رنگ مشکی استنقل قول:
خیلی از وسایل و لوازم این ماشینها به علت کمبود قطعه عوض میشوند و دیگر قابل جایگزینی نیست مگر کسی از امریکا بیاره همین الان چند وقته دنبال 2 نا کمک اصلی میگردم ولی پیدا نکردم :n28:
فعلا کاریش نمیشه کرد
Printable View
رنگ مشکی استنقل قول:
خیلی از وسایل و لوازم این ماشینها به علت کمبود قطعه عوض میشوند و دیگر قابل جایگزینی نیست مگر کسی از امریکا بیاره همین الان چند وقته دنبال 2 نا کمک اصلی میگردم ولی پیدا نکردم :n28:
فعلا کاریش نمیشه کرد
اگه مشکی هستش برای همون رفت اومد از درب کاخ نیاوران اریامهر به داخل کاخ هست وهمینطور رفتن به فرودگاهنقل قول:
عوض شدن قطعات بستگی داره موقع خرید خودرو اطلاعاتی داشته باشی تا متوجه بشی
معمولا وارداتی ها سیستم کامل روی خودرو نصبه
حالا اگر امکان داره از داخل موتور یه عکسی قرار بدید
نگفتید اون کد 13 رقمی digt نامبر مشخصاتش چیه ؟
کد 13 رقمی کنده شده استنقل قول:
این ماشین فقط پمپ تنظیم ارتفاع نداره که دنبال اصلی هستم بزارم همچنین کمک بادی اصلی که جایگزین کنم
در مورد عکس موتور هم چشم وقت شد میذارم چیز خاصی نیست فقط ایتکه 15 ساله موتور رو نشستم یا حتی دستمال هم نکشیدم :n39: البته دروغ چرا هواکش رو دستمال کشیدم م.قع تعویض قیلتر:n05:
کنده شده ؟نقل قول:
کلا تولید های پارس خودرو جای VIN دارن اما نوشته ای نیست
رفیق من وارداتی ابی درباری داشت با این حال که یه مقداری حروف ها نا خوانا بود اما باز مشخص بود
اگر هم پاک شدهکول تک الومینیومی BODY NUMBER PLATE زیر کاپوت هست این برای کامارو بود عکس گرفتم البته مدل تولید کانادا با مدل تولید امریکا میشیگان ودیترویت فرق داره و اینکه پاک نمیشه
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
پمپ تنظیم ارتفاع همشون اصلیه و تولید تقلبی نداره چون مدل قدیمی هستش کسی تقلبی نمیتونه تولید کنه یا مکانیکی هست که اکثرا خرابه اما برقی ها باز جواب میده ولی باید سرویس بشه درایر اون داخلش یه پدری داره+اورینگ داره+2تا فیلتر روی قسمت خروجی سوکت داره که باید باز بشه و....
کمک ها هم AC دلکو ااونا هم مشکل دارن میبینی خشک کار میکنن و....
سنسور تنظیم ارتفاع روی اکسل عقب نصبه ؟
ببخشید اشتباه نوشتمدرایر اون داخلش یه پودری داره
راستی سوخت که ریچ میشه شما باید شلنگ های وکیوم ها را تست کنید ایا leak ندارن و خصوصا شلنگ MAP سنسور و از قسمت تراتل باید گیج فشار سنج نصب کنید تا نشتی مشخص بشه وهمینطور قسمت انتهای شلنگ که به ECU نصب میشه اون قسمت هم ممکنه نشتی رخ بدهنقل قول:
دوم شما فرمودید رگلاتور را تست کردم اما سالمه گیج چه عددی را نشون میداد ؟
و ایا پمپ فشار کم وپمپ بنزین فشار بالا را هم تست کردید ؟
ایا ماشین شما سیستم ESS داره ونصبه ؟
همراه با روند تکاملی نسلهای گوناگون شورولت کوروت
کوروت چگونه کوروت شد؟!
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
همهی ما منتظر معرفی نسل جدید شورولت کوروت C8 هستیم. حالا زمان مناسبی برای بررسی روند تکاملی هفت نسل پیشین این خودروی اسپورت، محبوب و ارزانقیمت آمریکایی میباشد. میزان محبوبیت و نمادین بودن کوروت را میتوان با فورد موستانگ و شورولت کامارو مقایسه کرد.
کوروت بیش از 60 سال است که در بازار حضور داشته و هفت نسل آن پر از داستانهای جالب و ناگفته است. اگرچه این خودرو در طول دوران تولید خود با فراز و نشیبهای زیادی دستوپنجه نرم کرده اما هنوز هم یکی از باسابقهترین خودروهای تاریخ است.
در ادامه شما را با تاریخچه تصویری جالب هفت نسل شورولت کوروت آغاز میکنیم. با ما همراه باشید.
- شورولت کوروت C1 (سال 1953 تا 1962)
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
شورولت برای گرامیداشت مراسم جی ام موتوراما 1953 از نسل اول کوروت C1 در هفدهم ژانویه رونمایی کرد. خودروی نمایشی که با کد EX-122 شناخته میشد پس از معرفی در هتل والدورف نیویورک بهصورت رسمی کوروت نام گرفت. اواخر همان سال و در پایان ماه ژوئن تولید کوروت در تأسیسات میشیگان و به تعداد محدود 300 دستگاه شروع شد.
با آغاز سال 1954، تأسیسات سنت لوئیس میسوری شروع به تولید این خودرو و ارتقای پیشرانهی 6 سیلندر خطی و بهبود قدرت آن از 150 به 155 اسب بخار کرد. یک سال بعدتر پیشرانهی 8 سیلندر هم به همراه گیربکس 3 سرعته دستی سفارشی معرفی شد. این خودرو در سال 1956 و با اضافه شدن سقف سخت جداشدنی و چراغهای جلوی متفاوت تکامل یافت. همچنین کمربندهای ایمنی نیز به عنوان یک آپشن قابلنصب در نمایندگیها معرفی شدند.
در سال 1957 شاهد معرفی گیربکس 4 سرعته دستی و پیشرانهی 8 سیلندر بزرگتر مجهز به تزریق سوخت و قدرت 283 اسب بخار بودیم. با گذشت زمان برخی تغییرات در C1 اعمال شدند و نهایتاً مدل سال 1962 این خودرو از پیشرانهی بزرگتر 5.4 لیتری استفاده کرد.
- شورولت کوروت C2 (سال 1963 تا 1967)
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
دومین نسل کوروت در سال 1963 و با تغییرات قابلتوجه نسبت به نسل اول عرضه شد. کوروت نسل دوم دارای سیستم تعلیق مستقل در عقب، استارت الکترونیکی و پکیج پرفورمنس Z06 بود. پیکربندی مشهور پنجره جدای این خودرو تنها یک سال عرضه شد و چراغهای پنهان نیز ظاهر ویژهای ایجاد کرده بودند.
در سال 1965 پیشرانهی 8 سیلندر بلوک بزرگ معرفی شد و البته کوروت بهصورت استاندارد از دیسکهای ترمز برای چهار چرخ سود میبرد. یک سال بعد قدرت پیشرانه به 425 اسب بخار رسید و لیست تجهیزات استاندارد افزایش یافت. از جمله ویژگیهای این خودرو میتوان به کاربراتورهای هالی اشاره کرد که تنها در برخی مدلها نصب شده بودند.
C2 در آخرین سال حضور خود در بازار از پیشرانهی L88 با قدرت 430 اسب بخاری استفاده میکرد. پیشرانههای L71 نیز با سر سیلندر آلومینیومی عرضه شدند.
- شورولت کوروت C3 (سال 1968 تا 1982)
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
این نسل که چهارده سال در بازار حضور داشت ما را به یاد کانسپت ماکو شارک II معرفی شده در سه سال قبلتر از ورود C3 به بازار میانداخت. سومین نسل این خودروی اسپورت دارای پیشرانهی 7 لیتری 435 اسبی بود. البته شاسی نسبت به نسل قبل تغییر چندانی نکرده بود. یک سال بعد نشان استینگری برای کوروت پدیدار شد.
شورولت در سال 1970 پیشرانهی LT1 با قدرت 390 اسب بخار و پکیج ZR1 را برای کوروت تدارک دید. یک سال بعدتر نیز پیشرانهی 8 سیلندر LS6 معرفی شد. کوروت در سال 1973 بهصورت استاندارد از لاستیکهای رادیال برخوردار شد. مدل سال 1974 این خودرو دارای تغییرات ظاهری در بخش عقب بود و مدل کانورتیبل نیز در سال 1975 بازنشسته شد.
در سالهای بعد شاهد تولید C3 با بدنهی فست بک و نصب چراغهای هالوژنی روی آن بودیم. تولید این نسل از کوروت در سال 1981 و در تأسیسات سنت لوئیس خاتمه یافت اما کارخانه بوولینگ گرین کنتاکی ادامهی تولید را بر عهده گرفت. عرضهی مدل سفارشی کالکتور ادیشن در سال 1982 همانند سوت پایان بازی برای C3 بود.
- شورولت کوروت C4 (سال 1984 تا 1996)
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
با ضریب درگ 0.34 که بهبود 24 درصدی را نسبت به نسل پیشین نشان میداد، چهارمین نسل این خودرو بهطور قابلتوجهی نرمتر و روانتر طراحی شده بود و از فریم جدیدی بهره میبرد. در خودرو در سال اول عرضه با قدرت 205 اسبی عرضه شد اما یک سال بعد پیشرانهی 8 سیلندر 5.7 لیتری 230 اسب بخاری هم پدیدار شد. پس از 10 سال غیبت و در سال 1986 مدل کانورتیبل کوروت به خط تولید بازگشت.
کوروت C4 مدل 1987 دارای قدرت 240 اسبی بود و به لطف پکیج سیستم تعلیق Z-52 سفارشی از هندلینگ بهتری برخوردار شد. عطش بیپایان خریداران برای داشتن کوروت قویتر باعث شد برخی نمایندگیها با استفاده از کیت توئین توربوی کالاوی قدرت خودرو را به 345 اسب بخار برسانند. شورولت در سال 1988 اقدام به گرامی داشت سی و پنجمین سالگرد تولید این خودرو کرد و نمونهی سفارشی معرفی شده از تجهیزات ویژهای همچون ترمزهای دو پیستونی در اکسل جلو سود میبرد. در سال 1989 نیز گیربکس 6 سرعته دستی معرفی گردید.
سال 1990 برای کوروت مهم بود چراکه شاهد عرضهی مدل ZR1 بودیم که از پیشرانهی 8 سیلندر 5.7 لیتری 375 اسبی سود میبرد. همچنین در این سال کیسه هوای راننده بهصورت استاندارد روی کوروت نصب شد. C4 تا سال 1996 که بازنشسته شد بهروزرسانیهای متعددی داشت و در سال 1992 نیز پیشرانهی بلوک کوچک 300 اسبی را به دست آورد. یک سال بعد هم شاهد تولید نسخهی سفارشی قرمزرنگ برای گرامی داشت چهلسالگی این خودرو بودیم. قدرت مدل ZR1 نیز در این سال به 405 اسب بخار رسید. در آخرین سال عرضه C4 نه تنها در نسخه کالکتور ادیشن عرضه شد بلکه نسخهی گرند اسپورت آن نیز به دست مشتریان رسید.
- شورولت کوروت C5 (سال 1997 تا 2004)
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
پنجمین نسل کوروت که کاملاً دگرگون شده بود از پیشرانهی 8 سیلندر بلوک آلومینیومی 345 اسبی و فریمی جدید سود میبرد. این خودرو در سال اول فقط بهصورت کوپه عرضه شد اما در مدل 1998 شاهد عرضهی مدل کانورتیبل هم بودیم. شورولت با عرضهی نسخهی هاردتاپ به عنوان مدل سال 1999 خانوادهی کوروت را گسترش داد. در سال 2001 نیز مدل Z06 با قدرت 385 اسبی عرضه شد. تنها یک سال بعدتر قدرت این نسخه به 405 اسب بخار رسید و تمامی نسخهها هم بهصورت استاندارد از هندلینگ فعال و کنترل کشش سود بردند.
کوروت در سال 2003 به خودرویی 50 ساله تبدیل شد بنابراین شورولت میخواست این رویداد هرچه باشکوهتر جشن بگیرد. مدلی تولید محدود با رنگ قرمز، نشانهای ویژه و کابین دورنگ عرضه شد. همچنین مدل یاد شده بهصورت استاندارد از سیستم سواری انتخابی مگنتیک سود میبرد. C5 نهایتاً در آخرین سال عرضه دارای کاپوت فیبر کربنی بود.
- شورولت کوروت C6 (سال 2005 تا 2013)
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
اولین کوروتی که از سال 1962 تاکنون دارای چراغهای جلوی عیان بود C6 است که از کابینی جادار سود میبرد و دلیل آنهم بیشتر شدن فاصله بین محوری بود. البته C6 در کل طولی کمتر از C5 داشت. مدل Z06 در اولین سال عرضه تولید نشد اما به عنوان مدل سال 2006 و با پیشرانه 7 لیتری 505 اسبی عرضه شد. این خودرو همچنین از برخی قطعات سبکوزن همچون فریم آلومینیومی سود میبرد که باعث شده بود وزن خودرو 61 کیلوگرم کمتر شود.
در سال 2006 همچنین شاهد معرفی گیربکس 6 سرعته اتوماتیک پدال شیفتردار بودیم. یک سال بعد نیز کوروت برای اولین بار با نسخه تولید محدود Ron Fellows Championship تولید شد. پیشرانهی پایهی مدل سال 2008 کوروت نسخهی 8 سیلندر 6.2 لیتری 430 اسبی بود.
شورولت گرند اسپورت به عنوان مدل سال 2010 معرفی شد و از کیسههای هوای جانبی بهصورت استاندارد سود میبرد. مدل سفارشی Z06 کربن ادیشن نیز یک سال بعد عرضه شد. شورولت برای گرامی داشت یک صدمین سالگرد تأسیس خود نیز نسخهی سفارشی سنتنیال ادیشن را با بازنگریهایی در ظاهر و کابین روانه بازار کرد. C6 در سال آخر حضور در بازار شاهد معرفی پکیج شصتمین سالگرد و مدل کانورتیبل 427 بود.
- شورولت کوروت C7 (سال 2013 تاکنون)
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
نسل فعلی کوروت در سال 2013 و به عنوان مدل 2014 عرضه شد. مدل پایهی 1LT قیمت 56590 دلاری داشته درحالیکه قیمت مدل پرچمدار ZR1 از 119995 دلار آغاز میشود. خانوادهی C7 کاملاً شلوغ بوده و همهچیز از گرند اسپورت تا Z06 با پکیجهای سفارشی را شامل میشود. شما همین حالا میتوانید مدل 1000 اسب بخاری ینکو کوروت را از نمایندگی پنسیلوانیای شرکت خریداری کنید.
پدیدار شدن C8 احتمالاً به معنی پایان نسل فعلی نخواهد بود چراکه برخی از مدلهای این خودرو هنوز در نمایندگیها حضور دارند؛ اما جدیدترین نسل کوروت از طراحی پیشرانه وسط سود خواهد برد.
- تکامل شورولت کوروت
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
حالا که هفتمین نسل شورولت کوروت به پایان راه خود نزدیک میشود همه بیصبرانه منتظر معرفی جدیدترین نسل این خودروی افسانهای هستند. اگر خبرها درست از آب دربیایند، این سوپرکار پیشرانه وسط در ژانویه 2019 و در نمایشگاه دیترویت معرفی خواهد شد. البته ظاهراً تولید آن تا سپتامبر سال آینده شروع نخواهد شد.
گفته شده این خودرو با گیربکس دستی عرضه خواهد شد و ظاهراً تولید مدلهای پیشتولیدی آغاز شده است.
پدال
ثبتنام کارت سوخت المثنی آغاز شد
ثبت نام مالکان خودرو فاقد کارت سوخت بهصورت الکترونیکی در سامانه خدمات دولت همراه و اپلیکیشن خدمات دولت از امروز ۵ آذر آغاز شد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم ، شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی در اطلاعیهای اعلام کرد: ثبتنام مالکان خودرو فاقد کارت سوخت در سامانه خدمات دولت همراه به نشانی [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] و اپلیکیشن خدمات دولت همراه، با نصب آن در گوشیهای هوشمند تلفن همراه در دسترس عموم قرار گرفته است.
در این اطلاعیه آمده است: ورود به سامانههای اینترنتی براساس آخرین رقم شماره سمت راست تلفن همراه مالکان خودرو، انجام و با شماره 99 آغاز شد. در هیچ یک از مراحل ثبت نام چه به صورت حضوری در دفاتر پلیس +10 و چه به صورت اینترنتی، نیازی به ارایه رمزهای کارتهای بانکی نیست.
بر اساس این گزارش، این شرکت پیش از این، از قطعی شدن بازگشت کارت سوخت خبر داده و ضربالاجل 21روزهای را از سوم تا 24 آذرماه برای ثبت نام کارت سوخت المثنی برای مالکانی که فاقد کارت سوخت هستند تعیین کرده بود.
روشهای ثبتنام کارت سوخت
به طور کلی سه روش برای ثبت نام کارت سوخت المثنی معرفی شده است؛ روش نخست ثبتنام مالکان خودرو فاقد کارت سوخت با مراجعه حضوری به دفاتر پلیس+10 بود که از شنبه 3 آذرماه با ارائه مدارک لازم طبق ضوابط جاری آغاز شد.
روش دوم مراجعه به سامانه خدمات دولت همراه به نشانی [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] و ورود به گزینه درخواست کارت سوخت المثنی و ثبت اطلاعات است که این سامانه از 5 آذرماه در دسترس عموم قرار میگیرد و ثبت اطلاعات در این سامانه رایگان است.
روش سوم نیز دریافت و نصب رایگان اپلیکیشن خدمات دولت همراه و ورود به گزینه درخواست کارت سوخت المثنی است.
نسخههای Android و IOS این اپلیکیشن از چهار منبع قابل دریافت است:
· سامانه خدمات همراه دولت (mob.gov.ir)
· ایران اپس (iranapps.ir)
· کافهبازار (cafebazaar.ir)
· اپاستور (appstore.ir)
بر اساس این گزارش، خودروهای نوشماره، دارای کارت سوخت بوده و کافی است مالکان آنها برای دریافت کارت سوخت خود به دفاتر پست مراجعه کنند.
خبرگزاری تسنیم
گرند چروکی ۲۰۲۱ سه ردیفه میشود
عصر خودرو: جیپ گرند چروکی خودروی قدرتمندی است و میتوان از آن به عنوان یک آفرودر قدر قدرت نام برد. گزینهای همه فن حریف که قرار است کنار رانگلر سال خوبی را برای جیپ رقم بزنند.
نسل جدید جیپ گرند چروکی قرار است از قوای محرکه پلاگین هیبرید بهره برده و سه ردیف عرضه شوند.این خودرو برای آفرود ساخته شده اما در حرکات آنرودی نیز نرمی و روانی ویژهای از خود نشان داده و احتمالا در نسل جدید قدرتمندتر از همیشه نشان خواهد داد. [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
مدل 2021 این خودرو قرار است در یکی از کارخانههای جدید این کمپانی در دیترویت تولید خواهد شد و همین موضوع تغییراتی را در مجموعه تولیدی محصولات جیپ نشان میدهد. [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
جیپ در خصوص گزند چروکی جدید اطلاعات زیادی را منتشر نکرده است اما قطعا این خودرو پلاگین هیبرید ارائه شده و به سیستمهای کمکی نیمه خودران مجهز خواهد شد.جیپ اعلام کرده با احیاء کارخانه جدیدش در آمریکای شمالی بیش از 400 شغل در آمریکا ایجاد خواهد کرد.
انحلال پروژه خودروی مافوق صوت
عصر خودرو: پروژه توسعه و ساخت خودروی مافوق صوت موسوم به "بلادهوند" که قرار بود به ثروتمندان جهان فروخته شود، متوقف شد.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
تلاشها برای صرفهجویی در پروژه خودروی مافوق صوت "بلادهوند"(Bloodhound) و جلوگیری از ورشکستگی این پروژه نتیجه نداد و سرانجام در نیمه راه به خط پایان رسید!تیم سازنده "بلادهوند" پس از آنکه موفق به کسب حدود 25 میلیون پوند(حدود 32 میلیون دلار) بودجه از سرمایهگذاران نشد، منحل شد. در نتیجه، این شرکت در حال برنامهریزی برای فروش داراییهای خود، از جمله خود خودرو است. بنابراین اگر شما بر حسب اتفاق، 250 هزار پوند (318 هزار دلار) پول در اختیار دارید، میتوانید صاحب یک قطعه از این خودروی تاریخی شوید.توقف این پروژه تعجب آور نیست، زیرا یک سرمایهگذاری خصوصی بود و موفقیت آن بستگی به یافتن سرمایهگذاران، حامیان و کمکهای مالی داشت. طی مراحل پروژه مواردی پیش آمد که تیم سازنده بیپول شد و فقط توسط یک حامی مالی نجات پیدا میکرد. با این حال، این بار مبلغ مورد نیاز برای تست برنامهریزی شده در آفریقای جنوبی در اواخر سال 2019 بسیار زیاد بود. به هر حال تیم سازنده با توجه به عصر حاضر که یک پست اینستاگرام تاثیر بیشتری از یک خودروی مافوق صوت پیدا کرده است، موفق به یافتن اسپانسر و تامین بودجه نشد.تنها یک فرصت باقی مانده است و آن این است که کسی بتواند شرکت "بلادهوند" را خریداری کند و پروژه ساخت این خودرو را به اتمام برساند. اگرچه که پول مورد نیاز برای خرید امتیاز این خودرو و آمادهسازی آن برای رسیدن به سرعت مافوق صوت بسیار زیاد است.
سلام خسته نباشید
من تصمیم گرفتم ایمپالا ۷۴ بگیرم
البته بگم قراربودیه ماشین ایرانی بگیرم که گفتم باهمون مقدار هزینه شاید بتونم اینو بگیرم
میخوام ازماشین استفاده کنم یعنی .یرپایی باشه باهاش مسافرت برم
اصلا می شه همچین استقاده ای ازشون کرد؟
برای همچین استفادهای یه ماشین پیداکنم بدم بازسازی صفر تاصدش کنن یابرم یه دونه تمیزش رو بخرم؟
هزینش چقدر در میاد؟
ممنون میشم جواب بدین
نقل قول:
دوست گرامی mmrezasl
به کلوپ خودروهای آمریکایی خوش آمدید
اتومبیل مورد نظر شما، تقریبا یکی از خودروهای آمریکایی کمیاب بحساب میاد، بنابراین پاسخ به سوالات شما هم منوط بر این است که اتومبیلی که قصد خرید دارید، در چه وضعیتی باشه ( از نظر فنی، ظاهری، مدارک و اسناد و..)
آیا اتومبیل را پیدا کردید و در حال برآورد وضعیت آن هستید یا هنوز مورد مناسبی نیافتید؟
هزینه خرید مسلما بالا است و دیگه امکان خرید چنین چیزی با قیمتهای پایین امکان پذیر نیست، ( نزدیک به 15 سال قبل یک مدل کوپه بسیار تمیز حدود 2.500.000 تومان معامله شد که بازهم برای زمان خودش کم بود چون صاحب خودرو توان و امکان نگهداری نداشت) مگر اینکه وضعیت اتومبیل بسیار بد باشه که در این صورت هزینه بازسازی هم بسیار بالا خواهد بود.
استفاده از این مدل خودروهای کلاسیک ( چه آمریکایی یا غیره) برای سفرهای بین شهری، امکان پذیر هست، منتها باید شرایطی را در نظر بگیرید تا سفر بی دردسر و کم حاشیه یا داشته باشید.
مثلا وضعیت فنی در حد بسیار خوبی باشه، و مهمتر اینکه خود شما به قول معروف " دست به آچار" باشید و از چند و چون این مدل اتومبیلها و ایرادات و مشکلات احتمالی و همینطور روشهای تعمیرات و ...آگاهی خوبی داشته باشید تا کمترین دردسر و مشکل را پیدا کنید و خودتان توانایی حل بسیاری از این مشکلات را داشته و کمترین نیاز را برای مراجعه به تعمیرگاه پیدا کنید( بخصوص در سفر که کلا دسترسی به مکانیک آنهم برای خودروهای با ارزش اینچنینی بسیار سخت و دشوار است)
در مورد اینکه خودروی مورد نظر شما بهتر است نیاز به بازسازی داشته باشه و یا کاملا سالم و مرتب، اینهم بستگی به شرایط مالی و همانطور که گفتم، وضعیت توانایی فنی شما دارد.
خرید اتومبیل سالم هزینه بسیار بالایی را در بر میگیره و البته بازهم واقعا مشخص نیست که آیا به همان صورتی که در ظاهر نشان داده، خودروی سالم و کارآمدی هست یا خیر؟
از طرفی خرید خودروی نیازمند به بازسازی نیز دردسرهای زیادی دارد که شامل همه بخشها ( با توجه به مقدار تعمیرات مورد نیاز و قطعات لازم) شده و آنهم هزینه سنگین و البته دردسرهای دوندگی و جستجو و پیگیری موارد و..را دارد.
بنابراین در حال حاضر نمی توان عدد مشخصی برای تعمیر یک اتومبیل داد که این بستگی به تمام چیزهایی که اشاره کردم دارد،
ممکن است مثلا شما دارای توانایی تعمیرات قطعات مختلف و تعویض و رگلاژ و بررسی و رفع ایراد و..باشید که در این صورت هزینه های تعمیرات بسیار کمتر خواهد شد و یا اینکه اتومبیل مورد نظر ، موتور و قطعات فنی خوبی داشته باشه اما از نظر وضعیت تزئینات و تودوزی و رنگ و..نیازمند بازسازی باشه که همین چند مورد در صورتی که بطور کاملا حرفه ای و درجه یک انجام شود، به راحتی به بالای 20 میلیون تومان ( و حتی بیشتر) خواهد رسید.
اگر امکان داره کمی در مورد توانایی های فنی خودتان بنویسید، و البته اگر خودرویی را در نظر دارید، با تصاویر و شرایطی که داره ؛ در کلوپ منتشر کنید تا در کنار بقیه اعضاء و در حد امکان راهنمایی و مشاوره داده بشه.
موفق باشید
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
ممنون از توضیحاتتوننقل قول:
نوشته شده توسط camaro lt;9090134[B
متاسفانه از نظر فنی توانایی های زیادی ندارم ولی با توجه به سن کمم و رشته ی دانشگاهیم (۲۱، مهندسی مکانیک) امیدوارم بتونم خوب یاد بگیرم
دوتا ماشین دیدم که هر دوتاشون برای مدت زیادیه که خوابن ولی پلاک شدن و فکر نمی کنم از نظر مدارک مشکلی داشته باشه
خیلی زور بزنم فکر کنم بتونم نزدیک ۸۰ تومن جور کنم حالا نمی دونم میشه باهاش یه همچین کاری کرد
می دونم سنم کمه و توانایی فنی خوبی هم ندارم ولی چند وقت پیش وقتی یکی از این ماشینا رو دیدم حسابی دیوونش شدم
یه جنونی رفت تو وجودم که هرطور شده یکی از اینا رو داشته باشم
ممنون میشم اگه کمک کنید
در مورد توانایی های فنی، هرچقدر اطلاعات و تجربه داشته باشید، بازهم کم بحساب میاد، و چه بسا مکانیکهای بسیار ماهر که برای پیدا کردن دلیل یک ایراد فنی، مدتها در حال آزمایش و بررسی باشن، بنابراین چندان نگران این موضوع نباشد، به شرطی که علاقه و پیگیری مداوم برای یاد گرفتن و کسب تجربه را داشته، و سعی کنید از تجارب دیگران استفاده کنید.نقل قول:
مسلما با انجام کارهای فنی ساده و نچندان پیچیده، کم کم اطلاعات و تجربه زیادتری بدست میاورید و همه ما در اینجا به همین شیوه تجربه پیدا کردیم که البته هنوز هم کم بحساب میاد.
در مورد اتومبیلهایی که دیدید، اینکه وضعیت فنی آنها چطور باشه، چه مقدار هزینه برای راه انداختن و استفاده مناسب نیاز داشته باشه، نمیشه جواب قطعی داد و همانطور که قبلا اشاره کردم، با بررسی دقیق و از نزدیک تا حدی میشه متوجه جریانات شد.
یک اتومبیل حتی در بهترین شرایط، وقتی مدتها خوابیده باشه، کم کم ایرادات و اشکالاتی پیدا میکنه که گاها هزینه سنگینی برای راه اندازی مجدد داره و در مورد اتومبیلهای کلاسیک و بخصوص آمریکایی این ایرادات میتونه قبل از خوابیدن هم بوجود آمده باشه.
مثلا یک گیربکس خراب که نیاز به بازسازی یا تعویض کامل داره، موتوری که آب و روغن قاطی کرده( که اینهم دلایل مختلف داره) ، یا حتی ایرادات فنی به ظاهر ساده مثل مشکلات برق و جلوبندی که میتونه زمان زیاد و هزینه گزافی برای تعمیر به خودش اختصاص بده
توصیه من به شما این هست:
اگر واقعا قصد خرید یکی از این دو خودرو را دارید، قیمت نهایی خودرو را بپرسید تا ببینین آیا با این قیمت ، یک نمونه سالم و بدون ایراد و یا تا حدی مناسب که ارزش بازسازی داشته باشه، قابل خرید هست یا خیر؟
چون قیمتها مشخص نیست و بیشتر توافقی است تا اینکه در یک بورس خرید و فروش حدودی داشته باشه ( مثل خودروهای روز و متداول)
در ادامه ، نوبت به مرحله بعدی که بسیار بسیار مهم و سرنوشت ساز هست میرسید یعنی بررسی اسناد و مدارک و شماره ها و به اصطلاح " اصالت خودرو"
در درجه اول و دقیقا باید تمام مدارک و اسناد خودرو، شماره های بدنه شاسی اتاق و هماهنگی آنها با اسنادی که داره، چک شده و کوچکترین کم و کاستی نداشته باشه.
دلیل اینکه خودروهای قدیمی معمولا از این ایرادات سندی و قانونی دارن و بعضی از مسائل ممکنه به راحتی قابل حل نباشه و عملا یک خودرو با ایراد قانونی دچار دردسرهای زیادی برای تردد و خرید و فروش خواهد شد، پس قبل از هر کاری باید از این نظر 100% مطمئن باشید و انجام کار را به افراد و یا مراکز مجازی که صلاحیت احراز هویت و اصالت خودرو را دارن بسپارید و تا قبل از رسیدن به نتیجه منطقی ، حتی یک ریال هم پول پرداخت نکنید.
بعد از این مرحله باید موارد فنی متعدد اتومبیل چک بشه که چه چیزی داره و یا نداره؟ چرا خوابیده؟ موتور و گیربکس چطور کار میکنند؟ وضعیت دیفرانسیال و زیر بندی چطور است؟
اوضاع بدنه و رنگ و تصادفاتی که داشته؟ تودوزی و داشبرد و صندلی ها و موکت کف و رودریها و تمام متعلقات برقی و مکانیکی مربوطه بررسی بشه، تمام تزئینات و وسائل تزئینی و...که هر کدام میتونه به راحتی صدها هزار تومان و بلکه میلیونها تومان هزینه تعمیر و بازسازی و یا جایگزینی و تعویض داشته باشه.
وقتی این قیمت را بدست آوردید و محاسبات لازم ابتدایی برای برآورد هزینه را انجام دادید( که شامل بررسی وضعیت فنی و دلایل خوابیدن و ایرادات احتمالی در تمام بخشهای بدنه و مکانیکی و داخل و بیرون و زیر و.....) تا حدی میشه متوجه شد که آیا ارزش خرید دارد یا خیر؟
انجام این کار خیلی تخصصی و نیازمند داستن تجربه بالا هست و اگر به این مرحله رسیدید حتما از یک فرد دارای تجربه استفاده کنید که با دیدن و بررسی اولیه تمام مواد احتمالی ایرادات را پیدا بکنه.
این ایرادات ممکنه در حال توقف و خوابیدن ماشین بوجود آمده باشه یا قبل از آن و البته اتومبیلی که حرکت نکنه، خیلی از مشکلاتش هم مشخص نیست، مثل وضعیت جلوبندی و گیربکس، دیفرانسیل و ...
اگر تصمیم داشتید، حتما از تمام زوایا و بخشهای قابل دسترسی ماشینها عکس بگیرید و با توضیحاتی که فروشنده داده بنویسید تا حدود ابتدایی و اولیه ای از وضعیت بدست بیاد.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
سلامنقل قول:
دوست عزیز برای خرید خودروهای امریکایی باید یه مسائلی را از لحاط فنی بلد باشید البته اینطور نیست که مثل خودروهای امروزی خراب بشه باید رسیدگی کنید این خودرو به صورت CKDوارد شده وتوسط جنرال موتور درخاک امریکا
شما میخوای ایمپالا بخرید چه مدلی ؟74؟
ار سال 1970–1976تولیداین مدلها شده وار 1971ثبت شده
اسمبلی این خودرو ها در شهر های مختلف امریکا بوده Arlington, Texas Oshawa, Ontarioو....
مدل 1974 هم دو در هست هم 4در که کوپه وسدان میشه
موتور در مدل کوپه 145-horsepower 350 Turbo Jet V-8 ومدل 235-horsepower 454 Turbo Jet V8. In California,
وهمینطور استاندارد 155-horsepower 350 V-8 with four-barrel [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] was standard
گیربکس هم 350 هستش وموتور هم 350 اسمال بلاک هست
حالا میخوای بخرید --اولا اینا سند تک برگی دارن+عوارض و....
دوم اینکه این خودرو ها کاربرات 4بارول هستش --کاربرات بعداز کارکرد ار لحاظ تاب برداشتن یا دو واشره بستن-فرسودگیه سوزن ژیگلورها+خرابی لاستیک پمپ شتاب+تنظیم نبودن شناورکاربراتورو.... یه وقتی می بینید گازمیدید خودرو حرکت کندی داره +یا ممکنه دود کنه +یا ممکنه واشربین کاربرات خیس شده باشه و..مشکلاتی دارن که شما باید این مسایل را بلد باشید وگرنه به مشکل برمیخورید ;کاربرات کد نامبر دارن فرق میکنن
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
ازلحاظ موتور باید درنظر بگیرید یه v8قدیمی که به هرحال کارکرده وممکنه یاتاقن فرسوده شده باشه صدابده+اسبک ها تنظیم نباشن وسوپاپ ها درست بازوبسته نشن --یا ممکنه رزوه راکر ارم هرز و اسبک تنظیم نمیشه شما باید دنبال یه پیچ دو سر رزوه باشید تا نصب کنید +لیفترها کثیف میشه باید کلا باز کنید همه را تمیز کنید 8سیلندر را تنظیم سوپاپ کنید کار راحتی نیست
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
گیربکس ممکنه صفحات کلاچ واستیل ها نیم سوز شده باشن اکثرا دیدم اینظور شده اینا هم مسایلی داره .
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
رینگ های پمپ روغن فرسوده باشن
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
شفت ورودی FRONT کلاچ ساییده شده بشاه به علت تاب داشتن فلایول ویا شل بودن پیچ ها
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
و مسادل دیگه هم هست به هرحال شما باید این موارد را درنظر بگیرید
ازصفر میخواهید شاسی و اتاق و موتور اورهال کنید به این راحتی نیست هر چی خرج میکنید بازهم کم هست
جناب camaro lt بلوور بعضی وقتها صدا میده برای همین منظور میخواهم پیاده اش کنم به نظر شما با درآوردن پالانی امکان دسترسی به بلوورهست؟ چه توصیه ای برای سرویسش دارید
یکی از کمک فنرهای محور جلو روغن زده میخواستم ببینم تست سالم بودن کمک فنر محور جلو ( در بیرون از ماشین ) مثل تست کمک فنر های محور عقب هستش؟ با توجه به اینکه ساختار کمک فنر محور جلو با کمک فنر محور عقب باهم فرق دارند
با تشکر فراوان
صدای فن کولر و بخاری معمولا بخاطر خشک شدن بوش موتور بوجود میاد و اکثرا با روغن زدن و روانکاری درست میشه، مگر اینکه فرسودگی این بوشها بیشتر از حد معمول باشه که نیاز به تعویض بوش داره ( اگر دست دوم پیدا بشه یا با تراشکاری از جنس خودش یکی ساخته و نصب کنید)نقل قول:
درآوردن فن کار مشکلی نیست و نیازی به باز کردن کامل پالانی نیست، فقط پیچها را باز کنید و با کمک یک نفر که پالانی را به سمت کنار فشار میده ( چون حالت فنری داره) دسترسی به فن امکان پذیر هست.
وقتی که فن باز شد، اول خوب تمیز کنید چون معمولا خاک و غبار زیادی میگیره. بعد با برق مستقیم ماشین آزمایش کنید و ببینین آیا صدا از فن بوده یا جای دیگه؟
فلش زرد محل قرار گیری بوش انتهایی را در پوسته نشان میده که از داخل موتور قابل دسترسی است.
فلش قرمز زائده های خم شده برای نگه داشتن بخش جلو به عقب بدنه فن هست که اگر نیاز به باز کردن بود، این چند زائده باید به مقدار کافی خم بشه تا دو بخش موتور از هم قابل جدا کردن باشه.
فلش آبی لوله تهویه موتور که هوای دمیده شده از سمت یونیت را برای خنک کردن موتور میفرسته و وجودش خیلی لازم است. اگر نداشت یا خراب بود حتما با استفاده از یک لوله مشابه ، یکی نصب کنید
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
یک مهره سر شافت موتور برای نگهداشتن پروانه هست که با باز کردن و کشیدن آرام پروانه به سمت بیرون، پروانه از شافت جدا میشه.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
زیر پروانه بخش جلویی موتور فن قرار داره و با تمیز کردن این بخش و روشن کردن موتور، صدای مربوط به فن بهتر شنیده میشه و تشخیص اینکه صدا از بخش جلو یا عقب هست، راحتتر انجام خواهد شد.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
در هر صورت اگر صدا داشت یا نه، حتما مقداری روغن بزنید تا روانکاری حداقلی انجام بشه.
این بوش جلویی بیشتر فرسوده میشه چون در معرض تکان و لرزشهای بیشتری از سمت پروانه قرار داره
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
برای روغن زدن بوش انتهایی هم با استفاده از محل نصب لوله خنک کننده هوا، دسترسی بهتری به بوش انتهایی وجود داره
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
اگر با روغن زدن صدا برطرف نشد، ناچارا با خم کردن زائده های نگهدارنده، دو بخش موتور را جدا کنید تا دسترسی بهتری به بوشها داشته باشید و با بررسی بهتر و گریس زدن، روانکاری بهتری صورت بگیره.
اگر با گریس زدن هم مشکل حل نشد بنابراین باید بوش دارای ایراد( که معمولا بوش جلویی هست) باید تعویض بشه که فکر نمیکنم در بازار پیدا بشه اما خوشبختانه برای شما درست کردنش مشکلی نیست و به راحتی انجام پذیره.
در مورد کمک فنر جلو، تفاوت خاصی از نظر ساختاری بین کمک فنرها وجود نداره و جدای از شکل ظاهری، عملکرد یکی هست و همان آزمایشی که برای بررسی بقیه کمک فنرها انجام میشه، در مدلهای نصب شده در جلو هم قابل انجام دادن هست.
وقتی کمک روغن زده ( مطمئن باشید که روغن از جای دیگه روی کمک نریخته باشه) پس مشکل داره و باید تعویض بشه بخصوص که کمکهای شورلت از نوع گاز/ روغن هستند و خروج گاز تحت فشار با چشم قابل دیدن نیست و به احتمال قوی قبل از روغن زدن، گازها خارج شده.
خوشبختانه تعویض کمکهای جلو کار سختی نیست و با جک زدن جلو ماشین، باز کردن دو پیچ نگهدارنده کمک به طبق پایین و باز کردن مهره های سر کمک از داخل شاسی، کمک فنر از وسط طبق بیرون خواهد آمد
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
سلام من ميخوام يه بيوك اسكاي لارك بخرم لطفا راهنماييم كنيد موقع خريد به چه چيزايي توجه كنم كاملا راجعب اين ماشين ميخوام توضيح بدين برام ممنون ميشم خيليا ميگن نخرم ولي واقعا دوس دارم
سلامنقل قول:
درمورد خرید همون مواردی که عرض کردیم نوشتیم وایرادات هم مشخص کردیم
هرکسی ییه علاقه مندی داره ودیگران ممکنه از خودروی امرکایی مثل بیوک خوششون نیاد به دلایلی مثل مصرف سوخت+ایرادات موتور+کاربرات و....
اگر شما دوست دارید حتما بخرید منتهی از لحاظ فنی باید بلد باشید
نقل قول:
دوست گرامی jabar sing
به کلوپ خودروهای آمریکایی خوش آمدید.
خرید یک اتومبیل ، صرفنظر از مدل و عمری که داره، نیازمند حداقلهایی هست که یکی از مهمترین آنها داشتن توانایی فنی در یک سطح معمولی است که بتوانید بعضی از مشکلات فنی ساده را حل کنید.
صحبت در این مورد زیاد هست و اگر مطالب قبلی کلوپ را مطالعه کنید، راهنمایی های بسیار خوبی از این مطالب بدست خواهید آورد.
برای خرید اتومبیل مواردی هست که در توضیحات قبلی مربوط به خرید شورلت ایمپالا دادم و فرق خاصی برای اتومبیلهای دست دوم دیگه نداره، بنابراین با رعایت مواردی که ذکر شد، اقدام به خرید کنید و در مورد بیوک اسکای لارک باید دید که مدل ساخت مربوط به چه سالی است؟ چه نوع امکاناتی دارد؟ وضعیت فنی و بدنه و..در چه حالی است و بسیاری از سوالات دیگه که معمولا با دیدن اتومبیل مورد نظر ، جواب داده خواهد شد.
اما در مورد اینکه دیگران شما را منع میکنند، این دلایل زیادی داره و از نظر من بهترین کار این هست که اطلاعات کافی در مورد اتومبیل مورد نظر بدست بیارید و با دلایل مخالفت دیگران مقایسه کنید تا ببینید چقدر این مخالفتها منطقی است یا خیر؟
اگر خودروی خاصی را پیدا کردید، چند عکس از بخشهای مختلف با توضیحات کامل را در کلوپ منتشر کنید تا امکان راهنمایی و مشاوره دادن بیشتری وجود داشته باشه.
موفق باشید.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
سلام مجددنقل قول:
ضمن تشکر بابت پاسخ به مباحث قبلی که بعدا طی متن کاملی شرایط رو توضیح میدم...
میخواستم در این رابطه بپرسم:
( یه شیلنگ اومده به یه محفظه بشقاب پرنده ای که به مخزن روغن ترمز متصل هستش که فک کنم همون بوستر ترمز هست... سر این شیلنگه یه پین پلاستیکی متصل شونده س که البته ازش یه صدای فسسسسسس میاد! فشار ترمز هم اتفاقا به میران محسوسی ضعیف تر شده. )
آیا نشتی در شیلنگ بوستر ترمز ربطی به هوای ورودی سوخت خودرو داره ؟؟؟؟!!!!!! ینی تاثیری روی کارکرد موتور و مصرف سوخت و روشن شدن راحت موتور و اینجور چیزا داره؟
مرسی بابت پاسخگویی عالی
نقل قول:
تشکر دوست گرامی
با توضیحی که دادید، مشکل از همین قسمت هست.
محفظه ای که اشاره کردید، همان بوستر ترمز هست و پیم پلاستیکی مورد نظر در واقع یک سوپاپ یکطرفه هوا هست که به اصطلاح " نمکدانی " بوستر نامیده میشه.
در این تصویر بوستر در حالیکه پمپ ترمز از روی ماشین باز شده دیده میشه.
فلش قرمز همان نمکدانی بوستر و فلش آبی شلنگ متصل به نمکدانی را نشان میده.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
شلنگ را از نمکدانی جدا کنید و با گرفتن مسدود کردن یک سمت شلنگ، و دمیدن هوا از سمت دیگه، از سلامت و نبود پارگی و ترک و سوراخ در این شلنگ مطمئن شوید و اگر مشکلی داشت حتما با یک نمونه شلنگ مناسب و اندازه تعویض کنید.
نمکدانی را هم از روی بوستر در بیارید و آزمایش کنید به این صورت که با مکیدن هوا از سمتی که به شلنگ متصل هست، مکش باید به راحتی صورت بگیره ولی وقتی از همین سمت به داخل نمکدانی بدمید، هیچ هوایی نباید از نمکدانی عبور کرده و از سمت دیگه خارج بشه چون این یک سوپاپ یکطرفه و برای جلوگیری از برگشت هوا است.
اگر برگشت صورت میگرفت یعنی نمکدانی خراب شده و باید تعویض بشه.
لاستیکی که دور نمکدانی قرار گرفته و آب بندی لازم بین بدنه نمکدانی و بوستر را بوجود میاره نیز ممکنه خراب شده باشه و با در آوردن این لاستیک حلقه ای شکل ، بررسی دقیق انجام بدید و اگر ترک و پوسیدگی داشت تعویض کنید.
این ایرادات باعث مکیده شدن هوا از مسیری بجز هوای داخل بوستر شده، و عملا بوستر ترمز کار نمیکنه( یا کارکرد ضعیفی پیدا میکنه) و ترمز ضعیف خواهد شد و از طرفی بخاطر ورود هوا از جایی بجز دهانه کاربراتور، تنظیم مخلوط سوخت و هوا بهم خورده و موتور بد کار میکنه ( معمولا با دود سیاه ) و حالتی شبیه به خراب شدن یکی از شمع یا سیلندرها ، و این وضعیت مصرف سوخت را بشدت بالا برده ، وضعیت روشن شدن و حرکت و شتاب و توان موتور هم کم خواهد شد.
یک ایراد دیگه که قبلا هم توضیح دادم مربوط به خرابی واشر لاستیکی بین پمپ ترمز و بوستر هست که در این محل سوار میشه
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
طریقه تست این قسمت هم قبلا توضیح دادم و اگر ایراد داشت باید پمپ را باز کنید ( باز کردن دوتا پیچ نگهدارنده به روی بوستر ) تا لاستیک مورد نظر قابل تعویض باشه.
قبل از تعویض داخل محل را بخوبی تمیز و مقدار خیلی کمی با روغن مایع خوراکی یا وازلین چرب کنید و بعد از سوار کردن لاستیک جدید ، مجددا پمپ را سوار کنید.
برای تعویض این لاستیک نیاز به باز کردن لوله های روغن متصل به پمپ نیست و فقط همان دوتا مهره نگهدارنده باز بشه، کافیه.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
سلام خدمت دوستان و اقا علی
در سرعت 80 تا 90 تا صدای زوزه میاد یه بار در یه سراشیبی گیربکس رو خلاص کردم صدا قطع شد ولی سرعتو همون 80 حفظ کردم به نظر شما از دف یا گیربکس؟
باتشکر
درود دوست گرامینقل قول:
معمولا بیشتر ایرادات اینچنینی( زوزه کشیدن) برای دیفرانسیال رخ میده،
شاید به این دلیل که اکثرا زیاد به فکر رسیدگی لازم به این بخش از اتومبیل نیستیم، منظور اینکه مثل موتور و یا گیربکس ( بیشتر گیربکسهای اتوماتیک) به وضعیت روغن و کیفیت آن توجه نمیشه و چه بسا در دراز مدت مقدار روغن و کیفیت آن بشدت نزول کرده باشه ولی بدون اطلاع، همچنان از ماشین کار میکشیم.
برای تشخیص بهتر مبدا صدا، بهترین کار این هست که یکنفر رانندگی کرده، و نفر دیگه در صندلی عقب بشینه و به دقت به وضعیت صداهای ایجاد شده گوش بکنه.
صندلی عقب تقریبا روی دیفرانسال قرار داره بنابراین صدایی که از سمت کف ماشین و زیر صندلی شنیده بشه، نشان دهنده مشکل دیفرانسیل هست و اگر از سمت جلو و کنسول وسط باشه، مربوط به گیربکس.
این صدا به دلایلی مختلفی ممکنه بوجود بیاد مثل:
کم بودن روغن و یا کیفیت بد آن ، نفوذ آب به داخل دیفرانسیل که باعث کم شدن سطح کارایی روغن میشه، خراب شدن یک یا چندتا از بلبرینگهای مربوط به دیفرانسیل ، ایراد خوردگی در دندانه های گراندویل و پنیون.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
ممنون از جوابتون
واسه دف چه روغنی بریزیم؟و اینکه بهتره سرریز کنیم یا که کاملا عوض کنیم؟چون از بعضی مکانیکا شنیدم میگن که بعد از تعویض روغن دف به صدا میافته.
سپاس
روغن توصیه شده برای بیشتر دیفرانسیلهای آمریکایی SAE 80W 90 هست . اما ممکنه به لحاظی لازم باشه این مقدار غلظت بیشتر یا کمتر باشه( با توجه به شرایط آب و هوایی کلی منطقه و نوع استفاده) ولی در هر صورت بهتره که از همین درجه استفاده کنید.نقل قول:
با توجه به مشکل صدا ( اگر مطمئن شدید از دیفرانسیل بود) توصیه من اینه که حتما درب دیفرانسیل را باز کنید و وضعیت بخشهای داخلی را چک کنید ، مانند گراند ویل ( فلش قرمز) و هرزگردهای هوزینگ ( فلش زرد)
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
لبه دندانه های این بخشها را با دقت بررسی کنید و ببینید آیا آثاری از شکستگی، فرسایش شدید، گود شد، پریدگی، سوختگی، زبر شدن و امثال این موارد وجود داره؟
هرکدام از این موارد میتواند دلیل ایجاد صدا باشه. همچنین با بررسی دقیق روغن تخلیه شده، آثار فلزات و براده های باقیمانده هم بخشی از مشکل را نشان میده، همچنین کیفیت روغن.
اما قبل از این کار، و باز کردن درب محفظه دیفرانسیل، سطح روغن را از محل پیچ ورود روغن چک کنید ( بالای کله گاوی در سمت راست) و اگر انگشت را در داخل این محل وارد کنید، باید وارد روغن شود در غیر این صورت سطح روغن کم و پایین است.
سر ریز کردن زمانی که مشکلی از نظر صدا نباشه ( و قبلا از کیفیت روغن مطمئن باشیم) مناسب هست ، در غیر این صورت بهتره حداقل یکبار کامل تخلیه شده و همه چیز را از نزدیک ببینید.
در مورد صدا دادن بعد از تعویض روغن، مطلبی ندیدم، شاید یکی از دلایل ،مقدار کم یا درجه اشتباه روغن مورد استفاده بوده، و یا شاید بعد از یک تعمیر اشتباه و عدم هماهنگ بودن قطعات( گراندویل با پنیون) صدا ایجاد شده و این مسئله را مربوط به تعویض روغن محسوب کردن.
به هر حال پیشنهاد من حداقل یکبار بازدید از وضعیت روغن و بخشهای داخلی دیفرانسیل است.
اگر کیفیت روغن خوب بود( سیاه نشده، بدون جرم و ناخالصی و آب و..) با عبور دادن از صافی ( مثل جوراب نازک زنانه که حالت توری بسیار ریز داره) استفاده مجدد موردی نیست و برای مقدار کمبود هم سر ریز کنید.
برای بستن درب دیفرانسیل حتما واشر سالم ، و محل تماس با واشر در هر دو طرف را چسب واشر ساز بزنید( مقدار کم) تا اضافه چسب وارد دیفرانسیل نشود و بعد از چند ساعت که چسب حالت لاستیکی گرفت، روغن بریزید.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
سلامنقل قول:
اون صدای زوزه برای دنده کرانویل هستش تجربه داشتم
دنده دیشلی ها همون ( فلش زرد)فقط خرابیش تقه بوجود میاره چون پشت اونا واشر تنظیم داره باید عوض بشه ودنده های دنده دیشلی گرد میشه اونم باید عوض بشه که گرد شدن وتقه در این خودروها کم پیش میاد
سلام دوستان
یه کاپریس 81 دارم
گیرباکس و توربین رو چندی پیش عوض کردم.
الان گاهی اوقات دنده (D) درایو که میزنم دنده جا نمیده... یخورده گاز ک میدم یهو میره جا... یه تکنیک راه حل هم واسش پیدا کردم به این صورت که اول میزنم دنده (R) عقب... ماشین میره تو دنده عقب بعدش میزنم تو درایو (D) یهو جا میره.
این حالت وقتی ماشین گرم میشه بیشتر رخ میده!
علتش فکرمیکنین از چی باشه؟ توربین هستش یا گیرباکس؟
مرسی
سلامنقل قول:
چند علت هست با توجه به تعمیراتی که انجام دادید
لیور دنده تنظیم نباشه
فشار روغن کمه
یا دور موتور با دور توربین هماهنگ نیست
سوپاپ های دستی در جعبه ساعت درست کار نمیکنن
اگر درحالت گرم وسرد فرق داره احتمال داره ATF ویسکوزیته در100درجه خوبی نداره
یکی از اتفاقات بسیار شایع در گیربکسهای اتوماتیک همین هست و ممکنه از دلایلی مانند کم بودن سطح روغن و یا کثیف بودن آن باشه که در حالت گرم شدن تشدید پیدا میکنه و البته اگر به وضعیت روغن گیربکس و تعویض به موقع و تمیز کردن فیلتر آن رسیدگی نشده باشه، جرم و رسوبات در مدارهای گیربکس جمع شده و باعث کم شدن فشار روغن میشه که همین نتیجه را به دنبال داره.نقل قول:
همچنین نشتی داخلی از اورینگها و کاسه نمدها و واشرهای موجود در گیربکس که اینهم باعث کم شدن فشار روغن خواهد شد، بدون اینکه ریزش روغن را در بیرون گیربکس بشه دید.
توصیه میکنم در ابتدا سطح روغن گیربکس را چک کنید ( در وضعیت گرم و روشن به حالت P ) و در صورت نیاز اگر روغن کثیف بود، حتما روغن را تعویض کنید. فیلتر روغن گیربکس نیز اگر از نوع کاغذی بود تعویض و با نمونه فلزی جایگزین کنید.
بهترین روغن قابل اطمینان فعلی در بازار، مارک بهران است و سعی کنید حتما از این نمونه استفاده کنید چون نمونه های بعضا خارجی که به اسم AC DELCO فروخته میشه، بیشتر تقلبی بوده و در ایران پر شده و کیفیت بسیار بدی داره به حدی که حتی بجای روغن از گازوئیل و روغن با گرانروی پایین ( مثل درجه گرانروی 5 ) و احتمالا مواد شیمیایی رنگی استفاده شده که بشدت به گیربکس آسیب میزند.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
سلام و تشکر ویژه بابت وقتی که گذاشتی و پاسخ دادینقل قول:
اما من اون قسمت آبی رنگ رو که نقل قول شده اصلا متوجه نشدم! یه مقدار توضیح میدی؟ مرسی
با تشکر. مثل همیشه عالی و فوری و با حوصله... واقعا خداقوت
1. عاغا یه موردی که هست اینه که گیرباکس یا توربینم تاحدودی روغن ریزی داره... هنوز چک نکردم از کجاست...
ولی متوجه شدم گاهی وقتی روغنش کم میشه و روغن میزیرم تو گیرباکس، همین اتفاق (جا نرفتن دنده درایو) فورا رخ میده. ینی برعکسه وقتی روغن میریزم توش اوایلش بیشتر اینجور میشه!!!
2. نکته دوم اینه که فک میکنم گیج روغن گیرباکسم کوتاه باشه (با یه کاپریس 8 سیلندر 350 دیگه مقایسه ش کردم مال من کوتاه بود)
هروقت میخوام روغن گیرباکس بریزم اینقد میریزم تا از زیر ماشین (سینی کف گیرباکس نزدیک سیم سبقت) انگاری که روغن سر بره یهو ریزش شدید روغن ببینم.
میخوام ببینم گیرباکس جایی برای سررفتن روغن داره اصلا؟ چنین چیزی درسته؟
3. یه بار هم ماشینم توی سربالایی شدید بود. زدم کنار پیاده شدم عکس بگیرم دقت کردم گویا مقداری رد روغن عقب ماشین رو آسفالت بود(که حدس زدم از همین قسمتی که توضیح دادم توی شیب ها روغن گیرباکس خالی میشه). آیا حدسم درست بوده یا چی؟
پیشاپیش مرسی بابت پاسخگویی
نقل قول:
یکی از مشکلاتی که ریختن روغن بیش از اندازه ایجاد میکنه، کف کردن روغن هست که همین باعث بوجود آمدن حبابهای هوا و هواگرفتگی در مدارات روغن گیربکس خواهد شد و به دنبال آن ایجاد اشکالات متعدد در تعویض دنده و حرکت و چرخش بخشهای مختلف آن و در ادامه صدمه خوردن به قسمتهای مختلف به دلیل نرسیدن روغن کافی ( بواسطه هوا) و گرم کردن بیش از حد میشود.
مسلما بخاطر نداشتن مقیاس درست در اندازه گیری سطح روغن که بواسطه مشکل در گِیج روغن است، این مسئله رخ داده و در اولین مرحله باید گِیج مناسب و دقیق تهیه کنید تا از مقدار واقعی سطح روغن مطمئن باشید.
بطور معمول ممکنه از بخشهای مختلفی روغن به بیرون نشت بکند که یکی از آنها غلاف سیم سبقت هست (بیشتر در زمان پاره بودن و خرابی روکش یا اورینگ پایه آن) و همینطور بواسطه وجود روغن بیش از اندازه، نشت روغن از هواکش گیربکس که در بخش بالای سمت چپ آن قرار دارد.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
ایراداتی که در گیربکس اتومبیل شما رخ داده ممکنه به دلایل متعددی باشه اما در اولین حرکت باید گیج را تعویض کنید تا از مقدار مناسب روغن مطمئن باشید و در ادامه ، اگر نیاز بود روغن و فیلتر گیربکس تعویض شود و وقتی این بخشهابه حالت استاندارد برگشت، به سراغ مسائل بعدی برید تا مشکلات قبلی با موارد احتمالی بعدی که رخ میده،باعث سردرگمی و اشتباه نشود.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
سلامنقل قول:
دوست عزیز اون قسمت که عرض کردم ویسکوزیته یا غلظت روغن را میگه و یعنی در درجه دمای 40درجه سرد و100درجه گرم اگر ویسکوزیته روغن در این دما مناسب نباشه دنده تقه میزنه یا ....
شما بفرمایید چه نوع ATF استفاده کردید ؟
اگر از سمت تورک کانورتر روغن ریزی داره پس کاسه نمد پمپ روغن خراب شده یکی از علت ها اینهنقل قول:
کم بودن ATF همونطور که عرض کردم یکی از علتهای دیگه ایرادات دنده ها هست
دوست عزیز اگرATFاز گیربکس نشتی داشته باشه باید سریع دست کنید چون ممکنه صفحات کلاچ واستیل ها به مرور نیم سوز بشه وهزینه ساز بشه با توجه به عمر زیاد گیربکس میگم
شما ماشین روشن گیج روغ را نگاه کنید ببینید چقدر داره ؟
درصبحتهای شما متوجه شدم نوشتید= با یه کاپریس 8 سیلندر 350 دیگه مقایسه ش کردم مال من کوتاه بود
ببخشید شما اشتباه نمی کنید ؟=دوست عزیز گیربکس کاپریس که 350 نیست ---منظورتون چی هست ؟اگر موتور 350 فرمودید خدمت شما بگم که موتور کاپریس هم 350 نیست اینا موبوط به شورلت نوا یا بیوک هست
نقل قول:
مشخصات کاپریس 350 - منبع ویکی پدیا
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
For 1989, the 9C1 Caprice received some major changes to the drivetrain. All engines were now equipped with throttle-body fuel-injection (shared with the truck/van lineup and based on the LB4 4.3L TBI injection system first used with the 1985 model year passenger cars),
and the 305 cu in (5.00 l) engine (RPO LO3) was now added to the option list.
The available engines were now the 4.3 l (260 cu in) V6, the 305 cu in (5.00 l) and 350 cu in (5.7 l) V8s
The V6 and 350 engines were equipped with TH700-R4 transmissions while the 305 engine used the TH200-4R transmission.
The V6 and the 305 used a 3.08:1 axle ratio,
while the 350-powered cars now used a 3.42:1 axle ratio.
The 4.3 L remained at 140 hp (104 kW), while the 305 TBI engine was rated at 170 hp (127 kW), and the 350 TBI engine was rated at 190 hp (142 kW).
Unlike the LO5 used with the GMT400 light duty truck and van line including the R/V series, the police spec LO5 used the roller camshaft sourced from its TPI equipped F bodies and Corvette along with high flow fuel injectors.
The 350 powered Caprice did well again at Michigan State Police tests for pursuit rated cars.
It had the fastest 0–100 mph, the fastest road course time, the highest top speed and the best fuel economy.
The Dodge Diplomat and Ford LTD Crown Victoria outbraked the Caprice, and the Plymouth Fury and Dodge Diplomat had better ergonomics than the Caprice.
نقل قول:
سلام
این متن ها وسایت را ما چند سال پیش دیدیم
کاپریس استاندارد وفابریکی در ایران موتور305اسمال بلاک v8+گیربکس 700نصب بوده که اوردرایو داره وقتی دراین حالت میزنی یه جورایی مصرف کم میشه دور موتور هم کم میکنه
چیزی که ما دیدم و در سایت هم نوشته
حالا شاید هم باشه موتور وگیربکس 350شورلتی اگر اینطوری باشه دیگه کاپریس نام نمیگرفت میگفتن همون بیوک وشورلت
شورلت ایمپالا هم همینطوری بود چندین مدل نصب شده 350.305وشباهت زیادی به کاپریس داره
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
تشکر از اطلاعات خوبی که منتشر کردید، و در تایید فرمایش شما باید اضافه کنم که اتفاقا مدلهای مختلف زیادی از کاپریس دارای موتورهای 350 هستند و حتی یک نمونه 350 دیزلی سفارشی هم هست که بیشتر روی نمونه های استیشن قابل سفارش بودنقل قول:
بیشتر از 30 سال هست که با تعداد زیادی کاپریس و ایمپالا سر و کار داشتم و بر اساس تجربه های که داشتم مشخصا موتورهای بسیار متنوعی روی آنها نصب شده چه استاندارد شرکت و یا تعویضی که حتی نمونه های 6 سیلندر خطی 250 هم هست که گاها سفارشی وارد شده،
اما موتور 350 یکی از رکن های اصلی شورلت کاپریس بحساب میاد و در این بین ممکنه گاهی برای منطقه ای خاص و سفارش یک نمایندگی نمونه هایی با موتورهای دیگه هم بیشتر تولید بشه مثل نمایندگی الغانم کویت که بیشتر کاپریسهای وارد شده از این نمایندگی و در طی جنگ اول و دوم خلیج فارس به ایران بود.
در مورد مسئله پیچهای اسبک سوپاپ تمنا دارم هر زمان راهکار مورد نظر را انجام دادید با تصویر و توضیحات منتشر بفرمایید.
تجارب ارزنده شما همیشه باعث ارتقاء سطح علمی کلوپ بوده.:n40:
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
کاپریس بستگی به سال نوع موتور فرق داره برای ایشون 1981 هست و رکن اصلی همین 305 میشه که کلا فابریکی این نصب بوده
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] models 1981 saw only minor revisions. Styling was unchanged other than the grille which remained egg crate style but now had larger sections. Refinements included redesigned front disc brakes for less drag and a translucent plastic master cylinder reservoir. The cruise control became equipped with a resume feature, while wire wheel covers had locking bolts to secure them in place. This was the last year for the Delco GM 40-channel CB radio built into the AM/FM radio option.
The engine line-up remained unchanged, although the 3.8 L 229 cu in V6 was now rated at 110 hp (82 kW) and the 5.0 L 305 cu in V8 was rated at 150 hp (112 kW). All engines were updated with the Computer Command Control (CCC) system which included an electronically metered carburetor. This change occurred in 1980 for California emission cars and did not occur to Canadian emission cars until 1987.
ار روی vin 13دیجیت کول تگ هم میشه متوجه شد چه نوع موتوری نصب بوده
از شکل کاورکارتل موتور وکاور کارتل گیربکس هم میشه شناسایی کرد