[QUOTE=camaro lt;7443408]چند بار ديدمش...[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]نظرتون در مورد بلايي كه سر چراغهاي عقب آورده چيه؟
احتمالا منظور جناب كوروش از اون كامارو با چراغهاي گرد عقب كه دماغه 76 داشته همين بوده!!
Printable View
[QUOTE=camaro lt;7443408]چند بار ديدمش...[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]نظرتون در مورد بلايي كه سر چراغهاي عقب آورده چيه؟
احتمالا منظور جناب كوروش از اون كامارو با چراغهاي گرد عقب كه دماغه 76 داشته همين بوده!!
یک سوال برام پیش اومده! لولا های در های جلو بیوک پدرم به اتاق جوش داده شده ( فابریک ) ولی لولا های درهای جلو بیوک خودم میبینم پیچی هست! پیچ های کارخونه ای هست! دستی زده نشده
جریان چیه!؟
مدل ماشین خودم 68 هست ولی پدرم 64
...................
دوستان فقط جاتون خالی
روز جمعه 6 بهمن برای دیدن درگ تهران بودم و واقعا زیبا بود
امشال امریکایی ها سهم بیشتری رو به خودشون اختصاص دادن ولی زمانهای خوبی به جا نذاشتن
سریعترین فکر میکنم یه کامارو مدل 75 بود که زیر 14 ثانیه بود
یک دوج چارجر و یک تراک شوی از زیباترین های این مسابقات بودن فقط جای تمام دوستان خالی اونجا صدای موتور v8 آمریکایی که اکثرذا هم کامارو بودن برای من یکی بسیار گوش نواز بود .
محمد با علی جمهیری حرف میزدیم اگه کامارو فروشی هست یا من یا اون ما خریداریم و تنها دلیل ما برای خرید ساخت یه درگ استر هست خواهش میکنم اگه قصد فروش داری به من یا علی جمهیری خبر بده
اگه اتاق نسبتا تمیزی هم سراغ داری خبر بده 6 هم باشه مشکلی نیست چون ماشین برای درگ جمع میشه و به احتمال قوی موتوری غیز از موتور خودش روش بسته بشه
باز من اصفهان هم میام و سر راه هم علی رو از کاشان همراه خودم میکنم تا هم دوست عزیز خودمون رو ملاقات کنیم هم از اطلاعات خوبت استفاده کنم
راستش از وقتی درگ رو دیدم به این همه تعلل خودم توی کار روی یه امریکایی افسوس میخورم با این همه دوست خوب پر از اطلاعات طلایی چرا دست به این کار نزدم . باز هم دیر نیست ولی میخوام چند تا طرح خودم رو مطرح کنم و راهنمایی بگیرم ازتون .
.......................................
هر موقع تشریف آوردین قدمتون به روی چشم.نقل قول:
فقط تا آخر هفته من اصفهان نیستم.
اگر يادتون باشه خيلي وقت قبل از روي مجلات دانشمند قديمي دهه 40 و 50 تصاويري رو كه مربوط به مقالات معرفي خودروهاي روز دنيا و آمريكا بود رو ميگرفتم. تعدادي ديگه از مجلات به دستم رسيده كه كم كم ازشون عكس ميگيرماينها مدلهاي 1971شورلت ايمپالاموتور 8 سيلندر قدرت 245 حجم باك 108 ليتر شتاب صفر تا 96، 11.4 ثانيه حداكثر سرعت 157 كيلومتر
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
دوج كورنت بروگهامموتور 8 به حجم 6281 قدرت 300 اسب بخار حجم باك 95 ليتر شتاب صفر تا 96 كيلومتر 8 ثانيه حداكثر سرعت 176 كيلومتر
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
پيلموت فيوري III
موتور 8 سيلندر 5904 قدرت255 اسب حجم باك 104 ليتر شتاب صفر تا 96 كيلومتر 10.3 ثانيه حداكثر سرعت 174.5 كيلومتر در ساعت
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
پونتياك ونتورا مدل II
موتور 8 سيلندر حجم 5035 حجم باك 72 ليترقدرت 200 اسب بخار شتاب صفر تا 96 كيلومتر 14.3 ثانيه حداكثر سرعت 162.3 كيلومتر در ساعت.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
.................
من یه ماشین خوب پیدا کردم
اینم لینکش:
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
درسته، من هم فكر ميكنم با اين حجم و قدرت موتورهايي كه دارن، سرعتهاي بيشتري بايد داشته باشن، البته يك مورد هم هست كه ابعد و وزن بعضي از اين مدلها واقعا خيلي بالاتر از نوا و بيوك بوده، و احتمالا به نوعي محدوديت سرعت هم براشون در نظر گرفتن( مثل بعضي مدلهاي كاپريس دهه 80 كه كيلومتر اونها تا 140 كيلومتر بيشتر درجه بندي نشده بود)نوا به راحتي تا سرعتهاي 170 ميرسه و اگر زياد در قيد و بند سلامت موتور نباشيم تا 180 هم فكر كنم برسه ( حتي بيشتر) البته اگر يك گيربكس داراي اوردرايو داشت خيلي راحت به بالاي 200 هم ميرسيد، و نداشتن اوردرايو توي ماشينهاي آمريكايي بزرگترين مانع اونها براي رسيدن به سرعتهاي بالاتر به حساب مياد.دوست گرامي[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]شما ميتونين در تاپيك خودروهاي فولكس موارد خودتون را عنوان كنين، اينجا صرفا به خودروهاي آمريكايي تعلق داره.
................
البته گيربكسهاي 700 كماكان پيدا ميشه و حتي نمونه هاي كاملا سالم و مرتب اونم هست كه با قيمتهاي نسبتا خوب بشه خريد، اما مشكل اينجاست كه دنده 4 اونها يا همان اوردرايو ديگه كار نميده و فقط مثل 350 يا 400 فقط سه تا دنده عوض ميكنه.علت اونم ( در كاپريس كلاسيك) خرابي حسگرها و البته كامپيوتر ماشين بوده كه ديگه قطعات و يدكي اونها پيدا نميشه( يا اگر باشه بسيار گران بوده) و از طرفي نبود علم و تخصص كافي براي تنظيم و نصب و تعميرات اين وسائل جانبي الكترونيكي.مشكل اصلي تمام كاپريسهايي كه گيربكس 700 رو برداشتن و 350 بجاي اون گذاشتن هم همينه.حالا روي يه ماشيني مثل بيوك ايران يا نوا كه اصلا از روز اول اينجوري طراحي نشده ، مشكل خيلي بيشتره.من خيلي سعي كردم بتونم اين مسئله رو حل كنم( بصورت تئوري) و يه 700 روي كامارو سوار كنم اما نشد.شايد اگر يك تيم وارد فني و مهندسي ( در سطح بالاي الكترونيكي) باشن بتونن به نوعي اين مسئله رو حل كنن كه بفرض با زدن يك دكمه در سرعتهاي بالا( مثلا 90 كيلومتر به بالا) گيربكس به دنده 4 بيافته ( مثل حالتي كه بصورت دستي دنده پرايد يا پژو را در سرعت بالا به دنده 5 ميزنيم)مدتي دنبالش بودم اما پيدا نكردم. توي سايتهاي خارجي هم چيز خاصي در موردش ننوشته، چون ظاهرا وقتي خراب بشه ديگه كامل عوض ميكنن و از تعمير خبري نيست.براي اين كار يك گيربكس سالم 700 با كليه متعلقات اون و ادوات فني و مهندسي الكترونيكي و نقشه هاي برق و ابزارهايي كه بشه با اون شدت جريانات ورودي و خروجي به اتصالات الكترونيكي گيربكس رو در حالت كاركرد سالم اندازه گرفت وجود داره.
.....................
اين نمونه هاي 700 كه من توي ايران و روي كاپريس ديدم بايد به اون كامپيوتر و اي سي يو متصل باشن و همه چيز درست كار بده تا در سرعت مشخص شده به دنده 4( اوردرايو) وارد بشه.خيلي از كاپريسها گيربكس 700 رو دارن اما ديگه اوردرايو كار نميده و تنها مثل يه 350 ميتونه سه دنده عوض بكنه، احتمالا اون بليزر و كامارو هم اينجوري بودن و از 700 فقط يه اسم رو داشتن و نه عملكرد واقعي !!اينجوري كه دوست مكانيك ما ميگفت، 700 اگر مشكل پيدا كنه و اوردرايو كار نده، ديگه نميشه مثل 350 ازش كار كشيد و بايد خيلي مراعات كرد ، چون ساختار دنده سوم اون گيربكس 700 جوري نيست كه بتونه مثل 350 تحمل فشار و قدرت سرعتهاي بالا رو داشته باشه و حتما بايد در اون سرعت مشخص ( احتمالا 95 يا 100 كيلومتر) وارد دنده 4 و اوردرايو بشه، و در غير اين صورت به مرور با تحمل سرعتهاي بالا گيربكس بشدت فرسوده شده و به قول معروف صفحات اون ميسوزه و در نهايت از كار ميافته.بنابراين بطور ناخواسته بايد سرعت زير اين حد مشخص نگه داشته بشه تا فشاري بر اون وارد نشه.
به نظر من اگه همین گیربکس های 350 در حد خوب باشن و تر و تمیز زیاد احتیاجی به عوض کردن اونها با گیربکسهای دیگه نیست.من که با همین گیربکس 350 روی بیوکم هیچ مشکلی ندارم هم خوب میشه باهاش معکوس کشید البته با سیم سبقت و هم تو دنده سه اونقدرا هم که دربارش خونده بودم صداش زیاد نیست و البته کششی هم که داره به نظر من خوبه چون یه جا تو جاده قم به تهران یه ماکسیما بقلم اومد و داشت ازم سبقت میگرفت من تو سرعت 130 بودم والبته با یه اشاره یه گاز تونستم راحت پا به پای اون(کنارش) که تو حالت سبقت هم از من بود راه بیام و اصلا هم احساس کم آوردن نکردم از لحاظ اینکه یه دنده دیگه میخواد یا چیز دیگه و یا اینکه صدای موتور زیاد شده و اذیت میکنه.در کل نظرم اینه که همین گیربکس 350 با توجه به فراوانی قطعات و کیت و سازگاری که با ماشینای ما داره به نظرم بهترین هست.
حالا البته ما شاگردیم و در حضور شما اساتید داریم درس پس میدیم.
در كيفيت 350 كه شكي نيست، اما وقتي با يه 700 بروني و در سرعتهاي بالا نرمتر شدن كاركرد موتور رو ببيني، و اينكه چقدر ماشين راحتتر به سرعتهاي بيشتر با فشار كمتر به موتور ميرسه واقعا ارزش يه اوردرايو رو حس ميكني..بخصوص اگر يه دورشمار موتور هم وجود داشته باشه و دقيقا نشون بده چقدر اين اوردرايو توي كاركرد تاثير مثبت داره.متاسفانه توي گيربكسهاي دستي هم اوردرايو ندارن( مدلهاي خودمون) و اگر ميشد يه گيربكس دستي مدل بالا از امارات آورد كه روي اينها بشه سوار كرد، واقعا معركه ميشد.نمونه هايي هستن كه تا 6 دنده جلو هم ميخوره....اونوقت ببينم كدوم ماشين جديدي ميخواد شاخ و شونه بكشه؟؟؟!!!!!
اتفاقا خیلی دنبال مدل 5 سرعته ی دنده ای بودم ولی نتونستم پیدا کنم.البته پیدا کردنش هم در کشورهای عربی خیلی راحت نیست چرا که انجا هم اتومات مصرف بیشتری داره و دنده ای کم پیدا میشه!!
این یه نمونه 5 سرعته هست .
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
فكر كنم گيربكسهاي دستي 5 و 6 دنده و حتي بيشتر هم كه مال خودروهاي آمريكايي باشه، در امارات پيدا ميشه، نو و دست دوم، منتها باز مشكل اينه كه با ماشينهاي ما جور در بياد.مثلا اولين مشكل انطباق پوسته گيربكس با گلداني هاي ما و يا گلداني اونها با انتهاي سيلندر ماشينهاي ما است. مورد بعدي فرم شيفترها و اينكه طول و اندازه و محل اونها با ماشينهاي ما جور در بياد، كيت كلاچ هم يكي ديگه از مشكلاته..و شايد كمترين دردسر مربوط به دسته گيربكس و گاردان باشه كه ميشه اونها رو جور كرد.
در مورد رادياتورهاي بخاري موردي رو اشاره كرده بودم كه دارم كارهايي انجام ميدم.بعد از اينكه ديدم راديات ايراني جوابگو نيست و گرماي مناسبي براي بخاري تامين نميكنه، دوباره به سراغ رادياتهاي به ظاهر خراب رفتم و اينبار بهتر و بيشتر اونها رو معاينه كردم.سعي كردم خرابي اونها رو دقيقا مشخص كرده و خودم دست بكار تعمير اونها بشم كه اگر هم نتوانستم حداقل كاري انجام داده باشم.با استفاده از فشار هوا و غوطه ور كردن در آب محل دقيق سوراخ شدگي رو پيدا كردم، در واقع سوراخها تنها باز شدن پرس بخشي از لوله بود كه دقيقا در معرض ديد قرار داشت و همينطور كمي از اطراف گلويي لوله هاي ورودي و خروجي نشت داشت !!اونها رو پيش رادياتور ساز بردم و دقيقا نشان دادم كجاها رو بايد لحيم بكنه، و درست شدند..متاسفانه سوار كردن و باز بسته كردن بخاري خيلي دردسر داره و من خودم باعث اين اشتباه شدم كه به حرف رادياتور ساز اعتماد كردم كه ميگفت درست كردن اينها محاله و اصلا امكان نداره..!!!و خودم مجددا تست نكردم..جالب اينجاست كه خودش هم اقرار ميكرد كه ما حوصله اينجور آزمايشات رو نداريم و ميگيم خرابه!!حالا بايد يك روز فرصت كنم و راديات بخاري رو عوض كرده و ببينم مشكل حرارت حل شده يا نه؟ كه اميدوارم درست شده باشه..[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]به همه دوستان توصيه ميكنم خودشون مجددا رادياتورهاي بخاري رو تست كنن و سر حوصله دنبال خرابي اونها باشند!!
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
امروز من به این نتیجه رسیدم که علت گرم نکردن بخاری, رادیاتور آب ماشین من میتونه باشه!
چون تقریبآ یادمه از اون روز که رادیاتور فابریک ماشین رو با نمونه 5 لول ایرانی عوض کردم دیگه بخاری ماشینم مثل قبل نشد.!
البته این فقط یه فرضیه است!
قبلا جنس رادیاتور چی بود محمد؟ برنجی بود یا آلو مینیوم ؟
برای موتوری با این حجم سخته که ماشین خوب گرم نکنه اب رو مگر اینکه رادیاتور کلا دما رو زیاد پایین بیاره یا اینکه ترموستات ماشینت همیشه باز بمونه .
خب بگذاريد اين تئوري رو بررسي كنيم:رادياتور ماشين براي خنك كردن آب در گردش توي موتور بكار ميره و اگر نتونه اين كار رو به درستي انجام بده، پس موتور داغ ميكنه.از طرفي اگر به دلايلي دماي آب موتور پايين بمونه( مثل نبودن ترموستات مناسب در زمستان يا سرماي بسيار شديد) بنابراين پس تاثير خودش رو روي هواي خروجي بخاري ميگذاره.تجربه من ميگه كه حتي اگر آب رادياتور به خوبي گرم باشه( بر اساس نشانگر درجه حرارت) ولي رادياتور بخاري مشكل داشته باشه( مثل همين طراحي بد رادياتور بخاري ايراني در ماشين خودم) پس اون حرارت زياد نميتونه به هواي عبوري از داخل رادياتور بخاري منتقل بشه( هرچند كه خود رادياتور بخاري به خوبي گرم شده باشه)حالا وضعيت ماشين شما:رادياتور ماشين شما در گذشته اصلي بوده و آب به خوبي خنك ميشده، بخاري هم خوب گرم ميكرده( با وجود ترموستات براي موتور)حالا رادياتور عوض شده و بخاري خوب گرم نميكنه، پس يا اين رادياتور بايد قدرت خنك كنندگي خيلي بالايي داشته باشه( كه فكر نميكنم ايراني اينجوري باشه!) و يا ترموستات موتور نصب نشده( كه گفتيد نصب كردين و خوب هم عمل ميكنه)با اين حساب تصور من اينه كه مشكل از رادياتور ماشين نيست، مضاف بر اينكه شما با يك نگاه به درجه نشانگر حرارت موتور ميتونين دماي آب رو بسنجيد( كه ظاهرا اين درجه وجود داره و دما در حدود 80 درجه هست، مثل ماشين من)و البته با سرويس بخاري ، مشكل احتمالي گرفتگي و نشت آب رو هم رفع كرديد.بنابراين من فقط ميتونم به يك چيز شك كنم و اون عملكرد بد و اشتباه دريچه ها است كه هواي سرد بيرون رو مرتبا با هواي گرم شده قاطي ميكنه و يا برعكس بخش زيادي از هواي گرم شده رو به سمت بيرون اتاق هدايت ميكنه.گاهي اوقات ممكنه يك مشكل در كنار مشكل ديگه يا رخ بده و به نوعي ذهن رو از قضيه اصلي منحرف كنه، مثلا تعويض رادياتور ماشين با خرابي يكي از دريچه ها( كه متوجه اون نشديد) هم زمان بشه و بعدا خوب كار نكردن بخاري رو مرتبط با اين تعويض رادياتور بدونين، در حاليكه رادياتور در اين بين تقصيري نداره!يكبار ديگه به دقت و سر حوصله، تمام دريچه ها و كانالها و كاركرد و و اتصال اونها رو چك كنين.
.................
اين ريويرا 1971 رو كه توي مشهد بود ميشناسم، حدود سه سال قبل آگهي فروش زده بود، فكر كنم 15 تومان.
اسم ام اس دادم و گفتم واقعا قصد فروش داريد؟گفت نه، فقط ميخوام قيمت بگيرم، به پولش احتياجي ندارم..گفتم هركسي اين شانس رو نداره كه بتونه به يه ريويرا دم قايقي دست بزنه، ديگه چه برسه به اينكه صاحبش بشه و اونو برونه!! قدرشو بدون!!!تشكر كرد...و ظاهرا نفروخت و فقط يك قيمت گرفت..خيلي تميزه، و واقعا يكي از بهترينها در ايران به حساب مياد، صاحبش واقعا ماشين سواره.حالا اين جوك رو ببينين!!اين عكسها رو يك نفر ديگه گرفته و با صاحبش هم صحبت كرده:پونتياك گراند آم ( احتمالا مدل 1971 يا 72 بايد باشه)طرف با صاحبش صحبت كرده و اينها رو شنيده:ماشين موتور روشن تحويل ميدم،گيربكس اتومات( البته معلوم نيست كلا فني در چه وضعيه) ، تزئينات و داشبرد و تودوزي و رودريها كلا نابود شده..پلاك قديم داره و حتما بدهي بيمه و عوارض و...حالا با اين اوصاف فكر ميكنين چه قيمتي داده؟20.000.000 تومان!!البته صاحبش گفته، پسرم بياد قيمت بهتري ميده!!پسرش اومده و گفته:از اين ماشين كلا 1000 تا بيشتر ساخته نشده و ديگه وجود نداره!!اين قيمت تميزش 70.000.000 است و من اينو 20.000.000 ميفروشم و با 10.000.000 كه خرجش بشه ميشه يه ماشين تميز و 40.000.000 سود ميكنين....!!!!!!!!ديگه چيزي نميگم، خودتون بگيد....راستي سپر جلو هم كه مال بيوك ايران سوار كرده...
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
شاید منظورشون 20 میلیون ریال باشه هااا:n02:
Dodge Challenger RT Redline 2013
بازهم دوج
باز هم چلنجر و اینبار خط قرمز برای سال 2013
خط قرمز برای رقیب ها.
دوستان عزیز آمریکایی باز دیگه با پیشینه این خودرو
و تولیدش و دلایل تولیدش از قدیم تا به امروز آشنایی دارن و من اشاره ای میکنم
به مشخصات فنی یکی از برترین خودروهای کلاس اسپرت و عضلانی آمریکا
موتور : 8 سیلندر
حجم موتور : 5700 CC
قدرت : 375 اسب بخار
گربکس : 6 دنده دستی
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
پونتياك گراند آم مدل 1973موتور 8 حجم 6560 قدرت 230باك بنزين 112.5صفر تا 96 : 9.5 ثانيه[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]حداكثر سرعت 192
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
مركوري مارگيوس بروگهام 1973موتور 8 حجم 7544باك بنزين 99صفر تا 96: 10.8حداكثر سرعت 192
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
كامارو Z/L1 مدل سال 1969 تا قبل از مدل Z/1 سال 2013 پرقدرترين و سريعترين كامارو توليدي شركت شورلت بود.
اين اتومبيل داراي يك موتور تمام آلومينيومي هشت سيلندر به قدرت 430 اسب بخار بود و مسافت 400 متر را در 12 ثانيه طي ميكرد و در خط پايان سرعت آن به 193 كيلومتر در ساعت ميرسيد.
اين كامارو صرفا براي شركت در مسابقات ساخته شده بود، آنهم فقط به تعداد 69 دستگاه!
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
بالاخره مشكل حل شد و تئوري من در مورد طراحي رادياتور بخاري اثبات شد!!امروز رادياتور آمريكايي تعمير شده رو بعد از تست مجدد براي اطمينان از نداشتن نشتي،و با انجام يك سري حركات پيچيده آكروباتيك سوار كردم!!!نتيجه كار عالي بود!!در يك دور آزمايشي كه زدم، بخاري بخوبي گرم ميكرد و البته هنوز حرارت كاملا بالا نرفته بود و بايد كمي بيشتر راه ميرفتم،( ترموستات 74 درجه سوار شده و البته امشب هوا خيلي سردتر شده و حرارت آب تا حدود نزديك به 70 رسيده بود) و اين نشون ميده كه بازهم جاي گرمتر شدن داره.موقعي كه رادياتورها رو تعويض ميكردم، با دقت بيشتري تفاوت اونها رو بررسي كردم و ديدم كه راديات ايراني در محلي كه بايد قرار بگيره فضاي خالي زيادي رو بجا ميگذاره كه هوا با سرعت از اون فضا عبور ميكنه، در حاليكه راديات آمريكايي كاملا محفظه محل قرار گيري راديات رو پر كرده و گردش هوا در اون خيلي آرام و آهسته تر صورت ميگيره كه اين باعث ميشه هوا فرصت گرم شدن داشته باشه.از طرفي شبكه فشرده راديات آمريكايي ، همانطوري كه قبلا گفتم باعث ميشه كه هوا بصورت زيگ زاگ عبور بكنه و مسير طولاني تري رو نسبت به نمونه ايراني طي بكنه.حتي اين تفاوت رو با غوطه ور كردن رادياتورها در آب هم ميشد متوجه شد، چون هوايي كه لابلاي شبكه راديات آمريكايي بود ، بسختي خارج ميشد و بعد از بيرون آوردن از آب، بايد با تكانهاي شديد، آب رو از لابلاي شبكه اون خارج ميكردم و در واقع مثل يك اسفنج آب رو در خودش نگه ميداشت، در حاليكه در نمونه ايراني اينجور نبود و خيلي راحت هوا و آب از لابلاي شبكه عبور ميكرد.بر اساس اين تجربه، ميتونم بگم كه:1.اگر دنبال داشتن يك بخاري واقعي و گرم هستيد، رادياتور بخاري ايراني به درد نميخوره و حتما از راديات اصلي آمريكايي استفاده كنين.2. دريچه ها و كانالهاي هوا رو چك كنين تا از وضعيت جهت حركت و مسير هوا كاملا مطمئن باشيد.3. با توجه به وضعيت آب و هوايي ترموستات مناسب انتخاب كنين، و البته ميشه با گذاشتن يك تكه مقوا در جلوي رادياتور ماشين، بطور موقتي گرماي موتور رو بيشتر كرد و در زمان ديگه اون رو برداشت.سال 1965...................................................
كمپاني شورلت ، مدل ماليبو Z16 را ساخت،كه داراي موتوري با 300 اسب بخار قدرت و شتاب صفر تا 100 اون 6.2 ثانيه بود!
و تا 260 كيلومتر در ساعت سرعت ميگرفت!!!
يعني هر ماشين ژينگول فينگولي امروزي كه جرات بكنه باهاش كورس بگذاره رو راحت قورت ميده و توي افق و غبار معروفش محو ميشه..!!!
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
....................
متاسفانه دسترسي به اون مدولاتور دريچه ها به سادگي امكان نداره و ميدونين كه كلي داستان داره تا داشبرد باز بشه، كاشكي قبلا ازش عكس گرفته بودم.اما الان با روشن كردن ماشين و نگاهي به وضعيت دريچه ها، موقعيت باز و بسته بودن اونها رو در هر حالت متوجه شدم.البته دوتا دريچه ديگه هم هست كه دسترسي و نگاه كردن اونها به اين صورت امكان نداره و داخل كانال زير شبكه جلوي شيشه( در بيرون) و ورودي كانال هواي فن قرار دارن كه يكي از اونها رو چند وقت قبل باز كردم و از كاركردنش مطمئن شدم، ولي همانجوري كه گفتيد، شايد با تعيين وضعيت اين سه دريچه داخلي بشه ترتيب درست رو متوجه شد.تصوير اول مربوط به صفحه كنترل دريچه ها است و من فقط موقعيت قرار گيري كليد كنترل رو به همان صورتي كه روي اون نوشته ، مينويسم.سه عكس از دريچه ها گرفتم و هركدوم رو نام گذاري ميكنم تا توي جدولي كه مينويسم براي شما قابل شناسايي باشه.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]تصوير بعدي دريچه پايين سمت راست و پيش پاي شاگرد ، كه بصورت مختصر ( شاگرد) مينويسم
دريچه بعدي مربوط به ورودي اصلي به اتاق است كه با يك زانويي به كانالهاي مربوط به دريچه هاي روي داشبرد( روبروي راننده و شاگرد) متصل ميشه ولي من زانويي رو در آوردم تا وضعيت باز و بسته بودن اونها مشخص بشه و اسم اين دريچه را ( وسط ) ميگذارم.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
دريچه بعدي مربوط به انتقال هوا از پايين به بالا و سمت دريچه هاي پشت شيشه جلو هست كه براي بخار گيري و ذوب يخ روي شيشه جلو بكار ميره و اسم اين دريچه رو ( بالا) ميگذارم، البته اين دريچه مستقيم ديده نميشه و وقتي براي بالا رفتن هوا و رسيدن به پشت شيشه بسته باشه، براي هواي خروجي زير پاي راننده و شاگرد باز به حساب مياد، اما من يك وضعيت اون رو مشخص ميكنم تا قضيه پيچيده نباشه.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
شاگرد وسط بالا
off بسته بسته بسته
MAX باز باز بسته
NORM بسته باز بسته
BI/LEVEL بسته نيم باز بسته
VENT بسته باز بسته
HTR بسته بسته بسته
بازهم سوالي داشتيد در خدمتمDEF بسته بسته باز
من هم از اين پمپها دارم و باهاش گريسكاري ميكنم، ولي خيلي از گريسخورها در موقعيت بدي قرار دارن و حتما بايد از يك لوله انعطاف پذير براي رساندن گريس به گريس خور اون قطعه استفاده كرد، مثلا روت وسط هميشه اين مشكل رو داره كه با اين لوله هاي ثابت امكان گريسكاري خوبي براش وجود نداره، بخصوص كه ما هم چاله تعميرات نداريم و بايد زير ماشين دراز بكشيم!لوله هاي مخصوص اين پمپها توي بازار هست و از ابزار فروشيها ميتونين بخريد، اما من از يك لوله پمپ ترمز چرخ جلو پيكان استفاده كردم كه رزوه هاي اون با رزوه پمپ و سري گريسخور مشابه است و همان كار رو ميكنه.البته وقتي با اينجور لوله هاي لاستيكي ميخواهيم گريسكاري كنيم، معمولا اين مشكل وجود داره كه سري نازل گريس بخوبي روي گريسخور فشرده نميشه و گاهي گريس از كناره هاي اون بيرون ميريزه.من فكر ميكنم احتمالا نازل گريسخور داراي سه نظام خوبي نيست و نميتونه بخوبي گريسخور قطعه مورد نظر رو محكم و ثابت بگيره.
................
دوستان با داشبرد ترک خورده چه کاری میشه کرد ؟!!!
داشبرد نو یا استوک هم به هیچ وجه گیر نیومد
دوستام گفتن بتونه پلاستیک . در موردش کسی چیزی میدونه ؟ از کجا میشه تهیه کرد ؟
نمیشه روکش چرم کرد ؟
خواهش ميكنم، كار خاصي نبود و البته من براي تعويض راديات بخاري اين قطعات رو قبلا باز كرده بودم و الان از فرصت استفاده كرده و عكس گرفتم، و امروز هم بقيه وسائل رو بستم و كار تمام شد و بخاري به خوبي كار ميكنه و گرماي خوبي داره.دريچه زير شبكه( بيرون) و دريچه اي كه در بخش ورودي كانال هوا قرار داره( بعد از دريچه بيرون) براي ورود هوا هستند.اين دريچه دوم به راحتي قابل دسترسي نيست و فكر كنم بايد كل گلگير باز بشه تا بتونيم ببينيمش.من فقط بعد از باز كردن شبكه بيروني و دريچه اولي( كه عكسهاش را قبلا گذاشته بودم) تونستم با وارد كردن دستم در داخل كانال، از باز و بسته شدن اون اطمينان پيدا كنم.در مورد دريچه شاگرد، اون فقط زماني باز ميشه كه هواي داخل رو بخواهند به بيرون منتقل كنند، و يا از هواي داخل براي خنك كردن يا گرم كردن دوباره اتاق استفاده كنن( با توجه به وضعيت بقيه دريچه ها) و هواي خروجي از اون دوباره به سمت فن مكيده ميشه، و وقتي باز بشه كمي صداي فن رو بهتر ميشه شنيد.در مورد داشبرد، من دادم تعمير كردن و در كل خوب از آب درآمد و چون يك لايه فايبر گلاس روي اون زدن، ديگه شكسته نميشه و بر اثر حرارت و آفتاب و سرما گرما ترك نمي خوره. سالها پيش زماني كه داشبرد سازي رونقي داشت و بيشتر براي پيكان تعمير ميكردن، اين بهترين و ارزانترين روش بود و خوب هم جواب ميداد( البته اگر طرف وارد باشه)در مورد اين نمونه داشبرد كه عكس گذاشتيد، من فكر نميكنم جور در بياد چون توي نوا كلا دريچه هوا روي داشبرد دوتا داره( روبروي شاگرد) فقط مدل سي 1 دريچه نداشت .
این کامارو چند وقت پیش اگهی شده 9.8 میلیون و الان اگهی شده 15 میلیون همونیه که چند وقت پیش صحبتش شد.البته ظاهرا در کل خوب بوده.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
اگهیش به تازگی
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
سلام
خوب بالاخره این مشکل بخاری ماشین شما هم حل شد.بسلامتی.ماشین من هم مشکلی در مورد بخاری نداره.فقط یه سوال که البته شاید برای شما دوستان عزیز ساده و پیش پا افتاده باشه و اونم اینه که برای رسیدن به رادیاتور بخاری و خود فن اصلی چه جاهایی رو باید باز کنیم و اصلا چطوری باید به اونا برسیم؟اگر عکسی چیزی هم دارید ممنون میشم بذارید.
عجب!! اين كامارو كه همون فاجعه اعظمي بود!!با اون چراغهاي عقبش!من از نزديك ديدمش و تميز نيست، جداي از وضعيت چراغهاي عقب، اصلا اين قيمت ارزش نداره.با 15 ميليون كامارو و پونتياك مرتب ميشه خريد، نه اين....طرف بشدت جو گير شده، گويا قيمت پرايد بدجوري روش تاثير گذاشته!!ظاهرا ماشين اول دست( رضا) بوده و بعد ( عباس) اون رو خريده!!!
براي باز كردن فن كولر و بخاري بايد كل پالاني سمت راست رو باز كنين تا بتوني راحت به فن دسترسي داشته باشي، البته اگر وارد باشي فقط باز كردن چندتا از پيچهاي اون هم كافيه.مهره وسط پروانه اون رو باز كنين و به بوشهاي دور اون روغن بزنيد، اگر وارد باشي ميتوني پرس اون رو باز كني و مستقيما به بوشها گريس بزني.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
براي باز كردن رادياتور بخاري بايد اول يونيت بخاري كه داخل اتاق قرار داره باز بشه.اگر وارد نيستين، بايد قوطي داشبرد( جعبه اي كه مال داشبرد ماشين و از جنس مقوا ساخته شده) و كنسول وسط و البته نشانگر حرارت و پخش صوت( اگر در جايي به غير از محل راديو ماشين سوار باشه، باز كني+ كاور و وكيوم دريچه شاگرد،و جنتهاي آب كه به رادياتور وصل شده و بايد از داخل گلگير باز بشه.البته اگر مهارت داشته باشي با كمي حوصله و دقت ميشه بدون باز كردن اونها يونيت رو در آورد.اين يونيت با چندتا پيچ و مهره به بدنه وصل شده كه باز كردنشون كمي وقت ميبره.دوتا از اونها بيرون( شايد هم سه تا) و احتمالا دو يا سه تا هم داخل قرار داره، چون توي ماشينهاي ما احتمال اينكه پيچي رو قبلا باز كرده باشن و نبسته باشن هست، پس اول تمام پيچهاي داخل رو باز كنين و بعد سراغ پيچهاي بيرون بريد.دوتا از مهرهاي بيرون سمت راست يونيت كولر قرار دارن و با يونيت بخاري مشتركه.موقعي كه همه باز شدن بايد آرام با دست اون رو به بيرون بكشيد و البته خيلي دقت كنين كه لوله ها كشيده نشه، به جاي فشار نياد و ضربه و صدمه نخوره، بخصوص زماني كه لوله هاي رادياتور بخاري داره از محل يونيت كولر خارج ميشه.بيرون كه اومد، پيچهاي نگهدارنده درب محفظه راديات بخاري رو باز كنين و بعد 4تا پيچ نگهدارند پايه اونه رو باز كنين(راديات با تسمه به درب محفظه متصل شده) اهرم تنظيم دريچه هواي كولر و بخاري هم كه با سيم وصل شده رو بايد باز كنين، البته اگر وارد باشيد با كمي ور رفتن با اون بازم ميشه راديات رو بيرون آورد.خلاصه كار خيلي پر زحمت، پر دردسر و حساسي به حساب مياد و بايد خيلي وقت بگذاري و با دقت و تحمل بالا روش كار كني.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
سلام
باز هم مثل همیشه کامل بود.خیلی ممنون از راهنمایی کامل شما.فقط یه سوال داشتم که البته فکر کنم که منظور من هم همونی که شما میگید باشه ولی چون من اسمش رو بلد نیستم.احتمالا نمیتونم منظورم رو کامل برسونم اونم در مورد پالانیهاست که گفنید باید باز بشه.منظور شما از پالانیها کجاست؟
اینجا:
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
البته من سمت چپ رو چون بیشتر تو عکس معلوم بود مشخص کردم.
ممنون میشم از کمکتون
سلام
باز هم مثل همیشه کامل بود.خیلی ممنون از راهنمایی کامل شما.فقط یه سوال داشتم که البته فکر کنم که منظور من هم همونی که شما میگید باشه ولی چون من اسمش رو بلد نیستم.احتمالا نمیتونم منظورم رو کامل برسونم اونم در مورد پالانیهاست که گفنید باید باز بشه.منظور شما از پالانیها کجاست؟
اینجا:
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
البته من سمت چپ رو چون بیشتر تو عکس معلوم بود مشخص کردم.
و اگر همونه چطور اینا رو باید باز کنم.
ممنون میشم از کمکتون