باید نرم افزار رو کرک کنید ... نسخه کرک شدش رو بگیر و استفاده کن ...نقل قول:
بهترین گزینه برای hdr همین نرم افزاره و هرگز از فتوشاپ استفاده نکنید ...
یه hdr از من (فایل پیوست)
Printable View
باید نرم افزار رو کرک کنید ... نسخه کرک شدش رو بگیر و استفاده کن ...نقل قول:
بهترین گزینه برای hdr همین نرم افزاره و هرگز از فتوشاپ استفاده نکنید ...
یه hdr از من (فایل پیوست)
مشکل همان کرک نبودن برنامه استنقل قول:
Keygen این برنامه را ازآدرس زیر دریافت کنید:
کد:http://www.4shared.com/file/122320368/b0b71224/رotomatixProv30Keygen.html
چرا تاپیک به این خوبی رو تعطیل کردید؟
کنتراست چیه؟ و چطوری باید کنترل بشه
تعطیل نشده. کم رونق شده.نقل قول:
سوال خودتونو اگه ممکنه یه مقدار دقیق تر مطرح کنید.
کنتراست در یه جمله یعنی اختلاف نور قسمت های روشن با قسمت های تاریک.نقل قول:
اگه با هیستوگرام عکس آشنایی دارین،اینجوری میشه گفت که هرچی پراکندگی هیستوگرام بیشتر باشه،کنتراست بیشتر هستش.در هیستوگرام تصویر،محور عمودی تمرکز و تعداد رو نشون میده که وضعیت کلی عکس رو از لحاظ تعداد پیکسل های روشن و تاریک نشون میده.و خط افقی،پراکندگی نوری رو نشون میده.هرچی هیستوگرام متمرکز تر باشه،کنتراست کمتره.حالا ممکنه این تمرکز کلا کم نور باشه یا کلا پر نور یا وسط ها.
نمونه یه هیستوگرام برای عکس با کنتراست بیشتر از نرمال:
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
این عکس به نسبت کنتراست کمتری داره،به تمرکز هیستوگرام توجه کنین:
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
برای کنترل کنتراست ،می تونین توی تنظیمات دوربینتون کنتراست رو کاهش بدین،یا بعدا توی نرم افزار اونطوری که دوس دارین اصلاحش کنین.
سلام.قربونت برم .تورو خدا کمکم کن.یه دوربین دیجیتال سونی dsc-h5 هست که مال خواهر شوهرمه.ازش قرض گرفتم.حالا 3و4 ماهه که خونمون مونده.دیروز که می خواستم برم پسش بدم.روشنش که کردم.همون اول اون نوشته ی روی lcd اومد و سریع خاموش شد.گفتم شاید باتریاش شارژ نداره.8 ساعت گزاشتم توی شارژر باتری.بازم همون جوری میشه.گفتم شاید به کامپیوتر وصل کردمش مموریش ویروسی شده.ولی بدون مموری هم همونجوری میشه.تورو خدا کمکم کنید.دوربینو 2 سال پیش خریدن 800 تومن.کمکم کنید...
یادش بخیر. من خودم H5 داشتم به خاطر همین مشکل مدت ها خاک خورد آخر سرم عوضش کردم.نقل قول:
دوربینو خریدن 800 تومن؟؟؟ من اون موقع که تاره اومده بود زیر 500 خریدمش. بیشتر از 2 سال هم هست که اومده.
حالا بگذریم. این مشکل برای من هیچ وقت حل نشد ولی دادمش به دوستم اون یه جفت باتری و شارژر خرید راه انداختش. پیشنهاد من به شما اینه که یه باتری و شارژر اصل سونی از نمایندگی بگیرین (که شارژرش سفیدرنگه) به احتمال بسیار زیاد مشکلتون حل میشه. چون کلا باتری قلمی یه عمر مفید داره. مثلا اگه یه سال استفاده شه ازش یا این که سه ماه بخوابه دیگه باید بندازیش دور. مشکل هم از شما یا از دوربین نیست. از باتریه.
بهترین نوع هیستوگرام مثل منحنی نرماله یا به نظرتون یه طرفه باشه بهتره؟نقل قول:
منظورتون از بهترین نوع چیه؟ یعنی بهترین حالت تنظیم؟نقل قول:
بله. بهترین حالت تنظیمی که تو هیستوگرام نشون داده می شه. منظورم اینه بهتره شکل هیستوگرام یه طرفه باشه یا مثل یه کوه ؟
ببینید کنتراست بستگی داره به نوع عکس و کار شما! شما اگر یک کار رو فکر میکنید نیاز به کنتراست بالا داره ، خوب باید کنتراست بالا بگیرید ، پس طبیعتا بعضی جاها خطوط هیستوگرام بالا میرند! مثلا قسمتی که تاریک هست خطوط میرن بالا!نقل قول:
بهتر رو فکر نمیکنم در هر صورت جوابی براش باشه در مبحث هیستوگرام! اما خب همیشه یک تعادل رو باید رعایت کنید! بنده شخصا اعتقاد دارم که نباید به این مسائل پایبند شد و روشون وقت گذاشت و دنبال یک جواب تو کتابا براشون گشت! شما عکست رو ببین چه موقع ازش راضی هستی ، همون موقع سیو کن! هیستوگرام حالا اگر مثل تپه بود یا مثل زیگزاگ ، شما میای به عکست دست میزنی تا هیستوگرام تنظیم شه؟ نمیزنی دیگه!
البته در شرایط عادی باید مقدار نور و سایه (سمت چپ و راست هیستوگرام) متعادل باشه تا عکستون همون چیزی که هست رو نشون بده. ولی این مساله رو در نظر داشته باش که اولا همه ی محیط ها مثل هم نیستند. یعنی بعضی جاها نور خیلی زیاده و در هر صورت عکست باید روشن باشه. یا بعضی جاها تو خود محیط این حالت بیشتر به سمت تاریکی ها گرایش داره. و نکته ی دوم این که این شما هستید که عکس میگیرید و در نهایت خود شما هستید که تعیین میکنید وضعیت تاریکی و روشنی و کنتراست عکستون به چه صورت باشه. بعضی وقتا میتونین خلاقیت به خرج بدین و این چیزا رو خودتون تغییر بدین. کاری که عکاس میکنه با کاری که یه مهندس میکنه فرق میکنه. عکاس دستش بازه و این آزادی رو داره که هر طور میخواد عکس بگیره.
هیستو گرام وظیفه اش کمک به عکاس برای رعایت تعدل نوری در عکس هستش.خطای چشم عکاس رو کاهش میده.اصلا هم چیز اضافه یا دکوری نیستش.نقل قول:
بهترین حالت هیستوگرام زمانی هستش که چند تا نکته رو رعایت بکنین.نقل قول:
اولینش اینه که سعی کنین از متمرکز شدن هیستوگرام در دو طرف جلوگیری کنین.اگه هیستوگرام متمرکز در سمت چپ بشه،کل عکس شما نورش زیاد خواهد بود.و اگه سمت راست متمرکز باشه،نورش کمه.
بعدش اینکه اگه میخواین کنتراست زیادی داشته باشین،باید از هیستوگرام در شرایطی باشه که هیستوگرام در یک منطقه متمرکز نباشد.هرچه هیستوگرام بصورت کوه های جدا از هم باشه،به شرطی که این کوه ها متمرکز نباشن،کنتراست بیشتره.
ایده آل ترین حالت به نظر من اینه که نقاط تاریک و روشن خیلی زیاد نباشن(تو طرفین کوه تشکیل نشه)و تعادل نسبی توی هیستوگرام باشه.اگه کوه تقریبا در وسط متمرکز بوده باشه،عکس نوردهی اش متعادل هست و کنتراست پایینی داره.
درسته، من یه جا خونده بودم که عکاس های حرفه ای به نوع هیستوگرام بیشتر از خود سوژه موقع عکاسی اهمیت می دن. می تونین بیشتر توضیح بدین چرا اینکارو می کنن؟ چون دوستمون گفت نباید زیاد اهمیت داد و بیشتر خود عکس مهمه....نقل قول:
اگه اجازه بدین با یه مثال توضیح بدم.نقل قول:
شما حتما توی فیلما دیدین وقتی که دکتری عمل جراحی انجام میده،چند تا نشان دهنده هستند که مثلا تعداد ضربان در دقیقه رو نشون میدن،تعداد تنفس در دقیقه رو نشون میدن.یا در کشورهای خارجی از مانیتوری استفاده می کنن که منطقه عمل رو با بزرگنمایی نشون بده.به نظر شما همه اینا لازمند؟یعنی اون وقتا که هیچکدوم اینا نبودن،اصلا هیچ عملی انجام نمی شد؟
در واقع این دستگاهها به جراح کمک می کنن که کارش رو با دقت بیشتر و خطای کمتری انجام بده تا تلفات جانی حین عمل کاهش پیدا بکنه.
هیستوگرام هم همچین وظیفه ای داره.شما میتونین بدون اون هم عکس بگیرین،ولی مطمئنا وقتی از اون استفاده می کنین،خطای انسانی کاهش پیدا می کنه و تلفات احتمالی عکس ها کمتر میشه.
در کل خلاصه ی مطلب این که اگه بخواین با دقت تمام از یه منظره عکس بگیرین که تنظیمات نور هم exposure هم کاملا با اون چیزی که در واقعیت هست انتطباق داشته باشه هیستوگرام خیلی کمک میکنه. ولی خیلی وقتا هم هست که شما از قصد میخواین تنظیمات رو دستکاری کنین و عکستون رو تاریک تر یا روشنتر کنین. همونطور که گفتم شما آزادین هر طور که میخواین عکس بگیرین. البته بعضی وقتا اگه بخواین از تکنیک های خاص استفاده کنین اصلا باید با این تنظیمات بازی کنین و کم و زیادشون کنین. بستگی به خودتون داره که میخواین چه جور عکسی بگیرین و سوژه رو چطور نشون بدین.
دوستان می تونین نظرتونو راجع به فرق های دوربین های حرفه ای با دوربین های نیمه حرفه ای بیان کنید؟ یه دوربین حرفه ای چه امکاناتی داره که یه دوربین نیمه حرفه ای نداره؟ و یا بر عکس... فکر کنم دوربین های حرفه ای امکان فیلمبرداری ندارن. درسته؟
سوالتون خیلی کلی و گنگه. باید مشخص کنید منظورتون از دوربین حرفه ای و دوربین نیمه حرفه ای چیه؟نقل قول:
منظور همون SLR و SLR Like ها دیگه...نقل قول:
آهان. حالا شد.نقل قول:
چند تا از اونا که به ذهنم میرسه رو میگم:
قابلیت تعویض لنز
کیفیت بالاتر لنزها
محدوده ی دیافراگم بیشتر لنزها
تنظیمات دستی متعدد
dynamic range بهتر و گسترده تر
کیفیت ساخت بالاتر
اندازه ی بزرگتر سنسور و عملکرد بهتر روی حساسیت های بالا (خیلی مهم)
معمولا سرعت شاتر بهتر
فلاش داخلیشون اغلب قوی تره. هر چند عکاس های حرفه ای از فلاش اکسترنال استفاده میکنند.
سرعت عکاسی پیاپی بالاتر (continuous drive)
metering بهتر
اکثرا دوربین های SLR قابلیت کنترل با ریموت رو دارند
زمان بندی عکاسی (timelapse recording)
فرمت RAW که روی بعضی SLR ها نیست و روی بقیه هم چندان تفاوتی نمیکنه
چشمی اپتیکال (و بزرگ)
کیفیت کلی بالاتر عکس
فوکوس دقیق تر
سرعت بالاتر (سرعت روشن شدن, سرعت فوکوس, سرعت shot-to-shot, سرعت عکس پیاپی)
ضمن این که طراحی داخلیشون هم فرق میکنه
فیلمبرداری هم الان اکثر SLR های جدید دارند.
بابا شما دیکشنری on line دوربین عکاسی هستی. دمت گرم...نقل قول:
البته منظور SLR-LIKE ها بود.نقل قول:
آپشن زوم دیجیتال به چه دردی می خوره؟ وقتی استفاده از اون کیفیت عکاسی رو می آره پایین و همه هم باهاش مخالفن و استفاده از اونو توصیه نمی کنن، اصولا چرا این امکانو گذاشتن و چه مواقعی می شه ازش استفاده کرد؟
سوال خوبی پرسیدی. شاید به خاطر این که کاربرهای آماتور به این مورد اهمیت میدن. حتما میدونید که دوربین های حرفه ای (SLR) چیزی به اسم زوم دیجیتال ندارند. این به این معنی نیست که نمیتونند داشته باشند. به این دلیله که کاربرهای حرفه ای اصلا از این قابلیت استفاده نمیکنند. چون زوم دیجیتال در حقیقت اصلا زوم نیست. بلکه دوربین شما یه crop از عکس میگیره (یک قسمت از عکس یا همون تصویری که از لنز عبور کرده رو بزرگ میکنه). تنها مزیتی که میتونه داشته باشه اینه که کسایی که آماتور هستند و فقط میخوان یه عکسی بگیرن و بعدا هرگز سمت فتوشاپ یا برنامه های دیگه برای edit نمیرن میتونن کادرشون رو با استفاده از زوم دیجیتال بسته تر کنند.نقل قول:
پس می شه گفت چیز مسخره ایه. ولی من دیدم تو بعضی دوربین های SLR like هم این امکانو گداشتن. اینا که آماتوری نیستن!نقل قول:
کدوم دوربین؟نقل قول:
همونطور که گفتم تنها مزیتی که میتونه داشته باشه همون کراپ گرفتن هست. مثلا فرض کن شما از ماه میخوای عکس بگیری و با حداکثر زوم تله اندازه ی ماه توی کادرت نسبتا کوچیکه. با زوم دیجیتال میتونی بزرگترش کنی (به قیمت از دست رفتن کیفیت). نمیشه گفت کلا چیز مسخره ایه. ولی روی دوربین SLR دیگه به نظرم واقعا مسخره است که این قابلیت رو گذاشته باشند.
تو بعضی از دوربین ها از قابلیت زوم دیجیتال استفاده ی خوبی کردن .نقل قول:
برای دوربین های آماتور پیشرفته ی سونی به اسم زوم هوشمند هست . اینطوریه که هرچی رزولوشن رو پائینتر بیاری زوم دیجیتالی که در دسترس هست میره بالاتره و جالب اینکه اصلا کیفیت کم نمیشه . به این دلیل که دوربین تا حد استاندارد عکسو کراپ میکنه ، پس هیچ کاه کیفیتی مشاهده نمیشه . این کاربرد خوبیه برای اماتور ها که نمیخوان دردسر کراپ تو فتوشاپ رو بکشن .
با این قابلیت حتی میشه از دوربین مثل تلسکوپ استفاده کرد . میتونید توی رزولوشون پائین تا 80 برابر زوم داشته باشید .
خب تا حدودی درسته. ولی توجه داشته باشید که اصلا کیفیت کم نمیشه قضاوت درستی نیست. چون به قول شما رزولوشن عکس رو پایین میاره. در حقیقت اون قسمت کراپ شده رو با همون رزولوشن خودش نشون میده و نه رزولوشن بالاتر. یه جورایی در مصرف رزولوشن صرفه جویی میکنه.نقل قول:
مثلا همین دوربین nikon p90نقل قول:
آهان! ببخشید حواسم نبود فکر کردم گفتی SLR!نقل قول:
خب SLR-Like هم حرفه ای به اون معنی به حساب نمیاد. به این نکته هم دقت داشته باش که فقط کاربرای حرفه ای SLR-Like نمیخرند. مثلا اون کسی که آماتوره و از عکاسی زیاد سررشته نداره اگه بخواد یه دوربین با زوم بالا بخره میاد سراغ SLR-Likeها.
مثالش همین سری FZ پاناسونیک و چند مورد دیگه هست که با این که امکانات و کیفیت قابل توجهی دارند ولی منوها و صحنه ها هم طوری طراحی شده که افراد تازه کار هم بتونن به راحتی باهاشون کار کنند. وگرنه کسی که حرفه ای باشه از تشخیص لبخند و صحنه هایی مثل fireworks و party و... استفاده نمیکنه.
ضمنا یه وقتایی هم ممکنه پیش بیاد شما به هیچ برنامه ی خاصی برای ادیت دسترسی نداشته باشین و بخواین خیلی سریع یه عکس با زوم بیشتر و حالت کراپ شده بگیرین و ازش استفاده کنین که در این حالت زوم دیجیتال به کار میاد.
زمان تابش نور را بشناسیم
بدون نور، عکاسی غیر ممکن است. تفاوتی نميکند که از فیلم استفاده کنیم یا سیستم دیجیتالی! در هر صورت این نور است که تصویر را به وجود ميآورد. اما همه نورها یکسان نیستند، در برخی از ساعتها، نور درخشان تر است. اگرچه این مساله اهمیت چندانی ندارد، زیرا کمبود نور را ميتوان با افزایش طول نوردهی و استفاده از دیافراگم بازتر جبران کرد. با این وجود، کیفیت نور در توفیق یک عکس نقش بسزایی دارد.
نور متغیر
تاثیری که خورشید بر نحوه نمایش یک صحنه ميگذارد، به عوامل متفاوت و متعددی بستگی دارد.
این عوامل آنقدر متغیرند، که ممکن است هرگز نتوانید، همانند عکسی را که امروز گرفتهاید، دوباره به وجود آورید. موقعیت خورشید در آسمان نه تنها با تغییر زمان، بلکه با عوامل دیگری مانند فصل و مکان نیز تغییر ميکند. همه این عوامل روی رنگ، زاویه و میزان درخشندگی نور تاثیر ميگذارند و تغییر نور به همان اندازه که روی موضوع اثرگذار است، بر روی حالت سایهها نیز تاثیر دارد.
مسلما شرایط جوی نیز روی وضعیت نور تاثیر داشته و هر لحظه امکان تغییر آن وجود دارد. برای مثال ابرها فقط جلوی خورشید را نميگیرند، بلکه همانند فیلترها و پخشکنندهها، کیفیت نور را تغییر ميدهند و بدین ترتیب وضعیت نوری هر عکس در هر ثانیه ممکن است تغییر کند.
مغز انسان نیز طبق عادت، اشیا را مطابق ذهنیت و تصور خود ميبیند نه به شکل واقعی. البته گاهی اوقات ما به تفاوت وضعیت نورپردازی پی ميبریم (برای مثال موقعی که غروب خورشید، اشعههای طلایی خود را از سطح یک منظره پاک ميکند) این در حالی است که در اکثر مواقع تفاوت چندانی را مشاهده نميکنیم.
حقیقت این است که نورپردازی طبیعی از لحاظ رنگ، به طور مداوم و به شدت تغییر ميکند و در اثر این تغییرها نحوه نمایش همه چیز در تصویر دچار تغییر ميشود. عکاس باید خوب دیدن را تمرین کند تا بتواند قبل از فشردن دکمه شاتر (مسدودکننده) تشخیص دهد كه با چه شرایطی در نورپردازی، عکس بهتری خواهد گرفت.
لطفا اگر دوستان توضیح بیشتری برای این مطلب دارند بفرمایند.
ممنون از پست هات .. یه زحمت بکش منابع رو هم ذکر کن.. مرسی.نقل قول:
چشم. فقط بعضی مطالبو با عجله از سایت های مختلف ورداشتم که سر وقت بزارم... سعی می کنم منبعشونو پیدا کنم.
من يه دوربين Canon Powershot SX10 IS دارم. الآن نزديك به 4 ماهه كه اين دوربين رو خريدم:biggrin::happy:
بعد از كلي مطالعه تازه فهميدم كه دوربين نيمه حرفه اي يعني چي.
در راستاي همون مطالعات من متوجه شدم كه در دوربين هاي حرفه اي ميشه نقطه نورسنجي رو جابجا كرد ولي من در اين دوربيني كه دارم نميدونم چطوري ميشه نقطه نورسنجي رو تغيير داد و در حالت Spot فقط از مركز تصوير نورسنجي ميكنه و نميشه منطقه نورسنجي رو تغيير داد. آيا از دوستان كسي هست كه بدونه آيا اين دوربين ها اصلاً قابليت تغيير منطقهي نورسنجي رو دارن يا نه؟ اگر دارن چطوري اين كارو ميكنن؟
من در يك نما منطقه فوكوس رو ميتونم به راحتي تغيير بدم :31:ولي نورسنجي رو نتونستم.:angry:
اینطور که متوجه شده ام شما میخواهید از قابلیت spot metering، در حالتی استفاده کنید که بجای مرکز تصویر، نقطه فوکوس تعقیب بشه ...نقل قول:
برای این کار باید بری توی منوی دوربین و دنبال گزینه Spot AE point بگردی .. بعد بجای Center، حالت AF point رو انتخاب کنی.
سلام
میشه توضیحی در مورد ISO،Shutter و سایر تنظیمات دوربین بدین؟!
مقدارشون چه تاثیری بر روی عکاسی داره؟!
سلامنقل قول:
خیلی سوال کلی پرسیدید.در مورد اینا کلی توضیح تو نت هست ولی خوب منم یکم توضیح میدم(دوستان اگه اشکالی تو توضیحات بود متذکر بشین)
سه تا از اساسی ترین تنظیمات دوربین iso و شاتر و دیافراگام هست
سرعت شاتر سرعت جابجایی پرده ی جلوی سنسور رو و در واقع زمان نوردهی رو مشخص میکنه.هر چی سرعت شاتر کمتر باشه زمان نوردهی بالا میره . که هرچی زمان نوردهی بالا باشه میزان نور عکس بیشتره.و یک نکته هم هست که اگر با سرعت شاتر پایین از تصاویر متحرک عکس بندازین سوژه محو میشه و همچنین در این حالت لرزش باعث تار شدن و کشیدگی عکس میشه و بالعکس.(میزان سرعت شاتری که عکاس انتخاب میکنه بستگی به حرکت سوژه و نور محیط داره)
تنظیم دیافراگم اندازه اون سوراخ داخل لنز رو تنظیم میکنه که باعث میشه نور بیشتر به سنسور برسه یا نه.تغییر دیافراگم بر دو تا عامل اساسی تاثیر میذاره.یکی میزان نور هست که مشخصه و دیگری هم عمق میدان هست.هر چی دیافراگم باز تر باشه(عدد دیافراگم کوچتر)عمق میدان کمتر و هرچه دیافراگم بسته تر(عدد دیافراگم بیشتر)عمق میدان بیشتر میشه.(باز هم تنظیمش به سوژه،فاصله کانونی لنز و فاصله از سوژه(عواملی که بر عمق میدان اثر میذارن) و نور محیط بستگی داره)
باز هم میگم عدد تنظیم دیافراگم با اندازه قطر دیافراگم رابطه ی عکس داره.
iso هم نشان دهنده میزان حساسیت سنسور به نور هست که هر چی بیشتر بشه عکس روشنتر میشه و به دنبال اون نویز هم افزایش پیدا میکنه...( این هم تنظیمش به نور محیط بستگی داره و اگر دست عکاس تو کاهش سرعت شاتر باز باشه معمولا برای حفظ کیفیت عکس iso رو در پایینترین حد میذارن)
همه ی این عوامل میتونن به خاطر نوع عکسی که میخواد عکاس بگیره تغییر کنن...
سلام خدمت دوستان
به نظر شما این عکس با چه نرم افزاری ویرایش شده ؟!
داخل توضیحات عکس نوشته بود که با تکنیک BRK گرفته شدن
کسی میدونه این تکنیک دقیقا چطوره ؟
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
من برای این نوع عکاسی این کار رو میکنم حالا نمیدونم درسته یا اشتباست!نقل قول:
دوربین رو روی سه پایه میزارم بعد گزینه توی دوربین هست که شاتهای پشت سر هم میگیره که توی دوربینهای مختلف سرعتش فرق میکنه. بعد از گرفته شدن این چند عکس در فتوشاپ به ترتیب عکسها رو روی هم میازاری و بعد قسمتهایی که میخواین رو پاک میکنید. چون عکسها بر هم منطبق هستند برای همین پاک کردن قسمتی از هر عکس توی عکس اصلی نشون داده نمیشه!
(فکر کنم خیلی بد توضیح دادم:44:)