توضیحاتتت خوب بود ولی به نظرم راهش سخته .
احساس میکنم با یه نرم افزار میشه عکسا رو تلفیق کرد ولی نمیدونم چه نرم افزاریه :دی
Printable View
توضیحاتتت خوب بود ولی به نظرم راهش سخته .
احساس میکنم با یه نرم افزار میشه عکسا رو تلفیق کرد ولی نمیدونم چه نرم افزاریه :دی
هیچ کس نیس کمک کنه ؟ :41:
نقل قول:
این تکنیک براکتینگ هستش
خود دوربین معمولا 3 تا 6 تا عکس پشت سرهم میگیره با این تفاوت نسبت به عکاسی پیاپی که زمان هر عکس را خودتون مشخص میکنید و شاتر را فشار میدید
بعد هم توی فتوشاب با تکنیک stacking و یا شبیه اون عکس ها ادغام میشن
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
تکنیک BRK یا براکتینگ همون تکنیکیه که باهاش عکس های HDR میگیرن با این تفاوت که توی هر شات با نورسنجی های مختلف عکس میگیرن
فلسفه ی ISO در عکسبرداری چیه؟ مثلا دوربینی با ایزوی اتوماتیک 100 و200و..و12800
در حین عکاسی این پارامتر کمتر باشه خوبه یا بیشتر؟
ممنون
iso مخفف international standard organization هستش ، به زبون ساده یعنی میزان حساسیتی که فیلم ( توی دوربین های آنالوگ ) یا سنسور( توی دوربین های دیجیتال ) نسبت به نور نشون میده ، به این معنا که هرچی این فاکتور بیشتر باشه عکس دارای نور بیشتر و روشن تر ثبت میشه ، ولی به همون نسبت نویز هم افزایش پیدا میکنه ، بنابراین باید سعی بشه حین عکاسی این فاکتور رو تا حد امکان کم کرد ، مگر اینکه نتونیم دیافراگم را باز کنیم یا شاتر رو پایین بیارم ، مثل عکاسی توی شب از اجسام متحرک....نقل قول:
فلسفه ی ISO در عکسبرداری چیه؟ مثلا دوربینی با ایزوی اتوماتیک 100 و200و..و12800
در حین عکاسی این پارامتر کمتر باشه خوبه یا بیشتر؟
ممنون
توی دوربین های کامپکت و ارزون این فاکتور معمولا تا 1600 یا نهایت 3200بیشتر نمیشه برد بالا ، ولی دوربینهای حرفه ای این فاکتور تا 12800 و گاهی بیشتر هم بالا میره چون سایز سنسورش بزرگتره ، و در نتیجه نویزشون کمتره
توجه کنید که اگه دو تا دوربین که یکی کامپکت و یکی حرفه ای باشه داشته باشیم و ایزوی هر دو رو مثلا روی 3200 بزاریم دوربینی که کامپکت هستش به مراتب عکسی با نویز بیشتر ثبت میکنه چون سایز سنسورش کوچیکتره....
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
نرم افزاری هست که عکس کوچیکو وقتی بزرگ میکنی تاریشو از بین ببره؟
یه فیلم دیدم یارو همچی کاری میکرد! :31:
با فتوشاپ ميشه اما نه در حد زيادنقل قول:
مثل يه عكس رو اگه اندازشو 2برابر كني افت كيفيت زيادي داره كه شايد تا 20 درصدشو بشه جبران كرد كه فقطم با فتوشاپ ميشه.
بستگی داره فرمت عکس چی باشه چقدر کیفیت داشته باشه ...نقل قول:
نرم افزاری هست که عکس کوچیکو وقتی بزرگ میکنی تاریشو از بین ببره؟
یه فیلم دیدم یارو همچی کاری میکرد!
نرم ازفرا PhotoZoom Pro برای اینکار خوبه ... تو انجمن هم میتونی پیدا کنی. اما انتظار معجزه نمیشه داشت.
این نرم افزار از روش های مختلف به نسبت نیاز شما بزرگنمایی میکنه. تنظیمات پیشرفته هم داره ...
دوستان یه سوالانواع لنز هودها رو میشه بفرمایید چه کاربردهایی دارن؟
تفاوت لنز ها در چند چیزه ... اول کیفیت ساخت ... گفته میشه بیشتر کیفیت یک عکس وابسته به کیفیت لنز هست و در درجه ی دوم کیفیت سنسور ...نقل قول:
دوستان یه سوالانواع لنز هودها رو میشه بفرمایید چه کاربردهایی دارن؟
دوم مشخصات فنی که مهمترینش فاصله کانونی و دیافراگم هست....
حالا با توجه به این مشخصات و یا امکانات جانی که دارن ممکنه به یه لنزی اسم خاص بدن مثلا لنز واید یا لنز ماکر و ...
معمولا از اسم هر لنز نوع کاربردش مشخصه ... لنز های واید و سوپر واید برای عکاسی از یک منظره یا فضای بزرگ در کادر کاربرد داره و تله و سوپر تله هم برای عکاسی هایی که نیاز به زوم بالا دارن مثلا ورزشییا حیات وحش و ...
دیافراگم هم که مشخصه ، دامنه ی تغییر دهانه ی لنز برای نوردهی های سریع یا کند ...
سوالتون خیلی کلیه ، توضیح لنزها هم خیلی زیاده ... به نظرم این صفحه ی ویکی پدیا رو بخونید کمکتون میکنه ... اگر جاییش سوال پیش اومد مطرح کنید ...
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
ممنون دوست عزیز اما من لنزها زو میشناسم.سوال من در مورد انواع لنز هود ها بود (سایه بان لنز هانقل قول:
ببخشید جناب محمد حسین قصد جسارت ندارمنقل قول:
دیافراگم هم که مشخصه ، دامنه ی تغییر دهانه ی لنز برای نوردهی های سریع یا کند ...
فکر کنم یه اشتباه تایپی اتفاق افتاده
سرعت نوردهی به دیافراگم و لنز بستگی نداره و
دیافراگم فقط روی عمق میدان و تاریکی و روشنی عکس تاثیر میذاره(البته تاثیر ناچیزی هم روی کیفیت عکس داره)
سرعت شاتر به بدنه دوربین مربوطه و توسط اون تغییر میکنه
بازم ببخشید
سلامنقل قول:
هود یه قطعه ایه که به جلوی لنز وصل میشه تا نور اضافی(از اون قسمتایی که توی زاویه دید لنز نیستن)وارد لنز نشه و با بازتابش توی لنز کیفیت تصویر رو پایین نیاره.
هر چی لنز وایدتر باشه هودش کوتاه تره(برای این که جلوی تصویر رو نگیره) و هرچی زاویه لنز بسته تر باشه(لنزای تله)هودش بلندتره(برای این که جلوی نور بیشتری رو بگیره)
a.g g.aa.g g.aآها ... خب به اون میگن هود ... لنز هود نمیگن ... من فکر کردم منظورت لنزهاست ... دوستمون a.g g.a توضیح داد ... چیز خاصی نمیشه اضافه کرد ...نقل قول:
بله درست میفرمائید ... منظورم سرعت نوردهی نبود ... حتما شنیدید میگن لنز های سریع و کند و ... در حالی که لنز بقول شما ربطی به سرعت نداره. اما اون چیزی که از دیافراگم میگید اثر دیافراگمه نه کاربردش. کاربرد اصلی دیافراگم تعیین میزان نور ورودی هست. عین شاتر. شاتر و دبافراگم یه وظیفه دارن که به دو شکل اونو انجام میدن. در هر شرایطی شما از هر شیوه ای که بتونی (ترکیبی از شاتر و دیافراگم مناسب) عکسبرداری میکنی.نقل قول:
حالا لنز سریع یعنی چی ؟ یعنی اینکه قابلیت ایجاد دیافراگم های پائین (منظور عدد دیافراگم هست) رو برای بالا بردن عدد شاتر (عکسبرداری سریعتر) فراهم میکنه. منم همین رو گفتم. میزان باز بودن دهانه ی دیافراگم برای عکسبرداری سریع یا کند ...
سلام به همه
نخ سوزن اساتید
دوستان یه sx150 کانن گرفتم میخوام ببینم در نظر اساتید دوربین خوبی هست یا نه؟
و اینکه اتخاب این دوربین بین sx150 و fuji 2890
انتخاب درستی بدوه؟
ایا جدولی وجود داره که بشه باهاش رابطه دیاف سرعت شاتر و ایزو رو مشخص کرد؟
سلامنقل قول:
سوال اولتون که مربوط میشه به بخش دوربین دیجیتال این جا برا عکاسی هست
جدول برای نشون دادن خطای لنز توی دیافراگم های مختلف من دیدم ولی اینی که شما میگید...
ببینید,حساسیت(حساسیت سنسور به نور ,که با ایزو نشونش میدن) روی نور و عکس تاثیر میذاره,یعنی با افزایش حساسیت نور عکس بیشتر میشه
حساسیت روی میزان نویز عکس هم تاثیر میذاره که البته به نوع دوربین هم بستگی داره,به طور کلی افزایش حساسیت باعث افزایش نویز عکس میشه ولی این افزایش نویز توی دوربین های کامپکت بیشتر از دوربینای حرفه ایه(چون دوربینای حرفه ای سنسور بزرگتری نسبت به دوربینای کامپکت دارن)
اندازه باز بودن دیافراگم هم,روی روشنایی عکس و عمق میدانش تاثیر میذاره, یعنی هرچی دیافراگم بسته تر باشه(عدد F بزگتر) عکس تاریک تر میشه و عمق میدانش بیشتر میشه و برعکس
محدوده دیافراگم هم به لنز دوربین ربط داره معمولا دوربین های کامپکت به خاطر داشتن لنز کوچیک و ساده تر نسبت به دوربینای حرفه ای محدوده دیافراگم کمتری دارن
مثلا لنز دوربین من که یه دوربین کامپکته محدوده دیافراگمش بین F3.5 تا F8 هست ولی لنز 18-55 کنون(برای دوربینای حرفه ای)که یه لنز کیت و ارزون قیمت هست محدوده دیافراگم بین F3.5 تا F22 داره(حالا دقیق دقیقش یادم نیست فکر کنم همین حدودا بود)(البته با بسته تر کردن زاویه دید(همون زوم کردن خودمون)دیافراگم هم بسته تر میشه و محدوده دیافراگم تغییر می کنه,مثلا محدوده دیافراگم لنز دوربین من وقتی که تا آخر وزوم می کنم بین F4 تا F10 میشه و محدوده دیافراگم اون لنزی که گفتم وقتی که تا آخر زوم می کنیم به F5.6 تا F32 تغییر می کنه)
سرعت شاتر هم روی نور عکس و میزان فریز شرن سوژه تاثیر میذاره,یعنی با افزایش سرعت شاتر نور عکس کمتر میشه و میزان فریز شدن سوژه افزایش پیدا میکنه و بر عکس
فکر کنم بهتر باشه یه کم این فریز شدنو توضیح بدم مثلا اگه شما بخواین از یک سوژه که به سرعت حرکت می کنه عکس بگیرین باید برای جلوگیری از تار شدن عکستون سرعت شاتر بالایی انتخاب کنین,ولی وقتی می خواین از یک سوژه ثابت عکس بگیرین و سه پایه هم دارین می تونین سرعت شاتر رو تا جایی که دلتون می خواد کم کنید !
محدوده سرعت شاتر هم در دوربینای مختلف متفاوته,دوربین های حرفه ای یه مودی دارن به اسم بالب که میشه این طوری شاتر رو تا زمانی که دکمه شاتر فشردشت باز نگه دارین(و سرعت شاتر خیلی پایین بیارین)(یه نفر می گفت بعضی دوربین های کامپکت هم این قابلیتو دارن)البته باز نگه داشتن شاتر برای مدت طولانی خودش می توته باعث داغ شدن سنسور و ایجاد نویز بشه
فوکال یا زاویه دید هم روی عمق میدان تاثیر میذاره,هر چی زاویه دید بسته تر باشه(هر چی بیشتر زوم کنید)عمق میدان کمتر میشه و بر عکس
مثلا یکی از دوستان که لنز 8mm(یه لنز خیلی واید) داره,می گفت وقتی دیافراگم رو روی F8 تنظیم میکنه همه اجسام از یک متری تا بی نهایت واضح می افتن,در حالی که با زاویه های دید بسته تر این عمق میدان به دست نمیاد(عمق میدان کمتره)
موقع عکاسی شما باید با توجه به میزان تحرک سوژه,نور محیط,عمق میدان مورد نیاز برای عکسی که می خواین بگیرین و نویزی که دوربینتون توی حساسیت های مختلف به عکس میده,سرعت شاتر,اندازه دیافراگم و حساسیت رو انتخاب کنید(البته میشه هم از مود اتوماتیک استفاده کرد!)
میشه از مود های تقدم شاتر یا دیافراگم استفاده کرد,مثلا شما فقط اندازه دیافراگم یا سرعت شاتر یا حساسیت رو تنظیم می کنید(فقط یکی رو) و بقیه رو خود دوربین تنظیم میکنه
نیازی نیست همیشه همه بخش های عکس در محدوده فوکوس قرار بگیرن یا همه جای عکس فریز بشه یا همه عکس ها بدون نویز باشه
گاهی اوقات بهتره مخصوصا سرعت شاتر رو کم کرد تا بعضی چیزا تار بیفته یا بعضی قسمتای عکس رو مخصوصا تار کرد یا مخصوصا به عکس نویز داد
برای گرفتن عکسای خوب باید خلاق باشید
ببخشید خیلی در هم و برهم نوشتم,امیدوارم براتون مفید باشه
دوست مننقل قول:
سلام
خیلی ممنون از توضیحاتتون خیلی خوب بران توضیح دادین
والا تو این 1 ماهه هر چی سایت عکاسی بود گشتم و لی هیچکی به این رونی براتوضیح نداده بود
والا یه اس ایکس 150 کانن گرفتم
یکمی سخته باهاش کار کردن تو مود مانوئل ولی خوب باید تمرین کرد
خیلی لطف کردین بابت پاسخگوییتون
ســـلام
توی عکس یه منظره ای که انسان هم باشه HDR کردن به صورت انسان لطمه ای نمیزنه؟من HDR که میکنم صورتها خیلی بد میشه.
میخوام بدونم اصولیه یا نه؟اگه هست یه عکس با چهره انسان که تو منظره قرار داره و HDR هست برام قرار بدین. : )
ممنون
سلامنقل قول:
اگه نور صورت مشکلی نداشته باشه و اون فرد توی عکس ها حرکتی نداشته باشه خیر ، البته اگر عکس ها شرایط رو داشته باشند و شما تنظیمات درستی رو اعمال نکنید واضحه که ممکنه خروجی خوبی نداشته باشید
فکر کنم مشکل شما اینه که لک پیس و چین و چروک صورت رو بیشتر نشون میده درسته ؟
یه جورایی مثل این
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
آره دقیقا .مخصوصا صورت خانوم ها رو خیلی بد میکنه حالت زمختی بهشون میده.مگه اینکه تصویر یه تصویر پیر مردی پیر زنی باشه که چین چروک و اغراق توش به زیبایی عکس کمک بکنه.
خوب یه جورایی این خاصیت HDR هست ، اگر سعی کنید HDR سبکی انجام بدید این مشکل براتون پیش نمیادنقل قول:
اگه به فتوشاپ خوب مسلط باشید میتونید بعد از انجام عمل HDR عکس نهایی را با یکی از عکسهایی که نور مناسبی داره توی مناطق مورد نیاز ادغام کنید.
پس این خاصیت HDR هست و ایرادی به عکس نمیشه گرفت: ) این حرفتون برام مهم بود.چون شنیدید
میگن بعضی ها با ادیت عکس و از بین برده.میخواستم بدونم اینکار از بین بردن عکس هست یا نه یه کار اصولیه.
سلام
من همیشه موقع عکس گرفتن از یک آتلیه عکاسی استفاده می کنم
بعد از اینکه عکاس مورد بحث ما چند تا عکس می گیره و از بین اونها یکی را به پیشنهاد مشتری انتخاب می کنه
با فتوشاپ در عرض 3 دقیقه حدود 10 تا 15 گزینه را تنظیم می کنه
یعنی کلا در اکثر عکسها همین جوری عمل می کنه
و به علت تکرار، خیلی سریع
و نتیجه اش، عکسهای پرتره جالبی می شه
راستش ازش قول گرفتم به من هم بگه دقیقا چیکار می کنه
ولی هنوز فرصت نکردم پیشش برم
از طرفی شک هم دارم فوت کوزه گری خودشو شاید بهم نگه
کسی تجربه ای داره؟
عکسهای عروسی برادرم یک حالت رمانتیک داره
نمی دونم چه تغیراتی را رو عکسها اعمال می کنند
خلاصه کلام
لینکی، آموزشی
در مورد ترفند این آتلیه ها کسی سراغ داره
ممنون می شم
نقل قول:
شما یک عکس نمونه مثال بزنید تا بهتر بشه راهنمایی کرد!
سلامنقل قول:
بقول دوستمون نمونه عکس بذارید بهتر میشه صحبت کرد
ولی پلاگین های زیادی وجود دارد دارند که حالتی دراماتیک به عکس می دهند
پلاگین هایی اعم از Color Efex, Star Filter Pro, Topaz star effect, .....
مثلا پلاگین Color Efex با استفاده از اون میتونید (گزینه هایی زیادی داره من دارم در مورد یکیشون صحبت میکنم) با انتخاب گزینه Soft Focus کمی حالت نرمی و دراماتیک به عکس بدید
و اون دو پلاگین دیگه برای ستاره ستاره کردن بعضی جاهاست
آموزش زیر iهم بدردتون میخوره (ویدئو مربوط به جناب یاسر دلباز می باشد)
این هم یه نمونه از ویدئو:
شاد باشید......
متخصص کسی اینجا هست بگه کدوم بیشتر برای عکاسی بهتره از نظر مشخصات سنسور میگم .. خواهشا به مارکها کاری نداشته باشید ... اگه میتونید مورد اول دوم و چهارم و پنجم رو تخصصی توضیح بدید که چی هستند
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
اولی، نوع سنسور و بهتر بگم روش دریافت نور توسط سنسور هست
دومی، مهم ترین مورد هر دوربین اندازه سنسور ، 808 خیلی خیلی بهتره
چهارمی، میزان سرعت لنز هست چون 808 بزرگ نمایی نداره و لنزش ثابته فقط f در حالت واید رو نوشته که زده 2.4 بسیار سرعت خوبی هست و البته هر دو یکی هستند ، اون یکی عدد 8 برای کالاکسی کمرا همونه فقط در حالت تله (زوم)
پنجمی، عدد اول میزان واید بودن لنز ( در این جا 8 یا 4.1) و عدد دوم میزان تله رو نشون میده (زوم) ، واید 808 خیلی خیلی بده
یه نکته مقایسه این دو دستگاه با هم کاملا اشتباه ـه
1- من متوجه نشدم. 808 که 1.2" هست و گالاکسی 2.3". یا یک به 1.2؟نقل قول:
2-مگه دوربین موبایل هم زوم داره؟ یعنی لنز میآد بیرون؟
1 شما این عکس رو ببنید متوجه میشیدنقل قول:
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
2 نه دیگه این 808 نداره ، البته من قبلا دیده بودم سامسونگ یه موبایل زده بود زوم اپتیکال داشت اونم فکر کنم 18 ، خیلی بد بود
خوب گلم اين كه معلومه برتري با سامسونگه. گلكسي كمرا يه دوربين كامپكته هوشمنده اما نوكيا فقط يك گوشي با دوربين خوب.نقل قول:
در اين مقايسه سنسور رو اصلا در نظر نميگيرم.
دريچه ديافراگم سامسونگ قابل تغييره و اين خيلي خوبه (F-number)
فوكال هم كه ميبيني چه اختلافي دارند.
اما زوم. نميدونم تفاوت زوم ديجيتال با اپتيكال رو ميدونيد يا نه اما بايد بگم زوم ديجيتال فقط يه نوع قدرت تبليغاتيه و صرفا كاربري اي نداره. به زبان ساده اصلا بدرد نمي خوره.زوم اپتيكال 808 تنها 3 ايكس هست در مقابل زوم اپتيكال 21 سامسونگ
حالت ويدئو سرعت بالا هم كه داره اين ساميه. با كيفيت 512پي با سرعت 120فريم.
اما قيمتش رو كه من ديدم(سامي) اگر براي استفاده به عنوان موبايل هم براي كاربر مهمه خوب انتخاب بدي نيست اما بيشتر نظر كاربر رو به استفاده از دوربينه شه خوب بايد بگم با پول اين سامي ميتونيد يه 450d خوشگل جيگر بگيري كه اصلا قابل مقايسه با اين جور دوربينا نيست گلم. canon EOS 450D
اتفاقا این اصلا خوب نیست که یه لنز در حالت تله افت سرعت داشته باشه (اونم با این شدت). اتفاقا لنزهای خوبی مثل canon 70-200 توی حالت تله هم همون سرعت بالا رو حفظ می کنن. موافق نیستید؟نقل قول:
سلام
تو انجمن گشتم. دیدم بهتر از اینجا جایی برای طرح موضوع نیست.
یه نرم افزاری هست بنام Photomatrix که همه میشناسید و تو ویندوز اجرا میشه.
جالب اینکه یه نرم افزار با نام عجیب Qtpfsgui در لینوکس هست برای ساختن عکس HDR.
وقتی باش کار میکنید، انگار برگشتید به عکاسی آنالوگ و حالا دارید اسلایدهای تهیه شده را روی هم میندازید تا HDR بشه.
(نمیدونم در عکاسی آنالوگ هم HDR داشتیم؟)
من هم که معمولاً بی سه پایه عکس میگیرم. حالا تصور کنید چه شود!
ولی باحاله. چون میفهمید موقع عکس گرفتن چه چیزی را باید رعایت میکردید.
نميدونم جاش اينجاه يا نه حالا اگه كسي بلده زحمت بكشيه منو كمك كنه.
من 40دي گرفتم. بعد تو سايت Dpreview زده كه لايو ويو داره اون وقت هرچي باهاش ور ميرم نتونستم لايو ويو رو راه بندازم.:n13: البته فروشنده هه هم گفت لايو ويو نداره. گيج شدم:n29::دی
نمي خواد بگيد. خودم فهميدم:دینقل قول:
كليد SET رو بزني رفته رو لايو :20:
سلام
من یه سوال دارم. شیوه درست گرفتن عکس HDRکدام است؟
۱− تغییر سرعت شاتر (زمان نوردهی)
۲− تغییر دیافراگم
۳− تغییر ISO
۴− همه موارد:n02:
کاری به ویرایش بعد از عکاسی ندارم.
همه چیز باید ثابت باشه (f-ISO) شما با کنترل سرعت شاتر و اگر لازم بود با کم و زیاد کردن نوردهی میتونید یه سری شات خوب بزنید و خروجی خوب بگیرید
البته سه پایه فراموش نشه :n06:
سلام. معمولا از تغییر سرعت شاتر استفاده میشه (مگر در شرایط خاص) چون تغییر دهنه دیافراگم روی کنتراست و عمق میدان عکس تأثیر میذاره و تغییر ISO هم اصولا توی عکاسی در فضای باز انجام نمیشه (چون بخاطر کاهش نویز ISO از قبل روی کمترین میزان حساسیت تنظیم شده) اما تغییر زمان نوردهی معمولا کمترین تأثیر رو روی ویژگی های بصری عکس به جا میذاره. البته دوربین های DSLR خودشون حالتی دارن که وقتی فعال بشه سه شات پشت سر هم رو با سه نوردهی متفاوت ثبت میکنه (حالت براکتینگ بش میگن)نقل قول:
اصولا شیوه عکاسی HDR بخاطر ضعف سنسورهای دوربینهای دیجیتال در ثبت دامنه پویایی به وجود اومده که در فیلم های عکاسی این ضعف وجود نداشت و فیلم ها گاها تا 11 استاپ اختلاف نور رو به راحتی و با جزئیات تمام ثبت می کردند اما الان عموما سنسور ها بین 3 تا 7 استاپ رو (بسته به نوع دوربین) پشتیبانی می کنن.نقل قول:
(نمیدونم در عکاسی آنالوگ هم HDR داشتیم؟)
دوستان تو تاریکی مطلق چطوری عکس بگیرم..؟!
چند وقت پیش با یکی از رفیقا رفتیم جایی شب تو جاده زدیم کنار خواسم عکس بگیرم هر کاری کردم این دوربین لامصب نتونست فوکوس کنه! خلاصه نتونستم عکس بگیرم..
شاترم هر جور تنظیم کردم فایده نداشت ! فقط یادمه یه بار ایزو رو 1000 گذاشتم که یه عکس گرفت که جالبم نشد..!
دوربین 5100 لنز 18 55
ویرایش:
دوستان منظورم عکسه قابل قبوله... نه اینکه ایزو رو خیلی ببریم بالا که همش بشه نویز..
خوب، اول نياز به يك تكيه گاه يا سه پايه هست تا دوربين هيچ تكوني نخوره. توجه داشته باش كه كوچكترين تكون عكس رو خراب ميكنه. حالا حساسيت يا ايزو رو روي 200 بزار.البته من با 5100 كار كردم و با توجه به قدرتش ميتوني تا 400 هم ايزو رو بياري. يعني بيار رو همون 400. حالا سرعت شاتر تا 30 ثانيه داره و 30 ثانيه براي نور نسبتن زياد(مثلا مثل نور خيابون تو شب البته كمي تاريك تر) مناسبه، حالا شما كاري كه بايد انجام بدين اينه: سرعت رو روي buLb بزاريد كه حالت بعدي بعد از 30 ثانيه هست. اگر تاريكي مطلق هست طوري كه با چشمتون جايي رو نمي بينيد كاري از دست دوربين ساخته نيست اما اگر نور موضعي و بسيار كمي وجود داشته باشه ميشه كاري كرد.نقل قول:
وقتي سرعت رو روي buLb ميزاريد ميتونيد تا هر تايمي دكلان شور (كليد شاتر) رو نگه داريد. براي تاريكي بسيار شديد اما با نور موضعي (مثلا اتاق تاريك در شب) بهتون 7 تا 15 دقيقه رو پيشنهاد ميدم. براي جايي مثل بيابون كه نور آسمون وجود داره 3 تا 7 دقيقه. و هر چه نور بيشتره سرعت رو كمتر بگيريد. مثلا خودم يادمه تو كلاس هام تو دانشگاه استاد كلاس رو مثل گور تاريك كرد اما حدود 20 دقيقه شاتر رو نگه داشتم و عكس جالبي در اومد.
دقت داشته باش كه در اين تايم حتي 1 لحظه هم دستت رو از شاتر برنداري.
اين رو هم يادتون باشه كه وقتي سرعت شاتر خيلي پايين مياد مثلا 2 دقيقه عكس به خوديه خود تار و از وضوحش كاسته ميشه كه البته اگر بدنه هيچ تكوني نخوره زياد به چشم نمياد.
فوكوس هم وقتي دهانه لنز رو به سمت راست بچرخوني فاصله فوكوس كم ميشه و به سمت چپ بچرخوني فوكوس بينهايت.پس با كمي دقت مي توني فوكوس خوبي داشته باشي. :20:
راستي،دياف رو هم روي 3.5 بزار :20:. يا بهتره بگم در باز ترين حالت كه رقمي عدد پاييني ميشه.3.5 يا 4 يا 5.6 :20:
+
اينم عكسيه كه در تاريكيه مطلق با نور موضعي گرفتم. سرعت شاتر رو اگر نگاه كني نوشته. 5 دقيقه و 5 ثانيه شاتر رو نگه داشتم تا اين درومد.ايزو هم 200
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]