نقل قول:
روغن این موتورها به دلیل مخلوط شدن با روغن سوخته میبایست مجدد تعویض بشه. یا دست کم خیلی زودتر...
معیار مشخصی وجود نداره ولی بایستی عوضش کرد تا بتونی میزان کارکردی که در نظر داری رو اعمال کرد.
Printable View
نقل قول:
روغن این موتورها به دلیل مخلوط شدن با روغن سوخته میبایست مجدد تعویض بشه. یا دست کم خیلی زودتر...
معیار مشخصی وجود نداره ولی بایستی عوضش کرد تا بتونی میزان کارکردی که در نظر داری رو اعمال کرد.
نقل قول:
ممنون از زحمات شمانقل قول:
لطف کردید.
والا من حدودا 200 تومن باید بدم باطری خشک.
من میگم بعد از 4 سال و 81 هزار تا کارکرد ماشین، دینام هم تو تست سالم باشه، بهتر نیست که خود باطری ساز بازش کنه و سرویسش کنه و افتامات رو عوض کنه>؟
من میگم 200 تومن پول باطری ندم بعد چند ماه دیگه بزنه، دینام خراب بشه و باطری رو نابود کنه مجدد
به هر حال هر چی شما بفرمائید
خواهش میکنمنقل قول:
آخه اینطور نیست. دینام یا خراب هست یا نیست و نمیشه حدس زد چه زمانی خراب میشه. ضمنا قطعات بازاری همه کیفیتشون پایین هست و ممکنه این که الان روی ماشین شما قرار داره بیش تر از اونی که الان میخواید تعویض کنید کار کنه!!! ضمنا دینام هیچی نداره و خیلی ساده میشه باز کرد و چک کرد. ضمنا تا حالا من ندیدم ذغال دینام با 80 تا کارکرد تموم بشه ولی اگر نگران هستید میتونید باز کنید سطح ذغال ها رو چک کنید
ضمنا در مورد باتری، با به پایان رسیدن ذغال ها، کم کم ولتاژ میاد پایین و چراغش توی آمپر روشن میشه و شما متوجه میشید و معمولا کار به خرابی باتری نمیکشه. شما فقط در زمان خریدن باتری و بعدش تست دینام که خود فروشنده ی باتری معمولا انجام میده، خودتون هم نگاه کنید و حتی ولتاژ درست هم بود ماشین رو چند تا گاز بدید و ببینید اعداد زیاد تغییر میکنن یا نه :n39:
نقل قول:
معمولا باتری فروشها وقتی میخوان باتری رو گارانتی کنن اول دینام ماشین رو تست میکن که ببینن سالمه یا نه.
خرابی باتری در اثر نوسان شارژ اتفاق میافته که باتری فروشی اینو تشخیص میده.
به هر ترتیب وقتی باتری شما گارانتی داره دیگه نگرانی نداره واسه خراب شدن یا نشدنش
با تشکر از زحمات دوستان.
در حالت درجا و گاز دادن در درجا، باطری رو 13.6 13.7 تقریبا شارژ میکرد. چطوره دوستان خوبه وضعیت دینام؟
خواهش میکنمنقل قول:
مناسبه. البته بهترین ولتاژ حدود 14 هستش ولی توی پراید و روا معمولا ولتاژ در همین حدوده و با توجه به چند سال کارکرده بودن ماشین و کیفیت پایین سیم های ایرانی، ولتاژش خوبه
من خودمم چند روز پیش آفتامات یه ماشین عوض کردم بعدش ولتاژ همین 13.7 شد
با تشکر از زحمت دوستان که وقت می گذاارند پاسخ می دهند
دوستان چطور میشه تشخیص داد،که ماشین برق دزدی داره یا نه؟ یک مولتی متر در اختیار دارم
دوستان بنده یه باطری اتمی اربیتال وان دارم بهمن 92 خریدم هنوزم پرقدرت داره کار میکنه کی تموم میشه نظر دوستان چیه؟ماشین هم پراید 87:n01:
اتمی بهترین حالت سه سال کار میدهنقل قول:
اشتباه شد. حذف گردد
دوستان قسمت زیر رادیاتور ماشین من (پراید) ترک مویی برداشته و خیلی کم نشت اب داره. بطور مثال وقتی که ماشین خاموش هست و بعد از 12- 13 ساعت میرم تقریبا به اندازه یه کتاب زمین خیس شده
جاش رو هم پیدا کردم. حالا بنظرتون میشه با چسپ اون قسمت رو پوشش داد یا اینکه چسب نمیتونه جلوی نشتی رو بگیره
و یه سوال دیگه من شنیدم میشه به جای رادیاتور استاندارد پراید میشه رادیاتور تیبا یا ریو انداخت؟!! بنظرتون چنین امکانی هست و اگه هست کار درستیه؟
با تشکر از زحمت دوستان که وقت می گذاارند پاسخ می دهندنقل قول:
دوستان چطور میشه تشخیص داد،که ماشین برق دزدی داره یا نه؟ یک مولتی متر در اختیار دارم
یافتن اتصالی کار بسیار سختی است.نقل قول:
معمولا خدمات برق خودرو از یک چراغ تست استفاده میکنن.
اصولا جایی که برق دزدی وجود دارد فیوز اون مسیر میسوزه
فکر نکنم با مولتی متر بتونی پیدا کنی. کار راحتی نیست
خودرو سمند LX استارت نمیخوره و روشن نمیشه . جفت راهنما همزمان روشن میشه و علامت خطر روی lcd ظاهر میشه . علت چیه؟
پ.ن: یه سمند آخر 87 از یه اشنا گرفتیم همینطوری داره خرج بالا میاره:n27:
سلامنقل قول:
کاپوت رو بزن بالا با یه پیچ گوشتی مستقیم استارت بزن اگه روشن شد به احتمال زیاد مشکل از رله یا فیوزه است، اگه نشد احتمالا مشکل از باطری یا اتصال بدنه، یا خود استارت هست
روشن شدن جفت راهنمات هم احتمالا بخاطر گیر کردن دکمه خطر هست، یکی دوبار خاموش روشن کن ببین برطرف نمیشه، در غیر این صورت اتصالی کرده، مشکل خاصی نیست نگران نباش
سمند 87 سمند خوبیه
سلامنقل قول:
در حالت کلید خاموش مولتی متر رو بذار رو حالت آمپر، اتصال منفی باطری رو جدا کن، مولتی متر رو بذار بین باطری و اتصال منفی، باید مقدار بسیار کمی باشه، حدود 50 میلی امپر، اگر خیلی بیشتر باشه یعنی برق دزدی داره، یکی یکی فیوزا رو دربیار، هر کدوم مقدار رو اورد پایین یعنی برق دزدی مربوط به اون مداره
مدارای مثه ساعت، رادیو، ecu یه مقدار کم حدود 50 میلی امپر در حالت کلید خاموش میکشن که طبیعیه، بعضی ماشینا ممکنه بیشتر هم بکشن، وقتی دارین تست میکنین به هیچ وجه ماشین یا چیزی رو روشن نکنید که باعث خراب شدن ملتی متر میشه. از بیشترین مقدار شروع کنید و کم کم مقدار رو بیارید پایین
بردیم تعمیرگاه میگه ماشین ایرادی نداره . دزدگیر بعضی از مدلها حساسه باید دوبار دزدگیر بزنی یا در دوبار باز و بسته کنید [emoji2]نقل قول:
Sent From My XPERIA M4
اگه هر دو مشکل همزمان بودن درس گفتهنقل قول:
سلام
هزینه تقریبی تعمیر ترمز ABS چنده ؟ قراره فردا ببرم نمایندگی ( البته گارانتی تموم شده ) ترمز ABS رو درست کنه. ماشین هم پژو پارس سال 93
برای پژوی آز دی به ما گفتن 700 تا حدودا. که میگن جنس خوب و بد هم داره. این داستان واسه پارسالهنقل قول:
ولی هر چقدر هم باشه باز هم ارزش داره که ترمز abs باشه. حتی 2 میلیون... اللخصوص که واست گارنتی هم بکنه
هزینه زیادیه ولی چاره ای نیست. میتونی تبدیل کنی به معمولی با هزینه 100 تا 200
نقل قول:نقل قول:نقل قول:نقل قول:نقل قول:نقل قول:
من دیگه موندم با این ماشین چیکار کنم .
بردم پیش رادیات ساز ، یه کم تیوب لاستیک گذاشت زیر در رادیاتور ، کسر آب کمی که داشت بر طرف شد ولی همچنان داغ میکنه .
اخیرا ، در حالت سرد بودن موتور ، توی رادیاتش احساس می کنم روغن هست .
بردم پیش مکانیک میگه مشکلی نداره ؛ رادیات ساز هم میگه مشکلی نداره !
بالاخره این ماشین چه مرگشه ؟
درودنقل قول:
اول باید ببینی اون روغن هستش یا کثیفی های مسیر آب. شما یه مقدار پودر رختشویی بریز داخل رادیاتور و یه مقدار که کار کرد آب رو خالی کن و با فشار آب داخل مسیر رو کامل شستشو بده و دوباره پر کن و هواگیری انجام بده (ترموستاتم عوض کنی مطمئنتر میشی) و چند روز کار کن ببین وضعیت آب چطوریه. اگه روغن بیاد که واشر مرخصه. پیشنهاد هم میکنم رادیاتور رو بیاری بیرون و کامل پشتش رو تمیز کنی چون بدجور طی سالیان آشغال میگیره و هوا رو رد نمیکنه. حتی باید پشت رادیاتور کولر هم کاملا تمیز بشه.
همچنین توجه داشته باشید ماشین چند سال کارکرده تا حدودی عادیه که گرماش بیشتر باشه، چون مسیر های آب کمی میگیرن و کلا مستهلک میشه (البته اگه همیشه ضدیخ داشته باشه چنین مشکلاتی پیش نمیاد). البته شاید هم فشنگی آب خراب باشه ها!! نمیشه از کنار این موارد ساده گذشت.
در مورد این که میگی آب میزنه بیرون، من احتمال میدم یه مقدار از کمپرس موتور به سیستم خنک کننده وارد میشه و این مشکل برات پیش میاد. بازم موارد بالا رو انجام بده ببین چی میشه
سلام
امروز کاسه چرخ عقب پرایدم رو باز کردم چون ترمز که میزدم صدا میداد.
یه کپه از لنتها کاملن تموم شده بود ولی یکی دیگه بالای شصت هفتاد درصد لنت داشت.
اینجوری لنت تموم کردن برای پراید طبیعی هست یا یه جای کار میلنگه؟
روا هواگیری نداره. یعنی سیستم خنک کننده باز هست پس نیازی به هواگیری نیست!نقل قول:
شما حتمن واترپمپ رو هم یه چک بکن، احتمالش زیاده که از خرابی واترپمپ باشه.
درودنقل قول:
احتمالا سبیلندر ترمز اون چرخ که توی همون کاسه قرار داره مشکل داره و یک سمتش روان نیست و یا لوازمش خراب شده. باید تقریبا با هم خورده بشه (البته هیچ موقع دقیقا یکسان خورده نمیشه)
اتفاقا روا شدیدا نیاز به هواگیری داره. هواگیری نشه 10 دقیقه نشده واشر سوزونده، مگر اینکه هواش کم باشه و فقط آمپر مقداری بالاتر از حد مجاز بمونه!نقل قول:
واتر پمپ روا (پیکان) هم طوری نیست که خرابی به جز نشتی و یا خرد کردن بلبرینگ براش پیش بیاد چون پره ها ی ریخته گری شده ی خیلی فدرتمندی داره و تقریبا هیچ موقع مشکل چرخش آب براش پیش نمیاد و قبلش یکی از مواردی که گفتم به مشکل میخورن.:n39:
هواگیری که 100 درصد میخواد ، دیدم که میگم ! :n06:نقل قول:
رفتم پیش مکانیک ، در مورد واتر پمپ سوال کردم که همین حرف شما رو زد .
مکانیک یه پروانه اضافه برام نصب کرد و مشکل حل شد ؛ دیگه نمی دونم تأثیر پروانه ست یا اینکه هوا خنک شده ! :n36:
اگر ماشین کاملا رو به راه باشه نیاز به پروانه نداره. پروانه صدا رو زیاد میکنه و همچنین باعث میشه ماشین دیرتر به دمای کاری و ایده آل خودش برسه. ولی میتونی فعلا بذاری باشه و هوا یه خورده خنکتر شد برداریشنقل قول:
سلام دوستان ، کسی کارواشی که با گازوییل زیرشویی کنن می شناسه ؟ کمکای عقب ماشین یه مقدار غژغژ ! می کنه ، بردم پیش مکانیک گفت ببر کارواش زیرشویی کن با گازوییل ، گفت سمت فرحزاد اینا هست ولی آدرس دقیق تری نداشت ، مث این که غیر قانونی :n10:
ماشینم 405 موقع استارت زدن چک چک صدا میکرد استارت نمیزد بردم باتریسازی گفت اتوماتیک خرابه عوض کرد زغالش هم گفت خوبه موتور استارت ک سیم پیچ داره رو هم سمباده کشید لاشو با چاقو هم تمیز کرد چک چکش کم شده ولی قطع نشده موقعی هم که دمای آب رو 90 یا نزدیکش باشه سوییچ رو میچرخونم ولی استارت نمیخوره هیچ صدایی هم نمیده باتری اتمی هم هست یک سال زدم نور چراغ ها هم ضعیف نشده که بگیم مثلا از دینام نمیدونم از چیه مشکل؟
پراید با ترمز معمولی. وقتی ترمز میگیرم، ترمز دل میزنه و نیروی ترمز گیری نوسان میکنه. لنت جلو تموم شده بود و خودم عوض کردم. تا قبل تعویض لنت اینطور نبود. دقیقا بعد تعویض لنت این اتفاق افتاد.
حس کردم شاید بخاطر لنت نو باشه که شکل سطح دیسک نشده ولی حدود 20 روز میگذره و هنوز هم همینطوره
ای بی اس خدایی شده :n08:
اون سوال مارو که کسی جواب نداد دمای ماشینم بعد طی کردن مسافت از 90 بالاتر میره البته در حین حرکت نرمال فقط موقعی که بعد حرکت خاموش میکنم اینطور میشه ایراد نداره؟
سلام مجددنقل قول:
بعد 6 ماه هنوز بلبرینگ رو تعویض نکردم حالا لرزش داره ماشین مثل ویبره برای اینکه کم کم به اتاق ضربه نزنه همین فردا میخواستم بلبرینگ رو تعویض کنم (در این چند ماه حدود 3000 کارکرد) ، خواستم اول اینجا مطرح کنم ببینم جنس مطمعنی در بازار موجود شده در این چند ماه؟
با سپاس :n40:
سلام دوستان
ماشین تیبا 93 که 10000 کارکرد داره اصلا گاز نمیخوره . البته یه موقعی عالیه یه موقعی کاملا خفه هست و اصلا گاز نمیخوره :n01:
چراغ چک هم روشن شده.
برای کدوم قسمتشه این مشکل بنظرتون؟
سپاس:n16:
سلامنقل قول:
اگه منظورتون بعد از خاموش بودن کوتاه مدت و روشن کردن هستش، عادیه چون آب چرخش نداشته خودش رو خنک کنه. نگران نباشید خیلی از ماشین ها همینطوری میشن. البته باید بعد روشن شدن خیلی سریع (نهایتا 1 دقیقه) بیاد پایین
سلامنقل قول:
همونطور که گفتم شماره بلبرینگ رو پیدا کنید (توی نت هم بگردید گیر میاد) و به مغازه های بلبرینگ فروش مراجعه کنید.
سلامنقل قول:
80 درصد سنسور اکسیژن و 20 درصد از سنسور میل سوپاپ. ببر دیاگ بزنن مشخص میشه. توی تیبا و کلا ماشین های 3-4 سال اخیر خیلی پیش میاد چون اجناس بی کیفیت هستن
سلام مجددنقل قول:
ممنون از شما
اهنگری یک مغازه بهم معرفی کرد گفت اونجا یک تیکه اورده همون اول کارخونه ای پرس شده (چنین چیزی گفت دقیقشو یادم نیست) فقط گفت قیمتشون بیشتره اما اینطور که مشخصه بیشتر کارمیکنند ، نظرتون در این مورد چی هست؟
و اینکه گفت لرزش ماشین به دلیل خرابی بلبرینگ نیست و جلوبندی رو کامل باز کنه بهتره که خیال من راحت شه از دفعه قبل که باز شده 50.000 تا کارکرده (4 سال)
لرزش به اینصورته که اوایلی که بلبرینگ خراب شده بود بالای 80 میرفتم اتاق لرزش پیدا میکرد الان بیش از 60 برم لرزش بیشتر و بیشتر میشه و بالای 85 ضربه میزنه با صدای کوپ کوپ کوپ :n01:
به نظرتون از بلبرینگه یا احتمال داره از چیز دیگه ای باشه؟
با سپاس :n40:
درودنقل قول:
خواهش میکنم
اونطوری خرج شما زیادتر میشه ولی خب از یه طرف هم خطایی که ممکنه تراشکار موقع جا زدن بلبرینگ بکنه و عمر اون رو کاهش بده حذف میشه (البته جا زدن بلبرینگ کاری نداره و هر جایی با یه کم دقت با پرس میتونه درست جا بزنه). من از چند نفر که مشکل خرابی پی در پی بلبرینگ داشتن شنیدم نمایندگی های سایپا در مورد بلبرینگ چرخ خوب عمل میکنن و دقیق جا میزنن و اکثرا مشکلشون برای همیشه حل شده.
در مورد جلوبندی، به راحتی تعمیر کار میتونه چک کنه و اگر لقی و مورد خاصی نباشه عوض کردن قطعات دور ریختن پول و هدر دادن هستش. در مورد لرزش اتفاقا من دیدم با بلبرینگ هم لرزش ایجاد شده ولی جلوبندی معمولا لرزش توی اتاق نمیاره بلکه توی دست انداز و چاله چوله ماشین شل و ول میشه و از هر جاش یه صدایی میاد و فرمون هم زیر دست خودش رو نشون میده که داره ضربه میزنه.
به نظر من بلبرینگ رو عوض کنید ببینید چی میشه و همچنین پلوس ها رو هم بگید چک کنه. بعد اگه موردی بود جلوبندی هم میتونید تعمیر کنید چون این ها ربطی به هم نداره و با هم اشتراکات زیادی نداره که بگید کار سخت میشه و اینا :n39:
طریقه تعویض چراغهای جلو پژو 206
برای تعویض چراغها ابتدا درب موتور را باز کرده و بعد خارهای آمپولی که شل جلو شبکه را نگه داشته باز میکنیم.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
دوتا پیچ خورشیدی سمت چپ و راست شل باز میشه
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
بعد باید لبه های سمت چپ و راست شل که به گلگیر وصل شده را جدا کنیم. برای این کار نوک انگشتان را زیر لبه پلاستیکی قلاب کرده و به سمت بیرون میکشیم تا دوتا خار پلاستیکی اتصال شل به گلگیر از جای خودش دربیاد.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
لبه های زائده نگهدارنده شبکه به شل را فشار میدیم تا کل شبکه از شل جدا بشه
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
یک پیچ خورشیدی دیگه پشت شبکه هست که شل را به بدنه نگه میداره و باید باز بشه
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
هر چراغ با سه عدد پیچ به بدنه وصل شده. یکی روی سینی جلو ، یکی داخل گلگیر و یکی زیر چراغ.
این پیچها را باز میکنیم
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
چراغ را از جای خودش بیرون میاریم و تمام سوکتها را جدا میکنیم
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
برای جدا کردن موتور تنظیم چراغ، ابتدا بوسیله آچار خورشیدی، پیچ تنظیم موتور را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا به آخر برسه و صدای " تیک " شنیده بشه.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
بعد با نوک آچار دوسو کمی لبه خار نگهدارنده موتور را به عقب بزنید و موتور را با دست بچرخانید تا از جای خودش بیرون بیاد.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
برای نصب موتورهای تنظیم روی چراغهای جدید، موتورها را با توجه به زوائدی که روی پایه اونها هست و متناسب با وضعیت محل سوار شدن موتور روی چراغ نصب کنید و به نحوی بچرخانید که خارنگهدارنده موتور با زائده روی بدنه موتور چفت بشه.
توجه کنید که این موتورها سمت چپ و راست دارند و نمیشه جابجا سوار کنید.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
لامپهای چراغ قدیمی یا لامپهای نو را روی چراغ جدید سوار کنید.
برای این کار درپوش محل نصب لامپهای نور بالا و پایین را باید باز کنید . لامپهای چراغهای مدل کریستالی 206 از نوع H7 هست که به دوپایه معروف شده
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
موقع سوار کردن لامپهای نور بالا و پایین به زائده روی لامپ توجه کرده و لامپ را بطور صحیح سوار کنید.
نصب اشتباه
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
نصب صحیح
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
سوکت لامپها را جا بزنید
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
لامپهای سکن و اشاره را هم نصب کنید.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
بعد از نصب لامپها و اتصال سوکتهای چراغ، یکبار چراغها را روشن کنید و از کارکرد درست تمام لامپها و موتورهای تنظیم چراغ مطمئن شوید و سپس چراغها را در محل خودشان نصب کرده و پیچها را ببندید.
دقت کنید که پایه های چراغها باید دقیقا در محل مناسب سوار شدن پیچ قرار بگیره در غیر این صورت اشتباه سوار شده است.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
بعد از اطمینان از درست بودن همه چیز، پیچها را سفت کنید و شل و شبکه جلو را هم ببندید و چراغها را دوباره آزمایش کنید.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
نکته مهم:
احتمال داره بعد از تعویض چراغها، تنظیم نور چراغ مناسب نباشه و نور بالا و پایین خیلی بیش از خد بالا یا پایین باشه.
برای رفع این مشکل در ابتدا باید با استفاده از تنظیم برقی ، چراغها را در بهترین حالت قرار بدید و سپس با استفاده از آچار خورشیدی و با چرخاندن پیچهای تنظیم چراغ دستی، بهترین حالت را برای تنظیم نور بوجود بیارید.
پیچ نصب شده بر روی موتور برای تنظیم نور به سمت بالا و پایین ، و پیچ دوم که در تصویر زیر میبینید برای تنظیم نور به سمت چپ و راست استفاده میشه.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
همیشه نور چراغ سمت چپ ( سمت راننده ) باید مقداری از سمت راست پایینتر و بیشتر به سمت زمین تنظیم کنید تا از تابش مستقیم نور به چشم راننده های روبرو جلوگیری شود.
دوست گرامی مشکل شما از همون استارته ولی اگر استارت رو بیرون از ماشین چک کرد و درسته می تونه مشکل از رله استارت و یا کابل های ورودی از باتری باشه از تمیز و سالم بودن کابل ها مطمن شید در ضمن چراغ رو روشن کنید و استارت بزنید ببینید چه تاثیری داره وقتی چک چک می کنهنقل قول:
امروز یه رله بهش انداختم تا الان که خوب بود البته نوشته بود رله فن رادیاتنقل قول:
استارتها دارای رله خدایی هستن.نقل قول:
در واقع اتوماتیک استارت دو نقش رله و درگیر کننده دنده استارت رو بازی میکنه.
اگه با بستن رله مشکلت حل شد، مشکل مربوط به اتوماتیک استارت بوده. و نصب رله اضافی اتلاف انرژی هرچند کم رو به دنبال داره و معمولا رله های جانبی بعد از مدتی از کار میوفتن. چرا که میزان آمپری که استارت میکشه بسیار بالاس و پلاتینهای روی رله ها اغلب تحمل این آمپر رو ندارند.
دقت داشته باشید که اتوماتیک استارت بدلیل وجود آتش فراوان در محل اتصال، خاصیت زد آتش دارند و رله های معمولی بدلیل داشتن پوشش پلاستیکی، اغلب از این خاصیت برخوردار نیستند.
در صورت که خروجی رله جدید به فیش تحریک استارت شما متصل باشد، اشکال از سوییچ است و این اشکال با اضافه کردن رله حل نخواهد شد و مجددا باز خواهد گشت.
و در صورتی که خروجی رله بر روی ورودی برق قدرت استارت وصل شده باشد، و در صورتی که رله خاصیت زد آتش نداشته باشد، احتمال حریق خودروی شما بسیار بالا خواهد رفت... :32: