سلامنقل قول:
بهتره قبل از خرید از قیمت و اصلی بودن و کیفیت و خصوصیات و اینها مطلع بشید نه بعد از خرید
:20:
Printable View
سلامنقل قول:
بهتره قبل از خرید از قیمت و اصلی بودن و کیفیت و خصوصیات و اینها مطلع بشید نه بعد از خرید
:20:
سایت asahi و optiswiss رو پیدا کردم و بازدید کردم... هر دو نکات جالبی رو نوشتند... آساهی مدعی هست از 18 لایه انتی رفلکس استفاده کرده...اپتی سویس هم از فناوری خاص خودش برای حذف نورهای مضر استفاده می کنه... من خودم که کلا دو به شک که کدوم رو استفاده کنم... زایس چجوریه!؟
تعرفه بينايي سنجي چقدره؟
براي عينك اول برم چشم پزشك بعد بينايي سنج؟يا يكراست بينايي سنج؟
درضمن براي خريد عينك طبي به چيا توجه كنم؟
دقیق اطلاع ندارمنقل قول:
خیر اگر صرفا برای تجویز عینک قصد رفتن به دکتر دارید تعیین نمره میتونه فقط توسط بینایی سنج انجام بشه و نیازی به مراجعه به پزشک ندارید! مگر نمره خاصی هست چشمتون شرایط ویژه ای دارید یا به مشکل قرنیه، شبکیه و غیره مشکوک هستید
بستگی به نمره عینکتون داره اگر زیاد بالا نیست هرمدل فرمی که دوست داشتید بگیرید
شیشه و پلاستیک بودنش هم چندان مهم نیست
اگر خیلی بالاست طلق رو حدامکان فشرده بخرید فرم تمام فرم بشه که مقاومت بالاتره و صفحش زیاد هم بزرگ نباشه چون صفحه بزرگتر=ضخامت بیشتر=ظاهر بدتر
اين موارد كه در پستهاي ابتدايي تاپيك هم ذكر شده بود،ميخواستم رك بگم كه بدونم بايد چي كاركنم كه براي عينك توي پاچه ام نكنند!!!!چون واقعا خيلي هركي به هركي هست و هرجا يك قيمتي ميده..مثلا براي نمره حدود زير 2و3 و فريم گريف زير و با عدسي آنتي رفلكس روي چه قيمتي بايد حساب كنم؟
والا من شخصا قیمت دستم نیستنقل قول:
ولی پیشنهادی که دارم اینه شما حداقل 3جای مختلف برید و قیمت عدسی رو بپرسید مثلا بهتون میگن نمره 2.5 عدسی آساهی فلان قیمت
دوجا دیگه هم قیمت بگیرید مطمئن بشید
جاهای معتبر وقتی که رفتید برای هر کدوم از برندها یک لیست و کاتالوگ دارند که قیمتها مشخصه...
پیشنهاد میکنم اصلا به حرفها و تعریف و تمجید فروشنده توجه نکنید که نه فلان مارک بهتره کیفییتش اینه و اونه!
فرم اما اکثرا طرح هستن مثلا من دنبال فرم سواروفسکی بودم دیدم یکجای معتبر میده 400 این طورا! تعجب کردم پرسیدم گفت طرحه! خیلی از برندهای خوب رو طرح میزنن ولی کیفیتشون داغون هم نیست دیگه یکی دوسالی خوب میمونه در صورتی که سواروفسکی اصل از 1تومن شروع میشد قیمتهاش (جالبه اونم داشت...)
اين نسخه را براي عينك چجوري بايد بخونم؟؟؟
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
شماره چشمتون 1.5 نزدیک بین هستیدنقل قول:
1نمره هم آستیگمات
هر دو چشمتون شماره یکسان داره و شرایط مشابه
دیگه اون 66 اینا رو نمیدونم :دی
بالا هم نوشته که فتوکروم باشه شیشه عینکتون:n17:
دليلش چيه فتوكروم پيشنهاد داده؟درصورتيكه آنتي رفلكس بهتره
اين نسخه مربوط به قبلا بود و حالا ميخام برم دنبال يك عينك جديدتر
Od , OS چيه؟
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام
OD یعنی مشخصات شیشه چشم راست بر روی عینک
Os یعنی مشخصات شیشه چشم چپ بر روی عینک
PD یعنی فاصله بین مرکز دو چشم شما و برای عینک ساز یعنی فاصله بین دو مرکز عدسی عینک بر روی عینک . اگر این فاصله درست رعایت شود ، مرکز عدسی( همان شیشه عینک) مستقیم رو به روی مردمک چشم شما قرار میگیرد و دید خوبی خواهید داشت.
فتوکرومیک رو به علت حساس بودن چشم به نور آفتاب تجویز میکنند که اکثرا تشخیصش توسط خود شخص هست . بعضا هم دیده شده به علت گرانتر بودن عدسی های فتو نسبت به عدسی های سفید تجویز میکنند.
سفید یا فتو بودن عدسی های عینک یک بحث هست ، آنتی رفلکس بودن یا نبودن بحث دیگر و کاملا جدا از هم.
هم میشود شیشه یا پلاستیک ساده گرفت ، هم شیشه یا پلاستیک فتوکرومیک ، هم میشود شیشه یا پلاستیک فتوکرومیک آنتی رفلکس گرفت هم شیشه یا پلاستیک سفید آنتی رفلکس ولی در مجموع اگر قصد خرید عدسی آنتی رفلکس دارید ، کیفیت عدسی های آنتی رفلکس پلاستیک بهتر از شیشه هست.
یا علی
با سلام
من یک سوال کلی دارم و یک سوال تخصصی
سوال کلی: همه می دونیم که خیلی وقته که مانیتورهای CRT که بدلیل استفاده از فسفر و سایرر دلایل اشعه مضر تولید می کردن دیگه چندین ساله که تولیئ نمی شن و مانیتورهای جدید یعنی LCD و LED در قایسه با اونها اصلن ضرری ندارن چون اصولن این مانیتورها اصلن با اون اشعه ها سر و کاری ندارن
چرا هنوز هم لایه ضد اشعه مطرحه؟ اصلن کدوم اشعه؟ تلوزیون های قدیم هم نیست الان
و اما سوال دوم و بسیار مهم من اینه:
من اخیرن عینکم رو عوض کردم و عدسی جدید با شماره 0.75- بدون آستیگمات و برای هر دو چشم انداختم روش
عدسی با پوشش بنفش یا شایدم آبی با مارک ماکسیم و با گارانتی!
روز ها کیفیت تصویر خیلی عالیه ولی شب ها یه مشکل خیلی بزرگ داره / به ازای هر منبع نوری که می بینم ، مخصوصن نور سفید رنگ الالخصوص نور چراغ جلوی ماشینها ، درست پایین و سمت چپ همون منبع نور یه نقطه نورانی آب رنگ میبینم (برنگ پوشش عدسی)
بدون استثنا همه جا هست و برای منابع نوری مثل چراغ های بزرگ کم مصرف مغازه ها ، هاله نوری به شکل استوانه در میاد
رفتم به جایی که ازش خریده بودم گفتم گفتن انعکاس داخلیه عدسیه به گارانتی هم بدیم باز عین همینو میفرسته/چن تا عدسی دیگه آوردن سبز و زرد-سبز و همچنین سفیدکه تو همشونباز این مشکل بود فقط رنگ اون حاله یه سایه فرق می کرد
آخه مثلن آنتی رفلکس قراره این مشکلو حل کنه ! عجب دنیای مزخرفی شده !
الان قضیه چیه؟ من اگه نخوام شب ها سایه نبینم چی کار باید بکنم ؟
اینم ناگفته نماند که یه عدسی ارزون قیمت سفید الان روش انداختم که اصولن آنتی رفلکس نیست (با مارک COZY) که تو این هم هست این مشکل منتها دیگه نقطه نیست حاله ها یه جورین که انگار شیشه عینک چرب شده و تصویر اون جاها حالت محو داره
خوشحال میشم د این مورد منو راهنمایی کنین
با تشکر فراوان
شما بهتر بود که عدسی با کیفیت بالا انتخاب میکردی . مثلا اساهی و یا زایس و در درجه بعد i&g تا این مشکلات کمتر برات پیش بیاد
ولی کلا کسایی که عینکی هستن موقع رانندگی در شب بدجور چشمشون خسته میشه مخصوصا اگه استیگمات هم باشن .
توصیه میکنم مطلب زیر رو مطالعه کنید:نقل قول:
خواندن معمولی با خواندن دیجیتال از این نظر فرق می کند که در مورد دوم یا خواندن دیجیتال به پیکسل ها بستگی دارد، درنتیجه برخورد اشعه ی حاوی الکترون با پشت صفحه ی پوشیده از فسفر تصویر در نمایش گر به وجود می آید. پیکسل ها در قسمت مرکزی درخشان ترین حالت را دارند و در لبه های بیرونی درخشانی آن ها کم تر می شود، برخلاف حالت قبل، در شکل چاپی حروف کنتراست تا لبه ها کامل بوده و در قسمت سفیدِ بعد از آن محو می شود. چشم ها به خاطر این لبه های مشخص خیلی خوب بر حروف چاپ شده تطابق می کنند ولی به خاطر حاشیه های تار در پیکسل ها به سختی می توان روی آن ها تمرکز کرد. چشم ها می توانند به راحتی در نقطه ای بر روی پیکسل ها ریلکس شوند که نقطه ی آزاد شدن تطابق یا relaxing point of accommodation یا RPA نامیده می شود و معمولاً 67 سانتی متر در پشت صفحه ی نمایش است. سپس چشم ها سعی می کنند بر پیکسل ها تطابق پیدا کنند و چرخه ی معیوب یا vicious cycle شروع می شود که تطابق را در حالتی دینامیک نگه می دارد. این وضعیت معمولاً پیچیده شده و در موارد عیوب انکساری اصلاح نشده در میان کاربران، قابل توجه و علامت دار می شود.
میزان refresh شدن صفحه ی نمایش به تعداد دفعاتی اشاره می کند که صفحه در هر دقیقه شکل می-گیرد. این میزان با واحد هرتز (دفعه در ثانیه) اندازه گیری می شود. Critical fusion frequency یا CFF میزان refresh شدن تصویر است که بیش از آن انسان نمی تواند امواج نوسان دار نور را به صورت ماهیت-های جداگانه تشخیص دهد (30 تا 50 هرتز). در میزان پایین refresh شدن تصویر، به نظر می رسد حروف روی صفحه پرش دارند که تحریک پذیری، خستگی و سردرد حاصل آن است. Berman و همکاران یک پاسخ هماهنگ الکترورتینوگرام (ERG) را برای مانیتورهای معمولی 76 هرتزی یافتند. دیگر تحقیقات نیز نشان می دهند در میزان بالاتر refresh شدن تصویر، تاری تصویر و دفعات پلک زدن کم تر شده ولی برعکس سرعت خواندن افزایش پیدا می کند. در انجمن استانداردهای ویدیوالکترونیک (VESA) حداقل میزان refresh شدن تصویر 75 هرتز توصیه شده که در آن پرش تصویر در تمام حالت های روشنایی تصویر به حداقل می رسد. امروزه حداکثر میزان تجدید یا refresh تصویر در نمایش گرهای LED و LCD بین 125 تا 250 هرتز است، اما در نمایش گرهای معمولی این میزان تنها به حداکثر 60 هرتز می رسد.
منبع: سایت دکتر بابک باب شریف
اصولن کار ایرانی جماعت از دکترش گرفته تا مهندسش تولید و اشاعه محتوای بدرد نخور و قدیمی هست همیشه سه قدم قدیمی تر از مباحث روز (بدلیل جهان سوم بودن) !
من به شما می گم مانیتور CRT خیلی وقته منسوخ شده شما رفتی مطلب آوردی داره از فسفر و الکترون صحبت می کنه
خسته نباشی زحمت شده واست مهندس!
خدا سایه کافرین و از سر ما کم نکنه بریم از اونها بپرسیم
عزیز جان دانش و علم شما کمه تقصیر کسی نیستنقل قول:
وقتی متوجه نمیشی که مانیتور هر نوعی باشه تشکیل شده از مجموعه ای از پیکسل(که بعیده بدونی پیکسل چیه!؟) اونوقت میفهمی که ال سی دی باشه ال ای دی باشه بلاخره هرکلمه مجموعه نقاط نورانی هست ...شما همون فکر کن مانیتورهای قدیم لیزر میزده به چشم جدیدا نمیزنه کافیه
حیف وقتی که پای امثال شما صرف بشه
برو از کفار بپرس به نتیجه برس:n33:
سلام روزبخیر
اقا من نمره چشمام یک هست ، رفتم آساهی بگیرم می گه که فتوکروم آنتی رفلکس ۳۰۰تومن هست و اینکه دیگه اون a لیزری رو نداره. اما به جاش شناسنامه لنز می ده.
نظرتون چیه؟ (اصفهان مجتمع پارک)
من تیرماه i&g گرفتم 110 تومن ارمش لیزری روی عدسی هست ، اساهی هم 260 بود . حالا نمیدونم ارم لیزری داره یا خیر ولی فکر کنم بهتون گرون گفتننقل قول:
اینجا (اصفهان ) هر جا می رم همه با هم همینو می گن:نقل قول:
که از بس مردم اعتراض کردن که چرا آرم جلو شیشه عینک هست ، به کارخونه گفتیم که آرم رو برداره و الان فقط رو پاکته !
i&g هم می گن که چینیش فقط هست !
دوستان عدسی پلی کربنات بگیرید من دوستم عدسیش میشکست همیشه یه عدسی جدید اومده تو ایران جنسش پلاستیک نیست بهش میگن پلی کربنات. هیچ جوره نمیشکنه.
یعنی بهترین عدسی برای این نوع فریم [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] پلی کربنات چون پلاستیک میشکنه ولی پلی کربنات حتی زیر پا هم بره عدسی نمیشکنه.
به طرف بگو خر خودتی . اخه یک کارخانه بزرگ میاد برای حرف دو نفر پاپتی ارم شرکتش رو برمیداره !!!! اون ارم چه تاثیری رو دید داره که برن اعتراض کنن .نقل قول:
البته به شما بگم که این ارم فقط با بخار روی عدسی مشخص میشه و نوشتنی نیست
این کسی که من ازش گرفتم پاکت های خود عدسی رو هم بهم داد ، روش تمام مشخصات عدسی نوشته شده بود از جمله made in korea .
اینجا ایرانه دادشم...نقل قول:
فردا می خوام برم بگردم ،هرچی شد نتیجه اش رو اینجا واسه همه می نویسم
اساهی 300 برای نمره 1 واقعا الکی زیاد گفته!:n15:
باید وقتی روی عدسی بخار میگیره گوشه پایین عدسی ببینید اسم برند رو
والله من با وارد کننده اش تو تهران (سلیم لنز) تماس گرفتم گفتن که دیگه آرم نداره و فقط از پاکتش می تونید بفهمید، احتمالا همشون با هم دستشون تو یه کاسه استنقل قول:
نه دوست گرامی ممکنه که اشتباه از من باشه چون این روش تشخیص اسم رو قبلا تجربه کردم شاید جدیدا اینجوری نباشه :n16:نقل قول:
(نمیشه که همه باهم خالی ببندن:n39:)
شمابهتره با کاربر meha تماس بگیرین و از ایشون بپرسین چون توی همین کار هستنقل قول:
مرسی از دوستان
رفتم یه مغازه ی دیگه ، ایشون هم i&g داشت هم hitop جفتشون هم آرم دار هستن.
که قیمت فتوکروم آنتی رفلکس i&g رو با اجرت می گه 130
که قیمت فتوکروم آنتی رفلکس hitop رو با اجرت می گه 200
نظرتون چیه دوستان؟
i& g رو من چند ماه پیش انداختم 110 . توی پاییز و زمستان که هوا سرد میشه خیلی عالی تیره میشه و توی چله تابستون و نور شدید خورشید اصلا خوب تیره نمیشه البته توی اینترنت سرچ کردم مثل اینکه ضعف فتوکروم هستش که توی گرما خوب تیره نمیشه .نقل قول:
های تاپ ژاپنی هستش ؟ شاید این بهتر توی تابستون تیره بشه
الان به من گفتن که یه تکنولوژی جدید ، اومده به اسم transition که hitop ازون استفاده می کته و بله ژاپنی هم هست.
البته من نمره چشمام ۱ هست و دفعه اول هست که عینک فتوکروم می گیرم.معمولا تو نور خورشید عینک دودی می زنم و فک نمی کنم فتوکرومش اذیتم کنه
یعنی کسی نمی تونه کمک کنه!؟نقل قول:
سلام دوستان خواهش میکنم کمکم کنید امان از این عینکسازهای نفهم بی شعور اقا من عینکم چند ساله استفاده میکردم استیگمات 5 هر دو چشم مقداری هم ضعیفی حالا عینک قبلیم دستش خراب بود بردمش از روش فروشنده شمارش رو برداشت یه عینک جدید گرفتم حالا که میزنم اصلا باش تار می بینم بعد جالبه عینکو چند سانت از روی بینی بلند میکنم همه چیز صاف میشه دقیقا عین عینک قبلیم می بینم. بعد میبرم پیش فروشنده میگه دقیقا با عینک قبلیت یکیه اینقدر باید بزنی تا عادت کنی بابا زبون حالیش نمیشه اخه سردرد میگیرم باش فکر کنم یا توی استیگمات یا توی محور اشتباه کرده زیر بار نمیره دوستان چکار کنم؟ من چشمام واقعا ضعیف و حساسه عینک اگه کاملا با چشمم مچ نباشه اصلا نمیتونم تحملش کنم
Sent from my SM-N910H using Tapatalk
یا باید ببرید پیش دکتر یا یه عینک ساز دیگه بزاره زیر دستگاه ببینه شماره ها و محورها و فاصله کانونی یکی باشه. به دکتر بدی بهتره بعد بگو تو نسخه بنویسه تعویض شود بعد ببر پیش همون عینکسازه که برات ساخته مجبوره رایگان عوض کنه.نقل قول:
سلام
دوستان کسی قیمت عینک انتی رفلکس رو داره؟
نت که زده 24000 اما نمیدونم اصله یا نه!
سلام
دوستان با الکل میشه شیشه عینک رو تمیز کرد؟ خرابش نمیکنه؟ البته جنسش پلاستیکه :n02:
با سلام
امروز بنده به دلیل تاری چشم که حدود یک سال هست زیادتر شده به چشم پزشک مراجعه کردم و متاسفانه قبل از این به دلیل مشغله کاری و سهل انگاری این کار رو انجام نداده بودم!من در شهرستان هستم و دکتر متخصص خوب پیدا نمیشه پیش یکی رفتم که در جمع 2دقیقه طول کشید تا عینک رو تجویز کنه و خداحافظ بدون اینکه کوچکترین اطلاعاتی بهم بده!بعد از مراجعه به این بروم دیدن هیچ اطلاعی در این باره ندارم!الان چشم راست من آستيگمات داره و شماره 1.25و چشم چپ .25.من قبل این فکر میکردم من فقط باید یه فریم خوشگل پیدا کنم و عدسی رو هم استاندارد درست میکنن میدن!!سوالی که بنده از اساتید محترم دارم با توجه به مشخصات چشم بنده کدوم لنز و فریم تا 250تا300 تومن رو پیشنهاد میدن?البته پایین تر هم باشه بهتره!و اینکه با توجه به اینکه چشم من استيگمات هست لنز شیشه ای یا پلاستیکی?و مارک لنز و مارک فریم با قیمت مناسب و اینکه از کجا میتونم از نت فریم عینک سفارش بدم.چون اینجا قیمتها نجومی هست.من چند تا فریم عینک تام تیلور رو با قیمت 250دیدم واقعا زیبا بودن.ممنون میشم راهنمایی کنید.
از دوستان عاجزانه خواهش دارم با توجه به نزدیکی عید و تعطیلات و اینکه من باید گواهینامه خودم رو تمدید کنم ولی به دلیل ضعف در بینایی تایید نمیکنن.خواهشمندم اگر در امکاناتمان باشه این بنده حقیر رو زودتر راهنمایی بفرمائید.واقعا مطالب این بروم علی الخصوص این پاپیچ عالی هست.
سلامنقل قول:
شیشه یا پلاستیک بودن ارتباطی به استیگمات بودن نداره
شما هم میتونید شیشه بگیرید هم پلاستیک
شماره چشماتون زیاد نیست که شیشه سنگین باشه یا اذیت کننده باشه اما عدسی های پلاستیکی خاصیت های خوبی مثل لایه های ضد اشعه uv دارن...سبکتر هستند و احتمال شکستن ندارن
دیگه انتخاب با خودتونه ولی معمولا الان دیگه کمتر کسی سراغ شیشه میره...
I & G برند خوبیه
فریم هم خیلی فرقی نداره ترجیحا حضوری بگیرید خرید اینترنتی فریم عینک که خیلی سخته!(باید تست کنید به صورتتون میاد یا نمیاد اندازتون هست یا خیر و...)
فریم های معمولی از حدود 110 هست به بالا
و درسته فرضا اصل نیستن ولی دیگه یکی دوسال رو کار میکنن
بنظرم تمام فریم بخرید (یعنی نیم فریم نباشه) که استحکام مناسبی داشته باشه بهتره
دیگه چیزی به ذهنم نمیرسه
موفق باشید
سلامنقل قول:
من خودم همیشه برای تمیز کردن عینک از الکل استفاده میکنم ، چون بیشترین مشکل شیشه عینک ، چرب شدن شیشه است که با الکل به خوبی تمیز میشوند.
اما الکل برای عینک های پلاستیکی ( کائوچویی) به عنوان سم محسوب میشود.
در بعضی از موارد به محض رسیدن الکل به فریم کائوچویی ، فریم ترک میخورد.
سلام
با عرض احترام نسبت به دوست گرامی
به نظر بنده این جمله «I & G برند خوبیه» کاملا غلطه! به خصوص در مورد عدسی های فتوکرومیک این برند .
شاید اوایل استفاده کیفیتش خوب باشه ولی بعد از یک مدت که در آفتاب استفاده کنید کیفیتش افت پیدا میکند . لایه آنتی رفلکس این برند در طول مدت سه چهارماهه مواج میشود.
اگر نیازی به عدسی های فتو کرومیک یا ترانزیشن ندارید برید سراغ برندهای دیگه مانند اسیلور ، آساهی ، بی جی ، های ویژن. به نظر من اسیلور از همه بهتره و حدود 140 تومان در میاد. البته برندهای فوق عدسی های فتو هم دارند ولی قیمت آنها بالاست.
اسیلور لایه آنتی رفلکس خوب و خوش رنگی داره و در برابر حرارت نسبت به بقیه مواردی که من دیدم از مقاومت بیشتری برخوردار هست. شفافیت بسیار بالایی هم داره.
اگر قرار برندی هم قیمت برند I&G انتخاب کنید بنده برند High Vision را پیشنهاد میکنم.