انحراف پیدا کردن ماشینت بخاطر خلاصی فرمونه.نقل قول:
و مشکل سفتی هم شاید از فرسودگی قطعات باشه.
البته بعد از تعمیر جعبه فرمون باز هم تا یه مدتی سفتی فرمون رو خواهی داشت.
Printable View
انحراف پیدا کردن ماشینت بخاطر خلاصی فرمونه.نقل قول:
و مشکل سفتی هم شاید از فرسودگی قطعات باشه.
البته بعد از تعمیر جعبه فرمون باز هم تا یه مدتی سفتی فرمون رو خواهی داشت.
سلام دوستان
من میخواستم حداقل ولتاژ باطری هنگام استارت رو بدونم حدود 7-8 دفعه استارت زدم به ماشین البته بیش از 4-5 ثانیه استارت نمیزنم و همینطور بعد یکی دو تا استارت چند ثانیه تا یک دقیقه صبر میکردم که به قسمتی از ماشین فشار نیاد
اما حس کردم بعد سه چهارتا استارت بعد که استارت میزدم وقتی به مثلا 3 ثانیه میرسید ماشین یک لرزشی داشت که قبلش اینو احساس نکرده بودم ، میخواستم بپرسم این طبیعیه و از حساسیت من بوده یا میتونه مشکلی باشه؟
ولتاژ سر باطری و ولتاژ فندکی رو هم مقایسه کردم در حالت عادی 0.1 ولت تفاوت ، در حالت چراغ روشن 0.3 ولت و در حالت استارت حدود 0.7 ولت ، به نظرتون سیم ها در چه کیفیتی هستند؟
آمپر ماشین در حال استارت ماشین رو کسی میدونه؟
پراید 83 c.l.c باطری 74 پوما
با سپاس
اون لرزش ماشین شما احتمالا میتونه بخاطر حالت نیمه روشن ماشین باشه. به نظر میرسه 1 یا 2 سیلندر ماشین شما روشن شده و همزمان با استارت زدن شما داره تلاش میکنه که ادامه بده و این لرزش رو شما حس کردی.نقل قول:
عذر خوای میکنم که ویرایش کردم. اطلعات دقیق تری به دست رسید:
سسیستم الکتریکی خودروی پراید 132
باطری 12V-50Ah
دینام 12V-65A
استارت 12V-0.85Kw ----- با این توصیف آمپرش بایستی 850/12=70.8 آمپر بشه
تجهیزات الکترونیکی پژو 405
نوع وتوان باتری اسید سربی 66آمپر ساعت
ولتاژ 12V
سیستم شارژ آلترناتور
دینام 14V 80A
استارت 12V /9Z /1.1 KW ----- با این توصیف آمپرش بایستی 1100/12=91.6 آمپر بشه
خیلی ممنون از شما دوست عزیزنقل قول:
ماشین هم چون کاربرات هست من گاز نمیدادم که روشن شه فقط استارت میزدم ، احتمالا همینطور هست که شما میفرمایید
برای اطلاعات در مورد استارت هم ممنون ، البته از من دینام 45 هست طبق چیزی که قبلا سرچ کرده بودم مثل اینکه بعدا 55 و بعد از اون 65 شده فک میکردم الان 90 امپر هست
راستی این توضیحات رو کجا پیدا کردید من در نت سرچ کردم چیزی پیدا نشد
با سپاس
نقل قول:
البته منم خیلی گشتم و نتونستم پیدا کنم جونکه با اون موضوعی که ما سرچ میزدیم مطلبی نوشته نبود.
یعضی از سایتها تو مشخصات فنی ماشینها این مقادیر رو نوشته بودن
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
پراید93کارکرد18000کیلومتر موتورhp .این سری ازپراید ها که میگن فیلرهاشون اتوماته نیاز به فیلر گیری دارن یا نه یکی از دوستان میگفت اینارو هم فیلر گیری میکنن وصدای موتور خیلی هم کم میشه ولی یکم شتاب ماشین گرفته میشه .از این که صدای موتور ها سری hp زیاده شکی نیست افتاضح صداش ولی اگه با فیلر گیری صدا کمتر بشه ارزش داره به نظر شماچه کنم :n13:
سلامنقل قول:
صدای زیاد موتور علتهای مختلفی داره:
خرابی لوله یا خمره ی اگزوز , خرابی واشر گلوی اگزوز , ادوانس بودن بیش از حد سیستم جرقه زنی (ناک)
روغن بنجل و بسیار آبکی با چرب کنندگی بسیار کم
خرابی یاتاقانهای میل لنگ
شکستگی یا شل بودنِ یک یا چند قطعه و لرزشش و تولید صدا
خرابی بلبرینگ محور واترپمپ
خرابی بلبرینگ محور پمپ هیدرولیک
خرابی بلبرینگ دو سرِ میل لنگ
خرابی یک یا چند تسمه مثل تسمه دینام یا کولر
نه نه از هیچکدوم از اینا نیست مطمئنم اینا همش ماله این سری موتورhpهای جدیدشون که اینجوری از آب در اومدن نمیدونم چرا ولی شاید بخاطر سرسیلندرشون باشه که عوض کردن یه حالتی مثل پلاستیکی شده ولی بازم میگم نمیدونم اینایی رو که میگن فیلرهاشون اتوماته ینی چیه اصلا بعدش فیلر اتومات اصلا نیاز به فیلر گیری داره یانه ؟؟نقل قول:
سلامنقل قول:
بله موتور های اچ پی پلاس و بعدش هم یورو 4 پراید، صدای خیلی خشن تری نسبت به موتور اصیل پراید داره و هیچ راه چاره ای هم نداره. باید با ریختن روغن با کیفیت یه مقدار بهترش کنید. فیلر اتومات دیگه نیاز به فیلر گیری نداره و میزان فیلر بصورت خودکار با فشار روغن تنظیم میشه.
دوستان ماشینم 405 حدود 9 ماه پیش واشر زد جوش و کف تراشی کردم الان دوباره دوسه روز ی بار آب کم میکنه ب نظر شما دفعه بعد ک واشر زد کلا سرسیلندرو عوض کنم یا باز کف تراشی کنم؟
سلامنقل قول:
از کجا مطمئنید واشر مشکل پیدا کرده؟؟ اول تمام شیلنگ ها و اتصالات و از لحاظ نم داشتن و یا اثر آب چک کنید. دو طرف رادیاتور (محل پرس رادیاتور) رو هم چک کنید چون معمولا زیاد خراب میشن. داخل ماشین زیر داشبورد موکت های زیر پا رو چک کنید نم نداشته باشن. در کل اول از همه جا مطمئن بشید. در مورد سرسیلندر، تا باز نشه نمیشه گفت نیاز به تعویض داره یا نه. اگر بیش از حد مجاز نیاز به تراش داشته باشه و یا کرم خوردگی داشته باشه باید عوض بشه
توی دو هفته اخیر دوبار باطری خوابید.
رفتم باطری فروشی..گفت باطری سالم است اما دینامت ضعیف است.
رفتم تعمیرکاربرق گفت افتومات تعویض کن...50 تومان خرج برداشت...پس از پایان کار عدد 13 رو نشان داد با دستگاه دیاک.
دو هفته گذشت ..باطری خوابید.
رفتم دوباره باطری فروش
گفت دینامت ضعیفن
رفتم همان برق کار سابق
گفت افتومان جدید بخر
گفتم چرا دو هفته نگذشته افتومات خراب شد؟
گفت افتومات یکی خوبه یکی خرابه..بسته به شانس داره
بعد از تعویض دستگاه دیاک عدد 13.9 نشون داد.
تا حالا باطری نخوابیده.
نظر شما چیست؟
ایا افتوماتها خرابند یا مشکل دینام از جایی دیگه است یا از زغال است.
ایا میشه طی دو هفته زعال خراب بشه؟
نکته دوم اینه که ماشین صبح با استارت اول روشن نمیشه. چرا؟
نوع ماشین پراید
سلام . منظور از والوالین یاتاقان توپی چرخ جلو چیه ? همون گریس بلبرینگه ? نحوه جا زدن بلبرینگ حتما باید با دستگاه باشه یا با پتک و روشهایی که مکانیکا دارن هم قابل قبوله ?
بله میتونه آفتامات باشه. کیفیت قطعات بازاری فاجعه هست. البته دفعه دوم که گفت دوباره از آفتاماته باید با ولتمتر چک میشده ببینید دینام شارژ میکنه یا نه. ضمنا ولتاژ فعلی دینامتون عالیهنقل قول:
مشکل روشن شدن صبح از خیلی موارد میتونه باشه: فشار بنزین، روغن، سنسور ها و...
سلامنقل قول:
بله همون گریس مخصوص بلبرینگ. اگر بلبرینگ از نوع پرسی باشه بهترین کار جا زدن با پرس و در نهایت جا زدن با گیره هست. با پت; کاملا اشتباهه و عمرش خیلی خیلی کمتر میشه
ممنون . حدود ۶ماه پیش بلبرینگ چرخ جلو با توپی چرخ که گشاد کرده بود تعویض شد الان حدود یه ماهه که وقتی با سرعت یه پیچ ملایم رو رد میکنم صدایی مثل خوردن دوتا آهن به هم میاد از چرخ جلو شبیه تق تق که شبیه همون صدای قبل تعویض بلبرینگ و توپیه . البته به مرحله ی زوزه کشیدن نرسیده میخواستم بدونم با این شرایط چقدر میتونم سر کنم ? و اینکه این صدا میتونه به خاطر کمی گریس بلبرینگ باشه ? یه جایی خونده بودم ۶ ماه یه بار گریس بلبرینگ باید چک بشهنقل قول:
داشتم از سرکار بر میگشتم خونه که داشتم میرسیدم چراغ های پشت صفحه (کیلومترو آمپر)کلا خاموش شد.فیکزهای داخل اتاق بغل فرمون وچک کردن همه سالمه مشکل از چی میتونه باشه ینی فقط لامپ ها سوخته ؟؟مشکل سیم کشی پیدا نکرده باشم:n13::n13:
۱۳۱seمدل ۹۳
دوستگرامینقل قول:
اگه میشه مارک و مدل ماشینتون رو بگید
چون همچین صدایی اگر بلبرینگ سالم باشه میتونه از لنت ها و تا برسه به سر پلوس و کمک فنر و حتا یه چیز خیلی ساده باشه
مدل ماشینتون لامپی نمی تونه باشه ایا بقیه چیز ها مثل کیلومتر و دور موتور و چراغ های الارم کار می کنن؟نقل قول:
ممکنه فیشش قطع یا فیوز چراغ کوچک سوخته
الحمدالله درست شد برق اصلی که بالای منبع ذخیره رادیات تقریبا نزدیک کمک هست در آورد م تمام برق ماشین قطع شد دوباره زدم دیدم روشن شد. همه چی خاموش شده بودنقل قول:
البته ماشین روشن میشد ولی کل صفحه کیلومتر خاموش شده بود.شانس آوردم یه خرج دیگه رو دستم نذاشتم .
همین جمعه بخاطر یه روغن ریزی ساده هزارتومن دادم یه واشردلکو خریدم 15تومن دادم واسه پنج دقیقه تعویضش تازه هنوزم روغن ریزی داره مونتها گفتم شاید چون هنوز روموتور کثیفه از موتور میریزه صبر کم یه سه چهار روزه دیگه ببینم اگرهم روغن بده بازم کاری نمیتونم بکنم مکانیک های ما مکانیک نیستن که الکی تعویض میکنن میبینن بخاطر اون نبوده دفعه بعد یه چیز دیگه رو تعویض میکنن در اصل آزمون خطا انجام میدن.
سلام دوستان
شماها به آب بندی خودروی صفر اعتقاد دارید ؟
و اگر بله ، روش صحیحش رو هم میتونید توضیح بدید ؟
سلامنقل قول:
آب بندی مهمترین کاری هست که باید برای خودرو صفر انجام بشه
نه فقط موتور بلکه گیربکس هم آب بندی لازم داره
برای جزئیات بیشتر , مطلب سوم در این صفحه رو بخونید
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
اگر دوست داشتین همه ی مطالب اون تاپیک رو تدریجاً بخونید . کلی پول توشه و همچنین آسایش و راحتی
استفاده از والوالینگ با وجود اینکه مخصوص بلبرینگهاست، توصیه نمیشود چرا که والوالینگها ویسکوزیته بالایی دارن و گرما در آنها موثر نیست و موجب روان شدن آنها نمیشود. از آنجا که بلبرینگهای چرخهای خودرو با سرعت زیاد گردش میکنن موجب پرتاب شدن گریس به دیواره شده و گرمای ایجاد شده در محل هم قادر نیست گریسها را ذوب کند تا به محل برساند و اینگونه بلبرینگها دچار کمبود گریس میشوند. از طرفی گرمای موجود موجب ذوب شدن بخش کوچکی از مشتقات نفتی گریس شده و آن مواد در موقع رسیدن به بلبرینگ تشکیل روغن سوخته یا به اصطلاح گریس سوخته در محل را میدهند و بطور مداوم در آن محل حضور پیدا میکنند.نقل قول:
بهتر است به جای والوالینگ از گریس معمولی با ویسکوزیته بالاتر در چرخهای خودرو استفاده شود، بطوری که در اثر گرما گریس به مقدار خیلی کم خاصیت روان شدن پیدا کند. به عنوان مثل گریسهایی که به رنگ قرمز هستند و مانند والوالینگ الیاف ندارد برای اینکار مناسبند.
کمبود گریس موجب صدای تق تق نخواهد شد بلکه موجب خورد شدن سطحی غلتکها و ساچمه های بلبرینگ و یا رولبرینگ شده و صدای زوزه کشیدن را به همراه خواهد داشت و در ادامه موجب سوت کشیدن شده و نهایتا قفل کردن چرخ.
و این مشکل هیچ بازه زمانی مشخصی را ندارد و در سفرهای طولانی قطعا خود را نشان میدهد.
حق با شماست و هیچ یک از مکانیکهای موجود در بازار تعمیرات خودرو مهندس نیستند و بلکه حتی هیچ یک از دروس دانشگاهی را نگذرانده اند و هیچ کدام از مکانیکها علاقعه ای به گذراندن دروس معارف ندارند و به این ترتیب انگیزه ای برای کسب دروس تخصصی در آنها ایجاد نمیشود.نقل قول:
ما توهین به جامعه مکانیک و مهندسان مکانیک رابه وفور در تمامی جوامع اعم از مجازی و غیر مجاری و به وضوح شاهد هستیم و تا زمانی که مدیران ، ناظران و روسا( این معیار مختص به جامعه مجازی پی سی وورد نیست بلکه در جامعه اجتماعی ما هم صدق میکند) از این جوامع حمایت نمیکنند و ارزش و احترام قائل نیستند و اسباب اهانت به آنها را فراهم میکنند، شما و امثال شما (اشخاص غیر مکانیک) مستحق این رذالت کم سوادی مکانیکها هستید تا زندگی هرچه تمام تر برای شما زجر آور شود.
بارها و بارها پیامهای شعاری من با اتهام ترولینگ حذف شده است و پس لرزه های این کم حمایتی ها همین ناراضیتی شما از جامعه مکانیک است.
من به عنوان مهندس مکانیک بازه دانشی مکانیک ایران را از دامنه -100 تا +100 برای کلیه مهندسان ، کارشناسان، کاردانها و مجریان تجربی در مقدار -90 معرفی میکنم. از ماست که بر ماست.
علت آب بندی به خواص چقرمگی و خستگی قطعات باز میگردد. چرا که قطعات چقرمه خاصیت تغییر فرم پذیری شدید دارند و اگر میزان خستگی آنها بالا برود از حالت چقرمگی خارج میشوند و حداکثر استحکام خود را فراهم میکنند.نقل قول:
جمله بالا به این معنی است که قطعات تازه تولید شده شدیدا تحت تاثیر تغییر شکل قرار میگیرند و در صورتی که آب بندی مناسب صورت نگرفته باشد، در یک فشار نسبتا قوی دچار تغییر شکل شده و عدم عملکرد را به همراه خواهد داشت.
آب بندی موجب میشود میزان ستحکام قطعه بدلیل قرار گرفتن در بارهای متعدد افزایش یابد و این افزایش استحکام مانع از شکسته شدن در ضربه های شدید میشود. که البته در ادامه پس از خستگی بیش از حد قطعه در یک بار ضعیف هم دچار شکست میشود که همون طول عمر قطعه محسوب میگردد. این مسئله همان معضل جوانان ماست که وقتی ماشین پدرشون رو میبرن بیرون و با یه فشار خیلی کوچیک ماشین رو خراب میکنن و پدر خانواده فرزند رو به بار حقارت میکشند، من از همین تریبون استفاده کرده و با جوانان این مرز و بوم همدردی کرده و به اونها میگم که تقصیر شما نیست. بلکه تقصیر پدرتان است که قطعه را قبل پایان عمرش تعویض نمیکنند. که البته دلیل منطقی هم دارند.
برای پاسخ به سوال شما آب بندی خودرو اینگونه است که گرم کردن تا زمانی که دور موتور کاهش پیدا کند. یعنی دریچه ساسات ماشین باز شده باشد. این به این معنی نیست که آمپر آب بالا برود و یا فن ماشین حتما بزند. این ایده کاملا اشتباه است.
نگه داشتن گاز ماشین در لحظه اولیه روشن شدن ماشین در دور موتور 2000 چرا که فشار روغن در ابتدا کافی نیست.
حرکت دادن خودرو پس از اینکه دور موتور آرام شد (دریچه ساساست باز شد) و میبایست حرکت خیلی نرم و آرام انجام شود و از ضربه زدن به مجموعه محرکه خودرو کاملا پرهیز شود. و این عمل در تعویض دنده های بالا هم بایستی به همین صورت باشد حتی اگر موجب فرسوده شدن زودرس کلاچ شود.
آرام حرکت کردن در سرعنگیرها و دست اندازها و نگه داشتن کلاچ ماشین در لحظه برخورد با سرعتگیرها.
عدم گاز دهی ماشین و به هیچ وجه از 4000 دور فراتر نروید. چرا که فرآیند موتور سوزی از این دور موتور آغاز میگردد. و ترجیحا در بین دور موتور 2000-3000 تعویض دنده را انجام دهید.
از گار دهی شدید برای شتاب گیری و سبقت گرفتن در سرعتهای بالا خودداری کنید.
این موارد زمان و معیار مشخصی ندارد و به صورت عرف بین 3 تا 4 باک بنزین متعارف است. و فشا وارد شدن به خودرو بایستی تدریجی باشد تا قطعات بتوانند استحکام لازم را کسب کنند.
خیلی مسخره اس دیشب که بارون شدید می اومدن برف پاک کن ماشین وزدم دیدم تو هر سه حالت بادور تند کار میکنه حتی اون با پیچ تغییر سرعت که رو دسته برف پاکنه هیچ تغییری نمکیرد.این دیگه چه مسخره بازیه من نمیدونم لعنت به این خودروسازای داخلی
شایدپیشرفت کردنوسنسوردارشده:))))نقل قول:
البته اون پیچ فقط زمان تایمر رو تغییر می ده نه سرعت رو
ماشینتون چی هست
نقل قول:ما پیشرفتهای شایانی رو شاهد هستیم در بروزترین کشور از لحاظ تکنولوژی و واقعا خنده داره و ناراحتم برای اشخاص عوام (منظور کسانی که دانش مکانیک ندارند) که اخبارهای پیشرفت در تکنولوژی رو از شبکه محلی استماع میکنن و اعتماد به نفس کاذب رو در قد علم کردن برای دیگر کشورهای بی ارزه مثل امریکای جهان خوار کسب میکنن و هر روز که در کنار پدرم به تلویزین نگاه میکنم و ایشان از شنیدن دستاوردها به به و چه چه میکنند افسوس میخورم که عوام فریبی تا کجاها به دل این مردم رخنه کرده. :n03:نقل قول:
از اونجا که سیستم برف پاک کن دوستمون سه وضعیتی هستند و پیچ تنظیم تایمر دارند، سیستم سنسور دار بعید به نظر میرسه و اگر اشتباه متوجه نشده باشیم حتی در حالت تایمر هم گفتند که با دور تند عمل میکند.
بدین ترتیب موتور برف پاک کن و اهرم کنترلر سالم عمل کرده و اشکال میبایست از واحد یونیت (اسم دقیقش رو نمیدونم چیه. قطعه ای که در بین اهرم و موتور برف پاک کن قرار داره و وظیفه قطع و وصل کردن برق موتور برف پاک کن رو به عهده میگیره) باشه که در هر سه حالت یک دستور رو میده..
مگر اینکه شاهد یک گاف مهندسی باشیم و با وجود سه وضعیتی بودن، سنسور اختیار رو از راننده سلب کنه. :n27:
لامبورگینی 131se:n02:نقل قول:
یبار دیگه همینجوری شده بود فرداش درست شد حالا که گارانتی ماشین تموم شده دیگه درست نشده که ببرمش بیرون یه خرج الکی رو دستم بذاره من فک میکنم این دوکمپانی لگن سازان روی تموم قطعات خودشون به اندازه گارانتی تایمر گذاشتن به محض اتمام گارانتی قطعات نوبت به نوبت شروع به از کار افتادن میکنن.نقل قول:
سلامنقل قول:
مشکل شما ایا اتصالی هست و یا دسته راهنما (البته برف پاک کن :n02:) خراب شده و سلکتور کار نمیکنه. اگه گارانتی داره ببرید نمایندگی راحتتر پیدا میشه مشکل. اول یه دسته دیگه تست میکنن اگه درست نشد میرن سراغ سیم کشی و...
نقل قول:اگه دسته راهنما باشه که به شما تبریک میگم، یک خرج حسابی به گردن مبارک افتاد. دسته راهنما که با دسته برف پاک کن عموما یکسره هست، گرون ترین بخش از مدار برف پاک کن محسوب میشه. ولی تا میتونید مقاومت کنید به نخریدن دسته و حدالمقدور دسته رو باز کنید و تعمیر کنید. و اگر ناچار به خرید شدی جنس خوب هم بخر که دوباره تو هچل نیافتی.نقل قول:
من اگه جای شما بودم عوضش نمیکردم و بصورت دستی برف پاک رو قطع و وصل میکردم تا بلاخره این مجموعه کنده بشه و خلاص تا ارزش عوض کردن پیدا کنه. اینجوری یاد پیکانهای قدیمی که برف پاک کنش رو داشبورد بود میافتی که مردم چجوری با این ماشینها راننده شدن.
برای این موارد اصلا نیاز به تعویض نیست. اکثرا به راحتی میشه با کمی حوصله و دقت مجموعه رو دمونتاژ کرد و ایراد رو رفع کرد. این ایرادات یا از قطع شدن سیم یا عدم اتصال صحیح پلاتین ها هست که براحتی درست میشن. ولی تعمیر کار ها به این کار تن نمیدن و فقط تعویض میکنن...نقل قول:
منقل قول:
م
من مشکل مشابه و در عین حال متفاوتی رو با پراید تجربه کردم
و اون از کار افتادن برف پاک کن در موقع حساس بود
( یک بار دقیقن روز برفی منو بیچاره کرد تا به خونه رسیدم)
گارانتی داشتم و موتور برف پاکن رو عوض کردند (کل مجموعه) بعدداز یک هفته دوباره همین شد
اینبار حدس زدند که از دسته برف پاکن باشه اما غربیلک فرمان در جا جام شده بود و خوشبختانه نتونستند بازش کنند
و دوباره موتور رو نو کردند و درست شد
پس به حتا جنس نو هم اعتباری نبود
خیلی وقتا مشکل از موتوره و اتصالی می کنه و فکر نمی کنم پراید هنوز این قسمتش دیجیتال و به مالتی پلکس باشه پس با یک چک ساده دسته برف پاکن ( با مالتی متر و یا یک چراغ تست از فیش وصل شده به موتور برف پاککن و نیازی به باز کردن راهنما در این مرحله نیست) می تونید متوجه شید که برق به درستی میرسه به موتور یا نه و ایراد پیدا می شه
دقت و حوصله جلو وقت و هزینه رو می گیره
البته این فک نمیکنم کار خودم باشه باید ببرم پیش تعمیر کار (باتری ساز)که اونم اگه حالشو نداشته باشه میگه عوض کن اگر هم داشته باشه فک کنم یه چیز بالغ بر هزینه یه موتور نوهزینه بردارهنقل قول:
سلامب
بخشید پراید 91 دارم که 85 هزار تا راه رفته
دو تا لنت عقب پراید یکی از بچه ها ماشین ش فروخت و نو هست بهم داد.
من تا الان لنت عقب عوض نکردم و ظاهرا مصرفی میگن نداره
الانکه لنت دارم به نظرتون عوض کنم؟
ترمز دستی رو چند بار ریگلاژ کردی؟نقل قول:
اگه 2 بار ریگلاژ کردی بایستی لنت عقب بازدید بشه.
اگه یک بار ریگلاژ کردی و الان ترمز دستی بیش از 9-10 دنده کشیده میشه باز هم بایستی بازدید بشه. چون ممکنه لنت یکطرفه بره.
اگه هم تا حالا ریگلاژ نکردی و ترمز دستی کارایی داره نیازی به تعویض نیست. ولی ترمز دستی رو بایستی ریگلاژ کنی.
کنار دسته ترمز روی کنسول وسط یک درپوش لاکی کوچیک هست که در میاری و یه پیچ نمره 10 داره کی میتونی با آلن یا دم باریک سفتش کنی و بایستی به حدی باشه که تا 6 دنده ترمز بگیره و کمتر 5 دنده نشه.
از لنتهای پرچ کاری شده به هیچ وجه استفاده نکنید.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
سلامنقل قول:
اگر خودتون دست به آچار نیستید من میگم فعلا کاری به کارش نداشته باشید. چون این موارد خیلی اوقات همونطور که اتفاقی ایجاد میشن، اتفاقی هم رفع میشن...
دوستان من در بین پاسخها دیدم که میگن وقتی میخوای کولر رو روشن کنی کلاچ بگیرین و دور موتور پایین باشه و این حرفا...
در کمپروسور کولر یک پولی وجود داره که مستقیما به موتور وصله و با روشن شدن ماشین به گردش در میاد و وقتی که ما کلید AC رو میزنیم جریان برق آهنربای مغناطیسی کمپروسور فعال میشه و کلاچ کولر درگیر میشه و تراکم در مدار کولر و گردش سیال صورت میگیره.
نکته اینجاس که فرضا شما با سرعت 100 در حرکتید و دمای اتاق هم پایین اومده و در اینجا ترموستات کولر عمل میکنه و جریان برق آهنربای مغناطیسی رو قطع میکنه و کلاچ کولر آزاد میشه و کمپروسور متوقف میشه. که در ادامه با افزایش دما ترموستات مجددا برق آهنربای مغنطیسی رو برقرار و کلاچ درگیر و فرآیند سرمایش فعال میشه.
غیر از اینه؟
سلامنقل قول:
دقیقا همینطوره. هر چند لحظه یکبار این درگیری اتفاق می افته و این حرف که کلاچ بگیرید و... زیاد علمی نیست. فقط یه موردی هم هست. بار اول که میخواد کمپرسور درگیر بشه چون سرد هست (از لحاظ مکانیکی منظورمه، یعنی روغن داخلش غلیظ شده و مثل موتور سرد میمونه) این کار انجام بشه ضرر نداره و شوک کمتری وارد میکنه. در کل خیلی حساس نباشید:n39:
دوستان ماشینم 405 نزدیک یکسال پیش واشر زد و سرسیلندر جوش و کف تراشی شد الان درب موتور سفیدک زده و احتمالا واشر نیم سوز شده حالا ب نظر شما ی خرج اساسی کنم و سرسیلندر عوض کنم بهتره یا دوباره بدم کف تراشی؟صحبت هزینه نیست صحبت اینه سرسیلندرم مدل قدیمیه دلم نمیاد با این جدیدا عوض کنم میترسم دوباره واشر بزنه
نقل قول:
سلام
اول از همه مطمئن بشید مشکل واشر پیدا کرده. آب کم میکنه ماشین؟ اگر شهر سردسیر باشید کمی سفیده و شیره ای شدن درب روغن تو فصول سردسیر عادیه و توی خیلی از ماشین های اتفاق می افته. درب رادیاتور هم چک کنید ببینید اثر خامه ای وجود داره یا نه.
اگر واشر باشه باید سرسیلندر باز بشه و اگر جای کف تراشی داشته باشه که مشکلی نداره ولی اگر دیگه امکانش نباشه چاره ای جز تعویض نیست. نکته ی مهم درست بستن سرسلندر هست که تعمیرکارها معمولا رعایت نمیکنن متاسفانه. پیچ ها باید به ترتیب و با گشتاور تعیین شده به وسیله ی ترکمتر بسته بشن ولی رعایت نمیشه. ضمنا به واشر اصلا نباید چسب یا ماده ی اضافه ای زده بشه
اول از همه تشکر میکنم از شما بعدش بله آب کم میکنه دو روز ی لیوان شهرم هم سردسیر نیست مکانیک دید گفت واشر نیم سوز شده ولی فعلا کار میکنه از واشر قبلی تا الان شاید ده دوازده هزارتا کارکرده و بخاطر همین میترسم نو بزنم :n37:نقل قول: