بیرون، یعنی آب توی رادیات جریان داره. فن هم خب کار میکرد دیگه چون قشنگ صداش مشخص بود. حتی قبل از اینکه برم پیش این بابا، واسه اطمینان گرفتم جلو پنجره رو باز کردم دیدم هر جفت فنا دارن با سرعت میچرخن. مطمئن شدم هر جفتشون سالمن. طرف بهم گفت باید ببری پیش مکانیک، نظر من اینه که واشر سرسیلندر سوزوندی...
به نظرتون درست تشخیص داده؟ یعنی واشر سرسیلندر سوخته؟ الان به هیچ وجه نمیتونم حتی 10 متر ماشینو حرکت بدم! به محض اینکه استارت میکنم و یه متر راه میرم آمپر میچسبونه. :41:
(ماشین: 405 مدل اواخر 85. تا حالا سرسیلندرش باز نشده، سالم سالم بود تا امروز. 5 سال و 6-7 ماه عین ساعت کار کرد)
نقل قول:
واشر سرسیلندر مشکلی نداره.
اگر چراغ قرمز آمپر آب روشن میشه همچنین چراغ قرمز STOP هم روشن میشه
مشکل از فشنگی آب هست ( فشنگی کله قهوه ای )
ماشین جوش نیاورده اما چون فشنگی خراب شده آمپر میچسبه و چراغ های اختاز روشن میشن.
قیمت اصلی فرانسویش هم حدود 12 هزار تومن هست.
آخه اولش آره، جوش نمیاورد با اینکه چراغ آمپر و چراغ STOP روشن میشد، اما الان اگه بذارم آمپر کامل کامل برسه به انتها، آب از رادیاتور میزنه بیرون. [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]نقل قول:
میشه یه عکسی چیزی نشون بدی ببینم اصلا این فشنگی چه شکلیه و کجای ماشینه؟ ممنون.
با سلام
پراید هاچ بک دارم یه مدتیه وقتی میزارم دنده یک موقعی که ماشین راه میفته از قسمت جلو صدای قیریچ قیریچ میاد.جلوبندیشو نشون دادم سالم بود.تعمیر کار میگه از سیبک های چرخ جلو و فرمونه.نظر شما چیه؟
والا عکس در دسترس ندارم.نقل قول:
اینکه آب میزنه بیرون عادیه .
فصل تابستاون هست و گرما طاقت فرسا و برای خودرو درجه حرارت وحشتناک هست
سریع به مکانیک کجرب مراجعه کنید و بگید این مورد که گفتم چک کنن همچنین اگر به واشر سر سیلندر مشکوکی
اونم بازدید کنن مشکلی نیست.
باشه ممنون. راستی من یه کم به واتر پمپ هم مشکوکم چون اون اول قبل از اینکه بخوام پیچ هواگیری رو باز کنم، وقتی در رادیاتورو باز کردم حتی یه قطره هم آب کم نشده بود. اصلا انگار راکد بود اصلا پایین نرفته بود. اصلا انگار آب توش جریان نداشته.نقل قول:
آره میبرم پیش مکانیک خوب، بهش میگم همه اینا رو چک کنن.
سلام .
امکان داره ترموستات هم خراب باشه .
==================================
اگر آمپر میره بالا اما آب جوش نمیاد,مشکل از فشنگیِ آب هست که کارش اننقال حرارت آب موتور به کامپیوتر یا آمپر آب هست بصورت جریان الکتریکی .
اگه مدتِ خیلی زیادی از آب معمولی استفاده کرده باشین احتمال خرابی فشنگی خیلی زیاده چون آب خودش باعث زنگ زدگی میشه وای به اینکه داغ هم بشه تو موتور .
نمیدونم ماشین شما هم اینطوری هست یا نه اما بیشتر ماشینها موقع کارکردن,بعد اگ گرم شدن ماشین و باز شدن ترموستات, آب توی منبع انبساطشون جریان داره . اگر آب راکد هست تو منبع انبساط ,ترموستات خرابه و باز نمیشه آب رو رد کنه .
واللهُ أعلم
آره احتمالا همون فشنگی خرابه.نقل قول:
والله من توی تابستون هم ضد یخ میریزم چون ضد یخ ضد جوش هم هست دیگه. آب خالی هیچوقت نمیریزم چون اشتباه محضه.
ما گرفتیم شیلنگو گذاشتیم توی قمقمه، آبو باز کردیم، از اون طرف از جای پیچ هواگیری میومد بیرون، یعنی ترموستات درسته دیگه؟
معمول ترین مشکل این سری از ماشینا جام کردن ترموستاته که دقیقا مشکل مثل ماشین شما رو بوجود میاره اگر موقعی که آمپر بالاست و فن ها کار میکنند به رایاتور دست بزنید و خنک باشه 100% از ترموستات بدونید و این امر عادی هست که میگن هر سال باید تعویض کنید و مواظب واشر سر سیلند ر باشید
امروز بکسلش کردم بردم تعمیرگاه.. گفت احتمالا واشر سوزوندی.... :41: ماشینو گذاشتم و اومدم.. گفت باز میکنم نگاه میکنم.. حالا خدا میدونه طرف چیکار میکنه. ممکنه یه ترموستاتی چیزی عوض کنه بگه واشر عوض کردم!! امیدوارم حروم حلال حالیش باشه، ماه رمضونم هست... البته تعمیرکار خوبیه اونجا انگار (توی سردار جنگله) راستی رادیاتور که خنک نبود خب.. گرم بود. روز اول آب ازش نمیزد بیرون. اما از شبش تا امروز دیگه فانتال میکرد.. آمپر که میچسبید یهو استفراغ میکرد.. :41: حیف.. تا حالا خرج نذاشته بود رو دستم. واقعا مثل خر کار میکرد.. از صفر دستم بود. تو این مدت (حدود 6 سال) واقعا خرج خاصی رو دستم نذاشت. تو این مدت فقط قطعات مصرفی رو عوض کردم. این اولین باریه که یه همچین چیزی رو باید عوض کنم...
شیلنگو که چپوندم توی قمقمه و از اونور پیچ هواگیری رو که باز کردم، آب یه سره که نمیومد بیرون. پاشیده میشد. یعنی تکه تکه میومد بیرون. انگار با هوا میومد بیرون. (مثلا تکه های پشت سر هم در طولهای 20 سانتی.) یارو گفت پس اگه اونطوری میومد بیرون یعنی انگار هوا داشته دیگه، پس احتمالا واشر سوزوندی...
حالا فردا عصر باید برم تحویل بگیرم. امیدوارم واقعا واشر نبوده باشه..
کسی نیست راهنمایی کنه؟نقل قول:
متاسفانه جواب دادن به اكثر مشكلات فني در اينجا بدون ديدن و معاينه دقيق خودرو امكان نداره و تنها ميشه به حدس و گمانهايي اكتفا كرد.نقل قول:
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] نوشته شده توسط smh420 [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
با سلام
پراید هاچ بک دارم یه مدتیه وقتی میزارم دنده یک موقعی که ماشین راه میفته از قسمت جلو صدای قیریچ قیریچ میاد.جلوبندیشو نشون دادم سالم بود.تعمیر کار میگه از سیبک های چرخ جلو و فرمونه.نظر شما چیه؟
اين صدا كه گفتيد، با توجه به اينكه تعميركار چك كرده و گفته مشكلي در جلوبندي نيست، پس ميتونه از قطعات ديگه كه در كنار قطعات اصلي جلوبندي استفاده شده، بوجود بياد.
مثلا بوشها ممكنه ظاهرا سالم باشن اما بخاطر خشك شدن و يا زنگ زدگي جزئي( در قسمت فلزي بوش اونها) اين صدا شنيده بشه.مثل بوشهاي طبق يا خشك شدن بوش ميل موجگير و يا شكم پاره ها.
احتمال ديگه شكستگي و خراب شدن بوش فيبري بالاي سر كمك فنرهاي جلو است كه البته بيشتر به لق شدن اون منجر ميشه تا صداي مورد نظر شما.
براي اينكه مطمئن بشيد اون صدا از سر روتها يا سيبك طبق نيست، ميتونين موقعي كه ماشين توقف كرده فرمان رو مرتبا تكان بديد و يه نفر ديگه هم از زير اونها رو چك كنه( كلا تمام قطعات متحرك جلوبندي) و با لمس اونها ببينه آيا چنين صدايي از اون قطعات در مياد ؟
زياد به گفته هاي مكانيكها اعتماد نكنين چون دسته گل زياد به آب ميدن، مگر اينكه مطمئن باشيد به كار خودش وارده.
قسمت جلوي ماشين رو مرتبا به سمت پايين فشار بديد و ببينين آيا اين صدا بازم مياد؟ در همون حال يه نفر ديگه كمك فنرهاي جلو رو لمس كنه و ببينه آيا چنين صدايي از درون اونها ايجاد ميشه( با لمس كردن و حس لرزشها ميشه سايش و اصطكاك قطعات رو بهتر متوجه شد).
اگر به يه مركز معاينه فني خودرو و يا تعميرگاهي كه داراي سيستم غلتك چرخشي تاير داره مراجعه كنين ميتونين نتيجه بهتري بگيريد و همين مشكل رو در حال حركت خودرو بدون جابجايي متوجه بشيد.
احتمال ديگه اينكه لاستيكهاي زير و روي فنرهاي ماشين خورده شده و سر فنرها به قسمت فلزي توپي سر كمك و يا نشيمنگاه اون روي كمك فنر سائيده ميشه.
شما باید سریع بدادش می رسیدی موتور لرزشی چیزی نداشت این آخریا؟نقل قول:
سلام
میدونم که جواب به این سوال دادن خیلی مشکله ولی سمند من بعد از 6 سال جلوبندیش سرویس و لاستیک ها ی اون عوض شد و از اون به بعد ماشین یه حالت بدی پیدا کرد ابتدا لقی و سرو صدای زیادی داشت که با بررسی نمایندگی به کاسه نمد پلوس راست بود و عوض کردند ولی بازهم یه صداهای میده و اینکه ماشین شله یعنی نمیکشه و لاستیک سایی ناداره ولی حس می کنم یه چیزیش لقه و به جز صداهای عجیبی که توی دستانداز میده بدون گیجی فرمون ماشینو برا خودش به ازاد می کنه
کجاشو باید چک کنم ؟
البته یکی از کمک های عقب هم خالی کرد و اونو عوض کردم ولی حس می کنم ماشین دیگه به زمین مثل قبلش چسبیده نیست؟
موضوع بعدی اینکه دیسک و صفحه رو هم عوض کردم و تنظیمم موتور هم شده ولی ماشین رو خیلی بیجون تر از قبل حس می کنم موتور بد کار نمیکنه ولی نفس ندارهو خوب شتاب نمیگره (نفسش خوب باز بود و من 200 تا هم باش رفتم ولی فشار بدی به اون نیاوردم)
سمند 84 با 100000 کارکرد خانگی
هیییییییییچ علامتی حاکی از غیرعادی بودن نداشت. تازه من سریع متوجه شدم چون تا دیروزش کاملا درست کار میکرد وگرنه راحت 500-600 خرج میذاشت رو دستم. ترموستات عمل نکرده بود و در نتیجه واشر سوزونده بود. هر دو تعویض شدند.. 200 تومن... یکی رو من میشناسم واشر سوزوند 600 خرجش شد.نقل قول:
سلام .نقل قول:
دوستِ عزیز یه مطلبی رو خدمت شما و بقیه ی دوستان عرض میکنم که از روی حُسن نیت هست و امیدوارم ناراحت نشید :
خرابیهایِ بزرگ همیشه یه علامتهائی داره .
ما یا تجربه نداریم یا سهل انگار هستیم که باعث میشه نتونیم از اون جلوگیری کنیم .
وقتی آمپر حرارت میره بالا , راننده باید عین خلبانی که به محض شنیدن صدای مشکوک فوری در اولین فرودگاه فرود میاد عمل کنه . خلبان فرود میاد و دیگه پرواز نمیکنه تا مطمئن بشه که مشکل برطرف شده .
بالا رفتن آمپر در ماشین هم از نشانه های احتمالی یک مشکل بزرگ هست .
باید با نزدیک شدن آمپر به خط قرمز :
1-سریعا کنار زد و ماشین رو خاموش کرد
2-با لمس لحظه ای منبع انبساط و لوله ی رادیاتور حرارت رو سنجید
3- صبر کرد تا موتور خنک بشه و بعد در منبع انبساط رو برداشت و مطمئن بشیم که
آب رادیات به اندازه داره
4-روشن کنیم و صبر کنیم تا ببینیم آیا آب گردش داره یا نه؟
5-آیا حرارت باز بالا میره یا نه ؟
همه ی این آزمایشهای ساده کلی اطلاعات ارزشمند بهتون میده و خودتون میتونین بفهمین که عیب از کجاست .
•اگر آب هست اما جریان نداره و حرارت داره میره بالا از ترموستاته.
اگر در منبع انبساط که باز هست آب جریان داره• و لوله ها حرارتش طبیعی هست اما آمپر میره بالا , فشنگی خرابه یا حتی آمپر یا شاید از کامپیوتر باشه .
اگر آب جریان نداره اما با کمی گاز دادن آب میاد• تو منبع انبساط , آب رادیات کم داره معنیش نشتیِ آب هست .
.
با این آزمایشهای ساده که بعد از سرد شدن موتور , فقط 3-4 دقیقه طول میکشه همه چیز مشخص میشه .
•••فقط در یک حالت میتونین به راهتون ادامه بدین (اگر دیدین آب هست و جریان داره و حرارت لوله ها طبیعی هست اما آمپر میره بالا) .
وگرنه باید تا رفع مشکل ماشین رو خاموش کنید .
اینجوری با هزینه ی کم چه بسا خودمون هم بتونیم درستش کنیم و کلی پول از این جیبمون دربیاریم بذاریم تو اون یکی جیبمون و بگیم دستت درد نکنه اوستا کارت خیلی درسته .
:20:
حالا اون دویست تومن و مخارج دیگه رفته دیگه فدای سرتون اما تجربه ی گرونقیمتش رو هرگز فراموش نکنید .
ممنون که زحمت کشیدین و ماجرا رو اینجا نوشتین .
شکی نیست که این مشکل برای همه ما ممکنه پیش بیاد .
اما حالا دیگه اونهائی که ارزش تجربهایِ دیگران رو میدونند,نمیذارند کار به باز شدن سرسیلندر و اینا بکشه .
در ضمن مراقب مکانیکهای بی وجدان و مکانیکهایی که با حدس و گمان ماشین تعمیر میکنند باشید .
هر دوشون خطرناکند.
شما مطمئن هستی که واشر سرسیلندر سوخته بود؟
بازش کرد ؟
شما دیدین که عوضش کنه؟
راستش من تا دیدم آمپر رفته بالا وایسادم کنار و خاموش کردم و رادیاتورو آبو اینجور چیزا رو چک کردم ظاهرا عادی بود. همه چیز برمیگرده به اشتباه روز قبل این اتفاق که وقتی دیدم آمپر از وسط رفته بالاتر و به خط سوم رسیده، نگه نداشتم و گفتم شاید داره چرت میگه.. اونجا بوده که حتما مشکل شروع شده... :41:
والله من که خودم مطمئن نیستم واشر سوخته بود چون نه آب روغن قاطی شده بود نه از اگزوز آب میومد نه چیز دیگه. فقط اینو مطمئنم ترموستات یه ایرادی داشته حتما.. من تنها چیزی که دیدم این بود که پیچ های سرسیلندر آچار خورده بود و گووووویا باز شده بود اما باز هم مطمئن نیستم تعویض شده باشه. یارو یه واشر آورد گفت این مال شما بوده اما من که باور نمیکنم. احتمال داره طرف بازشم کرده باشه اما دیده واشر مشکلی نداره و دوباره بسته باشه! و فقط ترموستاتو عوض کرده باشه چون توی فاکتور ترموستاتم نوشته بود عوض شده.
گفت اگه ظهر اینجا بودی میدیدی بازش کرده بودیم و داشتیم عوضش میکردیم.. (گه خورده)
ولی خداییش آب بندی سوپاپا خیلی روی عملکرد موتور تاثیر مثبت گذاشته. حتی کولرمم جون گرفته! :31:
(دیگه 200 دادم رفت پی کارش. دیگه بهش فکر نمیکنم.. :37: )
من موقعي كه ماشين روشنه ولي وايسادم پدال ترمز رو فشار ميدم و ول ميكنم يه صدايي داره.
به خصوص اگه تو شيب باشه اين صدا بيشتر ميشه و محسوس تر.
به نظرتون وقتش رسيده لنت رو عوض كنم ؟
چراغ لنتم كه روشن نشده !
بهترين مارك لنت ترمز چي هستش و چه قيمتي ؟
كلاً عوض كردن لنتا + دستمزد چقدر ميشه ؟
این صدا از کجا میاد؟ جلو یا عقب؟ اگر در حالت ایستاده هم این صدا میاد دلیل بر تعویض لنت نیست.نقل قول:
ماشینتون چی هست؟ آخرین باری که لنت عوض کردین کی بوده ؟ از اون موقع ماشین چقدر کارکرده؟
من صدا رو از زير پام ميشنوم. از جلو باشه فك كنم.نقل قول:
وقتي حركت ميكنم و ترمز ميزنم اين صدا نمياد ولي خوب احساس ميكنم ترمز گيري ماشين ضعيف تر شده.
405 مدل 88 دارم.
ماشين زير پاي خودم نبوده و دو سه ماهه كه اونو خريدم.
به نظرم تا حالا لنت واسش عوض نشده.
البته كاركرد ماشين هم زياد نبوده و نزديك 35 هزار تا كار كرده تو اين چند سال.
با اجازه دوستان..نقل قول:
من صدا رو از زير پام ميشنوم. از جلو باشه فك كنم.
وقتي حركت ميكنم و ترمز ميزنم اين صدا نمياد ولي خوب احساس ميكنم ترمز گيري ماشين ضعيف تر شده.
405 مدل 88 دارم.
ماشين زير پاي خودم نبوده و دو سه ماهه كه اونو خريدم.
به نظرم تا حالا لنت واسش عوض نشده.
البته كاركرد ماشين هم زياد نبوده و نزديك 35 هزار تا كار كرده تو اين چند سال.
اتومبيل شما به گفته خودتون دو ، سه ماهه خريداري شده و دست دوم هست. بنابر اين از خيلي مسائل و مشكلات اون خبر نداريد و ممكنه بعضي چيزها نياز به بازديد، تعمير، يا تعويض و رگلاژ و..داشته باشه( ماشين صفر كيلومتر اين نيازها رو داره واي به حال دست دوم!!)
توصيه ميكنم در اولين فرصت ماشين رو پيش يك مكانيك مجرٌب و با تجربه و صد البته منصف و دست پاك ببريد و يك چك كامل انجام بديد. از جمله بازديد لنتها، ترموستات، تسمه تايم ، تسمه موتور( كولر و هيدروليك و دينام) چراغها، تنظيم فرمان و جلوبندي و كمك فنرها، درجات و نشانگر ها و خلاصه هر چيزي كه بايد بازديد بشه. روغن موتور و فيل +تر اون و فيل+تر بنزين و هوا و در صورت نياز فيل+تر هواي اتاق را هم تعويض كنين.
يك سري چك كردن ها ساده است و خودتون هم ميتونين انجام بديد( در صورت كه فني باشيد).
سلام دوستان :20:
2 ماه پیش پراید 132 خودم را از سایپا گرفتم و باحاش خیلی حال میکردم :8:، چون می گفتن که دنده مرده نرو منم رو دور موتور 3.5-4 بهش دنده می دادم بعد از 1000 کیلومتر هم باهاش 140-150 می رفتم تا اینکه خدا روز بد نیاره :41:صدای موتورش دراومد (خورخور میکنه )بردم نمایندگی اسبک و میل اسبک عوض کردن تا چند روز خوب کار می کرد بعدش یکی دوبار بالای 120 رفتم دوباره همونجوری شد بردم نمایندگی میل سوپاپ و اویل پمپ عوض کردن تا یک روز خوب بود همینکه از شهر خارج شدم و برای 10 ثانیه سرعتم رفت بالای 120 دوباره صدای موتور دراومد ، حالا دیگه صدای موتور کاملا عوض شده و کلا صدا می کنه و وقتی هم دور موتور میره بالای 3 صداش شدیدتر میشه و فقط باید باهاش دنده مرده رفت ، یه مکانیک گفت مال اینه که روغن خوب نمی رسونه نمیدونم خلاصه هنوز فرصت نکردم ببرم نمایندگی ، خواهشآً بگین دلیلش چیه و چجوری درست میشه و اینکه سوارش میشم مشکلی نداره ؟ :9:
پیش پیش از لطف بی منتتون ممنونم :7:
از خیلی چیزا میتونه باشه ولی شما سر سیلندرتون رو هم چک کنید که شاید اون باعث این خرابی ها باشهنقل قول:
ممكنه راه حل دقيق قاطي كردن اب وروغن در 206 رو بفرماييد /llممنون ميشم
من درست متوجه منظور شما نشدم!نقل قول:
ممكنه راه حل دقيق قاطي كردن اب وروغن در 206 رو بفرماييد /llممنون ميشم
راه حل دقيق قاطي كردن آب و روغن توي موتور؟!
احتمالا منظور شما راه صحيح رفع مشكل آب و روغن قاطي كردن بايد باشه.
وقتي يه موتور آب و روغن قاطي ميكنه يعني كه بنا به دلايلي مجراهاي آب و روغن موتور با هم ارتباط پيدا كرند و اين هم بطور معمول دو دليل داره.
1. واشر سر سيلندر به دليل فرسودگي يا حرارت شديد سوخته و باعث از بين رفتن آب بندي سيلندر و سر سيلندر شده و آب و روغن قاطي ميشه.
2. در بدنه سيلندر و احتمال بيشتر در سر سيلندر يك يا چند ترك در كانالهاي آب و روغن اون بوجود آمده و باعث قاطي شدن آب و روغن شده.مورد اولين مورد يعني سوختن واشر سر سيلندر خيلي بيشتر رخ ميده.
در هر دو حالت بايدسر سيلندر و يا در صورت نياز كل موتور باز شده و تمام قطعات بازديد و سرويس بشن و دليل اين اتفاق مشخص شده و رفع عيب بشه.
[QUOTE=armita z;7148545]ممكنه راه حل دقيق قاطي كردن اب وروغن در 206 رو بفرماييد /llممنون ميشم[/
تعمير كار گفت:طبيعا بعد 8سال تموم 206ها واشر سرسيلنئدر خاصيتشونو از دست ميدن.مدتي قبل متوجه چرب شدن درپوش مخزن اب شدم گفتن چيزي نيس تاكه ديروز درپوش مثل اينكه با خامه اغشته شده باشه واب داخل مخزن بسيار غليظ وپرروغن بررسي كردن گفتن با تعويض واشر /همراه كمي شايد تراشكاري /مشكل حل شه. سوالم اينه كه ممكنه بخاطر دير شدن صدمه خورده باشه وايا با اين راهكار ارايه شده مشكل برطرف ميشه؟لازم ذكره كه توي8سال بسيار مدارا كردم با موتور وكاركرد ش100km هزار بيش نيست.البته احساس ميكنم موضوع به حدود يه ماه قبل كه نيم ليتر روغن كم كرده بود وبراي اولين بار كاهش بي دليلش بر ميگرده
با سپاس فراوان از اساتيد بزرگوار
نقل قول:
میشه دلیلایی رو که به ذهنتون میرسه بنویسین شاید تونستم با نمایندگی مطرح کنم و به نتیجه برسم .
بازم ممنون از لطف بی منتتون
اشتباه اول شما اين بوده كه موتور صفر و آب بندي نشده رو بشدت تحت فشار قرار دادي( دور موتور 3500 تا 4000 ) و اين واقعا براي يه موتور نو خيلي زياده. و البته بعد از اون هم فشار رو خيلي بيشتر كردين( سرعتهاي 140 و 150 كيلومتر)
بر عكس راهنمايي ( يا در واقع چاه نمايي) نمايندگي شما بايد تا 1000 كيلومتر اول با دور موتور كم و سرعت پايين( حدود 50 كيلومتر در ساعت) حركت ميكردين تا موتور كامل آب بندي بشه.
بعد از 500 كيلومتر اول روغن و فيل تر روغن رو عوض كرده و دوباره همين كار رو در كيلومتر 1000 انجام ميدادين تا تمام براده ها و ذرات باقي مانده از سايش و آب بندي شدن موتور كامل خارج بشه و اونوقت يه روغن خوب با فيل تردرجه يك استفاده ميكردين.
اگر چراغ روغن ماشين خاموش ميشده پس مشكل فشار روغن نداشتيد و البته تعويض مجدد پمپ روغن هم مشخص ميكنه كه مشكل از پمپ نبوده.اون تعويض ميل اسبك هم هيچ فرقي ايجاد نكرده بود منتها چون تنظيم مجدد سوپاپ انجام شد براي يه مدت كوتاهي خوب شده اما با فشاري كه دوباره به موتور وارد شد مشكل برگشت.
اينجور كه مشخص شده شما بايد موتور رو كامل باز كنين و يه بازديد و تعمير اساسي انجام بديد.
Camaro جان مرسی از دقت و توجهت
میشه بگی منظورت از تعمیر اساسی چیه ؟ چه قسمتی ؟ و اینکه آیا نمایندگی ( شهرستان ) میتونه مشکلو حل کنه ؟
و دیگه اینکه وقتی درست شد چیکار کنم دوباره مشکل تکرار نشه .
و سوم اینکه از کجا میتونم اطلاعات دقیقتری در مورد برخورد با ماشین و موتور ماشین پیدا کنم ( از عوض کردن روغن و پر کردن آب شیشه و عوض کردن دنده گرفته تا تعمیر موتور خلاصه راننده حرفه ای شدن )
منظور از تعمير اساسي، پياده كردن و باز شدن تمام قطعات موتور و بازديد اونها و در صورت نياز تعمير، تراش، تعويض و سرويس قطعه هاي آسيب ديده و داراي مشكل هست، چيزي كه اصطلاحا به تعمير موتور كامل معروفه.نقل قول:
میشه بگی منظورت از تعمیر اساسی چیه ؟ چه قسمتی ؟ و اینکه آیا نمایندگی ( شهرستان ) میتونه مشکلو حل کنه ؟
و دیگه اینکه........
اگر كسي به شما پيشنهاد كرد كه تنها يه بخش رو باز كنين و به بقيه كاري نداشته باشيد ، توجه نكنين چون اينطور كه متوجه شدم وضعيت موتور ماشين شما با يه سرسيلندر باز كردن يا تعويض ياتاقانها از زير حل نميشه و تنها كار رو نيمه انجام داده و بعد از مدتي دوباره مشكل برميگرده و خرج قبلي بيهوده تلف ميشه.
در مورد نمايندگيها و اينكه وظيفه خودشون رو به نحو احسن انجام بدن من خيلي شك دارم نمونه اونهم همين دستور العملي بوده كه به شما دادن!!
به احتمال 100% اين مورد موتور رو ديگه جزو گارانتي حساب نميكنن پس حتما لازم نيست سراغ نمايندگي بريد مضاف بر اينكه اگر پيش اونها باشه شما دسترسي كامل نداريد كه ببينين چه كارايي دارن روي موتور انجام ميدن؟( مكانيكهاي آزاد كه بالاي سرشون ايستادي از كار ميدزدن و كلي مشكل درست ميكنن واي به حال نمايندگي كه ماشين رو دم در تحويل ميگيرن و ديگه اجازه ورود به صاحبش رو نميدن...)
اگر مكانيك آشنا داريد كه قبلا كار براتون انجام داده و شما ازش مطمئن هستي به اون مراجعه كني بهتره. كلا اينجور حساب كنين كه داريد دنبال يه دوست خانوادگي ميگردين و بايد براي سالها با اون رفت و آمد خانوادگي داشته باشيد و بچه خودتون رو كه همون ماشين هست به دستش بسپاريد. اينجوري بايد حساسيت بخرج بدين چون تعميرات هزينه زيادي ميبره و اگر درست انجام نشه و از كار بدزدند و مشكل بوجود بياد شما اين وسط ضرر كردي و اونهم پولش رو گرفته و رفته و دست شما هم به جايي بند نيست..
براي اينكه بعدها دوباره دچار مشكل نشويد و روش نگهداري صحيح خودرو و يك سري تعميرات ابتدايي و بازرسي هاي دوره اي و تنظيمات و ..رو ياد بگيريد، بهترين كار استفاده از تجارب ديگران و مشاوره با افرادي هست كه سالها ماشين داشتن و البته بصورت صحيح ماشين رو نگهداري كردند، چون هستند افرادي كه بعد از سالها صاحب خودرو بودن هنوز اصول اوليه نگهداري رو بلد نيستند.
سايتهاي مختلف رو در اين مورد ميتونين پيدا كنين و بخونيد. كتابهايي هم در اين باره نوشته شده. در همين تاپيك و انجمنهاي ديگه هم هستندافرادي كه بتونن راهنمايي كنن و از مشاوره با اونها استفاده كنين.
بازم مرسی camaro جان
ماشین رو نشونه یه تعمیرکار دادم گفت روغن خوب بالا نمیاد یعنی درپوش روغن رو باز کرد و خودم دیدم روغن کم میپاشه ( با یه پراید دیگه مقایسه کردیم ) حالا بردم نمایندگی ، سرمکانیک گفت سر سیلندر رو باز کنن قرار شده فردا بهم خبرشو بدن ، یعنی بازم احتمال داره که درست بشه دوباره خراب بشه یا همون حرف شما ( کار رو نصفه و نیمه انجام بده ؟ ) یا یه جور دیگه بپرسم یعنی بازم لازمه همه جای موتور چک بشه ؟ اگه اونا این کارو نکردن خودم اصرار کنم که این کارو بکنن ؟ (قبول نمی کنن که میگن درست شده ) اینجاش فشار میاره که صفر گرفتم اذیتم نکنه و نندازتم تو نمایندگی و تعمیرگاه ( خودم کردم که حقمه ... )
ممنون از لطف بی منتتون
راستی camaroجان حالا که کار از کار گذشته ووقتی درست شد چجوری باهاش برم ، دورموتور چند باشه ؟ سرعت چقدر میتونم برم ؟ بالای 120 هم مجازم ؟
نقل قول:
راستی camaroجان حالا که کار از کار گذشته ووقتی درست شد چجوری باهاش برم ، دورموتور چند باشه ؟ سرعت چقدر میتونم برم ؟ بالای 120 هم مجازم ؟
اين بخش از پست قبلي رو دوباره مينويسم و با دقت بخونين. در مورد همه خودروهاي صفر كيلومتر چه داخلي يا خارجي بايد رعايت كنين همينطور در مورد تمام موتورهاي تعمير و بازسازي شده خودروهاي قديمي چه داخلي يا خارجي. غير از اين انجام بديد ، به احتمال زياد موتور را دوباره راهي تعميرگاه ميكنين.
شما بايد تا 1000 كيلومتر اول با دور موتور كم و سرعت پايين( حدود 50 كيلومتر در ساعت) حركت ميكردين تا موتور كامل آب بندي بشه.
بعد از 500 كيلومتر اول روغن و فيل تر روغن رو عوض كرده و دوباره همين كار رو در كيلومتر 1000 انجام ميدادين تا تمام براده ها و ذرات باقي مانده از سايش و آب بندي شدن موتور كامل خارج بشه و اونوقت يه روغن خوب با فيل تردرجه يك استفاده ميكردين.
وقتي موتور كاملا آب بندي شد اونوقت تا سرعتهاي نزديك 100 هم ميتونين بريد( بدون فشار آوردن زياد) و بعد از 1500 كيلومتر كه از اون گذشت ميتونين بيشتر هم بريد منتها توصيه ميكنم اين كار رو نكني چون نه جاده ها مجاز به چنين سرعتي هستند و نه كشش اين سرعت رو دارن و نه ايمني ماشين در حد اين سرعتهاست و نه اينكه اقتصاديه...