این هم راه حلی هست برای تعمیر نکردن پیچ کارتل به شرطی که پیچ اونقدر خراب نباشه که تدریجاً شل بشهنقل قول:
Printable View
این هم راه حلی هست برای تعمیر نکردن پیچ کارتل به شرطی که پیچ اونقدر خراب نباشه که تدریجاً شل بشهنقل قول:
سلامنقل قول:
درب قمقمه فقط 3 کار انجام میده
1- بستن درب منبع انبساط تا آب بیرون نریزه و گرد و خاک نره توش
2- خارج کردنِ آبِ اضافه از سوپاپِ خروج تا سیستم خنک کننده فشارش بالا نره
3- کشیدنِ هوا به درون منبع از طریق سوپاپ ورود در هنگامی که آبِ توی سیستم سرد میشه و فشار سیستم خیلی کمتر از فشار هوای اطراف ماشین میشه .
این درب , نقش مستقیمی در جوش آوردن موتور نداره
اما اگر واشرش یا سوپاپ خروج خراب باشه اونوقت باعث نشت آب یا خروج زیاد آب به صورت بخار و تدریجاً باعث کم شدنِ آب سیستم میشه که اگر راننده عادت نداشته باشه هر یکی دو دقیقه به آمپرها نگاه کنه و سیستم زنگ هشدار هم نداشته باشه اونوقت آب موتور خیلی کم میشه و موتور جوش میاره چون به علت کم شدن آب , واترپمپ دیگه نمیتونه آب رو بچرخونه و حرارت موتور بالا و بالاتر میره دستِ آخر واشر سرسیلندر میسوزه
گاهی باعث ترکیدن یک شیلنگ و یا منبع انبساط هم میشه
سلام
الان بیش تر از یکسال هست که پراید 111 بو بنزین میاد اما داخل ماشین بود نیست و بیرون هست
درب باک عوض کنم؟
سلامنقل قول:
قبل از خرید , با یک تکه لاستیک مثل دستکش ظرفشوئی یا پلاستیک نازک و محکم و یک کِش , دربِ باک رو محکم ببندین و ماشین رو در یک جای دربسته مثل پارکینگ قرار بدین و ببینین باز هم بوی بنزین میاد ؟
اگر مشکل برطرف شد پس درب باک مشکل داره اما ممکنه درب باک هم قابل تعمیر و رفع عیب باشه
با بوکردنِ نزدیکِ درب باک هم میشه تا حدی فهمید که بخار بنزین ازش نشت میکنه یا نه
ببخشید اگر از درب باک نبود چه کار کنیم؟ بو داخل نمیاد .. بیرون هست. یک بار بو میاد. یک سری نمیاد..نقل قول:
بنزین یورو 4 تبخیرش زیادهنقل قول:
باک ماشین و سیستم سوخت رسانی باید برای بورو4 و بالاتر درست شده باشه تا تبخیر بنزین نتونه از باک فرار کنه
در ماشینهای استاندارد , وقتی درب باک رو باز میکنین مثل اینه که درب شیشه نوشابه گازدار رو باز میکنین . فسسسسس
در این ماشینها بخار سوخت فقط میتونه از شیلنگِ مخصوص بخار بره به مخزن کانیستر و سپس منیفولد هوا و بره توی سیلندرها و بسوزه و مصرف بشه
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
البته یک شیر برقی purge solenoid به بخار بنزین اجازه نمیده وقتی موتور خاموشه از سیستم سوخت خارج بشه
شما با نصب یک شیلنگ به شکل محکم و کیپ به دربِ باک و دمیدن در اون میتونین بفهمین از کجاها بخار بنزین خارج میشه
اما اگر ماشین کانیستر نداره بستن راه خروج گاز خطرناک هست
در ماشین استاندارد درب باک یک سوپاپ داره که از بالا رفتن بیس از حد فشار جلوگیری میکنه
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
سلامنقل قول:
یه راهِ دیگه اینه که درب باک رو بردارین و تمیزش کنین و توش فوت کنین
اگر راحت هوا رد میکنه پس یا خرابه یا استاندارد نیست و بخار بنزین راحت ازش فرار میکنه
سلامنقل قول:
یکی میگفت شاید از حباب گیر هست .خراب شده
خرابی حبابگیر . بیشتر داخل باید بیاد بو. تو صندوقدار تو صندوق هست و اگه خراب باشه بو تو اتاق میاد . ولی ۱۱۱ نمیدونم ولی احتمالا اونم داخل بو بیاد. ولی اگه چک بشه بد نیست.نقل قول:
Sent from my HTC Desire 816 dual sim
جناب آسمونی،شیراز اصلا یورو4 نداره،میتون مشکل از کنیستر ماشینشون باشه؟البته بنظرمن اول شلنگهای بنزین چه توی موتور چه زیر ماشین را چک کنید..
سلام
دوستان این مخزن اب رادیاتور پراید هست.
اب از سمت رادیاتور میاد و میرهیزه داخل منبع و در صورت نیاز از منبع میره داخل رادیاتور.
حالا سوال اینجاست.. که اون شلنگ که به سمت بیرون ماشین هست تا سر ریز اب اضافی مخزن رو بریزه بیرون ماشین..این وقتی اب از سمت رادیاتور میاد...یک مقداری ش اتوماتیک بیرون ریخته نمیشه؟
الان من درب خریدم..اصلا سمت ی که شلنگ برای سرریز به بیرون ماشین میخوره.. فابریک بسته هست!!!
فقط اب از سمت رادیاتور میتونه بره و بیاد....
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
سلامنقل قول:
اگر وقتی که موتور کاملاً سرده آب در منبع انبساط بیشتر از خط cold یا minumum نباشه , در اینصورت وقتی موتور کاملاً گرم بشه آب اونقدر بالا نمیاد که بزنه بیرون مگر اینکه موتور مشکل حرارتی داشته باشه و بیش از حد داغ بشه مثلاً فن کار نکنه یا موتور تنظیم نباشه یا ترموستات خراب باشه یا رادیاتور بسیار کثیف باشه یا چیزی جلوی برخورد هوا به رادباتور رو گرفته باشه یا واترپمپ خراب باشه
راهِ خروج آبِ اضافه حتماً باید تعبیه شده باشه وگرنه ممکنه منبع یا یک شیلنگ بترکه
البته راه خروج آبِ اضافه یا بخار باید یک سوپاپ فنری داشته باشه وگرنه روی دست اندازها هم هی آب میریزه بیرون
درب منبع استاندارد دو تا سوپاپ داره
یکیش برای خروج آب و بخار هست و یکیش برای مکش هوا اگر فشار خیلی کم بشه در سیستم
مثل دربهای ماشینهای جنرال موتورز
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
سلام و وقت بخیر
بهترین مارک برای لنت عقب پژو پارس چیه ؟
قیمت چنده ؟؟
و ی سوال دیگه ؟
چ کاری و یا چ کارایی رو انجام بدم که کولر بازدهی ش بیشتر بشه ینی اتاق ماشین خنک تر بشه
(روش هایی برای افزایش خنکی کولر )
:دی :n02:
سلام
پراید 88 یکی از دوستان انژکتروی هست
صبح استارت زد.یک تیکه خورد و صدایی امد و دیگه اصلا سوئیچ باز کنید ..هیچ چراقی روشن نمیشه رو صفحه
با هل دادن هم روشن نشد.
باطری هم با مولتی متر چک زدم حدودا 21 و 22 ولت برق داشت
فیوز ها چک زدم سالم بود
مشکل چیه؟
سلامنقل قول:
•استفاده از فیلمهای ضد اشعه ی مادون قرمز و ماوراء بنفش که تا 99% از ماورا بنفش و 70% از مادون قرمز (اشعه ی گرمازا ) رو برمیگردونه یا جذب میکنه و مانع از گرن شدن هوای اتاق و اجزای داخل اتاق میشه
این فیلمها اگر اصل باشه ساخت امریکا یا اروپا هست و گارانتی مادام العمر داره و ضد خش هم هست و از داخل چسبانده میشه به شیشه و دیگه هم کنده نمیشه مگر با شکستن شیشه یا استفاده از ماده ی خنثی کننده ی چسبش که برای برداشتن فیلم استفاده میشه
این فیلم در ایران به نامهای مختلف هست و یکیش لومر هست و در دو نوع آینه ای و تیره با درجه های مختلف وجود داره . استفاده از 30% به بالا برای شیشه های عقب و جلو و راننده و شاگرد ممنوع هست
توی نت برگردین پیداش میکنین
بنویسین فیلم لومر شیشه
مراقب انواع قلابی باشین که فقط رنگی هست و ضد UV و گرما نیست و ضد خش هم نیست
در کویت یک پرژکتور 1000 وات که گرماش دست رو میسوزونه روشن میکنه و با فیلم اصلی و فیلم قلابی براتون آزمایش میکنه تا فرق قلابی و اصلی رو ببینین .
نوع قلابی اصلاً گرما رو کاهش نمیده .نوع اصلی وقتی پنجره رو باز کنین خورشید صورت رو میسوزونه و با بستن پنجره گرمای خورشید تقریباً بی اثر میشه .
عکسهاش
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
•تمیز بودن بیرون رادیاتور کولر و رادیاتور ماشین از گل و لای حشرات و خار و خاشاک و سنگریزه و سالم بودن پره ها یعنی لِه نبودنش تا هوا راحت از لابلای روزنه ها رد بشه
•پارک کردن در سایه
•پوشاندن پنجره ها با پرده ی آلومینیومی در هنگام پارک کردن زیر آفتاب (در تاپیک صرفه جوئی در هزینه هاب خودرو اطلاعات زیادی در موردش درج شده )
•استفاده از گاز خالص و متناسب با کمپرسور
•درایر سالم و فیلتر مدادی (اوریفیس تیوب) سالم . در تاپیک صرفه جوئی خودرو مفصل در مورد مطلب نوشته شده
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
•سالم بودنِ دریچه ای که راهِ ورودِ هوای بیرون به اتاق رو میبنده
برای تست کردنش کافیه دریچه رو ببندین و با سرعت زیاد حرکت کنین . اگر از کانالها باد میاد پس دریچه درست بسته نمیشه و در تابستان باد گرم میاره توی اتاق
•سالم بودن لاستیکهای دربها و صندوق عقب و روکش پلاستیکی زیر تودریها تا باعث کشیده شدن هوای گرم به اتاق در حرکت نشه
•استفاده از عایق برای شیلنگی که موقع کار کردن کولر سرد میشه
این شیلنگ معمولاً سیاه رنگ هست و گاز رو از اتاق برمیگردونه به کمپرسور و والو ترزیق گاز هم روی همین شیلنگ هست . اسم دیگرش شیلنگ قسمت کم فشار" هست"
میشه از پشم شیشه ی آلومینیوم دار استفاده کرد یا عایق مخصوص لوله های اسپیلت
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
لوله ی گرم (پر فشار ) نباید عایق پیچی بشه
سلامنقل قول:
اینکه کلا برق ماشین از کار افتاده به احتمال 99 درصد دلیلش اینه که منفی یا مثبت باطری اتصال برقرار نمیکنه, شما منفی باتری رو جدا کنید, اگر کثیف شده تمیزش کنید و دوباره خوب جا بزنید, اگر درس نشد همین کارو با مثبت باطری انجام بدید, به احتمال بسیار زیاد مشکل رفع میشه
باید باطری چند ولت باشد؟ این 21 نشان میداد. روی ac بود مولتی متر
سلام دوستان پراید 111 خریدم مشکل اصلی من اینه که سمت راننده گرما و باد داغی بعد از چند ساعت رانندگی ازش بیرون میزنه من زیاد مسائل فنی وارد نیستم مشکل چیه؟ انگار دریچه بخاری بازه یا چیز دیگه چون واقعا گرم میشه ممنون
سوال دوم یرای کولر دور باد رو روی درجه دوم که میزنم کمپرسور از کار میوفته و دکمه ac خاموش میشه!!
ولی دور یک کولر که باد کمی میزنه کمپرسور کار میکنه و باد میزنه و چراغ ac هم روشنه
ممنون
نقل قول:
وقتی موتور خاموش هست, ولتمتر رو بذارید رو dc 20 و ولتاژ باطری رو بگیرید, زیر ۱۲.۲ یعنی شارژ باطری کلا تموم شده, بین ۱۲.۲ و ۱۲.۴ یعنی تقریبا تموم شده, بالای ۱۲.۴ خوبه, ۱۲.۷ هم یعنی شارژ باطری عالیه
راه دیگه هم هست برای وقتی که ولتمتر در دسرس نیست, وقتی مو تور خاموش هست چراغ جلو رو روشن کنید و چند ثانیه صبر کنید اگه نور خیلی ضعیف هست یا شد, یعنی باطری دیشارژ شده, اما اگر نورش خوب باشه و ضعیف هم نشه شارژ باطری خوبه و میتونه استارت بزنه
سلام دوستان پراید 111 خریدم مشکل اصلی من اینه که سمت راننده گرما و باد داغی بعد از چند ساعت رانندگی ازش بیرون میزنه من زیاد مسائل فنی وارد نیستم مشکل چیه؟ انگار دریچه بخاری بازه یا چیز دیگه چون واقعا گرم میشه ممنون
سوال دوم یرای کولر دور باد رو روی درجه دوم که میزنم کمپرسور از کار میوفته و دکمه ac خاموش میشه!!
ولی دور یک کولر که باد کمی میزنه کمپرسور کار میکنه و باد میزنه و چراغ ac هم روشنه
ممنون
سلام دریچه گردش هوا رو طوری تنظیم کنید که هوا از بیرون نیاد تو، احتمالا اینطور مشکلتون برطرف شه. اگر داشبوردتون مثه تصویر زیره، فکر کنم اهمرم تنظیم گردش هوا اونی هست که زیر کلید تنظیم دور باد کولر قرار دارهنقل قول:
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
سلام به همه عزیزان
ما هنوز با این لگنمون به نتیجه نرسیدیم
ماشین سمند 84
مشکل کمپرس کردن هوا. البته نه کمپرس بلکه هوا میگیره ماشین
مثلا صبح که ماشین از دیشب خاموش بوده وقتی در رادیات باز میشه پیس شدیدی میکنه و وقتی در رادیات رو برنمیدارم و به جاش پیچ هواگیری موتور رو باز میکنم آب با شدت به بیرون می پاشه با اینکه ماشین یه شب تا صبح خاموش بوده
کارایی که انجام دادم این بود که سر سیلندر کامل با سر سوپاپ و چیزای دیگش عوض شده بود و 1400 هزینه برام داشته
به تعمیرکار که نشون میدم زیر بارش نمی ره و میگه شما حساسی و این چیزا عادیه!
تنها چیزی که به ذهن ناشی بنده می رسید این بود که یه مهره مقاومت روی رادیات هست که اندازه شاید یه قطره و حتی خیلی کمتر ازش آب می رفت. یعنی آب هم که نه نم داشت و زیرش شوره و جای ضد یخ مونده بود
اونو بردم دادم رادیات ساز برای باز کرد و سفت کرد یه شب گذشت صبح که پیچ هواگیری رو باز کردم یه پس خیلی کم ازش اومد ولی دیگه مثل قبل آب با شدت بیرون نزد.فکر کردم خدا رو شکر تموم شده مشکل ولی امروز صبح دیدم بازم توی شیلنگ رادیات هوا هست
دیگه پیچ هواگیری رو باز نکردم و در رادیات رو باز کردم و عین قبل بازم یه پیس شدید کرد و هواش خالی شد. موقع بستن پیچ هوا گیری موتور یهو پیچ برید و مجبور شدیم که از یه پیچ معمولی 5 استفاده کردیم و جاش بستم. شب رفتم یه پیچ هواگیری موتور خریدم اومدم ببندم و یه خورده که سفت کردم بازم برید! مجبور شدم همون پیچ رو ببندم
امروز صبح رفتم یه دونه خریدم و شب قراره ببندم
به نظرتون این ماشین چه مرگشه؟ ممکنه ازون یه زره نشتی مهره مقاومت روی رادیات باشه؟ یعنی اون یه زره اینجوری میکنه این همه موتور هوا میکشه؟ آخه رادیات سازه میگفت این مقاوت ها فلزیه و شما می خوای توی یه رادیات که دورش پلاستیکی هست ببندی و فلز پلاستیک رو خراب میکنه اگه حتی یه بار هم که شده اون مهره رو اشتباه ببندی
من یادم میاد که رادیات سازی که رادیات رو برای بست با این مهرهه مشکل داشت و چندین بار اشتباه بست و دوباره باز کرد و آخر سر به شکل ماس مالی درستش کرد و رفت!
حالا میگفت اگه درست نشد بیار کلا اون قسمت پلاستیکی رادیاتت رو عوض کنم. رادیاتم یه ماه نیست که بستم! به نظرتون ارزش داره ببرم عوض کنم؟ بعد یه چیزی اونم اینکه دیگه حس میکنم از مهره آب نمی یاد شایدم باید باهاش مسافرت برم تا بهش فشار بیاد و نشت کنه.
واقعا گیجم و این وسط گیر کردم بین تعمیرکارهای ناشی! از طرفی هم میگم ببرم بدم یه تعمیرکار دیگه برام سرسیلندر باز کنه بازم باید کلی پول بدم واسه باز کردنش
برای اینکه مطمین شید از واشر سرسیلندر هست یا خیر اینکار رو انجام بدیدنقل قول:
وقتی موتور سرد هست درب رادیاتور رو باز کنید، اگه اب کم کرده بش اضافه کنید، و بعد استارت بزنید و به اب نگاه کنید، اگر آب با فشار از رادیادتور پخش بشه بیرون یا حباب تشکیل شه احتمالا واشر سرسیلندر سوزونده
بعیده به این راحتی ها واشر بسوزونه آخه یه ماه بزوره که من سر سیلندر و واشر و باقی چیزاش رو عوض کردم و یه چند ماهی زمان می بره تا بسوزونهنقل قول:
من میخوام بدونم این هوایی که میاد داخل رادیات از چیه؟ این تعمیرکاره که میگه هیچی نیست. شما حساسی این هوای صبح هم طبیعیه!؟!؟ عین روز روشنه که نمیخواد دست بزنه و باز کنه
البته این دست به موتور نزده. ممکنه از موتور باشه؟ این فقط واشر و سر سیلند و سر سوپاپ اینا رو عوض کرده
یه چیزی که من خودم میگم شاید ازون باشه اینه که این میگفت دو تا پیچ سیلندر هات بریده بوده و من بردم تراشکاری که پیچ ها رو در بیاره
ممکنه تراشکار زده باشه سیلندر رو سوزاخ کرده باشه و بخاطر همین هست که هوا میگیره؟
این ماشین من کمپرس کرد که بعد واشر سوزوند و سر سیلندر عوض کردم. نه جوش آورد و نه هیچ نشانه دیگه ای فقط کمپرس کرد و قبلش زد رادیات ترکوند. من همه ترسم اینه که این تعمیر کار نفهمیده از کجا ماشین کمپرس کرده و بعد فقط قطعات رو عوض کرده و ماشین داره بازم کمپرس میکنه! و من باید دوباره هزینه ندونم کاری های اینا رو بدم
لامصب آشنا هم هست نمی شه بری خرش رو بگیری و هی باید با نرمی باهاش صحبت کنی!
سلامنقل قول:
وقتی به هر علت سرسیلندر باز بشه , مهمترین چیز اینه که بفهمیم علت مشکل چی بوده و برطرفش کنیم تا دوباره پیش نیاد
شما به علت کمپرس بازش کردین
علت پیدا شد ؟
برطرف شد ؟
مشکلها معمولاً اینهاست :
خرابی واشر سرسیلندر , ترک داشتن سرسیلندر یا بدنه ی موتور در نزدیک یک سیلندر , تاب داشتن سرسیلندر , تمیز نکردن جای سرسیلندر جدید , درست و اصولی محکم نکردن پیچهای سرسیلندر با آچار درجه و به اندازه کافی و طبق ترییبِ معین , شکستگی یک رینگ , گشاد بودن سیلندرها و نازگی رینگها و کوچک شدنِ پیستونها بر اثر استهلاک و فرسودگی و یا کار کردن زیاد با روغن کهنه یا بنجل و یا بیگاری کشیدن از موتور در مسابقه و ویراژ و غیره
اگر علت برطرف نشده باشه و یا درست برطرف نشده باشه یا مکانیک کلاهبردار باشه و از قطعات کهنه یا بنجل استفاده کرده باشه بعدش همون آشه و همون کاسه
یه تست بهتون میگم انجام بدین تا بفهمین اون حبابها از کجا میاد :نقل قول:
شمع و فیش انژکتور سیلندر یک رو بردارید و موتور رو روشن کنین
حالا پیستونِ سیلندر یک نه سوخت داره نه برق و نه انفجار و نه کمپرس یعنی فقط الکی بالا پائین میشه
آیا باز هم حباب تولید میشه ؟
اگر بله , شمع و فیش سیلندر یک رو نصب کنین و با سیلندر 2 همین کار رو انجام بدین
به همین ترتیب تا سیلندر آخر (به نوبت و تک تک ) تا معلوم بشه کدوم پیستون کمپرس میفرسته تو سیستم خنک کننده
در هر حال باید سرسیلندر دوباره باز بشه اما حسن این آزمایش اینه که وقتی که سرسیلندر رو باز میکنین , دیگه میدونین اطراف کدوم سیلندر دنبال علت مشکل بگردین
ایشون به من گفت که مشکل از همون پیچ های سر سیلندر بوده که به جای اینکه بعد از اینکه بریده بشن و تعمیرکار قبلی پیچ ها رو تعویض کنه گرفته با رزمه پیچ ها رو به هر زوری بوده بسته/ البته ایشون خبر نداشت که قبلش من واتر پمپ هم عوض کرده بودم و مدت ها شاید ازین ماشین آب می رفته و طرف توجه نمی کرده/ من دو ماه و نیم هست که ماشین رو خریدم منظورم صاحب قبلیه/ در کل ایشون نظرش روی بستن اون پیچ ها و استفاده از واشر نامرغوب بوده و میگفت به این خاطر هست که واشر سوزونده و به دلیل اینکه سه بار تا بحال سرسلندر تعمیر شده به ما گفت که باید سرسیلندر رو کلا عوض کنینقل قول:
قبل ازین تست به نظرت اگه کلا در رادیات رو باز بزارم ماشین رو روشن کنم و اگه حباب بالا نیومد از رادیات یعنی اصلا ماشین هوا نمی گیره؟ چون من این تست رو انجام ندادم. میخواستم بدونم با این تست میشه فهمید که هوا میگیره و مطمئن شد؟ اگر حباب نزد چکارش کنم؟نقل قول:
یه تست بهتون میگم انجام بدین تا بفهمین اون حبابها از کجا میاد :حالا سیلندر یک نه سوخت داره نه برق و نه انفجار و نه کمپرس یعنی فقط الکی بالا پائین میشه
شمع و فیش انژکتور سیلندر یک رو بردارید و موتور رو روشن کنین
آیا باز هم حباب تولید میشه ؟
اگر بله , شمع و فیش سیلندر یک رو نصب کنین و با سیلندر 2 همین کار رو انجام بدین
به همین ترتیب تا سیلندر آخر (به نوبت و تک تک ) تا معلوم بشه کدوم پیستون کمپرس میفرسته تو سیستم خنک کننده
در هر حال باید سرسیلندر دوباره باز بشه اما حسن این آزمایش اینه که وقتی که سرسیلندر رو باز میکنین , دیگه میدونین اطراف کدوم سیلندر دنبال علت مشکل بگردین
دوستان مشکل اصلی ماشین من اینه که صبح که ماشین سرده میام دست به شلنگ رادیات میزنم سفته و بعد که در رادیات رو باز میکنم یه صدای پیس شدید میاد. اینکه در رادیات رو باز کنی و ماشین رو روشن کنی و حباب بزنه رو من اصلا تست نکردم که الان بگم ولی مشکل اصلی اینه که گفتم. بخاطر این گفتم که یادآوری بشه و فراموش نشه
بعد اون نشتی مهره مقاومت رادیات هیچ تاثیری نداره توی این هوا گرفتن موتور؟ نبرم اون قسمت بغلی پلاستیکی رادیات رو برام عوض کنه که کامل نشتیش گرفته بشه؟
با موتور کاملاً سرد تا سطح min آب فیلتر شده بریزید توی منبع انبساطنقل قول:
اگر بعد از مدتی رانندگی و سپس خاموش کردن موتور و سرد شدنِ کامل موتور باز هم فشار آب توی مخزن زیاده یا آب خیلی بالا اومده پس کمپرس یک پیستون رخنه میکنه توی سیستم خنک کننده
چطور اینو میشه فهمید؟ همون صدای پیس شدید دلیل بر کمپرس هست؟ اخه وقتی در رادیات باز میشه که مشکلی نداره و آب داخلش هست خیلی معمولی ولی اون صدا و سفتی شیلنگ بعد از سرد شدن ماشین هست که منو نگران کرده. مخزن منظورتون رادیات هست؟ ماله من مخزن اضافی رادیات نداره و آب رو مستقیم توی خودش می ریزینقل قول:
ماله من منبع انبساط نداره. اینکه میگید تا مینیموم بریز یعنی چی؟ من اگه زیاد هم آب بریزم ممکنه مشکل ایجاد کنه؟
چیزهائی که نوشتم برای ماشینی هست که منبع انبساط دارهنقل قول:
شما فقط باید ماشین رو طوری پارک کنین که ماشین مایل باشه (اگر درب رادیاتور در کنار رادیاتور هست ) بصورتی که درب رادیاتور بالاتر باشه و هوای توی رادیاتور بیاد سمت درب و خارج بشه
اگر درب رادیات در وسط هست لزومی نداره مایل پارک کنین
بعدش با موتور کاملا سرد آب فیلتر شده بریزید توی رادیات و روشن کنین و چند تا گاز بدین تا حبابهای هوا خارج بشه
بعدش درب رو ببندین و مدتی برانید
بعد از سرد شدن کامب موتور درب رادبات رو باز کنین
اگر رادیات هوا داره پس یکی از سیلندرها پیستونش کمپرس میفرسته توی سیستم خنک کننده
بعنی واشر سرسیلندر مشکل داره یا سرسیلندر یا بدنه موتور ترک خورده یا سرسیلندر تاب داره
اگه بخواین بدونین کدوم سیلندر مشکل داره باید همون تست برداشتن شمع و فیش انزکتور رو انجام بدین
سلام
206 تیپ 5 اگر از پیچ کارتل روغن تخلیه کنیم . گفته باید با فیلتر 3.2 بریزید.
پیمانه تعویض روغنی ها 500 تایی هست حداقلش. این 200 تا رو این وسط چطوری میشه مشخص کرد!؟
برای پراید هم میگه 3.4 با فیلتر اما همیشه 3.5 رخیتن تو موتور!!
سلامنقل قول:
استکان استوانه ایِ معمولی حجمش 60CC هست
3 تاش میشه 180CC یعنی تقریباً 200CC یا همون دو دهم لیتر (0.2L)
قوطیهای کوچک شیر پاکتی هم 200CC یا 250CC هست یعنی ربع لیتر
شما اگر 3.5 لیتر هم بریزید ضرری نداره بلکه بهتر هم هست چون روغن بیشتری توی کارتل هست و دیرتر کهنه میشه
کارتل ماشین طوری ساخته شده که اگر 1 لیتر هم زیادی بریزید اثر مخرّب نداره
معمولاً فاصله ی خط بالائی تا خط پائینی روی گیج روغن یک لیتر هست یعنی وقتی روغن بین دو خط هست نیم لیتر کم داره
ببخشید 3.5 نیم یا 2.5 ؟نقل قول:
سلام
پراید 111 پارسال رفتیم گاز زدیم برای کولرش.
خوب قدیم زود به زود ترموستات کولر خاموش و روشن میشد
این سری طرف گفت این باعث میشه هی کولر بیاد داخل مدار و خارج بشه و هم خنک کنندگی کم میشه و هم موتور ماشین داغون میشه ... هی کولر خاموش و روشن بشه
راست میگه؟
برداشت ترموستات ش فکر کنم دستکاری کرد الان دیگه اصلا خاموش نمیشه!!!
خوب این درسته خنک میشه اما چند تا ضرر داره. 1- مصرف گاز کولر 2- مصرف بنزین زیاد 3- مهم تر از همه ..تحت فشار قرار گرفتن موتور هست ..این طوری که موتور خیلی زور میاد بهش
درسته؟
مورد 1 و 2 مثل بنزین و گاز کولر حالا مهم نیست. اما موتور داغون نمیشه این طور که off نمیشه کولر؟
به نظرتون چی کار کنیم؟
سلامنقل قول:
در جائی که شرجی زیاده اگر کمپرسور یکسره کار کنه کم کم اواپراتور برفک میزنه و بسته میشه و پرتاب باد تدریجاً کم میشه که علتش مسدود شدن روزنه های اواپراتور با یخ هست
برای همین اواپراوتور به چند روش از یخ زدن جلوگیری میکنه :
پراید ترموستاتِ کولر داره ؟
یا اکسپنشن والو داره ؟
اکسپنشن والو یک قطعه هست که هم قسمت پر فشار و کم فشار رو از هم جدا میکنه , هم گاز مایع شده رو اسپری میکنه توی اِواپراتور و هم اینکه وقتی اواپراتور که زیر داشبورده خیلی سرد بشه و بره برای یخ زدن , راه گاز رو میبنده و فشار گاز بالا میره و سوئیچ فشار که روی خط پر فشار هست کمپرسور رو خاموش میکنه
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
اگر ماشینتون ترموستات داره کافیه کمی درجه اش رو کم کنین
اگر نداره خودتون میتونین یکی براش نصب کنین و سرما رو به میلتون کنترل کنین
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
نصبش خیلی ساده هست
سیم مثبتی که از فیوز رفته برای سوئیچ فشار , اول میره به ترموستات و از پایه ی دوم ترموستات میره برای سوئیچ فشار
سیم مسی ترموستات هم قرار میگره در جائی که هوای اتاق کشیده میشه توی فن (زیر داشبورد )
وقتی هوا خیلی سرد بشه ترموستات برق سوئیچ فشار رو قطع میکنه , درنتیجه سوئیچ فشار هم برق نمیده به کلاچ کمپرسور و کمپرسور خاموش میشه
به همین سادگی
کولر گازیِ خانگی که توی پنجره نصب میشه هم همینجوری کمپرسورش خاموش روشن میشه
بعضی ماشینها هم چیزی به اسم ترمیستور thermistor داره که برفک رو حس میکنه یعنی همینکه اواپراتور بخواد برفک بزنه , ترمیستور برق کمپرسور رو قطع میکنه
ترمیستور مثل ترموستات نیست یعنی قابل تنظیم نیست . در حقیقت یک نوع سنسور هست
یخچالهای خانگیِ ضد برفک nofrost هم ترمبستور داره
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
اگر پراید ترمیستور داره , میشه با چند میلیمتر نزدیکتر کردن یا دورتر کردنش از اواپراتور , زمان خاموش کردن کمپرسور رو کنترل کرد
سلام
پیرو پست های قبلی برای پراید 111 که 67 تا کار کرده
در سرعت 90 به بالا شدید فرمان میلریزد . بردم جلوبندی . کمک های جلو و یک مشت قطعات رو عوض کرد
و مجدد رفتم پیشش و بالانس کرد و فرمان تا 70-80 لرزش نداره
اما سرعت بالا 100 تا 110 من احساس میکنم جلوی ماشین تکان داره..مشکل از کجاست؟
سلامنقل قول:
فرمون لرزش داشت کمک تعویض کرد ؟؟؟!!!
لرزش ربطی به کمک نداره
به بالانس نبودنِ چرخها ربط داره
قبلا بارها عرض کردم که:
روکار چرخها رو بالانس کنین چون بیشتر دستگاههای بالانس خودش بالانس و کالیبره شدن میخواد
اگر هم با دستگاهِ بالانس کردین , بعدش روکار چک کنین یعنی دو چرخ جلو روی جک , سرعت رو با دنده 5 تدریجا برسونید به 140
چرخهای عقب هم باید بالانس بشه و روکار چک بشه وگرنه در سرعت بالای 100 باعث لرزش نیشه
تستِ قطعات جلوبندی هم قبلا شرح داده شده که با زدن چرخها روی جک و تکان دادن بالا و پائین چرخ و چپ و راست چرخ مشخص میشه و نباید بیخودی قطعه عوض کرد
نقل قول:
سلام
کمک ها خراب بود..اصلا تکان نمی خورد ..هر کاری میکردم ...
تو چاله ها ، کوبیده میشد ماشین
بالانس رو کار کرد...
الان لرزش فرمان رفته تا 70-80 درصد اما جلو ماشین روی 100 به بالا لرزش داره. اینم از بالانس هست؟