با سلام مجدد برای باز کردن پیچ منجید بین شاسی و اتاق میدونید آچار شماره چند لازمه ؟24 یا 25 ؟
Printable View
با سلام مجدد برای باز کردن پیچ منجید بین شاسی و اتاق میدونید آچار شماره چند لازمه ؟24 یا 25 ؟
شماره پیچ 24 هست همان طور که خودتون اشاره کردید میشه از بکس 24 برای باز کردن پیچ نگهدارنده بین شاسی و اتاق استفاده کرد.
مرسی از راهنماییتوننقل قول:
نقل قول:
تصاویر را گذاشتم، امیدوارم بدرد بخور باشه. برای درآوردن و جا زدن فنرهای جلو معمولا از ابزار فنر جمع کن استفاده میشه، البته من استفاده نکردم چون نداشتم، ولی اینطور که شنیدم برای شورلت جوابگو نیست چون فضای کافی برای استفاده از این ابزار نداره،
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
بعد از باز کردن مهره سیبک طبق پایین، جک زیر طبق را آرام آرام جمع کردم تا فضای بیشتری برای فنر بوجود بیاد و درآوردن راحت باشه. همینطور با بالاتر بردن جک زیر ماشین( زیر شاسی) این فضای مورد نیاز بیشتر شد و بعد با استفاده از یک دیلم بلند، و اهرم کردن زیر فنر در طبق پایین، با فشار زیر فنر از جای خودش بیرون آمد. برای جلوگیری از خطر پرتاب شدن فنر به سمت بیرون، با استفاده از سیم مفتول ، فنر را به بخشی از شاسی بستم تا فقط به اندازه ای که لازم هست به بیرون حرکت بکنه و نه بیشتر. برای جا زدن هم عکس همین روش باید انجام بشه، فقط توجه داشته باشید که موقع سوار کردن فنر، به وضعیت بالا و پایین فنر توجه کنید و در وضعیت مناسب قرار بدید تا بخشهای برجسته بالا و پایین فنر دقیقا در محل مناسب خودش که در داخل شاسی و طبق پایین تعبیه شده قرار بگیره چون در غیر این صورت فنر به راحتی جا نمیره و اگر هم جا رفت بخاطر جا نیافتادن مناسب، طول بیشتر پیدا میکنه و یک سمت ماشین بالاتر از حالت عادی قرار میگیره.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
باچسب زدن یوغ چهارشاخ مشکل نشتی حل شد اما همچنان فکرم را به خودش مشغول کرده بود که دلیل نشتی از چی میتونه باشه به همین منظور زیر محور عقب جک زدم و ماشین را روشن و شیفتر را در حالت Dقرار دادم که متوجه صدایی از زیر ماشین شدم اون صدا مربوط به گاردان هست که در حال چرخش بود و مقداری هم از سمت گیربکس تاب داشت
ماشین رو خاموش و شیفتر را در حالت Pقرار داده پیچ گوشتی را بین یوغ و چهار شاخ قرار داده و فشار دادم چهار شاخ در جای خودش مقداری لق میزنه و این لقی باعث شده که گاردان به صورت لنگ چرخش کنه و باعث شده پولکی داخل یوغ مقدار جزیی در جای خودش جابه جا بشه و این مورد باعث نشتی جزیی میشد
این احتمال هم هست در اثر خرابی چهارشاخه مقداری هم گاردان به تاب افتاده باشه البته تا گاردان پیاده نشه بطور یقین نمیشه گفت شاید هم با تعویض چهارشاخه مشکل حل بشه
سوالی اینجا پیش آمده سایز هر دو چهارشاخه یکی هست ؟
و اینها هم شماره دارند منظورم اینه که این چهار شاخه ها مختص شورلت هست یا مثل بلبرینگ ها استاندارد و شماره خاص دارند که با مال ماشینهای دیگه مشترک هست و میشه از اون ها استفاده کرد. با تشکر فراوان
سایز هر دو یکی هست، اما در مورد داشتن شماره ای مثل بلبرینگها، احتمالا همین هست، منتها بهتره که از فروشگاه یدکی آمریکایی خرید کنید که اطلاعات بهتری دارند.نقل قول:
دو نمونه چهارشاخه متداول هست که از هر دو نوع روی شورلت دیدم،
نمونه اول دارای خار نگهدارنده بیرونی هست که بطور مستقیم میشه خار را با خارکش درآورد
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
در نمونه خار بیرون، این خار کاملا مشخصه و درآوردن و جا زدن آن خیلی راحت هست.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
در نمونه دوم، خار در بخش داخل شیارهای طوقه های نگهدارنده قرار میگیره و درآوردن و جا زدن این نمونه بیشتر کار میبره.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
بنابراین بهتره که نمونه های چهارشاخه همراه داشته باشید. چهارشاخه گریسخور دار به شرط گریسکاری، دوام خیلی بالاتری داره، البته به شرطی که فضای کافی در بین طوقه های یوغ برای انجام گریسکاری و اتصال سر پمپ گریس به گریسخور وجود داشته باشه.
خوشبختانه چون دستگاه تراش در اختیار دارید، میشه گاردان را روی دستگاه ببندید و وضعیت تاب و انحاء احتمالی را بررسی کنید، اما معمولا ایرادات فقط مربوط به چهارشاخه است که در سرعتهای کم به صدا میافته.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
دوستان عزیز باسلام
میخواستم ببینم کسی از دوستان عزیز تصویری از محل قرار گرفتن پولکیهای آب سیلندر و سر سیلندر شورولت سیلبرتی داره برام ارسال کنید چون میخوام عوضشون کنم ولی متاسفانه نمیتونم پیداشون کنم ممنون میشم از راهنماییتون عزیزان
ممنون از توضیحاتتوننقل قول:
با سلام خدمت اساتید انجمن.چند وقتی هست که با فشردن فرمون برای بوق زدن بعد از چند ثانیه و با تاخیر بوق زده میشه.اگه لطف کنین راهنمایی کنید که ایراد از کجاست؟ممنون
چندتا دلیل ممکنه داشته باشه، اما بیشتر اوقات مشکل از خود بوق هست.نقل قول:
بطور جداگانه و از سر باطری، برق مستقیم مثبت و منفی به بوق وصل کنید و ببینید آیا در بوق زدن مشکلی داره؟
پایه بوق به بدنه را از نظر محکم بودن چک کنید .
قاب روی فرمان که با فشرده شدن باعث بوق زدن میشه، در واقع برق منفی را وصل میکنه. روکش قاب را باز کنید( دوتا پیچ پشت غربیلک فرمان هست) و با اتصال فیش متصل به قاب، به بدنه ( مثلا میله و مهره وسط فرمان) ببینید آیا بوق بطور مناسب و ممتد زده میشه؟
احتمال هم هست نیاز به تنظیم مجدد داشته باشه که بوقها معمولا یک پیچ کوچک برای تنظیم صدا دارن که قبلا در کارخانه تنظیم شده و با موم پوشیده شده تا کسی دستکاری نکنه. اگر مطمئن شدید نیاز به تنظیم هست، به آرامی با آچار پیچ را بچرخانید و مرتبا آزمایش کنید و تعداد هر دور چرخش و سمت چرخاندن را به خاطر بسپارید تا دوباره در صورت نیاز به محل اول تنظیم شده در کارخانه برگردانید.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
//////////////////////////////////////////////////////////////////
واترپمپهای الکتریکی، برای کم شدن فشار بار چرخش روی موتور و بالاتر رفتن توان و کارایی موتور و کمتر شدن مصرف سوخت و مقدار صدا و رفع مشکل احتمالی پاره شدن تسمه واترپمپ و...
اما از طرفی نیاز به توان بالای برق برای ماشین هست که مسلما باید دینام آمپر بالا نصب کرد و تولید برق با توان زیاد، دوباره باعث گرفتن مقداری از توان تولیدی اسب بخار موتور میشه
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
احتمالا بیشتر در اتومبیلهای مسابقه ای مورد استفاده قرار بگیره، بخصوص که نیازی به کولر و بخاری و و بقیه مصرف کننده های الکتریکی متداول در خودروهای شهری ندارند.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
دوستان از چه نوع مگنتی استفاده میکنند منMOBILETRON تایوانی گرفتم که با نصبش ماشین ریپ میرنه TRANSPOچینی گرفتم به یک مسافرت 800 کیلومتر رفتم صبح چندین بار استارت زدم روشن نشد چون سوخته بود از قبل مگنت قدیمی داشتم تعویض کردم روشن شد
سوال کردم در بازار علاوه بر این دو برند ریجیستو هم موجود هست نمیدونم کیفیتش چطوریه؟ ممنون میشم در این مورد راهنماییم بکنید شما از چه برندی استفاده میکنید و ساخت کجاست .
سلام بر دوستان عزیز
من پارسال که خواستم چهارشاخه ها را عوض کنم از یه آمریکایی باز قدیمی راهنمایی خواستم گفت چهار شاخه شورلت و لندروور یکی آن، دو تا به قیمت،45 هزار خریدم و نصب کردم، مال جلو خیلی خوب و کیپ نصب شد اما چهار شاخه عقبی یه کم لق بود که براش واشر گذاشتم
نمیدونم اون لقی بخاطر چی بود؟
راستی یه نفر گفت و تأکید هم داشت که بایستی روغن گیربکس را هر سال عوض کرد، مال ماشین من سه ساله که عوض نشده، خیلی هم خوشرنگ و زلاله
به نظر شما چکار کنم؟
مارک MOBILETRON بطور کلی کیفیت خوبی نداره ( حداقل نمونه ای که با این نام ساخته شده و به احتمال قوی کپی از روی نمونه اصلی هست) چون حتی مگنتهای پراید ( کاربراتوری) هم که با این نام فروخته میشه، اکثرا مشکل دارن و خیلی زود میسوزه یا عمر چندان بالا و دوام طولانی نداره.نقل قول:
در موردTRANSPO من تجربه ای در بخش مگنت نداشتم، و بیشتر از آفتمات و دیودهای ساخت این شرکت برای دینام دلکو رمی استفاده کردم که بطور کلی بد نبوده، شاید نمونه های جدیدی که با این نام ساخته شده دیگه کیفیت قدیمی ها را نداره،اما مارک unipoint خیلی بهتر از بقیه بود، حداقل تا زمانی که من نیاز به تعویض مگنت داشتم که مربوط به سالها قبل میشه.
در مورد مارک ریجیستو اطلاعی ندارم و ممکنه اونهم خوب باشه اما با توجه به وجود اجناس تقلبی و چینی، اینهم ممکنه بطور تقلبی ساخته و توی بازار آورده باشن.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
اگر نمونه سالم دست دوم از روی دلکو باز کنید هم بد نیست، هر چند که به نظر من کلا داشتن یک دلکو اضافی هم بهتره.
توی اکثر خودروها ( دیفرانسیل عقب) یوغ و شاخک عقب گاردان ( سمت دیفرانسیل) مقداری گشاد میشه که فکر میکنم بخاطر تکانهای شدید و جابجایی مداوم و بالا پایین شدنهای دیفرانسیل در زمان حرکت و افتادن در دست اندازها هست. ( بخاطر همین چهارشاخه عقب هم بیشتر از جلو فرسوده میشه)بعضی وقتها با استفاده از سکه ( در اندازه و قطر متفاوت بجای لاینر یا واشر ) برای گرفتن این لقی استفاده میشه که نتیجه خوبی هم داره اما باید یک مقداری حوصله و آزمون و خطا داشته باشید.نقل قول:
در گیربکسهای اتوماتیک زمان تعویض روغن در وهله اول منوط به مقدار کیلومتر کار کرد هست که در مورد هر گیربکس فرق داره و البته شرایط و نحوه استفاده که اونهم خیلی تاثیر گذار است. بطور متوسط حدود هر 50.000 کیلومتر باید روغن تعویض بشه ( که ممکنه با توجه به مواردی مثل رنگ و وضعیت ظاهری و شرایط محیطی، نیاز به تعویض زودتر از این مقدار مسافت هم باشه و یا برعکس، در کیلومترهای بالاتر نیاز به تعویض پیدا بکنه)، اما بجز این مورد، باید همیشه وضعیت مقدار سطح روغن و کیفیت و رنگ را در نظر داشته باشید.
به نظر من با توجه به وضعیت رنگ روغن که شفاف هست، نیازی به تعویض نیست، اما کیلومتر کار کرد گیربکس را مثل روغن موتور، در نظر داشته باشید.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
دوستان تجربه نصب آنتن برقی را دارن با تشکر
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
درود بر همگی
می خواستم زیر ماشین و داخل گلگیرها را عایق کاری کنم به نظر شما از موم استفاده کنم یا از قیر کدام بهتره؟
در حال حاضر موم شرکت رنگ سازی پرستو کمان ، کرم رنگش موجود هست این نوع موم را با قلم میشه زد و باید با آب مخلوط بشه؟
اسپره قیر هم موجوده لطفا راهنماییم کنید
مشکل بعدی فرسوده شدن لاستیک دور درب راننده هست که از قسمت بالا آفتاب سوخته و از قسمت پایین کاملا فرسوده شده که باد داخل اتاق میاد از این نوع لاستیک گیر نیاوردم چکار باید بکنم
نقل قول:
تا چند سال قبل نوارهایی آماده توی بازار بود که یعنی برای دربهای بیوک و نوا ساخته بودن اما تا جایی که من بررسی کردم هماهنگی و استاندارد مناسبی با نمونه های واقعی نداشتن و حتی محل نصب خارهای نگهدارنده در بخش زیر نوار دربها هم درست تعبیه نشده بود
بخاطر همین من فکر میکنم بهترین کار اینه که به فروشندگان این نوع لاستیکهای نواری ( که معمولا فروشندگان و نصب کننده گان شیشه خم اتومبیل یا بعضی یدک فروشها هستند) مراجعه کنید و اگر نوار دور درب بصورت متری گیر آوریدن به اندازه مورد نیاز خریداری و خودتون نصب کنید که اگر بهتر از نمونه های مورد صحبت در بازار نباشه، بدتر هم نیست و حداقل اینکه هزینه خیلی کمتری داره.
یک بخش که در داخل کلاف درب سوار میشه ( قاب فلزی دور شیشه دربها) معمولا پهن و بزرگتر از بخش دیگه است و مقطع کلی این نوع لاستیکها اکثرا به شکل حرف T هست . البته انواع مختلف دیگه وجود داره که با توجه به مورد نیاز بودن ( و البته در دسترس بودن) میشه خریداری و استفاده کرد.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
خارهای مورد استفاده در بخشهای زیر درب برای نصب نوارلاستیکی هم بصورت T و از جنس پلاستیک هست که در بیشتر شیشه خم فروشیها وجود داره.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
سلام دوستان صدای باد در سرعت بالای 100 کیلومتر خیلی زیاده بیوکم لاستیک دربهاش سالمه اما نمد کاپوت نداره راهی واسه کاهش صدای باد هست؟عایق کاری بیشتر؟
با تشکر
تصور میکنم این صدا بیشتر بخاطر فرم بدنه باشه تا نفوذ باد به داخل اتاق. به هر حال فرم بدنه خودروهای دهه های قبل از 90 میلادی ( و تا حدودی هم بیشتر خودروهای دهه 80 میلادی) چندان آیرودینامیک نیست و برخورد باد در سرعتهای بالا به بخشهایی از بدنه، بخصوص پیشانی و سپر که بیشترین مقاومت را در برابر باد داره، باعث این صدا میشه.نقل قول:
اگر دقت کرده باشید بخش جلوی ماشینهای ما عمدتا با یک زاویه 90 درجه نسبت به سطح زمین طراحی شده که همین باعث برخورد شدید هوا به بدنه و سپر حلو شده و صدا تولید میشه. همینطور دستگیره های دربها که برجسته است و تا حدی هم آینه های بغل.
صدای پروانه رادیاتور هم که خودش یکی از همین عوامل هست و با نصب کلاچ پروانه یا برقی کردن فن، تا حد زیادی میشه از صدا کم کرد ( که اینها هم داستانهای خودش را داره...)، اما با توجه به همین محدودیتها، میشه کارهایی انجام داد.
مثلا نمد داخل کاپوت که بخش زیادی از صدای موتور کم میشه ، یا عایق کردن کف اتاق که در پستهای قبلی مطالبی منتشر شد.
یک مورد مهم دیگه هم نوع لاستیکها و فرم عاج اونها هست که تاثیر زیادی در صدا داره، همینطور وضعیت آسفالت سطح جاده که هرچقدر پافت ریز تر و فشرده تر داشته باشه، صدای تایرها کمتر، و هرچقدر بافت درشت و ریگ و سنگ بیشتر داشته باشه، صدای بیشتری از تایرها بوجود میاد.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
سلام دوستای عزیز کسی میدونه اسم این ابزار چیه؟برای باز کردن سیبک استفاده میشه [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
اسمشو پیدا کردم بهش میگن سیبک کش میله ای
ممنون از جوابتون اقا علی.
به دلیل نشتی از قسمت پیچهای گلدانی دقیقا پشت توربین مجبورم گیبرکسو پیاده کنم و همینظور سیم سبقت پوسیده شده و نشتی داره.اما یه مدل نو خریدم متاسفانه اصلی نیست ایرانیه و جنس بسیار بدی داره یعنی اصلا نصب نمیشه مخصوصا به گیربکس .
سوالم اینه که راه درمان اون پیچها چیه؟قلاویز کاری؟به پوسته اسیب نمیزنه؟
بعضی ها میگن با المینیوم پرش کن دوباره پیچ کن. خلاصه راه حل درستو نمیدونم
با تشکر:V12:
واشر سر سیلندر تعمیر اول ، دوم ، سوم چه علامت مشخصه ای دارند یا فقط از روی ضخمات میشه این ها را ازهم تشخیص داد. با تشکر
قلاویز کردن مجدد ساده ترین راه هست اما به احتمال زیاد بخاطر فشاری که زمان سفت کردن پیچها وارد میشه، دیوار پوسته گیربکس در محل پیچها ترک میخوره و نشتی روغن بیشتری پیدا میکنه.نقل قول:
یکبار از چسب دوقلو استفاده کردم و جواب داد اما توصیه نمیکنم که اینکار انجام بدید چون وضعیت ممکنه متفاوت باشه. بهترین کار پر کردن و و قلاویز زدن هست که به حالت اول برگرده.
در خودروهای ما معمولا تفاوت خاصی توی واشرهای سرسیلندر ، در دفعات تعمیر موتور، وجود نداره بجز قطر واشر که اونهم زمان کفسابی سرسیلندر مورد استفاده قرار میگیره و واشر با قطر بیشتر ( بین 1.5 تا 2 م م ) استفاده میشه.نقل قول:
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
ممنونم جناب camaro lt منظور من هم کف تراشی سر سیلندر هست سر سیلندری که فرضا 3 بار کف تراشی شده در ماشینهای وطنی قسمتی از گوشه واشر سر سیلندر را پانچ کردن که مشخص کننده تعمیر سوم هست (تصویر1) که از آن سایز استفاده میکنند
تصویر 2 تعمیر چهارم
میخواستم بدونم در واشر سرسیلندر ماشینهای ما هم به این صورت علامت مشخصه یا شماره ای هست که واشرها را از لحاظ ضخامت(تعمیر اول ، دوم ،.سوم) تشخیص داد
کدام برند بهتر از بقیه هست
شما از ارتفاع استاندارد (H) سر سیلندر نوا اطلاع دارید.با تشکر فراوان
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
نقل قول:
در پژو به همین شکل واشرها برای تعمیرات مختلف مشخص شده، اما توی خودروهای دیگه مثل پیکان، شورلت، پراید و..ندیدم. بیشتر بر اساس مقدار کفسابی ، قطر واشر مشخص میشه که اونهم تقریبی و بین 1.5 تا 2 م م هست و بیشتر از این مقدار میتونه مشکل بوجود بیاره ( ضعف واشر در برابر فشار و کمپرس موتور، نفوذ احتمالی آب و روغن به کانالهای همدیگه و..)
توی شورلت اینجور تقسیم بندی ندیدم و مثل بقیه صرفا با قطر بیشتر ( حدود 2 م م ) استفاده میشه. واشرهای شرکت رول بهترین کیفیت را دارن البته اگر واقعا اصل باشه و نه تقلبی و ساخت چین.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
برای سرسیلندر بهتره به واشربری سفارش بدید چون از جنس باکیفیت و با قطر مورد نیاز میسازه. من هم از نمونه های ساخت اصفهان استفاده کردم و تا الان خوب جواب داده.
متاسفانه مقدار اندازه ارتفاع سرسیلندر اطلاع ندارم و مقداری هم جستجو کردم ولی نتیجه ای بدست نیامد، بازهم میگردم اگر پیدا کردم منتشر میکنم.
یکی از همقطاران آمریکایی نزدیک به 50 سال قبل با شورلت کامارو Z28 خودش که مثل ما عاشق ماشینش بوده و بیشتر تعمیرات را خودش انجام میداده
این اتومبیلها، آدمها را فراتر از زمان و مکان و هر محدودیت دیگه به هم مرتبط میکنه...
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
مهم ................مهم....................مهم
در زمان تصادف با یک اشتباهِ شما بیمه ها دیگر هزینه تصادف را تقبل نمیکنند
و از زیر بار وظیفه شانه خالی میکنند.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
سلام خدمت دوستان
وسظ داشبوردم یه ترک داره که تقریبا ده سانت ظول داره و چهار میل عرض
راهی هست واسه درمان یا جلوگیری از گسترش ترک؟
با سپاس:V12::V12::V12:
نقل قول:
توی انجمن چندتا از دوستان بصورت خوبی داشبرد تعمیر کردن. هم روکش کامل و هم بازسازی بوسیله مواد مرکب که نتیجه خوبی داشت.
این بخش توضیحاتی در مورد تعمیر داشبرد با موم درزگیر ، توسط دوست گرامی hamid-r-s داده شده که امیدوارم بدرد شما هم بخوره.
http://forum.p30world.com/showthread.php?t=233551&page=754
چند روز قبل بیمه شخص ثالث تمام شد و برای تمدید اقدام کردم.
مبلغ نهایی بعد از 8 سال تخفیف، 466 هزار تومان شد که نسبت به سال قبل تقریبا نزدیک به 70 هزار تومان تخفیف داشت، البته امسال سال آخر تخفیف بود و تمام 8 سال تخفیف دریافت کردم.
تجربه دوستان در این مورد چی بوده؟
صحنه برخورد دوج چارجر بعد از پرش بسیار بلند در فیلم معروف " ژنرال لی "
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
اول کلا ترک هارو صاف کن اگر بیرون زده بود بعد با چسب 123 پر کن و بعد هم پوست بزن تا صاف بشه.بعد با نیم متر چرم و چسب آهن خودت روشو به راحتی روکش کنفقط باید چرمی بگیرین که از دو طرف کش بیاد. هیچ کاری نداره.نقل قول:
سلام خدمت دوستان عزیز، نقشه سیم کشی برق و لوله وکیوم بخاری و کولر شورلت نوا رو کسی داره؟ بعد عکس از لوله های بخاری پشت داشبورد هم اگر دارید ممنون میشم بزارید
امروز خواستم رله قفل مرکزی رو وصل کنم بعد از نصب در آخرین مرحله که سیم مثبت رله قفل مرکزی رو نصب کردم درب قفل شد وقتی قفل در رو باز کردم با سرعت زیاد شروع به قفل و باز کردن درب کرد و بعد از چند ثانیه رله از کار افتاد و فکر کنم رله کلا سوخت چون دیگه کار نکرد ولی پمپ سالم بود در ضمن فقط درب راننده رو به رله وصل کرده بودم حالا به نظر شما دلیلش چی بوده رله خراب بوده یا مشکل از جای دیگس.
رله رو از نقشه زیر نصب کردم که همینجا عکسش گذاشته شده بود
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
چند روز قبل بیمه شخص ثالث تمام شد و برای تمدید اقدام کردم.
مبلغ نهایی بعد از 8 سال تخفیف، 466 هزار تومان شد که نسبت به سال قبل تقریبا نزدیک به 70 هزار تومان تخفیف داشت، البته امسال سال آخر تخفیف بود و تمام 8 سال تخفیف دریافت کردم.
تجربه دوستان در این مورد چی بوده؟
آذر 95 بیمه شخص ثالث را تمدید کردم با سنوات تخفیف 15 سال ، به شرح زیر
نرخ سیستم 10767000
حوادث راننده 570000
تشدید مدل 1076700
تخفیف عدم خسارت 8689589
عوارض 111723
مالیات بر ارزش افزوده 186205
مالیات سلامت 37241
جمع کل 4059200 ریال پرداخت کردم
همان طور که خودتون فرمودید حداکثر سنوات تخفیف بیمه ایران 8 سال هست بعد از اون را حساب نمی کنن چند روز دیگه وقت بیمه شخص ثالثم تموم میشه باید با نرخ جدید تمدید بکنم.
درود دوست گرامی، این بخش را مطالعه کنید، احتمالا راهنمایی لازم را بدست بیارید.نقل قول:
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
نقل قول:
در مورد نقشه برق قفل مرکزی نوا و بیوک، متاسفانه نقشه دقیق پیدا نکردم، اما فکر میکنم این نقشه برای انجام کار مفید باشه بخصوص که بصورت متحرک ، مسیر جریان برق را نشان میده.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
فکر میکنم به احتمال زیاد یکی یا چندتا از سیمها را اشتباه وصل کردید چون به هر حال برق ماشینهای ما فابریک نیست و معمولا طی سالها دستکاری شده و همین میتونه عامل بهم خوردن مسیر برق بشه، همچنین استفاده از رله قفل مرکزی خودروهای دیگه که بازهم ممکنه با برق شورلت همخوانی نداشته باشه ( مثلا ورودی منفی باشه و خروجی مثبت یا برعکس) اما در روش بالا با استفاده از آفتماتهای معمولی که دارای پایه های شماره دار هست میشه به راحتی دربها را برقی کرد.
دوست گرامی KCNC
تشکر از اطلاعات مفیدی که دادید، بیمه من " پاسارگاد" هست و ظاهرا بین شرکتهای بیمه از نظر نرخ تفاوت چندانی وجود نداره، و فقط زمان پرداخت خسارت هست که مشخص میشه کدام بهترین پرداخت را داره.
خیلی خوب بود اگر میشد از بیمه بدنه هم برای ماشینهای مدل قدیمی استفاده کنیم چون در شرایط فعلی واقعا لازم هست.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
ممنون از راهنماییتون فردا میرم سر وقتش ببینم به چه نتیجه ای میرسم فقط الان داشتم میخوندم اون صفحه رو یکجاش نوشته شده بود :((با یک بررسی مشخص شد که لوله اول ( دارای کد قرمز ) به وکیوم کنار پای راننده متصل هست))ماشین من کنار پای راننده فقط ترمز دستی هستی وکیومی نداره بعدشم فن رو که روشن میکنم فقط با دور بالا کار میکنه سرعت پایینش کار نمیکنهنقل قول:
ممنون از نقشه ای که فرستادید دلیل اشتباهم با نقشه قبلی رو هم فهمیدم البته اشتباه از من نبود نقشه اشتباه بود توی اون نقشه سیم سبز و آبی درب راننده نباید به رله وصل بشه چون اون در قراره دستی باز و بسته بشه که باقی درهارو تحریک کنه به همین دلیل اونو که به رله وصل کرده بودم با باز و بسته کردنش رله قاطی کرده بودنقل قول:
سلام خدمت دوستان عزیز و قدیمی به خصوص جناب کامارو و بقیه دوستان.
خوشحالم که میبینم اینجا هنوز فعاله و سرشار از مطالب آموزنده و مفید.
من هم کامارو را فروختم و الان در حال حاظر داره بازسازی میشه.البته بیکار ننشستم و رفتم تهران و به دنبال یه ماشین خاض گشتم تا پیدا کردم.
بیوک ریویرا 1970
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
تشکر دوست گرامینقل قول:
منظور از وکیوم کنار پای راننده، وکیوم نصب شده در سمت پای راست راننده هست که با نام "defrost diaphragm " که این وکیوم وظیفه تغییر میسر جریان هوا به سمت دریچه های پشت شیشه جلو را داره تا با دمیده شدن هوای گرم، مانع بخار گرفتن یا یخ زدن شیشه جلو بشه .
در مورد مشکل سرعتهای مختلف فن AC ، دو احتمال بیشتر از همه وجود داره:
1. رله یا همان آفتمات مربوط به فن AC خراب شده که باید تعویض بشه
2. مقاومت فن AC خراب شده باشه که باید تعویض بشه
این بخش را مطالعه کنید، احتمالا مشکل یکی از همین دو مورد باشه
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
///////////////////////////////////////////////////
دوست بسیار گرامی و عزیز، آقای حجازی ، خوش آمدید
امیدوارم برنامه های کار و زندگی به خوبی پیش رفته باشه و شما هم بیشتر اینجا باشید و از خودروهای آمریکایی که دارید بنویسین، چون همیشه چندتا آمریکایی خاص و کمیاب دارین که همه ما هم دورادور از دیدن
اونها لذت میبریم:n01:
ایمپالا که داشتین دیگه ندیدین؟ خبری از اون دارین؟
اگه اشتباه نکرده باشم، این ریویرا قبلا خریده بودین؟ یا این یکی دیگه هست؟ قبلی فکر کنم 69 بود که آخرین بار در یک همایش توی مشهد دیده بودن.
آمریکایی واقعا زیبا و منحصر بفردی هست
از کامارو چه خبر؟ اگر امکانش بود حتما از ماجرای بازسازی کامارو گزارشی بنویسین که خیلی خیلی جالب و خواندنی هست بخصوص توی این دوره زمانه که دیگه داشتن بیوک و نوا ایران هم خودش حکایتی شده، دیگه چه برسه به چیزی مثل کامارو اونهم اولین مدل نسل دو ..!!
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
مخلصم جناب کامارو انشاااله که شما هم همیشه سالم و سلامت باشید و سایه تون بالا سر ما باشه و از تجربیاتتون استفاده کنیم.
در مورد ایمپالا هم متاستفانه ماشین دست یه نفر افتاد که اصالت ماشین رو خراب کرد و رنگ خاص ماشین را(ماشی متالیک)به جگری تغییر رنگ داد.:n03:
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
اون ریویرا مال یکی از بستگانه مدل 73 که شیراز بود
این مدل 70 و تقریبآ دو سال پیش موفق به خریدش شدم
کامارو کارش به کندی پیش میره به خاطر مشکلات مالی صاحبش.الان اکثر وسایل ماشین خریداری شده موتور و گیربکس هم تعمیر شده و اتاق صافکاریش تمام شده و منتظر رنگه.
به صاحبش هم گفتم عکس بفرسته.رسید به دستم حتمآ میزارم.
به زودی عکسهای تو گوشی رو تو لپتاپ خالی میکنم و یه سری عکس بیشتر از ریویرا اینجا میزارم.
این بلیزر هم نزدیک دو ساله دارم.مدل 1978 با موتور فابریک 400
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
بسیار متشکرم از توضیحاتتوننقل قول:
توی ماشین من برای فن AC آفتامات وجود نداره پس احتمالا ایراد باید از مقاومت باشه ،که امروز بعد از ظهر میرم بازش میکنم ببینم داخلش چه خبره
چند روز پیش واشر بین بوستر و پمپ ترمز رو عوض کردم ولی دیروز که سوار ماشین شدم هنگام ترمز گرفتن هم ترمز بد عمل میکرد هم بوستر خیلی صدای باد میداد (پیسسسسسس) انگار سوار این اتوبوس قدیمی ها شده بودم دلیلش چی میتونه باشه؟واشر خراب بوده یا انداختنش لم خاصی داره؟