آقا یه سوال دارم. سرعت و شتاب پراید صبا رو میشه زیاد تر کرد حتما.. راهش چیه ؟ خرجش هم زیاد نشه. ممنون
Printable View
آقا یه سوال دارم. سرعت و شتاب پراید صبا رو میشه زیاد تر کرد حتما.. راهش چیه ؟ خرجش هم زیاد نشه. ممنون
این هم گاز سوز ؟ قیمتش چنده ؟نقل قول:
نقل قول:
اعصابت رو خورد نکن شرکت های ایرانی همین هستند
طبق قانون خودشون 30 روز کاری قرار داد دارند با شما یعنی پنجشنبه و جمعه ها رو باید کم کنی
صبر کن تا ماشینت بیاد
هرچی بیشتر حرص بخوری دیرتر میدند بهت من خودم تجربه دارم
ممنون :11:نقل قول:
درسته .... ایرانه دیگه ... حق انتخاب که نداری یا ایران خودرو یا سایپا ... مورد سومی وجود نداره ... :41:
اینم قیمت و زمان تحویل خودرو .. اونم کیفیت .... :41:
آدم واقعا کیف میکنه با این خدمات ....... :2::2::2::2::2::2:
دوستان بحث هاي تکراري و شرايط حاکم بر خودروي کشور که همه ازش خبر داريم را فراموش کنيد و به مباحث تخصصي بپردازيد.هرکس هم که ماشيني را ثبت نام مي کند در قراداد تمام شرايط ( حتي اينکه اگر ديرکرد تحويل داشتند چه کار بکند يا مي تواند بکند ) نوشته شده است.
درسته .. بحث تخصصی بهترهنقل قول:
ولی جهت اطلاع : هیچ چیزی در مورد دیرکرد تحویل در قرارداد گفته نشده ....:41:
میشه یه کارهایی انجام دادنقل قول:
تجربه شخصیم کمه ولی خودمم یه کارایی کردم که نتیجه گرفتم
من یه سری از کارهایی که یکی از بچه های TT انجام داده رو میگم(جناب موربید Morbid) که از ایشون الگو گرفتم
اصلا عین گفته هاشون رو برای شما نقل میکنم که روی ماشین دوستشون و عموشون فکر کنم انجام دادن :
اینو بگم که ایشون دارن بیشترین سعیشون رو میکنن تا از موتور فابریک پراید بیشتر بازده رو بگیرن و انشا الله هم موفق میشننقل قول:
حتما تا الان همه تايپيك هاي تقويت موتور يا لوازم تقويت موتور رو خونديد و تقريبا همه ميدونيد كه براي تقويت يه موتور چه كارهايي رو ميشه انجام داد . مثلا براي تقويت موتور پرايد ميشه خيلي كارها انجام داد . از ابتدائي ترين اونا يعني تعويض شمع - ----- هوا - حذف كاتاليزور - واير اسپرت تا سطح بالاتر مثل هدرز - منبه اگزوز - ميل سوپاپ - كف تراشي و ... . اين موارد در مورد همه نوع موتوري صدق ميكنه كه بسته به طراحي اون موتور تاثير هر كدوم از اين كارا روي موتور هاي مختلف با هم فرق داره .
اما مهمترين قسمت در تقويت يه موتور شناخت نقطه ضعف هاي موتور و بر طرف كردن اوناست . اگه تقورت موتور بر اين اساس انجام بشه بهترين نتيجه رو به شما ميده ولي اگه بخواييم همينجوري يه سري از كارهايي كه ميدونيم براي تقويت يه موتور انجام ميشه رو روي موتور اجرا كنيم مطمئن باشيد كه هرگز از نتيجه كارتون راضي نخواهيد بود . مثلا اگه بياييم يه هدرز + منبع اسپرت + حذف كاتاليزور و منبع مياني رو انجام بديم ولي به اين نكته توجه نكنيم كه آيا واقعا سيستم خروج دود اين موتور يكي از نقاط ضعف اون هست يا نه در آخر كار ميبينيد كه ماشينتون دقيقا با هم مدل خودش كه فقط يه كاتاليزور رو برداشته برابره و نميتونه بهتر از اون حركت كنه .
به عنوان مثال براتون بگم . من قبلنا تنها كارايي كه رو موتور انجام داده بودم اين بود كه كاتاليزور + منبع اگزوز مياني رو حذف كرده بودم و منبع آخر رو هم توخالي انداخته بودم . يه دست شمع دو پلاتينه هم نصب كرده بودم . همين و بس . باورتون ميشه خيلي راحت پارس و سمند رو جا ميزاشتم . اما وقتي اومدم هدرز + سنتر پايپ 2.5 اينچ + منبع دست ساز نصب كردم . اولش صداي قشنگ تر اگزور به همراه سريع تر شدن عكس العمل موتور بهم تلقين كرد كه ماشينم خيلي بهتر شده اما وقتي ديدم از همون پارس و سمند دارم ميخورم حسابي كفرم در اومد . بعدش با كلي زور زدن مثل نصب ----- هواي jr + شمع سوزني + وايرهاي سيمي و اينتك دست ساز دوباره شد همون پرايد قبلي كه فقط ميتونه از پس يه پارس بر بياد . نتيجه اينكه من اصلا دقت نكردم نقطه ضعف ماشين من اگزوزش نيست بلكه سيستم ورودي هواي موتور مشكل داره و من كلي هزينه الكي متحمل شدم .
همه شما ميدونيد كه موتور پرايد يا پژو 405 و حتي پژو 206 1.4 تكنولوژي قديمي دارن و اون بازدهي كه بايد بدن رو ندارن . حالا فكرش رو بكننيد وقتي چنين موتوري قرار باشه كه قطعاتش با كيفيت خيلي بدي ساخته بشه و از اون بدتر مونتاژشون هم با پائين ترين سطح دقت و حوصله انجام بشه و فقط هدف سر هم كردن يه موتوري باشه كه استارت بخوره و روشن بشه . حالا فكرش رو بكنيد اين موتور ديگه چي قراره از آب در بياد كه به لطف قطعه سازان و خدروسازان عزيز وطني اين كار انجام شده . يه وقت فكر نكنيد اين پرايدي كه ما سواريم همون قدرتي رو داره كه كارخونه براش اعلام كرده . نه اون 61 يا 63 اسبي كه اعلام ميكنن جريانش از اين قراره كه براي اينكه بتونن يه استاندارد بگيرن ميان يه موتور رو خيلي سفارشي و تميز جمع ميكنن بعدش ميبرن رو داينو و ميگن ببينيد اين هم 63 اسب يا مثلا واسه 405 ميگن 97 اسب . دليل اينكه ميبينيد دو تا ماشين صفر و يه مدل زمين تا آسمون با هم فرق دارن ، يكي خيلي سر حال و برو ، اون يكي ( ببخشيد معذرت ميخوام ) لش هم دقيقا همين نكته هست .
اما چيكار كنيم كه بدون اينكه هزينه زيادي بكنيم و كلي دردسر بكشيم بتونيم موتور ماشينمون رو يه خورده همچين تقويتش كنيم . تجربه اي كه خودم در اين مورد دارم رو براتون ميگم تا بتونيد با يك هزينه واقعا ناچيز از شتاب ماشينتون لذت ببريد بدون اينكه از حالت فابريك خارج بشه و نگران پليس يا معاينه فني باشيد . بهتره اين روش رو با جزئياتش كه همون تستشه براتون بگم تا از تاثيرش هم مطلع باشيد .
من وقتي موتور پرايد رو باز كردم خيلي از نقطه ضعف هاشو متوجه شدم كه 100 % اونا مربوط به كيفيت پائين ساخته . يه رفيقي دارم كه پارسال يه پرايد معمولي صفر كيلومتر خريد ، اومد پيش من كه مهدي بيا اينو واسم يه كاريش بكن كه بهتر راه بره . منم يه سري كارا براش انجام دادم : يه ----- اسپرت k&N اصل براش خريدم + شمع سوزني پلاتينيوم + كاتاليزور و منبع وسط اگزوز رو حذف كردم و به جاش لوله جوش دادم + منبع آخر رو اسپرت لوله مستقيم نصب كردم + باطري هم با 65 آمپر خشك عوض شد . همينا باعث شد كه ماشينش بهتر راه بره طوري كه 206 تيپ 2 رو تا 140 ازش جلو بود . خوب اين ماشين رو تو پرانتز داشته باشيد تا بريم سر اصل ماجرا . [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
هفته قبل عموم ماشينشو كه يه پرايد مدل 85 با ECU ساژمه آورد پيشم گفت اين چراغ انژكتورش روشنه نميدونم چشه و ... . خلاصه عيبش رو گرفتم و يه هو از دهنم پريد گفتم بده برات كاريش كنم كه درست و حسابي راه بره كه پيله شد كه بايد واسم رديفش كني ( لعنت بر دهاني كه بي موقع باز شود ) آخه كاراي ماشين خودم هنوز مونده بود و ناچارا پاي حرفم وايسادم . بدبختي اين بود كه هزينه هم پاي من بيچاره افتاد . خوب منم مشغول شدم تا با هزينه زير 10 تومن موتور ماشينش رو از اين رو به اون رو بكنم . اما حالا چيكار كردم . خيلي ساده تر از اوني كه فكرش رو بكنيد . اول اومدم كل مانيفولد ورودي رو از دم سرسيلندر باز كردم و همه واشر هاش رو خريدم ( 2 تا واشر داره ) واشر ها رو بستم يه طرف مانيفولد ديدم كلي قناسي داره . اومدم با فرز انگشتي خيلي با دقت واشر ها رو با لبه هاي مانيفولد ست كردم طوري كه واشر هم با لبه ورودي هاي سرسيلندر و هم با لوله هاي مانيفولد ست شد . مرحله بعد اون قسمتي از مانيفولد كه از منبع هوا جدا ميشه رو باز كردم و از محل منبع هوا يه خورده تراش دادمش تا گشاد بشه و طرف لوله هايي كه به سمت موتور ميره هم همين كار رو كردم . تقريبا شد شبيه قيف بعدش هم واشرش رو باهاش ست كردم و مانيفولد رو با تينر و برس پلاستيكي شستم و بستم رو موتور . مرحله بعد تروتل بادي بود كه اون رو هم يه خورده تراش دادم تا سرعت و حجم هواي عبوري از اون بيشتر بشه . ( دقت كنيد اگه خودتون تروتل بادي پرايد رو باز كنيد و بهش نگاه كنيد متوجه ميشيد كه كجاها رو بايد تغيير بديد ) . تروتل بادي رو بستم و اومدم به جاي لوله هاي اينتك فابريك موتور كه واقعا به درد نخورن از لوله پوليكار ضخيم با قطر 2.5اينچ به همراه زانويي هاش استفاده كردم و دورشون رو با يه خورده پشم شيشه و فويل آلومينيوم حسابي عايق كردم . جعبه ----- هوا يا همون AIR BOX رو هم در قسمت قاب پائين كه هوا از بيرون مياد زير ----- يه سوراخ بزرگ 2.5 ايچي درست كردم و يه لوله خرطومي با همون قطر و با چسب چسبوندم داخل سوراخه و اون سر لوله رو هم بردم گذاشتم بغل رادياتور كولر كه خاليه تا هواي خنك بكشه داخل . بعدش شمع هاي فابريك رو در آوردم و با روغن ترمز تميزشون كردم و فيلر 0.8 براشون گرفتم و بستم سر جاشون . كوئل رو هم آوردم پشت رادياتور جلوي شمع ها تا فاصلش با شمع ها كم بشه و بعدش وايرها رو تا جايي كه جا داشت كوتاه كردم و دوباره سر شمع ها رو بهشون وصل كردم . اين از اين مرحله . مرحله بعد مانيفولد دود رو باز كردم و يه واشر نو براش خريدم و اومدم با سرسيلندر ستش كنم كه چشمتون روز بد نبينه . باورتون نميشه كه چقدر خروجي هاي سرسيلندر با ورودي هاي مانيفولد دود نا هماهنگ بودن . براي درست كردنشون هم اومدم با سنگ انگشتي مانيفولد رو تراش دادم تا ورودي هاش تقريبا با سرسيلندر ست شد و واشر رو هم به همين ترتيب ستش كردم و مانيفولد رو بستم سر جاش . نوبت رسيد به كاتاليزور كه موند سر جاش و حذفش نكردم . فقط تنها كاري كه كردم اين بود كه با يه مته ديواري كه طول بلندي دارن ( نمره مته رو نميدونم چنده ولي خيلي قطوره ) حدود 5 تا سوراخ از ورودي كاتاليزور روي سفالش از اينور تا اونور سفاله زدم كه خيلي خروج دود رو راحت تر ميكنه . تازه خاصيت كاتاليزور هم كامل از بين نميره و هنوز تا 50 %وظيفه خودش رو انجام ميده . منبع وسط رو كامل برداشتم و جاش لوله جوش دادم منتهي با دقت كه حتي يه خال جوش هم داخل لوله نره . منبع آخر رو هم باز كردم و شبكه داخلش رو يه خورده دستكاري كردم كه دقيقش رو بخواهيد بدونيد اينجوري كه لوله هاي ارتباطي اطاقك هاي رزوناتور منبع رو قطور تر و سوراخ دار كردم + لوله خروجي رو هم با لوله 1.5 اينچ عوض كردم . منبع خيلي عالي شد و صداش هم قشنگ ولي كم شد . مرحله بعد اين بود كه اومدم ----- بنزين روي پمپ رو به همراه ----- اصلي بنزين با ----- نو عوض كردم . يه رله هم براي برق پمپ بنزين گذاشتم و برق پمپ رو مستقيم از باطري گرفتم . مرحله بعد اين بود كه آب رادياتور رو خالي كردم و يه مايع رادياتور با فرمول ساختگي خودم عوض كردم . ترموستات رو هم كه 82 بود با 71 عوض كردم تا موتور يه خورده تو دماي پائين تري كار كنه . يه تغيير كوچيك هم تو مدار بنزين موتور انجام دادم تا فشار سوخت ريل سوخت پاشي بره بالاتر و انژكتورها يه خورده كوچولو بيشتر تزريق كنن . راستي يه ----- هواي دست ساز هم درست كردم كه پرفورمنس خيلي بالايي داره . سوپاپ ها رو هم به ميزان 0.3 فيلر زدم و تمام . تا اينجاي كار با هزينه خودم بود به جز هزينه تعويض روغن موتور و واسكازين كه عموم داد . روغن كه موتوسل ريختم فكر كنم سطح كيفيتش SL / SF باشه . البته فكر كنم . واسكازين هم كه ايرانول با ويسكوزه 75 ريختم داخلش . آخر كار هم حافظه ECU رو ريست كردم تا خطاهاي اون پاك بشه و بعدش هم باد چرخ ها رو تنظيم كردم . جلو 30 عقب 32 . فنر ها رو هم 2.5 دور جلو و 2 دور عقب بريدم تا ماشين يه خورده بياد پائين تر هم تو سرعت باد كمتر بره زير ماشين هم اينكه هندلينگش بهتر بشه .
هزينه همه كارهايي كه انجام دادم البته به غير روغن و ----- روغن و واسكازين براي من شد تقريبا 15 تومن . اما براتو از نتيجه كار بگم . اون ماشيني كه گذاشتيم داخل پرانتز رو آورديم تا با ماشين عموم تست بزنيم . من انتظار داشتم كه ماشين بهتر شده باشه و بتونه پا به پاي اين ماشين دوستم راه بره اما در كمال تعجب تو تست 400 متر حدود 1 ماشين ازش جلو افتادم . گفتم شايد مال طرز رانندگيه و دفعه بعد خودم نشستم پشت فرمون ماشين دوستم و دوستم هم تو ماشين عموم و اينبار هم من افتادم عقب . طفلك دوستم كلي شاكي شد كه من بي معرفتي كردم و ماشين عموي خودمو بهتر جمع كردم و ... .
دوستان ممنون می شم اگه در مورد افزایش دور موتور پراید اگه مطلبی دارن بذارن ....
در چه موردیش؟نقل قول:
اینکه 6000 دور در دقیقه رو رد کنه؟
نه بنزینیه قیمت کارخانه اگه ثبت نام کنه 500/9 همین پارس خودرو 3ماه پیش ثبت نام میکرد با پیش پرداخت 7 تومان ومابقی هنگام تحویل یعنی 2/89. ولی تو بازار قیمت صفرش حدود 5/11.نقل قول:
این هم گاز سوز ؟ قیمتش چنده ؟
مصرف سوخت تندر9/6 وخیلی عالیه نسبت به بقیه ماشینهای داخلی.
ممنونم...نقل قول:
لطفا اطلاعات غلط ندهيد...
اگر ننوشته بود که يک قرونم بابت ديرکرد بهتون پرداخت نمي شد...در تمام قرادادهاي خودرو در ايران زمان تحويل و مقدار سودي که به سپرده شما در صورت ديرکرد تحويل ، به شما تعلق مي گيرد قيد شده است....
دوست عزیز اطلاعاتی که من دادم غلط نیست .. هیچ بندی در مورد دیرکرد نوشته نشدهنقل قول:
قرار نیست پولی به من پرداخت بشه .....
دزد گیر خوب استرا است. کمی گران تر است.جدا از این مسئله اگر دزد ماشین را تحت نظر گرفته باشد. هیچکدام کارائی ندارد.
آره خوب خدا خیرت بده اگه مطلب داری بده ما هم استفاده کنیم ..... راستی می شه شتابش رو هم آورد پایین ؟ یعنی یه جور که 206 رو بگیره ؟نقل قول:
در چه موردیش؟
اینکه 6000 دور در دقیقه رو رد کنه؟
اول اینو بگم که این کار هزینه بر هستنقل قول:
در این مورد اطلاعاتی ندارم ولی باید ECU ماشین دستکاری بشه
و اینکه پراید هیچی توی دور های بالاتر نداره و اصولا نیازی هم به دور موتور بیشتر نیست
و اینکه پراید میتونه 206 ها 1.4 لیتری رو بگیره و ازشون جلو بیفته!
بارها و بارها این مساله برای خودم پیش اومده
در مورد بالا بردن شتاب هم اگه چند پست بالاتر من رو بخونی میتونی به نتایج خوبی برسی :46:
سلامنقل قول:
والا اگه منظورت ازین 206 های جدیداست یعنی 86 به بعد خیالت راحت بدون هیچ تغییری این پرایدهای انژکتوری (البته وضعیت موتوری خوب) با 206 شتابشون تو یه مایه هست .
امیرجان من بابام پرایت! کاربراتوی داره ماله 81نقل قول:
منم 1.4 206
میتونم بگم راحت قورت میده کاربراتوریه 206 رو
ولی tu5 رو دیگه.....:31:
ببخشید دوستان .... اما بازم یه سوال ... آیا نیازی هست که وزن ماشین رو کم کرد ؟ یا همین جوری هم خوبه ؟
نه وزن ماشین خوبهنقل قول:
اگه پایداری بیشتری لازم داری و فرمانپذیری بهتر(هندلینگ:دی) بهتره یه جوری از ارتفاع ماشینت تا حد مورد نیاز کم کنی
بیشتر مواقع سبک سازی برای مسابقات درگ انجام میشه
مثل باز کردن صندلی ها و در آوردن زاپاس و باز کردن چیز های دیگه تا ماشین 400 متر در زمان کمتری طی کنه
در حالت عادی لزومی به این کار نیست :46:
سلام
وقتی دور تو دندهای 1و2 دور موتور رو بالاتر از 3000 میبرم احساس میکنم گیربکس داره زوزه میکشه و لررزش تو بدنه ایجاد میکنه
رفتم تعویض روغنی واسکازین گیربکس رو عوض کرد. یه کم کمتر شد اما بازم زوزه هست خصوصا رو دنده 1 که وقتی دور بالای 3000 میره احساس میکنی ماشین داره منفجر میشه(یه چیز در حد آردی وقتی گاز میدی)
مشکلش چی هست؟؟؟؟؟
پراید 85 29تاکارکرد
آره خوب .... منم دقیقا واسه همین می خوام .... ولی می ترسم از 206 .... می ترسم همون اول قورت بده پرایدو ...:41:نقل قول:
بیشتر مواقع سبک سازی برای مسابقات درگ انجام میشه
سلامنقل قول:
متاسفانه اکثر پراید ها مشکل گیربکس دارن مخصوصا در دنده 1&2
مشکل میتونه از خود چرخ دنده ها باشه
اگه هر دو خودرو استاندارد باشن و سر حال من فکر میکنم و تجربه شخصی که داشتم پراید راحت 206 رو بزنه :46:نقل قول:
پرايد در درگ از هر نوع 206 اي عقب مي افتد مخصوصا در دنده هاي 3 و4....( هر دو ماشين استاندارد و با شرايط مشابه)
دوستاني که با پرايد از 206 جلو افتاده اند احتمالا به ماشين فشار نامتعارفي وارد کرده اند و راننده 206 ام راننده نبوده و ماشينش احتمالا خسته تر بوده!
نه دوست خوبمنقل قول:
توی درگ و کل کل که دیگه آدم فشار نامتعارف و متعارف نمیشناسه!
باید تا جایی که ماشین گاز میخوره بهش گاز داد
بارها و بارها 206 های تیپ 2 مختلف رو با پراید جا گذاشتم!
حتی در مواقعی پارس و سمند!
در پراید 3 - 4 چیز خیلی مهمه!
اول وضعیت دیسک و صفحه
دوم وضعیت شمع ها و وایر ها
سوم وضعیت فیلتر هوا
چهارم وضعیت فیلتر بنزین و پمپ بنزین
که اگه این ها سالم و فیلتر هوا و بنزین و شمع ها هم با فیلر استاندارد آماده شده باشن خیلی راحت 206 رو مغلوب میکنن!
یکی از عواملی که خیلی توی شتابگیری پراید موثره عامل وزن هست
که با زیاد شدنش واقعا تاثیر خیلی منفی میذاره
آیا نمی شه یه جور موتور کمکی بهش اضافه کرد ؟
در همین حد که جلو 206 کم نیاره خیلی خدایشش .... ممنون دوستان اگه کمک کنید .
عزیز موتور کمکی چیه؟نقل قول:
اگه بخوای پراید رو انگولک کنی میشه گفت راه زیاده!
ولی خوب هزینه بره
شما اگه سیستم مکش هوا و سیستم تخلیه دود و سیستم جرقه زنی رو تقویت و بهبود ببخشی حتی به راحتی میتونی از پس سمند و پارس بر بیای
گفتم که هزینه بر هست
اگه موتور خودش ارضات نکرد باید به فکر موتور دیگه ای باشی
b5 ، B6 ، BP و ....
که هرکدوم بسته به نیاز شما حجم خاص و قدرت خاصی رو در اختیار شما میذاره
ولی خوب همینطوری الکی هم نیست که یه موتور بیاد و هلوپی داخل کاپوت قرار بگیره!
هزینه بر هست و منع قانونی داره!
الان من پراید میشناسم که B5 روش هست و خوبم راه میره ولی...
ولی اگه تصادف کنه یا پلیس بخواد توی کاپوتش رو سرچ کنه براش حسابی دردسر میشه !
اگه به شتاب و درگ و ... علاقه داری باید به فکر ماشینی غیر از پراید و 206 و ... باشی
میتونی روی گلف ها و چند مدلی BMW و... حساب کنی که بحثش خارج از این تاپیک هست!
ممنون به خاطر راهنمایی ات ... والا مگه اگه پول داشتم که می رفتم یه Mustang می خریدم کله همه رو می کندم از بیخ ....نقل قول:
میتونی روی گلف ها و چند مدلی BMW و... حساب کنی که بحثش خارج از این تاپیک هست!
فقط یه سوال آیا یک درصد احتمال میدین این طور اتفاقی توی مسابقات درگ ایران بیوفته ؟ خیلی حال میداد اگه همچین می شد ... :31:
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
گفتم که اینجا تاپیک پراید هست و جای اینطور سوال ها اینجا نیست!نقل قول:
ولی حالا که پرسیدین باید بگم تا الان که اتفاق نیفتاده
احتمالا هم بعد از این اتقاق نخواهد افتاد
البته نگیم که غیر ممکنه ، امکانش هست ولی خوب معمولا کسی زیاد توی درگ روی ماشین های آمریکایی(ماسل ها!) سرمایه گذاری نکرده تا الان ، چون تا حدودی هزینه بر تر هستن!
توی درگ بیشتر به سمت ماشین های ژاپنی و آلمانی کشیده میشن و ماشین هایی که وزن کمی دارن و....
بابا پرايد شما هم در بعد زمان و هم بعد مکان يک مرحله از هرچي ماشين ايران خودرويي هست جلوتره....! در هر صورت اين تجربه شما بوده و منم تجربه و ديده هام را گفتم .نقل قول:
میخوام یه ضبط سی دی واسه ماشین بگیرم و ضبط فابریکش رو عوض کنم نیاز به سیم کشی خاصی داره ؟ خودم نمیتونم اینکار رو انجام بدم ؟ فیشاش باید عوض بشه ؟
تازه ماشین من نسبت به ماشین استاندارد یکی از دوستان توی دنده 1 و 2 یه نصف ماشین جا میمونهنقل قول:
پیشاپیش مبارکه!نقل قول:
شما اگه اصرار به نصب توسط خودتون دارین هیچ ایرادی نداره و خیلی راحتی
اول پیچ های قاب پنل کولر رو باز میکنید
2 تا پیچ هم هست که پخش فابریک در جاش محکم شده اونا رو هم باز میکنید
پخش فابریک رو بیرون میکشید و فیش های مختلف رو ازش جدا میکنید
حالا 2 راه دارین
یکی استاده از سوکت های به اصطلاح فابریک هست(باید بخرین فکر کنم حدود 5 تومن هست ) که به پخش سی دی متصل میشن و چسب کاری و بدون لخت کردن سیم های اصلی اتومبیل به سوکت های خود ماشین وصل میشن
یه راه دیگه هم لخت کردن سیم های فابریک هست وصل کردنشون به سیم های پخش سی دی و چسب و....
امیر جان ممنون از راهنماییت فقط یه سوال این سوکت ها اسم خاصی دارن ؟ یا بگم سوکت واسه ضبط سی دی میخوام ؟
خواهش میکنم وظیفه هستنقل قول:
سایت پایونیر شاپ با این عکس :
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
و این توضیح :
قرارش دارهنقل قول:
Pioneer 16pin Pride
جهت اتصال سی دی های پایونیر با سوکت 16pin به سوکتهای فابریک خودرو پراید
قیمت رو هم گذاشته 2000 تومن
قیمت رو گفتم که یه موقع گرون نخری :46:
سلام به همه
یه سوال داشتم نمیدونم جای درستی مطرحش کردم یا نه !
حدود یه ماه پیش یه پراید82 خریدم .آوردمش خونه بده چند روز دیدم از زیرش (جلو سمت چرخ راستش) روغن میریزه.بردمش مکانیکی گفت پیستونش شکسته،عوضش کرد نشد،کاسه نمدم چند روز پیش عوض کردم باز درست نشد.
دارم کلافه میشم خواهش میکنم کمکم کنید.
یه چیزه دیگه من تقریبا هیچی از قطعات(مکانیکی) پراید بلد نیستم خواستم ببینم سی دیی چیزی هست که بخوام یخورده یاد بگیرم.
ممنون
دوستان میخواستم ببینم فرق صبا با132 چیه؟کدوم بهتره و پیشنهاد میکنید؟
اگر از چرخ جلو روغن ترمز می ریزه از دو چیز می تونه باشه یا سیلندر ترمز خرابه یا لاستیکهای پمپ ترمز . اگر پمپ ترمز خراب باشه که قیمتش دو سه هزار تومان بیشتر نیست و لزومی نداره کل سیلندر ترمز عوض بشه. اگر کل سیلندر ترمز خراب باشه بین 15 تا 20 هزار تومنه.نقل قول:
ولی به نظر من بهتره که اتومبیل رو مجددا پیش همون مکانیکی که تعمیر کرده ببرید و بگویید چرا خوب درست نکرده !
میشه گفت فرق آنچنانی ندارننقل قول:
خر همون خره
ولی میشه گفت پالانش یه خورده تغییر کرده :دی
به قول 132 دوستان یه خورده اسپرت تر شده
وگرنه دیگه فرقی نمیکنه
موتور و گیربکس و کلا فنی ماشین ها یکی هست
شما با توجه به سلیقتون یکی از 2 مورد رو انتخاب کنید
اگه زمانی قصد فروش داشتید صبا رو فکر کنم راحت تر بخرن :46:
نقل قول:
دقیقا نمیدونم کجاشه! فقط مطمئنم که از چرخا نیست.
راستی در مورد سوال دومم پیشنهادی نداری؟
پیشنهادی ندارم. بیشتر تجربیه. چند سال که پراید داشته باشی و به مکانیکی ببری و بالای سر مکانیکها باشی اونوقت تقریبا از پراید سر در میاوری.نقل قول:
در مورد سوال دومت "آموزش تعمیرات پراید" را در گوگل سرچ کن...نقل قول:
ضمنا اون روغن ریزی را هم جدی بگیر ممکنه خدای نکرده ترمز خالی کنی....