نقل قول:
خب ATF نمیدونم چیه؟!
Printable View
نقل قول:
خب ATF نمیدونم چیه؟!
سلام اقا سعید گلنقل قول:
ATFیا [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
انجین 305 کاپریس متعلق به دوران انژکتور هستش که از سال 87 میلادی به بعد کاپریس LS رو با انجین 305 معروف به موتور LS و گیرباکس 700 اووردرایو ارایه دادن.نقل قول:
ماشین من مدل 81 هستش و در این سال مدلها کاربراتور بودن و گیرباکس 350 بوده که 3 دنده وقابلیت اورردرایو نداشتن. طبق همین اساس کروز کنترل هم نداشتن.
ضمنا ماشین بنده در اصل ایمپالا 81 هستش که ایمپالا ها رنج بسیار بالایی از انجین شامل 8 و 6 سیلندر رو داشتن.
از بهران سوپر پیشتاز استفاده میکنمنقل قول:
ممنون زحمت کشیدیدنقل قول:
بله اطلاع درمورد انژکتوردارم اونم انژکتور مثل سوزن انژکتور ها با ریل سوخت کادیلاکی نبود دردریچه تراتل سورن ها نصب بود
من چون درسال 1981 دیدم 305 بود بخاطر همین نوشتم و سایت هم همین را گفته
ماشین شما پس ایمپالا هست ودرمورد اون شناختی دارم
دراین سایت هم توجه کنید مدل 1980 موتور305 هست وگیربکس 700 واینا کلا فابریکی این موتور وگیربکس را دارن =
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
درمورد روغن هم احتمل زیاد ویسکوزیته خوبی نداره البه باید اب وهوای منطقه خودتون را درنظر بگیرید اگر گرم سیره این مناسب نیست وکلا روغن های ایرانی که من بررسی کردم ویسکوزیته عدد مناسبی ندارن واصلا منوال درستی ارائه نشده مثل همین بهران که یکی از دوستان استفاده کرده بود میگفت صدای توربین شنیده میشد وعوض کرد
سیستم چهار چرخ متحرک طراحی شده توسط شرکت فورد که برای اولین بار در سال 1970 بر روی یک مدل فورد استیشن استفاده شد.
در این فرم ، بجای دو دیفرانسیال، از چهار دیفرانسیال استفاده شده و هر کدام از چرخهای جلو دارای دیفرانسیال مجزا است
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
موتور به حالت معمول طولی قرار میگرفت و نیرو از طریق توربین به گیربکس، و سپس به دیفرانسیال مرکزی منتقل و از آن توسط سه میل گاردان مجزا به دو دیفرانسیال جلو و یکی در عقب منتقل میشد.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
دیفرانسیال مرکزی
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
دیفرانسیال چرخهای جلو
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
پیچیدگی و متعدد بودن قطعات و اتصالات ، همچنین سنگینی بیش از حد که عملا باعث وزن زیاد خودرو و مصرف سوخت میشد، باعث شد که این شیوه ،کارآمدی چندانی نداشته باشه و در همان ابتدای کار ، از رده خارج شود
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
عاره عتفاقن مال منم صدا توربین خعلی ریز شنیده میشه! ولی عاخه توربین چجوریا ارتباط داره با روغن موتور؟نقل قول:
جناب camaro lt بنده دارم درس پس می دهم مطالب ارزشمندی را از این کلوپ یاد گرفتم که همگی قبلا تجربه شده و جواب مطلوب داده که بصورت تصویری کامل به اشتراک عموم گذاشته شده که بارها به کار برده ام
که در این مطالب نوشته شده اکتفا به کاتالوگ نشده برای مثال تنظیم سوپاپ در کاتالوگ برای موتور تازه تعمیر توضیح داده شده نه برای موتوری که 15سال یا بیشتر که تعمیر اساسی نشده و کلیه قطعاتش استاندارد نیستن کاتالوگ در این مورد چه توضیحی داده ! حتما توصیه کرده به اولین اتومکانیکی که رسیدید موتور تعمیر اساسی بشه بعد سوپاپ ها با این روشی که گفته شده تنظیم بشوند!
اینجاست که تجربه حرف اول را می زنه که استاد camaro lt در پستهای قبلی توضیح دادن ، نه چند یا چندین برگ کاتالوگ یا ادعا یا عکس هایی که مربوط به تعمیر ماشین خود شخص نیست و بصورت پراکنده از نت جمع آوری شده و کاربری که واقعا نیاز به اطلاعات صحیح داره تا ایراد ماشینش را برطرف کنه را سر در گم کرده وقت سایر بازدید کننده را بیهوده تلف کنه.
در مورد پیچهای اسبک سوپاپ راهکاری را پیدا کردم که نتیجه مطلوب داد حتما به اشتراک می گذارم .
نقل قول:
اقا سعید دلیلش روغن هست یا کیفیت نداره دردمای ویسکوزیته بالا فیلم روغن را حفط کنه یا ویسکوزیته پایینتری داره بخاطر همین استهلاک درتوربین بوجود میاد وپروانه توربین وایمپالر زیر باز منفی میچرخه واین فشار منفی تولید صدا میکنه
راستی اقا سعید قیمت ماشینتون چنده ؟
مصرف سوخت هم بفرمایید
نقل قول:
والا یکی اینکه دقیق مشخص نی و یکی هم اینکه من بدم میاد الکی قیمت پرت بگم!
حدود 35 یا کمتر.
مصرفش هم دقیق اندازه گرفته بودم صدی 10 تا منتها تا قبل از یه سری اتفاقات عجیب!!!
الانم که دقیقا اومدم پست بذارم ببینم تنظیم کاربراتور (برا مصرف سوخت گازخور) چجوره؟
کاربراتور رو باز کردم و واشرش رو عوض کردم حالا یخورده بد شده تنظیماتش.
البته:
یه لبه فلزی پشت شناور بودش که من اونو یه مقدار کج کردم که فک میکنم سوزنک بالای شناور بیشتر میاد پایین و درنتیجه میزان سوخت ورودی بیشتر میشه.
اینا همه حدس های من در مورد عملکرد سیستم هستش.
میخوام بدونم آیا درست متوجه شدم؟ همین کار باعث افزایش مصرف سوخت و البته خفه شدن ماشین در بعضی مواقع شده؟
مرسی
نقل قول:
سلام اقا سعید
والا اقا سعید موتوردرمورد مصرف سوخت ماشینتون بگم که 8سیلندر اسمال بلاگ یا بیگ بلاک 350سوختش معمولا از 17 تا 25 هستش چیزی که دیدم ---اما کاپریس LS فقط مصرفش 9.5 تا 10 هست که موتور305 داره
کاربراتور روجستر4دهانه داره وپمپ شتاب وسوزن ها و...که کد کاربرات هم روی بدنه حک شده
واشرش را چرا عوض کردید؟
کاربرات پیچ تنظیم داره هم هوای ورودی وهم سوخت ---شناور نباید دست بزنید چون توسط اون منبع پلاستیکش تنظیم میکنه که بنزین چقدر ارسال کنه بعضی وقتها هم اون منبع سوراخ میشه بنزین داخلش جمع میشه و مشکلات سوخت بوجود میاد
اگه سوخت بیشتر بیاد خفه میکنه وشمع ها هم دوده میزنه .
شما واشر کاربرات را نگاه کن ببین خیس نشده؟
مال من انجین 350 اسمال بلاک سوپاپ کوچیک با کاربراتور دو دهنه س. واسه همینم مصرفش پایینهنقل قول:
واشر کاربرات دیگه پلاسیده بود. عوضش کردم
حالا زیرشو چک میکنم ولی چن دفه هم ماشین خفه کرد و دود سیاه میده موقع گاز زیاد
دلایل متعددی برای بالا رفتن مصرف سوخت و خام سوزی وجود داره، که باید قدم به قدم پیدا و حل کرد.نقل قول:
در مرحله اول اینطور که متوجه شدم کاربراتور اتومبیل شما از نوع روچستر دو دهنه است که قبلا با این مدل سروکار داشتم.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
هرچند طیف وسیعی از نمونه دو دهنه ساخته شده که ممکنه در ضمائم و مقدار حجم ورودی و دبی هوا یا همان CFM متفاوت باشه، اما شمای کلی تا حد زیادی مشابه هم هستند
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
همانطور که در تصویر دیده میشه، این نمونه کاربراتور فاقد سوزن هست. منظور اینکه مثل نمونه های 4 دهنه یا تک دهانه ، دارای سوزن و ژیگلور نیست و صرفا با استفاده از یک ژیگلور عمل سوخت رسانی به افشانکها انجام میشه.
ژیگلور مورد نظر اصلی با شماره 41 مشخص شده.
همچنین شناورهای کاربراتور در بیشتر نمونه های آمریکایی، بخصوص خودروهای متداول آمریکایی جنرال موتور ، از نوع فوم اسفنجی بوده و دوام فوق العاده ای داره و بنابراین امکان سوراخ شدن و ایراد در این نمونه ها وجود نداره
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
در حال حاضر اگر مشکل صرفا مصرف بالا و دود سیاه است، باید بر روی تنظیم دقیق کاربراتور و اطمینان از عدم وجود نشت هوا ( مکش هوا از جایی بجز دهانه کاربراتور ) و نبود تاب در بدنه آن اطمینان پیدا کنید و تصور من این است که کاربراتور از بخشی از بدنه خودش دچار نشتی و مکش هوا است که با واشر مناسب آب بندی شده بوده اما بعد از باز و بسته کردن ، این آب بندی از بین رفته که باید با واشر دیگه ای مجددا آب بندی را انجام بدید ( ممکنه نیاز به واشر ضخیمتر یا دو واشر داشته باشه) تا هیچگونه نشتی هوا وجود نداشته باشد
در ادامه شناور را بطور مناسب تنظیم کنید تا اگر احیانا خفه میکرد، این مشکل هم رفع بشه.
بهترین روش ریختن بنزین در داخل پیاله و بررسی چشمی شناور برای ایستادن در حالت کاملا موازی با لبه بدنه کاربراتور است
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
تنظیم مناسب سوزن دور آرام ( شماره 55 ) نیز تاثیر زیادی در مصرف و کارایی کاربراتور داره به این صورت که با گرم شدن موتور در حالت عادی، به آرامی شروع به بستن این پیچ بکنید، و دقیقا به حالت کارکرد موتور و صدا و لرزش آن توجه کنید.
در لحظه ای که حس کردید موتور شروع به لرزش و بد کار کردن کرد، دست نگهدارید و این دفعه به آرامی و با دقت به همه موارد مربوط به موتور ( لرزش و صدا و نرم و روان کار کردن) شروع به باز کردن پیچ بکنید.
به محض اینکه موتور به شرایط مناسب کار رسید ، دست نگهدارید و در این حالت سوزن تنظیم دور آرام در حالت مناسب قرار گرفته.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
نقل قول:
اسمال بلاک روی بیوک هم هست حالا دیگه نمیدونم--- اونم موتورش کاربرات 4دهانه نصبه
دود سیاه کنه یعنی سوخت زیاد ه
حتما شناور را دست زدی اینطوری شده --کلا دستکاری کردن اشتباهه مگر اینکه سوزن و ژیگلور مشکل داشته باشه کلا بخوای اورهال کنی
شما فقط شناور را دست زدی ؟
فیلتر بنزین هم عوض کردی؟
-------------------------------------*** - دوستان کمک - ***-------------------------------------
چندی پیش به اشتباه بجای روغن ترمز ، روغن هیدرولیک ریختم تو پمپ ترمز!
تا مدتها این روغن توش بود کار میکرد(احتمالا چون روغن فقط توی پیاله بوده و وارد لوله نشده و هنوز روغن ترمز توی لوله ها بوده).
تا اینکه دیشب لنت های جلو رو عوض کردم.
بعد از عوض کردن لنت ترمز جلویی و بستن ماشین کلا ترمز ها از کار افتادن!
پمپ ترمز رو باز کردم، پیستون های داخلش رو در اوردم و اورینگ ها(لاستیک های دور پیستون) نابود شده بود که عوضشون کردم ولی مطمعن نیستم درست وصلشون کردم یا نه.
1. آیا شرایطش رو دارید که با تصویر بهم نشون بدید که اورینگ ها به کدوم جهت و سمت سوار میشن؟(تا جایی که متوجه شدن اورینگ ها جهت دار هستن و یه طرفشون لبه کوچیکتر از سمت دیگه داره)
2. و اینکه نحوه هواگیری دقیق پمپ ترمز رو میخوام.
توضیحات لازم:
پمپ رو خارج کردم و پیستونش رو با یه اهرم هول دادم داخل و دیدم از سوراخاش روغن پاشیده شد بیرون ولی نمیدونم چرا هیچ فشاری به کالیپر های ترمز نمیارن!
لوله های ترمز رو تا چرخ با هوا و روغن چک کردم... هوا به راحتی رد میشه. روغن هم میرسه(مسر مسدود نیست)
=========
موضوع غیر مرتبط: چرا باید 5 تا لاستیک حلقه ای ریز (اورینگ) رو 70هزارتومن بخرم؟؟؟
سلا م اقا سعیدنقل قول:
جهت اورینگ ها خدمت شما دوست عزیز کلا gm با سایر یکیه
اقا سعید با این ماشین زیاد بازی نکن البته ببخشیدا ---این ماشین ها اونطوری که شما فکرمیکنی نیستن دست بزنی بلد نباشی دردسر برای شما درست میکنه درست هم نمیشه --
من یادمه یادش بخیر چند سال پیش یه نفر کادیلاک داشت درسایت پیام داد گفت ماشینم ترمزش خرابه مخزن را باز کردم نتونستم اورینگ عوض کنم پیدا نکردم 3روز بود ماشین خاموش مونده بود پیام میداد میگفت اقا خواهش کمک کنید اخه هیچ اورینگی وپیستونی بهش نمیخوره باید برای خودش را ببندی
قسمت لبه یا lip مشخصه
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
نقل قول:
هرچند که متوجه شدم به خوبی روند باز و بسته کردن را وارد هستید اما جهت اطمینان از اول توضیح میدم:
با استفاده از خارجمع کن، خار نگهارنده پیستونها را جمع کرده و از محل خودش خارج میکنیم.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
دو پیستون ابتدایی و انتهایی از داخل سیلندر خارج میشه. اگر خارج نشد با چندبار فشار دادن انتهای پیستون و رها کردن ( سریع) نیروی فشار فنرهای داخل پمپ، پیستونها را به بیرون پرتاب میکنه.
نحوه قرارگیری هر دو پیستون به این شکل هست که از سمت پایین پیستون ابتدایی قرار گرفته ( میله فشار پدال ترمز و خار نگهدارنده که باز شد،در انتهای این پیستون قرار میگیره ) سپس پیستون انتهایی و در نهایت فنر ارتجاع که هر سه در تصویر به ترتیب قرار گرفتن نشان داده شده
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
در این تصویر پیستون ابتدایی دیده میشه.
مورد مهم در رابطه با این پیستون اینکه گاهی در بخش انتهایی آن بجای اورینگ لبه دار ، یک اورینگ معمولی بدون لبه ( با مقطع گرد) نصب میشه و تفاوت چندانی با هم از نظر کار کرد ندارند، اما اگر اورینگ لبه دار نصب کردید، حتما باید جهت لبه ها به سمت جلوی پمپ ( یعنی بخش انتهایی پمپ و در راستای حرکت فشرده شدن پیستونها) قرار بگیره تا لبه های اورینگ روغن ترمز را به سمت جلو و داخل سیلندر ترمز فشاره دهد.
همینطور اورینگ لبه دار دوم ( که دقیقا در پشت فنر پیستون قرار گرفته) نیز باید به همان شکل نصب شود، یعنی لبه های اورینگ به سمت جلو و داخل سیلندر ترمز قرار بگیرد
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
در این تصویر محل تماس فنر پیستون ابتدایی با پیستون انتهایی دیده میشه و اگر دقت کنید اورینگهای نصب شده بر روی پیستون انتهایی، در جهت مخالف هم قرار دارند، یعنی لبه ها باید برخلاف هم باشن ( اورینگ پایینی به سمت بیرون پمپ و سیلندر، و اورینگ بالایی به سمت جلو و داخل سیلندر) .
دلیل اینکار برای کمک به برگشت سریعتر روغن به بخش ابتدایی سیلندر ترمز است که توسط لبه های قرار گرفته در جهت مخالف اورینگ پایینی انجام میشود
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
در این تصویر همان پیستون انتهایی را بدون تماس با فنر پیستون ابتدایی نشان داده که جهت قرار گرفتن اورینگها کاملا مشخص است.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
برای نصب قبل از هر کار تمام بخشهای داخل سیلندر و پیستونها را بخوبی با روغن ترمز چرب کنید ( حتما از روغن DOT4 استفاده کنید) و بعد از قرار دادن فنر ارتجاع، پیستون انتهایی و سپس پیستون ابتدایی را وارد سیلندر ترمز کنید.
نکته مهم اینکه هنگام جازدن پیستونها، از فشار دادن مستقیم خودداری کرده و با چرخش توام با فشار آرام، کم کم پیستونها را جا بزنید تا به لبه های اورینگها صدمه وارد نشود.
بعد از جازدن پیستونها نوبت جا زدن خار نگهدارنده و سپس هواگیری پمپ است.
پمپ را باید یا بر روی ماشین هواگیری کنید و یا خارج از آن، ولی روش کار در هر دو یکسان است.
دو عدد نیپل متناسب با سایز خروجی های پمپ تهیه کنید( معمولا در ابزار فروشیها، فروشندگان قطعات ابزار هیدرولیک و پنوماتیک و پرس شلنگ و..پیدا میشه) و برای هر کدام یک تکه لوله به اندازه ای که به داخل مخزن پمپ ترمز برسه، تهیه و روی آنها نصب کرده و در نهایت روی پمپ سوار کنید.
نیازی نیست که نیپلها کاملا سفت و محکم ببندید فقط در حدی که روی پمپ قرار بگیره و با فشار روغن پرت نشود، کافی است.
سر لوله ها به داخل مخزن قرار گرفته و مخزن را با روغن پر کنید و سپس با ابزار مناسب پیستون را فشار دهید تا روغن به داخل لوله ها وارد و دوباره به مخزن برگرده و به این صورت هوای داخل پمپ گرفته خواهد شد.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
انجام این کار با بستن پمپ بر روی گیره آسانتر هست و البته با بستن پمپ در محل خودش روی ماشین هم میشه همین کار را انجام داد.
بعد از هواگیری به این صورت، مقدار زمان و روغن لازم برای هواگیری کل مدارات ترمز اتومبیل بسیار کمتر خواهد شد.
برای هواگیری کامل مدار اگر کمک داشته باشید بهتر است و اگر نه از روشی که در اینجا توضیح داده شده استفاده کنید.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
همچنین جناب KCNC توضیحات بسیار مفید و جالبی در این رابطه دارند که توصیه میکنم حتما مطالعه کنید.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
یکی از دلایل گرانی لوازم ترمز، بالا رفتن قیمت دلار بوده و مسلما بر روی این قطعات عمدتا وارداتی هم تاثیر گذاشته. البته گاها تولیدات داخلی هم هست که کیفیت خوبی داره و قیمت مناسبتر، که باید بگردید و ببینید چه کسی تهیه میکنه؟
ممکنه در بعضی فروشگاههای مختص اورینگ و واشر و و قطعات لاستیکی ..پیدا بشه که با داشتن نمونه و مطابقت دادن با هم، کیت تعویض لوازم را تهیه کنید.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
سلام امین جاننقل قول:
اتفاقا تا دلت بخواد ماشینم خوابیده بخاطر همین کسب تجربه های اولین بارم:n02:
سری قبلی که کاربراتور رو باز کردم و واشر براش طراحی کردم و با لیزر برش دادم و بستمش بار اولم بود! ابن سری هم که پمپ ترمز رو باز و بسته کردم بار اولم بود!!
البته هنوز تمرزا راه نیفتادن! نمیدونم چرا چرخ ها درست هواگیری نمیشن. تاجایی که متوجه شدم پمپ هواگیری شده تموم . ولی ماشین همچنان یه ترمز بسیار بسیار ضعیف داره.
سلام مجددنقل قول:
عاغایه سوال خعلی مهم...
وقتی خار نگهدارنده رو جا زدم، لبه آخر پیستون بیرون میمونه که با فشار هولش میدم داخل و خار رو جا میزنم. بعدش که میخوام با پیچ گشتی بزنم پشتش که بره داخل اولش انگار سفته(یا مث اینه که فنرش خعلی قوی باشه) ولی حرکت مبکنه. رو ماشین هم که بستمش روغن پمپ میکنه. آیا این درسته؟ یا مورد داره و نباید اینقد سفت باشه در مقابل دست؟
نقل قول:
اگر خار را جا بزنید،و در شیار محل قرار گیری خودش نصب بشه، یعنی پیستون بخوبی جا رفته و مشکلی وجود ندارد.
سفت بودن پمپ عادی است چون چسبندگی اورینگها به سطح داخل سیلندر ترمز ، و همچنین قدرت فنرهای پیستون، همگی باعث این سفت شدن میشود. البته قدرت و توان دست به اندازه فشار پا نیست، که هنگام فشردن پدال ترمز، بواسطه استفاده از اهرم و میله فشار دهنده، توان بیشتری به پمپ وارد شده و این سفت بودن مشخص نیست.
در مورد هواگیری نشدن ترمزها، توجه داشته باشید که پمپ ترمز ، حجم زیادی داره و هوای زیادی در داخل پمپ محبوس میشه بنابراین با استفاده از روشی که در تصویر نشان داده شده، ابتدا باید پمپ را بطور جداگانه هواگیری کنید و بعد از نصب روی ماشین، یک هواگیری کامل انجام بدید.
این احتمال وجود داره که داخل لوله ها و مدارات ترمز هم مقدار زیادی هوا وجود داشته باشه بنابراین زمان زیادی باید صرف کنید تا هواگیری انجام بشه.
هواگیری را از دورترین چرخ نسبت به پمپ شروع کنید تا به نزدیکترین برسید، به این صورت که چرخ عقب راست، و سپس چپ و بعد چرخ جلو راست و بعد چپ.
از چه روشی برای هواگیری ترمز استفاده میکنید و به چه صورت؟
حتما از کاری که انجام میدید عکس بگیرید و منتشر کنید تا توضیحات کامل باشه
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
والا هواگیری پمپ رو بعد از نصب روی بوستر با همون روشی که گفتید با دوتا شیلنگ شفاف کولرعابی انجام دادم که تا جایی که متوجه شدم کلا هواگیری شد و توی لوله پر از روغن بود. بعد شیلنگها رو از سمت نیپل خروجی روغن پمپ کشیدم که یه وقت هوای اندک باقی مونده بالای قوس شیلنگ برنگرده داخل.نقل قول:
اما هواگیری چرخ ها به این روش انجام :
پیچ چرخ جلوی سمت شاگرد باز شد و چنتا ترمز زدم و نگه داشتم رو ترمز. یه نفر پیچ رو بست. ترمز رو ول کردم و باز پیچو باز کرد و من فشار دادم و نگه داشتم. ولی بعد از سفت کردن یه چرخ تغییری توی فشار و سفتی ترمز حس نکردم. البته برای چرخ های عقب انجام نشد.
ولی سوال اینجاست که بعد از هواگیری یک چرخ جلو آیا نباید تغییری حس بشه؟
==================================================
و اما در مورد عکس گرفتم از مراحل کار:
خعلی دوس دارم منم این کارو انجام بدم ولی متاسفانه موبایل هوشمند ندارم که عکس بگیرم. ولی خب سعی میکنم بعد از اتمام کار و نتیجه مثبت گرفتم مراحل کار رو با نقاشی نشون بدم تا دوستان دیگه هم استفاده کنن.
===========
و در آخر از همه شماها مخصوصا جناب کاماروی عزیز که البته اسمتون رو نمیدونم و همچنین آقا امین گل و سایر دوستانی که وقت میذارن و از جون و دل مایه میذارن تشکر ویژه میکنم
نقل قول:
بعد از هواگیری پمپ ترمز و نصب روی ماشین، طبق این روش هواگیری کنید:
مخزن پمپ پر از روغن و درب آن را ببندید، یک نفر مسئول فشردن پدال ترمز و نفر دیگه مسئول هواگیری از سمت چرخ.
در ابتدا نفر پشت فرمان باید چندین بار پدال ترمز را تا انتها فشار داده و رها بکنه، به این کار اصطلاحا " پُر کردن" گفته میشه
بعد از اینکه چند بار پر کرد، پدال را باید با پا تا انتها نگهداره و در همین حال نفر مسئول هواگیری، پیچ هواگیری پمپ چرخ را کمی شل بکنه ( با آچار مناسب و نه انبردست و..که باعث خرابی پیچ خواهد شد) تا هوا و روغن از داخل پمپ خارج بشه.
نفر مسئول فشردن پدال نباید پای خودش را از روی پدال برداره و همچنان باید فشار بده تا هوا دوباره وارد مدار نشود.
سپس نفر هواگیری چرخ،بلافاصله دوباره پیچ را سفت بکنه و نفر اول مجددا پدال ترمز را پر بکنه و دوباره به همین روش هواگیری انجام بشه.
بعد از چند بار که در چرخ هواگیری شد، کم کم بجای هوا، مخلوطی از هوا و روغن با نسبت کم و زیاد از پیچ هواگیری خارج شده و در آخرین مراحل فقط روغن با فشار به بیرون پرتاب میشه که نشانه تمام شدن هوا در مدار مربوط به همان چرخ است.
این کار را باید بطور دقیق بر روی هر چهار چرخ و به نوبت ( چرخ سمت راست عقب، و بعد سمت چپ عقب و سپس سمت راست جلو و بعد سمت چپ جلو) انجام داد تا تمام مدار ترمز و چرخها هواگیری بشه.
بعد از هر مرحله هواگیری، کم کم پدال ترمز زیر پای نفر پشت رل سفت خواهد شد که نشانه کم شدن هوا در مدار است.
همچنین مرتبا باید مخزن پمپ ترمز را بازدید کنید تا خالی نشده و دوباره از داخل پمپ هوا به داخل لوله های ترمز وارد نشود.
این روش معمولی و استاندارد هواگیری است و باید به همین ترتیب و در تمام چرخها انجام شود.
اگر کسی برای کمک نداشتید از روش بطری و لوله استفاده کنید که زمان بیشتری میبره اما در نهایت هواگیری انجام خواهد شد.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
نقل قول:
سلام وارادت
اخه این خودروها سیستم درست حسابی دارن ومثلا اگر دقیق اورهال نشن خوب عمل نمیکنن امریکا مثل پراید خودرو نمی سازه اونا تاجایی که میدونم حساب کتاب همه چیز را میکنن بخاطر همین من این موارد را دیدم که وقتی مثلا طرف یادمه درمورد کاپریس تخم مرغی مشکل ترمز پیدا کرد ویه تعمیرکار سیلندرترمز رابازکرده بود واورهال کرده بود بعد از اون طرف میگفت دیگه ترمز مثل اول نشد این تعمیرکاراحتمالا درست نتونسه جمع کنه اینا تکنیک میخواد بررسی خط افتادن درپیستون+جنس اورینگ ها +ضعیف شدن فنرها -هواگیری و..
خودرو شما ممکنه ازیه قسمت خراب باشه یا ....میخوای بازکنی تا خودت اورهال کنی این خیلی عالیه-- اما اول یه اطلاعات از دوستان دقیق بگیر بعد بازکن البته اینو هم بگم اینا منوال دارن دقیق توضیح داده واینجا درحد راهنمایی هستش
الان شما کاربرات را بازکردی واشر عوض کردی شما وقتی بازکردی حداقل تا کف کاربرات را تست میکردی یا سوزن ها را با کولیس اندازه میگرفتی وچک میکردی موردی نداره یا لاستیک پمپ شتاب و.....شما شناور را دست کاری کردی واین ممکنه خوب عمل نکنه اینا حساس هستن سوخت ازتنظیم خارج میشه ----حالاواشر هم بستی اما سفت کردن پیچها ترکمتر میخواد تا یه اندازه پیچ ها سفت بشه --فیلتر لوله ورودی هم باید عوض میکردی
الان باردوم ترمز بازکردی هنوز مثل اول نشده حالا کجا درست عمل نکردی مشخص نیست --هواگیری اینا اونطوری که شما میفرمایید مثل خودروهای ایرانی نیست حداقل باید 50بار پدال ترمز بزنی چیزی که خود GMگفته بود
1.شما کاور مسترسیلندر را باز کن از یه نفر کمک بگیر بگو چندبار پدال ترمز بزنه درهمین لحظه شما قسمت پیاله جلویی مسترسیلندر را نگاه کن ببین روغن ترمز تغییری درحالت خودش میکنه یعنی یه حالت تولید هوا وبخار و...؟
ممکنه هوا داشته باشه
2.درضمن اگر تونستید ازvin خودرور 13رقمی را بگید تا ببینیم موتور ماشین دقیقا چیه ؟
3.سعید جان ما چند سال پیش این منوال را از امریکا خریدیم باز هم کم میاریم
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
نقل قول:
سلام
منظورتون از منوال همون دستورالعمله؟
پاسخ 3: رو چشم امروز نتیجه رو میذارم حتما
بله همون سرویس منوال خودرو ها هست یا دستورالعمل تعمیراتنقل قول:
اين قرمز زيبا مجوز تردد ندارد
داستان آهن پارهاي که به تنها موستانگ 66 ارتقاء يافتهي موجود در ايران تبدیل شد
محمد علي قمري علاقه اش را به خودروهاي قديمي و کلاسيک، از مطالعه دربارهي آنها و شايد جمع آوري کتاب و مجلاتي در اين خصوص، فراتر برده و مدتي است به کار بر روي خودرويي اسقاطي و قديمي براي بازسازي و تعميرش مشغول شده است. او اطلاعات زيادي در اين باره دارد و هنگام صحبت دربارهي خودروهاي مورد علاقه اش برقي در چشمانش ديده مي شود. دربارهي چگونگي جان بخشيدن به خودرويي که به چند تکه آهن پاره تبديل شده بود با او به گفتگويي نشستيم که بخشي از آن را در پي مي آوريم.
– چه مدت است به کار روي اين خودروي قديمي علاقه مند شده ايد؟
چهار سالي مي شود که شروع به کار کرده ام. اين سومين خودروي من است. اولين ماشينم يک بليزر بود. بعدش يک شورولت نوا و حالا هم به دليل علاقهي شخصي شديد، اين موستانگ را انتخاب کردم که البته در آغاز کار جنازه اي بيش نبود وحالا به اين زيبايي رسيده است.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
– خودتان سررشته اي از تعميرخودرو داريد؟
مورد جالبي را برايتان مي گويم. در اين چهار سال براي انجام برخي کارهاي تعميري، مجبور شدم 9 بار صافکار عوض کنم چون متأسفانه بدقولي مي کردند و کارم را عقب مي انداختند طوري که کارم به شکايت کشيد. به جايي رسيدم که خودم شاگرد صافکار شدم.
_دربارهي خودرويي که دردست تعمير داريد توضيح بدهيد. محصول چه شرکتي است و در ميان برندهاي ديگر چه جايگاهي دارد؟
اين ماشين که يک موستانگ 1966 مي باشد، محصول شرکت فورد است که از سال1964 تا کنون در حال توليد مي باشد و بخش اعظم فروش شرکت فورد روي اين محصول بوده است. البته در نظر سنجي هايي که شرکت هاي توليد خودرو انجام ميدهند از رتبه بالايي برخوردار بوده و حتي به عنوان پرطرفدار ترين خودرو در دنيا شناخته شده است. در مجموع خودروي بسيار موفقي است. حداكثر سرعت ماشين بسته به صاحب ماشين و نيازش قابل تغيير است. اسكلت و بدنه ماشين طوري است كه قابليت هر گونه تغيير و تقويت را به صورت نامحدود دارد. موستانگ خودرو مسابقه است. اسم كلاس آن كلاس”پونيكار” است. رقيب اصلي موستانگ کامارو مي باشد که آن نيز براي ماندن در بازار رقابت توسط شرکت شورلت توليد شد. اين دو كم و بيش در رقابت هستند ولي هوز هم موستانگ يه سر وگردن بالاتر است. خودرو سازي آمريكا 2 قطب دارد يكي فورد ويكي هم جنرال موتورز. هنري فورد خود بنيان گذار خط توليد ماشين در دنيا بوده است و اولين كارخانه توليد ماشين سازي را به اسم كارخانه فورد بنا كرد.
برچسب ها و خطوط روي خودرويي که کار کردهايد با دقت ترسيم شده؟ چرا اين علائم و خطوط در دنياي خودرو اهميت دارند؟ دربارهي معني اين نمادها صحبت کنيد.
به نقل از جناب آقاي خسرو قاسمي علائمي که روي ماشين است هر کدام بار معنايي خاص خود را دارند. مثلا خطوط وسط روي کاپوت نشان از اين است که ماشين هميشه در وسط خط و در حال سبقت گرفتن است. در دهه 1960 فيلم هاي وسترن درخشان تر از هميشه بر پرده ي نقره اي مي درخشيد و از نشانههاي اقبال آن علاقه روزافزون مردم به استفاده از نمادهاي اين ژانر بود و خيلي از شرکت ها براي تبليغ يا طراحي محصول خود از اين نمادها استفاده مي کردند. شرکت فورد که به نوعي بنيانگذار اين جريان بود قسمت پشت ماشين را به شکل کلاه کابويي طراحي کرده است. حتي کليت خودرو نيز خالي از استعاره هاي طبيعت غرب وحشي نيست. حتي نام موستانگ که به معني اسب وحشي است اولين چيزي را که در ذهن تداعي ميکند سرکشي و سرعت است. چراغ هايش چون اسب کمي مايل به کنار هستند و کنار ماشين هم آرم اسب در حال دويدن نصب شده است. پرچم روي ماشين هم که نماد مسابقات اسب دواني است به حالتي است که اسب از خط پايان رد شده و پيروز ميدان گرديده و به اين معناست که هميشه موفق و پيروز است. نماد ديگر که روي بدنه خودرو هست به صورت سه تا خط خود را نشان مي دهد که همان مهميز است؛ همان ستاره اي که در پشت کفش هاي کابوي قرار دارد. در مجموع ماشين نمادي از غرب وحشي و تمام متعلقات آن است از جمله اسب و کابوي. ماشين کاملاً به لحاظ فرهنگي اصالتي آمريکايي دارد. موتور آن 8 سيلندر است و قدرتش بستگي به صاحبش دارد که چه ميزان از قدرت نياز داشته باشد. سيلندرهاي فابريک اين ماشين 6 و 8 است و حالت معمولي آن حدود 302 اينچ و در صورت نياز به 500 اينچ هم مي رسد که حجم موتوري حدود 9000 سي سي را دارا خواهد بود.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
-خودروي موستانگ تعمير شده توسط شما چه ويژگي خاصي دارد؟
اين خودرو بعد از صافکاري به مرحلهي رنگ رسيد که حدوداً يک سال به طول انجاميد. جلو بندي و زيربندي ماشين کاملاً عوض شده. اين مدل موستانگ 66 که جلو داشبورد، کيلومتر و آمپرش به صورت فابريک يک مدل بالاتر از خود ماشين يعني 67 مي باشد، تنها موستانگ 66 ارتقا يافته ي موجود در ايران مي باشد. کل قطعات ماشين فابريک شرکت فورد است و هيچ قطعه ي غير فابريکي روي ماشين سوار نشده است.
– دسترسي به اين قطعات کار دشواري است؟
کمک هاي دوست عزيزم جناب آقاي خسرو قاسمي در اين خصوص بسيار راهگشا بود. بيشتر قطعات به صورت استوک تهيه شده و بقيه را سفارش دادم. از مزايايي که اين نسل از ماشين دارد اين است که سايتي فعال به اسم mustang unlimitedang unlimited (به معني موستانگ نامحدود) هست که تمامي قطعات موستانگ حتي قطعات نسل اول که هنوز توليد ميشود را در صورت سفارش براي شما ارسال ميکند البته با قيمت هاي تمام شده ي بسيار بالا.
_انتخاب اين خودرو در ميان ده ها برند ديگر که شايد بسيارجذاب هم باشند، دليل خاصي داشت؟
داستان به دوران کودکيم بازمي گردد. زماني که هنوز به مدرسه نمي رفتم يك ماشين اسباب بازي كوچك داشتم كه هميشه روي حاشيه فرش که نقش جاده را براي من داشت با آن بازي مي كردم. يادم هست از پدرم اسم ماشين را پرسيدم. پدرم گفت اين “فورد موستانگ” است و اين در خاطرم ماند. از بچگي علاقه ي زيادي به اين ماشين داشتم و روياي داشتنش هميشه همراهم بود. يك موستانگ نزديك مدرسه ي ما بود و من در هر فرصتي صورتم را به شيشه اش مي چسباندم تا بتوانم داخل آن را ببينم. روزي به پدرم گفتم: از اين ماشين ها بخر، پدرم گفت که مصرف سوختش بالاست. درآن زمان يك پيكان قرمز رنگ 57 خريد كه آن زمان به نوبهي خودش کيا و بيايي داشت.
-هنوز از اين مدل خودرو در شهر پيدا مي شود؟
تا چند وقت پيش چندتايي از اين ماشين ها در سطح شهر بودند تا اينكه حكم قيچي آن ها را دادند و ندانستند با اين كار چه قدر از سرمايه هاي كشور نابود مي شود. قبل از قيچي شدن يكي دوتا از آن ها در سطح شهر بودند كه حتي رنگ هم نداشتند و فابريك بودند. كسي نمي دانست اين ماشين ها يك روزي عتيقه مي شوند! تعدادي هم كه در گاراژي نگهداري مي شدند قسر در رفتند و سالم ماندند. خيلي خوب مي شود اگر كسي بتواند آنها را بازسازي كند.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
– براي جان دادن به اين خودرويي که به قول خودتان جسدي بيشتر نبود چه قدرهزينه كردهايد؟
حدوداً 35 الي 40 ميليون تومان هزينه برداشته و البته اگر كسي بخواهد ماشين را به صورت جمع شده و آماده بگيرد حدود 150 ميليون تومان بايد هزينه کند. خودروي بسيار گراني است.
-قصد فروشش را نداريد؟
اين ماشين مانند پسرم است و هيچوقت فكر نميكنم بتوانم از آن دل بكنم. يه تيكه آهن بود كه خودم بزرگش كردم.
– اين خودرو مي تواند مجوز تردد در خيابان را بگيرد؟
مشکل اصلي پلاك قديم بودن ماشين است به همين علت مجوز ندارد. از مسئولين تقاضا دارم كه بعد از چهار سال زحمت، اجازه بدهند حداقل بتوانم ماهي دوسه روز ماشين را بيرون بياورم.
– اين فورد براي حرکت کردن آماده است؟ يعني کار تعميرش به اتمام رسيده است؟
كار مهم ماشين بدنه آن بود كه انجام شد داخل ماشين هم چند ماهي بيشتر كار ندارد.
– اطرافيانتان از اين کارتان حمايت مي کنند؟
خيلي از اطرافيان کمک کردند و از همه آنها کمال تشکر را دارم. اما اگر بخواهم از کسي نام ببرم بايد اول از جناب آقاي خسرو قاسمي تشکر کنم که بزرگترين حامي و مشوقم در اين راه بود کسي که بدون حضور و زحمات و دلگرمي هايش اين امر محقق نمي شد. همسرم هم که با صبوري وصف ناشدني در تمام اين مدت عذاب ها و هزينه هاي زياد اين کار را تحمل کرد و با مهرباني و درکش باعث شد سختي هاي راه بر من آسان گردد، نقش مؤثري داشت.
برگرفته از وبلاگ شهر من
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
جناب camaro lt قسمتهایی که در عکس مشخص شده ( نگهدارنده لولاها ) در ماشین شما با پیچ به بدنه بسته شده مثل درب های عقب اما در ماشینم این قسمتها جوشی هستش می خواستم بدونم در بعض از مدل ها جوشی و در بعضی پیچی هستش؟ یا صافکار این قسمت را جوشکاری کرده ؟اگر جوشکاری شده حداقل جای پیچ ها روی فلز باید باشه ! یا بوده با جوش یا بتونه پرشده!
با تشکر
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
نقل قول:
سوال بسیار خوبی است چون برای من هم عجیب بود که توی بعضی اتومبیلها ، بجای پیچ، اتصال ثابت و جوشکاری میبینم.
حالا در عوض این بخش که توی نوا من با پیچ به بدنه وصل شده، لولاهای مربوط به در ، با جوشکاری اتصال پیدا کرده که این قضیه نبود پیچ و عدم امکان رگلاژ، مشکلاتی برای رگلاژ و جفتگیری دربها بوجود میاره و ناچارا باید از روشهای دیگه استفاده کرد که چندان ساده نیست ( مثل فشار آوردن به لولاها و یا ستون در بخشهای مناسب با استفاده از جک و اهرم و..)
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
البته این امکان وجود داره که این لولاها را جدا کرده و مجددا با جوش دادن مهره های فولادی از سمت داخل درب، سوراخکاری در پایه لولاها و درب و نهایتا امکان اتصال بوسیله پیچ فولادی وجود داشته باشه که کاری بسیار دقیق و نیازمند حوصله و ابزار مناسب هست.
شاید این کار ( اتصال با جوش ) بیشتر در ایران انجام شده و دیگه مثل مدلهای اصلی که در آمریکا تولید شده، دارای امکان رگلاژ نیستن و یا به دلیل هرز شده مهره های نصب شده در بدنه، ساده ترین کار را انتخاب و با جوش دادن، مشکل را حل کردن، که متاسفانه مشکل بزرگتر، یعنی عدم امکان رگلاژ و جفتگیری کامل بوجود آمده.
احیانا در نوا شما هم در این بخش لولاهای مربوط به خود در، جوشکاری شده؟
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
احیانا در نوا شما هم در این بخش لولاهای مربوط به خود در، جوشکاری شده؟
بله همان طور که در عکس دیده میشه جوشکاری شده .
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
نقل قول:
متاسفانه ظاهرا این روش جوش دادن فقط در ایران انجام شده و برای راحت کردن کار ، از نصب پیچ و مهره خودداری کردن که باعث ایجاد دردسرهای بعدی برای رگلاژ و جفتگیری خواهد شد.
در لولاهای آمریکایی نصب شده در آمریکا، چه صادراتی یا مورد استفاده در داخل آمریکا، از پیچ و مهره برای اتصال لولاها به درب استفاده شده که در اینجا دو نمونه از لولاهای مورد نظر دیده میشه که همگی دارای سوراخ محل پیچ در هر دو سمت هستند.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
تنها کار همان ایجاد سوراخ برای نصب پیچ و مهره است ، همچنین ایجاد مقداری خلاصی در طرفین پیچ و مهره جهت انجام رگلاژ و جفتگیری های احتمالی در آینده.
این کار در تمام اتومبیلها انجام میشه حتی پیکان و پراید ، اما روش جوش دادن لولا بسیار ناشیانه و غیر اصولی است.
////////////////
با توجه به ناامنی زیاد در سطح جامعه و بالا رفتن آمار سرقت باطری اتومبیل، قبلا تصمیم داشتم سیم کاپوت برای نوا نصب کنم که متوجه شدم ایمنی چندانی نداره و خیلی از خودروهای دارای سیم کاپوت ، به راحتی مورد سرقت باطری قرار میگیرند،
بنابراین تصمیم دارم یک مکانیزم مناسب قفل برای اهرم باز کننده کاپوت تعبیه کنم که بعد از انجام کار ، شرح و تصویر منتشر خواهد شد.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
پیگیری ثبت نام کارت سوخت
لینک :
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
مشکل قفل شدن ترمز چرخ عقب راست در سرعتهای عادی تردد شهری حل شد.
ایراد، تاب داشتن کاسه ترمز در بخش انتهایی داخلی بود، البته کاسه ترمزها را قبلا تراش داده بودم اما متاسفانه تراشکار کار را به دقت انجام نداده بود و هر بار که با کولیس قطر های بخش دهانه و وسط کاسه ترمز را اندازه میگرفتم، هیچ ناهماهنگی دیده نمیشد، ولی دقیقا در قسمت آخر و انتهایی کاسه ترمز، این ایراد وجود داشت.
از آنجا که چندین بار آزمایشات مختلف انجام دادم، نتیجه نهایی یکی بود بنابراین با روش دیگه ای جلو رفتم، به این صورت که برای دیدن وضعیت تاب کاسه ترمز، شرایط کاری را بوجود آوردم و با معکوس بستن کاسه ترمز بر روی پلوس، و روشن کردن ماشین، وضعیت چرخش و حرکت معمولی را بوجود آوردم.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
بعد از روشن شدن ماشین، و گردش کاسه ترمز، با استفاده از دسته جک به عنوان ساعت تابگیری و شاخص مقدار تاب، به تدریج و با دقت تمام بخشهای داخلی کاسه ترمز را چک کردم تا ببینم در کدام قسمت پستی بلندی و ناهماهنگی وجود داره؟
از لبه بیرونی شروع کرده و به تدریج به وسط و در نهایت به بخش انتهایی رسیدم، و جالب اینکه در هیچ بخشی تاب وجود نداشت بجز یک قسمت بسیار باریک و نامشخص که از دید دور مانده بود و با رسیدن نوک آچار چرخ به این ناحیه، شروع به نوسان خفیفی کرد که نشان از وجود تاب در این بخش بود.
در این تصویر فلش قرمز محل وجود تاب را نشان میده که شیار باریک ایجاد شده، بواسطه همین تاب هست.
فلش زرد نیز بخشی از داخل کاسه ترمز است که تراش نخورده و تاب مختصری داره.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
هرچند که در چند نوبت، جای کاسه ترمزهای عقب را با هم عوض کرده بودم، اما ایراد بیشتر در همین سمت راست وجود داشته که احتمالا به دلیل حساس بودن بیشتر این بخش به وجود تاب باید باشه.
با علامت گذاری دقیق ، کاسه را پیش تراشکار برده و دقیقا قضیه را توضیح دادم تا همه بخشها را بدون استثنا تراش بده.
همچنین با راهنمایی های بسیار ارزنده جناب KCNC متوجه شدم که تراز بسته شدن قطعه بر روی سه نظام هم یکی از موارد بسیار مهم در بالا رفتن کیفیت کار است، بنابراین تراز بودن کاسه ترمز بر روی سه نظام دستگاه تراش اهمیت بسیار زیادی داره که مدتی هم وقت صرف همین کار شد، چون معمولا دستگاهها دقت عمل اولیه را نداره و باید برای اینجور موارد ، وقت بیشتری صرف کرد.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
کاسه سمت راست تراش کامل و بدون نقص را خورد و مشکل در سمت راست حل شد و بعد از آن ایراد مقداری در سمت چپ بوجود آمد که با آزمایش دوباره بر روی پلوس و چرخش، مقدار کمی تاب در این سمت هم دیده شد و با تراش مجدد، ایراد قفل کردن یکی از چرخهای عقب، در حد بالای 90% حل شد
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
در حال حاضر مشکل خاصی با ترمز ندارم و بقیه موارد مربوط به ایرادات طراحی در مدلهای کاسه ای ( نسبت به دیسک) است و احتمالا با نصب سوپاپهای تنظیم فشار که تقریبا حالت ABS را بوجود میاره، توان و کیفیت ترمز گرفتن بیشتر خواهد شد.
نتیجه اینکه اگر کاسه ترمز یا دیسک را به تراشکاری بردید، حتما باید از تراش خوردن متوازن و بی نقص مطمئن باشید چون ممکنه صرف اینکه سطح کار تراش خورده و صیقلی شده، به اشتباه بیافتید و دنبال ایراد در جای دیگه باشید.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
رزوه پیچ اسبک ها هرز شده بودن با استفاده از تجربه ذی قیمت جناب camaro lt توانستم پیچ ها را از سر جایشان بیرون کشیده و تعویض کنم به این صورت عمل کردم اول ارتفاع پیچ را اندازه گرفته و یادداشت کردم بعد بوشی درست کردم که قطر داخلی آن کمی بزرگتر از پیچ بود و ارتفاع بوش به اندازه یک مهره کوتاهتر
با بستن مهره آرام آرام پیچ از جای خودش بیرون آمد انتهای پیچ بدون رزوه است برای جا زدن پیچ جدید اگر سر سیلندر پیاده شده باشه بهتره زیرش چوب و کارتن بگذاریم تا آسیبی به سر سیلندر نرسه
برای جازدن پیچ جدید لازمه که بوسیله ضربه آرام چکش و استفاده از یک واسطه نرم مثل چوب یا تکه سرب ( برای جلوگیری از صدمه خوردن به دنده های پیچ جدید) نصب کرد ارتفاع پیچ ها دقیقا به اندازه ای که قبلا یادداشت کرده بودم رسید .
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
دوستان سیستم ترمز و تنظیم کاربراتور ماشین رو خودم اوکی کردم و به نکته و تنظیم جالبی رسیدم که در آینده نزدیک براتون حتما میگم و از خجالتتون در میام.
مرسی از همه تون
نقل قول:
سلام
اقا سعید بالاخره حل شده خسته نباشید
چیز خاصی نداره فقط باید دقیق تنظیم بشه --کاربرات که پیچ هوا وسوخت باید تنظیم بشه چون ممکنه سوخت زیاد باشه یا کم --
سلام دوست گلم. نه ایراد از تنظیم شناور بود. یجوری بر اساس یه سری پارامترهایی تنظیمش کردم گفتم ببینم چی میشهنقل قول:
امروز صبح توی بارون تو سرمای زمستونی یه تک استارت زدم بدون گاز یهو روشن شد!
خودمم کف کردم از کاری که کردم. باورم نشد!
بله یادم هست که فرمودید شناور را دستکاری کردیدنقل قول:
دردوربالا خودرو دل دل نمیزنه ؟
راستی کد نامبر شماره کاربرات با 170شروع میشه یا 70؟
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
سلام عذر میخوام نت نداشتم این مدتنقل قول:
والا دل دل که نمیزنه ولی فهمیدم تنظیمم واسه کربرات جوری بوده که دقیقا روزای سرد زمستون با تک استارت روشن میشه ولی وقتی ماشین گرمه باید استارت بیشتری همراه با گاز بگیرم تا روشن شه!!
درمورد کد کاربرات هم نمیدونم. کجا باس پیداش کنم؟ همشون این کد رو دارن؟
سلامنقل قول:
خواهش میکنم اقا سعید گل
'گرم که میشه حتما خفه میکنه و هوای کمتری وار د میشه شما هم پدال گاز را فشار میدی
کد کابرات اکثرا دارن امریکا کلا جالبه برای همشون کدبندی کرده
همین مدل که عکس گذاشتم ---کنار میله اهرم گاز کاربرات سمت راست روی بدنه حک شده
نقل قول:
ساسات کاربراتور به احتمال قوی درست تنظیم نشده بنابراین دریچه بالای دهنه کاربراتور در زمان سرد بودن بسته است و همین باعث بالا رفتن غلظت سوخت شده و موتور راحت روشن میشه اما در زمان گرم بودن دریچه باز است و غلظت سوخت کم و شما با پدال گاز مقدار بنزین را بیشتر کنین.
باید ساسات را تنظیم کنید و اگر این بخش از ساسات که دارای فنر بی متال است، کار میکنه با چرخاندن صفحه مشکی و درپوش محفظه فنر ( در حد مختصر) و آزمون و خطا ، وضعیت متعادل برای روشن شدن در سرما و گرما را پیدا خواهید کرد.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
محل شماره ها روی بدنه و در نقاطی که نشان داده شده حک گردیده البته به احتمال قوی پلاک زیر پیچ وجود نداره و در تعمیرات قبلی در جای خودش نصب نشده،
همچنین نمونه های مختلف کاربراتور در این سری دارای ضمائم و جزئیات مختلفی هستن که با هم تفاوت داره، مانند محل درج و حک شماره ها.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]