در مورد پوليش زدن رنگ، چيزهاي زيادي هست كه بايد در نظر گرفته بشه:نقل قول:
مثلا اينكه رنگ ماشين چقدر مشكل داره و اين مشكل به چه صورتي است؟ خراش ريز، خراشهاي بزرگ و عميق، چرك گرفتن و آفتاب سوختگي زياد، مات شدن رنگ، زرد شدن...همه اينها نياز به روشهاي خاص خودش داره و نميشه همه را با يك روش درست كرد.
گاهي فقط به يك واكس رنگ نياز هست و با يك واكس زدن ساده رنگ جلا و براقيت خودش را بدست مياره. گاهي ممكنه نياز به پوليش زبر باشه و در بعضي موارد حتي پوليش هم بدرد نخوره و از ورق سنباده 2000 يا 4000 استفاده بشه.
موارد كلي كه در پوليش زدن بايد مراعات بكنيد:
اگر با دستگاه انجام ميديد، بهتر نتيجه خواهيد گرفت و با دست زمان و انرژي بيشتري نيازه، و بايد تمام سطوح يكسان و با يك فشار ثابت پوليش بخوره.
لبه هاي تيز و برجسته، مثل لبه گلگير، صندوق عقب و كاپوت و خطوط روي بدنه كه برجسته باشن، كمتر بايد پوليش زده بشه و با فشار كمتري روي اونها كار بشه، چون به راحتي رنگ اون بخشها سابيده شده و حتي ممكنه كمرنگ، محو و يا كاملا پاك بشه.
قبل از انجام پوليش بايد بدنه كاملا شسته و تميز شده و تمام گرد و غبار و روغن و گل و قير و ...از اون تميز بشه، مدتي ماشين در سايه باشه تا دماي سطح بدنه كمتر شده و از انجام كار در نور مستقيم آفتاب خودداري كنيد.
اگر تابحال انجام نداديد، توصيه ميكنم حتما به رنگ آميز خودرو كه مهارت انجام اين كار را داشته باشه مراجعه كنين چون ممكنه آسيب زيادي به رنگ ماشين بزنيد و هزينه سنگيني براي ترميم آسيبها روي دست شما بيافته.
براي لاستيكهاي ماشين، در خودروهايي كه لاستيك راديال دارند( تمام خودروهاي توليدي داخل و خارج تا جايي كه من ديدم همه لاستيكهاي راديال دارند) تعويض تايرها را بصورت مستقيم و موازي توصيه كردند، يعني تاير جلو راست با تاير عقب راست جابجا بشه، و همينطور تاير جلو چپ با عقب چپ.( روش ضربدري مربوط به تايرهاي معمولي است)
مسافتي كه بايد اين كار انجام بشه را بعضي 5000 و بعضي 7000 كيلومتر گفتن كه ميشه در مسافتهاي بيشتر هم انجام داد.