سلام دوستان من میخوام یه کمپرسور بخرم واسه نوا چه مدلی چه مارکی را پیشنهاد میکنید لطفا یه کم رااهنماییم کنید؟فابریکهاش چطوره یکی پیدا کرددم در حد نو میگه۷۰۰ خوبه؟قیمتهاش تو چه رنجیه؟درسته میگن فابرکش بیشر باعث داغ کردن ماشین میشه؟
Printable View
سلام دوستان من میخوام یه کمپرسور بخرم واسه نوا چه مدلی چه مارکی را پیشنهاد میکنید لطفا یه کم رااهنماییم کنید؟فابریکهاش چطوره یکی پیدا کرددم در حد نو میگه۷۰۰ خوبه؟قیمتهاش تو چه رنجیه؟درسته میگن فابرکش بیشر باعث داغ کردن ماشین میشه؟
علی اقا به لطف شما قطعه مورد نظر رو پیدا کردم.
سایتی که معرفی فرمودید قطعه رو داشت ساخت ایران و با قیمت 155 هزار تومان و من برای خریدش رفتم که به طور اتفاقی ساخت ترکیه رو با قیمت 125 هزار تومان پیدا کردم که اون هم کیفیتش عالیه و مارکش اکسان هست.واقعا هم این نمونه که فابریک این موتوره هم از نظر دیورینگ باز ماندن سوپاپ فرق میکنه و هم از نظر مقدار لیفت سوپاپ.در واقع دیورینگ کمتر و لیفت بالاتری داره.نمونه قبلی که روش نصب شده بود مربوط به 2000 بود.
باز هم از لطف شما ممنونم.
سلام.
جناب کامارو امروز داشتم مطالب صفحات قبل رو میخوندم که اتفاقی صفحه 667 رو دیدم که قول دادم عکس های بیوک الکترا رو بزارم.شرمنده یادم رفته بود.
هر چند دیره ولی خدمت شما:
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
جناب سابربن
براي اين كار بهتره كه با يك كولرساز خودرو مشورت كنيد.
ظاهرا كمپرسورهاي جديد كه روي انواع خودروهاي وارداتي و جديد سوار شده ميتونه روي قديميها هم جواب بده و تنها بايد پايه هاي سوار شدن و لوله هاي متصل به اون هماهنگ باشه كه اينهم كار خود كولرساز هست.
البته گويا نمونه هاي بزرگتر كمپرسورهاي جديد با ظرفيت بالاتر از نمونه هاي سوار شده روي اتومبيلهاي سواري، براي خودروهاي آمريكايي توصيه شده كه بر روي كاميونها هم از همان نمونه ها استفاده ميشه.
قيمت كمپرسور نو اصل AC DELCO در اهواز تصور كنم حدود 400 تومان باشه و احتمالا نمونه هاي ديگه هم همين حدود هست.
در مورد گرم كردن ماشين اين مسئله به خيلي چيزها بستگي داره كه يكي ميتونه نياز بيشتر يك نوع كمپرسور به قدرت بالاتر براي گردش كردن و انقباض و فشردن گاز باشه.
.......................
جناب MJ1970
خوشحالم كه مشكل برطرف شد،
وضعيت نوا در چه حاليه؟
................
تشكر جناب حجازي. البته نميدونم چرا عكسها ديده نميشه؟! :n13:
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
دوپاره آپ کردم
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
همانطور که قبلا توضیح دادم کارهای جلوبندی تمام شد و تمام جلوبندی نو شد و ارتفاع ماشین به جای اولش برگشت.همچنین کجی ضربدری که ماشین داشت با تعمیر استاندارد جلوبندی کاملا اصلاح شد.
تصمیمم برای اینکه رنگ رو خودم بپاشم قطعی شده .
یه روش جدید رو برای رنگ ماشین تست کردم و جواب گرفتم.درب صندوق رو به این روش استر پاشیدم و کیفیت قابل قبولی پیدا کرد.
اما متاسفانه باتری امپر بالایی که نصب کرده بودم به دلیل خواب های طولانی و در چند مرحله خواب چند ماهه از بین رفت.حالا اول باید باتری تهیه کنم و بعد ماشین رو حرکت بدم و در هوای ازاد اول استر اهن پاشیده بشه و بعد هم رنگ.
باتری امپر بالا حدودا 21 ماه رو ماشین جواب داد و ایرانی و اسیدی صبا بود.من فکر میکردم حداقل 3 سال کار کنه که نکرد!البته احتمالا به دلیل دست کم 3 مرحله خواب 3 ماهه بوده و فکر کنم تعجبی هم نداره.
دقیقا نمیدونم این دفعه چه باترییی بگیرم ؟یه مدل کره ای 74 امپر با مارک سولایت هست که ساخت کره جنوبی هست و 230 تومان درمیاد(با محاسبه باتری فرسوده)
یه مدل اتمی صبا هم داره که74 امپرش 200 تومان درمیاد.
یه مدل هم 70 امپر اسیدی هم هست که 155 تومان درمیاد.
از طرفی در تبلیغاتی که برای اتمی کره ای وجود داره میگن دوانش بیشتر از ایرانیهاست!از طرفی میگن برای ماشین قدیمی ها که استارتشون پر مصرف و امپربالاست باتری اسیدی بهتره!
خلاصه نمیدونم کدوم رو تهیه کنم بهتر باشه.قبلا روی شورلت باتری اتمی با مارک پوما انداختم که خیلی هم گرون بود ولی بیش از 6 ماه کار نکرد ولی همین اسیدی های صبا معمولا بیش از 2 سال به ماشین جواب دادن و فقط اینبار که ماشین همش خواب بود کمتر از 2 سال جواب دادن.
سپر جلو که قبلا تعویض شده بود و من چون یک جفت گلسپر عقب داشتم یک جفت گلسپر جلو هم گرفتم .
[IMG] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [/IMG]
یک دست هم لاستیک سپر گرفتم.
[IMG] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [/IMG]
همانطور که قبلا گفتم گریسی که برای جلوبندی و بلبرینگهای چرخ جلو گرفتم ساخت ایرانی و پایه بنتون و نمره 3 و تحمل حرارت 150 درجه سلسیوس بود که متاسفانه بعد از اتمام کار فهمیدم مثل کره با کمترین حرارت وا میره!
خلاصه یه گریس 1 کیلویی پایه لیتیم که مارکش امریکایی هست ولی فروشنده گفت در هند پر شده ولی کیفیتش عالیه و تضمینی هست گرفتم.
[IMG] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [/IMG][IMG] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [/IMG][IMG] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [/IMG]
بعدا سر حوصله باید مجددا جلوبندی و بلبرینگها رو گریس بزنم.
گل سپر براي نوا؟! منظورتون اينه كه مثل سپر كاپريس و يا كامارو براي اون گل سپر بگذاريد؟
من هميشه از باطريهاي به اصطلاح اتمي استفاده كردم و مشكلي نداشته، بخصوص كه من هم از ماشين كم استفاده ميكنم و هواي بسيار گرم اينجا هم براي باطريها مشكل ساز هست اما بازم خوب جواب داده.
آمپر باطري كه به اندازه مناسب باشه مشكلي در استارت خوردن بوجود نمياد و نگران اين مسئله نباشيد.
كلا باطريهاي اسيدي مشكل سر ريز كردن و شيرين شدن و مراقبت و سركشي به وضعيت غلظت و سطح اسيد و احتمال تركيدن بر اثر جرقه و..را دارن كه من ترجيح ميدم ديگه از اين نمونه ها استفاده نكنم.
گريسهاي مارك آترود هم خوب جواب داده و چند وقت قبل بلبرينگهاي چرخ جلو را از همين گريس آترود سبز زدم.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
بله دقیقا مثل بیوک یا کامارو ... این لاستیکها و گلسپرها نصب خواهد شد.
همانطور که میدانید سپر عقب بیوک به غیر از چند تا سوراخ اضافه فرقی با سپر عقب نوا نداره و من پیچهای استیل روی سپرها رو باز کردم و اتصالات مخصوص لاستیک سپر رو روی همون سوراخها نصب خواهم کرد.
فقط سپر جلو نوا اون زاویه تند 2 طرف سپر بیوک رو نداره ولی این هم مشکل چندانی ایجاد نمیکنه و با اندکی تغییرات روی پایین گلسپرهای جلو روی اون نصب خواهد شد.
دوستان یه آپشن جالبی که بیوک من داشت و من تو هیچ ماشین آمریکایی دیگه ندیده بودم این بود که چراغ بنزین داشت!!اونم به صورت خیلی جالبی کار میکرد.!نکته جالب این بود که وقتی که عقربه بنزین نزدیک e میشد اول چراغ بنزین خیلی کم رنگ روشن میشد و رفته رفته چراغ بنزین پر رنگ تر میشد.اینطوری میتونستم متوجه بشم که دقیقآ کی بنزین ماشین روبه اتمامه!!!
البته این آپشن تو سال خودش جالب بوده حالا که همه ماشینها دارن.
سلام دوستان. كسي مشهدي يا شيرازي اينجا نيست. شماره لوازم فروشگاه منصف داشته باشه؟
بطور تقريبي اعضاء كلوپ از تمام شهرهاي ايران هستند و اين باعث شده يك شبكه بزرگ اطلاعاتي در مورد قطعات و تعميرات و تجربه بوجود بياد.
توي شيراز و مشهد هم هستند منتها يك مقداري حضور كم رنگي پيدا كردند كه مسلما بخاطر كمبود وقت و كار و زندگي است، ولي يكي از اعضاء، جناب [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] كه صاحب يك بيوك هست( و شايد هم دوتا) ساكن مشهد هستند و اينطور كه متوجه شدم چندان از وضعيت قطعه فروشان آمريكايي در اونجا راضي نيستند.
.....................
جناب حجازي، بيوك داراي چراغ اخطار بنزين همون الكترا است؟ چون معمولا خودروهاي لوكس آمريكايي در دهه 60 و 70 از اين چيزها داشتن و بعدها در نمونه هاي ساده تر دهه 80 به بالا هم استفاده شد.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
بله همون الکترا منظورم هست.من تو ماشینهای آمریکایی اون زمان ندیدم به جز کادیلاک سویل که البته سویل چراغ بنزینش درجا روشن میشه و مثل الکترا نیست که کم کم نور چراغ پر رنگ بشه.
سلام
من بلاخره بعد از یک ماه و اندی که ماشین (در اثر تصادف)خوابیده بود .روشن کردم ببرم صافکاری ولی تا استارت زدم کلی روغن هیدرولیک ازش ریخت(روغن گیربکسشه)قبلا هم موقع استارت یکم در حد چند قطره میریخت ولی الان بد میریزه.واسه همین ترسیدم با خودش برم صفحه های گیربکس بسوزه بر فنا برم.بکسل کردم.
دوستان نظری ندارین این روغن ریزی شدید موقع استارت میتونه از چی باشه؟
خیلی شدیده خیلی
بعد هم دیدم موقع استارت از کابل ثبت باتری دود بلند شد.قرمز شده بود.ممنون میشم راهنماییم کنید
تصور ميكنم لوله هاي رفت و برگشت روغن گيربكس كه به كولر روغن در مخزن راديات متصل شده مشكلي پيدا كرده و روغن ريزي از اون قسمت باشه.
موقع استارت نگاه كنيد كه دقيقا روغن از چه قسمتي نشت پيدا ميكنه؟ كار مشكلي نيست و مسير لوله ها كاملا مشخصه.
نيپلهاي متصل به كولر روغن داخل مخزن راديات هم ممكنه هرز شده باشه كه بايد تعويض بشه.
دود كردن كابل مثبت ميتونه بخاطر آمپر كشيدن باشه، يعني اتصال كوتاه در مدار برق استارت بوجود آمده و باعث داغ شدن و دود كردن اون كابل شده، و يا محل اتصال اون كابل به سري اتوماتيك استارت و يا سر باطري شل شده و آمپر مناسب براي استارت زدن نميرسه ( كه در اين صورت استارت سنگين و يا به سختي ميزنه)
اتفاقا كابل هم در نزديك مسير لوله هاي روغن قرار داره و ممكنه مقداري از اون دود بخاطر تبخير روغن گيربكس باشه كه روي كابل ريخته.
اون بخش رو سر حوصله و به دقت چك كنيد و در زمان استارت زدن( توسط يك نفر ديگه) خودتون به دقت مسير لوله و كابلها رو بررسي كنيد.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
واقعا ممنون از جوابتون. اگه اشتباه نكنم منظورتون دوتا لوله آلمينيومي روغن سردكنه. حتما چك ميكنم ممنون
:n03:سلام دوستان
من یه نوا سی6 مدل 65 تمیز تقریبا فابریک خریدم.
نشون مکانیک و نقاش دادم.
موتور عالی بود.گیربکس عالی اما دف کمی صدا میده.برقیا هم کامل و کولر فعال و خلاصه خیلی خوب.
فقط یه گلگیر رنگ داره و دوتا در هم یه خط دارن که زیاد به چشم نمیاد.
توی شیراز که تست کردیم شتاب و سبقت گیری و معکوس زدن با چسابندن گاز عالی بود.
از شیراز حرکت کردم سمت ایلام1100 کیلومتر.از اهواز هم حدودای 2 و 3 بعد ظهر رد شدم و بااینکه فن اضافه هم نداره و فابریکه دمای موتورش از90 بالاتر نرفت.البته کولر خیلی کم استفاده کردم.
باز ماشین خوب بود تا صد کیلومتر آخر که وقتی گاز میدادم سرعت زیاد نمیشد و معکوس هم نمیزد و در عوض یه صدای تق تق یا زر زر که انگار مثلا میخ بخوره به حلبی میداد.بد جوری نگرانم کرده.لطفا راهنمایی کنید.علت چی میتونه باشه مخصوصا اینکه اینجا مکانیک خوب نیست.
لطفا راهنمایی کنید.:n03:
مباركه، پس ديگه چرا ناراحتي؟!
ماشين همينه و به قول معروف آب و آتشه! امروز خوبه و فردا حالش بده!
در مورد ماشينهاي ما هم كه سالها كار كردن مسلما همين قضيه وجود داره و بايد به اونها رسيدگي بشه( و البته خودروهاي نو هم نياز به رسيدگي دارن) و در طي يك مسافت طولاني و بخصوص در گرماي شديد احتمال رخ دادن چند ايراد هم ميتونه باشه.
اون صدايي كه گفتيد دقيقا از كجاست؟
اگر از سمت موتور باشه احتمالا مربوط به اسبكها باشه كه ممكنه يكي از اونها كج شده يا ترك برداشته و نزديك به شكستنه چون اين مورد زياد پيش مياد و تعويض اونهم كار ساده اي هست.
كلا الان كه ماشين را گرفتيد يك سري تنظيمات سوپاپ و دلكو متناسب با وضعيت شهر خودتون بايد انجام بديد چون ارتفاع متفاوت از سطح دريا بين دو شهر شيراز و ايلام روي خودروهاي كاربراتوري تاثير زيادي ميگذاره.
ولي در رابطه با وضعيت گيربكس شايد مشكلي در سيم سبقت و يا گاورنر وجود داشته باشه كه اونها هم رفع شدنيه و چيز آنچنان خاصي نيست. به هر حال ماشين مسافت طولاني رو طي كرده و چندتايي عيب و ايراد توي اين مقدار مسافت بروز ميكنه. وضعيت روغن گيربكس را حتما چك كنيد و در صورت كثيف بودن تعويض كنيد.
در مورد حرارت موتور در حد 90 درجه طبيعيه منتها حتما بايد از فن برقي اضافه با قدرت كافي استفاده كنيد چون در غير اين صورت و بخصوص زمان استفاده از كولر حتما ماشين جوش مياره مخصوصا زماني كه ترافيك باشه.
اين يك نوا 78 هست كه در ايالت كاروليناي شمالي هست به قيمت 2900$ و يك فن برقي قوي هم نصب كرده درحالي كه متوسط دماي اونجا در گرمترين زمان تابستان 35 درجه است كه خيلي از دماي هواي جنوب و جنوب غرب كمتره،
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
بنابراين حتما در فكر اون باشيد تا از سوختن واشر سرسيلندر و ترك خوردن سرسيلندر و سوختن سوپاپ و آب روغن قاطي شدن و..جلوگيري كنيد.
من هم چند روزي هست كه دنبال راه انداختن كولر ماشين هستم و به جاهايي هم رسيدم . وقتي كار تمام شد، كاملا توضيح ميدم.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
از رفقا کسی می دونه انجین استوک نوا حدودا چنده اگه گیربیاد؟ مدل 85 میلادی..
تشکر؛
منظور شما دقيقا موتور شورلت نوا مدل 1985 هست؟
فكر نميكنم از اين مدل در ايران پيدا بشه و در واقع نسل 5 نوا ديگه آمريكايي نبود و بجاي اون از تويوتا ( فكر كنم كرولا)استفاده شد و فقط آرم و نشان شورلت نوا را بر بدنه داشت.
شورلت نوا نسل 5
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
اما اگر موتورهاي نوا شش سيلندر منظورتون بود، اگر نمونه واقعا سالم و آماده به كار پيدا بشه چيزي حدود 3.5 تا 4 ميتونه قيمت داشته باشه چون تعمير يك موتور بدون تعويض سيلندر و قطعات اصلي( سر سيلندر، ميل لنگ و ميل سوپاپ) و صرفا تراش خوردن و استفاده از پيستون و ياتاقان و رينگ موتور جديد ، پمپ روغن و واشر و كاسه نمد كامل و سوپاپ و اسپندل و فنرها و متعلقات جانبي، همين حدود در مياد. البته قيمتهاي جديد دلار هم تاثير زيادي روي اين قيمت داره كه ميتونه بيشتر هم بشه.
وجود استارت و دينام و كاربراتور و پمپ بنزين و دلكو و جاي ----- هوا و واتر پمپ و..و..و.. روي اون موتور ( البته اگر سالم باشن) بازهم در قيمت تاثير ميگذاره.
براي خريد بهتره خوب بگرديد و موتور شرطي با مدارك خريد موتور ( براي تعويض اون) بگيريد و حتما يكبار موتور را روي زمين روشن كنيد و توسط يك فرد خبره به مسائل فني خودرو و بخصوص شورلت چك كنيد.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
درود بر camaro lt
بسیار سپاسگزارم آقای کامارو camaro lt
چون قبلا هم در مورد خرید نوا راهنماییم فرمودید.
منتظرم که ایشالا کولرتون روبه راه , یخی بشه و در مورد اون سیم سبقت، گاورنر و .... توضیح بدید.
راستی اگه حوصله داشتید دوتا سوال دیگه:
1) دستگاه یا بخش هیدرولیکش زیاد نشت میداد به زحمت بازش کردم یه دایره زیر پولی هیدرولیکش مشخصه،نشت از قسمت پایین اون بود.آیا این نشت فشار زیادی داره یا میتونم با چسب (چه نوع چسبی؟؟؟ :n08:) درستش کنم؟
2) قسمت داخل پوسته ی هواکش یه قسمت برقی کوچولو داره که هیچ سیمی بش وصل نیست.امروز که پوسته رو باز،تمیز و محکم کردم شلینگهای متصل به پشت اون قسمت رو هم درست کردم و با مکش هوا راه عبور هوا به کاربرات بسته میشه، ایا متصل نبودن سیم به اون قسمت پس از درست کردن اون شیلنگهای کوچک، مشکلی ایجاد نمیکنه؟ کدام سیم میتونه مال اون قسمت باشه؟(سیم های زیادی همینجوری توی موتور بی صاحبند)بسیار ممنون میشم اگه راهنمایی کنید.
متشكرم
سيم سبقت براي تعويض معكوس دنده از 3 به 2 نصب شده كه توسط فشار ناگهاني به پدال گاز انجام ميشه . يك سر اون به اهرم دريچه گاز كاربراتور و سمت ديگه به گيربكس متصل شده. اگر درست تنظيم نشده باشه اين معكوس كشيدن بخوبي انجام نميشه، البته وضعيت گيربكس شما را چك نكردم و ممكنه از اين نباشه.
بطور خلاصه گاورنر در واقع يكجور سوپاپ متغير است كه بواسطه مقدار گردش شافت خروجي گيربكس، بطور اتوماتيك مقدار جريان روغن گيربكس را مشخص ميكنه تا تعويض دنده انجام بشه و محل اون در گيربكسهاي 350 در سمت چپ و نزديك گلداني انتهاي گيربكس قرار داره كه زير يك درپوش فلزي كاسه اي شكل هست.
البته اين صدايي كه گفتيد ميتونه از هرچيزي باشه و من بطور مثال گفتم شايد از گاورنر هم باشه كه درست عمل نميكنه و احيانا يكي از لنگرهاي اون به درپوش فلزي برخورد ميكنه و صدا بوجود مياد.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
احتمالا نشت روغن هيدروليك كه توضيح داديد،از پمپ هيدروليك فرمان بايد باشه. هيچ نوع چسبي در اون محل نميتونه بخوبي آب بندي انجام بده چون تحت فشار و حرارت زياد قرار داه و البته چرب بودن هم عامل ديگه اي هست كه جلوي چسبندگي را ميگيره.
ممكنه اورينگ اون خراب شده باشه كه با تعويض اورينگ مشكل حل خواهد شد.
قطعه اي كه داخل جاي فيل تر هوا ديديد، شير حرارتي هواي ساسات هست كه با توجه به مقدار حرارت موتور و دماي هوا، دريچه ورودي هوا از سمت لوله فرعي جا فيل تر هوا را باز يا بسته ميكنه تا مواقعي كه موتور سرد هست، هواي گرم از سمت اگزوز به داخل كاربراتور مكيده بشه و بعد از گرم شدن ، اون دريچه كم كم بسته شده و هوا از سمت دهانه اصلي وارد كاربراتور خواهد شد.
هيچ نوع سيم برقي به اون متصل نيست و تنها لوله هاي عبور هوا كه توسط مكش موتور وكيوم لازم را ايجاد ميكنه به اون متصل شده.
اگر كار ميكنه خيلي خوبه و بگذاريد بطور معمول كار خودش را انجام بده.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
باز هم سپاس جناب کامارو
دیروز از بی طاقتی رفتم و پمپ هیدرولیک رو باز کردم و خوب با بنزین شستشو دادم و گذاشتم خشک بشه.بعد دو سه بار به همین چسب های 1-2-3 اسپری دارم چسب نازک دادم و هر بار گذاشتم خشک بشه و بعدش هم با میخ و چاقو امتحانش کردم بسیار سفت حالا در مقابل حرارت و فشار نمیدونم تاب بیاره یا نه؟البته وقتی ماشن خاموش هم بود نشتش زیاد بود یعنی شاید نشتی تحت فشار نباشه(امیدوارم)
الان هم میرم نصبش کنم.تا ببینم.اگه باز نشت داشت باید بدم تعمیرکار.
ولی فک میکردم اون شیر حرارتی ساسات یه سوکت واسه برق داره که پرسیدم.
لطفا متخصصین امریکایی، مانند اقای کامارو هوای بقیه رو داشته باشند.
خواهش ميكنم، باعث خوشحالي است كه بتونم كمكي بكنم.
گاهي اوقات لوله هاي متصل به پمپ هم ممكنه پوسيدگي داشته باشه و نشت روغن از اون قسمت ، بخصوص بخشهايي كه تحت فشار بست و قفيس هست ، رخ بده.
يكبار كه پمپ سر جاي خودش بسته شد، و ماشين را روشن كرديد، دقيقا چك كنيد و ببينيد روغن از چه محلي نشت ميكنه؟ با تميز كردن بدنه پمپ انجام اين كار راحتتر صورت ميگيره.
اورينگهاي مورد استفاده در پمپ هيدروليك را ميتونيد طبق نمونه از فروشگاههاي اورينگ و كاسه نمد هم تهيه كنيد ، البته اگر فروشنده لوازم خودروهاي آمريكايي در دسترس نبود.
توي تمام خودروهاي بيوك و كامارو و نوا و..اون شير هواي حرارتي ،بوسيله حرارت هوا مسير لوله هاي هوا را باز و بسته ميكرد. اگر از قطعاتي كه در مورد اون صحبت ميكنيم عكس بگيريد و اينجا بگذاريد بهتر ميشه نظر داد.
بعضي از روشهاي تعميرات و تجارب مربوط به اونها هم توي همين تاپيك وجود داره و ميتونيد از اونها استفاده كنيد.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
سپاس آقای camaro lt
هیدرولیک رو نصب کردم و روغنش هم ریختم نشت نداشت.نزدیک نیم ساعت هم روشن بود باز هم نشتی پیدا نکرد.البته محل نشتی دقیقا معلوم بود و آنهم - شیار بین بدنه و مخزن با دایره زیر پولی تسمه هیدرولیک (دایره به قطر تقریبا 8 تا 10 سانت) بود که فعلا نشتش بند اومده هرچند هنوز اطمینان بخش نیست.(نه خود محور پولی)
منتظرم تا چسب خوب خوب خشک بشه شاید عمل کنه.
بعدظهر هم میخوام ماشین رو ببرم پیش مکانیک واسه ترمزها.آخر فک کنم فقط چرخ جلو سمت چپ ترمز میکنه،بعلاوه بایستی پدال رو تا آخر فشار بدم و نیز از داخل صدای فسسسس میده.صاحب قبلی هم یه قوطی روغن ترمز امریکایی با وسایل ترمز توی ماشین گذاشته.
راستی دوستان واسه قفل کردن کابوت و اینکه نتونه کسی بازش کنه باید چکار کرد؟یه راه حل خوب و تمیز و مظمئن کسی داره.راستش اینجوری که هرکی بیاد و بتونه بدون دردسر کابوت بزنه بالا ایمن نیست.
آن بخش بين بدنه و پمپ داراي يك اورينگ بزرگ هست كه براي آب بندي نصب شده، آيا اورينگ را داشت يا خير؟
اگر بازهم روغن ريزي پيدا كرد حتما بايد اورينگ بگذاريد چون ممكنه چسب در دراز مدت بازهم ترك بخوره و روغن بريزه.
ترمزها را خودتون هم ميتونيد سرويس كنيد. چرخهاي جلو معمولا مشكلي از نظر لوازم پيدا نميكنند و دوام پمپهاي اونها خيلي زياده. اما اگر فقط يكي از چرخهاي جلو ترمز ميگيره، مشكل ميتونه از نرسيدن روغن كافي در زمان ترمز گيري به همان چرخ باشه و بايد مسير روغن تا آن چرخ چك بشه، يعني تقسيم ترمز( قطعه اي كه زير پمپ قرار داره و لوله هاي ورودي و خروجي ترمز به اون متصل شده) ، لوله ترمز عرضي كه در اكسل جلو نصب شده، لوله هاي ترمز متصل به پمپها .
در نهايت يك هواگيري هم انجام بديد .
براي چرخهاي عقب هم ميتونيد كاسه ترمزها را باز كرده و وضعيت لنتها و رگلاژ اونها را چك كنيد. اگر روي كاسه ترمز ، شكاف مربوط به تنظيم لنت وجود نداشت ميتونيد با مته شكاف مناسب را درست كنيد.
هواگيري، تنظيم و تعويض لنتهاي عقب و تعويض لنتهاي جلو( در صورت نياز) به بالاتر آمدن پدال و قويتر شدن ترمزگيري خيلي كمك ميكنه.
صدايي كه گفتيد طبيعي است و همه مدلهاي آمريكايي همين صدا را دارند و مربوط به كمپرس هوا در بوستر ترمز هست.
اگر واقعا قصد داريد كاپوت قفل بشه، فكر كنم بهترين كار نصب سيستم قفل كاپوت بيوك باشه كه از داخل باز ميشه و سيم و دسته اون را روي نوا سوار كنيد. البته من تابحال انجام ندادم ولي احتمال زياد قابل انجام باشه.
اما اگر راه ساده تر بخواهيد، ميشه با ايجاد شيار مناسب روي اهرم باز كنند كاپوت كه زير ماشين قرار داره و نصب يك قفل آويز كوچك بوسيله يك زبانه نعلي شكل اين كار را انجام داد و يا يك چفت براي اون بگذاريد و براي چفت قفل آويز نصب كنيد.
راههاي مختلفي براي اين كار هست كه اگر به دقت به محل كار نگاه كنيد خودتون ميتونيد ايده هاي مختلفي پيدا كنيد.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
درود بر کامارو
دزود بر اهواز
سلام به گرمي حرارت موتورهاي 8 سيلندر:n02:
دوستان كسي سند و مدارك ملي شورولت نوا دودر 8 سيلندر سراغ نداره؟ يكي گير اوردم متاسفانه پلاك قديمه 2 در 8 سيلندر كه ماشين خوبي ميشه دراورد ازش
مدتی میشه که به اینترنت دسترسی ندارم و در این مدت نوا رو نقاشی کردم و با توجه به اینکه نتونستم نقاش مناسبی برای ماشین پیدا کنم ناگزیر شخصا کارهای رنگ هم انجام دادم.
[IMG] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [/IMG]
[IMG] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [/IMG]
[IMG] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [/IMG]
[IMG] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [/IMG]
همانطور که مشاهده میکنید گلسپرهای عقب بیوک به همراه لاستیک سپر به خوبی روی سپر سوار شدن و رخ خوبی هم پیدا کردن.
البته این عکسها فقط تعداد محدودی از کارهای اخیر رو نشون میدن و کارهای ماشین به سرعت در حال انجامه و الان اکثر تزیینات و ... سوار شدن.
چسب 1-2-3 چهار پنج روز دوام آورد.صبح بردم پیش مکانیک.پمپ هیدرولیک را باز کرد اورنگیشو عوض کرد و دویاره بست.انتظار داشتم دستمزد 10 تا 15 تومن بخواد اما در کمال نایاوری 60 تومن خواست به زوط 50 تومن بهش دادم.
گفت واسه تعویض وسایل پمپ ترمز و سرویس سیستم ترمز چهار چرخ 100 تومن میگیرم و چون فکر میکنم زیاده پیشش نمیرم با همین ترمز ضعیف میسازم.
راستی مکانیک ماهر باوجدان توی کرمانشاه کسی میشناسه؟ آخه فکر کنم بوی بنزین خام میده و شاید یک یا چند سیلندرش هیچ یا خوب کار نمیکنن.
ساسات یا ماسماسک(یه قول مکانیک) شورلت نوای من خرابه و کار نمیکنه. کی سراغ داره؟قیمت؟ اصلی و جعلی بودنش از کجا معلومه؟
سپاسگزارم
جناب MJ1970
هرچند كه همه كارهاي فني شما درخور توجه و خاص هست، اما اين يك مورد رنگ آميزي واقعا شاهكار به حساب مياد و بايد يك تبريك ويژه بخاطر اين همه توانايي و هنر در اين مورد خاص به شما بگم:n16:
و البته تمنا دارم حداقل در يك بخش جداگانه بطور مفصل تمام مراحل رنگ آميزي را از ابتداي ساكن تا انتها توضيح بفرماييد كه بشدت مشتاق كسب اطلاعات بيشتر در اين مورد هستم.
سالهاست كه بدجوري از خرابكاريهاي رنگ آميزان خودرو عذاب ميكشم و متاسفانه خودم هم نتوانستم نتيجه خوبي از كارهايي كه در ضمينه رنگ آميزي ماشين انجام دادم، به دست بيارم.
اما اينطور كه در عكس ديده ميشه كيفيت رنگ آميزي شما در حد بسيار بالايي هست و بخصوص با وجود كمبود امكاناتي كه دارين مشخصه كه بيشتر از اينكه وسيله و ابزار تعيين كننده باشه، مهارت فردي تاثير گذار هست كه البته اين را در تجربه متوجه شدم كه چه بسا استادان رنگ آميز درجه يك با وجود سالها كار كردن، خيلي وقتها خرابكاري ميكنن ولي باز هم زير بار ناتواني و عدم مهارت خودشون نميروند.
در مورد سپرها نصب گل سپر و نوار لاستيكي ايده بسيار جالبي بود و به ماشين فرم مدرن تري داده و جلوه بيشتري پيدا كرده.
اميدوارم هرچه زودتر مراحل كار به پايان برسه و از يك خودروي تميز و چشمگير لذت ببريد.
.............................................
جناب صادقي، فكر نميكنم پيدا كردن اين سند به همين راحتي باشه چون حتي خود همين مدل نوا هم ديگه به اين راحتي پيدا نميشه ديگه چه برسه به سند اوراقي اون كه اگر هم باشه قيمت بالايي داره،
از اون گذشته سند زدن براي همچين موردي اونهم توي اوضاع الان تقريبا محاله مگر اينكه پول هنگفتي هزينه كنيد و پارتي و كانال خاصي پيدا كنيد كه اونهم به صرفه نيست.
بهتره از طريق راهنمايي و رانندگي سوال كنيد و پيگير بشيد كه سند داده ميشه يا نه؟ كه 99% خواهند گفت نه و اوراقي است و بايد از رده خارج بشه و...
مگر اينكه يك مدل مثل خودش پيدا كنيد كه سند داشته باشه و سند هم قابل انتقال باشه اونوقت دوتا يكي كنيد كه اينهم خيلي مشكله و شايد بعضي جاها هم گير قانوني ناجوري پيدا كنه و كلي متضرر بشيد..
///////////////////////////////////////
جناب hamid-r-s
باور كنيد اگر قرار باشه بخاطر هر مسئله اي به مكانيك مراجعه كنيد، كلي هزينه خواهيد داد و نتيجه هم چندان باب دل نخواهد شد،
من توصيه ميكنم هر مشكلي كه داريد بصورت پله پله جلو بريد و با سوال كردن و جستجو در نت و اينور و اونور راه حل را پيدا كنيد كه اكثر ماها هم همين كار رو كرديم وگرنه بايد انواع و اقسام خرابكاريهاي شبهه مكانيكها رو به جان ميخريديم و تحمل ميكرديم كه صابون اونها هم بدجوري به تن ما خورده!
تمام مواردي كه گفتيد قابل تعمير هست و فقط بايد كمي حوصله به خرج بديد و فني باشيد كه ظاهرا فني هستيد و خودتون پمپ را چند بار باز و بسته كردين، بنابراين از اين فرصت خوب استفاده كنيد و ضمن انجام تعميرات روي ماشين، مهارت و تجربه هم كسب كنين و اگر نهايتا نتيجه نگرفتيد و ديگه هيچ راهي نبود اونوقت به مكانيك مراجعه كنيد ( البته مكانيك واقعي و منصف) و در كنار اون بمانيد و كار رو ازش ياد بگيريد حتي اگر شده دزدكي و زير چشمي!:n06:
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
خدا هیچوقت عشق این موجودات رو از ما ملت نگیر.سلام دوستان
با وجود غیبت چند ماهه که بر اثر مشغله زیاد بود.و خوابیدن ماشین.چند هفتس که دگیر صافکاری و نقاشی و ... ماشین هستم.ماشین رو بعد از چند وقت خواب بهاره بیدار کردم یه سری نشتی گاز و سوراخ رادیاتور(بر اثر کشیده شدن فن به رادیاتو)و تعویض جنت بود که انجام شد.و در نهایت استارت زده شد.خدارو شکر با اولین استارت روشن شد.و هرکی تو صافکاری بود میخ شد. ولی ولی تمام روغن هیدرولیک از زیر گیربکس خالی شد.که با توجه به راهنمایی مفید اساتید دیدم از مهره لوله روغن سردکنه که شل شده از سمت گیربکس.مکانیک زحمت کش قبلی هم چنان مهره آلمینیومی رو خراب کرده بود که مجبور شدم یه انبر قفلی کوچیک بگیرم و باهاش مهره رو محکم ببندم.مشکل حل شد.الان هم پیش نقاشه تا گلگیر و قاب های سر گلگیر و قاب های روی ستون رو که تازه گرفتم رنگ کنه.به محض روشن شدن ماشین تمام عشقم برگشت.واقعا که لذت رانندگی و راحتی رو هیچی جز یه آمریکایی نمیتونه به آدم بده.
به زودی بر میگرده خونه و شروع میکنم به ادامه باز سازی.ههههههههههههه(جاتون خالی همین الان که تو مغازه نشستم یه کاپریس آبی از جلوم رد شد!)با آرزوی موفقیت همه دوستان
با تشکر از لطف شما دوست عزیز
همانطور که قبلا هم گفتم من برنامه جدی برای نقاشی ماشین نداشتم البته علاقه زیادی به این کار داشتم.مدت زیادی هم به دنبال نقاش میگشتم و خیلی جاها هم سر زدم ولی یا قیمت خیلی بالا میدادن و یا اینکه قیمت رو مناسب میگفتن ولی به جای اون سعی در انجام کار ضعیف داشتن و صد البته قبل از شروع کار سعی میکردن تا عیوب احتمالی بعد از رنگ رو گردن خودم بندازن (اخه کل کارهای زیرسازی رنگ هم کار خودم بود)!
خلاصه اینکه خودم دست به کار شدم و در حیاط و هوای ازاد ماشین رو نقاشی کردم.
اما درمورد ایجاد یک بخش جدید فکر کنم مخاطب زیادی پیدا نکنه و شاید بهتر باشه اگر مطلبی هم بیان میشه در همین بخش باشه تا بخش فعالتری داشته باشیم.
هزینه نقاشی ماشین هم به شرح زیر شد:
2.5 کیلو رنگ روغنی اتومبیل به قیمت امروز کیلویی 20 هزار تومان
1 کیلو بتونه سنگی ایرانی به قیمت 15 هزار تومان
حلال رنگ که من از بنزین استفاده کردم 5000 تومان
کاردک فنری و 2 یا 3 عدد کاردک معمولی با سایزهای کوچک و متوسط و بزرگ (جهت موجگیری و ...) حدود 15000 تومان
با توجه به اینکه من کاردک و رنگ رو قبلا با قیمت پایینتر خریده بودم حدودا با 50 هزار تومان کار رنگ رو تموم کردم.
البته شاید بپرسید چرا از رنگ روغنی استفاده کردید ؟
علتش این بوده که قبلا تجربه استفاده از رنگ 21 رو داشتم و نتیجه خوبی ازش نگرفتم که البته بعدا متوحه شدم ترکیب رنگ و حلال و هاردنرم مشکل داشته.
اما این رنگ نیازی به هاردنر نداشت و فقط با حلالی که عرض کردم شل شد و بعد پاشیده شد.
یکی از دلایلی که رنگ کیفیت قابل قبولی پیدا کرد دمای بالای هوا بود و مهمتر اینکه زمانی رو برای نقاشی انتخاب کردم که باد نمیوزید.
نحوه ی پاشش هم به این صورت بود که من رنگ رو شل کردم و به خوبی در یک ظرف دربسته حل کردم و بعد برای صاف کردن اون از ذران حل نشده احتمالی و یا ناخالصیهای معمول اون رو به کمک جوراب صاف کردم و بعد هم داخل پیستولت ریختم و بعد از چند مرحله امتحان تنظیم مناسب میزان رنگ عبوری و ... رو پیدا کردم و شروع به پاشیدن کردم.
البته این مطلب هم بگم که با توجه به اینکه بار اولی بود که توانستم رنگ رو با کیفیت قابل قبولی بپاشم نمیشه گفت که 100 درصد کار بدون نقص بود ولی میتونم بگم که نتیجه کار قابل قبول برای من و سایر کسانی بود که ماشین رنگ شده رو میبینن.
البته قطعا اگر مجددا این کار رو انجام بدم کار قویتری انجام خواهم داد.
در حال حاضر در حال تکمیل سیم کشی ماشین هستم و مشکلاتی از قبیل اتصالی و از کار افتادن بخشهای مختلف داشت که شکر خدا همه برطرف شدن و امروز دیگه کارهای نهایی جهت استفاده روزمره از ماشین انجام خواهد شد.
فقط یه مشکل وجود داره و اون هم نصب فنرهای درب صندوق عقبه که چون قبلا سیستم گاز ماشین رو باز کردم مجبور شدم خارجشون کنم و متاسفانه الان به یاد ندارم که چطور نصب میشدن.اگه دوستان بتونن عکسهای واضحی از نحوه قرارگیری فنرهای صندوق در دوطرف قرار بدن و بنده رو راهمایی کنن ممنون میشم.
من برات چهار عکس از فنرهای صندوق عقب کشیدم اما رابط گوشیم خراب بود و لپتاپ هم بلوتوث نداره
تشكر از توضيحاتي كه داديد.
من در مورد رنگ روغني تجربه بهتري دارم اما رنگ تينري خير. و اينطور كه از رنگ آميز هاي خودرو شنيدم ( و البته خودم هم به چشم ديدم) اگر رنگ تينري روي روغني زده بشه و يا بلعكس، بعد از مدتي رنگ بصورت لكه لكه درمياد و خيلي ناجور ميشه و به اصطلاح رنگ ميسوزه، مگر اينكه كاملا رنگها و بتونه هاي قبلي پاك شده و بدنه آهن بشه و از نو دوباره رنگ جديد بخوره.
خشك كن كه توي رنگ تينري ريخته ميشه هم داستانها داره كه اگر مقدارش كم و زياد بشه حسابي كار بهم ميخوره و البته رنگي كه خشك كن توي اون باشه، براي رنگ آميزي سري بعد به درد نميخوره چون بعد از مدتي كه ماند خاصيت خشك كن از بين ميره و رنگ ديگه خشك نميشه و هميشه يك حالت خيس و نرم داره.
به هر حال همين كه كار را تا اينجا رساندين خيلي خوبه و كلي جلو افتاديد. با تجربه و آزمون و خطا نتيجه بهتري گرفته ميشه.
رنگ آميزها نرخهاي بسيار بالا و غير منطقي ميگيرن كه اصلا با كيفيت و سطح كار اونها هماهنگي نداره و حتي ديگه روي ماشينهاي مدل جديد هم به خوبي كار نميكنن و براي هر عيب و ايرادي يه بهانه الكي از خودشون در ميارن. من هم فكر ميكنم اگر خودمون كار انجام بديم حتي اگر خراب بشه بازهم ارزش داره و دست خودمون خراب شده و نه اينكه بديم دست يه نفر و كلي پول بگيره و خرابكاري بكنه و در جواب و توضيح اين گند زدنش يك مشت چرت و پرت تحويل بده.
عكسهايي از لولا و فنر صندوق عقب گرفتم كه اميدوارم به درد بخوره، اگر نياز بود بازهم عكس ميگيرم.
اينها از لولا و فنرهاي سمت چپ صندوق
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
لولا و فنرهاي سمت راست صندوق
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
با تشکر از شما دوستان .
عکسهای خوب و واضحی قرار دادید و الان متوجه شدم که قضیه از چه قراره.
باتری ماشین تعویض شد و یه باتری اتمی 74 امپر براش نصب شد.
رله بوق ماشین سوخته بود که عوض شد.
شیشه بالابرها سیم کشی شد و تنتظیم شد.
قفل مرکزی و دزدگیر نصب شد.
این هم یک تصویر از سمت شاگرد
[IMG] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [/IMG]
برای ماشین یه شیشه جلو نو گرفته بودم که با مشقت فراوان تعویضش کردم.
مشکلی که داشت این بود که خم دوطرف ان در قسمت پایین کمتر از نمونه قبلی و قالب ماشین بود و به همین دلیل برای نصبش خیلی سختی کشیدم.
این شیشه قبلی که پارس شیشه بود و خیلی میزان و مرتب روی ماشین نصب میشد و کیپ میشد ولی خط و خش زیادی داشت و شبها وقتی نور ماشین مقابل روش میفتاد دید جلو خیلی بد میشد.
[IMG] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [/IMG]
این هم شیشه نو که ساخت اصفهان بود و قبلا 35000 تومان گرفته بودمش
[IMG] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [/IMG]
این هم ماشین بدون شیشه که نوار دور شیشه رو براش چسبانده بودم.
[IMG] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [/IMG]
در پستهای بعدی عکسهای شیشه و زه های نصب شده و نمای جلویی تکمیل شده رو برای دوستان قرار میدم.
درود بر دوستان ... آقا من یک سرسیلندر 305 کاپریسی سوپاپ متوسط سالم دارم بهمراه یک کاربراتور دوجی برای فروش با قیمت توافقی ...
در ضمن خریدار یک کاربراتور روچستر 4 دهنه هم هستم ... کسی پیشنهادی داره؟؟
شماره هم 09353525707 پوریا
سلام دوستان
1) کاربرد دنده های L1 و L2 در نوای اتوماتیک چیه؟
2 ) من بعضی وقتها که میرم دنده های D یا R ماشین بلافاصله یه تکان همراه با صدا میده این طبیعیه یا ...؟
3) ماشین وقتی در جا روشنه و پام روی گاز نیست صدای موتور نوسان داره و تکان میده.فکر میکنم یک یا چند سیلندرش اشکال دارن. نظر اهل فضل در این مورد چگونه میباشد.لطفا بیان فرمایید.
سلام
یه بیوک مونتاژ ایران مدل 64 پیدا کردم
خیلی تمیز و خوش رخه ,طرف میگه موتور تا به الان تعمیر نشده و کمپرس داره
قیمت هم 10500
نظرتون راجب ماشین و فنی اش چیه؟
قیمتش مناسبه یابالاست؟