درود بر دوستانسپاس از راهنمایی ها تون برق پخش سی دی به دلیل شکستن پایه آن که به فیوز وصل است مرتب قطع و وصل میشود.به دلیل مشکل بودن در آوردن جعبه فیوز تصمیم گرفتم سیم سی دی را به سر فلزی فیوز لحیم کنم.
Printable View
درود بر دوستانسپاس از راهنمایی ها تون برق پخش سی دی به دلیل شکستن پایه آن که به فیوز وصل است مرتب قطع و وصل میشود.به دلیل مشکل بودن در آوردن جعبه فیوز تصمیم گرفتم سیم سی دی را به سر فلزی فیوز لحیم کنم.
جناب hamid-r-s باز کردن رادیاتور مد نظرتون هست؟ اگه همینطوره که کار خاصی نداره و فقط بالاش چندتا پیچ داره ، مطمئنا" با یه بررسی خودتون براحتی میتونین بازش کنین، اگه خواستین بگین من عکساشو قرار میدم.
چندین ساعت رانندگی و جستجو توی شهر برای انباری اگزوز بی فایده بود و یه دونه انباری هم پیدا نکردم، بنابراین برخلاف میلم باید برم سراغ اوراقی ها و یه دسته دوم سالم پیدا کنم:n03:
فنر زیر صندلی عقب رو ترمیم کردم و قابهای صندلی های جلو رو هم جدا کردم و اماده تودوزی شدن، دوستان هرکس از تودوزی فابریک عکس خوب داره لطف کنه بذاره:
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
ممنون جنابmard
آره،راحت بود.رادیاتور را باز کردم،سه چار جاش سوراخ داشت لحیمش کرد و هفتاد تومن خواست پنجاه بش دادم،یه باتری ۷۴ آمپر امگا بایرانی با یکسال گارانتی به قیمت ۲۰۵تومن ناقابل ، یه چارلیتری ضدیخ به قیمت ۲۵،یه متر شلنگ بخاری۱۰هزار و دوتا بست سر باتری هم ۵ تومن گرفتم.
یا آب تصفیه جوشیده میریزم توی رادیات یا شاید هم آب رادیاتور ،آخه به آب رادیاتور های بازار اطمینان ندارم.
قبلن هم کف ماشین و صندوق عقب را با این مشمای رویه موکتی به قیمت ۹۰تومن کف کشی کردم.
موم درزگیری کرم رنگ هم واسه درست کردن ترک های داشبورد گرفتم،رنگ فروش گفت خوب درزگیریش کن اگه خواستی وقتی خوب خشک شد بیا رنگ عین رنگ داشبورد واسه.ت درست میکنم یا رنگ کن یا قلمش بگیر.
فردا هم واسه اهرم باز کردن کاپوت یه جای قفل آویز درست کنم و شلنگهای بخاری را وصل کنم امیدوارم مشکلی نداشته باشه.
دوستان و ماشینهاشون به سلامت
هفتاد تومن!!!!!!!!:n04:نقل قول:
من وقتی ماشینو گرفتم کلا" موتور آب نداشت (جالب اینکه طرف مدتها همینجوری سوار میشد ) بعد که رادیاتور رو باز کردم حدود 14 تا سوراخ داشت که رادیاتورساز 7 تومن گرفت و ترمیمش کرد.
عکس مشمایی که گرفتی رو اگه ممکنه قرار بده چون منم میخوام واسه صندوق عقب بخرم.
امیدوارم شلنگارو که وصل کردی با نشت اب از رادیاتور بخاری مواجه نشی، چون تعمیرش واقعا" دردسریه واسه خودش.
در مورد داشبورد موندم رنگ کنم یا چرم، دوستان لطفا" مراحلشو با عکس قرار بدین.
........................
محمدجان هرچی گشتم پیدا نکردم، صفحه شماره چنده؟:n27:نقل قول:
من به دلیل بروز مشکل در سرعت اینترنتم فعلا نمیتونم عکس قرار بدم ولی اگر سرچ بفرمایید مراحل بازسازی داشبرد من و علی اقا رو میتونید ببینید
واسه صندلیا یه تودوز ماهر پیدا کردم، گفت هرچی بیشتر پول بدی کار بهتری برات میدوزم:
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
دوستان یعنی کسی یه عکس خوب از تودوزی فابریک نداشت که اینجا بذاره:n03:
یه انباری اگزوز سالم هم پیدا کردم و 20 تومن خریدمش، پالونی و پایه پمپ هیدرولیک و چندتا مورد دیگه رو هم رنگ کردم:
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
همچنان در حال تمیزکاری بقیه وسایل هستم، راستی این چرم لبه پالونی ها جریانش چیه؟
آقا محمد، اين قيمتهايي كه براي گيربكس دادن اصلا بصرفه نيست.از اين جهت كه ما دقيقا نميدونيم چقدر بايد توي ماشين تغييرات بوجود بياريم تا بتونيم اين گيربكسها را سوار بكينم و ممكنه اين تغييرات اونقدر زياد و غير اصولي باشه كه اصلا از ادامه كار منصرف بشيم.
من فكر ميكنم بهترين كار اينه كه گيربكس خرابي را پيدا كنيد و بخريد، و اول از نظر ابعاد و اندازه ها و فرم سوار شدن اون و تغييراتي كه بايد داده بشه اطلاعات مناسب بدست بياريد تا بدونين دقيقا چه كارهايي بايد انجام بشه و چه قسمتهاي نياز به تغيير داره و تا چه حد، و چه بخشهايي بايد از نو طراحي بشه و چه قطعاتي براي اون بسازيد؟
بعد از تمام اينها اگر وضعيت اجازه ميداد، گيربكس سالم ديگه اي سوار كنيد. و البته نمونه كامارو خيلي بهتره ، بخاطر داشتن پنيون مكانيكي كيلومتر و بلندتر بودن كشابي ليور گيربكس كه با اتاقهاي سواري هماهنگي بهتري داره.
فكر كنم همين گيربكسها را بشه توي گناوه يا بندر ديلم با قيمت خيلي كمتري خريداري كرد.
جناب mard1169
متاسفانه تصوير كاملي از تودوزي اصل نوا پيدا نكردم، بجز روكشهاي اون كه با نمونه ماشين شما تفاوت خاصي نداره.
فكر كنم چيزي كه روي ماشين شما سوار هست بهترين نمونه براي ساخت دوباره باشه، و از همون الگو برداري بكنه بهتره.
من بر اساس سليقه شخصي كه به نظرم با اتومبيلهاي آمريكاي هماهنگي داره و البته تا حدي هم با نمونه اصلي جور باشه، تودوزي را طراحي و سفارش دادم، بنابراين اگر بخواهيد ميتونيد از تودوزي خودروهاي آمريكايي ديگه هم كه طرحي جالب و جذاب داشته باشه الگوبرداري كنين.
مثلا اين نمونه روكش صندليهاي جلو نوا 2 در 1978 هست
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
اينها هم مربوط به فايربرد 1979 كه تقريبا مشابه نوا هست و فرق چنداني نداره
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
اگر اشتباه نكنم، صندلي عقب هم تقريبا همين فرم را داره منتها دوتا دكمه تزئيني مستطيلي شكل در روي پشتي در هر دو طرف چپ و راست نصب شده.
اون چيزي كه مشابه چرم روي لبه تويي گلگيرها ميبينين، در واقع برزنت محكمي هست كه براي جلوگيري از ورود آب و خاك از سمت داخل گلگير به فضاي داخل موتور تعبيه شده.
اگر خراب شده ميتونيد با يك تكه برزنت محكم كه توليد كنندگان چادر كاميون و تريلي استفاده ميكنن، مشابه اون را بسازيد و با خار پلاستيكي يا فلزي( مربوط به پژو يا پرايد) و يا پيچ و مهره به لبه تويي گلگير متصل كنين.
///////////////////////
كروكي كردن بيوك كوپه با اين وضعيت، و استفاده از پلاستيك كيسه زباله به عنوان روكش كروك....
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
نوشته روی رادیاتور مقداریش کنده شده ، دوستان کاملش را دارن ببینیم اون قسمتهایی که کنده شده چی نوشته.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
اون برچسب در مورد تنظيمات موتور توسط شركت جنرال موتورز توضيح داده و قسمتي كه كنده شده مربوط به جدول تنظيمات دلكو و شمع در انواع موتور و فرم گيربكس هست.
ماشين من هم نداره و بيشتر در مدلهاي وارداتي ديدم تا مونتاژ داخل.
توي نت اين برچسبها فروخته ميشه منتها تصوير را اونقدر كوچك زدن كه كسي از روي اون كپي و چاپ نكنه! اما اگر با ذره بين نگاه كنين شايد نتيجه بگيريد. لينك را فرستادم ببينيد.
فيوز برق موتور برف پاكن ، از سمت راست پايين ، اولي هست. اگر مشكلي برقي توي اين قسمت داشتيد اول سراغ اين فيوز بريد كه ممكنه مثل ماشين من مشكل نداشتن كنتاكت كامل داشته باشه كه امروز عوضش كردم.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
.....................
بالاخره امروز نوبت به موتور ماشین رسید که باز بشه، اول مخلفات جانبی سیلندر جدا شد:
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
بعد سرسیلندر:
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
بعد موتور وارونه شد تا کارتل باز بشه:
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
بعد پیستون ها خارج شدن:
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
و درنهایت میلنگ در اومد:
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
و تمامی قطعات اماده اسید شویی و تمیزکاری شد:
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
انشالله بعد از تمیز شدن میریم سراغ تعمیر و تعویض قطعات، امروز صندلی ها هم تحویل تودوز شد و تا هفته دیگه اماده میشن.
اساتید برای نمد زیر کاپوت چی پیشنهاد میدن ، مال ماشینهای دیگه برای ماشینهای ما میخوره یا باید خودمون درست کنیم
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
جناب kcnc من نمیدونم شما کدوم شهر هستین ولی بنده اینجا گشتم و پیدا نشد و از اونجا که نمد مشابهی برای نوا و بیوک در بین ماشینهای جدید وجود نداره بنابراین بهترین کار خرید نمد متری و نصب اون با خارهای پهن در داخل کاپوت هست، حالا باز باید دوستان بیان نظر بدن شاید راه دیگه ای هم باشه:
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
در ادامه کارهای ماشین یه فن گرم کن شیشه عقب از اوراقی خریدم و سرویسش کردم تا اماده نصب شد:
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
قبلا باند هم داشتم اما طاقچه عقب وضعیت بدی داشت که امکان نصب اینها وجود نداشت:
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
به دلیل اینکه جنس نو پیدا نشد من با استفاده از قسمتی از موکتی که برای کف خریده بودم ترمیمش کردم، اینجوری از تعمیر با رنگ یا چرم دوام بیشتری داره و جلوه ای مشابه ماشینهای امروزی به طاقچه میده:
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
در نهایت هم سوراخ ها در داخل موکت تعبیه شد:
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
اما مشکلی که وجود داره اینه که جای باند ها در روی بدنه نوا کوچیکتر از اندازه باندهای استاندارد بازار هست، به نظرتون چطوری نصبشون کنم؟
تاقچه خيلي خوب شده، اگر محل نصب باند را بزرگتر كنيد، احتمال اينكه انتهاي باندها به فنرهاي درب صندوق عقب برخورد بكنه زياده.
بايد اندازه گيري دقيقي انجام بديد، من پيشنهاد ميكنم از قابهايي كه براي باند در بازار هست استفاده كنيد كه باعث ميشه باند در سطح بالاتري نسبت به تاقچه قرار بگيره و اينجوري مشكل حل ميشه.
موضوع نصب گيربكس T 5 را بيشتر دنبال كردم و با مطالعه چند انجمن و سايت آمريكايي كه اين كارا را انجام دادن، متوجه شدم تغييرات اصلي معمولا در قسمت عقب و گلداني انتهايي انجام ميشه و بعد محل قرار گرفتن ليور دنده.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
انجام اين كار روي نوا امكان داره منتها بايد اول فرم گلداني عقب و پنيون كيلومتر را براي ماشين آماده بكنيم و اكثرا از گيربكس كامارو براي اين كار استفاده كردن، بخصوص گلداني انتهاي اون با پنيون كيلومتر مكانيكي.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
حداقل دو مدل گيربكس ديگه هم كه با نمونه T5 هماهنگي داشت و 5 دنده بود را استفاده ميكنند كه البته براي ما با محدوديتهاي زيادي كه داريم قابل دسترسي نيست.
مثل نمونه T 45 يك نفر روي نوا مدل 78 دو در خودش سوار كرده بود و جالب اينكه اين مدل گيربكس نيازي به سيستم كلاچ جديد و گلداني متفاوت نداشت و از همان قطعات گيربكس 4 دنده استاندارد ( saginaw) استفاده كرده بود.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
گيربكس دستي كه الان سوار شده و ( saginaw) نام داره تا حد زيادي با نمونه هاي ديگه همخواني داره و ميشه با تغييرات كمي با مدلهاي ديگه جابجا بشه.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
خلاصه اينكه استفاده از نمونه T5 امكانپذير هست ، اما بخاطر اينكه دست ما مثل همقطاران آمريكايي باز نيست، بايد با احتياط جلو بريم و قبل از خريد، حداقل با يك پوسته و يا مدل خراب آزمايش بكينم و ببينيم چه مقدار تغييرات لازمه و چقدر ممكنه هزينه داشته باشه؟
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
سلام بر همقطاران گرامی
برای کاپوت قفل آویز درست کردم.10cm بالاتر از جاییکه اهرم را به سمت جلو میکشیم تا کابوت را باز کنیم یه سوراخ مستطیلی هست،یه صفحه که وسطش یه U شکل جوش کرده بودم جوش زدم،سپس با فرز صافکاری نموده و با اسپری مشکی رنگ زدم. البته به نظرم قفل زدن به این آویز مگر در شرایطی خاص خطرناک است شاید یه مورد اظطراری پیش بیاید و لازم باشد سر باطری را قطع کنیم یا مثلا موتور جوش بیاید یا هر خدایی ناخواسته ی دیگر ...
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
یه موم درزگیر ژلاتینی انعطاف پذیر هم به قیمت 6هزار گرفتم و مقداری از آن را با رنگ قهوه ای قاطی کردم و یک دست ترک های داشبورد را پر کردم ، یک یا دو دست دیگر لازم دارد تا ترکها صددرصد پر شوند بعدا عکس خواهم گذاشت.این موم در رنگهای مختلف موجود است اما تنها این رنگش گیر من آمد.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
رادیاتور را هم که تعمیر کرده بودم داشتم نصب میکردم ،با وجود دقت بسیار بالایی که داشتم یکمرتبه شلنگ گاز کولر پاره شد و حدود نیم ساعت طول کشید که گاز کولر در جلوی چشمانم خارج شود و من هیچ کاری از دستم بر نمی آمد.البته پوسته ی بیرونی شلنگ کولر در روی رادیاتور در محلی که پاره شد قبلا پارگی شدیدی را تحمل کرده بود و من متوجه ش نشده بودم.
از یخچال ساز پرسیدم گفت گاز R12 داریم اما تبدیل لازم برای شارژ کولر ماشین نداریم.پرس شلنگ و شارژ کولر می ماند برای 8ماه دیگر اگر عمری بماند.
یک نکته که لازمه بگم اینه که اگر پره های نازک رادیاتور به هم چسبیده باشند بایستی با دقت و حوصله ی فراوان این پره ها را از هم باز کنیم چون اگر چسبیده باشند مانع جریان هوا و تبادل گرما بین رادیاتور و هوا می شوند و به نسبت مقدار پره های چسبیده به هم ممکن است 5 تا 10 و شاید بیشتر درصد!!! از کارایی رادیاتور کاسته شود.
همچنین بایستی به دقت گرد و غبار روی پره ها را شست و باقیمانده ی بدن حشرات را هم از بین پره ها بیرون راند.این کار با شستن رادیاتور با آب پرفشار شیر(آب کارواش پره ها را کج میکند) ممکن است البته باید چن ساعت مرتب بین پره ها را خیس کنیم تا این مواد و باقیمانده ی حشرات خیس بخورند و نرم شوند.
و این هم نوای بنده:
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
1) راستی ترمز دستی(پایی) ماشین من فعلا ضعیفه ، برای توقفهای کوتاه مدت در شیب ها، ماشین را در دنده مخالف(سربالایی در دنده ی D و سراشیبی در R) قرار میدم، مشکلی پیش نمیاد؟
2) عکس تودوزی یادم رفت بعدا قرار میدم، اون روکش های صندلی جناب mard (صفحه قبل) فابریک هستند. نیستند؟
3) هنگامیکه اهرم تنظیم مکان هوادهی(سمت راست) پایین و اهرم سمت چپ در حالت گرم باشد، حتی اگر موتور فن(اهرم بالایی) خاموش هم باشد باز موتور فن با دور آرام کار میکند؟ ایا این حالت طبیعی است؟اگر نیست راه حل چیه؟
4) افسوس صبح ها بایستی حدود 20 ثانیه استارت را بگیرم تا روشن شود،میترسم استارتر و باتری مستهلک شوند.ساسات برقی و اون یکی قطعه ی گرد روی کاربرات خرابند. البته وقتی ماشین گرم یا نسبتا گرمه با یه نیش استارت هم روشن میشه.
نظر شما در مورد استفاده از اسپری پاک کننده و شوینده ی داخل کاربراتور چیه؟ [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
1) راستی ترمز دستی(پایی) ماشین من فعلا ضعیفه ، برای توقفهای کوتاه مدت در شیب ها، ماشین را در دنده مخالف(سربالایی در دنده ی D و سراشیبی در R) قرار میدم، مشکلی پیش نمیاد؟
بايد حتما ترمز دستي را بطور مناسبي رگلاژ كنيد.
اين كار با رگلاژ ترمز چرخهاي عقب انجام ميشه و تاثير مستقيم و زيادي روي كارايي ترمز دستي داره و در ادامه با استفاده از رگلاژ كابل ترمز دستي در قسمتي كه از زير ماشين به دوتا كابل مجزاي هر چرخ متصل شده.
توي گيربكسهاي اتوماتيك آمريكاي تنها وضعيتي كه گيربكس قفل ميشه و ماشين حركت نميكنه، حالت پارك ( P ) هست و در بقيه موارد ماشين به راحتي با فشار دست و هل دادن حركت ميكنه( وقتي كه ماشين خاموش باشه) بنابراين گذاشتن در وضعيت ( D ) تاثيري نداره.
از طرفي اگر ترمز دستي بخوبي عمل نكنه، فشار حركت ماشين در سرازيري يا سربالايي به گيربكس وارد ميشه و ضامن نگهدارنده وضعيت پارك ممكنه بشكنه يا دچار فرسودگي شديد بشه و ديگه به درستي كار نكنه، پس بهترين كار اينه كه هرچه زودتر وضعيت ترمز دستي را درست كنيد.
3) هنگامیکه اهرم تنظیم مکان هوادهی(سمت راست) پایین و اهرم سمت چپ در حالت گرم باشد، حتی اگر موتور فن(اهرم بالایی) خاموش هم باشد باز موتور فن با دور آرام کار میکند؟ ایا این حالت طبیعی است؟اگر نیست راه حل چیه؟
خاموش و روشن شدن فن كولر و بخاري تنها با حركت اهرم وضعيت دريچه ها ( سمت راست) صورت ميگيره و اهرم سمت چپ و يا درجه تنظيم سرعت فن تاثيري توي روشن و خاموش بودن اون نداره. من تابحال نديدم كه بجز اين حالت فن كار بكنه و اگر اينطور باشه احتمالا برق جدا و يكسره براي اون كشيده شده.
4) افسوس صبح ها بایستی حدود 20 ثانیه استارت را بگیرم تا روشن شود،میترسم استارتر و باتری مستهلک شوند.ساسات برقی و اون یکی قطعه ی گرد روی کاربرات خرابند. البته وقتی ماشین گرم یا نسبتا گرمه با یه نیش استارت هم روشن میشه.
نظر شما در مورد استفاده از اسپری پاک کننده و شوینده ی داخل کاربراتور چیه؟
اينهم مربوط به ساسات ميشه و بايد اون را تنظيم و راه اندازي كنين. وضعيت قرار گرفتن اهرمها و خروسك ساسات و همينطور چوك حرارتي و وكيوم ساسات هم مهم هست. اين موارد را چك كنين تا مشكل پيدا بشه.
قبل از استارت زدن چند بار پدال را تا ته فشار بديد و رها كنيد تا مقداري بنزين از افشانك به داخل دهنه كاربراتور پاشيده بشه و با نگه داشتن پدال به حالت نيش گاز و استارت زدن احتمالا موتور زودتر و راحتتر روشن بشه.
اسپري هاي تميز كننده كاربراتور كارايي خوبي دارن و من هم گاهي استفاده ميكنم، هم در حالت روشن و با اسپري كردن در دهانه كاربراتور و هم براي تميز كردن بدنه و بخشهاي خارجي اون تا به مرور جرم و غبار و خاك و چربي باعث كم شدن كارايي بخشهاي مختلف كاربراتور نشده و همه چيز بطور روان و مطمئن كار بكنه.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
باک نشتی داشت بازش کردم دو روزی را بیرون گذاشتم تا بنزین باقی مانده کاملا بخار بشه ، گاز ال پی جی روش نصبه اما ازش استفاده نمیکنم به اجبار اون روز بعد از باز کردن باک با گاز روشن کردم آمپر بنزین رفت روی F ،باک را دادم نشتیش را برطرف کردند نصبش کردم وسیمهاش وصل شد مقداری بنزین داخلش ریختم استارت زدم چند دقیقه ای کار کرد اما آمپر سر جاش نیامد رفتم 40 لیتربنزین زدم فرقی نکرد پست صفحه748را مطالعه کردم
طبق فرمایش شما
داخل صندوق عقب و درست در پايين محلي كه زبانه قفل صندوق قرار داره، سوراخي هست كه يك سيم از زير ماشين وارد صندوق عقب شده و به دسته سيمكشي ماشين وصل هست و يك سوكت مشكي داره. اون سوكت را باز كنين و از بدنه يك منفي به سيمي كه به دسته سيمكشي وصل شده بديد و سوئيچ ماشين را باز كنين. اين حالت اگر درجه نشانگر بنزين در صفحه كيلومتر به سمت آخر و پر رفت، يعني كه كل مدار سيمكشي و درجه نشانگر سالم هستد
این کار را انجام دادم اما برعکس عمل کرد به جای اینکه سمت پر بره سمت خالی رفت(رفت روی ساعت9) ! وقتی هم برق + مستقیم از باطری میدم میره سمت پر !
درضمن برقش راچک کردم 7ولت هستش ،با لامپ از نوع پشت آمپر تستش کردم به زور روشن شد
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
فكر ميكنم بهتره كه درجه داخل باك را باز كنيد و آزمايش كنيد، و احتمالا در زمان باز و بسته كردن باك ماشين يك اتصال كوتاه وجود داشته كه تنظيم و يا كيفيت نشانگر را بهم زده.
براي آزمايش سوئيچ را باز كرده( سيمهاي اون بايد متصل باشه) و شناور درجه توي باك را حركت بديد و فرم پر و خالي بودن باك را مشابه سازي كنيد و در همان حالت وضعيت نشانگر بنزين در پانل را در حالتهاي مختلف درجه و شناور توي باك بررسي كنيد تا مشكل مشخص بشه.
اگر همخواني و هماهنگي وجود نداشت پس به احتمال زياد مشكل از سمت درجه داخل پانل ميتونه باشه كه بايد باز و بررسي كنيد.
بيشترين ايرادات از مقاومت سراميكي پشت اون بوجود مياد كه يا بايد تعويض بشه و يا با ابداعي ديگه وضعيت اوليه براي اون بوجود بياد.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
امروز بعد از اینکه قطعات از اسید شویی اومد مشخص شد که سرسیلندر به دلیل مشکل جای یک شمع و ترک کوچیکی که در محل یک سوپاپ داره به درد بخور نیس و درنتیجه یک سرسیلندر در حد نو خریداری کردم:
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
میلنگ هم در قسمت پولی وضعیت جالبی نداشت و با اینکه توسط تراشکار سلامتش کاملا تایید شد ولی برای رفع عیبش میلنگ و پولی به یک تراشکار دیگه سپرده شد:
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
کار روی تمام قسمتها به صورت روزانه همچنان ادامه دارد.
خیلی ممنونم علی آقای عزیز
با راهنمایی شما ماشین سریعتر روشن میشه اما همچنان نیاز به تهیه ی ساسات احساس میشه.
من وقتی ماشین روشنه و برای چند لحظه کوتاه بخام ماشین را خاموش نکنم ماشین را در سربالایی در وضعیت D و در سرپایینی در وضعیت R قرار میدم و در جاده هموار در N، البته در هر حال دستی ضعیف را هم باهاش استفاده میکنم.این کار ضرر داره؟(مثلا ۳۰ چهل ثانیه)
در گيربكسهاي اتوماتيك بخاطر اينكه انتقال نيرو توسط فشار روغن صورت ميگيره، بايد موتور روشن باشه و پمپ روغن گيربكس كار بكنه تا وضعيت درگير بودن دنده ها وجود داشته باشه و مثل گيربكسهاي دستي نيست كه صرفا چه ماشين روشن باشه يا خاموش، دنده درگير باشه.
براي تست ميتونيد وقتي كه ماشين خاموش هست، ترمز دستي را آزاد كنيد و شيفتر دنده را در يكي از حالات اون ( بجز پارك) قرار بديد و بعد سعي كنين ماشين را با فشار دست هل بديد.
در اين حالت ميبينيد كه ماشين حركت ميكنه و انگار هميشه در وضعيت خلاص قرار داره و دليل هم همان چيزي هست كه توضيح دادم .
تنها در وضعيت p بخاطر درگير شدن يك ضامن خاص با شفت گيربكس كه به خروجي اون متصل هست، گيربكس حركت نداره و بصورت ترمز جلوي حركت گاردان، ديفرانسيال و چرخهاي عقب را ميگيره.( جناب MJ1970 بخاطر تعميراتي كه روي گيربكس اتوماتيك انجام دادن، اطلاعات خيلي خوب و زيادي در اين مورد دارن)
حتما بايد ترمز دستي ماشين را راه بندازيد تا فشار به ضامن وضعيت پارك گيربكس وارد نشود ، بخصوص زماني كه ماشين در موفعيت غير افقي پارك كرده.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
ممنون جناب کامارو بابت صبر و دقت بالایی که به خرج میدین.
حالا یه سوال از جناب mj1970 یا شما:
در گیربکس اتوماتیک در توقف تا چند ثانیه یا دقیقه میتوان دنده را در حالت درایو بافی گذاشت به حالت خلاص تغییر نداد.
کار برد این سه تا فیوز و دو تا سوکت که با رنگ سبز در عکس مشخص شده چیه؟
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
تشكر آقا حميد
نظرهاي مختلفي در اين مورد وجود داره، چه در رابطه با گيربكسهاي دستي و يا اتوماتيك و گاهي ممكنه دونفر با تجربه هاي فراوان در اين مورد نظر كاملا متفاوتي داشته باشن و روي حرف خودشون هم اصرار بكنن كه درسته.
نظر شخصي من اينه كه اگر قصد توقف در مدت زمان كمتر از 10 ثانيه داريم، نيازي به خلاص كردن دنده نيست( چه اتوماتيك يا دستي) و اگر مدت زمان توقف بيشتر از اين باشه، بهتره كه دنده را خلاص بكنيم، چون در غير اين صورت فشار مضاعفي به موتور و گيربكس و بخصوص ديسك و صفحه كلاچ( در گيربكس دستي) وارد ميشه و ميتونه در دراز مدت و بطور عادت بودن، باعث صدمات زياد و فرسودگي سريع قطعات كلاچ بشه.
اين مسئله در گيربكسهاي اتوماتيك بيشتر هست چون انتقال نيرو بواسطه فشار و گردش روغن صورت ميگيره و اگر بيش از مدت زمان مناسبي كه ميتونه تحمل بكنه، با ترمز توقف كنيم، فكر ميكنم اين سايش و فرسودگي در قطعات متحرك گيربكس اتوماتيك بيشتر باشه و علاوه بر اون موتور هم با نيروي بيشري بايد كار بكنه تا از پس فشار ترمز گرفتن بر بياد خاموش نشه كه اين به موتور فشار وارد كرده و مصرف سوخت بيشتر ميشه و موارد ديگه اي هم مثل بالاتر رفتن دماي آب و روغن موتور و كمپرس بيشتر و استهلاك قطعات و... وجود خواهد داشت.
بنابراين من اگر اتوماتيك داشته باشم، ( و البته دستي كه الان دارم) در زمان توقف بيشتر از 10 ثانيه حتما دنده را در حالت خلاص قرار ميدم و چه بسا كه حتي در مدت كمتر از اين هم گيربكس را خلاص بكنم( مثلا مدت بيشتر از 8 ثانيه)
//////////////////////////////
جناب kcnc
فيوز شماره 1 مربوط به ساعت و چراغهاي اطراف و فندك بايد باشه، شماره 3 احتمالا مربوط به چراغهاي اشاره است و شماره 2 مربوط به برق قسمت عقب ماشين هست.
سوكت دو تا فيش علامت زده با رنگ سبز ، يكي مربوط به استارت زدن ماشين هست كه با علامت IGN مشخص شده و دومي هم احتمالا برق مستقيم از باطري.
خيلي از سوكتها و فيشها مربوط به برق مدلهاي ديگه است و در نوا كارايي نداره ولي براي موارد ديگه ميشه از اونها استفاده كرد.
اگر از كاركرد يكي از فيوزها مطمئن نيستيد بايد يكي يكي فيوزها را باز كنيد و امتحان كنيد كه چه قسمتي از كار افتاده؟
متاسفانه توي نت هيچ جدول يا راهنمايي نديدم، قبلا اين كار را انجام دادم اما بايد يادداشت ميكردم كه نكردم!
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
واقعا این جعبه فیوز هم هیچ راهنمایی توی نت نداره ها !!!!!!
میلنگ هم تعمیر نشد و تصمیم دارم میلنگ در حد نو بخرم و با توجه به سایر قطعات میشه گفت به جز بلوک سیلندر تموم قطعات با جنس نو یا در حد نو تعویض شدن، راستی پایین شیشه عقب نوا:
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
زه استیل داره یا لاستیک؟ ماشین من هیچی نداره:n26:
خيلي از چيزهايي كه توي نت نوشته شده( چه در سايتهاي ايراني و يا آمريكايي) بيشتر از روي تجربه و تعميرات بوده و راهنماي مشخصي براي دريافت اطلاعات استاندارد ، به نوعي كه توي دفترچه تعمير و نگهداري خودرو نوشته شده باشه، وجود نداره.
در مورد جعبه فيوز هم اينطوريه و من يادم هست براي ماشينهاي قبلي كه داشتم با استفاده از تجربه هاي قبلي، خواندن علائم روي جعبه فيوز و آزمون و خطا، يك جور دفترچه راهنما براي خودم درست ميكردم كه كارايي خوبي هم داشت.
مثلا فيوز پايين سمت راست مربوط به برق موتور برف پاكن هست كه كنار اون هم نوشته شده WIPER كه به معني برف پاكن هست و يا فيوز كوچك پايين كه با فلش قرمز مشخص شده مربوط به برق چراغهاي داخل صفحه كيلومتر هست.
قطعه اي كه مابين درب صندوق عقب و شيشه عقب قرار ميگيره، هيچ نوع زهوار يا لاستيك نداره و من تابحال توي هيچ مدل نوا يا بيوك نديدم كه اين قطعه زهوار داشته باشه و حتي جاي خار و يا پيچ كه نگهدارنده چنين چيزي باشه هم روي اون نديدم.
در مورد خريد قطعات نو خيلي دقت كنيد بخصوص ميل لنگ چون ديگه اينجور قطعات به معناي واقعي نو نيستند و اگر پيدا بشه قيمتهاي بسيار بالايي دارن.
احتمالا بيشتر ميل لنگهايي كه به اسم نو فروخته ميشه دست دوم هستند كه بازسازي شده، به اين صورت كه با انجام جوشكاري ( احتمالا آرگون يا نوع بهتر ديگه اي) سطح محل لنگها ( ثابت و متحرك) پر شده و بعد دوباره با تراش به سايز صفر در مياد.
البته اگر از روش آبكاري كروم سخت استفاده بشه اين بازسازي خيلي خوبه و حتي دوام اون از نوع استاندارد هم بهتره، ولي بايد ديد كه از چه نوع روش بازسازي و با چه كيفيتي استفاده شده؟
در هر صورت بايد مراقب باشيد كه قطعه دست دوم بازسازي را به عنوان نو و با همان قيمت به شما نفروشند.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
سلام دوست عزيز اين مهره ديسك چرخ پرايد كه نوشتين من رفتم تمام لوازم يدكي رو گشتم و به من گفتن كه اصلا مهره اي وجود نداره مي شه بيشتر راهنماييم كنيد شماره تلفن بنده 09191077827 با تشكر
علی اقا حرفتون کاملا درسته من حواسم هست، در حقیقت یه موتور نوا پیدا کردم که بسیار سالم و تمیز بود و در گوشه یک اوراقی خاک میخورد و اینقدر کثیف و روغنی بود که به خودشون زحمت باز کردنش رو نداده بودن، من سرسیلندر و میلنگ رو از روی اون موتور باز کردم (البته این عمل اونم به تنهایی کار وقت گیر و مشکلی بود ولی مجبور بودم دیگه:n09:)نقل قول:
در هر صورت بايد مراقب باشيد كه قطعه دست دوم بازسازي را به عنوان نو و با همان قيمت به شما نفروشند.
بعد اونا رو دادم اسید شویی و در نهایت تراشکاری، امروز هم رفتم از تراشکاری موتور رو گرفتم و تحویل مکانیک دادم:
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
چندتا کار دیگه هم درحال انجامه که بزودی نتیجه رو براتون مینویسم.
گرم کن شیشه عقب رو که نصب کردم و سیم کشی شد تا پشت کلید، پشت کلیدش سه تا جا سیم داره، چطوری باید وصل بشه؟ وسطی برق هست درسته؟
"گرمکن" منظورت فن بخارگیر شیشه عقبه؟
اگه منظورت اینه بایستی سیم وسط کلید سیم + ورودی باشه. یکیشون میره موتور برای دور تند که با HI نشون داده و دیگری واسه دور کند میره سمت موتور فن که با LO نشون داده. بعدش موتور فن تو هم بایستی سه تا سیم داشته باشه یکیشون منفیه که به بدنه وصل میشه و دوتای دیگری سیمهای + دور تند و کند هستند که به خروجی های کلید وصل میشن.البته ماشین من نداره این بخارگیر رو!!!
راستی دوستان این هواکش و فیلنر هوا به راحتی نیاز 6سیلندر با 4100CC حجم مکش رو میده؟
و دیگه اینکه تکلیف زنجیر تایم و تعویض اون چی میشه؟نیازی به بازدید یا تعوبض داره؟
بله منظورم همون فن بخارگیره که دیفاگ یا گرمکن هم بهش میگن، راستش دو تا سیم داره ، یکیش اتصال بدنه هست که هیچ ولی اون یکی میاد پشت کلید ، پشت کلید وسطی که برق ورودیه ولی اون دوتا رو چطوری به یه سیم وصل میکنن؟نقل قول:
"گرمکن" منظورت فن بخارگیر شیشه عقبه؟
اگه منظورت اینه بایستی سیم وسط کلید سیم + ورودی باشه. یکیشون میره موتور برای دور تند که با HI نشون داده و دیگری واسه دور کند میره سمت موتور فن که با LO نشون داده. بعدش موتور فن تو هم بایستی سه تا سیم داشته باشه یکیشون منفیه که به بدنه وصل میشه و دوتای دیگری سیمهای + دور تند و کند هستند که به خروجی های کلید وصل میشن.البته ماشین من نداره این بخارگیر رو!!!
mard1169 ( خیلی مردی )
داداش شما فن بخارگیرت دو تا سیم داره همونطور که گفتی یکیش منفی هستش که فیشش زیر یکی از پیچهای خودش بسته می شه
و اتصال بدنه رو می ده اون هیچی
یه سیم مثبت داره که باید برق رو از کلید بگیره و مصرف کنه تا اینجا هیچی
شما در قسمت کلیدت سه تا سیم داری مثبت وسط هستش که برق رو از سوئیچ تحویل می گیره و باید در دو حالت تند و کند برسونه به مصرف کننده
اما کلید کارش چیه رسوندن برق فقط در یک حالت یا تند یا کند و نمیشه هم از طریق تند و هم کند برق رو برسونه متوجه منظورم شدی
یعنی کلید یا بالا می ره بعنوان مثال برق تند رو می ده یا پائین میاده برق کند رو می ده
در نتیجه شما اگه جفت سیم های تند و کند رو به سیم مثبت مصرف کننده که همون دیفاگر هستش وصل بکنی مشکلی پیش نمیاد
اگر اشتباه هست دوستان اصلاح کنند
<a href="http://img.upload724.com/viewer.php?file=77354220695527267934.jpg"><img src="http://img.upload724.com/images/77354220695527267934_thumb.jpg" border="0" alt="77354220695527267934.jpg" /></a>
مهدی جان ممنون، راستش به نظر خودم هم باید همینطوری باشه، حالا بعدا امتحان میکنم.
صندلی ها هنوز اماده نشدن ، من هم روکش داخلی سقف رو کندم تا چرم بزنم، چوب (کارتن) زیرش وضعیتش بد نیس ولی باید به دقت روش کار کنم، داشبورد رو موم کردم و حالا باید روی قابهای تریم داخلی و داشبورد رو روکش کنم، چرم و برچسب خریدم تا ازمایش کنم اگه نشد میدم یه نقاش رنگشون کنه، دوستان چند روزه اینجا خلوته، انشالله که کم لطفی نکنین و پست بذارین.:n06:
....................
سلام دوستان عزیز.بیوک من هم آماده شد.
ماشین کامل رنگ فابریک .تازه سنباده پالیش شده.تزیینات بیرون ماشین رو کامل باز کردم و سنباده پالیش و قلم گیری حرفه ای روش انجام دادم.
چرم سقف هم نو کردم
فنی ماشین هم هیچ مشکلی نداره.فقط دهنه چرخها باید میزون بشسه چون لاستیکها رو نو کردم
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
نظر من در مورد برق بخارگبرعقب هم همینه.فرصت نشد امتحان کنم.میتونی با یه لامپ که یه سر به بدن و یه سر به دو خروجی lo & hi کلید وصل کنیم و شدت نور را در دو حالت مقایسه کنید نتیجه بگیرید.
جای خالی مهندس camaro lt احساس میشه.ایشالا سلامت باشند و همه ی ایرانیان و همه ی انسانها و ماشین هایمان
راستی هنگام حرکت یه صدایی از چرخ جلو مانند صدای پرنده میاد.بلبرینگش چه جوریه؟باز کردنش سخته؟ راحت پیدا میشه؟:n16:
سلام بر همه دوستان ، ببخشيد چند روزي نبودم
راستی دوستان این هواکش و فیلنر هوا به راحتی نیاز 6سیلندر با 4100CC حجم مکش رو میده؟
به نظر ميرسه كه جوابگو هست، البته براي استفاده متعارف و عادي، ولي اگر قصد بالا بردن قدرت موتور داشته باشيد مسلما مقدار حجم هواي ورودي از اين سطح ----- هوا خيلي كم بوده و بايد براي جبران اين كمبود از فيلترهاي بزرگتر و ترجيحا 360 درجه استفاده بشه.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
و دیگه اینکه تکلیف زنجیر تایم و تعویض اون چی میشه؟نیازی به بازدید یا تعوبض داره؟
خوشبختانه در شورلت نوا چيزي به نام زنجير تايم وجود نداره و دنده سر ميل لنگ مستقيما با دنده سر ميل سوپاپ درگير هست.
در مدلهايي از خودروها هم كه داراي زنجير تايم هستند، من تابحال نديدم كه زنجير بريده بشه چون اين زنجيرها واقعا محكم و ايمن ساخته شده ، فقط يكبار مشتري زنجير تايم پيكان خريد و گفت كه زنجير بريده.
اين زنجيرها حتي در معكوس كشيدنهاي شديد هم دوام مياره، و تنها ايرادي كه پيدا ميكنه فرسودگي بين بوشهاي و پيمهاي دانه هاي زنجير هست كه باعث گشاد شدن زنجير ميشه كه اونهم زمان تعمير موتور و يا بازديد زنجير تايم( بخاطر گردش بهتر ميل سوپاپ) تعويض ميشه ، وگرنه باز هم به كار خودش ادامه ميده و جوري نيست كه به اين راحتي مثل تسمه تايم بريده بشه و وسط راه ماشين بخوابه.
در مورد دنده ميل سوپاپ اگر لبه هاي اون خوردگي و سائيدگي شديد داشته باشه عوض ميشه وگرنه ميتونه بازهم به كار خودش ادامه بده.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
تعويض بلبرينگهاي چرخ جلو كار چندان مشكلي نيست و اگر لازم شد با تصوير ، توضيحات كامل خدمت شما خواهم داد، منتها صدايي كه گفتيد به نظر من از بلبرينگ نيست، چون بلبرينگها معمولا وقتي مشكل پيدا بكنند و به صدا بيافتند، صدايي بم و خفه و گرفته دارن اونهم در زماني كه ماشين حركت بكنه.
فكر ميكنم صدا از لنتها باشه و در حال تمام شدن، و يا بخاطر زياد شدن رطوبت هوا، ديسكها زنگ زدگي خيلي كم پيدا بكنن ( وقتي ماشين چند روز خوابيده باشه و حركت نكنه) و موقع ترمز گرفتن كمي صداي جيغ مانند داشته باشند كه اين مربوط به لنتهاي بي كيفيت هست
/////////////////////////////////////////////////
آقا محمد گرامي سلام،
گيربكسهاي دستي كامارو هم اگر پيدا بشه احتمالا بازهم كمي تغيرات براي سوار شدن روي نوا لازم داشته باشن چون به هر حال فرم اتاق كامارو( اونهم مدلهاي دهه 90) با اتاق نوا تفاوت داره، منتها اينجوري كه من ديدم بيشتر افراد در آمريكا با تعويض گلداني عقب مشكل را حل ميكنن.
اما براي ما كه توي ايران دسترسي زيادي به قطعات نداريم، فعلا بايد با اندازه گيري و حساب و كتاب جلو بريم تا بتونيم با يك حركت و حداقل هزينه به نتيجه برسيم.
فكر ميكنم اول بايد اندازه هاي گيربكس دستي ( يا اتوماتيك) كه روي ماشينهاي ما سوار شده را با يك نمونه گيربكس T5 كه از روي ماشين پياده شده باشه مقايسه كنيم و ببينيم چقدر اختلاف ميتونه داشته باشه و در نهايت ميتوينم وضعيت گيربكس مدل كامارو هم تخمين بزنيم و بفهميم حدود تقريبي قرار گرفتن شيفتر اون توي نوا كجا ميتونه باشه؟
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
با سرد شدن هوارفتم سراغ بخاری شیرش که روی یکی از لوله ها نصب بود باز کردم و سلکتور را روی HOT و هیتر قرار دادم بعد از اینکه نیم ساعتی رانندگی کردم با وجود اینکه درجه آب روی 85 بود بخاری گرماش خیلی کمه شلنگهای بخاری هر دوشون گرم بود با اینکه فن با دور بالا کار میکرد باد از دریچه ها ضعیف میآمد اما سلکتور را روی COLD قرار میدم باد از تمام دریچه ها با شدت میاد شلنگ وکیوم زیر پای راننده را در آوردم اصلا مکش نداشت رفتم سراغ توپی زیر کاپوت شلنگی که از منیفولد میاد را در آوردم مکش داشت اما تا به توپی وصل میکردم از لوله خروجیش مکش نمیکرد اهرم گاز را چند بار فشار دادم گفتم شاید زمان میبره تا توپی پر بشه اما نتیجه نداد ، شلنگی که از منیفولد میاد را مستقیم به شلنگی که به اتاق میره وصل کردم اهرم پنل را در وضعیتهای مختلف قرار دادم و وکیوم زیز پا و وکیومی که زیز برف پاک کن هستش را چک کردم هیچکدام کار نمیکرد احتمالا از جایی نشتی داره یا از جاش در امده این طور به نظر میاد که باید پنل را باز کنم ، در ضمن وکیومی زیز پا شاگرد نیست البته شلنگش هست اما دریچه ای اونجا نیست که وکیوم نصب بشه لطفا ماشین کسی دریچه زیر پا شاگرد را داره عکس بزاره ممنون میشم
توپی را باز کردم قسمتی که به شلنگ منیفولد وصل میشه داخلش را نگاه کردم یک شیء لاستیک مانند داخلش بود که اجازه نمیداد مکش بشه به اجبار با سوزن سوراخش کردم (البته نمیدونم کار درستی کردم یا نه) شلنگ را جازدم چون با سوزن سوراخش کردم مکش خیلی ضعیف بود ، با همین وضعیت به وکیوم زیر برف پاک کن وصل کردم اون دریچه را بست!
شلنگ هایی که به رادیاتور بخاری وصل بود را درآوردم ، شلنگ آب را وصل کردم به ورودیش ، با همان شدت که آب از ورودی رد میشد با همان شدت از خروجیش بیرون میومد حالا به نظرتون مشکل از همین مکش نکردن وکیومه یا رادیاتورش ایرانه مشکل وایراد از اونه؟
1-توپی قطعه ای داخلش کم نداره ؟ اون شیء پلاستیکی که داخل لوله اش هست با سوزن سوراخ کردم در بیارم تا راه مکش باز بشه؟
2- وکیومی زیر پا شاگرد هست یا خیر اگر هست به کجا وصله؟
3-وظیفه دریچه زیر برف پاکن که وکیوم مستقل داره چیه؟
4-قطعه ای را در عکس مشخص کردم کنار برف پاک کن مربوط به چی میشه؟
5-به نظرتون ترموستات خراب شده؟
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
به نظر من دريچه ها درست عمل نميكنن و اين احتمال وجود داره كه لوله هوا يكي از وكيومها قطع شده باشه و يا خود وكيوم خراب شده باشه.
بهترين كار اينه كه يكبار كل سيستم بخاري را پياده كنيد و همه چيز را بيرون بررسي و رفع عيب كرده و دوباره سوار كنيد.
1. من تابحال اون قطعه را باز نكردم و فكر ميكنم اگر باز بشه خراب بشه
2.وكيوم بغل پاي شاگرد وجود داره و براي خروج هواي داخل اتاق تعبيه شده و لوله اون به پشت كليد كنترل كولر و بخاري وصل ميشه
3.اون وكيوم براي باز و بسته كردن دريچه هواي بيرون هست و من هم يكبار باز كردم و سرويس و بررسي شد
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
4.اون قطعه با توجه به اينكه وسط محور طولي فرضي ماشين قرار گرفته به احتمال زياد مربوط به سيم آنتن راديو باشه كه از داخل شيشه به اون محل وارد شده و به پشت راديو وصل ميشه منتها چون در نمونه هاي ايراني آنتن داخل شيشه نصب نشده بود، بدون استفاده باقي مانده.
5.ترموستات اگر خراب باشه بيشتر بسته باقي خواهد ماند و باعث جوش آوردن ماشين ميشه و يا نهايتا دير باز بشه كه بازهم حرارت ماشين از حد معمول بيشتر ميشه.
مشكل بخاري ماشين شما توي دريچه ها هست و يك احتمال ضعيف ديگه اينكه راديات بخاري با نمونه ايراني تعويض شده باشه كه گرماي خوبي نداره.
اين صفحه را مطالعه كنيد احتمالا بدرد بخوره.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
ممنون از راهنمایتون جناب camaro lt
کل سیستم بخاری را پیاده کردم رادیاتور ضاهرا فابریک باید باشه نظر شما در این مورد چیه؟ امروز به علت باران شدید نتونستم لوله ها و وکیوم ها را تست کنم انشا ال... روز بعد.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
بله اين رادياتور بخاري اصلي هست و آرم HARRISON و البته فشردگي و نزديك بودن لوله ها و پره ها دقيقا مشخص ميكنه كه كارايي خوبي بايد داشته باشه،
بنابراين مشكل در مقدار هواي هدايت شده به سمت رادياتور بخاري و يا خروج هواي گرم شده از طرف راديات بخاري به كانالهاي توزيع هوا ميتونه باشه كه اونهم مربوط به تنظيمات دريچه ها و در ادامه لوله هاي مكش هوا و سيستم وكيوم دريچه ها است.
وقتي همه چيز را به دقت چك كنيد حتما مشكل پيدا ميشه چون سيستم آنچنان پيچيده نيست.
دريچه تنظيم هواي ورودي به سمت راديات بخاري با سيم كار ميكنه ( اهرم تنظيم سمت چپ پانل كولر و بخاري كه با HOT و COLD مشخص شده) و ميتونيد به راحتي كاركرد و تنظيم اون را بدون نياز به روشن كردن ماشين بررسي و تست بكنيد .
اگر درست عمل ميكرد و با حركت اهرم به سمت گرم و سرد ، دريچه هم باز و بسته ميشد، بنابراين مشكلي نداره و دريچه هاي ديگه را بررسي كنيد
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]