سلام مجدد امروز این کار رو انجام دادم منتهاش با سمباده و به صورت خشکی چون یه بار موتورشویی کردم کمی اب جمع شده بود زیرش اینطوری شده بود کاملا تمیزش کردم ممنون از شما:n11:نقل قول:
Printable View
سلام مجدد امروز این کار رو انجام دادم منتهاش با سمباده و به صورت خشکی چون یه بار موتورشویی کردم کمی اب جمع شده بود زیرش اینطوری شده بود کاملا تمیزش کردم ممنون از شما:n11:نقل قول:
نقل قول:
اگه 400 کیلومتر بدون درب رادیاتور رفتین ، احتمالا سرسیلندر و بوش پیستون سوخته و باید عوض بشه
قیمت این 2 تا قطعه چنده ؟ باید موتور رو بیارن پائین ؟ هوا گیری هم باید بشه یا خیر ؟ ممنوننقل قول:
سرسیلندر حدود 550 ، بوش پیستون هم حدود 550نقل قول:
البته قطعات ریز و درشت دیگه ای هم هست که همراه سر سیلندر باید عوض بشه
اگه به علت نداشتن روغن (بنا به گفته همون مکانیک) موتور یاتاقان هم زده باشه (یاتاقان زدن یعنی سوختن و خراب شدن یاتاقان) باید کل موتور بیاد پایین
با این حساب هزینه میره بالای دومیلیونوپونصد سه میلیون
سلامنقل قول:
خراب شد یعنی دقیقا چه اتفاقی افتاد؟
ماشین رو ببرید پیش یه مکانیک باوجدان و باتجربه، از اونایی که باید بری تو نوبت! دیگه هر کاری گفت انجام بده و مطمین باش یه چیز درس حسابی با هزینه مناسب تحویلتون میده
400 کیلومتر بدون آب کار کردن خیلی به موتور آسیب میزنه، اونم پژو که یه لحظه نمیتونه بدون آب کار کنه! اگه با 600-700 ماشین درس بشه باید خدا رو شکر کنید!!
یعنی درجه ماشین رسید به H و خاموش شد.منم دیگه روشنش نکردمنقل قول:
مشکل از نداشتن روغن بوده. درب رادیاتور با اینکه باز بوده اما یه کمی آب داشته. مشکل از همون نداشتن روغن بوده که زودتر از 6000 کیلومتر تموم شده بود.
سر سیلندر سوخته و باید عوضش کنه
سلام
منم مشکل سوختن واشر سرسیلندر و در کل تعویض سرسیلندر رو داشتم
فقط اینکه دیدم داخل فاکتور نوشته تسمه تایمینگ هم عوض شده
میخواستم بدونم آیا مرسوم هستش که با تعویض سرسیلندر و واشر اون، تسمه تایمینگ هم عوض بشه؟ چون هنوز چند کیلومتر دیگه جا داشت
تشکر
سلام وقتی سرسیلندر باز بشه فرصت خوبی برای تعویض تسمه تایم هست چون تعویضش اجرت جداگانه دارهنقل قول:
اگر تَرک ترک شده یا دندانه ی شکسته داره و یا زدگی داره باید حتماً عوض بشه خصوصاً اگر موتور از نوعی هست که با پاره شدنِ تسمه تایم , سوپاپهای باز کج میشه با ضربه ی پیستونها به سر سوپاپها (ظاهراً فقط پراید هست که پاره شدنِ تسمه تایمش باعث کج شدنِ سوپاپهای باز نمیشه )
تسمه تایم باید قبل از کهنه شدن تعویض بشه وگرنه خسارت ملیونی میزنه
اطلاعات بیشتر در تاپیک زیر
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
تو ماشین ریو یکی از دوستان ک میشینم خیلی دور پایین دنده میده مثلا رو 2 هزار یا حتی پایینتر!!! دیگ تهش 3 هزار!! بنظر شما ب موتور فشار نمیاره؟ ب
رفیقت احیانا راننده کامیون نیست یا قبلا پیکان نداشته؟نقل قول:
روی 3000 مشکلی نیست من خودم روی3-3.5 دنده میدهم ولی 2 و زیر2 پدر موتور و صاحب موتور ماشین را در دراز مدت، درمیاره،ماشین جونش بالا میاد تا شتاب بگیره و اصلا کشش نداره
نه نیستنقل قول:
ولی اینجوری دنده دادن زیر 3000 بنظرم ب روغن سوزی میندازه موتور ریو بدبختو ک ب این راحتی کاریش نمیشه
سلام دوستان من یا ریو مدل88 با موتور1600 دارم میخوام اتو ماتش کنم بنظرتون باصرفه هست ؟ می ارزد و چند خرجش هست باتشکر راهنمایی کنید
سلام
من یمشکلی با سمند دارم
اونم اینه که ماشین وقتی تازی روشن شده و شروع به حرکت میکنه هیچ مشکلی نداره و با هر فشار پدال گازی ماشین شتاب داره و دور بر میداره ولی ماشین وقتی گرم تر شد موتور انگاری توانشو از دست داده باشه یعنی ار دنده 2 به سه باید گاز بدی تا ته ماشین بعد از چند ثانیه تازه شروع به دور برداشتن میکنه هر جاییم بردم کسی نتونست کاری کنه سوزناش و شستن صافی بنزین تسمه تایم و بقیه ...
ماشین بعضا درست میشه ولی باز بعضا اینجوری میشه مخصوصا تو سر بالایی ها ماشین میمیره از دو که به سه میدی ماشین دیگه مرد
و خیلی کند دور بر میداره ماشین وقتی گرم میشه شتابش کم میشه
بعضی وقتام پدال گاز روان نیست و انگار جایی گیر میکنه در صورتی که اینجوری نیست و چک کردن گیری نداره
لطفا کمکم کنین
سلام
من یمشکلی با سمند دارم
اونم اینه که ماشین وقتی تازی روشن شده و شروع به حرکت میکنه هیچ مشکلی نداره و با هر فشار پدال گازی ماشین شتاب داره و دور بر میداره ولی ماشین وقتی گرم تر شد موتور انگاری توانشو از دست داده باشه یعنی ار دنده 2 به سه باید گاز بدی تا ته ماشین بعد از چند ثانیه تازه شروع به دور برداشتن میکنه هر جاییم بردم کسی نتونست کاری کنه سوزناش و شستن صافی بنزین تسمه تایم و بقیه ...
ماشین بعضا درست میشه ولی باز بعضا اینجوری میشه مخصوصا تو سر بالایی ها ماشین میمیره از دو که به سه میدی ماشین دیگه مرد
و خیلی کند دور بر میداره ماشین وقتی گرم میشه شتابش کم میشه
بعضی وقتام پدال گاز روان نیست و انگار جایی گیر میکنه در صورتی که اینجوری نیست و چک کردن گیری نداره
لطفا کمکم کنین
سلام و خوش آمد به شمانقل قول:
برای ایران که قیمتها هیچ ثباتی نداره بهتره زنگ بزنین به نمایندگی و بپرسین الان قیمت گیربکس اتوماتیک چنده و میشه برای ماشینتون نصب کرد و اجرت نصبش چنده و آیا گارانتی هم داره ؟
رانندگی با اتوماتیک خیلی راحتتر از دستی هست خصوصاً در شهر .
اگر شدنی باشه و بودجه اش رو داشته باشین مسلماً خیلی راحتتر رانندگی میکنید
سلام...دوستان ماشینم کمی روغن سوزی داره منتها از اگزوز دود سفید میاد...مگه نباید سیاه باشه؟
یکم بودجه را بیشترکنی بنظرم اتومات فابریکش هم پیدا کنه،هرچند بنظرم ماشین خصوصا اتومات صفر بخری مطمئنتره چون ایرانی جماعت با ماشین دنده ای درست رفتار نمیکنه دیگه وای به حال اتوماتنقل قول:
206SD V9 هم بنظرم بهتر از ریو باشه،حداقل خدماتش گسترده تره و فابریکی هست ونیاز به سروکله زدن با مکانیک جماعت نیست
بخاطر هوای سرد نیست؟اگه نیست پس ببین آب کم نمیکنه،شاید مشکل واشر سرسیلندر باشه...روغن سوزی دودش متمایل به آبی هست...سیاه مربوط به تنظیم نبودن موتور هستنقل قول:
نه سردی هوا نیست...روغن کم میکنه و اب هم تا حدودی کم میشهنقل قول:
نمیشه دقیق گفت وباید متخصص ببیندش ولی آب کم کردن شاید بخاطر مشکل واشرسرسیلندر باشه که دود سفید هم ایجاد میکنه
سلام
من یه پرشیا موتور TU5 خریدم ولی این ماشین جون نداره و هرکاری که میکنم درست نمیشه . صفحه کلاچمو چک کردم گفتن خوبه ، ماشین هم خوب گاز میخوره ولی راه نمیره . اگه کسی میتونه کمک کنه ممنون میشم
سلامنقل قول:
اگر وقتی گاز میدین دور موتور سریع میره بالا (گاز میخوره) اما شتاب ماشین کمه پس مشکل از کلاچ هست که احتمالاً صفحه کلاچ ببش از حد سائیده و نازک شده
درست مثل اینکه روی یخ یا برف یا شن گاز بدین
اما اگر وقتی یهو محکم گاز میدین دور موتور به آرومی زیاد میشه پس یا سوخت کم پاشیده میشه (علتهای مختلف داره) و یا قسمتی از موتور تنطیم نیست مثل تسمه تایم و یا شل بودن یک یا چند شمع و یا موتور فرسوده هست و قدرت کمی تولید میکنه یعنی سائیدگی بیش از حد پیستونها و گشاد شدن بیش از حد سیلندرها که در اینصورت موتور روغن سوزی هم داره
عوامل زود فرسوده شدن موتور
رانندگی با دور موتور بالا (بیش از 3500RPM)
رانندگی با سرعتِ بیش از سرعت اقتصادی برای مدت طولانی . سرعت اقتصادی حدود 80 تا 90 KM/H هست
عادت به محکم گاز دادن (حرکت با شتاب زیاد)
روغن و فیلتر بنجل
دیر به دیر عوض کردن روغن و فیلتر
خرابی سیستم خنک کننده و گرمای زیاد موتور
بدرفتاری و خشونت با موتور
خرابی سیستم فیلتر هوا و ورود گرد خاک به داخل موتور
سوخت بنجل و خورنده ی موتور
.....
سلامنقل قول:
بوی روغن سوخته فرق داره با بوی کولانتِ سوخته
یعنی از بوی دود میشه فهمید دودِ چی هست .
اینطور که بنده شنیدم دقت دستگاههای نراشکاریِ موتورسازان ایرانی اونقدر افتضاحه که موتور صفر هم روغن سوزی داره و روغن کم میکنه . آلیاژ بنجلِ بدنه ی موتور و پیستونها و رینگها هم قوز بالا قوز شده
نه ماشین صفره . شمع هاشو هم عوض کردم ، صفحه کلاچ هم چک کردم مشکلی نداره . فیلتر هاشم تمیزهنقل قول:
یادم رفت بگم ، مصرفش هم خیلی زیاده . حدودا صدی 13
صفر بودنِ خودرو دلیل بر سالم و بی عیب بودنش نیست خصوصاً اگر چینی یا هندی یا گل سر سبدِ خودروهای بنجل باشه یعنی وطنی باشه (ساخت دزدان و مال مردم خورانِ هزار ملیاردی و حامیانشون)نقل قول:
شمعها هم اگر استاندار باشه و تمیز و تنظیم , پس نیاز به تعویض نداشته
به این سوال پاسخ دقیق بدین:
رفتار ماشین مثل گاز دادن روی برف و یخ هست یا موتور موقع گاز دادن دیر دور میگیره ؟
نقل قول:
علاوه بر مطالب جناب اسمونی
ای سی یو همه چیز رو تنظیم میکنه، شاید ecu ماشین شما این طور تنظیم شده و مشکل خاصی نباشه
+
ممکنه شتاب ماشین شما مشکلی نداشته باشه و شما بخاطر تجربه که با خودروی دیگه داشتید اینطور احساس میکنید. یه تست شتاب بگیرید تا مطمین شید
موتور موقع گاز دادن دیر دور میگیره . چطور؟
تست شتاب هم گرفتم ، صفر تا صد رو حدودا 17 ثانیه میره
- - - Updated - - -
جور دیگه ای باید تست کنم؟
سلامنقل قول:
طبق"اطلاعاتی که نوشتین , موقع گاز دادن حالت بوکس واد (بکس باد) نداره بلکه موتور دیر دور میگیره
پس کلاچ سالمه
گفتین مصرف بالاست . مصرف بالا باعث قویتر شدن موتور انژکتوری میشه . به شرطی که تا حدود 40% مصرف بالا رفته باشه و موتور هم سالم و تنظیم باشه
بنده این رو شخصاً امتحان کردم با بالا بردن فشار سوخت . ماشین با یک نیش گاز میخواد پرواز کنه اما مصرف میره بالا و شمعها هم کمی دود زده هست همیشه
احتمالِ کم بودن کمپرس موتور ماشینتون زیاده
بهتره یک تست کمپرس بگیرین
ساده ترین علتِ کمپرس کم و کم قدرت بودن موتور , شل بودن یک یا چند شمع هست
علتهای دیگه
تنظیم نبودن تسمه تایم
برق ضعیف
سوخت بنجل
فرسوده بودن موتور که با روغن سوزی هم همراه هست
شل بودن پیچهای سرسیلندر
خرابی واشر سرسیلندر
تَرک داشتن سرسیلندر
تنظیم نبودن دلکو در موتور دلکودار
.....
سلام دوستان و اساتید عزیز
من از یک نفر. بقول خودش مکانیک شنیدم اگر وقتی امپر اب ماشین پرشیا بالا رفته باشد در حدود جوش اوردن و کسی درب رادیاتوررا باز کند برای ریختن اب و خنک کردن ماشین (ماشین روشن) هرکاری که بکند باز هم مجددا جوش میاره و واشر سر سیلندر میسوزونه بدلیل اینکه فقط وقتی ماشین کاملا سر باشه میشه هوا گیری کردش.
دوستان بزرگوار ایا این حرف درست است یا خیر؟ در ضمن روش درست هوا گیری رادیاتور پرشیا چگونه است ؟ با سپاس فراوان از همگی.
- - - Updated - - -
سلام دوستان و اساتید عزیز
من از یک نفر. بقول خودش مکانیک شنیدم اگر وقتی امپر اب ماشین پرشیا بالا رفته باشد در حدود جوش اوردن و کسی درب رادیاتوررا باز کند برای ریختن اب و خنک کردن ماشین (ماشین روشن) هرکاری که بکند باز هم مجددا جوش میاره و واشر سر سیلندر میسوزونه بدلیل اینکه فقط وقتی ماشین کاملا سر باشه میشه هوا گیری کردش.
دوستان بزرگوار ایا این حرف درست است یا خیر؟ در ضمن روش درست هوا گیری رادیاتور پرشیا چگونه است ؟ با سپاس فراوان از همگی.
سلام دوستان و اساتید عزیز
من از یک نفر. بقول خودش مکانیک شنیدم اگر وقتی امپر اب ماشین پرشیا بالا رفته باشد در حدود جوش اوردن و کسی درب رادیاتوررا باز کند برای ریختن اب و خنک کردن ماشین (ماشین روشن) هرکاری که بکند باز هم مجددا جوش میاره و واشر سرسیلندر میسوزونه بدلیل اینکه فقط وقتی ماشین کاملا سرد باشه میشود انرا هواگیری کرد و نه در زمان گرم بودن!!!!؟
میخواستم از شما بزرگواران بپرسم ایا همینطور است؟ روش درست هوا گیری پرشیا چگونه است؟ و در زمانی که جوش میاره باید چکار کرد ؟ یعنی واقعا بدون خنک کردن ماشین باید خاموش کنیم!!؟
ممنون از همگی شما بزرگواران...
سلامنقل قول:
موضوع بسیار مهم: پیشگیری همیشه بهتر از درمان هست بنابراین:
الف - همیشه حداقل روزی یک بار برای ماشین فرسوده و چند روز یک بار برای ماشین تمیز , کاپوت رو باز کنیم و منبع انبساط رو چک کنیم که به اندازه ی کافی کولانت داشته باشه (با موتور سرد باید کولانت تا حد علامت MIN یا COLD باشه و موتور کاملاً گرم باید کولانت تا حدِ علامت MAX یا HOT باشه)
ب- همیشه موقع روشن کردن باید مطمئن بشیم آمپر حرارت سالم هست و میره بالا تا حد "نرمال" و در همون حد متوقف میشه و بالاتر نمیره
ج- باید حتماً عادت کنیم که هر دقیقه یا دو دقیقه یک نگاه یک ثانیه ای بندازیم به آمپر حرارت و چراغهای هشدار و به محض دیدن کوچکترین تغییر مشکوک , نگه داریم و میزان آب رادباتور و سالم بودن فن رو چک کنیم
البته هرگز نباید موقع رانندگی به آمپرها زُل زد بلکه فقط یک ثانیه نگاه کنیم در فرصت مناسب که خیابون و جاده خلوت باشه و یک عکی از آمپر بگیریم با چشممون سپس دوباره به جلو نگاه کنیم و اطلاعات رو تجزیه تحلیل کنیم
اگر این کارهای ساده اما بسیار مهم انجام بشه , احتمال جوش آوردن و سوختن سرسیلندر و غیره تا حد زیادی به صفر نزدیک میشه
=======================================
1- باز کردن درب رادیات و یا منبع انبساط با موتور جوش آورده بسیار خطرناک و اشتباه هست . ایمنی از همه چیز مهمتر هست
پس باید موتور رو خاموش کرد و کاپوت رو باز کرد تا تدریجاً خنک بشه
آب ریختن روی رادیاتور میتونه سودمند باشه خصوصاً اگر که باد از جلو میخوره به رادیاتور
وقتی رادیاتور خوب سرد بشه , فشار بخار توی سیستم کم میشه و میتونیم کمی در رادیاتور یا منبع انبساط رو شل کنیم . تا بخارها خارج بشه و بشه درب رو برداشت
بعدش باید بهترین آبی که دم دست هست رو بریزیم توی رادباتور یا منبع انبساط . کولانت آماده بهتر از همه هست سپس آب مقطر درجه یک مخصوص باتری و رادباتور سپس آب فیلتر تصفیه خانگی سپس آب معدنی سپس آب لوله
بهتره آب ولرم باشه یعنی حدود 40 درجه تا 60 درجه تا باعث تخریب و ترک خوردنِ قطعات فلزی موتور و سرسیلندر نشه
سپس استارت بزنیم تا آب بگرده و موتور رو خنک کنه
2- بنده نمیدونم ماجرای این هواگیری چی هست اصلاً که مُد شده ؟؟؟!!!
در ماشین استاندارد که منبع انبساط داره , حباب های هوا خودش با گار دادن میره توی منبع انبساط و اونجا از آب جدا میشه چون منبع انبساط همیشه نصفش خالیه .
حبابهای هوای گیر افتاده در بالای رادیاتور هم از طریق شیلنگ باریکی که از سر رادباتور وصل هست به منبع انبساط , حبابها میره به منبع انبساط و از آب جدا میشه
دیگه ساده تر از ماتیز نداریم . همین فینگیلیِ استاندار
ماتیز رادیاتورش اصلاً درب نداره چون اصلاً بهش احتیاجی نیست و هواگیری هم نداره چون طبق روشی که شرح دادم , حبابها اتوماتیک وار میره به منبع انبساط
حالا چیه ماجرای این هواگیری ماشینهای ایرانی , بنده نمیدونم . شاید بیخودی شایع شده بین مردم مثل خیلی اطلاعات غلط دیگه که دهها و صدها ساله رواج داره بین مردم
اگر سیستم خنک کننده ی خودرو منبع انبساط داره و از بالای رادیاتور هم یک شیلنگ باریک وصل شده به منبع انبساط پس یک چنین سیستمی دیگه نباید نیاز به هواگیری دستی داشته باشه
3- در شماره 1 توضیح دادم
4- اگر توی رادیاتور آب هست و توی سیستم میچرخه پس با ربختن آب روی رادیاتور میشه حرارت موتور رو کم کرد
اما اگر آب اونقدر کم شده که واترپمپ از کار افتاده و حرارت موتور مبادله نمیشه با رادیاتور پس باید خاموش کرد , کاپوت رو باز گذاشت و آب ریخت روی رادیاتور تا فشار بخار کم بشه و بتونیم درب رادیات و یا منبع انبساط رو با احتیاط و پوشاندن سر و چشم باز کرد و بقیه کارها هم در شماره ی 1 شرح دادم
سلام
یک هفته ای میشد که از ماشین وقتی تو پارکینگ بود و سرد می شد موتورش، یکم روغن ریزی داشت(206 sd) دیروز که بردم تعمیرگاه سینی زیر ماشین رو در اورد و گفت خیلی کثیفه معلوم نیست دقیقا از کجاست،ماشین رو ببر کارواش که زیرشویی انجام بده.حالا موندم چی کار کنم میترسم ببرم زیرشویی اب بره 1000تا جای دیگه گندش در بیاد. تا حالا هم موتورشویی انجام ندادم خودم با دستمال تمیز میکنم.نظر شما چیه؟
سلامنقل قول:
تصمیم درستی گرفتین که نبردینش شستشو
موتورهای ایرانی توی شستشو سابقه ی افتضاحی داره و رخنه ی آب به داخل سوکتها و فیشها و قطعات برقی و الکترونیکی و سیمها و حتی خود موتور هزار و یک مشکل به وجود میاره
این کارها رو انجام بدین:
1- از بوی روغن میشه فهمید که واسکازین هست یا روغن موتور یا روغن ترمز
2- روغن خیلی دیر خشک میشه . پس پیدا کردن سرچشمه اش زیاد مشکل نیست .
3- معمولاً روغن از همون مسیری اومده که میچکه روی زمین یعنی اگر بر فرض مثال از نزدیک پیچ کارتل میچکه روی زمین پس یا از پیچ کارتل هست یا جائی بالاتر از پیچ کارتل و روغن جاری میشه و میاد پائین (تقریباً عمودی میاد پائین )
4- اگر موتور گلی نباشه پس با یک پارچه ی کهنه راحت میشه روغن رو پاک کرد اما اگر روغن و گل با هم مخلوط شده باشه تمیز کردنش سخته و بهترین راه حل استفاده از پارچه ی آغشته به بنزین هست
اما رعایت نکات ایمنی خیلی ضروری هست وگرنه ممکنه بنزین آتش بگیره
به هیچ وجه نباید در فضای بسته این کار رو انجام بدین وگرنه بخار بنزین جمع میشه و ممکنه منفجر بشه و فاجعه بشه
سیگار و موبایل ممنوع
بهتره دستکش لاستیکی بپوشین مثل دستکش بنائی یا ظرفشوئی و یا از دو تا کیسه نایلون به جای دستکش استفاده کنین
فقط از یک نصفه لیوان بنزین باید استفاده کنین
سر و چشم رو باید بپوشونین تا بنزین و گل نریزه روشون
تا یک ساعت بعدش نباید موتور رو روشن کنین
مکانهای که روغن از اونها نشت میکنه , در مطلب شماره ی 594 در این صفحه درج شده
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
سلامنقل قول:
صفحات 4-5 فایل زیر در همین مورده
با سلام
من راهنمای جلو سپر پرایدم رو led کردم این باعث شده راهنما سریع چشمک بزنه . برای کم کردن سرعت چشمک باید چیکار کنم .
ممنونم
با سلام
من راهنمای جلو سپر پرایدم رو led کردم این باعث شده راهنما سریع چشمک بزنه . برای کم کردن سرعت چشمک باید چیکار کنم .
ممنونم
سلامنقل قول:
معمولاً این مشکل موقعی پیش میاد که یک لامپ سوخته باشه یا شل باشه یعنی یا عقبی سوخته یا شل باشه و یا جلوئی
هر دو سالم و محکمه ؟
نقل قول:
ممنون همه سالم هستند لامپ خودش رو می زنم چشمک زدن عادیه اما با LED سریع هست فکر کنم به علت اختلاف ولتاژ مصرفی هست
نقل قول:
ممنون همه سالم هستند لامپ خودش رو می زنم چشمک زدن عادیه اما با LED سریع هست فکر کنم به علت اختلاف ولتاژ مصرفی هست