سلام محل نصب سنسور اکسیژن پراید دقیقا جلوی محفظه فیلتر هوا به سمت چپ هست تقریبا زیر اون پوسته الومنیومی روی موتور مال من مدل 87 هست و محلش اونجاست عکس هم گذاشتمنقل قول:
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
Printable View
سلام محل نصب سنسور اکسیژن پراید دقیقا جلوی محفظه فیلتر هوا به سمت چپ هست تقریبا زیر اون پوسته الومنیومی روی موتور مال من مدل 87 هست و محلش اونجاست عکس هم گذاشتمنقل قول:
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
نقل قول:
پس جاش اول اگزوز هست نه انتهای اگزوز فکر نمیکنم نیاز به چال سرویس هم باشه ممنون.اون سمتش میخوره به کجا کار خودم هست عوض کردنش آخه یبار استپر عوض کردم 30تومن ازم گرفت (شما که درجریانی ) اونجام سوخت چون خیلی ساده بود تقریبا 30ثانیه وقت برد ما ایرانی ها خیلی پست شدیم خودمون به هم رحم نمیکنیم دولت پیش مردم فرشته اس هر بلایی سرمون بیاره حق داره
دوست عزیز علت خرابیش چی میتونه باشه چون من یادمه ماشین و که صفر خریده بودم دوماه بعد چراغ چکش روشن شد بردم نمایندگی گفت سنسور اکسیژنه برام عوض کردن حالا بعد سه سال دوباره خراب شدهنقل قول:
ویه مطلب دیگه اینکه چرابا خاموش روشن کردن دوباره ماشین چراغ چک خاموش میشه ینی وقتی چراغ چک خاموش میشه سنسور سالمه ودوباره درست کار میکنه .
جون ماشینم کم شده شتابش خوب نیست خودم میفهمم ولی خوب کار میکنه
و یه سوال دیگه اینکه ماشین من مدل 93وکلا 30هزارتا بیشتر نرفته هنوز شمع و وایرهاشو عوض نکردم نیازی به تعویض هست یا نه چون خیلی خوب استارت میخوره وکار میکنه فقط شتاب و چون ماشین یه کم کم شده که نمیدونم ازصفحه های آشغالی که فابریک شرکتی روشونه یا مشکل دیگه ای داره
نقل قول:
احتمالاً محل قرارگيري سنسور اكسيژن واسه پرايد همون عكسيه كه دوستمون گذاشتن. من واسه پژو رو گفتم كه زير ماشين كنار كاتاليزوره.
علت خرابي قطعات خيلي چيزا ممكنه باشه كه مهمترينش كيفيت خيلي پايين اوناست. سعي كنيد تا مي تونيد قطعات فابريك و اصلي و اوليه روي ماشين رو تعويض نكنيد مگر اين كه به نهايت كار خودش رسيده باشه. چون اجناس تو بازار خيلي بد كيفيت هستند. بعضي تعميركارا هم خيلي زرنگن. سريع ميگن فلان قطعه خرابه تا عوضش كنيد و قطعه كهنه رو واسه خودشون نگه ميدارن و به كس ديگه اي به عنوان قطعه اصلي و استوك غالب مي كنند. خود من سنسور دريچه گاز نو خريدم و انداختم رو ماشين ولي زرنگي كردم و سنسور قبليمو برداشتم. بعد از چند ماه سنسور نو خراب شد و دوباره همون سنسور خودمو انداختم و الان هنوز 3 ساله كه داره كار مي كنه. يا واترپمپ ماشينم 3 سال شده نشتي داره ولي هنوز تعويضش نكردم. البته نشتي اون خيلي زياد نيست واسه همين عوض نمي كنم. چون مطمئنم جنساي الان خيلي بي كيفيت و مزخرفن.
وقتي خطايي از طرف سنسوري پيش مياد اين خطا در ECU ثبت ميشه و ECU به صورت اتوماتيك سعي در برطرف كردن خطا داره. ولي وقتي نتونه خطا رو برطرف كنه هشدار ميده. كه روشن و خاموش شدن چراغ چك ماشين شما نشانه همون هشداره. يك مسأله ديگه هم الان يادم افتاد. شايد سنسور ماشين شما خراب نباشه و سيم اتصال به اون شل شده يا در بين راه قطعي پيدا كرده. خصوصاً اگر محل سنسور در موتور باشه و موتور رو شسته باشيد احتمال قطعي زياده. قبل از تعويض سنسور حتماً اين مورد رو بررسي كنيد.
نقل قول:
قبلاً هم گفتم زياد خودتونو حساس نشون نديد. البته اين بستگي به سبك رانندگي شما هم داره. ولي اگر مثل از ماشين به عنوان وسيله معمولي استفاده مي كنيد و باهاش تيك آف و ... نمي زنيد زياد حساس به اين چيزا نباشيد و واسه خودتون خرج درست نكنيد. واير رو به هيچ وجه عوض نكنيد مگر اين كه پاره بشه و نشتي بده. شمع رو هم خود من تا 100 هزار كيلومتر بردم و وقتي باز كردم هنوز كار مي كرد. در مورد شمع حتماً از شمع تك كنتاكت استفاده كنيد نه دو كنتاكت. حتي اگر ماشين تون دوگانه باشه. وقتي هم اون زغال وسطش كوچك بشه خودتون مي تونيد اون قلاب تهش رو يكم به زمين بكوبيد تا به زغال وسط نزديكتر بشه و اينجوري چند هزار كيلومتر بيشتر كار مي كنه.
نقل قول:
از اون شيلنگ يك عكس گرفتم ولي هركار مي كنم تو تاپيك نمي ذاره.
واسه ماشين من (پژو مدل 83) وقتي كاپوت رو بالا مي زنيد بالاي رادياتور يك صفحه سياه رنگ كوچكي هست كه زيرش يك سنسور بسته شده و يك شيلنگ باريك بهش وصل ميشه و مياد روي مانيفولد هوا. اين همون شيلنگه كه اگر نشت كنه يا پاره بشه ماشين بد كار مي كنه.
من گفتم سنسور مپ ولي مطمئن نيستم كه اون سنسور سنسور مپ باشه. ولي هرچي هست جاش تو ماشين من بالاي رادياتور بسته ميشه.
سلامنقل قول:
دوستان راهنمایی خوبی کردند و درستش اینه که با دیاگ با تعمیرکار حرفه ای مشخص کنه مورد کجاست ولی با توجه به اینکه همه تعمیرگاهها فقط تعویض قطعه بدون کارشناسی رو یاد گرفتند و فقط دنبال دستمزد هستند و نه رفع مشکل، خودمون باید تعمیرکار حرفه ای بشیم....!!!:n25:،،، من با ماشین قبلیم مشکل مشابه داشتم، چراغ چک روشن میشد، خاموش و روشن که میکردم درست میشد،،،،مشکلی که من داشتم مربوط به دور فن بود، وقتی دور فن برای خنک کردن روشن میشد، بعضی وقتها(نه همیشه) چراغ چک روشن میشد و بعد از خاموش روشن کردن دیگه نبود،،،، یک جایی بردم برای تعویض رله فن، گفت 206 بنداز روی پراید بهتر جواب میده، منم انداختم، یک سالی خوب بود تا دوباره شروع کرد،،،،،، یک بنده خدایی میگفت سنسور فشنگی آب (پشت موتور) رو هم عوض کنم که دیگه دست نزدم به اوناش......
با سلام
اگر ماشین شما کاربراتوری هست، شلنگی که اشاره کردید، برای جمع کردن بخار بنزینه،،، مپ سنسور محل نصبش روی کاربراتور نیست.:n06:
در ضمن باز کردن سنسور اکسیژن یکم سخت هست، ولی لازمه هر سال حداقل یکبار کامل شستشو داده بشه، با همین اسپری انژکتور شور میشه تمیزش کرد،،،،،، من خودم بصورت دوره ای همه سنسورها رو با هم باز میکنم و میشورم،، چندتا نکته: برای شستن استپر، حتما اونو رو به پایین بگیرید و اسپری بزنید تا کامل تمیز بشه - بلافاصله بعد از شستن با اسپری، چون کاملا خشک هست و استپر باید امکان تحرک داشته باشه، باید روغن کاری بشه، در این مرحله استپر رو رو به بالا بگیرید و یکی دو قطره روغن چرخ یا تینر روغنی بریزید داخلش، کاملا نرم و روون میشه--برای باز کردن سنسور هوای ورودی موتور، باید قبل از در آوردنش چند قطره روغن به لبه اون بزنیم و چند درجه به چپ و راست بچرخونیم تا لیز بشه و از جاش در بیاد، غیر از این ممکنه اورینگ خراب بشه و یا محفظه سنسور دما بشکنه -- برای باز کردن سنسور اکسیژن حتما باید لوله های هوا باز بشوند و احتمالا کاور آلومینیومی هم باز بشه(بسته به مدل پراید یکم جاش عوض میشه)، موقع باز کردن سنسور اکسیژن باید خیلی مراقب بود از آچار مناسب استفاده کنید، چون قطعه گرانی هست(حدود 130 هزار ) موقع باز کردن به هیچ عنوان کج نکنید چون مستعد بشکنه یا ترک برداره برای همین موقع باز کردن اگر دیدید خیلی محکمه و باز نمیشه، روی قسمت متصل به منیفولد، روغن ترمز بریزید و نیم ساعت فرصت بدهید تا روغن نفوذ کنه، بعدش باز کنید-- سنسور دور موتور رو حتما چندبار در سال بشورید، با اینکه نشون نمیده و چیز خاصی هم نداره، ولی خیلی به براده آهن و حتی گرد آهن که روش می شینه حساسه، حتی بعضی مواقع به چشم چیزی دیده نمیشه، ولی بعد از شستن تاثیر مثبتش رو میبینید -- سنسور میل بادامک یکم سخته دسترسی بهش، باید کوئل ها رو باز کنید و معمولا کللی چربی و کثیفی روش میشینه،، اونها رو بترشاید و بازش کنید، نکته اش اینه که موقع باز کردن باید کاملا اطرافش رو تمیز کنید تا موقع بستن آشغال با خودش نبره داخل فضای میل بادامک که باعث خرابی روغن موتور میشه (حتی در حد چند تا ذره!!) -- نکته خیلی مهم اینه که : اول از همه ::::انژکتور رو بشورید، به این روش که محفظه هوا رو در بیارید، یک نفر باید بشینه پشت فرمون و دور موتور رو ببره روی 3000، بعدش شما اسپری انژکتور شور رو با فواصل 15 ثانیه و هر بار به مدت 3 تا 5 ثانیه بطور مستقیم اسپری کنید داخل لوله هوا،،،تا اینکه دیگه دود سفید از اگزوز خارج نشه، اینجوری اول موتور و انژکتورها شسته میشه، بعدش تمام سنسورها رو بشورید،،، بعضی وقتا دریچه گاز رو هم نگاه کنید کثیفی نگرفته باشه، اگر چربی بگیره، موقع گاز خوردن ماشین، بازی در میاره.....:n01:
اگر این کارها رو درست انجام بدهید، و مشکل دیگری نداشته باشه،،، موتور خیلی بی صدا میشه و نرم کار میکنه:n05:
سلام دوستان.
ماشینم ساینا هست مدل 96 وقتی صبح میخوام استارت بزنم همراه استارت صدای چکش میاد اما بعداز استارت اول دیگه صدا نمیده بخاطر همین دوبار استارت و دوبار فلایولو عوض کردم اما درست نشد اما بعد از عوض کردن شمع صداش برا یه مدتی قطع شده بود اما دوباره صداش در امد ولی یه بار استارتو باز کردم و اتو ماتیکشو گریس زدم صدا برای یه مدت کوتاه قطع شد ولی بعد از یکروز دوباره صداش در امد دیگه کلافه شدم یکی که اهل فن هست یه کمکی بکنه
سلامنقل قول:
به احتمال زیاد اون صدای چکش که با استارت صداش میاد، صدای اتوماتیک استارت هستش که ممکنه به علت نو بودن قطعات باشه،،،
اگر دست به آچار هستید، استارت رو باز کنید، قسمت ساییده شده غیر از روی دنده های درگیر رو پیدا کنید، اون قسمت اگر روی اتوماتیک استارت یا قطعات متحرک اون بوده، اون قسمت رو کمی سوهان بکشید تا احتمال تماس قطعات کمتر بشه،،، اگر روی قسمتهای دیگر غیر از دنده ها جای ساییدگی نداشت، دوتا احتمال داره، یا قطعات نو هستند و علا با هم همخوانی کامل ندارند، یا اینکه قطعه ای شل هست، کنترل کنید و جهت بالا بردن اطلاعات دوستان، همینجا اطلاع رسانی کنید.
درود
کلاچ پراید من سفت است. سیم کلاچ تازه جایگزین کرده ام. دیسک و صفحه برای سال 91 است. چگونه می توانم پدال کلاچ را نرم کنم؟
سلام
برای نرم کردن کلاچ، چند تا راه دارید،،،،،، یکیش اینه که داخل سیم کاور دار رو با روغن چرخ پر کنید، ولی حتما باید سر و ته سیم رو با چیز مناسبی عایق کنید، به دلیل اینکه به شدت خاک جمع میکنه و بعد از مدتی کلا سیم قفل میشه(به علت گیر کردن دانه های ماسه لای سیم و دیواره) روش دوم تعویض بلبرینگ و بوش های کلاچ هست که موقع تعویض کلاچ انجام میشه و گریس کاری اهرم و ... که این هم حداکثر یکی دوماه نرم میمونه و بعدش به حالت قبل برمی گرده و البته پر هزینه هم هست چون باید پوسته کلاچ باز بشه،،،، روش بعدی استفاده از اهرم بلندتر برای کلاچ هست که یکی از دوستان این کارر و کرده بود، ولی به علت بلندتر شدن دسته کلاچ، مسافت بیشتری هم برای گرفتن و رها کردن کلاچ میخواد و کمی پدال ناهماهنگ میشه با بقیه،،، یک روش دیگر استفاده از کلاچ برقی هست که به جای نیروی پای راننده، از نیروی موتور برقی کمک میگیره برای عقب کشیدن اهرم کلاچ،،،،،،،، البته میشه چیزی مثل بوستر ترمز رو هم روی کلاچ سوار کرد که البته خیلی هزینه خواهد داشت. در کل من خودم غیر از اینها روش دیگر پیدا نکردم،،، هرچی هم گشتم چیز به درد بخوری نمیشه روی پراید سوار کرد، من خودم از روغن چرخ استفاده می کنم، هم برای سیم گاز، هم سیم کلاچ...دوستان نظر دیگری دارند، لطفا مطلع کنند، چون من هم خیلی دنبال این موضوع هستم...:n05:
-
سلام. همونطور ک دوست عزیزمون گفت داخل کاور سیم رو باید چرب نگه دارید ولی روغن بعد از چندماه دیگه جواب نمیده. به جای روغن داخل کاور سیم گریس تزریق کنید . میتونید کاور سیم کلاچ رو ببرید آپاراتی ک با پمپ گریس براتون گریس بریزن توش. بعد از اینکه نصب کردید ، سر و ته کاور سیم رو وارنیش حرارتی ب قطر کاور سیم قرار بدید، با ادامس سر ته رو عایق کنید و بعد با مقداری شعله فندک ب وارنیش گرما بدید یکم جمع شه ولی زیاد نه.
سلام
روغن چرخ بسیار سبک و آبکی هست و چرب کنندگیش خیلی کمه برای قطعات ماشین
گریس هم تزریقش به داخل سیم دشواره . البته برای ترمز دوچرخه و موتورسیکلت میشه سیم رو از روکش دربیاریم و گریسمالی کنیم و جا بزنیم و تا ماهها و شاید هم یکی دو سال نرم میمونه
برای سیم کلاچ روغن 20W50 خوبه و یا واسکازین که خیلی غلیظتر از روغن 20W50 هست
بهترین راه تزریقش با آمپول هست از بالا تا بره پایین
تعویض سیم کلاچ اشتباه هست و پول دور ریختن مگر اینکه سیمش پاره شده باشه و با چند رشته اش پاره شده باشه و یا قلاب شرش کنده شده باشه
===================================
صرفه جویی های میلیونی در هزینه های خودرو و زندگی
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
درود. مراحل قانونی (سند و ...) تبدیل خودروی دوگانه سوز به تک سوز چگونه است؟
181 هزار تومان برای آزمون هیدرواستاتیک دو مخزنم ( Jindung چین ) گرفتند و هر دو را نیز با اینکه تنها 7 سال کار کرده بودند رد کردند. 34 هزار تومان قبض معاینه فنی CNG و 54 هزار تومان هزینه بستن فشار سنج و درست کردن سوراخ پرکن در مرکز معاینه فنی گرفتند و سرانجام خریدن دو مخزن به بهای 800، 900 تومن رو دستم گذاشتند و معاینه هم ندادند. مرگ بر ستمگر!
سلام خسته نباشید...ببخشید من یه ورنا مدل 85 با 220000 کار کرد دارم
من مدتی پیش ماشین سه کار میکرد و قبل از اون مشکل کم کردن ناجور آب رادیات داشت متاسفانه هرجا میبردم رادیات ساز متوجه نمیشد تا اینکه چندی پیش بردم تعمیرکار رو چاله متوجه شد که یه شیلنگ زیر موتور پوسیده و خراب شده ... بعد از تعویض شیلنگ مجددا سه کار کردن ماشین (حتی درجا دورفن رادیات بالا میرفت و ماکزیمم میشد ) برطرف نشد بردم پیش همون تعمیرکار و گفتن موتور کمپرس کرده و واشر سرسیلندرسوزونده
گزاشتم واشر عوض کرد و ترموستات هم تعویض شد
بعد حدود یک هفته روغنش چک کردم دیدم روی L هست بردم تعویض روغن و کل روغن و فیلترش عوض کرد از اون روز 2 هفته میگزشت حدود 1000 تا کارده بود دوباره نگاه کردم باز روغن رفته بود روی L یک لیتر خودم داشتم ریختم سرش ... بردم پیش همون تعمیرکار گفت این چون موتور کمپرس کرده سیلندرها ضعیف شده و این داستان هست ... گفت چند بار اول همینجوری باید روغن بریزی بعدش یا درست میشه یا کلا باید موتور باز بشه تعمیر موتور اساسی بشه با 3 ملیون تومن
دوستان کسی میتونه راهنمایی کنه ؟ چون راستش این بابا تعمیرکار زیاد نمیشه رو حرفش حساب باز کرد برای جیب خودش چرت و پرتم زیاد میگه میخام ببینم داستان چیه ؟ با یه حقوق کارمندی اینجوری که باید کل حقوقم بدم روغن بریزم به حلق این ماشین
سلامنقل قول:
اگر اينطور كه اون تعميركار گفته مشكل از ضعف سيلندرها باشه و با توجه به مقدار روغني كه كم مي كنه قطعاً موقع كاركرد بايد دود آبي رنگ از اگزوز خارج بشه. اين مورد رو چك كنيد. اگر دود از اگزوز ديديد كه حرف تعميركار درسته و موتور بايد تعمير اساسي بشه. البته شايدم با تعويض پيستون هم اين مشكل برطرف ميشه. گاهي اوقات هم خرابي سوپاپ ها باعث روغن سوزي موتور ميشه. در هر حال سرسيلند بايد باز بشه تا مشخص بشه مشكل از چه قطعه اي است.
اگر از اگزوز دود خارج نشد بايد دنبال عيب موتور از جاي ديگه باشيد. براي اطمينان بيشتر چندتا گاز به ماشين بديد ببينيد دود مي كنه يا نه. اگر باز هم دود نكرد قطعاً يا روغن ريزي از جايي داره كه فقط موقع حركت مي ريزه و موقع سكون روغن نمي ريزه و شما چيزي نمي بينيد. يا هم روغن قاطي آب رادياتور ميشه كه در اين صورت وقتي درب رادياتور ماشين رو وقتي موتور چند ساعت خاموشه و كاملاً سرده باز كنيد لجن رو روي درب رادياتور مي بينيد كه نشانه نفوذ روغن به داخل آب ماشين هست. البته دليل اين هم از خرابي سرسيلندر و واشر اونه كه اونم ميگيد تعويض كرديد. مگر اين كه كار اون تعميركار خوب نبوده باشه يا سرسيلندر خوب تراش نخورده باشه.
سلام داداش ممنوننقل قول:
1-اصلا هیچ نوع دودی از اگزوز خارج نمیشه
2-بردم امروز تعویض روغن میگفت از زیر ماشین هیچی روغن نریخته و خشک خشکه
3-هم روی درب رادیات چک کردم لجن نبود ... هم روی درب موتور سفید سفید نشده بود
4-تازه واشر عوض کردم یعنی اون مشکلی چند وقت پیش بوجود اورد این تعمیرکار گفت کمپرس کرده و واشر زده درصورتی اگر واشر زده بود باید یا اب روغن قاتی میکرد یا علایمی داشت هیچکدوم نبود فقط دور فن میرفت بالا یهو و موتور داغ میکرد
بحرف این تعمیرکارم اصلن حسابی نمیتونم باز کنم
موتور ماشین نرم کار میکنه و هیچ گونه صدای اضافه نداره
شتاب ماشین هم به نسب خوبه و طوریش نیست
فقط این بار اول بعد از به قول این تعمیرکار واشر عوض کردن روغن کم کرده که روغنش دوباره امروز عوض کردم ... قبلا پارس سوپر پایا میریختم اینبار بهران سوپر پیشتاز ریختم
راستش موتور خیلی عادی کار میکنه در عجبم مشکل از چی هست
نقل قول:
عجب
خب يه مدتي رو با اين روغن بريد ببينيد چطور ميشه
شايد روغني كه ريختيد مرغوب نبوده و آرام آرام مي سوخته
دیروز لنت های عقب ماشین خودم باز کردم ببینم لنت داره یا نه لنت داشت ولی سطح کاسه وسطح لنت خیلی صاف و صیقلی بود چون باراولم بود با یه بدبختی بستم وقتی دستی رو تا ته میکشم ماشین و که هول میدی ماشین حرکت میکنه البته نه خیلی راحت ولی کم کم میره جلو خوب وقتی بازور من بخواد بره جلو هرچند به سختی تو حرکت عملا هیچ کاری ازش بر نمیاد رو لنتشم نوشته بود فک کنم نوین صنعت موندم عوضش کنم یانه (131مدل93)
دنبال فیلترهوای اتاق پراید میگشتم چیزی پیدا نکردم یکی گف پشت داشبورد در داشبورد و در آوردم به این رسیدم این چیه امکان داره تو این باشه [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
آخه توی جاده اگه یه کامیون از کنارت رد شه تمام دود میاد تو اتاق وموقع کولر گرفتن هم بوی نم میده اگه اینمی باشه که عکسشو گذاشتم چه خریطی که اینجا گذاشتن از طرفی اینکه باز نمیشه هرجا تو نت سرچ کردم دیدم اکثرا نوشن پراید فیلتر اتاق نداره
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
سلامنقل قول:
این جای فیلتر نیست . احتمالاً پراید اصلاً فیلتر نداره
شما احتمالاً موقع روشن کردنِ کولر یا لخاری , دریچه ی هوای تازه رو نمیبندید و باعث اومدن گرد و خاک و دود و هوای بیرون به اتاق میشه
اگر دریچه رو میبندین اما باز هم دود و گرد و غبار میاد پس دریچه درست بسته نمیشه و یا اسفنج لبه اش پوسیده و کیپ نمیشه موقع بستن دریچه
میتونین از سمت موتور ,ورودیش رو با نئار چسب آلومینبومی کلاً ببندید و از مشکلاتش راحت بشین
سلامنقل قول:
ترمز دستی رگلاژ داره . با سفت کردن سیمش درست میشه و چرخها رو خوب قفل میکنه
اگر ضخامتِ لنتهای عقب هنوز بیس از 3mm هست پس نیاز به تعویض نداره فعلاً
اما اگر لنتها پرچ داره و فاصله لنت تا پرچهاش کمتر از 1.5mm شده پس باید عوض بشه
اگر لنت کوبی خوب سراغ دارین میتونین به جای تعویض ببرینس لنت کوبی اما باید ضخامتِ لنتشون از ضخامتِ لنتِ نو کمتر نباشه و پرچها هم تمیز و مرتب و کاملاً داخل باشه
===================================
صرفه جویی های میلیونی در هزینه های خودرو و زندگی
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
بسیار مهم ، حتما مطالعه کنید
سیستم اخطار باد تایر خودروهای جدید.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
این پیامت رو دیدم که دوستمون به شما جواب دادن.نقل قول:
نکته اینکه از اونجا که شما وارد به کار نبودی، احتمالا پیچ محور چرخ رو بد بستی و این سبب میشه خیلی زود رولبرینگها خراب بشن.
توصیه میکنم حتما از یک نفر که آشنایی داره کمک بگیری برای بستن این پیچ تا دچار هزینه نشدی.
نکته بعدی اینکه که سطح لنت و کاسه ترمز همیشه صاف و صیقلی هست. واگر نباشه ایراده.
همچنین لنت پرچ دار درسته که عموما ضخامت بیشتری داره و اگر قابل نصب باشه ترمز گیری خوبی میکنه اما در کاسه چرخهای سالم این لنتها مشکل ساز هستن.
این لنتها به خاطر ضخیم تر بودن در کاسه چرخ جا نمیرن و نیاز به سنگزنی کاسه چرخ داره.
و همچنین اگر قرار باشه به اندازه استاندارد ساخته بشه، بدلیل وجود پرچ طول عمر کمتری دارن و بایستی زودتر عوض بشن و نیاز به بازرسی داره و اگر به پرچ برسه آسیب زدگی به کاسه شدید خواهد بود. و همچنین اگر راننده متوجه این سایش نشود در شرایط حاد احتمال کنده شدن لنت از محل پرچ و گیر کردن آن در بین تجهیزات و انحراف خودروی در حال حرکت محتمل خواهد بود.
لنتهای پرچی برای کاسه چرخهایی که به اصطلاح لاغر شده اند مفید است.
خوب کمک کردن به شما کار ساده ای نیست.نقل قول:
تا جایی که ممکنه راهای محتمل رو به شما میگیم و اگر باز هم به نتیجه نرسیدید ناچاراید به همان مکانیکها مراجعه کنید.
کسری روغن به چند دلیل است. 1- خروج از اگزوز 2- تخلیه در رادیاتور 3-نشتی از بدنه 4-تبخیر از محفظه
ظاهرا موراد یک تا سه رو شما بررسی کردید که برای تخلیه از اگزوز نگاه کردن به اگزوز ماشین و گاز دادن ناگهانی و برای تخلیه در رادیاتور نگاه کردن به رادیاتور و برای نشتی هم بهترین مورد نگاه کردن به پارکینگ منزل شماست. که البته محل نشتی پس از بردن به کارواش و نگاه کردن زیر ماشین پس از چند ساعت کار کردن مشخص میشه.
اما مورد چهارم مربوط به تبخیر روغن در محفظه که همونطور که دستمون گفت میتونه احتمال از نامرقوبی روغن باشه ولی این احتمال عموما بعیده. یک مسئله دیگه ای وجود داره اینه که لوله های پلاستیکی و یا شلنگهایی بر روی موتور وجود دارن که بخارهای روغن رو به گردش در میارن.
این لوله ها به دو منظور کار میکنن که اول اینکه فشار محفظه بالا نره و همچنین بخار روغن از موتور خارج نشه و دوباره به سیستم برگرده. البته باز هم بخش کوچکی از روغن همیشه خارج میشه.
همچنین از دیگر دلایل تبخیر، نفوذ گاز حاصل از انفجار به محفظه میل لنگ هست که بدلیل افزایش دمای روغن، روغن موتور خیلی زود سیاه میشه و به دنبال اون تبخیر شدن رو هم داره. که میتونید با کنترل گیج روغن از سیاه شدن زود هنگام اون مطلع بشد. که این مشکل باز هم با تعمیر موتور عموما حل میشه.
اما در مورد اشکال در لوله، این لوله ها اکر مسدود بشن سبب بالا رفتن فشار محفظه میل لنگ میشن و این گازهای حبس شده سعی در خروج از موتور دارن که اغلب وارد پیستون شده و میسوزند و یا از درزهای قسمت بالایی موتور به بیرون نشت میکنن که هیچ کدوم از این موارد قابل شناسایی نیست. چراکه بخارات روغن بصورت کامل در سیلندر میسوزند و دود ایجاد نمیکنن و در هنگام نشتی اثری به جا نمیزارن.
و اگر این لوله ها خراب شده باشند میتونن از دیواره خود گاز را نشت کنن و بخارات روغن رو هدر بدن.
دیده شده موتوری که در آخرین لحظه ، پس از تعویض لوله شلنگی از تیغ جراحی خلاص شود.
و با فرض اینکه باز هم به نتیجه نرسیدید، مراجعه به تعمیرکارهای متعدد است تا نظرهای مختلف را بدست آورید. قطعا به درستترین راه خواهید رسید.
روزگار خوش
پراید دارم. ماه پیش به دلیل کشش خودرو به چپ میزان فرمان کردم ولی هنوز کشش پابرجاست. به ترتیب جابجایی چهار چرخ، بالانس درجا دو چرخ جلو و میزان فرمان با دستگاه انجام دادم. همچنان خودرو کمی به چپ می کشد. چرا؟
سلامنقل قول:
اگه همه ی اینها سالمه و سایز و عمر و باد لاستیکها هم یکسان هست و دوچرخ جلو هم کاملاً با همدیگه موازیند پس یکی از کمکهای جلو از بغل ضربه خورده و کمک یا طبقش یا شاسی کج شده یعنی کمک عمود نیست بر زمین
سلام دیاگ زدم گفت سنسوراکسیژن دوم خرابه ینی پایینیه میگه اگه عوض نکنی احتمال داره اولی رو هم خراب کنه گفتم چه مارکی بگیرم گفت کروز من دوسال پیشم عوض کرده بودم اون موقع ماشین گارانتیش تموم نشده بود خود نمایندگی عوض کردم نشه یه دفعه اینم بگیرم دوباره دوسال دیگه خراب شه این مارک که میگه خوبه حدود 125تومن قیمت داد اجرت تعویضم 35تومن چطوره به نظرتون (131)
سلامنقل قول:
سنسور اکسیژن و سنسور co2 ممکنه فقط کثیف شده باشه و شستشو با بنزین لازم داشته باشه
فقط وقتی که پوسیده باشه باید عوض بشه
باید بازش کنین ببینین کثیفه یا پوسیده , بعدش کارِ لازم انجام بشه
p===================================
صرفه جویی های میلیونی در هزینه های خودرو و زندگی
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
محمد جان به هرکی گفتم میگن قابل شستشو نیست باید تعویض شه مطمئنی میشه شستش کار خودمم نیست که بازش کنم خیلی جاش بده .فکر کنم اگه حرف شما هم صحیح باشه بازم مجبور به خرید باشم تو نتم زیاد سرچ کردم راجب این قضیه جایی ندیدم راجب شستشو سنسور اکسیژننقل قول:
یبارم گفتم نمیدونم چرا ماشین و خاموش میکنم دوباره روشن میکنم به فاصله تا یکی دقیقه دیگه چراغ چک روشن نمیشه
سلام خوبی منظور از سنسور اکسیژن دوم چیه؟مگه پراید یکی بیشتر نداره؟اونم جلو محافظ موتور هست تو پراید نزدیک رادیاتورنقل قول:
پراید من مدل 87 هست یورو 2
سلامنقل قول:
نه ظاهرا یورو4دوتا داره یکی بالاتر قرار میگیره یکی پایین تر
سلام علیکمنقل قول:
گفتنیها رو در همین تاپیک و تاپیک صرفه جویی و تاپیک توصیه های امنیتی نوشته ام
دیگه انتخاب با خودتونه . دلکو 500 هزار تومنی که از داخلش روغن میریخت رو مکانیکهایی که دیدنش گفتند دیگه باید عوض بشه . با تعویض یک کاسه نمد 5000 ریالی درست شد و سالهای سال کار کرد و خراب نشد
مکانیکها و قطعه فروشها بیشترشون اول به فکر کار و زحمتِ کمتر و شودِ بیشترند . 99% از مردم اینطوریند .
سنسورهای اگزوز یا کثیف میشه یا میپوسه
بعضی ماشینها اصلاً سنسور اگزوز نداره مثل ماتیز . بعضیها یکی داره . بعضیها 2 تا . شاید بیشتر هم باشه
این که درسته که مکانیک ها هیچ کدوم تعمیرات بلد نیستن و فقط تعویض کار شدن چون خیلی راحت تره ودردسرشم کمتره مشکل اینجاست که هیچ مکانیکی این کارو نمیکنه باز کردنشم کار خودم نیست وگرنه مطمئنن خودم اینکارو میکردم وپول مفت و نمیدادم به اینا آچا مخصوص میخواد جای بدی به این راحتی ها دست نمیره داخلش باید فک کنم رادیات باز شهنقل قول:
با سلام و خسته نباشید
بنده پارسال تو عید نوروز تسمه تایم و تسمه دینام را عوض کردم تاریخ 1396.01.05
ایا الان لازم هست دوباره عوض کنم ؟؟؟
کلا چند وقت به یار باید عوض کرد تسمه تایم؟؟
یکی از دوستان میگفت از روی کیلومتر نباید عوض کرد...یه میکانیکی رفتم گفت اخرین بار کی عوض کردی و چند کیلومتر رفتی؟؟
در کل چطوری باید فهمید موقع تعویض کی هست ؟...تسمه تایم که اصلا دمه دست نیست معلوم نیست اون پایین هست ..
مارک اصلی و جنس خوب چه مارکی هست ؟؟ ممنون میشم راهنمایی کنید .
کانتیتال المانی خوبه یا ایساکو
سلامنقل قول:
ایساکو بنجل ترین قطعات رو میاره . ایساکو فقط یک دلال هست . ایساکو یک پبچ هم تولید نمیکنه . فقط با یه مشت بنجل ساز در ایران و چین و شاید هم هند قرار داد داره تا قطعاتی بنجل که زود خراب بشه براش بسازند
ایساکو با آلمانیِ اصل قابل مقایسه نیست
========================
عمر تسمه در درجه اول بستگی به کیفیتش داره و سلامتِ موتور و گرمای محیط
بهترینها آمریکایی و آلمانی و انگلیسی و ژاپن و سایر کشورهای اروپا و کره جنوبی هست
بنده تسمه GM اصل در کویت که تابستونش 53 درجه هست و گرد و غبلر هم داره استفاده کردم تا 6 سال
اما بعد از سالِ اول , شش ماه یک بار چک میکردم که ترک ترک نشده باشه و زدگی هم نداشته باشه
تسمه درجه یک اصلاً بو نمیده . هر چه بوش بیشتره بنجلتره
تسمه ی بودار اصلاً نباید خریداری بشه . بویی شبیه شیلنگهای سیاهِ چینی و ایرانی یا کفشها و دمپاییهای چینی و ایرانی و هندی
تسمه ها رو میتونین از تسمه فروشیها بخرین حتی تسمه تایم رو . فقط کافی شماره ش باشه و یا نمونه داشته باشین
تسمه بعد از سال تول باید هر دو سه ماه چک بشه یا حتی ماهی یک بار وگرنه ممکنه خرج ملیونی بتراشه با پاره شدنش
در 99% از ماشینها میشه با موتور سرد , درپوش تسمه رو برداشت و با موتور خاموش چرخ شاگرد رو یک سانت زد روی جک با رعایت نکات ایمنی و بزنین دنده پنج و با دست تایر رو کم کم همجهت با عقربه ساعت بگردونین و سانت سانتِ داخل و بیرون تسمه رو چک کنین
هر نوع زدگی و ترک ترک شدن و دندانه ترک خورده یا شکسته دیدین باید فوراً تسمه عوض بشه با بهترین نوع حتی اگر مجبور بشین قرض کنین
درود
1- بهترین روش موتورشویی بی آسیب برای پراید دوگانه سوز کارخانه کدام است؟
2- تازگی تسمه های تایم، دینام و کولر جایگزین کرده ام. گاهی در رانندگی هنگام فشردن پدال گاز صدای جیغ مانندی از موتور به گوش می رسد و پس از چندی از میان می رود؟ این صدا از چیست؟
اگه خونه حیاط دار دارین بارون بهترین راه شستن موتور خودرو من هروقت بارون میاد چون حیاط دارم کاپوت و میزنم بالا یه شب تا صبح برق می افته تو موتورنقل قول: