یک بررسی کردم و دیدم هزینه انژکتوری کردن موتور 350 نزدیک به 10 میلیون هست :n18: ....
Printable View
یک بررسی کردم و دیدم هزینه انژکتوری کردن موتور 350 نزدیک به 10 میلیون هست :n18: ....
دوستان سلام من یه مشکلی با نوا دارم.حس میکنم لاستیک هام زود لبش خورده میشه.فرمونم نمیکشه و میزون فرمون هم بردم مشکل نداشت.جلوبندی ساز هم میگه عادیه چون اینا چون دور فرمونشون زیاده و لاستیک ها سر پیچ ها کج میشه معمولا زودتر از ماشینای دیگه لبه لاستیکشون خرده میشه.نظرتون چیه؟
سلام [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
ضمن عرض ادب و احترام خدمت شما کاربر فعال
ببخشید قربان شما چطور بررسی کردید که هزینه انژکتوری کردن موتور 350 نزدیک به 10 میلیون هست ؟
ببخشید ممکن هست لیست فاکتور بررسی هزینه های قطعات که بررسی کردید توضیح دهید و بنویسید ؟
قربان چه قطعاتی را بررسی کردید؟
نام قطعات که بررسی کردید و نحوه بکار بردن و نصب این قطعات بر روی موتور 350 را ممکن هست برای ما توضح دهید و بنویسید ؟
کیت انژکتور کردنش در سایت های خارجی هست و وقتی قیمت را به تومن تبدیل کنید و هزینه های جانبی رو در نظر بگیری میشه همین حدودا ....
سلام [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
ضمن تشکر از شما کاربر فعال وزحمتکش
شما فرمودید کیت انژکتور کردنش در سایتهای خارجی هست
بنده متوجه منظور حضرتعالی نشدم ؟
در بسیاری از سایتهای خارجی جهت تبلیغات و فروش همچین مواردی که شما فرمودید هست
شما فرمودید که( بررسی کردم )هزینه انژکتوری کردن موتور 350 حدودا 10 میلیون تومان هست
بنده هم از حضرتعالی سوال کردم که شما که بررسی کردید لطف بفرمائید نام قطعات و نحوه نصب این قطعات که بررسی کردید توضیح بفرمائید
کدام سایت را جنابعالی برای هزینه انژکتوری کردن بررسی کردید ؟
و اگر ما از این سایتها همچنین هزینه ای کنیم در ایران به چه صورت ما باید اقدام به نصب این قطعات کنیم ؟
ایا در ایران سیسم انژکتوری کردن این خودرو وجود ندارد ؟ واگر هم وجود ندارد دلیلش را بفرمائیید ؟
حضرتعالی منظور شما از هزینه های جانبی چیست ؟ممکن هست توضیح کامل بفرمائید ؟
بنده درمورد سایتهای خارجی اطلاعاتی ندارم و بلد نیستم بررسی کنم لطف بفرمائید شما که در سایتهای خارجی بررسی کردیدبه صورت کامل با مدرک قطعات و هزینه راه اندازی این سیستم انژکتوری کردن موتور 350 را که هزینه 10 میلیون تومان فرمودید را توضیح بفرمائید تا ما هم یاد بگیریم
با تشکر از شما کاربر فعال
سلام
چه روغنی و با چه مشخصاتی داخل دفرنسیال کادیلاک ایران که کلاچدار هست بریزم ؟
اگه دقیقا معرفی کنید چه مارکی و از کدام شرکت ، بهتره
موتور کادیلاک سویل یعنی 350 الدزمبیل چند لیتر روغن با چه گریدی نیاز داره ؟
فیلتر روغن موتور کادیلاک سویل چه مشخصاتی داره ؟ مثل بیوک هست؟ از فیلتر ایرانی میشه استفاده کرد ؟
وقتی کارتر روغن گیربکس 400 رو باز کردم و روغن تخلیه شد ، چند لیتر روغن اضافه کنم ؟ با استاندارد دکسرون 2 یا 3 ؟
در دیفرنسیال و کارتل موتور و گیربکس را میشه بدون واشر و تنها با چسب ( مثل چسب مزدا) اببندی کرد ؟
یه کادیلاک ایران 2 سال هست که خواب بوده و برای حرکت دادنش من به پاسخ این سئوال ها شدیدا نیازدارم
با سپاس
مشکل شیر سوزنی و لوله ای که قابل اتصال به سیستم سوزن درایر شورلت باشه برطرف شد.
یک شیر سوزنی که با پایه جداگانه روی قوطی قابل نصب هست پیدا کردم و بعد از نصب شیر و لوله، نشت گیر به داخل مدار کولر تزریق شد.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
کارهایی برای بهتر شدن کیفیت خنک کنندگی کولر انجام دادم که در ادامه توضیح میدم.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
همان طور که در جریان هستید توربین را کیپ جمع کردم قصد دارم قسمتی که جوشکاری شده دوباره تراشکاری بشه و مقدار خلاصی را در نظر بگیرم
همان طور که خودتون در جریان هستید پوسته توربین از دو قسمت تشکیل شده در واقع مثل قابلمه میمونه که درب قابلمه را هرچقدر فشار بدیم به اندازه ای که طراحی شده از اون بیشتر نمیره ،با این تصور توربین را بدون اندازه گیری قبلی جمع کردم
قبلا بطور لنگ و خلاصی یاتاقان زیاد مونتاژ شده بود و حتی لبه های پوسته توربین را خواستن دورکنند مقداری تراش داده اند به خاطر همین(کوتاه شدن طول پوسته) وقتی که مونتاژ کردم یاتاقان سر جایش کیپ شد آمدن این کوتاه شدن را جبران کنند دو پوسته توربین را مقداری دور از هم جوش داده اند این کارشون باعث شده مقدار خلاصی یاتاقان زیاد بشه
امروز داشتم کف توربین را با ا ندازه هایی که در نت بود مقایسه می کردم متوجه موردی شدم قسمتهای که توربین به فلایویل بسته میشه در اثر فشار یا ضربه مقداری انحراف دارن که موجب شده شفت توربین لنگ بزنه اومدن این لنگی را با جوشکاری انتهای شفت درست کنند که موفق نشدن این لنگی حدود 0.75 میلیمتر بود که در همان سایت مقدار مجاز را 0.25 اعلام کرده به خاطر اینکه یاتاقان در اثر لنگی نشکنه حدود 1 الی 1.5 میلیمتر طول توربین را اضافه تر از حد استاندارد در نظر گرفته و جوشکاری کردن که میشه گفت این کارشون جواب داده قصد دارم با ساختن واشر مناسب برای قسمت هایی که توربین به فلایویل نصب می شه این لنگی را اصلاح کنم امیدوارم این کار جواب بده.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
دریچه هوای ورودی کولر و بخاری
هوای خروجی کولر در دمای بالای 45 درجه کارایی چندان مناسبی نداشت، چه با گاز R12 یا R134a
مسئله اصلی ورود هوای بیرون از سمت دریچه ورود هوای خارجی در زیر شبکه جلوی شیشه بود.
با استفاده از مقداری پارچه نیم سوز مسیر و مقدار ورود هوا معلوم شد.
[IMG] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [/IMG]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
با تغییر دادن وضعیت تنظیم دریچه ها، فرق چندانی وجود نداشت و کلا همیشه هوای داغ وارد مسیر ورودی کولر میشد که مشخصا باعث افت کارایی کولر هست.
شبکه را باز کردم و از نزدیک دریچه بررسی شد. مقدار هوای وارد شده بسیار زیاد بود.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
دریچه را باز کردم و متوجه شدم علاوه بر اینکه این دریچه بطور کامل بسته نمیشه، بخاطر فرم طراحی که داره همیشه مقداری هم هوا از کنار این دریچه به سمت مسیر هوای کولر وارد میشه که این بازهم یک معضل به حساب میاد.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
تمام بخشها کاملا شستشو داده و خشک شد، و با چسب سلیکون کاملا آب بندی کردم.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
با استفاده از یک تکه نوار آب بندی بین در، بخشی که همیشه باز بود و باعث ورود هوا میشد را هم بسته و با چسب آب بندی شد.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
قبل از نصب کردن دریچه، لینک اتصال وکیوم به دریچه جدا شد تا با عمل کردن وکیوم، دریچه ثابت باشه.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
دوباره با دود آزمایش کردم و فقط مقدار بسیار کمی مکش هوای جزئی وجود داشت که احتمالا بخاطر وجود بخشهایی باید باشه که کاملا چسب نخورده، که اینهم چندان مهم نیست و وجود مقدار کمی جریان هوا برای بو نگرفتن کانال ورودی لازم هست.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[IMG] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [/IMG]
برای بخشی از فن زانتیا که سمت راست نصب شده یک قاب درست کردم تا هوایی که به سینی ماشین میخورد به سمت رادیاتور هدایت بشه
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[IMG] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [/IMG]
تا اینجا به نظر میرسه مقداری در بهتر شدن کارایی کولر تاثیر داشته، اما متوسط دمای هوای محیط هم کمتر شده و به حدود 42 درجه رسیده.
چند کار دیگه هم برای بهتر شدن کارایی کولر میشه انجام داد مثل دودی کردن شیشه ها که بخاطر قوانین چندان قابل اجرا نیست و ترجیح میدهم از پرده های متحرک توری برای پنجره های بغل استفاده کنم تا هر زمان نیاز نبود بردارم بخصوص در شب که دودی بودن دید را کمتر میکنه.
هرچند تابستان تمام شده، اما برای آینده احتمالا برنامه ارتقاء رادیاتور را هم انجام بدم و فعلا دارم در این مورد بررسی و تحقیق میکنم.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
سلام [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
خدمت شما کاربر فعال و زحمتکش خودروهای جنرال موتور (شورلت نوا)عرض ادب داریم
استاد سوالی داریم
شما فرمودید خلاصی یاتاقان زیاد بود ممکن هست توضیح بفرمائیید که کلا یاتاقان توربین چیست ؟و چه کاری انجام میدهد؟
اینکه فرمودید توربین به فلایول را با فشار یا ضربه انحراف دادن منظورتون چیست؟ استاد توضیح بفرمائید؟
مورد بعدی شما فرمودید قصد دارید با ساختن واشر مناسب این مقدار لنگی را اصلاح کنم = استاد ممکنه بفرمائید این روش را بر اساس چه مدرک شما میفرمائید؟
ایا حضرتعالی این روش را طبق گفته جنرال موتور میفرمائید ؟ واگر بله مدرک که گفته شده را ممکن هست قرار دهید ؟
چون شما فرمودید امیدوارم این روش جواب بدهد که این صحبت حضرتعالی منطقی نیست وباید استاندارد گفته جنرال موتور باشد
استدعا دارم جواب سوالات ما را بدهید که از توضیحات ارزشمند شما استاد همه یاد بگیریم
با تشکر از کاربر فعال و زحمتکش استاد KCNC
جناب armindevile
مسلما استفاده از منابع اطلاعاتی اصلی در مورد این خودروها، مثل کاتالوگ، بد نیست اما خیلی از موارد هست که توی هیچ بروشور و دفترچه راهنمایی توضیح داده نشده و اصلا شرایطی که وجود داره را در نظر نگرفتن که جوابی برای این موارد داشته باشند.
بطور مثال من ناچار شدم برای بهتر شدن کارایی کولر ماشین، دریچه هوای بیرون را ببندم و از مدار خارج کنم.
مشخصه که توی هیچ دفترچه راهنمای شورلت نوا، چنین پیشنهادی نشده و ننوشته که مثلا دریچه را با چسب ببندید تا هوای بیرون وارد مدار هوای کولر نشود، ولی اگر میخواستم طبق روش توضیح داده شده در دفترچه عمل کنم، باید اجازه میدادم که همیشه هوای 50 و چند درجه محیط وارد مدار هوای خنک کولر بشه و عملا کارایی کولر را بشدت پایین بیاره.
دفترچه ها و توضیحاتی که در آنها داده شده، برای یکسری مسائل به هیچ وجه کارایی نداره و یا در حد کمی صرفا برای کسب اطلاعات پایه ای مناسب هست، چون نویسندگان این دفاتر در شرایط ما نبودند که مثلا برای تعمیر گیربکس ناچار به اورهال توربین و پمپ روغن گیربکس باشند و در کنار این قضیه ناچار به رفع کمبودهای قطعات مناسب و جفت و جور کردن عیب و ایرادهای سهوی و عمدی از طرف تعمیرات قبلی باشند. و البته تا جایی که من اطلاع دارم جناب KCNC برای انجام هر مرحله در درجه اول به منابع اطلاعاتی موثق که در نت وجود داره ، رجوع میکنند و برای اطمینان بیشتر هم بازهم تحقیق کرده و در نهایت به جواب قابل قبول و منطقی میرسند و از همان روش استفاده میکنند که تا الان هم با توجه به نتایج مثبتی که از انجام این فرم روشها بدست آوردند، میشه متوجه شد که روش درستی را پیش گرفتند.
بطور کلی روش نگهداری از خودرو در شرایط فعلی، با درصد بالا تلفیقی از تجربه های شخصی و عملی و با درصد کمتر، استفاده از اصول استاندارد تعمیراتی این اتومبیلها هست که با توجه به وضعیت موجود و شرایط انتخاب میشه، مثل همین قضیه کولر که ناچار به بستن دریچه شدم و این یک تجربه شخصی و عملی بود، ولی در مورد کمپرسور، دقیقا از روی اطلاعاتی که برای تعمیر کمپرسور لازم هست استفاده کردم که البته آنهم با تغییراتی همراه بود، مثل ساختن ابزار مناسب که مقدار زیادی با چیزی که استاندارد استفاده میشه فرق داشت.
اگر به انجمنها، سایتها و وبلاگهای گوناگون خارجی که در مورد انواع اتومبیلهای قدیمی و کلاسیک هست، سر بزنید، خواهید دید که حتی آنها هم با وجود کلی امکانات و ابزار و توضیحات کامل و کافی در رابطه با تعمیرات و نگهداری خودرو، بازهم گاها دست به ابتکارات مختلفی میزنن که بعضی از آنها را در همین کلوپ نوشته و توضیح دادیم.
امیدوارم این توضیحات برای شما قانع کننده باشه و بیشتر به روشهای انجام کار و در نهایت نتیجه ای که از این روشها بدست خواهد آمد توجه داشته باشید، تا اینکه چه مقدار از کار بر اساس استانداردهای توصیه شده در کتابهای راهنمای تعمیر و نگهداری ، انجام شده.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
صد درصد همینطوره.هر چه جلوتر میریم وضه بدتر میشه و ابتکاراتمون بیشترگُل میکنه.یه روزی میرسه که باید یکسری از قطعات رو بسازیم...
کماکان منتظر جواب هستیم ممنونمنقل قول:
سلام [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
عرض ادب به شما کاربر فعال و زحمتکش استاد KCNC چقدر حرفه ای مشغول تعمیرات خودروهای جنرال موتور( شورلت نوا) و هر چه جلوتر میروید استاد ما واقعا حیرت میکنیم
استاد KCNC ببخشید چند تا سوال ساده از حضرتعالی پرسیدیم لطف میفرمائید لطف میکنید طبق تجربه شخصی جواب بدهید؟
شما فرمودید همان سایت مقدار مجاز را 0.25 اعلام کرده هست ممکنه حضرتعالی همان سایت که فرمودید را قرار دهید و ما هم استفاده کنیم ؟
استاد ببخشید ممکن هست قطعات توربین که فرمودید از دوقسمت تشکیل شده حضرتعالی توضیح بفرمائید ؟
استاد KCNC استدعا داریم به ما هم یاد بدهید چرا مراحل تعمیرات خودرو (شورلت نوا)را در سایت با عکس قرار نمیدهید؟
استاد شما واقعا حرفه ای هستید لطفا تجربیات ارزشمند حضرتعالی را به ما هم یاد بدهید ما منتظر جوابهای ارزشمند حضرتعالی هستیم
تشکر از حضرتعالی کاربر فعال وحرفه ای خودروهای جنرال موتور (شورلت نوا) استادKCNC
من تابحال این موضوع را نشنیده بودم که صرفا در خودروهای آمریکایی این وضعیت پیش بیاد و تا جایی که تجربه داشم هر ماشینی با هر نوع سیستم جلوبندی و فرمان، اگر ایرادی داشته باشه لاستیک سابی هم پیدا میکنه.نقل قول:
دلایل این مشکل زیاده، که شامل تنظیم نبودن طبقها، تنظیم نبودن فرمان، ایراد در یکی از قطعات جلوبندی مثل سر روتها و یا صدمه دیدن شاسی و کج بودن بخشی که طبقها روی شاسی سوار میشه و تنظیم نبودن باد تایر و چند مورد دیگه هست.
باید ببینید این خوردگی لبه لاستیک در چه سمتی بیشتر هست؟
چپ یا راست؟ و یا سمت داخل لاستیک یا بیرون؟
و فرم خوردگی چطوریه؟ یکنواخت و یکسان یا بصورت پله پله و نامتوازن؟
فرمهای مختلف لاستیک سابی نشان میده که مشکل از کجاست.
شاید بهتر باشه پیش چند نفر دیگه هم ببرید و نشان بدید و تشخیصها را با هم مقایسه کنید چون جواب یک نفر آنهم به این صورت نمیتونه ملاک دقیقی باشه.
کیفیت و جنس خود لاستیک هم در این بین تاثیر داره.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
نقل قول:
مشخصا به تذکرات توجه نمیکنید و با این فرم جدید ادبیات که پیش گرفتید سعی در به چالش کشیدن بقیه کاربران و برهم زدن جو کلوپ دارید.
در صورت تکرار تمام پستهای شما تحت هر شرایطی که باشه پاک خواهد شد
سوال را یکبار بپرسید و نیاز نیست شخص خاصی را خطاب قرار بدید،نقل قول:
اگر کسی تمایل به جواب دادن داشت ، جواب میده و در غیر این صورت نباید با اصرار و پافشاری بخواهید حتما کسی جوابگو باشه،
اینطور رفتار کردن و این نوع ادبیات به ظاهر مودبانه شما مشخصا معلومه که هدف خاصی را دنبال میکنید ولی مطمئن باشید نه من و نه مدیریت انجمن به هیچ وجه اجازه نمیدیم که مسیر این کلوپ به بیراهه کشیده بشه
مطمئن هستم در انجمنهای دیگه هم که عضو هستید مدیران و ناظران آنجا دقیقا همین سیاست را پیش میگیرن، بنابراین توصیه اکید میکنم اگر قصد دارید که در کلوپ باقی بمانید ، دست از این رفتار بردارید که در غیر این صورت برای چندمین بار مانند دفعات قبل اخراج خواهید شد.
/////////////////////////////////////////////////////
از دوستان و همراهان کلوپ خواهش میکنم اگر کسی احیانا از رادیاتورهای آلومینیومی برای آمریکایی استفاده کرده، توضیحات و نتیجه را اینجا بنویسه .
تشکر
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
درود بر دوستان
مدتیه با کیلومتر شمار مشکل دار م دو بار دادم تعمیرش کردند بعد از مدت کوتاهی دوباره از کار افتاده و مسافت طی شده را نشان نمی ده امکانش هست فقط قسمت کیلومتر شمار را دیجیتالی کنیم ؟ مثل بعضی از دوچرخه ها که یک کامپیوتر کوچیک دارند بهش وصل و یک نمایشگر از نوع مثلا پیکانی بهش نصب کنیم همچین چیزی شدنیه؟
من تابحال ندیدم که بطور جداگانه کیلومتر شمار دیجیتالی نصب کنند، البته دور شمار موتور بصورت دیجیتالی وجود داره ولی بخاطر ساختار متفاوت دورشمار با کیلومتر شمار، و اینکه نمونه دیچیتالی کیلومتر شمار نیاز به پالسهای الکتریکی داره ، نیازمند نصب سنسور مناسب بر روی گیربکس هست که چرخش مکانیکی را به پالس الکتریکی تبدیل بکنه( شبیه سنسور کیلومتر شمار اتومبیلهای انژکتوری پراید و پژو 405 و 206 و...) مسلما برای ماشینهای ما کار چندان ساده ای نیست و هزینه و مشکلات زیادی داره.نقل قول:
شاید بهتر باشه دنبال یک نمونه معمولی دست دوم سالم باشید ، و در مورد نمونه ای که الان خراب شده، احتمالا با باز کردن و یک معاینه و بررسی مشکل را پیدا کنید و خودتان تعمیر را انجام بدید.
یک نمونه پانل کامل دیجیتالی هم در بازار هست که تمام نشانگرها را شامل میشه
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
مشکل اصلی این نمونه بالا بودن قیمت فروش هست که بیش از 3.000.000 تومان هزینه داره و کمتر کسی حاضر میشه چنین مبلغی پرداخت بکنه.
لینک فروشنده را برای شما فرستادم
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
سلام
تذکر:
همه دوستان توجه کنند:
به هیچ عنوان در ابتدای کامنتها و پستهاتون نام کاربر را درج نکنید.اگر قراره پاسخی به پست طرف داده بشه فقط و فقط تاکید میکنم فقط از دکمه "جواب بصورت نقل قول" یا اگر چند چست را قراره نقب قول نمائید از دکمه کناری که Multu-Quote هست استفاده نمائید.
من که از خرید امریکایی پشیمان شدم( یعنی توبه کار شدم)
چرا ؟ چون ماشین با قیمت معقول نیست
تا حالا بیشتر از 20 تا بیوک و کادیلاک دیدم
تمامی فروشنده ها یکی از یکی دروغ گو تر و شارلاتان تر( در همه زمینه ها از جمله قیمت و اسناد و مدارک و .....)
همه برای خودرو های 37 سال پیش کیسه دوختند اونم چه کیسه ای
البته من باید زودتر متوجه میشدم یعنی وقتی که دیدم این ماشین ها بازیچه یک مشت بچه پولدار شده باید حساب کار خودم رو میکردم
خوب ، این نیز بگذرد:n39:
سلام
من همونطور که خبر دارید از آمپر بنزین نتیجه ای نگرفتم.یه چیز تازه دیدم خواستم بگم شاید کسی درد مارو فهمید.وقتی سوئیچ رو باز میکنم عقربه هرجایی که باشه یه مقدار برمیگرده بسمت عقب.والله من که سر در نیاوردم از این آمپر.حتی لامپ کوچکتر هم امتحان کردم اما نتیجه نگرفتم.
نقل قول:
باک را پر بنزین کنید و به مرور که مصرف شد ببینید وضعیت عقربه به چه صورتی هست؟
اگر دقیق نشان نداد یعنی سیمکشی ماشین ایراداتی داره که همین وضعیت برای جناب KCNC هم بود و با رفع ایرادات و سیمکشی های اشتباهی که قبلا روی ماشین انجام شده بود، مشکل برطرف شد.
نقل قول:
در این مورد اطلاع دقیق ندارم اما احتمالا این زائده ها برای ایجاد سطح تماس بیشتر با هوا هنگام چرخش توربین و کمک به خنک شدن توربین و روغن تعبیه شده.
اگر توی نت جستجو کنید احتمالا جواب را پیدا کنید و چون ظاهرا توانایی جستجو ندارید و در کاتالوگ معتبر شما هم چیزی نوشته نشده، خودم جستجو و سوال میکنم تا به جواب دقیق برسم.
در مورد مشکلات استفاده از "تنظیمات کاربر" و " نقل قول" با مدیریت تماس بگیرید
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
دوستان گرامی، قبلا بارها تذکر دادم و برای هزارمین بار بازهم باید تذکر بدم که:
اینجا محل بحث و جدل بی مورد نیست...
بجز مطالبی که در رابطه با خودروهای آمریکایی باشه و البته طبق شرایطی که مدیریت تعیین کرده، هیچ نوع بحث و گفتگوی دیگه قابل قبول نیست،
قاعده و فرم نقل قول نوشتن هم در امضاء من همیشه هست و تمنا میکنم از این روش استفاده کنید، و اگر امکان نداره، از شیوه COPY و PASTE استفاده کنید تا دقیقا معلوم باشه چه کسی را مورد خطاب قرار دادید.
این تذکر برای همه از جمله خود من هست و مدیریت انجمن هیچ استثنایی برای هیچکس قائل نمیشه.
اگر هر نوع گله و شکایتی دارید با مدیریت تماس بگیرید
نقل قول:برای مشاوره در مورد خودروهایی بجز آمریکایی ، لطفا از تاپیکهای مناسب دیگه استفاده کنید،نقل قول:
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
به مواردی که در امضاء تاکید شده توجه داشته باشید.
سلام
در این مورد اطلاع دقیق ندارم اما احتمالا این زائده ها برای ایجاد سطح تماس بیشتر با هوا هنگام چرخش توربین و کمک به خنک شدن توربین و روغن تعبیه شده.
اقای عزیز این جوابی که در مورد سوال ما نوشتی به نظر شما این زائده های ریز هوا تولید میکنه و روغن خنک میکنه ؟
ممکنه بیشتر توضیح بدید ؟
جند تا بیوک دیدم که چراغ اخطار سوخت داشتند با توجه به اینکه سیم کشی و کنترل پنل هر دو یکیه و جای لامپ هم در برد پشت پنل موجوده به نظر اساتید با اضافه کردن یک لامپ (ال ای دی یا اسم ام دی قرمز یا زرد) هنگام خالی شدن باک روشن میشه یا نیاز به افزودن قطعه ای در مدار آمپر بنزین هستیم. با تشکر فراوان
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
سلام به دوستان عزیز
این مقاومت پشت آمپر از دستم افتاد و از وسط دو تکه شد! منم همونطور وصلش کردم و با روش منفی دادن تست گرفتم که رفت تا فول و برگشت و مشکلی نبود.
اما امروز متوجه این شدم که عقربه مدام در حال بازی کردن هست از F بسمت E و بلعکس همینطور حرکت میکنه.بنظر شما مشکل از مقاومت هست؟
این مقاومت اگه بشکنه میشه با چسبوندنش دوباره به کارش انداخت؟
اون زوائد هوا تولید نمیکنه، بلکه باعث میشه تا سطح تماس با هوا بیشتر شده و نوعی اصطکاک با هوا بوجود بیاد تا گرمای منتشر شده از بدنه توربین زودتر دفع بشه. البته این یک تئوری هست و دقیقا اطلاع ندارم که درست هست یا نه.نقل قول:
بعضیها هم عقیده دارن که این برجستگی ها به نوعی باعث تقویت ساختار بدنه توربین میشه که ممکنه اینهم درست باشه ولی بعضی توربینها این زوائد را ندارن و به نظر نمیرسه که مشکلی هم در استحکام داشته باشند.
اگر توضیحات جدیدی پیدا کردم مینویسم.
شکل مدار چراغ اخطار بنزین را باید در سیمکشی کامل پیدا کنیم تا ببینیم آیا نیاز به قطعه جدیدی هست یا خیر؟نقل قول:
معمولا چراغهای اخطار بنزین بوسیله حسگر کمبود بنزین که روی درجه شناور داخل باک نصب شده، عمل میکنه، مثل مدلهایی که در پراید هست. بعضی نمونه ها هم بر اساس حرکت عقربه عمل میکنه و یا رسیدن کنتاکت متحرکی که روی سیم پیچ رئوستا در باک نصب شده.
مقاومت پشت آمپر بعد از شکسته شدن دیگه عمل نمیکنه چون حالت نیمه رسانایی از بین رفته.نقل قول:
باید یک نمونه جدید تهیه کنید ( دست دوم یا نو) و یا بازهم با ابداع ببینید چه چیزی میشه جای این قطعه گذاشت؟ ( مثلا یک مقاومت معمولی یا چیزی مشابه این قطعه که در صنایع الکترونیک استفاده میشه)
بیشتر باید با آزمون و خطا عمل کنید.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
این مدت فرصت شد تا مطالعات و تحقیقات بیشتری در مورد کارایی رادیاتورهای آلومینیومی و مسی انجام بدم.
قبلا در مورد تفاوت کارایی این دو نمونه صحبت کردیم و بر اساس نتیجه گیری هایی که بواسطه مقایسه ضرائب انتقال حرارت و رسانایی دو فلز مس و آلومینیوم بدست آمد، مشخص شد که در شرایط کاملا مساوی، نسبت خنک کنندگی رادیاتور مسی از نمونه آلومینیومی بیشتر هست، ولی با این وجود تعداد رادیاتورهای مسی در خودروهای امروزی تقریبا نزدیک به صفر شده و تقریبا 100% خودروهای جدید دارای رادیاتورهای آلومینیومی هستند که کارایی بسیار خوبی هم دارند.
دلیل این امر بواسطه طراحی خاص رادیاتورهای آلومینیومی و در ادامه استفاده از سرسیلندرهای آلومینیومی هست که باعث میشه این سرسیلندرها نسبت به نمونه های ساخته شده از آلیاژ آهن و چدن، خیلی بهتر خنک شده و کارایی بالاتری داشته باشه.
در جستجوهایی که داشتم، با یک سازنده و فروشنده رادیاتور در ایالت نیویورک آمریکا که بیشتر برای خودروهای کلاسیک و قدیمی رادیاتور میساخت، به نام " CAP -A-RADIATOR " آشنا شدم که مقاله جالبی در مورد تفاوت کارایی این دو مدل رادیاتور نوشته بود و به همان نتایجی که من هم بدست آورده بودم اشاره کرده بود.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
یکی از مواردی که در این مقاله به آن شاره شده بود، تفاوت ساختار فلز آلومینیوم نسبت به مس بود. بواسطه این تفاوت امکان ساختن لوله های رادیاتور از جنس آلومینیوم، با قطر بیشتر نسبت به مس وجود دارد و همین باعث میشه تا امکان ساخت رادیاتورهای آلومینیومی با تعداد لوله ها و وزن کمتر هم بوجود بیاد، و از طرفی بخاطر بیشتر بودن قطر لوله ها، سطح تماس هوا با لوله بیشتر شده و مقدار توان خنک کنندگی رادیاتور بالاتر خواهد رفت و این موردی هست که در انواع رادیاتورهای آلومینیومی نصب شده بر روی خودروهای نزدیک به دو دهه اخیر دیده میشه.
از Bill Carberry مالک این شرکت ،در مورد تفاوت کارایی رادیاتورهای آلومینیومی و مسی بر روی خودروهای دارای سرسیلندر چدنی سوال کردم و پاسخ این بود که ظاهرا تفاوتی نباید باشه چون متناسب با وضعیت موتور، رادیاتور هم طراحی شده، هرچند که هنوز آزمایش نشده و مشخص نیست تا چه حد این تئوری درست باشه، که بیشتر به علم شیمی و مکانیک سیالات مرتبط هست.
چند وقت قبل در فروشگاه یدکی شورلت این مدل رادیاتور ساخت چین را دیدم که برای خودروهای آمریکایی 6 و 8 سیلندر طراحی شده بود.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
قیمت حدود 950 هزار تومان بود. دو عدد از این نمونه داشت که یکی توسط صاحب یک بیوک 8 سیلندر خریداری شده بود اما اینکه روی ماشین نصب کرده و چه مقدار در خنک کردن موتور تاثیر داشته، اطلاعی در دست نبود و برای من خیلی جالب و مفید هست که از نتیجه آگاه باشم.
با توجه به ساختار این مدل رادیاتور و اینکه قطر بسیار کمتری نسبت به نمونه مسی داره، کمی دور از ذهن هست که این مدل توانایی خنک کردن موتور در شرایط بسیار سخت آب و هوایی خوزستان را داشته باشه، ولی همانطور که گفتم تا بطور عملی آزمایش نکنیم نمیشه جواب قطعی داشت.
این طرحی از رادیاتور اتومبیل کیا سراتو هست که در ایران به وفور پیدا میشه و این مدل خودرو با توجه به تجاربی که در حین رانندگی با این نمونه داشتم، کارایی بسیار بالایی در خنک کردن موتور و همینطور کارایی بسیار عالی کولر از خودش نشان داده.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
همانطور که در تصویر میبینید قطر بسیار کم این مدل رادیاتور واقعا تعجب آوره و تنها از یک ردیف لوله تشکیل شده که این فرم لوله را در ایران اصطلاحا " یخچالی " نامگذاری کردند.
در خودروهای دیگه هم تقریبا همین فرم رادیاتور دیده میشه مثل پراید که نمونه های جدید فقط یک سری لوله دارند، و همین رادیاتور طرح جدید برای شورلت هم دقیقا به همین فرم ساخته شده.
قیمت بالای این نمونه و اینکه هنوز مشخص نیست دقیقا چه نتیجه ای از این مدل بدست بیاد، باعث شد تا دنبال راهکارهای دیگه باشم، که یکی از این راهها استفاده از شبکه رادیاتور خودروهای دیگه برای شورلت هست.
این شبکه ها باید مقدار آب بیشتر به همراه تعداد بیشتر لوله را شامل باشه که مسلما باعث بیشتر شدن سطح تماس هوا و خنک کنندگی بهتر خواهد شد.
در نهایت با توجه به بررسی هایی که انجام دادم، ظاهرا بیشترین هماهنگی با فرم رادیاتور شورلت، در رادیاتور کامیون ولو وجود داره.
این شبکه رادیاتور کامیون ولو ( احتمالا از مدلهای N10.N12 ) باید باشه که از نظر قطر مقداری از پهنای رادیاتور استاندارد شورلت بیشتر هست.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
قطر شبکه در محل اتصال به مخازن نزدیک به 9 سانت و قطر خود شبکه تقریبا حدود 7 سانت هست که با توجه به اندازه گیری هایی که روی ماشین انجام دادم احتمالا قابل نصب باشه و به پروانه گیر نکنه ( در شورلت نوا)
برای نصب مخازن هم رادیاتور ساز باید از مخازن بزرگتر شورلت استفاده بکنه هرچند که میگفت میشه مخازن خود ماشین را با ابداعاتی به این مدل شبکه متصل کرد.
قیمت یک شبکه نو ولو حدود 1.300 هست که واقعا زیاده، البته تا زمانی که کارایی اثبات نشده باشه وگرنه این هزینه در برابر خنک کنندگی مناسب موتور و کارایی بیشتر کولر ، از نظر من چیز زیادی نیست.
در حال حاضر با تمام شدن تابستان و خنک شدن هوا، فعلا برنامه خاصی برای ارتقاء رادیاتور ندارم، اما در تابستان بعدی به احتمال زیاد برنامه ای برای این قضیه داشته باشم که باید با مطالعه و تحقیق ، اطلاعات بیشتری بدست بیارم.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
خیلی جالب بود دست مریزاد ، این صحت داره که شورلت های موتور قرمز بطور فابریک 5 لول و موتور آبی 3 لول هستش؟ یه بار در نت دیدم که دمای کاری شورلت موتور قرمز 50+ و 20 - برای ایالتهای جنوبی و موتور آبی 40+ و 30- برای ایالتهای شمالی و کانادا طراحی شدن و با توجه به دمای کاری در مناطق گرم و سرد براشون رادیاتور 5 لول و 3 لول نصب شده. با تشکر فراوان
نقل قول:
نقل قول:
متشکرم
در مورد تفاوت رنگ موتور و نوع آلیاژ ساخت و مقدار توان تحمل حرارت و... من هم چیزهای زیادی شنیدم، اما حقیقتا تا الان هیچ فرق خاصی توی این دو مدل که ثابت بکنه واقعا چنین چیزی هست، ندیدم.
چندبار هم توی انجمنها و وبلاگ و کلوپهای مختلف کشورهای دیگه بخصوص آمریکا جستجو کردم ولی مطلبی در این مورد نوشته نشده بود . بعضیها میگفتند این فقط یک نوع تفاوت در رنگ هست و فرقی نداره.
رادیاتور نصب شده روی نوا من سه لوله بود که حتی در صورت سالم بودن بازهم خیلی کم ظرفیت به حساب میامد و ناچارا عوض شد چون زنگ زدگی و پوسیدگی زیادی هم داشت.
شاید اگر چنین تفاوتی واقعا وجود داشت، در اولین مورد باید تفاوت در مقدار نشانگرهای حرارت در صفحه پانل دیده میشد که مثلا بخش قرمز در دامنه حرارت کمتر قرار میگرفت و یا چراغ اخطار حرارت در دمای کمتر روشن میشد که عملا چنین چیزی ندیدم
در شورلت کامارو ال تی که داشتم و بصورت استاندارد موتور نارنجی داشت، نشانگر حرارت در سمت راست بالای پانل نصب بود و مقدار حرارت به فارنهایت مشخص شده بود
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
همانطور که می بینید درجه حرارت از 100 درجه فارنهایت ( 37/77 سانتیگراد) شروع میشه و مرز منطقه قرمز که حدودا باید چیزی بین 220 تا 230 درجه فارنهایت باشه ( 104/44 تا 110 درجه سانتیگراد) قرار دارد میرسه.
با این حساب دماهای کمتر از این مقدار برای موتور مشکلی نداره بخصوص که دمای حد وسط 210 درجه فارنهایت ( 98/88 درجه سانتیگراد ) مشخص شده که از نظر من حرارت خیلی زیادی برای موتور محسوب میشه، حتی برای بعضی از خودروهای امروز مثل پژو 206 که بطور عادی دمای موتور حدود 90 تا 92 درجه هست ،ولی گویا این موتورها برای این مقدار حرارت مشکلی ندارن.
البته این موضوع را هم باید در نظر بگیریم که فرسودگی قطعات و بخشهای مختلف موتور عملا باعث میشه تا حد تحمل حرارت موتور کمتر از چیزی باشه که در زمان نو بودن داشته.
به هر حال با توجه به تجربه هایی که داشتم، تحقیقات و مطالعه و جستجوهایی که انجام دادم، بهبود دادن توانایی خنک کنندگی رادیاتور میتونه به کارایی بهتر موتور اضافه کرده و باعث بشه تا با ریسک کمتری از نظر صدمات وارد شده به بخشهای مختلف موتور، بخصوص سرسیلندر مواجه بشیم.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
با سلام خدمت اساتید عزیز خسته نباشید
یه سوالی داشتم اینکه غربیلک شورولت نوا رو چجوری میشه از سمت جعبه فرمون صاف کرد؟ بعد از تعمیر جعبه فرمون .غربیلک خیلی کجه ممنون میشم کمک کنید
تا جایی که من متوجه شدم تعمیرکار ، جعبه فرمان را تنظیم نکرده و باید دنده مارپیچ فرمان ( شماره 2 ) با دنده تاج خروسی( شماره 1 ) در وضعیت مناسبی قرار میگرفته که این نکته رعایت نشده، یعنی باید ضمن قرار گرفتن تایرهای جلو در حالت کاملا مستقیم ،و تنظیم کاملا مساوی سر روت های هر دو سمت چرخهای جلو، وضعیت قرار گیری این دو قطعه دنده مارپیچ و دنده تاج خروسی هم جوری باشه که دنده تاج خروسی دقیقا در وسط دنده مارپیچ باشه و نه اینکه دنده مارپیچ در حالیکه به سمت چپ یا راست تمایل بیشتر داره، نصب شده باشه.نقل قول:
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
اگر خود شما انجام دادید باید دوباره جعبه فرمان را باز کنید و تنظیم کنید و اگر کار تعمیر کار دیگه ای بوده مسلما وظیفه خودش هست که کار درست انجام بده و باید به خودش مراجعه کنید.
تنظیم از سمت میل فرمان هم فقط تا حد بسیار کمی مقدور هست و از یک مقدار بیشتر دیگه امکان نداره.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
دیشب اویل پمپ گیربکس مونتاژ شد اورینگها ، واشر ، بوش ، کاسه نمد تعویض شد برای مونتاژ نیاز به بست دور پمپ بود که گیر نیاوردم وقت درست کردنش هم نبود تا اونجا که متوجه شدم این بست بخاطر اینه که دو قطعه پمپ دقیقا روی هم باشه و به یک سمت نکشه البته هنگام مونتاژ پیچهای مربوطه را جا زدم اما جای پیچها حدود 0.3 خلاصی داره و این امکان بود که یکی از پوسته های پمپ هنگام مونتاژ به یک سمت بکشه برای همین منظور پمپ را روی چهار نظام بستم برای سفت کردن پیچهای پیستون اویل پمپ ، سازنده 17 فوت پوند و برای پیچهایی که بدنه پمپ به پوسته گیربکس بسته میشه 1/2-18 فوت پوند توصیه کرده که از ترکمتر استفاده شد
توربین را که قبلا سفت جمع کرده بودم دوباره قسمت جوشکاری شده تراش شد و اندازه توپی (شفت) تا استاتور به اندازه توصیه شده سازنده در نظر گرفته و روی دستگاه جوشکاری شد خوشبختانه هنگام جوشکاری شفت به یک سمت نکشید که باعث لنگی بشه الان مقدار لنگی حدود 0.13 هست که تقریبا نزدیک صفره که مقدار مجاز 0.25 هست بعد بستن پمپ روی گیربکس توربین را جا زدم که بدون صدا به هر دو طرف میچرخه حالا مونده موتور و گیربکس را سر فرصت سرهم کنم .
جا داره اینجا تشکر کنم از جناب camaro ltو جناب MJ1970که تجربه های ذی قیمتشون را در اختیارم قرار دادن تا این گیربکس را جمع کنم با آرزوی موفقیت روز افزون برای هر دوتایشان
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
بارها هم مدیریت و هم من تذکر دادیم، و در امضاء هم این تذکر با خط قرمز مشخص شده که باید از وضعیت نقل قول استفاده کنید، اگر هم نشد حتما با copy , past این کار را انجام بدید، اما بازهم شما نادیده میگیرید.نقل قول:
پستهایی که رعایت نکنند پاک خواهند شد،
توضیح:
این توربین گیربکس TH350 و متعلق به آقای KCNC هست که قبلا از روی شورلت نوا خودشان باز کردن و برای سرویس و تعمیرات ،کارهای لازم را روی توربین و پمپ روغن گیربکس انجام دادن و شرح تعمیرات را در بخشهای قبلی کلوپ نوشتند.
در سایتی مطلبی دیدم نظرم را به خودش جلب کرد پوسته گیربکس قسمتی که به موتور پیچ میشه تاب داره که دارند ماشینکاری میکنند تا90درجه و تراز بشه
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
همین طور پمپ روغن گیربکس در بعضی از قسمتهایش خط عمیق افتاده که با ماشینکاری برطرف می کنند
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
درود برهمگی
مدتی هست که دربهای جلویی خوب بسته نمیشن باید یکی دوبار محکم درب را بکوبم تا بسته بشن چطوری میشه تنظیمشون کرد
باید ببینید مشکل از کجاست و چرا درست بسته نمیشه؟نقل قول:
متداولترین و اولین مورد ،شل شدن و از رگلاژ خارج شدن زبانه قفل درب هست که در تصویر پایین با فلش نشان داده شده.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
این زبانه یک پیچ بزرگ هست که با آچار خورشیدی باز میشه ( تا جایی که امکان داره از انبر قفلی استفاده نکنید) و با شل کردن و جابجا کردن مختصر این زبانه، و آزمایش وضعیت باز و بسته شدن در میشه فهمید در کجا بهترین وضعیت را داره و در همان حالت سفت کنید.
قفلها و لولا ها را هم روغنکاری کنید ،
در مراحل بعد ممکنه مشکل از فرسودگی بوشهای درب باشه که تا حدی با تنظیم مجدد همین زبانه قابل رفع شدن هست اما از حد خاصی که بیشتر شد باید بوشها تعویض بشه که روش کار در این بخش توضیح داده شده:
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
///////////////////////////////////
خطاب به تمامی اعضاء محترم چه جدید و یا قدیم:
همانطور که متوجه شدید به دلایل مشخصی قوانین سختگیرانه تری برای این کلوپ در نظر گرفته شده که توسط مدیران وضع و به مرحله اجرا گذاشته شده و هیچ استثنایی هم وجود نداره و همه از جمله خود من باید به این قوانین متعهد و پایبند باشیم.
بر این اساس هر نوع بحث و گفتگوی خارج از مبحث اصلی کلوپ ، بخصوص جدال لفظی و مشاجره، ممنوع هست و تمام پستهایی که حاوی اینجور مطالب باشه، حتی در صورت داشتن بار علمی در بخشی از اونها ، پاک میشه.
این قوانین برای همه یکسان بوده و اگر ملاحظه کرده باشید هر پستی که در این مورد وجود داشته پاک شده و در ادامه به کاربر مربوطه بصورت خصوصی تذکر دادم و اونهایی هم که امکان دریافت پیام خصوصی ندارن در همینجا تذکر مستقیم دریافت کردند.
بنابراین بازهم خواهش میکنم به هیچ وجه وارد مباحثی غیر از بحث اصلی کلوپ نشوید و به قوانین احترام بگذارید.
مجددا توجه شما را به توضیحاتی که در امضاء آورده شده جلب میکنم و تقضا دارم حتما رعایت کنید، همینطور مطالعه این بخش که شامل قوانین کلی کلوپ هست را توصیه میکنم:
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
متشکرم
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
با سلام و سپاس و خسته نباشید
ماشین من یه مشکلی داره که قبلا هم تا حدودی مطرح کردم و اساتید پاسخ هم دادند اما به نتیجه نرسیدم.
هر وقت هوا سرد باشه، هنگام شروع حرکت با چرخیدن گاردان صدای شبیه (کیف کیف) تولید میشه. هنگام توقف این صدا وجود نداره و با گرم شدن ماشین صدا از بین میره.
تابستان ها اصلا صدا وجود نداره و با خنک شدن هوا داره بیشتر میشه.
اگه ماشین دو سه ساعت جلوی آفتاب پاییزی باشه و گرم بشه باز همصدا بوجود نمیاد.
خودم فکر کردم اگه مال توربین باشه بایستی چه در حرکت و چه در توقف صدا بده.
نظر شما چیست؟
آیا ممکنه با آچار کشی جایی مشکل حل بشه؟
سپاسگزارم
نقل قول:
مورد نسبتا پیچیده ای هست، البته با توجه به اینکه در حال حرکت صدا میده و بخصوص زمانی که هوا سرد هست، بنابراین یک قطعه چرخنده که خنک باشه این صدا را تولید میکنه.
در میل گاردان بیشتر شک به دوتا چهارشاخه ای هست که در ابتدا و انتهای این قطعه نصب شده و معمولا در موقع خراب شدن، در یک سرعت مشخص صدا میده ولی اینکه فرم صدا چطوری باشه فرق میکنه و بیشتر شبیه " چَق چَق " کردن هست که نشان از خلاصی بین رول برینگها با کنسهای چهارشاخه است.
یک مقدار من به تایرهای ماشین شک کردم چون این صدایی که گفتید به نظر نمیرسه که از برخورد فلز با فلز بوجود بیاد و انگار یکجور سائیده شدن و کشیده شدن لاستیک باید باشه.
تقریبا شبیه این صدا را در بعضی ماشینها شنیدم و دقیقا متوجه شدم از تایر اونهاست که ظاهرا دو پوسته شده و موقع حرکت تقریبا همین صدا را میده و ممکنه تاثیر سرما و گرما هم اثر داشته باشه.
بهتره که با سرعت کم حرکت کنید و یکنفر کنار ماشین راه بره و ببینه صدا از تایرها هست یا جای دیگه؟
جک زدن زیر چرخهای عقب و روشن کردن ماشین و گردش چرخ هم یک آزمایش دیگه هست که اگر از تایر باشه با بلند شدن تایرها از روی زمین و قطع شدن صدا میشه فهمید.
اگر امکان داشت صدا را ضبط کنید و یا یک کلیپ بگیرید که صدا را در اون بشه شنید
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]