درود
آمریکایی بازی رو از کجا باید شروع کرد؟ (منظور از لحاظ فنی و دست ب آچار بودن است)
آیا در کشور ما با این وضع قیمت ها و قطعات و غیره آینده داره؟
Printable View
درود
آمریکایی بازی رو از کجا باید شروع کرد؟ (منظور از لحاظ فنی و دست ب آچار بودن است)
آیا در کشور ما با این وضع قیمت ها و قطعات و غیره آینده داره؟
نقل قول:
آمریکایی بازی رو از کجا باید شروع کرد؟ (منظور از لحاظ فنی و دست ب آچار بودن است)
آیا در کشور ما با این وضع قیمت ها و قطعات و غیره آینده داره؟
به نظر من از خرید یه ماشین امریکایی و کلنجار رفتن با مشکلاتش:n09:
آینده رو ملاک قرار نده و به حرف دلت گوش کن.:n26:
------------------------------
بالاخره بعد از امتحان کردن رنگ و چرم و برچسب، چرم رو انتخاب کردم، دو رنگی که انتخاب شد یکی همرنگ تریم فابریک ماشین و دیگری رنگ مارون :
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
تودوزی صندلی ها با همون چرم و مخمل به شکل فابریک تموم شد که متاسفانه چون مخمل دلخواه رو پیدا نکردم به اجبار از مخمل رنگ قهوه ای استفاده شد:
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
بعد نوبت به سقف و قابهای تریم رسید، اول سقف رو باز کردم :
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
بعد به ارامی روکشش رو کندم:
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
بعد اماده و تمیز شد :
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
و در نهایت روکش چرم چسبونده شد:
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
در مورد قابهای ستون و سایر جاها هم ابتدا تمیزشون کردم و بعد روشون چرم کشیدم:
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
البته اینکار دقت و حوصله بسیاری میخواد، بطوری که برای هر قاب کوچیک حدود 3 الی 4 ساعت زمان لازمه تا با مالش دست روی سطح و گرمای سشوار چرم به خوبی و بدون چروک بچسبه، البته نوع چسب هم مهمه که من از بهترین چسب برای اینکار استفاده کردم که به اسم چسب صنعتی آ-77 مشهور هست.
کار روی بقیه قطعات همچنان ادامه داره، منتظر نظرات دوستان هستم.
سیستم بخاری که پیاده شده بود دریچه ها چک شد مشکلش این بود که در اثر کار نکردن ، دریچه وسط نیمه باز و پشتش قطعه ای داره برای هدایت باد طوری قرار گرفته بود که مسیر باد بخاری رامیبست در نتیجه باد داخل اتاق نمی امد لولاهای دریچه ها را که خاک گرفته بود تمیز و روغن کاری و روان کاری شد
برای اطمینان از عملکرد دریچه ها و وکیومها شلنگی که از منیفولد به توپی (وکیوم تانک)را مستقیم به وکیوم وسط وصل کردم دریچه را در دو وظعیت باز و بسته میکنه اما به وکیوم بالا که وصل شد به جای اینکه دریچه را به سمت بالا ببنده به سمت پایین محکم فشار میده در صورتی که خودش فنر داره نیازی نیست که به سمت پایین فشار بده به نظر اساتید این وکیوم مال خودش هست یا خیر؟
سیستم بخاری را سر جایش قرار دادم اما نبستمش شلنگ های خود وکیوم ها را جا زدم سلکتور را در حالتهای مختلف قرار دادم اما هیچ یک از دریچه ها باز نشدن سوکت شلنگی که به پشت سلکتور وصل میشه را از جایش درآوردم مکش در شلنگ بود اما جا میزدم مکش را به وکیوها انقال نمیداد این شد که خود کلید راباز کردم داخل او 9 تا لوله را برسی کردم اکثرا داخلشون گرفته بود با اسپره خشک کاملا شستشو دادم طوری شد که وقتی به داخل یکی از لوله ها اسپره میکردم و سلکتور را در وضعیتهای مختلف قرار میدادم از لوله دیگه اسپره بیرون میزد این را نشان میداد که لوله ها ی کلید باز شده دوباره بردم تستش کردم اما وقتی که شلنگ مکش اصلی را روی کلید جا میزنم و سلکتور را در حلتهای مختلف قرار میدم مقدار مکش از لوله دیگه خیلی کمه این طور میشه گفت که کلید مثل رگلاتور گاز عمل میکنه یعنی فشار را کم میکنه چون فشار کمه وکیوم ها عمل نمیکنند خود کلید را برسی کردم پرسی هستش و پیچی برای باز کردن نداره حالا به نظرتون این کلید باید تعویض بشه نمونه نو گیر میاد یا باید توی اوراقی ها دنبالش بگردم
درضمن وکیومی بغل پای شاگرد وجود نداره نبودش چه مشکلی میتونه بوجود بیاره؟
دریچه بغل پای شاگرد را با ورق بستند که عکسش را قرار میدم
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
كليد كنترل دريچه ها به اين راحتي خراب نميشه و معمولا بيشترين مشكلي كه براي اين كليد رخ ميده شكسته شدن محل سوار شدن لوله ها روي اون هست.
وكيوم ها را بصورت تك تك و جداگانه با مكش مستقيم هواي موتور چك كرديد؟
با اين كار ميتونيد از درست عمل كردن هر كدام از وكيوم ها و باز و بسته كردن دريچه مربوط به هركدام مطمئن باشيد، بدون اينكه بقيه وكيوم ها در كار كرد اون تاثير داشته باشن( مثلا يكي از وكيوم ها وجود نداشته باشه" بغل پاي شگرد" و يا احتمالا مشكل داشته باشه " دريچه انتقال هوا به پشت شيشه جلو شماره 53" )
اين دريچه كه با وكيوم شماره 53 باز و بسته ميشه، تنها براي انتقال و هدايت هوا به سمت كانالهاي منتهي به پشت شيشه جلو هست و اگر به اون جدولي كه در مورد وضعيت كليد كنترل دريچه ها و باز و بسته بودن اونها در هر حالت قرار گرفتن كليد نوشتم مراجعه كنيد ،متوجه خواهيد شد كه دريچه تنها در زماني باز هست كه كليد كنترل در وضعيت DEF = DEFROST عمل ميكنه و در زمستان هواي داغ بخاري به پشت شيشه براي ذوب يخ و رفع مه گرفتگي استفاده ميشه و در مابقي حالات بسته است ، با اين ترتيب اون وكيوم داره درست عمل ميكنه.
وكيوم و دريچه بغل پاي شاگرد براي زماني استفاده ميشه كه هواي داخل اتاق بايد دوباره به سمت فن فرستاده بشه تا باز در سيستم كولر يا بخاري استفاده شده و نياز به صرف انرژي كمتري براي گرم يا سرد كردن هوا باشه.
اگر اين دريچه وجود نداره پس يكي از مراحل اين عمل ناقص هست و اينكه لوله منتهي به اون وكيوم هم بايد كور بشه تا بي جهت هوا مكيده نشده و توي كار كرد موتور و بقيه دريچه ها اختلال ايجاد نكنه.
فكر كنم بتونيد دست دوم پيدا كنين.
توپي داخل موتور كه لوله ها به اون وصل بود را بستيد؟ درست عمل ميكنه؟ ممكنه خراب شده باشه.
اگر به لوله ها شك داريد همه را يكجا با يك نوع خوب و مرغوب تعويض كنين.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
سلام دوستان
به نظرتون اگه یه گروه توی وایبر هم برای ماشین های امریکایی داشته باشیم چه جوره؟
من هم سیستم دریچه ها را قبلا بررسی و سرویس کردم و البته با راهنمایی علی آقای عزیز.
ناگفته نماند مال من بجز دوتا شکستگی در اهرمها و دررفتگی لولاها و لوله ها مشکلی نداشت.
امروز ترموستات را باز کردم ۷۴بود میخام ۸۴درجه براش بذارم.و به تقلید پیکان قدیم که ورودی کاربرات یه زانو داره که میشه در زمستان به سمت پشت رادیاتور چرخوندش لوله ورودی هوا را به پشت رادیاتور چرخوندم تا هوای گرم وارد موتور بشه.
حالا یه ایراد که کمی آزار دهنده است اینه که هنگامی که ماشین در وضعیت خلاص است چراغ دنده عقب روشن میشود و در ترافیک ماشین های عقبی میترسند.ضمنا در حالت خلاص ماشین استارت نمیخورد البته یه بار در حالتD استارت خورد و راه هم افتاد.
حالا نمیدونم دقیقا چکار کنم؟
از اینکه فقط برای دوستان زحمت ایجاد میکنیم ببخشید.
راستی فاصله لاستیک ضربه گیر تا صفحه بالای ان فقط چند سانتمتر است یعنی در دست اندازها سیستم تعلیق جلو فقط میتواند این مقدار نوسان داشته باشه.این طبیعیه ؟چاره چیست ؟
سپاسگزارم
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
من هم امروز ترموستات را سوار كردم. سال گذشته 74 درجه بود كه در كل خوب كار ميداد اما براي بخاري يك مقداري ضعيف عمل ميكرد.
امسال 82 درجه گذاشتم اما فكر ميكنم يك ايرادي توي كار اين ترموستات جديد هست. هنوز لوله هاي بخاري را وصل نكردم، اما چند وقت از اين ترموستات جديد استفاده ميكنم، اگر مشكل حل نشد تعويض ميشه.
مشكل اينجاست كه حرارت به سرعت تا نزديك 100 درجه مياد و بعد بلافاصله با باز شدن ترموستات به حدود 80 درجه برميگرده.
احتمال ميدادم بخاطر حساسيت زياد نشانگر جيوه اي باشه اما نمونه قبلي كه 74 درجه بود اين مشكل را نداشت. شايد ترموستات جديد كمي ديرتر عمل ميكنه و حرارت بيشتر از 82 بالا مياد.
اين لوله اي كه گفتيد به سمت موتور برميگرده، توي نوا بطور اتوماتيك هست و بواسطه ترموسوئيچ كه داخل جاي ----- هوا تعبيه شده و با حرارت هواي ورودي عمل ميكنه، هوا را از سمت منيفولد اگزوز به سمت ورودي كاربراتور ميفرسته، البته اگر لوله خرطومي فلزي اون وصل شده باشه و وكيوم مربوط به اون هم به درستي عمل بكنه.
من هم چند روز ديگه سوارش ميكنم.
مشكل استارت خوردن ماشين در حالت D و روشن شدن چراغهاي دنده عقب در وضعيتهاي ديگه مربوط به سوئيچ كنترل اون كه روي پوسته فرمان و زير پاي راننده هست بوجود آمده و ظاهرا از تنظيم خارج شده.
فكر كنم جناب kcnc در اين مورد تجربه خوبي دارن چون ماشين ايشان هم همين مشكل را داشت.
فاصله ضربه گير طبق پايين با شاسي همين قدر هست و البته ممكنه اگر جلوي ماشين كمي بالاتر بياد( گذاشتن منجيت زير فنرهاي جلو) مقداري حدود نيم سانت هم بالاتر بياد كه همين مقدار توي دست انداز خيلي تاثير داره .
اگر مشكل خاصي با اين مقدار نداريد نيازي به بالاتر بردن نيست چون كارايي بازي فنر كم ميشه و اينبار توي دست اندازها حالت خشك و سفتي پيدا ميكنه و جلوي ماشين به اصطلاح ميكوبه.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
ممنون جناب camaro lt ما که چیزی نمیدونیم و مبتدی هستیم اگر هم چیزی میدونیم اون هم با کمک و راهنمایی شما انجام میدیم
یه سوال داشتم اینکه از ترموستات چه ماشینی استفاده میکنید شنیدم برای ماشینهای ما پیکانی میخوره آیا صحت داره ؟
جنابhamid-r-s
من هم مشکل روشن نشدن و تنظیم نبودن کلید کشابی دنده عقب را داشتم البته مال شما مشکل روشن ماندن و استارت هستش که باز مربوط میشه به همین کلید که جناب camaro ltدر صفحه733 و 734 و 735 با قلم شیوایی که دارند کامل توضیح دادند که با انجام دادانش مشکل بنده حل شد امیدوارم مشکل شما هم حل بشه.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
با سلام
علی آقا سلام
ماشین متعلق به خودتون هست؟
قابل شما را ندارهنقل قول:
متاسفانه به علت مشکل مالی و... گذاشتم برای فروش
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
ممنونم جناب كامارو از حوصله و لطفتون
اين سيستم ورودي هواي گرم منيفولد را تاحالا نديدم،بررسي ميكنم اگه درست كار كنه خيلي خوبه چون اين كار من يعني پايين آوردن ورودي هواي كاربراتور به فضاي پشت رادياتور براي استفاده از هواي گرم براي تغذيه ي موتور در زمستان ممكنه باعث ورود گرد و خاك به كاربرات بشه.
ظاهرا ترموستات شما گير داره زيرا اينطور نيست كه ترموستات يكمرتبه باز بشه بلكه با افزايش دما ذره ذره باز ميشه و حتي در دماي مثلا 60 درجه هم يه ذره كوچولو باز ميشه و در دمايي كه روي آن نوشته كاملا باز ميشه.
فاصله لاستيك ضربه گير با شاسي به نظر من خيلي كمه،همه ماشينها دستكم ١٠cm جا براي بالا و پايين رفتن قسمت جلو ماشين و نوسان فنرها وجود داره اما نوا كمتر از 5cm، به نظرتون اگه من ارتفاع اون لاستيكها را نصف كنم مشكلي پيش مياد؟
جنابkcnc ممنون از نشاني صفحاتي كه داديد ، ميرم ميخونم ببينم ميتونم سيستم سوييچ و استارت را تنظيم كنم؟
،من هنوز ترموستات جديد نخريدم اما ظاهرا به پيكان شباهت داره.
سپاس
سلام دوستان عزیز.
اینم سری کامل عکسهای بیوک
اگر از جای دیگه ای هم خواستید بگید عکس بزارم
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
اینم نمد فابریک داخل صندوق عقبه تا حالا استفاده نشده منم حیفم میاد استفاده کنم!!
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
این هاسکی هم مال یه دوستامه رفتیم دور زدیم بعدش از ماشین پیاده نمیشد!!!
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
دوستان نظرتون چیه؟ ماشین خوب شده؟اگه انتقاد یا پیشنهادی دارین بگین.
=====
=====
در مورد ترموستات هم من پیکانی اصلی 82 انداختم راضی هم هستم.
سلام.. دستت درد نکنه. بیوک چی هست؟ شبیه سری B هست.. سلیقت هم که عالی.. پرفکت خیلی حال کردم :n12:نقل قول:
سلام.ناقابله
بیوک ایران(اسکای لارک)تیپ بی3
مدل 1358
امکانات:کولر-فرمان هیدرولیک-4شیشه برقی-قفل مرکزی-بخار گیر شیشه عقب-گیربکس اتوماتیک-برف پاکن تایمر دار
متشكرم جناب KCNC
بله ترموستات پيكان به خوبي روي محل نصب ترموستات در موتورهاي 6 و 8 سيلندر GM سوار شده و كاركرد مناسبي داره.
البته من فكر ميكنم در گذشته ساخت ترموستات بر اساس يك استاندارد خاص مانند بلبرينگ و يا كاسه نمد بوده كه با سايز و شماره مشخص ميشده و به همين دليل ترموستات پيكان با شورلت و يا فولكس پاسات يكي هست، اما در خودروهاي امروزي ديگه هر شركت خودرو سازي براي خودش يك نوع ترموستات طراحي ميكنه و مثلا ديگه نميشه از ترموستات 206 براي پيكان استفاده كرد و يا حتي براي 405 كه از خود شركت پژو هست.
اما با اين حساب هنوز ميشه به نوعي از ترموستاتهاي ديگه هم براي شورلت استفاده كرد منتها بهتره كه استاندارد اندازه ها را بر اساس ترموستات پيكان در نظر بگيريم كه بهترين همخواني و هماهنگي را با محل نشيمنگاه خودش در سر سيلندر شورلت داره.
بطور مثال ترموستات پرايد مقداري از نظر قطر نسبت به پيكان كوچكتر هست و احتمالا براي شورلت مناسب نباشه
سمت راست ترموستات پيكان و سمت چپ پرايد
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
قطر ترموستات پرايد مقداري كمتر از پيكان هست و به نظر ميرسه كه مناسب استفاده در شورلت نباشه
قطر ترموستات پيكان
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
مقدار كمتر قطر ترموستات پرايد نسبت به پيكان
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
سال گذشته از ترموستات نوع پيكان با نام SUPER PART FRANC استفاده كردم كه كيفيت خوبي ارائه كرد، فقط درجه حرارت نسبتا كمي داشت ( 74 درجه )
امسال از نمونه ساخت شركت ROSTER استفاده كردم كه 82 درجه هست منتها همان ايراد را داره كه بايد چند وقتي استفاده و تست بكنم اگر مشكل خاصي درست كرد تعويض ميكنم.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
امروز بعد از چندین روز بالاخره کیت کامل واشرهای موتور که از تهران خریداری شده بود رسید، مارکشون رول هست و جعبه سفید ابی دارن و بنا به تایید مکانیک بهترین جنس موجود در بازار همین نمونه هست، همچنین رینگها مارک پرفکت تهیه شد به همراه یاتاقانها و یه سری لوازم دیگه تا انشالله در همین چند روز اینده موتور رو جمع کنیم.
جناب mohamad.hejazi عزیز بیوکتون بسیار زیبا و سالمه، امیدوارم سالها از سواری باهاش لذت ببرین.:n16:
اتصال ورودي لوله هواي گرم براي موتور
لوله زانويي شكل كه براي نصب در زير گلويي جاي ف ي ل ت ر هوا ساخته شده از يك سمت به مانيفولد اگزوز وصل ميشه تا هواي گرم شده توسط اگزوز به سمت دهانه كاربراتور هدايت بشه. براي محكم شدن اين لوله از يك پيچ استفاده شده
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
سمت ديگه لوله داراي خرطوم پلاستيكي هست كه متاسفانه توي ماشين من نبود و بجاي اون از يك تكه لوله لاستيكي با خم مناسب استفاده كردم و يه زير گلوي دهانه ورودي ف ي ل ت ر هوا متصل شد
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
اين قسمت در واقع يك دريچه داره كه توسط مكش هواي موتور و كاركرد يك سيستم وكيوم ، مثل دريچه هاي كولر و بخاري عمل ميكنه ، منتها براي اينكه بصورت خودكار باشه و بر اساس مقدار حرارت هواي محيط و موتور دريچه باز و بسته بشه، از يك ترموسوئيچ استفاده شده كه در داخل محفظه ف ي ل ت ر هوا نصب شده و در حالت سرد بودن هوا ، مسير مكش هوا براي وكيوم باز ميشه تا هواي داغ به كاربراتور برسه و در زمان گرم شدن مسير هوا بسته و در نتيجه دريچه هم بسته شده و هوا از مسير معمولي خودش كه خنكتر هست وارد كاربراتور بشه.
دوتا لوله هوا كه از سمت موتور براي ايجاد مكش و سمت وكيوم دهانه براي باز و بسته كردن دريچه به اين ترموسوئيچ وصل شده در زير محفظه ف ي ل ت ر هوا وجود داره.
اگر اين سيستم عمل نميكرد اول لوله هاي وكيوم را چك كنيد چون ممكنه پاره و پوسيده شده باشن و مكش به درستي انجام نشده باشه.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
زمستانها اين لوله را نصب و تابستانها باز ميكنم، چون هواي بشدت داغ خوزستان جوريه كه ديگه نيازي به گرم كردن هواي ورودي كاربراتور نيست
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
علی آقا ممنون از توضیحات کامل همراه با تصویرت
دوستان برف پاک کن ماشین من مورد پیدا کرده
طبق جستجوهای زیاد تو نت و باز کردنش و توجه به عملکردش متوجه شدم این قطعه که پلاتین اصلی برق ورودیش هست
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
مشکل داره و موقع قطع کردن برق درست عمل نمی کنه ( یه جور قطع کن مکانیکی هستش ) و فیوز مربوطه می سوزه
حالا دوستان جایی سراغ ندارن یا استوک یا نو این رو داشته باشه چند جا آمار گرفتم نداشتن
درود بر همه دوستان و درود بر ستون توانای این انجمن علی آقای عزیز
موتور برف پاکن منم ایرادش اینه که کلیدش قطع میکنم بازوی برف پاکن همون جای خودش می ایسته.
کمکی از دست بنده برای آقای مهدی سنچری ساخته نیست.
حالا میفهمم چرا وقتی شلنگ وکیوم ترموسوییچ را وصل میکنم بعد یه دقیقه موتور میلرزه،چون هوای گرم منیفولد نمیاد تا ترموسوییچ را باز کنه و هوای بیشتری به کاربرات برسه.چون لوله اتصال منیفولد به کاربرات وصل نیست ضمنا این ترمو سوییچ با دریچه ای که میبنده مانند یه ساسات هم عمل میکند ، درسته؟
دیروز یه اسپری کاربرات شور را کامل به طور یکسره توی کاربرات روشن داغ خالی کردم امیدوارم تاثیر گذاشته باشه، یه ترموستات ۸۲ فرانسوی مخصوص پژو را ۱۲هزار خریدم و نصب کردم خیلی دقیقه.
کلید چراغ عقب و تنظیم استارت که روی محور فرمان قرار دارد را کامل به سمت چپ چرخاندم و سفت کردم، چراغ دنده عقب که قبلا در حالت خلاص هم روشن میشد درست و فقط در حالتR روشن میشه،استارت هم که قبلا در حالت N نمیخورد درست شد اما دوباره به حالت قبل برگشت و در وضعیت N استارت نمیخورد. اشتباهی هم مرتکب شدم و سیم نمایشگر مکانیکی وضعیت شیفتر را پاره کردم و اکنون پشیمانم.
هم اکنون هم کمی نگرانم چون چراغ دینام گاهی دیر خاموش میشه یا هنگام توقف روشن میشه البته تسمه ش کمی پوسیدگی داره هنوز چک نکردم ایراد از خود دینام است یا شل بودن تسمه یا پوسیدگی آن؟
راستی دوستان شماره و نوع و راهنمایی تعویض تسمه های موتور را دارند؟
متشكرم جناب mehdicentury
فكر ميكنم اگر اين قطع كن را باز كنيد و بخشي كه كنتاكت برق از اون رد ميشه را بررسي كنيد، مشكل بهتر مشخصه شده و قابل تعمير باشه، چون بيشتر مواردي كه توي اينجور وسائل پيش مياد بخاطر كثيف شدن يا خال زدن دهانه كنتاكتها و يا پلاتينهاي اونها است، درست مثل دهانه پلاتين در دلكوهايي كه پلاتين دارند.
اگر اشتباه نكنم توي شورلت كاپريس هم از همين مدل موتور برف پاكن استفاده شده و ممكنه با نمونه شما همخواني داشته باشه.
////////////////////////////////////
خيلي متشكرم جناب hamid-r-s
چون خيلي وقت هست كه موتور برف پاكن باز نكردم، تقريبا اون وضعيت قرار گيري قطع كن اتوماتيك را فراموش كردم، اما توي تصويرهايي كه دارم ميگردم و با شرح توضيح ميدم كه ممكنه مشكل نمونه شما از چي باشه و به احتمال زياد قابل تعمير هم هست.
موردي كه در باره سيستم هواي گرم ساسات گفتيد درسته و به نوعي براي كاركرد بهتر كاربراتور و موتور تعبيه شده، منتها اگر اون لوله اتصال به مانيفولد اگزوز را نداشته باشه، بازهم مشكلي كه باعث لرزش موتور بشه نبايد بوجود بياد چون در هر حالت چه دريچه بسته يا باز باشه، هوا از يكي از مسيرها به سمت كاربراتور هدايت خواهد شد و نبود اون لوله فقط باعث ميشه كه هواي گرم به طرف كاربراتور هدايت نشده و مثل حالت معمولي كار بكنه.
لرزش احتمالا بخاطر مشكلي توي لوله ها بايد باشه كه هواي اضافي را به سيستم موتور وارد ميكنه و باعث بهم خوردن تنظيم هوا و سوخت كاربراتور ميشه كه بيشترين دليل پارگي و پوسيدگي بخشي از اون لوله هاي لاستيكي هست.
تمام لوله ها را به دقت چك كنيد تا احيانا چنين مشكلي داشت، پيدا بشه. خرابي ترموسوئيچ هم ميتونه باعث اين اتفاق باشه، بطوري كه هوا از اون سوئيچ نشت داشته باشه.
سوئيچ چراغ دنده عقب و استارت روي فرمان را كه تنظيم كرديد درست بوده و بايد همين كار را بازهم تكرار كنين تا بهترين وضعيت تنظيم بوجود بياد، اگر درست نشد ممكنه بخاطر درست جا نرفتن سوئيچ در محل خودش باشه و يا شل بودن پيچها.
كل سوئيچ را از روي پوسته فرمان باز كنيد و با دست و در حالتي كه قابل بررسي دقيق باشه تمام وضعيتهاي مختلف استارت و دنده عقب را چك كنيد .
در مورد دينام بهترين كار اينه كه تست دينام انجام بشه و اين كار با گرفتن آمپر از دينام بوسيله آمپر متر انجام شده و نشان ميده كه دينام دقيقا چه مقدار آمپر برق و ولتاژ توليد ميكنه؟
احتمال داره ذغالها كوتاه و فرسوده شده باشه كه با تعويض مشكل حل ميشه چون خرابي آفتمات و يا ديود معمولا باعث روشن شدن يكسره چراغ دينام خواهد شد.
تعويض تسمه هاي كولر و دينام و هيدروليك فرمان روش خاصي نداره و با شل كردن پيچ نگهدارنده و رگلاژ هركدام از اين بخشها( كمپرسور كولر، دينام، پمپ فرمان) و خارج كردن تسمه مربوطه از محل خودش انجام پذير هست، منتها دوتا از تسمه ها( كولر و دينام) بخاطر اينكه بعد از تسمه پمپ فرمان قرار دارند، باز و بسته كردن و پياده كردن كامل اونها از روي ماشين مستلزم باز و بسته كردن كامل تسمه هاي جلوتر از خودش هست.
امروز لوله هاي بخاري را هم مثل سال قبل وصل كردم.
اول آب رادياتور را با لوله داخل يك بشكه ريختم تا دوباره به داخل اون برگشت داده بشه
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
كوركن لوله بالا كه خودم ساختم را باز كردم و لوله ورودي رادياتور بخاري متصل شد.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
كوركن لوله پايين هم توسط خودم ساخته شده بود ولي كامل باز نكردم چون سر لوله پايين را يك تكه لوله آب فلزي وصل كرده بودم تا راحت با جنت اتصال برقرار كرده و با بست سفت بشه، بنابراين تنها بخشي كه باز شد يك اسپندل كهنه بود كه نقش اصلي كوركن را ايفا ميكرد
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
و در نهايت آب رادياتور دوباره ريخته شد.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
جناب camaro ltممنون از مطالب مفیدتون
امروز فرصتی شد تا سیستم بخاری را که قبلا پیاده و سرویس شده بود ببندم ، اما هنوز شلنگهای بخاری را جا نزدم دیدم که در مورد بخاری پست گذاشتید ، این قسمت را متوجه نشدم(اول آب رادياتور را با لوله داخل يك بشكه ريختم تا دوباره به داخل اون برگشت داده بشه) دلیل این کارتون چیه ؟
2- با خالی کردن آب رادیاتور و دوباره ریختنش نیاز به هواگیری هست یا خیر اگر نیازه روش هوا گیری به چه صورته؟
3- آب رادیاتور توسط واتر پمپ به رادیاتور بخاری هدایت میشه ؟ یا اصلا ربطی به واتر پمپ نداره
4- در بدنه سیلندر پیچ تخلیه ای برای خالی کردن آب وجود داره؟
5- وقتی که فن بخاری را روشن میکنم و با دور تند کار میکنه از دریچه بغل پا شاگرد مکش میکنه به نظرتون عملکردش درسته؟ با تشکر فراوان
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
1. به دليل استفاده مجدد از آب رادياتور و ضد زنگ / جوش ، چون بتازگي عوض كرده بودم و اگر اين كار را نميكردم روي زمين ميريخت و هدر ميرفت
2.نيازي به هواگيري نيست چون سيستم گردش آب موتور شورلت باز هست ( بر عكس پژو 405 يا 206 كه بسته هست و بايد هواگيري بشه)
هر زمان كه بخشي از سيستم گردش آب باز و خالي شد، دوباره با ريختن آب و يكبار روشن شدن موتور، هواي توي سيستم به سمت درب رادياتور رفته و با اولين باز شدن سوپاپ درب رادياتور خارج ميشه.
3.كلا گردش آب موتور توسط واترپمپ انجام شده و هر كجا كه جريان آب مورد نياز باشه از واترپمپ تامين خواهد شد.
4.بله تقريبا تمام خودروها در سيلندر موتور يك پيچ تخليه آب دارن اما توصيه ميكنم از اون استفاده نكنيد چون خيلي حساس و شكننده و ظريف ساخته شده و ممكنه به راحتي بشكنه. بهترين كار باز كردن جنت پايين رادياتور هست.
5.هواي مورد نياز براي دميده شدن به رادياتور بخاري و يا اواپراتور كولر، يا از سمت دريچه هواي بيرون تامين ميشه( دريچه اي كه وكيوم اون زير شبكه بين شيشه و كاپوت نصب شده) و يا از هواي داخل اتاق كه با باز شدن دريچه بغل پاي شاگرد، هوا به سمت فن دمنده مكيده ميشه.
حالا چون اون دريچه بغل پاي شاگرد در ماشين شما وجود نداره، بنابراين مثل اين هست كه اين دريچه كاملا باز شده و مسلما هوا هم از اون محل به سمت فن مكيده ميشه.
متاسفانه توي تصاويري كه داشتم چيزي در مورد موتور برف پاكن نبود و در نت هم تصويري مربوط به قطع كن اتوماتيك موتور برف پاكن پيدا نكردم،اما بطور شفاهي ميتونم راهنمايي كنم:
موتور برف پاكن را كامل از روي ماشينم باز كنيد، پرچهاي نگهدارنده بخش درب گيربكس موتور برف پاكن را هم باز كنيد تا اين درب باز بشه.
حالا به داخل گيربكس دسترسي داريد. يك پلاتين فلزي ديده ميشه كه در واقع همان اتوماتيك قطع كن هست و زماني كه كليد خاموش كردن برف پاكن را بزنيد، برق از اين پلاتين به موتور ميرسه و همچنان موتور به گردش خودش ادامه ميده تا زماني كه چرخ دنده بزرگ گيربكس در وضعيتي قرار بگيره كه دهانه اين پلاتين باز بشه و در اين حالت برق موتور قطع شده و موتور برف پاكن متوقف خواهد شد.
اين حالت درست زماني هست كه تيغه هاي برف پاكن در حالت كاملا پايين و خوابيده قرار داشته باشند.
حالا اگر اين قطع كننده اتوماتيك عمل نميكنه، بايد اين پلاتين بازديد و بررسي بشه چون احتمال داره از تنظيم خارج شده باشه، يا شكسته و يا كلا كنده شده باشه و يا دهانه اون خال زده و به خوبي كنتاكت برق ايجاد نميشه.
اگر يكبار اين بخش را باز و نگاه كنيد متوجه كل قضيه خواهيد شد و كار چندان سختي نيست، از هر بخش تصوير بگيريد تا مراحل را دقيقا به ياد داشته باشيد.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
...................
من بطور عادت هر وقت كه بخشي از سيستم ترمز را باز ميكنم( يكي از پمپهاي ترمز توي چرخ، لوله هاي ترمز، پمپ ترمز اصلي، تقسيم ترمز و رابطها) حتما بطور كامل تمام مدار روغن ترمز را هم هواگيري ميكنم، اونهم با كمك نفر دوم كه با فشار دادن پدال و ايجاد كمپرس در مدار ترمز، باعث خروج تمام هواي موجود در اون بشه.
فرض ميكنيم كه پمپ ترمز نو كه شما گفتيد سوار شده، بعضي ها فقط از سمت خود پمپ هواگيري ميكنن كه اين كار چندان مطمئن نيست و ميتونه بازهم هوا داخل مدار باقي بمونه.
بعد از بستن پمپ و ريختن روغن ترمز، يكنفر بايد پشت فرمان بشينه و طبق دستور شما پدال ترمز را مدام فشار بده و ول بكنه و به اصطلاح " پر " بكنه.
بعد از چند بار كه پر كرد پدال ترمز زير پاي اون سفت ميشه و اين نشون ميده كه فشار روغن ترمز در مدار به حد كافي رسيده و هواي توي اون هم فشرده شده.
اون نفر بايد وقتي پدال زير پا سفت شد، پاي خودش را بطور ثابت و با فشار روي پدال نگه داره تا فشار داخل مدار كم نشده و هوا و روغن تحت فشار زياد قرار داشته باشه.
در همين زمان شما بايد از دورترين پمپ نسبت به پمپ اصلي شروع به هواگيري بكنيد ( از پيچ هواگيري نصب شده روي سيلندر ترمز چرخ عقب) و دورترين ميشه چرخ عقب سمت راست.
با كمي شل كردن پيچ، هوا با روغن بشدت خارج ميشه، و بلافاصله دوباره پيچ را سفت كنيد تا هوا به داخل مدار برگشت نكنه.
نفر دوم دوباره بايد پدال ترمز را پر بكنه تا سفت بشه و باز همين عمل را تكرار بكنيد تا ديگه از اون پمپ هوا خارج نشده و فقط روغن با فشار و بطور يكدست خارجه بشه و بعد پيچ هواگيري را سفت كنيد و سراغ چرخ بعدي بريد.
اول چرخ عقب راست، دوم چرخ عقب چپ ، سوم چرخ جلو راست، چهارم چرخ جلو چپ را هواگيري كنيد.
مرتب مراقب مقدار روغن داخل مخزن پمپ اصلي باشيد كه تمام نشده باشه كه در اين صورت هوا وارد سيستم شده و دوباره بايد تمام مراحل را از اول انجام بديد.
ترتيب هواگيري درست به اين صورت هست و اگر پمپها و مدار و بوستر سالم باشه ديگه نبايد مشكلي توي ترمز وجود داشته باشه.
وقتي كار تمام شد، بوستر را تست كنيد:
در حاليكه ماشين خاموش هست، پدال ترمز را پر كنيد تا سفت بشه، همينطور كه پدال را با پا فشار داديد و نگه داشتيد، ماشين را روشن كنيد.
وقتي ماشين روشن شد، پدال ترمز بايد زير پاي شما پايين رفته و نرم بشه، اگه پايين رفت يعني بوستر سالم هست، و اگر حركتي نكرد و يا به سمت بالاتر آمد و پاي شما را فشار داد يعني ايرادي توي كار بوستر ترمز هست.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
.....................
فكر ميكنم سوراخهاي خروجي پمپ بسته شده، چون پمپهاي نو معمولا بخاطر اينكه تو انبار زنگ نزنه با روغنهاي پايه گياهي( مثل روغن پالم) پوشش داده ميشه و ممكنه اين روغن با جذب غبار و خاك به نوعي مانع خروج روغن ترمز از مجاري اون شده باشه.
يكبار پمپ را روي گيره ببنديد و پر از روغن بكنيد و پيستون اون را فشار بديد، درست مثل زماني كه ترمز گرفته ميشه، و ببينيد چي ميشه؟ درب مخزن را باز كنيد و ببينيد آيا حبابهاي هوا داخل اون بوجود مياد؟
روزنه هاي ته مخزن باز هست؟
با يك تكه سيم آهني داخل اونها را بررسي كنيد تا احينا اگر بسته شده باشه، متوجه بشيد.
باز كردن و چك كردن پيستونها و اورينگها هم كار خوبيه و ممكنه اورينگها بطور مناسب آب بندي نشده باشه و كار نكنه.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
با خریدهایی که انجام شد یعنی رینگها:
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
یاتاقانهای ثابت و متحرک:
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
و دست کامل واشر:
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
موتور رو جمع کردیم:
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
و در نهایت بعد از پاشیدن استر، رنگ شد:
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
انشالله در چند روز اینده روی ماشین بسته میشه.:n02:
سلام برادر عزیز [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] به سلامتی.. بیزحمت قیمت قطعاتی که خریدید رو هم اگه ممکنه بگذارید برام جالبه.. منتظر عکسهای بعدی هم هستیم :n16:
دوستان من جدیداً با این فروم آشنا شدم برام خیلی جالبه که اینجا در واقع بیشتر یه سایت نرم افزاری هستش
ولی این فروم آمریکایی هاش عجیب فعال و با اطلاعات خوب هستش بدون هیچگونه تنشی نسبت به سایتهای دیگه
خیلی خوشحالم که اینجا رو پیدا کردم و کنار دست اساتیدی مثل علی آقا ، آقا جواد ، محمد آقا و .. چیز یاد می گیرم
من باب آشنایی با عموبیوک ما :
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
ایشالا رفاقتاتون همینطوره بی شیله پیله ادامه داشته باشه
جناب A M ! N ممنونم سلامت باشین:n18:
والا همونطور که قبلا گفتم اینجا یه مقدار قیمتا بالا هستن ولی علاقه به ماشین امریکایی خرج داره دیگه:n26:
عرض کنم خدمتتون بنده رینگها رو 180 هزار تومن و یاتاقانها 270 هزار تومن و دست واشر رول رو هم 230 هزار تومن خریدم، البته در کنار این اجناس نو، سایر لوازم مثله سرسیلندر و پیستون و میلنگ و ... رو دست دوم در حد نو خریداری کردم.
من قبلا یه پیکان داشتم واسه هواگیری پیچ هواگیری را باز میذاشتم و داخل مخزن روغن ترمز با دمیدن اعمال فشار میکردم.
حالا هم جناب mj1970 اگر به روشی ابتکاری مثلا بستن تیوب یا لاستیک اطراف پمپ ترمز و دمیدن داخل آن بتوانید فشاری درون پمپ اعمال کنید شاید بتوانید روغن ترمز را درون پمپ به جریان در بیارید.
سلام دوستان
قبل از پرسش ، پوزش مرا بپذیرید.
این وسیله ها مربوط به چی هستند ؟ صاحب قبلی ماشین خریده بود.یه بسته نایلونی کوچک حاوی روان کننده ای شبیه گریس داخل بسته بندی هم وجود داست.همه نوشته های روی بسته بندی پاک شده اند.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
۲) این فشنگی که در مرکز عکس قرار دارد چیه ؟
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
این سوکت مخروطی که در وسط آن یک سوراخ گرد و در کناره ی آن یک سوراخ خطی سه چهار میلیمتر ی وجود دارد و متصل به سیمهای استارت است چکاره است؟ در ماشین من این سوکت بیکار است.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
حمید خان تا بزرگواران این کلوپ بیان من چند تا درس پس بدم
اولی رو ندیدم تا حالا ولی فنرا شبیه فنر نگهدارنده لنت جلو هستش !
دومی : خوب فشنگی آب هستش !
سومی : اون سوکت مربوط به فشنگی روغن دو فیش هستش که امکان راه اندازی ساسات برقی کاربرات رو مهیا می کنه
یعنی وظیفه ارسال برق برای ساسات برقی رو بعهده داره
احتمالاً چون ماشین شما هم مثل نوای من توسط صاحاب قبلی فشنگی تک فیش روش نصب شده این سوکت بلااستفاده هست
نوای من هم این برنامه روش پیاده شده بود که از بهمن شورلت یدونه اصلی دوفیش گرفتم 30 تومن و اون سوکت رو بعلاوه ساسات برقی راه انداختم
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
سه تا سیم به این صورت هستش که نارنجی مستقیم از جعبه فیوز میاد
دو تا سیم آبی کمرنگ هم باید از اون یکی فیش خارج بشن که یکی میره به ساسات برقی و یکی میره برای مثبت چراغ روغن پشت آمپرها
در واقع اگه بخوایم نظری بگیم برق مثبت از جعبه فیوز مستقیم میاد تو فشنگی و وقتی سوئیچ باز می شه از فشنگی رد می شه و به سمت چراغ پشت آمپر و ساسات برقی هدایت می شه
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
اگه جائیش اشکال داره دوستان اصلاح کنند
جناب mehdicenturyنقل قول:
به كلوپ خودروهاي آمريكايي خوش آمديد
باعث خوشحاليه كه شما هم به جمع ما پيوستيد و اميدوارم تجربه هاي مختلفي كه در مورد بيوك زيباي خودتان داشتيد را در اينجا با ما به اشتراك بگذاريد.
آقا حميد همانطوريكه جناب مهدي گفتند، سوكت مربوط به فشنگي روغن دو فيشه است و در مورد فشنگي نصب شده روي سرسيلندر نيز مربوط به چراغ اخطار درجه حرارت آب هست كه صرفا با روشن شدن چراغ اعلام جوش آوردن آب را نشان ميده.
كيت بوش و اورينگ و فنرهايي كه نشان داديد مربوط به پمپ ترمز چرخهاي جلو است .
بوشها با اورينگها در جاي خودشون به بدنه پمپ نصب ميشه تا مقدار خلاصي ايجاد شده بين بدنه پمپ و پيچهاي نگهدارنده را كم بكنه و در عين حال باعث روان شدن حركت كشابي مانند پمپ موقع ترمز گرفتن بشه.گريس داخل بسته هم براي همين مسئله در نظر گرفته شده.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
دوتا فنر تيغه اي هم براي نگه داشتن يكي از لنتهاي ترمز جلو در داخل پمپ و روي پيستون ترمز هست تا موقع باز و بسته كردن نيازي به نگه داشتن لنت با دست نباشه.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
اگر زماني لنتهاي جلو را بازديد كرديد اين بخشها را هم بررسي كنيد.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
مخلصم علی آقا ، مهدی هستم در خدمت شما و دوستان
در ضمن کارمند پست هم هستم سوالی داشتید در این مورد به اندازم اطلاعات ناقصم در خدمت شما هستم
( خدمات فقط به عزیزانی که سوار بر خودروهای امریکای جهانخوار هستن )
عمو بیوک هم قابل شما و دوستان رو نداره
buick century custom v6
engine blue 231
carb 2 bbl
5 سالی میشه که با هم همنشین هستیم
ما که در مقابل شما بزرگوارا بی تجربه ایم ولی اگه موردی باشه که در توانمون باشه در خدمت دوستان عزیز هستیم
باورتون شاید نشه ولی به دلیل علاقه و تجربیات جالبی که تو این فروم هست تا حالا نزدیک به 150 صفحه اخیر رو خوندم و حظ وافری بردم دم همتون گرم
شلنگهای بخاری همان طور که در عکسها ملاحظه میکنید جا زده شده به این صورت که شلنگ ورودی رادیاتور بخاری از کنار هوزینگ ترموستات به رگلاتور گاز و از آنجا (خروجی رگلاتور) به لوله قطر کوچک رادیاتور بخاری (لوله ی زیری که بغل پالانی هستش) وصل شده و خروجی رادیاتور بخاری که لوله قطر بزرگ که شیر هم تعبیه شده و کنار جک کاپوت قرار داره وصل شده ،
به نظر اساتید درست جازده شده یا اشتباه ؟
روی هوزینگ بالای فشنگی آمپر آب دو تا سوراخ هستش (با فلش در عکس مشخص شده) کارایی اونها چیه؟
با تشکر از اساتیدی که وقت و تجربه ارزشمندشون را در اختیارمان میگذارند.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
جناب KCNC متاسفانه من تجربه اي در رابطه با خودروهاي گاز سوز شده ندارم و دقيقا نميدونم كدام يكي از لوله هاي متصل به رگلاتور گاز، ورودي و كدام خروجي هست، و كدام يكي بايد به كدام لوله رادياتور بخاري متصل بشه؟
من لوله بالايي رادياتور بخاري را به لوله هوزينگ نصب شده در سرسيلندر و لوله پاييني رادياتور بخاري را به لوله واترپمپ وصل كردم ، و الان هم بخاري به خوبي كار ميكنه و گرماي مناسبي هم داره.
همين روش را هم براي موتورهاي 8 سيلندر استفاده كردم و مشكلي نداشت، البته در 8 سيلندر لوله اي جداگانه روي واترپمپ و يكي ديگه هم روي سنگ موتور( مانيفولد هوا) وجود داره و به اونها وصل ميشه.
حالا بر اين اساس شما هم ميتوانيد همين روش را بكار ببريد فقط بايد ببينيد اون رگلاتور گاز سر كدام يكي از مسير هاي لوله بخاري نصب شده؟ ( لوله بالايي هوزينگ ترموستات و يا پاييني مربوط به واتر پمپ) و بعد مشخص ميشه كه كدام يكي از لوله هاي رگلاتور بايد به كدام يكي از لوله هاي بخاري متصل بشه.
اگر هم جواب نداد و بخاري گرماي مناسبي نداشت( به شرط وجود ترموستات) جاي لوله ها را عوض كنيد تا به نتيجه برسيد.
روش من بر خلاف روش شما هست اما در نهايت فكر نمي كنم مشكل خاصي بوجود بياد چون در هر صورت آب داغ توي رادياتور بخاري گردش خواهد كرد.
در مورد اون دوتا سوراخ كه نشان داديد، من تابحال توي هيچ نمونه اي از موتورهاي 6 و 8 اين سوراخها را نديدم و فكر ميكنم اينها بخاطر فرسودگي قطعه و خوردگي فلز و يا كيفيت بد ساخت اون بوجود آمده.
هوزينگ ماشين شما از جنس آلومينيوم هست؟
اگر بله پس احتمال زياد مشكل همينه چون اين مدل هوزينگها مرتب مشكل فرسودگي شديد پيدا ميكنند و بهترين كار اينه كه از هوزينگ چدني استفاده كنيد( هم هوزينگ و هم درب ترموستات) چون تعويض هوزينگ نوا واقعا كار پر دردسري هست و بهتره يكبار براي هميشه از اين دردسر نجات پيدا كنين!
////////////////////////////
متشكرم آقا مهدي گرامي
اتفاقا سوال مهمي در مورد هزينه گمركي قطعات خريداري شده خودرو از آمريكا دارم و ميخواستم بدونم دقيقا چه فرمول و روشي براي تعيين حق گمركي اينجور وسائل كه بطور محدود و جهت استفاده شخصي خريداري شده، وجود داره؟
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
علی آقا خیلی مخلصم
داداش خدمت شما عرض کنم که بحث مرسولات خارجه شامل دو قسمت می شه ورود مرسولات به ایران توسط پست بین الملل و توزیع اونها در ایران ( البته اینها در شرایطی هست که از پست استفاده بشه نه شرکتها موازی مثل دی اچ ال ، تی ان تی و .. ) و دیگری بخش ممیزی محمولات اونها که توسط گمرک امانات پستی ایران انجام می شه که تو چهار راه لشگر تهران مستقر هست . برای همین پست نظارتی روی قیمت گذاری و گرفته هزینه گمرکی برای مرسولات رو نداره و کاملاً مستقل توسط گمرک انجام می شه و می تونم بگم بستگی داره به ممیزش که حالش خوب باشه یا مثلاً شب قبل با خانومش دعواش شده و هزینه بالایی بعنوان پته گمرکی برای گیرنده مرسوله می بنده !!!!
در مجموع می شه گفت گمرک یه سری اطلاعات از محموله ها و کالاهای مختلف داره که بهیچوجه به روز نیست و براساس واقعیت اون کالا نیست !
بارها شده طرف اومده پیش ما اعتراض که آقا من چند دست لباس دست دوم از خارج برام پست شده و پته گمرکی که برام صادر شده از قیمت جنس نوی همونها تو کشور مبدا بیشتر هست !!! که ما هم چاره ای نداریم جز اینکه طرف رو می فرستیم گمرک امانات پستی برای اعتراض که اونها هم اگه دلشون بسوزه یه مقدار ازش رو کم می کنن و باقیش رو باید پرداخت کنه !
بازم علی آقا اگه کاری از دست ما ساختس بگو تا اطاعت کنیم